Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Flyer (04.11.2023 22:37): Skusil som to (pretoze nemam rozohranych x-novsich rpgciek :)), a teda pekne akurat, ze existuje na to nejaky highres HUD mod, aby som pri vyssom rozliseni aj nieco videl? :D Alebo mi unikaju nejake skryte nastavenia. Hmm.
@Tarhiel (13.08.2020 13:08): Děkuji, to mi lichotí. Je zřejmé, že jsi muž vytříbeného vkusu, intelektuál a po všech stránkách charakterní jedinec :-). Nicméně já mám na sebe i zdejší web velice vysoké nároky a kdybych svůj stručný text vložil mezi zdejší komentáře, připadal bych si, jako bych otevřel nějaký Shakespearův rukopis a mezi jeho stránky se pozvracel :-)
Už keď sa tu raz za 100 rokov rozbehla diskusia nedá mi neupozorniť, že na InterwebZ sa objavil nový mód na IWD2, IWD2 enhanced -> link. Paradoxne, väčšina z toho, čo robí, sú houserule blbosti, ale nie je všetko stratené. Jedno pozitívum to má a síce pridáva do hry quickloot bar v štýle enhanced verzií od Beamdogu.

A ako správny fanboy na záver - z infinity engine hier IWD2 rulezzzz. Spolu s PST samozrejme :).
Tak jsem včera poprvé dohrál Icewind Dale II. Tak před patnácti lety by tato věta působila celkem normálně a dala by se brát jako důkaz, že dotyčný jedinec má rád izometrická RPGčka. Dnes je však nutno k tomuto tvrzení ještě přidat dedukci, že onen dotyčný hráč je trochu opožděný a retro :-)

Icewind Dale II byl jeden z posledních zářezů, který mi chyběl na klávesnici Infinity her. Nyní mi zde schází jen dva drobné šrámy za datadisky k prvnímu dílu Baldurs Gate, tedy Tales of the Sword Coast a Siege of Dragonspear. Ale já dnes o Baldurově bráně hovořit nechtěl. Ve stručnosti mohu říci, že Icewind Dale II mne bavil a já v něm zažil přibližně to, co jsem očekával. Z počátku mne ta hra moc nechytla a přišla mi i nudná, ale postupem času mne začala bavit více. Potěšil mne i závěr hry. Mám nemilou zkušenost, že hry většinou ve finále gradují v jakousi epickou a hektickou nudu, ale zde mi ty questíky a atmosféra Useknuté ruky přišly celkem zábavné a zajímavé. I předchozí lávoidní mapa spojená s cestováním časem měla své originální kouzlo. Zábavné a nudnější lokace zde byly střídány v rafinovaném rytmu, abych si nedovolil říci, že jsem se vyloženě královsky bavil, ale ani že jsem se nudil. Vítám novější edici AD&D, která oproti edici číslo 2 přinesla snahu o vyšší variabilitu, ale přesto mne zdejší vývoj postavy moc nenadchl. Atmosféru měla hra fajn, ale beztak se nemohu zbavit dojmu, že oproti prvnímu dílu tomu něco chybělo. Hratelnost mi nepochybně trochu narušovala angličtina, protože v mé GOG verzi hry naše mateřština nebyla přítomna a já jiný jazyk pořádně neovládám. Nikdy v životě jsem nenabušil do translatoru svého mobilu tolik slov, jako během posledních týdnů. Nakonec jsem však po většinu hry zhruba věděl, co dělám, byť různé nuance a detaily mi jistě unikly.

Co říci na závěr? Rád jsem si tuto hru zahrál. Byla to příjemně strávený čas, ale nebudu na něj za pár let vzpomínat s nostalgickou slzou v koutku oka, jak to mám u většiny ostatních Infinity her.
@Malignus (30.03.2020 16:04): V EE by měl být podle všeho taky, pokud to nedávno nezměnili nějakým patchem, tak z gameplay videí na Youtube mají na insane taktéž dvojnásobek (i podle toho co jsem četl na fórech Beamdogu). Akorát to není napsané v popisu obtížnosti (což není ani v původní hře).

