Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 55
Bohužel Avatar jako hra naprosto zklamal, přitom měl velký potenciál. Jenže to by tak hra musela být o mnohem déle ve vývoji, a ne vyjít společně s filmem. Takový už je u některých her podle filmu osud být vytvořeny rychle a nedotaženě.

Přitom zde není ani tolik technických chyb, i když jsou jako chování lidí a jejich pohyb, od vojáků až po stroje vše se chová vyloženě divně, tedy hlavní problém je v hratelnosti. Co se nejdřívě tvářilo jako nádherný otevřený svět s možností volby a skvělě vypadajícím příběhem na pozadí skončilo totálním fiaskem. Příběh vůbec nejde ve stopách filmu, a pokud jste film neviděli budete ještě více ztraceni. Vše je podáno tak nemastně a neslaně, že těžko bude děj hnacím motorem pro dohrání hry.

A hratelnost je tedy pouze lineární. Jenže žádná napěchovaná akce jako je například u Call of Duty ale koridor kde se občas s někým střetnete, projíždíte vozidlem které reaguje prapodivně a ničíte vše co jde aby byly body zkušeností. Je zde sice možnost volby mezi Navi a RDA jenže na celkovou hratelnost to má jen nepatrný dopad, a celkovou hru to rozhodně nezachrání.

Co tedy nemá na hratelnosti a příběhové lince, snaží se dohnat na grafické prezentaci která je vskutku povedená. Pandora vypadá nádherně, ale zapomeňte na její objevování mimo linku kterou vytyčili autoři.

Celá hra nezabere ani moc času, je tedy určená ortodoxním fanouškům filmu kteří si přejí být v kulisách filmu a stačí jim obyčejná koridorová střílečka která bez grafiky nemá co nabídnout. Přitom nápad a možnosti byly obrovské.

Škoda Avatare mohl jsi být hitem.

Pro: Pěkná grafika, herní prostředí, výběr dvou stran konfliktu a možnost přidat se k nim

Proti: slabá hratelnost, technické chyby, nenaplněný potenciál

+16
  • PC 65
Avatar v kině se mi vcelku líbil, a tak když jsem objevil hru, kde se děj odehrává ještě před událostmi ve filmu, musel jsem ji vyzkoušet. V průběhu hraní jsem zjistil, že příběh za moc nestojí, ale naštěstí na něm tento titul až tolik nestojí.

Hlavním tahákem hry je totiž neokoukaná v noci zářící pandorská příroda, která si do příchodu lidí žila vlastním životem, protože Na'vi ji nijak zvlášť neponičili. Je opravdu fascinující procházet se po Pandoře a jako Na'vi jezdit na Parakoni či Thanatorovi nebo dokonce létat na Křiklounech. Když jsem měl navíc k dispozici Pandorapedii, do které jsem doplňoval záznamy pomocí scanneru, měl jsem o zábavu postaráno. Po dokončení hry se sice celá zaplní sama, ale kdo by ty rozsáhlé záznamy četl najednou.

Avatara jsem dohrál i za RDA, ale jako třímetrový modrásek jsem se cítil daleko lépe, i když je pravda, že ZMP oblek mi dodával odvahu a trochu jsem si připadal jak při hraní Mechwarrioru. Díky zkušenostem, které jsem získal za ničení a zabíjení téměř všeho, co se hýbe (obzvláště u RDA), se zlepšovaly moje dovednosti, brnění i zbraně. Navíc se zkušenosti daly uplatnit i ve strategickém módu, kde se mi nakonec podařilo dobýt celou planetu.

Herní Avatar sice není žádnou dokonalou hrou, ale na to, že vývojářům z Ubisoft Montreal datum vydání určovala premiéra filmu, to nebylo až tak špatné. Škoda, že je to stále o tom samém, kdy se lokace alespoň trochu obměňují, ale mise jsou si hodně podobné. Naštěstí hru oživují výzvy, které jsem měl vždy chuť splnit co nejdříve.

Pro: pandorská příroda, Pandorapedie, hra za Na'vi, strategický mód, výzvy

Proti: příběh, hra za RDA, stereotypní mise

+15
  • X360 60
Nemastná neslaná hra, ze které nebudete mít nijak skvělý zážitek, ale zároveň ani pocit promrhaného času. Jako nováček přiletíte na Pandoru jen proto, abyste se po pár hodinách pobytu rozhodovali, zda budete dále ničit planetu s RDA anebo se přidáte k Na'vi a pokusíte se cizáky zastavit. U mě byla volba jasná - chci radši melee zbraně, jezdit na Pali a létat na Ikranovi, takže vybírám zradu své vlastní rasy v zájmu přírody.

