Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kiwizak (21.06.2019 00:09): Zrovna jsem to dohrál a musím bohužel souhlasit. Hrozně to působí, že prostě chtěli/museli udělat hru k filmu, ale nebyl tam nápad, čas, ani snaha. Je to neskutečně generické, nevybalancované a bez jakéhokoliv zajímavého gameplayového prvku. A ten konec (dohrál jsem variantu, kdy se připojím k Na'vi) je vyloženě tragédie.
Hrát to mi přijde z části jako sebemrskačství, vidím ten potenciál a vztekám se nad tím, jak je prakticky všechno špatně... O openworld by si to vyloženě žádalo, hratelnost je nevyladěná a působí na mě zastarale (však už je to taky deset let od vydání). Z "příběhu" se vyloženě stavím na hlavu. Snad jediné, co se mi líbí, je zasazení..
Ačkoliv jsem to nedohrál, tak bych tomu dal 90%, ale mám problém s ukládáním hry. Dá se ta hra uložit manuálně? jestli ano, tak prosím napište jak, jestli se to manuálně nedá, tak pls napište jak se to ukládá. Díky
Hru jsem sice nedohrála ještě do konce, ale už teď si troufám dávat hře 95%, až na špatné ovládání (než si člověk zvykne) Avatara se mi hra líbí.
Hezky se na to kouká, ale v jádru je to primitivní a hloupé. Jako film.
Caelos: Tak jsem to také pochopil :). Každopádně na jeho názoru také něco bude, jinak by totiž čínský průmysl (zejména ten ne zcela legální, třeba firma Somy a jejich notebooky Valo) neprožíval takový rozmach.
Nate: Samozřejmě jeho názor nesdílím, řekl jsem mu že je to film do kina. On mi odpověděl: "Mrdám kino" :))

Miner: Já teda sjíždím na mobilu filmy v práci denně (ne Avatar samozřejmě) a tři čtyři filmy mi baterka utáhne s přehledem.
Caelos: To je jako rozchodit Mafii na 486ce rychlostí 1 frame za den v rozlišení 32x24 a říkat, že je to pomalá nuda s hnusnou grafikou bez špetky atmosféry :D. Ale tak proč ne, taky třeba znám "DJe", který na poměrně výkonné soustavě v místním kulturáku občas pouští písničky z MP3jek :)

PS: Už jenom ty zvukové efekty u "Destruction of Hometree" stojí za poslechnutí v IMAXu...
Jediná přednost Avatara na malym dispeji moc nevynikne. Taky by mě zajímalo, kolikrát se mu ten mobil mezi tim vybil.
Tak jsem zavítal do světa pirátských vod a Avatara letmo zkusil a nakonec to vypadá, že jsem dobře udělal - uvažuji totiž o koupi (až bude čas a peníze). Jednak je to asi 100x plynulejší než demo (co tam soudruzi tak strašně pokazili?) a hlavně hra za Avatara je také mnohem lépe zpracovaná, než hra za RDA.

Těžko říct, jestli mohu hodnotit takhle po začátku hry (necelá jedna mapa za obě strany + začátek), soudě dle recenzí ale asi ano (základy zůstávají vždy stejné)... Má to docela slušnou atmosféru, graficky je to také nádherné (výhrady mám, viz dále), za Avatara se to hraje výborně, za RDA tak trochu taky (jen je to mnohem stereotypnější), akorát zdejší systém zaměřování je asi ten nejhorší v historii herního průmyslu, v neohrabanosti překonává i Quake 2 bez myši.