V Baldurech a IWD 2 by nicméně zvyšování expů být implementováno nemělo, snad jen nižší obtížnosti jej naopak snižují o 50% (nižší jak normal), nevím, co je to u IWD 1 napadlo.
A taky je v IWD 1 buglé "odpočívej do vyléčení", tj. pokud to v configu vypnete (čímž jsem si chtěl trochu zvýšit obtížnost), tak beztak postavy odpočívají do vyléčení veškerého zranění. Funguje to pouze v případě, pokud zvolíte možnost "odpočívat" z inventáře postavy, kde to nabídne při kliknutí na příslušnou ikonu "odpočívat" či "odpočívat do vyléčení" (ať už to máte v configu vypnuté či nikoliv), při zvolení "odpočívat" to postavám vyléčí pouze 1 život a odpočívají 8 hodin (tj. stejně jako v originálním Baldur's Gate 1) a zranění si musíte vyléčit pomocí kouzel... nicméně to neplatí pro hostince apod., kde se vždy automaticky zvolí možnost "odpočívat do vyléčení".
@Isair (30.03.2020 06:00): Ten dodatečný zisk experience pointů se ale dá vypnout, ne? Teda aspoň při posledním rozehrání si vzpomínám, že tam ta možnost byla. Plus jednička na nejvyšší obtížnost na některých místech navyšuje počet nepřátel. Třeba v té první orkské jeskyni není na samotném konci jeden zlobr, ale hned čtyři. Je ale pravda, že to hru nijak zvlášť těžší nedělalo.
Je celkem fajn, že dvojku má alespoň oproti jedničce celkem smysl hrát na vyšších obtížnostech, anžto (krom HoF tedy) se při nich nezvyšuje zisk zkušeností. Nevím co to bylo za nápad v IWD 1, že hard obtížnost zvyšuje zisk experience o 50% a Insane o 100% (za vše), přičemž stejně jako v BG sérii a IWD 2 vyšší obtížnosti pouze zvyšují dmg nepřátel o 50% (hard) a 100% (insane), ta hra je na vyšších obtížnostech v podstatě časem jednodušší jak na "Podle pravidel", protože těch zkušeností jsou (a hlavně na Insane) fakt kvanta.
Lenivci z Beamdogu sa vyhovárajú na neexistujúce zdrojáky, zatiaľ čo kapitalisti zo Slitherine vydali po 25 rokoch platené DLC na Master of Magic. LoL. DLC na 25 ročnú hru :) To je pracovná morálka!
@Tarhiel (27.02.2020 17:37): Ono je to skutečně daleko více práce, protože stylem black box zkoušíš, jestli jsi se trefil do toho, jak má program v daném místě fungovat ... v podstatě bez znalosti původního kódu porovnáváš výstupy obou verzí. Samotný engine nebyl asi odlišný zase tolik, ale běželo to na jiné verzi pravidel než ostatní podobné tituly.
@Phoenix (27.02.2020 17:36): Ja by som sa nebránil ani tomu, ale myslím, že túto cestu Beamdog zavrhli s tým, že "too much work" - presný twitter citát teraz nedohľadám, ale niekde u nich/u Trenta Ostnera na Twitteri som to čítal.
@Tarhiel (27.02.2020 17:33): Ještě je otázka, jestli by něco nešlo přes revers engineering, notabene když jde o engine, který byl použit u většího množství titulů. Vím, je to násobně více práce a asi to komplikuje otázka legality postupu, ale podobně se podle mého postupuje třeba v případě emulátorů.