Hra sama o sobě mě nijak moc nezaujala hlavně kvůli příběhu, do kterého se nemůžete nijak ponořit. Ovládání je dosti krkolomné a bojový systém nevyvážený. Nepřátelé Vás vidí na míle daleko a pálí okamžitě potom, co svolají další pluk, takže Vaše jediná šance je luk a okolní překážky, za které se můžete schovat. V jiných případech v klidu probíháte cestou a najednou se za vámi ozvou hlasy vojáků, které jste přehlídli stejně, jako oni Vás, každopádně teď Vás vidí a vy jste přímo uprostřed houfu, hodně štěstí protože než je zabijete všechny, pravděpodobně se znovu respawnou.
Ke konci mě upřímně už ani nebavilo hrát kvůli tomu, jak je hra za Na'vi repetetivní. Váš hlavní úkol je nasbírat 4 písně a každá píseň se sbírá systémem: přijeď, pomoz 1. náčelníkovi, najdi 1.střep, pomoz 2. náčelníkovi, najdi 2.střep, pomoz 3. náčelníkovi a najdi 3.střep, pak už jen doběhni sebrat píseň a začni od začátku. Úkoly od náčelníků jsou samozřejmě různorodé, ale stejně to opakování děje moc nepomáhá.

Na druhou stranu pokud jste milovník Avatara a nijak náročný hráč, kterému by tyto chybky nevadily, hra pro Vás má spoustu contentu, co Vás zabaví na dlouho dobu, ať už jde o zkoumání planety, výzvy na každé mapě či minihru dobývání.

Pro: Volba frakce, výzvy, pěkná grafika a promyšlený okolní svět

Proti: Ovládání, nijaký příběh, repetetivní, bojový systém

+14
  • PC 95
Po hodine a pol nezmyselného vybíjania pandorskej fauny nastal ten dlho očakávaný zlom – zastrelil som svojho generála a pridal som sa k domorodým Na'viom. Nasledujúcich osem hodín som behal po prekrásnej prírode, likvidoval ľudských parazitov, ničil obrie buldozéry v baniach, ale aj lietajúce lode. Vadil mi nezmyselne rýchly respawn vojakov. Nie že by ma ich nebavilo zabíjať, ale mám rád robotu, po ktorej vidno výsledok. Hra má inšpiratívnu spiritualistickú atmosféru, kde pandorská Eywa je ekvivalent zemskej Gaie. Môj prekliaty druh som z Pandory vyhnal, no ja som neodišiel, stal som sa Na'viom. Kievame!

Pro: Možnosť hrať za Na'viov. Vlastne, keby nebola možnosť hrať za ľudí, tak by mi to nevadilo.

Proti: Nezmyselne rýchly respawn nepriateľov.

+13
  • PC 50
Když hrajete hru, která v ničem nevyniká, ještě to nutně neznamená, že to nebude příjemný zážitek. Když je hra hloupá svým příběhem, může se třeba dobře hrát. Pokud však ani úkoly a souboje za moc nestojí, už moc nezbývá čeho se chytit.

Z Avatara jsem naštěstí zklamaná jen lehce. To především proto, že jsem prostě čekala docela špatnou hru. Něco takového jsem dostala. Staví se na filmové předloze, ale nic nového se nepřináší. A úkoly jsou hloupé, jiné vyjádření pro to nenajdu. Jen proto, abyste měli nějaký cíl. Zabij toho, znič tohle, promluv si s tím, tohle seber.. Když se mi některé prvky líbily, třeba létání, zabíjelo to ovládání. A jak jsem zmínila, souboje mi nepřišly příliš zábavné. Hrála jsem za Na´vi, mojí základní zbraní byl tedy luk. Nejčastěji jsem pak používala jakousi hůl, která dávala plošné poškození, proti houfům mrňavých lidiček byla poměrně účinná. Dále máte také schopnosti, já využívala jen léčení, štít, sprint a omračující úder do země. Věci, včetně zbroje, a schopnosti se vám vylepšují s tím jak levelujete automaticky, takže odpadá jakákoli zábava při rozdělování bodů nebo hledání/craftění výbavy (což by se tady tak krásně nabízelo). Taky by se samozřejmě nabízel otevřenější svět, v kterém by NĚCO.. COKOLIV... bylo. Ne, tady jen pendlujete z jedné strany tunelovité mapy na druhý od jedné postavy k druhé a plníte ničím nezajímavé úkoly. Občas jsem si připadala jako by to byly questy pro nějaké MMORPG. Pro mě prázdné.

