Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zaujalo daleko míň než Limbo, a to příběhem, prostředím i puzzly. Navíc jsem nějak nepochopil logiku konceptu, i když jsem koukal na pár videí vysvětlujících příběh. I pokud by Limbo bylo snovým světem pro zobrazované otroky, jak je mnohokrát naznačováno, proč by reálná korporace měla úplně stejně koncipované chodby plné puzzlů jako umělý snový svět? Třeba puzzle s 20 otroky si nějak nedokážu představit dělat pokaždé, co jdu do práce. :D
@Strady (26.05.2023 12:40): Akorát na Walomeho je imo GRIS až moc milenialský ufňukaný příběh o psychických problémech. :D

Ale jinak jo, za mě dost možná nejlepší zástupce těchhle artových plošinovek.
kuwa...
celou dobu jsem si myslel, že je to o nějaké mimozemské invazi, kde snažíte utéct lidským posluhovačům a nakonec nějaké to rozuzlení vyšumí do prázdna...
Limbo mi teda přišel pochopitelnější (procházka očistcem)
@Fatality (25.11.2016 08:57): Možná jsem staromódní ale jde o použití slov. Pokud nemáš žádný důvod označit nějakou preferenci jako hloupou a krátkozrakou tak nevidím důvod proč to dělat. Protože potom si lámu hlavu co je teda to chytré a dlouhozraké.
Daní hry s DRM a po čase bez DRM mi přijde právě jako rozumná strategie. Na tom nevidím nic špatnýho a byl bych rád kdyby to tak dělali studia obecně a spíš bych tento přístup podporoval. Nechápu proč bych měl v tomto rozlišovat mezi malým a velkým studiem.
@BINGMAN (26.11.2016 12:08): Odepisuješ mi, že se mám koukat na trailery a gameplaye, když INSIDE (držme se té hry) vystavělo svou kampaň na tom, že se doporučuje nečíst recenze a sledovat videa? Škoda slov. Psal jsem, že se mi Denuvo zajídá u INSIDE a u dalších případů se to různí. Nebylo by proto marné znát kontext.

Že si hry cvičně stahuji a kupuji je ve slevě? Nedělám to, špatný odhad. Nehraji je ani zdarma. Dokonce je ani nekritizuji. Na rozdíl od pokrytců, kteří je koupí a pak si stěžují, co to dnes vzniká za tituly. Přitom svým chováním jasně vyjadřují "my chceme další"…

"Kdyby se hry nekupovaly, vznikaly by lepší hry?" U těch kritizovaných her by to - v ideální situaci - vedlo k tomu, že by nevznikly. Já si nic nenamlouvám. Je mi jasné, že ty nejpřístupnější a nejpopulárnější hry budou stále nejprodávanější na úkor těch, které si to jistým způsobem zaslouží. Nebaví mě ale, když se mnou někdo jedná jako s průměrným americkým teenagerem, který se nedovede udržet, takže si hru v případě absence cracku musí koupit. Dělají to tak Playdead a snažíš se mi to tu podsouvat ty v diskuzi.

Já ze své nezaměnitelné pozice pouze říkám, že pokud se mnou jednají takhle svrchu, jako by šlo o velkého vydavatelského hráče, a vzhledem k mému názoru na hru samotnou (krypticky se tvářící umělecký výtvor, který chránila inkriminovaná ochrana), dávám jednoduše na srozuměnou: nedělejte další takové hry! Nebo lépe: tak hry tvořte, ale zmeňte přístup.

Přirovnání k samoobsluze je šílené, protože nemůžeš hru nabízet jako něco, co vyžaduje tělo k tomu, abys přežil. Hra stále není existeční nutnost. Lidé, kteří tuto nutnost neřeší a stravu si pečlivě vybírají (mají na to), nemají k návštěvě těchto řetězců důvod.
@Bellerofontes (25.11.2016 18:35): Popravdě jsem moc nepochopil, co se snažíš říct ve 2. odstavci. Jako že je špatné chodit do samoobsluhy? A jak získáváš potraviny ty? Pěstuješ? Oprav mě, jestli jsem to pochopil špatně. Jak jsem psal dříve, píšeš moc hezky, ale smysl v tom hledám jen těžko. Ale blbec jsem možná jen já.