Jinak mě z podobného důvodu nepřestává fascinovat případ datadisku k Ultima VIII. Hotová hra, která nešla nikdy do obchodů a neexistuje jediný exemplář ani zdrojové kódy.
@Cobot (27.02.2020 11:18): No, ja stále dúfam, že sa nejakým zázrakom zdrojáky nájdu, bola by to strašná škoda a irónia, že k posledná, najmodernejšia IE hra by bola zároveň tá "najmenej aktualizovaná."
@Ferdish (27.02.2020 11:09): Tak oni to jsou dvě věci. První je že origo lokalizované verze se často dělaly tak, že měli některé soubory jiné. Pak potřebovali dokonce svoje vlastní lokalizované patche. Anglická verze tak byla jiná než česká. Ono je to možná i teď, ale díky digitální distribuci to už nevidíme. Ćasy kdy se stahoval například patch v zipu z jedné verze na druhou už jsou naštěstí dávno pryč. Bohužel to má pak dopady, že třeba právě nestačí jen překopírovat ten v podstatě univerzální soubor dialog.tlk (+třeba fonty) z české do anglické verze. Prostě to nefunguje.

No a pak druhá s tím, že se liší gog verze. Ale to není zas tak nic divného. Gog některé hry upravuje, aby šli spustit na novejch systémech. Třeba ty problémy s DirectDraw a SafeDisc co zmiňuje Isar jsem taky nevěděl. Ale to zas díky za to že to gog udělal. U IWD 2 je škoda, že nikdy nevyjde Enhanced Edition jako na ostatní infinity hry,.
@Cobot (25.02.2020 18:22): Netuším, ale co jsem tak spěšně googlil, tak jsem taky nic nenašel. Tak jako mě hraní v angličtině ani tak moc nevadí, ale je fakt, že na tu českou verzi už je člověk zvyklý a teď to působí poněkud "nepřirozeně" :). Nicméně u Albionu jsem nakonec taky vzal tu GoG anglickou verzi a zvykl si na to celkem rychle.

Ale je docela zajímavé to slyšet s kvalitnějším anglickým dabingem, byť ten český měl v sobě pro mě určitou dávku nostalgie, jakkoliv strašný občas byl :).

Víc mě štve, že jsem nad "zprovozňováním" české verze strávil celý den, abych se pak někde dočetl, že je to zapříčiněno protipirátskou ochranou a nedá se s tím nic moc dělat- byť nějaké návody na zkopírování safedisk.dll do systému 32 jsem taky na netu našel, ale asi to není úplně košér řešení.
@Isair (25.02.2020 16:36): jdou nějak dostat české texty z origo verze do gog verze? Co jsem tak pátral tak prostě prekopirovani dialog.tlk nefunguje. Já vždycky chtěl anglické dabing a české texty.
Vážně skvělé, jedno z původních vydání české verze od CDprojektu nefunguje pod Windows 10 kvůli pitomé protipirátské ochraně SafeDisc 2.8.11, která byla kvůli bezpečnostnímu riziku na Windows 10 společně třebas se SecureRom zakázána (reedice by už měly být v pohodě, ty už jí neobsahují), takže mi nezbylo nic jiného, než to koupit na GoGu znova... no alespoň to budu mít bez toho českého dabingu:/ a nutnosti aplikovat DirectDraw fix (který už je v GoG verzi přítomný), všechno zlé je asi k něčemu dobré. Ale čert vem protipirátské ochrany, tohle není poprvé, co mám s některou z nich u starších edicí her problémy.
Tohle je v posledku jedna z těch velmi příjemných změn třetí edice. :)
@Red (05.01.2020 00:59): Ne, ale snad jednou za 3 levely (nebo jak to tu je), si můžeš přidat jeden bod do jakéhokoliv statu. Ale ve třetí edici se mám dojem nikdy nerollovalo, snad ani v NWN, ani v ToEE, jestli mě tedy paměť nešálí. Hodně tu počáteční statistiky ovlivňují rasy, které taky trochu rozhazují postupy na další úrovně (v jiném případě potřebují všechny povolání stejný počet zkušeností).
Tady se nerolluje? Paladin s 18 charisma a 12kama síly, obratnosti a obratnosti je docela smutný:(
@FildasCZ (14.11.2018 22:59): Na IWD2 vanillu ti IMO stačí tweak pack. Poprípade widescreen, ale tam môže byť problém s UI.
Ak hľadáš challenge, tak aj Tactics4IWD2 a Light of Selune -> link.
Možno ešte Almateriu na fixy.