Jenže tu máme pár velikých ale... V prvé řadě hra v podstatě odporuje událostem z Filmu, tady někdo procpal krychli kruhovým otvorem o desetinové velikosti. Odehrál jsem tak malý kousek hry a tolik průse** v dějovém kontinuu, tady je něco špatně. Také je zde spousta kiksů v samotném světě Avataru, opět autoři z velké části ignorují pravidla daná ve filmu, od nesouhlasících poměrů velikostí většiny věcí v Hell's Gate, přes počty lidí a techniky ve hře, až po jakousi nefunkčnost spojení s Eywou/zvířaty (jeden Banshee/Ikarian, vícero letců... hmmm?). Také pro hru vymyšlená technika a schopnosti s filmem skoro vůbec neladí - neviditelnost, design zbraní, dopravní prostředky (už jenom otevřené kokpity k většině techniky moc nesedí)...

Nicméně ve výsledku to nevypadá až tak zle. Pokud se s touto hrou nebude zacházet jako s hrou ze světa Avatara, ale pouze jako s hrou opravdu nádherným prostředím a zajímavou technikou a vlastnostmi (to znásilňování Cameronova univerze opravdu tolik bolí, víc než Expanded Universe u Star Wars), plus se bude ignorovat hra za RDA, tak myslím, že by mohla uspět a zařadit se mezi ty povedenější kousky z her podle filmů.

PS: Jinak můj názor je takový, že Cameron na tuto hru vůbec nedohlížel, maximálně odkývnul nějaké ty šikovně napsané souhrny. Jinak si tu nekompatibilitu s jeho Pandorou nelze vysvětlit.
Popkec: U tebe bych to hádal tak na 30% anebo jsi v hodnocení zmírnil anebo taky možnost, že demo bylo prostě špatné a zbytek hry skvělý.
Právě že od toho žádné epické RPG nečekám. Spíš něco na způsob Dark Messiah of Might and Magic, kde byly také RPG prvky, ale hodně zjednodušené. Více méně rubačka. Spíš aby to mělo spád a hrálo se to tak nějak svižně, dopředu. Nemám rád když se člověk někde motá příliš dlouho.
Ne že by se prostředí vůbec neměnilo, ale mění se spíš symbolicky. Džungle, džungle, džungle, skály, džungle, voda, džungle... Pokud od toho nečekáš nějaké duchaplné RPG s epickým příběhem (jako že očividně čekáš)... No prostě je to střílečka, která si na RPG jen hraje... Film jsem neviděl, nedokážu tedy posoudit, jestli ho hra nějak doplňuje nebo něco.
Od GRINu jsem hrál jen Terminator Salvation na PS3 (asi hoďku) a demo Wanted: Weapons of Fate. Terminator mě celkem bavil, ale možná to bylo způsobené prvotní zkušeností s PS3. A Wanted nic moc, prostě očekávaná kvalita, ale nic co by stálo za větší pozornost. A zase ztrácet čas hraním průměrných her se mi nechce. Na to je tu příliš dobrých her, které jsem ještě nestihl.
Vodny: Já mám takové tušení v kostech, že pokud tě bavily filmové hry od GRINu, tak tě bude bavit i toto.
A já právě po filmu jsem si říkal, jak by bylo fajn zahrát si hru, která příběh Avataru nějakým způsobem rozšíří, doplní a obohatí. A zapojení Camerona do vývoje pro mě bylo malou zárukou, že by se to mohlo povést. Podle ohlasů se to asi nepovedlo, ale zase tak špatné to snad nebude, nebo?
Jinak já osobně se u této hry bojím, že by mi zkazila moje idealizované prožitky z filmu, že do toho univerza prostě nebude zapadat (tak jako nezapadá v mnoha aspektech Star Wars: The Force Unleashed do univerza SW).

Podle mě nebyl zrovna dobrý tah dát tuto hru do rukou Ubisoftu. Ti sice umí udělat téměř dokonalé hry, ale mnohem větší část jejich her jsou nedodělané hry či hry bez ducha...