Přirovnání her k regálovému zboží v samoobsluze je degradace v čem? Opomeňme prosím, že spojení "regálové zboží" má jistý pejorativní nádech, ale za každým produktem stojí lidská práce, bez které by nebyly hry, ani ty rohlíky. K tomu já chovám značnou úctu, protože to nemusím dělat sám. Ano, rohlík je jen rohlík a je to rychlejší, než udělat hru, ale víš vůbec, jak se takový rohlík peče? Překvapivě neprší z nebe. Ale dobře, řeknu to jinak: Je to jako by tě sralo, že v kamenném obchodě s hrami najmou hlídače, takže už nemáš možnost tam v klidu krást. Lepší? Nechceš kupovat, nekupuj, ale nadávat, že to nemůžeš ukrást, je kravina.

Ty ale asi patříš k těm "Stáhnu si to, a pokud se mi to bude líbit, možná si to koupím ve slevě", což mi přijde jako mnohem nechutnější praktika, než že Inside má denuvo a je to jen blbá výmluva pirátů. Fakt jo. Dneska stačí zadat do googlu název hry a vyskočí ti bambilion recenzí, novinek, letsplaů, twitch kanálů atd. Dneska už o hře nic nevědět je mnohem, mnohem těžší, než o ní vědět všechno. To, že někdo kupuje hry před vydáním je věc jiná a stačilo by bohatě počkat na ty recenze a reakce ostatních. Ale záleží zde i na osobním vkusu. Na Bethesdu se nadává, to jo, ale také má ohromné množství spokojených zákazníků, kterým její styl vyhovuje a kteří si klidně další díl předobjednají.

A poslední odstavec je vyloženě chuťovka: Kdyby se hry nekupovaly, vznikaly by lepší hry?

Podle tvých příspěvků soudím, že jsi idealista. Těch je bez nadsázky třeba, ale i idealista musí vidět, že v dnešním světě se bohužel bez peněz normálně žít nedá. (nemyslím tím mnichy v klášterech, nebo různé zapadlé kmeny kdesi v Amazonii) A nájem, jídlo a ošacení si musí kupovat i vývojáři, aby nám mohli hry přinášet. Peníze skutečně vládnou světu, což nemyslím až tak zle, a nevidím tedy důvod se rozčilovat, pokud se je někdo snaží legálně, a ještě NE na úkor druhých, vydělat. Sám jsem takový!

Vidím však, že kvůli jinému smýšlení tato debata asi nikam nepovede a zaspamovali jsme to tady off-topicem už dost, takže za mě: Howgh!


@mazar1234 (25.11.2016 23:52): Jo, Starforce a SecuROM byli zlo, ale vědělo se to o nich tak nějak od začátku, jako že třeba můžeš Bioshock stáhnout jen párkrát. O Denuvu panují ale jenom hoaxy. Já nebráním DMR jako takové, ale jen Denuvo, protože to zatím ničemu neškodí a pomáhá to tvůrcům. Proč to tedy bojkotovat?
@Tarhiel (25.11.2016 23:34): Nie som si istý či hovoríš o dovolenke v Thajsku alebo o hrách.

@BINGMAN (25.11.2016 15:37): To práve nikdy nevieš.
Napr. mám dodnes v pamäti situáciu kde moje originálne DVD Silent Hunter 3, ktoré som hrával na notebooku s XP 32 (žil som v Írsku tak som mal herný notebook) som išiel po návrate hrať na novom desktope (vtedajší high-end so 6GB RAM atď takže 64-bit systém bol nutný) a zrazu vyskočila hláška - Starforce(alebo Securom? niečo z toho) does not support 64-bit OS, fuck off retard, your stupidity, why did you spend your money on game protected by this bullshit?
@BINGMAN (25.11.2016 07:59): Rozdílné morální hodnoty, stejně jako pohled na svět, nepochybně máme.

Lidé chodí do samoosbluhy, protože potřebují jíst. Pokud by tomu tak nebylo, zemřeli by. Nechápu, co je na tom systému hodného následování. A zvláště v případě, kdy po prodejně chodí gorily, aby lůza nekradla chlast a rohlíky. Na tom, že tam člověk nakupuje, není nic k chlubení. A lidé, kteří si to mohou dovolit, se samoobsluze vyhnou velkým obloukem.