Osobne hrávam Tweak Pack + Tactics4IWD2 + Light of Selune. Tactics je ale dosť ťažký, nič na blind playthrough, ak chceš niečo blízke vanille, tak asi len ten Tweak Pack a možno widescreen. Icewindy celkovo nemajú takú modérsku základňu ako BG, veľa možností nemáš. Myslím, že ešte existujú nejaké NPC módy, ale tie mi v osobne v IWD nikdy nechýbali. IWD1 scénu nepoznám.
@MIGtheDRAGON (komentář): Pěkně napsané. Ale k té tvojí úvaze - problém je ten, že Legie Chiméry se řídí úplně tím nejhorším motem, jakým se fantasy záporáci mohou řídit: účel světí prostředky. Jsou ochotni se spojit se skřetími a orkskými kmeny, které očividně nestojí o nějaký nový řád, chtejí jen vraždit a ničit. Aurilité chtějí zlikvidovat veškeré zdroje tepla, včetně měst desetiměstí. Snad téměř vsichni kněží legie jsou stoupenci boha Banea, jednoho z nejzlejších bohů torilského panteonu. Yuan-ti z Dračího oka byli (a jsou) hnusní násilníci, kteří znásilnovali ženské a chlapy nechávali rituálně popravit. Izair a Madae jsou v tomto ohledu poněkud racionálnější, ale vytvořili kolem sebe takovou odpornou partu, že fandit jim fakt nemůžu. Rasisti a xenofobové jsou lidi odporní, jsou příčinou vzestupu Legie Chiméry, ale v zájmu spousty dalších nevinných lidí v desetiměstí legii nemůžu fandit. A to i Izair a Madae si měli uvědomit. Možná si to uvědomovali, ale bylo jim to jedno.
Tudíž ano, opravdu to jsou záporáci. Ale je fajn, když si člověk uvědomí, že to všechno je právě výplod rasové nesnášenlivosti, přičemž ten rasismus by se zde mohl brát, jako takový tichý hl. záporák. Alas, rasismus bohužel ani +5tkovou zbraní jen tak nezničíme :(
Tak, dohrano... nakonec pobihani po vezi s mensim mnozstvim boju nez predtim nakonec nebylo tak spatne... finalni souboj jsem protrpel... ale alespon muzu rict, ze jsem to dohral:-) A rozhodne si nemyslim, ze bych se k tomu nekdy vracel. Na jedne strane celkem obdiv za to, co dokazali z enginu jeste vytriskat, na druhe strane me ta hra proste nechytla, jako ty predchozi.
Musíš to dohrát! To překvapení na závěr, si prostě nesmíš nechat ujít! Něco takového jsi ještě neviděl, nekecám.
@Bodkin (04.04.2014 18:25): Souhlasím, ale pouze v případech, kdy je možné hrát dané CRPG převážně bez bojů (tj. jako příslušné stolní varianty, divadlo, překecávání, "Stab him with ballista" a tak). Taková CRPG, kterými se jde "prokecat", existují do dnešní doby asi tak tři (oba Fallouty a Planescape).

Třeba ve Vampire: Bloodlines mě pěkně štvalo, že za boje (kterých tam zase nebylo tak málo) nedostal člověk nic, to pak dané RPG snižuje na úroveň akční hry (tj. bez oné přidané hodnoty v podobě odměňování za provádění akcí). Na druhou stranu mě to neštvalo třeba v Deus Ex, ale tam byl boj řešený dost jinak.
@valcik (04.04.2014 18:19): Já vím, že to trochu smysl dává (postava na vyšší úrovni zkrátka nemá s daným oponentem tolik práce jako na úrovni nižší). Ale stejně mi to přijde jako dvojitý postih. Notabene v CRPG, která se málokdy dají hrát bez tun bojů, u kterých má člověk následně pocit, že vlastně k ničemu nebyly (protože postava dostala jednotky zkušeností a na další úroveň jich potřebuje třeba 20 000). Zvykl jsem si, ale raději mám konstantní zisk zkušeností bez ohledu na level postavy.

