Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

James Cameron’s Avatar: The Game

63
70 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
01.12.2009 PCPS3X360
Vývojáři:
Ubisoft Montreal, Lightstorm Entertainment (DS verze)
Oficiální stránky:
http://avatargame.us.ubi.com/agegate.php
Na planetě Pandora se blýská na horší časy. Bohaté zdroje surovin zaujaly obří korporaci RDA natolik, že se rozhodla vzít si celou Pandoru pod svou nemilosrdnou nadvládu. To se však nelíbí původnímu obyvatelstvu - primitivnímu kmenu Na'vi, jenž si do svého dosavadního živobytí nechce za žádnou cenu nechat mluvit. Jako hráč se postavíte na obě strany konfliktu, přičemž se vžijete jak do role vojáka bojujícího za stranu velké korporace, tak i do role člena kmene Na'vi, jež se vyznačují svým modrým zbarvením kůže a lámaným anglickým přízvukem.

Avatar je prequelem k filmovým událostem, nicméně příběh je v základu tomu filmovému velmi podobný. Svou stylovostí a tropickým příběhem silně připomíná hru Turok. Hra Avatar vyšla pár dní před filmovou premiérou.


Poslední diskuzní příspěvek

Jsem se těšil že si to zahraju na PS 3 ve 3D ale v té době asi ještě vůbec neexistovali domácí 3D projektory - protože se mi ten projektor…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Bohužel Avatar jako hra naprosto zklamal, přitom měl velký potenciál. Jenže to by tak hra musela být o mnohem déle ve vývoji, a ne vyjít společně s filmem. Takový už je u některých her podle filmu osud být vytvořeny rychle a nedotaženě.

Přitom zde není ani tolik technických chyb, i když jsou jako chování lidí a jejich pohyb, od vojáků až po stroje vše se chová vyloženě divně, tedy hlavní problém je v hratelnosti. Co se nejdřívě tvářilo jako nádherný otevřený svět s možností volby a skvělě vypadajícím příběhem na pozadí skončilo totálním fiaskem. Příběh vůbec nejde ve stopách filmu, a pokud jste film neviděli budete ještě více ztraceni. Vše je podáno tak nemastně a neslaně, že těžko bude děj hnacím motorem pro dohrání hry.

A hratelnost je tedy pouze lineární. Jenže žádná napěchovaná akce jako je například u Call of Duty ale koridor kde se občas s někým střetnete, projíždíte vozidlem které reaguje prapodivně a ničíte vše co jde aby byly body zkušeností. Je zde sice možnost volby mezi Navi a RDA jenže na celkovou hratelnost to má jen nepatrný dopad, a celkovou hru to rozhodně nezachrání.

Co tedy nemá na hratelnosti a příběhové lince, snaží se dohnat na grafické prezentaci která je vskutku povedená. Pandora vypadá nádherně, ale zapomeňte na její objevování mimo linku kterou vytyčili autoři.

Celá hra nezabere ani moc času, je tedy určená ortodoxním fanouškům filmu kteří si přejí být v kulisách filmu a stačí jim obyčejná koridorová střílečka která bez grafiky nemá co nabídnout. Přitom nápad a možnosti byly obrovské.

Škoda Avatare mohl jsi být hitem.

Pro: Pěkná grafika, herní prostředí, výběr dvou stran konfliktu a možnost přidat se k nim

Proti: slabá hratelnost, technické chyby, nenaplněný potenciál

+15
  • PC 65
Avatar v kině se mi vcelku líbil, a tak když jsem objevil hru, kde se děj odehrává ještě před událostmi ve filmu, musel jsem ji vyzkoušet. V průběhu hraní jsem zjistil, že příběh za moc nestojí, ale naštěstí na něm tento titul až tolik nestojí.

Hlavním tahákem hry je totiž neokoukaná v noci zářící pandorská příroda, která si do příchodu lidí žila vlastním životem, protože Na'vi ji nijak zvlášť neponičili. Je opravdu fascinující procházet se po Pandoře a jako Na'vi jezdit na Parakoni či Thanatorovi nebo dokonce létat na Křiklounech. Když jsem měl navíc k dispozici Pandorapedii, do které jsem doplňoval záznamy pomocí scanneru, měl jsem o zábavu postaráno. Po dokončení hry se sice celá zaplní sama, ale kdo by ty rozsáhlé záznamy četl najednou.

Avatara jsem dohrál i za RDA, ale jako třímetrový modrásek jsem se cítil daleko lépe, i když je pravda, že ZMP oblek mi dodával odvahu a trochu jsem si připadal jak při hraní Mechwarrioru. Díky zkušenostem, které jsem získal za ničení a zabíjení téměř všeho, co se hýbe (obzvláště u RDA), se zlepšovaly moje dovednosti, brnění i zbraně. Navíc se zkušenosti daly uplatnit i ve strategickém módu, kde se mi nakonec podařilo dobýt celou planetu.

Herní Avatar sice není žádnou dokonalou hrou, ale na to, že vývojářům z Ubisoft Montreal datum vydání určovala premiéra filmu, to nebylo až tak špatné. Škoda, že je to stále o tom samém, kdy se lokace alespoň trochu obměňují, ale mise jsou si hodně podobné. Naštěstí hru oživují výzvy, které jsem měl vždy chuť splnit co nejdříve.