PS: http://www.youtube.com/watch?v=61kMpOgkZRs
Cobra: Tak to je průšvih. Jestli se to pořád opakuje a prostředí se aspoň trošku nemění, pak mě to asi bavit nebude. Navíc mám docela odpor k hrám, které mají "otevřený" svět, kde člověk cestuje sem a tam. Raději něco lineárního s měnícím se prostředím, kdy člověk prostě urazí kus cesty a už se nevrací. Viz. HL ;-) Proto mě neláká Stalker ani třeba Fallout 3.
To je to nějak divně optimalizované, když ty to na HD5770 jedeš bez sekání, ale při nějakých efektech se ti to cuká. Já mám geforce 9800 gt a jedu to na full s AA8x a rozl. 1920*1080 a necuklo se to ani trochu. Aspoň v té demoverzi vůbec.
U mě plynulé (HD5770), ale nesmím s AA vlézt pod vodopád (i když se 4x to ještě jde).

Vodny: Opravdu není o co stát, ty levely jsou v podstatě jeden jako druhý a úkoly typu dones, zabij, dojdi taky nic moc :-) Demo jsem sice nehrál, ale hádám, že je tam jedna úroveň - no a nic jinýho už ani v plný neuvidíš :-)
Pivo: Tam budě nějaký brouk v optimalizaci, jelikož Dunia engine mi běžel ve FC2 na plné detaily bez cukání (30fps+)... Že by nějaký problém s obligátní GF8600? Tahle grafická karta je jedním z největších "průserů" NVIDIE za posledních pár let (hned po té předražené kartě z druhé poloviny minulého orku s velmi špatným výkonem ve všech oblastech).
Ta akčnost mi též vadila. Jinak hra se mi na full detaily ani trochu necukla, tak se mi nějak nezdá, že by to bylo až tak náročné.

Prostě grafika byla úplně jediný klad a do hry bych šel, jenom kdyby mi to někdo dal nebo půjčil a i tak nevím, jestli bych to dohrál.
Mě tam pěkně prosím kromě trhání i na nejnižší detaily (víc něž GTA4, to je už tedy něco) vadila ta přílišná akčnost. Film je o emocích a objevování nového světa, ne o "zastřel úplně všechno co se hýbe, vypadá podezřele nebo stojí v cestě."
Podle dema bych pod 70% nešel. Nepamatuji si totiž, že bych nějaké demo v poslední době dohrál i přes to, že se mi celkem výrazně trhalo. Chtěl jsem prostě vidět víc a víc, takže mě Avatar nějakým způsobem upoutal.
Sračkoidní = nesedí ti styl té hry?

Já hodnotím pouze, co jsem dohrál. Jinak v průběhu hraní si hry nějak značkuju, ale kdybych hru nedohrál, tak bych hodnocení smazal.