Nepamatuješ si, jak to bylo v NwN (1/2)? Já mám pocit, že základní zkušenosti za jakýkoli boj (potažmo jednoho protivníka) byly 500 a podle obtížnosti boje (úrovně party) se ještě snižovaly (takže za žádný boj člověk nedostal víc než oněch 500). A že mě štvalo, že za těžký boj s drakem člověk dostane žabáckých 500 jako za libovolný fetch quest. Nebo si to s něčím pletu?
XP za zabíjení kdejaké potvory je čiročiré zlo dobré tak akorát do diabla a ne do 'řádného rpg' :/
@Phoenix (04.04.2014 17:56): Ale dáva to zmysel - pri zabití tisíceho prťavého goblina už sa skúsený dobrodruh žiaden nový grif holt nenaučí, je to preňho len rutina. Tiež ma to štvalo, ale zvykol som si.

Prihodím aj malý tip:
Pri poslednej hre som to rozbehol s jednou postavou, ktorá naberala počas úvodných nebojových úloh v Targu skúsenosti jak divá. Ďalších parťákov som vytváral neskôr, pri nahrávaní pozície, vždy keď trošku prituhlo. Do štvrtej kapitoly som dorazil so štvorčlennou partou a v HoF som k nej prihodil barda-zaklínača, ten už popri skúsenej družine leveloval jak besný. Hralo sa to super! :)
@Zero (04.04.2014 13:39): To je jedna z věcí, která mě dost štve na trojkových pravidlech (v dalších verzích je to tuším podobně). Čím má postava vyšší level, tím méně zkušeností za stále stejná monstra dostává. Ještě bych to pochopil v případě, kdyby na každý další level bylo potřeba stejně zkušeností jako na level předchozí, ale takto (na každý další level je třeba výrazně více zkušeností než na level předchozí) mi to silně připomíná vícenásobné zdanění.

Ve spojení například s tím, že v Neverwinter Nights tuším není možné získat za boj více než 500 zkušeností je to opravdu těžký opruz, zlaté AD&D.
Neovlivňuje tu pravděpodobnost napadení za spánku taky nějaká schopnost? V IW2 to bylo s některými dosud nepoužívanými dovednostmi docela vymakaný.
Ne, za pasti a zámky taky nic nedostaneš (tudíž je zbytečné do toho investovat body, navíc pastí tam zas tak moc není).

S odpočíváním jsem teda problém neměl. Občas mě někdo napadl, ale pokud jsem na něho neměl, load to řešil.

Počkej si, až přestaneš dostávat zkušenosti i za nepřátele (pokud nemáš mód, který tomu zabraňuje), to tě hra teprv začne štvát.
No, tak jsem se propracoval uz do ctvrte kapitoly, ale je to fakt spis prace, nez poteseni.

Hraji GOG verzi, ale tenhle problem jsem mel i s originalkou z Icewind Dale 3 in 1 Setu: nacitani ulozene pozice trva neunosne dlouho, a to jsem jeste snizil rozliseni na to nejnizsi a nativne podporovane. Pri 1024 se pozice nahravala dvakrat tak dlouho (!) - a nemyslim, ze by na to mely vliv mody, mam nainstalovane jen dva a delala mi to i vanilla verze.

Kombinace davu nepratel a prakticka nemoznost spat nekde jinde nez prostrednictvim dialogu s nekterou z pratelskych postav (vetsinou jedna, max. dve v cele KAPITOLE) je smrtici - i kdyz by mi mod mel povolit odpocivat kdekoli, zatim se mi podarilo jen jednou spat pez toho, aby se na mne sebehla smecka vlku ci ted yettiu. Na tohle nemam nervy, ctrl-r to nastesti resi. Doufam, ze se nedostanu do stavu, kdy i nepratele budu zabijet cheatem :-(

Ono je docela smutne, ze se mi na cele hre nejvic libi hlas vypravecky, uvozujici kazdou kapitolu (Aerie!).