Aspoň prostředí se mi líbilo navzdory zastaralé grafice. Ale že byste měli pocit, že se "vracíte na Pandoru", ta představa je k smíchu. To si běžte radši zahrát Borderlands.

Pro: prostředí, létání

Proti: příběh, ovládání, mapy vlastně prázdné, promrhaný potenciál

+13
  • PC 25
,,A najviac nominácii na červenú malinu získava (chvíľa napätia) James Cameron's Avatar: The Game !!"( veľký potlesk)
Avatara som vždy bral ako akýsi antipod k Votrelcom, akoby si Cameron na staré kolená chcel očistiť svedomie, že do vesmíru vypustil takých hnusných a zlých emzákov. Myslím , že sa o to pokúšal už v The Abyss(1989), ale vtedy ešte pohorel. Druhý pokus s Avatarom mu vyšiel, ale len čo sa filmu týka, hra radšej vôbec nemala vzniknúť, pretože mi príde, že ju piekli psíček a mačička. Proste zobrali mapu, pomocou neviditeľných stien a príšerného dizajnu(ktorý spáchali asi úplne ožratí) vytvorili tunely, nahádzali do nich na každom kroku oživovacie stanice a vymysleli misie - odnes toto tam! Vo výsledku potom v úzkych neprehľadných koridoroch bojujem viac s absolútne neintuitívnym ovládaním ako s krikľavou faunou a flórou, ale možno to má byť pomsta za to, že som sa tvrdohlavo rozhodol zostať na strane army. Hra obsahuje aj akúsi rts zložku o obsadzovaní celej planéty , čo malo prispieť predpokladám k "monumentálnej" predstave o "komlexnosti" hry. Keď si nakoniec zoberiem prístup Ubisoftu k svojim hráčom , ktorý je viac hostilný ako celá Pandora je mi jasné, že toto je len ďalšia podpriemerná hra podľa filmu.

Pro: encyklopédia Pandory

Proti: viď komentár

+12
  • PC 80
Avatar tak ako väčšina filmov s veľkým potenciálom bol sprevádzaný aj svojou hernou podobou. Názory na hru sa ale dosť líšia a preto som ani ja nevedel , čo od tejto hry mám očakávať. No už vedomie, že hra nie je len od nejakého céčkového herného štúdia ma presvedčilo hru nainštalovať. A hra bola v určitom zmysle pre mňa prekvapením, no sklamanie hlavne na záver sa skryť nedá, takže začnime pekne od začiatku.

Avatar je len ďalším TPS počinom, ktorých sú už stovky, ale hra obsahuje aj pokus o zavedenie RPG prvkov a taktiež „otvoreného“ sveta. Čo ma aj vcelku potešilo je, že hra sa nesnaží kopírovať príbeh filmu a prichádza s niečím novým, je to vlastne prequel k filmu a preto si nemyslím, že pre hranie hry je nutné poznať dej filmu.

Na začiatku hry máme možnosť výberu postavy, za ktorú chceme hrať (aj keď vplyv na hru to nemá žiadny, len si vyberieme postavu, ktorá nám najviac padne do oka). Prvá časť hry je takým rozťahaným tréningom, v ktorom máte možnosť vyskúšať si hru ako za avatara tak za maríňáka a podľa toho sa rozhodnúť za koho by ste chceli hrať. Rozhodnutie na vás nenechá veľa čakať a už ani nie za 2 hod. si vyberáte stranu. Musím pochváliť tvorcov, že v tomto okamihu sa vytvorí druhý savepoint, z ktorého môžete pokračovať pokiaľ sa rozhodnete hru vyskúšať aj za druhú stranu.