Připodobňovat nákup potravin v politováníhodném provozu k oblasti videoher je jejich resolutní degradace na regálové zboží. Svědčí to o tvém přístupu, v němž ostatně nespatřuješ nic divného po upozornění, natož aby ses nad ním pozastavil v okamžiku, kdy něco takového napíšeš do diskuze.

Proti pirátství se bojovat má, ale jsou i mírnější způsoby. Dnes není snadné mezi ostatními tituly a konkurencí vyniknout, o tom se nepřu; proto musí hra umět svést - a ne si pořizovat v situaci, kdy jí jde "o krk", bezpečnostní opatření. O konkrétní aroganci Playdead a jejich "prodeje" jsem psal níže, nehodlám to opakovat. Stejně to pro tebe není, jak jsem pochopil, podstatné kritérium.

Na DH je mnoho "poctivě pracujících" uživatelů, kteří "dospěli" a hry si nyní zásadně kupují. Vzniká tak ovšem druhý extrém, kdy tito lidé - pod zárukou dobrého svědomí, protože otevírat pěněženku je správné -, již v diskuzích několik let nadávají na Fallout od Bethesdy, si čtvrtý díl neváhají koupit ihned po vydání. Případ Mafia III je téměř totožný.

To, že si někdo hru ukradne, je strašné. A ano, míním to ironicky, protože ve světle těchto lidí nic skutečně špatného nedělá. Mezitím oni svým chováním přitakávají světu, ve kterém nadále existuje Fallout od Bethesdy (na čemž by nebylo samozřejmě nic špatného, kdyby se jim upřímně líbil). Já tohle v současné situaci považuji za horší a nevidím na tom nic, co by se mělo vychvalovat.
@Fatality (25.11.2016 08:57): Odpoviem Ti, aj keď odchádzame od témy, ktorá bola, prečo si niekto kupuje len hry bez DRM:

To ja neviem, prečo to niekto robí, to by si sa musel spýtať niekoho, kto to takto robí.

Mňa to prestalo baviť už dávno, preto si hry teraz už kupujem - v prvom rade preto, že podporíš tvorcov + máš nárok na podporu, ak ti niečo nefunguje + je to fajn pocit vlastniť originálku, najmä krabicovku ;).

Áno, ako mladší som si nechával napaľovať hry vo veľkom, prečo to zatajovať.

Teraz si za ne rád zaplatím (tie staré si kúpim aspoň spätne), a tie nové by som si rád kúpil hneď, preto ja zasa nerozumiem, prečo neponúknuť niekomu hru aj bez DRM, keď si je za ňu ochotný zaplatiť?

Rovnako teraz drvivá väčšina krabicoviek vyžaduje Steam (čím je to fyzické médium úplne nepotrebné, stačí ti kód), bez ktorého ju nespustíš, teda ani kúpa fyzickej kópie v mnohých prípadoch nie je rešením.

A ako inak ukázať vydavateľovi (vývojári s tým zväčša problém nemajú), že by si ich hru rád vlastnil bez DRM, než tak, že budeš "voliť vlastnou peňaženkou" - kúpiš si ju tam, kde ju bez DRM predávajú?

(prednedávnom napr. vystrelila motyka - EA vypustilo na GOG relatívne nové hry - Mirror´s Edge, Saboteur, Dead Space, Crysis a Spore - neurobili by to, keby v tom nevideli zmysel - rozumej príjem od hráčov, ktorí si predtým od nich boli ochotní kúpiť staršie tituly. Tým chcem povedať, že toto by sa nestalo, keby niekto "tvrdohlavo" nekupoval hry práve bez DRM a práve na GOGu)

Tak preto som sa rozhodol, že si chcem hry v drvivej väčšine kupovať už len tam.
@Red (24.11.2016 23:34): A nechceš i zdroj? ... Jaký mám mít asi argument na takovou hloupost - něco (ne)mít rád jen z principu? Jak píše BINGMAN, dokud ochrana neobtěžuje (a smyšlené historky mezi obtěžování nepatří), není důvod jen z principu odmítat hru s ochranou. Nevím, jaký argument mám na tohle mít.