Kolem a kolem je to IMHO nejslabsi hra z cele rodiny na Infinity Engine a pokud nepocitam Trials of the Luremaster, tak i jedina, kterou jsem jeste nedohral. Sice nepochybuji, je IWD 2 drive nebo pozdeji dohraji, ale silne pochybuji, ze bych si ji kdy daval znovu (IWD1 i HoW jsem dohral kazde taky jen jednou, ale minimalne jednicka mi prijde daleko lepsi a rozehraval jsem ji nekolikrat a vzdycky s radosti). Popravde, kdyby me Dragon Age: Origins stval tak moc jako IWD2, tak bych ho nedohraval ani omylem, ale radsi bych si zopakoval DA: O, nez znovu tuhle dvojku...

Chjo, pritom takove vypecenosti a to, co se podarilo tady z enginu dostat a pro jake komplikovane zalezitosti se jej podarilo pouzit... proste strasna skoda.

EDIT: jak je mozne, ze v IWD 2 clovek nedostane expy za nauceni se kouzla ze svitku? Pastmi se nejak nezabyvam, ale mam pocit, ze za jejich uspesne odstraneni ci vypaceni zamku taky zadne expy nejsou...
@90210 (01.04.2014 14:22): Já ti nevím. Když jsem se k němu dostal poprvé, tak jsem ho nemohl dát vůbec. Ale když jsem se k němu dostal podruhé, tak jsem dvojčata v pohodě udolal, i když mi relativně brzo zabili oba mágy.

Trikem je, že se člověk musí soustředit jenom na jedno dvojče. Teď si nejsem jistý, jestli je to i v první části souboje, ale u bazénku jsem se soustředil na Isaira a když jsem ho dostatečně zranil, tak byl konec. I přestože Madae byla skoro nezraněná.
@90210 (01.04.2014 14:22): Hlavním důvodem je hromada jiných her, které prostě upřednostním a taky na IE hry je potřeba nálada a víc času v kuse. Jinak mám IwD sérii velice rád.
Finalni souboj je zdaleka nejtezsi ze vsech her na Infinity enginu (respektive je jedinej fakt tezkej), ale jinak nevidim duvod tuto jinak vcelku pohodovou a vybornou hru nedohrat. Idealne v zimnich mesicich.:0)
Tak jsem právě dal závěrečnou bitvu bez použití magie. První část jsem prostě umlátil, a když jsem se dostal k bazénku, hnedka mi zabili oba mágy. No, tak jsem je zas umlátil.
@Sinister (12.02.2014 14:46): Já rád kompletní kontrolu nad celou družinou. Čím míň, tím líp na orientaci=) A o strategie jsem neměl nouze. Všechna se odrážela o základního principu - dual fighter(2)/klerik(30) jako tank nabušený obrannými kouzly a nějakými příkazy a podobnými hromadnými masakry, support zezadu multi zloděj(30)/mág (28) útočnými kouzly a mezi tím vyplňuje dmg lukem... Obě postavy téměř permanentně obklopeny šesti vyvolanými nemrtvými=) Taková skupinka pak v nejhorších případech dostala spěch a nikdo neměl moc šancí. No a level up šel až nezdravě rychle.

@Bodkin (12.02.2014 14:29): Jo, P:T mám rozehraný třikrát a pokaždé se bojím to znovu spustit... Protože to je takový kult, že moje očekávání je od toho nadmíru velké. A to se pak těžko hraje, když není nálada.
@Say (12.02.2014 14:44): Jo, tak to potom jo. Ty jsi jinačí maniak :D No, já jsem to dohrál jednou se čtyřmi postavami - člověk fighter, trpaslík cleric/fighter, hobit thief/fighter, elf mage/fighter. To bylo dost pohodový hraní. Ale zase žádná zajímavá strategie, což mě trochu mrzelo...
@Say (12.02.2014 14:25): Jo, právě já o tom spawnu věděl, takže jsem chtěl mít v tý době postavy minimálně na lvl. 10 (myslím, že nakonec to bylo dokonce 12). Ale všechny jsem měl pro jistotu multi s fighterem. A mág i klerik měli výhradně a pouze davová kouzla + jedno silnější a pár na odstranění ochran. Buffy jsem nepotřeboval, jelikož v případě nouze všichni obstojně stříleli a ruku v ruce s úzkými chodbami to šlo...