btw: Avatara bych podle dema hodnotil 50%
Kdo hodnotí podle dema? Přiznejte se. ;-) Já nehodnotím, já diskutuji a udělit hodnocení bez dohrání si dovolím jen zcela výjimečně a to u her, které jsou sračkoidní demo nedemo.
omg, co to je hodnotit hru behem hrani? jeste menit hodnoceni po kazdem lvl....
Třetí level už je celkem ok, hlavně bossové vypadaj dost impozantně, jen kdyby do nich nestačilo šít vším, co zrovna máte u sebe...
Cobra: To víš, ty jedniný máš plnou verzi, my ostní jsme hodnotili podle dema kde je nejlepší mise ze hry :)
Koukám na ty procenta... No co to je? Jsem ve druhý úrovni (chytře jsem si vybral Na'vi) a je to teda hrozný... Snad jen ta vizuální stránka za něco stojí.
Navíc Avatar staví na této provařené schematičnosti příběhu. Bere ten nejjednodušší příběh a podává ho způsobem, který vlastně nemá obdoby. Z minima maximum (ač to někomu můře vadit).
Popravdě, ono se toho moc nového vymyslet nedá. Stačí si zapnout nějaké rádio a každá druhá písnička je nějaká coververze oldies hitů. Pak si stačí pustit RockRadio nebo Gold a slyšíte tam ty 30 let staré originály.
Garret: No, odpovídá to. Ale tyhle příběhová shrnutí filmů s rádoby podobným dějem k jinému filmu toho moc nevypovídají. Existuje mnoho podobných na Star Wars vs LotR vs Harry Potter, viděl jsem i variaci na Shawshank atp.
Tak jsem také neodolal a zkusil to demo... A minimálně začátek je tedy těžké zklamání. Když pominu pohyby hlavní postavy okopírované z Battlefield Heroes, tak mě hlavně vadí nepřítomnost té správné atmosféry Pandory. Ten svět prostě vypadá příliš obyčejně. Třeba se to ale zlepší... Každopádně já od toho dávám ruce pryč, jen mi to zbytečně kazí ten zážitek z kina (dokonce mnohonásobně více než dabing).
Tak jak jsem zkoušel demo, tak hra je opravdu pěkná, navíc v zajímavém prostředí s RPG prvky, ovládáním různých vozidel. A je to taková svižná akce, akorát až tak moc svižná a akční, že jsem nevěděl kde jsem a co mám všechno postřílet a trochu jsem se v tom ztrácel.
Hra na mě zezačátku sice hodně zapůsobila, ale nejsem si jistý, jestli bych ji dotáhl do konce a byl bych furt stejně nadšený.
Cobra: Trošku mě napadlo přirovnání k MW2 "Má to zajímavý neokoukaný prostředí, ale je to jen koridorová střílečka s RPG prvky." s tím, že MW2 nemá ani ty RPG prvky :-D
Tak jsem to teď chvíli hrál a abych řekl pravdu, nevím, co si o tom mám myslet. Má to zajímavý neokoukaný prostředí, ale je to jen koridorová střílečka s RPG prvky. A bez zvuku to stojí za prd :D
Mě hrozně štve že to ve 3D bude jen s dabingem :(. Jsem se tak radoval že u nás rozjeli 3D projekci, takže nemusím jet do prahy, jenom abych se dozvěděl že budou všechny 3D kopie s dabingem..
Jinak na hru jsem zvědavej, už kvůli tomu designu a další hře na mém oblíbeném Dunia enginu.
Asi jsem se špatně vyjádřil a proto mě teď chytáte za slovo. Tím, že jsem se o Pandoře vyjádřil, že je to bizarní svět přeci neříkám, že v ostatních hrách zde jmenovaných není. Je, ale zase jinak bizarní. Možná mám krátkou paměť a u některých kousků si jenom nepamatuji, že tam něco podobného bylo. Rozsahem a tím megalomanským zpracováním řadím Pandoru mezi nejzajímavější herní prostředí, která jsem okusil. Nic víc.
Nejde o svet Albionu z Fable, ale o hru Albion. Dokonca aj samotný príbeh filmu je z 90% parafrázou Albionu. Lenže ja nehovorím, že tie menované hry (okrem Albionu) sú rovnaké, skôr chcem povedať, že určite dostatočne spĺňajú prívlastok "bizarný" v rámci herného sveta. Na samotnej úrovni grafického štýlu ani tak nezáleží, pretože potom by sme len všetko porovnávali s Crysis, skôr ide o to, čo v tom svete hráč môže vidieť/stretnúť/zažiť.
Čo sa týka tejto argumentácie dospelosti, to môžeš rovno povedať, že Sims 3 sú oveľa dospelejšia hra než Fallout, preto, lebo má lepšie grafické prevedenie... To, že je niečo izometrické neznamená, že je to nedospelé.
A ad ten svet, už v Albione bola rastlinná fontána vyzerajúca ako obrovský kalich nejakej tej bromélie alebo tylandsie, ktorá pumpovala čerstvú vodu do obydlí postavených z rastlín, boli tam obrovské hubky, fungujúce ako toalety, absorbujúce všetky exkrementy a moč, rastliny, ktoré v noci svietili miesto lámp, a dokonca aj džungla bola živá, plná rôznej fauny a flóry, ktorú sa mi tu nechce vypisovať.
Vodny: že je PST RPG z ptačího pohledu ten svět nějak diskvalifikuje? (Ještě důležitá note - je tam hodně detailně popisného textu.) Jinak dospělý je až až. A taky trochu perverzní a morbidní :-).