@Tarhiel (25.11.2016 00:40): Viz výše. Na výměnu názorů na DH jsem již rezignoval, takže pouze řečnická otázka, nemusíš na ni odpovídat: Když někoho nebaví instalovat si X klientů nebo mít jeden klient na všechny hry, proč si zároveň stahuje samostatně X klientů her, Daemon Tools, samostatné patche a DLC a na toto všechno navíc používá jeden klient s názvem uTorrent?
@Bellerofontes (24.11.2016 20:45): Používáš sice moc hezká slova, ale jejich smysluplnost mi uniká, proto jsem to zredukoval na toto prosté přirovnání, abych věděl, že se chápeme. Podle tvé dosavadní argumentace je zcela na místě.

Není to zredukováno na koupím/nekoupím, ale líbí/nelíbí v čem je samozřejmě započítán i přístup vývojářů, na základě čehož koupím/nekoupím. Pěly se na Inside ódy? Zaujala tě? Chtěl by sis to zahrát? Do toho. I kdyby tvé domněnky, že tvůrci dali Denuvo do hry na poslední chvíli na zvýšení prodejů, (tady fakt nevím, nezajímal jsem se) je na tom něco špatně, když to nemá na uživatele žádný vliv? Vývoj her není levná záležitost. (jo kdyby třeba najednou zdvojnásobili cenu, to už bych znechucení pochopil) Časem se to navíc dycky upirátí tak jako tak, takže děcka, které nemají na hry peníze, jako kdysi já, si ji zahrají až za nějaký ten pátek. Pohoda. Pořád nevidím problém. Spíš to začínám vidět na rozdílné morální hodnoty a tam se pravděpodobně neshodneme.

Já si myslím, částečně asi i moji vinou, že mě vnímáš moc útočně, či nabručeně. Já jsem ale spíš pro věc "zapálený". Navíc se považuji za člověka otevřenému jakémukoliv názoru, pokud mi člověk předloží pádné důvody. Ty tvé mi však nestačí. Svůj příspěvek pak zakončím slovy klasika: "Co je tohle, když ne diskuze? Dieselová lokomotiva?"
Be cool :)
@Fatality (24.11.2016 22:20): Presne tak, v čom je to krátkozraké?

To nie je vtip, oni si naozaj vystavali svoje renomé na NO-DRM starých hrách (v tom máš pravdu, spočiatku to boli len klasiky), neskôr pridali indie a aj AAA (Zaklínač, Age of Wonders) tituly.

Dishonored mám stiahnutý (upirátený). Fallout mám kúpený na Steame - jedna z posledných hier, čo som vtedy kúpil.
Nedávno k tomu pribudol ešte DEX, lebo GOG Connect (umožňujúci "preniesť" hru zo Steamu na GOG).
X daľších hier, čo nie sú na GOG - niektoré mám krabicovky, niektoré mám na Steame a niektoré napálené.

Čím viac by si šiel do mojej rannejšej hráčskej histórie, tým viac napálených hier by si našiel ;)
@Tarhiel (24.11.2016 19:53): Mně je třeba jedno, jestli hra má nebo nemá DRM. Nepřijímám nekriticky hry s DRM a ani nebojkotuju případné DRM u her. Je mi to fuk. A řešení, že si hru nekoupím, jen protože obsahuje DRM, je krátkozraké a hloupé. To je celá pointa.

GOG vystavil prodej her bez DRM, to je fakt vtip na hezké spaní. To platí (možná) teď a ne když to bylo ještě Good Old Games, kdy ty staré hry ochranu neměly žádnou. GOG vystavil svůj prodej her na starých hrách zprovozněných na nových systémech (a zbavených DRM mj., což bylo tedy způsobeno tím, že některé DRM na nových systémech neběží, např. Securom na W10, atd.). Až časem přidávalo i nové hry. Přesto tam není třeba XCOM, atd.

Dishonored jsi hrál odkud? A odkud Fallout: New Vegas? A těch X dalších her, co nejsou na GOG? Please.
@BINGMAN (24.11.2016 20:13): Tak aspoň že sám vytahuješ na světlo tu analogii se samoobsluhou. Ta je sama o sobě dosti výmluvná svou nepřiměřeností.