@Bodkin (12.02.2014 14:29): Opravdu bys měl P:T dohrát! :D
IWD2 mi dalo řádně zabrat, než se mi ho podařilo dohrát. Od BG2 jsem si dal taky na dlouhou dobu pauzu, první IWD i BG šlo skoro samo. A planescape jsem stále nedohrál. Třeba někdy na čtvrtý pokus.
@Sinister (12.02.2014 14:21): Jsem v tom podzemí 6. aktu, oba datadisky dokončené (a teda ToL mi dal co proto, šílený spawn) a teď už ke konci mi to přijde fakt jenom jako zdržování se těmi tunami nepřátel... Vlezu do místnosti a už jenom kroutím hlavou jak vidím ty davy. A to jsem zjistil, že mi chybí ještě jeden kámen či co to je, jak se to sbírá celou hru, tak se budu muset nejspíš vracet=/
@Say (12.02.2014 13:54): Tak jednička má tu koncovku opravdu slabou, o tom žádná. Dá se říct, že jsem to projel jen kvůli tomu, abych měl nabouchaný postavy a mohl si dát datadisky...

@Zero (12.02.2014 14:16): No, Planescape: Torment nedokážu ani neřadím mezi hry. Pro mě je to umělecký dílo :D Ještě teda BG1 mě strašně dlouho provázelo, naproti tomu BG2 jsem projel s láskou, ale ToB už jsem si nikdy nedal. Až bude čas a opráším Trilogy (a hlavně budu mít opravdu pevnou vůli), tak to snad všechno konečně napravím :)
Mně se právě nějakým zázrakem podařilo IWD 1 dohrát asi napotřetí, i když mě bavilo míň než dvojka. Tu jsem rozehrál snad stokrát (on ten Targos, hlavně díky hudbě, má taky něco do sebe), ale zatím nedohrál.

Ona v podstatě jediná infinity hra, kterou jsem dohrál, aniž bych se do toho musel v některých částech nutit, je Planescape Torment.
Jak v IwD 1 tak v IwD 2 mi chybí asi 5 hodiny hry do konce a já pořád nějak nemám náladu se do toho pouštět=/
@Zero (12.02.2014 12:30): Já to právě nedohrál. Je to taková moje nemesis. Bavila mě atmosféra. I ty, jak říkáš, bezduché boje. Obzvláště poté, co jsem přečetl Planinu Ledového Větru :) Přišlo mi to prostě takový opravdovější. Víc svýho druhu sice hloupoučká, ale do morku kostí hrdinská fantasy :)
@Sinister (12.02.2014 09:50): To tě vážně ty bezduché souboje v předchozích kapitolách bavily víc?

V jedničce na mě Ruka taky nijak nezapůsobila, ale ve dvojce mě baví. Ostatně u jedničky je nejlepší část hry tak možná hudba v Easthavenu, zbytek si skoro nepamatuju, a to jsem to dohrál.
Ten konec je velice povedený Jakmile se člověk dostane do Kuldaharu, naskytnou se mu propracované lokace a děj. Zvláštˇ potěší hráče jedničky, když z Konlana už je starej dědek a Arundelovi postavili sochu :D takový věci jsou fajn . JE zkrátka blbý že většina hry je o to dost ochuzená. a člověk se jen tak nazdařbůh pachtí divočinou.
Škoda, že si hra nechává nejzajímavější lokace až na závěr. Momentálně je to podruhé, co se mi podařilo dostat se až do Useknuté ruky, a je to najednou slušná změna herního stylu. Spousta dialogů, zajímavé vedlejší questy, skoro žádný boj...

Časová smyčka v posledním patře Dračího oka byl taky dost originální nápad.

No, snad už to teď konečně dohraju.

Edit: btw. právě jsem našel nějaký meč, který léčí 1d4 životů. Celkem se hodí.
Á, zdravím Mounte, další negativ?
Dobrá, zkus mě o kvalitách této hry přesvědčit, popřípadě mi vytkni, kde lžu, nebo hře křivdím.