Pro: pandorská příroda, Pandorapedie, hra za Na'vi, strategický mód, výzvy

Proti: příběh, hra za RDA, stereotypní mise

+14
  • PC 95
Po hodine a pol nezmyselného vybíjania pandorskej fauny nastal ten dlho očakávaný zlom – zastrelil som svojho generála a pridal som sa k domorodým Na'viom. Nasledujúcich osem hodín som behal po prekrásnej prírode, likvidoval ľudských parazitov, ničil obrie buldozéry v baniach, ale aj lietajúce lode. Vadil mi nezmyselne rýchly respawn vojakov. Nie že by ma ich nebavilo zabíjať, ale mám rád robotu, po ktorej vidno výsledok. Hra má inšpiratívnu spiritualistickú atmosféru, kde pandorská Eywa je ekvivalent zemskej Gaie. Môj prekliaty druh som z Pandory vyhnal, no ja som neodišiel, stal som sa Na'viom. Kievame!

Pro: Možnosť hrať za Na'viov. Vlastne, keby nebola možnosť hrať za ľudí, tak by mi to nevadilo.

Proti: Nezmyselne rýchly respawn nepriateľov.

+13
  • X360 60
Nemastná neslaná hra, ze které nebudete mít nijak skvělý zážitek, ale zároveň ani pocit promrhaného času. Jako nováček přiletíte na Pandoru jen proto, abyste se po pár hodinách pobytu rozhodovali, zda budete dále ničit planetu s RDA anebo se přidáte k Na'vi a pokusíte se cizáky zastavit. U mě byla volba jasná - chci radši melee zbraně, jezdit na Pali a létat na Ikranovi, takže vybírám zradu své vlastní rasy v zájmu přírody.

Hra sama o sobě mě nijak moc nezaujala hlavně kvůli příběhu, do kterého se nemůžete nijak ponořit. Ovládání je dosti krkolomné a bojový systém nevyvážený. Nepřátelé Vás vidí na míle daleko a pálí okamžitě potom, co svolají další pluk, takže Vaše jediná šance je luk a okolní překážky, za které se můžete schovat. V jiných případech v klidu probíháte cestou a najednou se za vámi ozvou hlasy vojáků, které jste přehlídli stejně, jako oni Vás, každopádně teď Vás vidí a vy jste přímo uprostřed houfu, hodně štěstí protože než je zabijete všechny, pravděpodobně se znovu respawnou.
Ke konci mě upřímně už ani nebavilo hrát kvůli tomu, jak je hra za Na'vi repetetivní. Váš hlavní úkol je nasbírat 4 písně a každá píseň se sbírá systémem: přijeď, pomoz 1. náčelníkovi, najdi 1.střep, pomoz 2. náčelníkovi, najdi 2.střep, pomoz 3. náčelníkovi a najdi 3.střep, pak už jen doběhni sebrat píseň a začni od začátku. Úkoly od náčelníků jsou samozřejmě různorodé, ale stejně to opakování děje moc nepomáhá.

Na druhou stranu pokud jste milovník Avatara a nijak náročný hráč, kterému by tyto chybky nevadily, hra pro Vás má spoustu contentu, co Vás zabaví na dlouho dobu, ať už jde o zkoumání planety, výzvy na každé mapě či minihru dobývání.

Pro: Volba frakce, výzvy, pěkná grafika a promyšlený okolní svět

Proti: Ovládání, nijaký příběh, repetetivní, bojový systém

+13
  • PC 50
Když hrajete hru, která v ničem nevyniká, ještě to nutně neznamená, že to nebude příjemný zážitek. Když je hra hloupá svým příběhem, může se třeba dobře hrát. Pokud však ani úkoly a souboje za moc nestojí, už moc nezbývá čeho se chytit.

Z Avatara jsem naštěstí zklamaná jen lehce. To především proto, že jsem prostě čekala docela špatnou hru. Něco takového jsem dostala. Staví se na filmové předloze, ale nic nového se nepřináší. A úkoly jsou hloupé, jiné vyjádření pro to nenajdu. Jen proto, abyste měli nějaký cíl. Zabij toho, znič tohle, promluv si s tím, tohle seber.. Když se mi některé prvky líbily, třeba létání, zabíjelo to ovládání. A jak jsem zmínila, souboje mi nepřišly příliš zábavné. Hrála jsem za Na´vi, mojí základní zbraní byl tedy luk. Nejčastěji jsem pak používala jakousi hůl, která dávala plošné poškození, proti houfům mrňavých lidiček byla poměrně účinná. Dále máte také schopnosti, já využívala jen léčení, štít, sprint a omračující úder do země. Věci, včetně zbroje, a schopnosti se vám vylepšují s tím jak levelujete automaticky, takže odpadá jakákoli zábava při rozdělování bodů nebo hledání/craftění výbavy (což by se tady tak krásně nabízelo). Taky by se samozřejmě nabízel otevřenější svět, v kterém by NĚCO.. COKOLIV... bylo. Ne, tady jen pendlujete z jedné strany tunelovité mapy na druhý od jedné postavy k druhé a plníte ničím nezajímavé úkoly. Občas jsem si připadala jako by to byly questy pro nějaké MMORPG. Pro mě prázdné.

Aspoň prostředí se mi líbilo navzdory zastaralé grafice. Ale že byste měli pocit, že se "vracíte na Pandoru", ta představa je k smíchu. To si běžte radši zahrát Borderlands.

Pro: prostředí, létání

Proti: příběh, ovládání, mapy vlastně prázdné, promrhaný potenciál

+10