Když je pro tebe otázka her a jejich koupě zredukována na nejprostší dichotomii koupím a nekoupím, proč uvádíš, že chceš diskutovat (tedy se otevírat ostatním přístupům)? Někomu zkrátka záleží - a teď hovořím o své osobě - na komunikaci a přístupu vývojáře, přičemž koupí nerozumím pouhé pořízení, ale z mé strany (třeba i sebemenší) afirmaci jeho přístupu, pojetí, strategie a víry v jeho budoucnost. K tomu všemu jsem se vyjádřil níže. Pokud to nechápeš, tvůj problém.

Navíc mám pocit, že sice vybízíš k diskuzi, ale ve skutečnosti si jen chceš kopnout a utvrzovat se v dávno ustáleném názoru. Pokud tomu tak je, tak přeji hezkou zábavu.
@Bellerofontes (24.11.2016 19:23): The fuck again? Proč se musí obhajovat? Hra se mi líbí: Koupím. Hra se mi nelíbí: Nekoupím. To je jediný podstatný faktor. Nekoupit jenom proto, že to má "zlé" DRM, (o kterém se zatím znovu a znovu dokazuje, že nemá na samotné hráče žádný vliv) takže se to nemůže v klidu upirátit, je nesmysl, který si navíc protiřečí. Chceš tedy pirátit, nebo kupovat? Mám rád přirovnání: Je to jako bys byl nasraný na sámošku, že si tam najali hlídače, takže už nemáš možnost si v klidu krást zboží. Neměl jsem zájem o tvoji obhajobu, jen jsem poukazoval na nesmyslnost tvé argumentace. Ale každému, co jeho jest.
@Fatality (24.11.2016 16:51): Rovnako by som mohol povedať, že je krátkozraké "nekritické" prijímanie hier s DRM a ľahostajnosť voči niekomu, kto Ti ponúkne to isté bez DRM.

Pozri, DRM nie je nevyhnutné.
Už mnohokrát v minulosti sa snažili veľké spoločnosti obviniť pirátstvo z nízkeho predaja svojich hier.

A potom niekedy v 2008 sa zrazu na trhu zjavilo GOG, ktoré svoj princíp predaja vystavalo na predaji hier bez DRM, s tým, že argumentoval, ich vlastné skúsenosti ukazujú, že pokiaľ ponúkneš človeku rozumný obsah za rozumnú cenu, väčšina(!) pirátov si tú hru kúpi tiež, NAPRIEK tomu, že by mala šancu ju ukradnúť.

Ak si v tej dobe otvoril torrentové stránky, pod titulmi z GOG bola normálne diskusia, kde samotní piráti presviedčali ľudí, nech si tú hru kúpia, lebo tým podporia zdravý model predaja, kde sa na nich nepozerá ako na škodcov.

Mne sa ich filozofia zapáčila a bolo to zrovna v momente, kedy som sa rozhodoval, kde si budem primárne kupovať hry: buď na Steame, alebo na GOGu.

A chcel som mať jedno miesto, kde budem mať svoje hry, nie ich mať roztrúsené po viacerých obchodoch (rozumej digitálnych distribútoroch).

Som lenivý, nebaví ma inštalovať si x- klientov (pre každú spoločnosť jeden), ani sa mi nepáčilo to, aby som mal jedného klienta na spúštanie všetkých hier (Steam) - z toho istého dôvodu nepoužívam GOG Galaxy.

Chápem, že niekto má z podobných dôvodov rád Steam (+ bol tam skôr, už tam má nakúpených veľa hier...), no ja som si takto zvykol na GOG, a odchchádzať sa mi odtiaľ nechce.

Počas rokov urobili niekoľko otáznych rozhodnutí (napr. rôzne ceny hier podľa regiónov), no vždy ich skonzultovali s užívateľmi, prípadne sa nebáli zmeniť postoj, ak sa ľudia na nejakú zmenu sťažovali.