Príbeh ma veľmi nenadchol, dá sa povedať, že za obidve strany sa snažíte o to isté len svojím spôsobom (ovládnuť Eywu a získať kontrolu nad Pandorou)a plníte pri tom dosť podobné úlohy – zabi toho a toho, nájdi kryštál alebo zlikviduj niečo, a to sú všetko hlavné úlohy. No keď si myslíte, že hra je ako za RDA tak aj za Na’vi rovnaká mýlite sa. Hra ponúka rôzne mapy za obidve strany aj keď na záver tá predposledná je už rovnaká, ale čo už, raz musel prísť ten zlom a spojiť dve cesty.

Čo sa týka úloh tak hra je koridor, naraz spĺňate len jednu úlohu (prípadne 2) a po jej splnení dostávate ďalšiu. Vedľajšie úlohy sú tu len v podobe výzev – a to napr. odkry určitú časť mapy, zabi určitý počet Na’vi/RDA, postav/znič muničné stanice, získaj určitý počet XP a potom ešte nejaká tá rozdielna úloha pre dané územie.

Mapy na ktorých sa pohybujete nie sú jednoliatym celkom, ale len určité cesty tvoriace mapu a pokiaľ sa už rozhodnete zísť z cesty tak buď skončíte pri tom, že nevyskáčete na daný bod alebo pád z niekoľko metrovej výšky vás bude stáť život (čo nechápem, keďže na jednu stranu sa v hre píše, že vďaka gravitácii letci na banshee prežijú pád, ale vy už pri páde z 5 metrov ste mŕtvy).

Počas hry získavate XP za spĺňanie úloh a zabíjanie nepriateľov. Za XP sa odomykajú len sady so zbraňami, zbrojou alebo schopnosťou. Xp tú majú skôr svoj skrytý význam v minihre Dobývanie, kde zo získaných XP získate 1/5 na kredity, za ktoré si kupujete jednotky na Pandore, ktorú máte dobyť v ťahovom súboji. Keď som po prvý krát hral za Na’vi útočil som hneď, čo nemá cenu lebo vaša armáda bude rýchlo zdecimovaná a vaše body zbytočne premárnené, preto odporúčam počkať a až neskôr zaútočiť ( za RDA som potom zaútočil so 25 000 vojakmi a 15 vrtulníkmi a obsadil tak 70% planéty (mesiaca) ). Taktiež v takomto prípade neodporúčam stavať predsunuté základne, lebo výroba z nich je predražená, takže lepšie je ušetriť 1500 bodov a posielať vojakov len z hlavného územia, keďže nepriateľ bude aj tak len útočiť s pechotou. Taktiež odporúčam čím skôr obkľúčiť nepriateľské hlavné územie a ponechať na jednotlivých územiach aspoň 3000 vojakov plus zálohu a so zvyškom armády pokračovať v útoku.

Ako som už spomínal tak hra za RDA aj Na’vi je odlišná, ja som najprv hral za Na’vi, čo je dobrý nápad, keďže RDA ma na záver trochu nahnevalo a pokiaľ by som ešte nehral za Na’vi aj by som rozmýšľal či to má cenu.

Hra za Na’vi je rýchlejšia (sú vyšší samozrejme), keďže na vás okolitá fauna a flóra veľmi neútočia a taktiež za jej ničenie nezískavate XP. Preto vďaka pomerne svižnému hraniu nemusíte ani veľmi používať parakone a thanatorov. Lietanie na banshee je chaotické a ovládanie dokáže človeka tak akurát vytočiť. Zbrane sú zamerané najmä na boj na blízko, okrem toho ako základnú zbraň máte luk (veľmi účinný), kušu (nechápem prečo máte len 4 náboje) a avatarský guľomet (voči RDA málo efektívny).

Za RDA je pohyb pomalší, zrejme žeby ste si mohli vychutnávať prírodu a ničiť tak to, čo sa dá. Využívate výlučne strelné zbrane, od základných píštolí, brokovnice, útočných pušiek, guľometu, klincometu cez plameňomet (účinný voči agresívnym rastlinám) až po granátomet (silný, ale skôr si s ním ublížite vy, preto nechápem ako môžu RDA s tým bojovať a im to zdravie neberie). Pre rýchlejší presun môžete použiť niekoľko vozidiel, keďže pre boj sa veľmi nehodia. Jedine ZMP oblek môžete použiť aj na útok. Pilotovanie vrtulníka sa mi zdalo trochu jednoduchšie, ale v tejto hre to nie je ono, keďže celý čas máte pocit akoby ste leteli tunelom.