(BTW nejde mi ani tak o obranu modly samotné, jako spíše snahu pochopit Vodnyho argumentaci).
LastJedi: Tak jak je zvtárněná Pandora, tak jsem to v jiné hře zkrátka neviděl. To co ty uvádíš, jsou maximálně lehce podobná prostředí, ale spíš ani moc ne. Pochybuji, že se Cameron inspiroval těmito hrami. Jestli myslíš pohádkový Albion z Fable, tak ten má do smrtelně krásné Pandory hodně daleko. Planescape Torment je RPG z ptačího pohledu, nějací brouci tam jsou, ale spíš mi připomíná Zeno Clash. K Pathologic jsem se ještě nedostal, ale prý to stojí za vyzkoušení. Psychonauts jsou také víceméně pohádkou a nepřipadá mi, že by prostředí vypadalo jako Pandora. To že je něco vizuálně trošku podobné ještě nezmanená, že je to na chlup stejné. Pandora je jedna planeta, jeden svět, krásný a nebezpečný zároveň. Není souhrn několika "náhodných" levelů jako v Psychonauts. Celkově působí více dospěle, než u těch her, které si zmínil. Navíc v noci krásně svítí ;-)
Vodny: v žiadnej inej? Pathologic? Planescape Torment? Psychonauts? a čo takto Albion, ktorý v podstate chtiac či nechtiac Avatar vykráda?
zadne hodnoceni ? jestlipak to neni tim ze to porad necrackli :D - uz bych to taky rad vyzkousel
Vzdyt ten svet nijak zvlast bizardni neni. Proste dzungle s par vsezravyma kytkama...
Barney: Své dojmy z dema jsem hodil k sobě na blog. Jinak co se týče her dle filmové licence, tak Avatar mi přijde jako celkem povedený kousek. Není to pecka, není to revoluční, ale pěkně to vypadá a prostředí je super. Jestli jste hráli Terminator: Salvation (na PS3), tak je to celkem podobný zážitek. Nenadchne ani vyloženě neurazí. Důvodem takříkajíc proč ztrácet čas s průměrnou hrou jako Avatar je pro mě zkrátka barevná planeta Pandora. Musíte uznat, že v žádné jiné hře se takto bizardní svět nevyskytuje. (až na Zeno Clash.
Ani ne :-) Ono se to zprovozní časem :-) Teď mám jinej problém - koupil jsem 5770 a zvuk mi jde přes HDMI do televize a nemůžu přijít na to, jak to nastavit tak, aby šel i do repráků :-)
Kubulus: No, ale na mě by to bylo hodně peněz.
Cobra: Nasere, viď? :-D
NateLogan: Odkdy taky Cameron rozumí hrám? Pro mě to dopadlo přesně tak, jak jsem čekal. Klasická hra podle filmové licence, mno.
MickTheMage, Kubulus: Vsechny tri verze prodavany u nas maji tenhle obrazek. A narozdil od vas to mam predsebou! :)
Mě především absolutně nesedlo ovládání. Už teď vím, že bych si na to v životě nezvykl. A pak, tak nějak mě to nebavilo, a naopak demo Lost Planet mě bavilo celkem dost.
Mě naopak demo docela bavilo a dohrál jsem ho jen to fiklo. Narozdíl třeba od Lost Planet, které mě vůbec nechytlo, přitom se to hraje podobně, ale Avatar má mnohem zajímavější prostředí, které mě dokáže upoutat. Jinak herně to není nic nového, ba naopak, old-schoolovka a tupé střílení. Jenže ta Pandora, ta mě prostě láká.
montana: Neorintuješ se ve své vlastní domovině. To bys jinak věděl, že obrázek tam máte stejný, jako je zde ;-)