Teraz už tam mám celkom slušnú zbierku hier.
@BINGMAN (24.11.2016 17:27): Líbí se formulace tvé otázky, která mě staví do pozice, kdy se mám pokusit obhájit. Přitom to, oč mi jde, je směr přesně opačný: vývojáři by měli své rozhodnutí obhájit přede mnou. To já si volím, zda uskutečním koupi, a vzhledem k těmto okolnostem mi není jasné, proč bych měl tento produkt (na který své umělecké dílo, jímž se tak oháněly dojmy a recenze, deklasovali svým přístupem) podpořit. Nemůžu samozřejmě opomenout skutečnosti, které vydání hry provázely, jako například že se jedná o první indie hru, jež tuto ochranu využívá, čímž se otevřel zcela nový směr (ukazuje se, že spíše slepá ulička) pro další nezávislé vývojáře (nemístná a zbytečná investice do ochrany). Už toto rozhodnutí značí náramné sebevědomí.

Snažit se hru prodávat a chránit ji před pirátstvím lze i jinak, než takto neústupným a zpupným způsobem. INSIDE na to šlo lstivě, jak jsem již načrtl: naše hra je něco extra (v důsledku virálního hypu), víme, že si ji zoufale chcete zahrát zadarmo, ale my máme ochranu, která vám to nedovolí. A protože jste slabí a musíte hrát hned, poníženě otevřete pěněženku, aby vám událost roku neunikla.

A já to vydržím. Dovedu se v životě obejít, aniž bych podlehl této kradmé manipulaci. A zvláště v případě, kdy je na tebe ze všech stran tlačeno, že tohle se nesmí promeškat.
Mně se například INSIDE tímto přístupem zprvu velmi znechutila. Vývojáři jiných společností na svých sociálních sítích hru vychvalovali a recenze se nesly v kryptickém duchu na způsob: nečtěte, kupujte. Tenhle podzemní hype vedl tak daleko, až se ti v hlavě snadno utvořila představa, že půjde o něco opravdu speciálního. A protože jde v tento moment již o okázalé zjevení, bez kterého nedovedeš žít, vývojáři si musí zajistit (čti zaplatit) ochranu, aby sis za tento výjimečný zážitek (nyní čti produkt) musel zaplatit. Z mého pohledu je to nechutné a z principu bych to nekoupil, abych ukázal, že to pro mě nic výjimečného není. Rád jim dokážu, že se umím ovládat a můj život bez jejich vytříbeného uměleckého diamantu bude pokračovat i nadále.