Avatar taktiež obsahuje svoju databázu, tzv Pandorapédiu, v ktorej si môžete prečítať informácie ako o Pandore a jej faune a flóre, tak aj o RDA a Na’vi. Už len prečítanie úvodných 17% obsahu zaberie skoro 2 hodiny, keď to máte chuť čítať. Neznáme objekty môžete v hre skenovať, na čo som pri prvom hraní prišiel až pomerne neskoro, keďže na začiatku som len okolo všetkého behal a klikal F, tak ako v úvodnej oblasti a ono nič... Skrátka aj tak skenovanie je zbytočné, keďže po odohraní hry sa odomknú všetky súbory na 100% (plus niektoré predmety ani za danú frakciu nenájdete, resp. nedajú sa skenovať).

Hra je pomerne jednoduchá, takže pokiaľ medzi nepriateľa bezhlavo nevletíte, nemusíte sa obávať neustáleho loadovania, pokiaľ však už v boji zahyniete, vďaka zbieraniu biologických vzorkov sa môžete ozdraviť (takto môžete mať teda ďalších 5 životov a až potom load).

Na hre je vidieť jej konzolovitosť, keďže prakticky so sebou máte všetky zbrane, no naraz môžete používať len 4, takže ak vám dôjde munícia môžete si cez menu prepnúť zbraň za inú, no je to zdĺhavé a takže radšej budete bojovať s tým, čo je po ruke. Keby táto hra bola normálne (len) na PC jednoducho tých pár zbraní by malo klávesovú skratku a bolo by po probléme, to isté platí o schopnostiach, ktoré si určíte 4 ako primárne a ostatné už do konca hry ani nepoužijete.

Avatar (tak isto ako Assassin’s Creed 2) ma sklamal vo zvuku, v 99% hier mám naladení subwoofer na minimum, no pri tejto hre aj keď je v menu zvuk na max, tak subwoofer ide na plno a aj tak je zvuk pomerne tichý. Čo mi ešte vadilo, tak sú rozhovory, neviem či to bolo češtinou, ale pri pár úlohách mi preblikol text a ihneď napísalo, čo mám robiť. Taktiež hra na mojej pomerne starej zostave išla na DX10 plynulo, no napriek tomu je dosť nestabilná pri načítavaní a občas len tak padá do Windowsu (kde mi pár krát rozhodila celú plochu).

Odlišnosťou hry za RDA a Na’vi som bol spočiatku nadšený, že hra predsa nie je až taká krátka ako sa hovorí (možno by som to prirovnal k hraniu CaC, tak že zahráte kampaň za GDI a hru odinštalujete bez toho žeby ste začali hrať za NOD), no záver za RDA ma svojou nedomyslenosťou doslova šokoval. V predposlednej mape dostanete ešte raz možnosť výberu strany, pokiaľ si ponecháte RDA tak hru odohráte s odlišným, koncom, ak náhodou zauvažujete podporiť Na’vi budete to ľutovať, keďže budete mať už len tie isté úlohy ako pri hraní za Na’vi, všetci sa k vám správajú akoby ste boli jedným z nich pričom ste človek, jedine rastliny chápu, že to tak nie je a záverečný film v tomto prípade no fuj, to že ste v polovici hry zabili Tan Jalu tvorcom nevadil, aby tu nechali ten záver od Na’vi, takže Tan Jala živý a zdravý k vám priletí...

Odohraním kampane sa odomkne jedna bonusová oblasť. Bolo by to aj vcelku fajn, keby... ,no táto oblasť je jeden stočený tunel kde vyvraždíte pár Na’vi a môžete cestovať naspať do inej oblasti.

Aj keď hovorím už na záver o tejto hre v dosť zlom duchu a s rozčarovaním, musím povedať, že nakoniec nie je Avatar až takým fiaskom ako si mnohí predstavujú, hra je hrateľná, grafika detailná, a príbeh...,no ten nechám radšej tak, aspoň tie výzvy ma bavilo spĺňať a získať tak body do Dobývania. Pre tých čo to ešte nehrali, môžu to skúsiť a keď ich to nebude baviť uninstall je rýchly, ja som hrou zabil 29 hodín a neľutujem to.

Pro: grafika, odlišnosť obidvoch frakcií a ich kampaní, schopnosti postáv, minihra Dobývanie

Proti: problémy so zvukom, padanie hry, prepínanie zbraní, lietanie, respawn nepriateľov (najmä prázdnych vozidiel)

+7 +8 −1