Tyto řádky se vztahují ale výhradně k INSIDE a konkrétního využití Denuvo. U ostatních her záleží na specifických okolnostech.
@BINGMAN (24.11.2016 14:48): Za mňa už odpovedal M.a.t.t.: kupujem si hry výhradne na GOGu - lebo DRM-free. A tým pádom, že sa ju rozhodli predávať ja tam, ochranu odstránili. A ja si teraz ich hru rád kúpim.
Denuvo se musí aktivovat online - při prvním spuštění a pak jednou za čas (týden, dva) přes servery, které nemusí být dostupné 24/7...podobně jako Steam DRM, takže žádná hrůza. Ovšem teoreticky, pokud vydavatel přestane s podporou své hry, tím že zkrachuje nebo prostě proto, nemá zákazník záruku toho, že hry s Denuvem budou fungovat i v budoucnu. Naopak Steam slíbil, že pokud jednou skončí na trhu, udělají vše co je v jejich silách aby zrušili jejich DRM a lidi mohli zakoupené hry hrát dál. Paranoia, že hra, kterou si koupím, nebude za x let fungovat, i když nejde o multiplayer, je pořád silná. K tomu chudý člověk, který byl zvyklý si hru upirátit, zveličí ostatní relevantnější důvody, proč na Denuvo nadávat a ono se to sečte.
@BINGMAN (24.11.2016 15:11): Řešit slzy (většinou) pirátů nad ochranami zabraňujícími jim hrát hru v den vydání je úplně zbytečné. Historky o rozbitých mechanikách (Starforce), snižování životnosti SSD (Denuvo) či jakékoliv jiné (always online Diablo) mě vždy rozveselí.
@BINGMAN (24.11.2016 15:11): No Inside ako indie hre podľa mňa ochrana naozaj uškodila. Menšie hry, ktoré potrebujú každý jeden predaj, sú dosť závislé na tzv. "haló efekte" a o ten sa tvorcovia pripravili sami, tým, že do hry vložili Denuvo a tým naviac odradili aj ľudí, ktorí hry s ním z princípu ignorujú. Je úplne jedno, či je to z ich strany opodstatnené, alebo nie, faktom je, že Denuvo nemá dobré meno a Playdead sa tá investícia do ochrany vôbec nevyplatila z hľadiska ziskov, pričom čerešničkou na torte je, že ich hru aj tak crackli expresne rýchlo a tým si vypili kalich horkosti do dna.
@M.a.t.t. (24.11.2016 15:04): Já chci ale DISKUTOVAT! :) No, a ty si byl první.
Jinak GoG je případ sám pro sebe. Ti se vyznačují právě tím, že prodávají pouze Free-DRM. Takže jim to neuškodilo, jen se připravily o potenciální zákazníky na gogu. Ale nenarážel jsem pouze na Inside. Lidi na denuvo nadávají u všech her, kvůli nesmyslným hoaxům.
@BINGMAN (24.11.2016 15:02): Chcel si odpoveď, dostal si ju a za všetkých hráčov sa vyjadrovať nemôžem :) U Inside ju údajne odstránili aj preto, lebo chceli hru predávať na GOGu a s Denuvom to nebolo možné. Z toho viacmenej nepriamo vyplýva, že tá ochrana im skôr uškodila, ako pomohla.
@M.a.t.t. (24.11.2016 14:51): Je špatně, že se snaží tvůrci svůj duševní majetek, na kterém strávili spoustu času, ochránit před piráty? Jako bys nadával prodavači hader, že má oblečení s čipem proti krádeži. Netvrdím, že jsem zastánce DRM a že mají natolik pozitivní vliv na prodej, ale pokud uživateli v ničem nepřekáží, jako že jsem nenarazil na jediný problém s Denuvem spojený, ať si tvůrci své hry hlídají, jak chtějí. Pokud to tedy nebude zhovadilost jako SecuROM.
Tvorcovia Inside prepísali históriu, nakoľko ich hra je prvou, ktorá sa dobrovoľne zbavila ochrany Denuvo. :)
Sice dost OT, ale kdyby sis chtěl oživit vzpomínky, tak za pár týdnů vyjde vymakaný fanouškovský remake právě Metroidu 2. Vypadá to fakt dobře, týpek na tom pracuje snad deset let a dává si na tom hodně záležet. Zatím vydal akorát docela dlouhé demo, ale vypadá to, že to konečně snad dodělá.
@Ronik (20.07.2016 18:18): hmm sice o tom nic nevíme, ale jsem zvědav..Brothers se mi líbili fakt hodně. Jsem rád že ještě dělá hry.
Metroida jsem hrál jen na gameboyi jako děcko a jo, tehdy mě bavil hodně :)
Byl to Metroid II: Return of Samus. Tehdy jsem neměl tucha co to je Samus, natož že Samus je ženská :) Myslel jsem si že hlavní bad ass hrdina ve skafandru se jmenuje Metroid, což mi přišlo hrozně cool.
Mne sa to z rôznych dôvodov páčilo ešte viac ako Limbo a už ten som považoval za vrchol žánru spolu s Trine 1 a 2. Inside ho ešte o kúsok prekonal a je to momentálne u mňa kráľ žánru spolu s Unravel v tesnom závese za nimi je Ori and The Blind Forest a Brothers: A Tale of Two Sons.

Plošinovky mám inak zo všetkých herných žánrov najradšej už od čias prvého Princa z Persie a Another World :)
Je to o něco lepší než Limbo (u kterého jsem do konce nevydržel), ale má to stejné problémy - frustrující pasáže, špatně rozložené checkpointy a zbytečné natahovnání herní doby bezduchým chozením. Inside je strašně nekonzistentní a špatně dávkovaná. Začátek a konec hry (řekněme tak prvních a posledních 20 minut) je hodně dobrý a je škoda, že se jim to nepodařilo udržet po celou dobu hry.
@Ronik (16.07.2016 16:41): Limbo jsem dohrál a co si pamatuju tak se mi líbilo o kousek víc, navíc ten jsem měl právě z Humble Bundle. U Inside jsem se nechal svést tím hypem no :)

@M.a.t.t. (16.07.2016 16:42): přesně ten dojem mám taky...Phil Spencer - "Inside je moje GOTY!" "...protože jsme hrozně indie a máme rádi indie a high art.."

Jinak jo, opět jsem si potvrdil že až na Trine plošinovky nejsou nic moc pro mě :)

Ale hodnotím furt nadprůměrně, protože to špatná hra není...atmosféra a nápady se najdou..ale kdybych za to dal 5 eur, přišlo by mi to mnohem příhodnější.
Tak ono je to hrateľnosťou a atmosférou super, pokiaľ má človek rád plošinovky. Ani myšlienka nie je zlá, hoci si úprimne myslím, že niektorí z toho robia ďaleko väčšie umenie, ako to je a aby ukázali, že tomu rozumejú, súkajú tomu najvyššie možné známky a označujú to za masterpiece :)
@Paul (16.07.2016 16:34): A Limbo jsi hrál? Přesně takovéhle dojmy jsem měl z Limba, ale to stálo polovičku, takže to bylo ještě ok. Jestli je ale Inside stejné, tak už mi ta cena přijde hodně přemrštěná.
Tak za mě tedy zklamání. Má to působivou atmosféru a pěkný vizuální provedení..některé nápady jsou hezky creepy a ta závěrečná část stonožka byla poměrně supr, ale drtivou většinu hry se to odehrává v nudných nezajímavých šedých komplexech, komplet bez hudby, místy jsem u toho usínal. Pořád jsem tak doufal kdy se to tedy rozjede když to má tak vysoká hodnocení, a ono to najednou skončilo. Zaseknout se moc nedalo, ty puzzly bych ani nenazýval puzzly..
Utracení 20 eur za tuhle tříhodinovku lituju, měl jsem počkat na humble bundle.
No nic, stane se.

edit - jo aha, ono to má ještě nějakej secret ending, hm. Youtube it is.
Teda to je ale creepy záležitost. Teď jsem potkal tu vlasatou potápěčku. Creeeeepy. Opravdu libová atmosféra.
@Jack_Dark (08.07.2016 11:41): Ale prečo potom keď sa pozriem na komunitní centrum hry Inside, tak je to plné obrázkov? Záleží to od regiónu? ach jo

@JohnCZ (08.07.2016 11:42): Steam mám veľmi rád, ale tiež mi tam ide niekoľko vecí veľmi na nervy. Hlavne tá pomalosť a mazanie screenshotov zo strany Valve, už polovicu screenov, kde som mal vyfotené nahé ženy z Witcherov alebo iných hier mi zmazali, nech idú do prdele, mi kazia moju zbierku :) ...... a Inside je super, komu sa páčil Limbo, tak ten si príde na svoje
@Maximus (08.07.2016 11:24): Protože Valve. Mně už ten Steam osobně leze na nervy čím dál tím víc. Včera jsem se snažil najít jeden hodně starej screenshot, jenže když jsem si kliknul na hru v knihovně, tak se mi tam ty screeny už neukazovaly. Když jsem si rozkliknul seznam screenů a chtěl vyfiltrovat hry, tak mi to opět nic neukázalo, takže jsem musel jak trotl scrollovat přes kvanta obrázků, protože prostě neexistuje způsob, jak ty obrázky efektivně filtrovat. A takových nedodělků a nefunkčních věcí tam je hafo a docela mě fascinuje, jak si to může taková služba, jako je Steam, dovolit. Ten jejich klient je vskutku tragickej - polofunkční a neskutečně pomalej.

Ale to jsem trochu OT. Pěknej komentář! Dost jsi mě na tu hru nalákal, Limbo bylo dost dobré a tohle vypadá ještě lépe. :)
@Maximus (08.07.2016 11:24): Některé hry tento problém mají když vychází. Nezobrazí se z nich zkrátka nic jako by stále nebyly vydány. Přesto je lze normálně hrát a fungují, jen je problém s uvedením, což se během pár dní po vydání spraví.
Dohrané a som s Inside veľmi spokojný. Limba kvalitatívne prekonali, viac som sa rozpísal v komente :)
Já teda nebudu nic číst, ale mám otázku na ty, co četli... mluví se tam?
Tak recenzie sú zatiaľ skvelé a priemer je momentálne 92% na xbone. Je to chválené ešte viac ako Limbo.