Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Halo: Reach

14.09.2010
03.12.2019
17.11.2020
78
51 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Every legend has a beginning.

Přepadení kolonie Reach zabírá důležité místo v historii lidsko-covenantského konfliktu. Invaze Covenantů na tuto strategicky významnou planetární kolonii nejenže způsobila ztrátu nespočtu lidských životů, ale zároveň vedla k přímému ohrožení Země silami Covenantů. Paradoxně však zažehla světélko naděje na zvrat konfliktu ve prospěch lidstva. To vše díky teamu neohrožených Spartanů bojujících za vyšší princip.

Děj hry se věnuje právě střetu o planetu Reach, tedy střetu s daleko početnějším nepřítelem. Jakožto SPARTAN-B312, nejnovější člen elitního Noble Teamu, se stanete důležitým jedincem, jehož činy sice nevyhrají bitvu, ale pomohou vyhrát válku. Tentokrát si lze na rozdíl od předešlých titulů série Halo vybrat, zdali bude B312 mužského či ženského pohlaví, tato volba nijak neovlivní hratelnost, změní se tím pouze dabing hlavního charakteru.

Stejně jako v Halo 3 (2007) je zde vedle klasického režimu jednoho hráče také kooperativní mód pro více hráčů, dále klasický multiplayer, editor multiplayerových map Forge a režim Theater, který umožňuje uložit záznam multiplayerových klání.


Poslední diskuzní příspěvek

@Niktorius (komentář): Lépe bych to nenapsal. Zvuky jsou naprosto příšerný, v dnešní době nechápu jak je to vubec možný a to ovládání vozidel je kapitola sama o sobě. Přitom jinak hra není uplně špatná

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Je těžké hodnotit hry ze série Halo až takhle zpětně, navíc jako člověk, co byl po drtivou většinu své herní existence členem PC master race. Na všechny prvky, kterými Halo žánr FPS oživilo či inovovalo, už jste totiž dávno zvyklí z jiných her...

Když začala v roce 2001 Halo-mánie, hrál jsem demo prvního dílu na PC a moc mě neoslovilo. Vizuální stylizace mi přišla příliš cartoonová a metání barevných paprsků po poskakujících nepřátelích, kteří jako by utekli z ranního nedělního animáku, mi nedokázala poskytnout takové vzrušení z akce jako třeba realističtější a více "dark and gritty" Return to Castle Wolfenstein.

Přesně ty samé pocity mě ovládly, když jsem nyní na Game Passu spustil Reach. Dojem navíc zhoršil katastrofální mix zvuku (ořezané frekvence, sotva slyšitelné zbraně, zanikající ruchy a vše přehlušující hudba zážitek kazí a ač jde o problém, o němž se ví, ani po několika měsících od vydání na PC nebyl vyřešen).

Halo je také oproti ostatním hrám v žánru neobvyklé tím, že hratelnost v singleplayerové kampani je velmi podobná jako ta multiplayerová. Halo: Reach se hráče nesnaží strhnout intenzivními skriptovanými sekvencemi, ale jednoduše jej nechává pobíhat a střílet ve velkých otevřených prostorech a dává mu volnost v tom, jakým způsobem se rozhodne likvidovat nepřátele, kteří před jeho zaměřovačem neustále neklidně uskakují - způsobem, kterým vytrhává z imerze, ale opět připomíná pohyb hráčů v multiplayeru.

Nějakou dobu mi tak hraní Halo: Reach přišlo skutečně poněkud nezábavné - podobně, jako je nezábavné hraní Unreal Tournamentu s boty, ale postupem času jsem mu začal přicházet na chuť. Atmosféra je stále působivější, střílení různorodých (nejen vizuálně!) nepřátel zábavnější a i ta grafická stylizace začíná vypadat lépe. Detailní modely lidských zbraní jsem ocenil rovnou a pak už mi začaly připadat dobře navržené i roztodivné zbraně Covenantů a stejně tak i jejich zbroj, prostředí atd. Zkrátka je to hodně o zvyku, protože Halo je v mnohém jiné než konkurence. A to je dobře.

Nakonec je tak největší výtkou skutečnost, že ve chvíli, kdy člověk nalezne v kampani plné zalíbení, tak ta jednoduše skončí...

Pro: grafická stylizace, svojská hratelnost

Proti: zvukový mix na PC, občas přílišná cartoonovost, menší imerze hráče, přátelská AI je nepoužitelná pro řízení vozidel

+20
  • PC 70
Tak tohle bylo po parádní trojce docela zklamání. Vypadá to, že Halo série začala vařit z vody. Navzdory zajímavému námětu je tenhle prequel naprosto bezdějový mission pack, který vypadá a hraje se stejně jako trojka, ne-li hůř.

Zatímco ze začátku hra exceluje atmosférou někde na pomezí třetího dílu a datadisku ODST a ohromí hned v jedné z úvodních misí skvělou barevnou paletou planety Reach, připomínající v mnohém skandinávské země, v pozdější fázi se začne do designu vkrádat jakási nevysvětlitelná nuda a šeď nezajímavých koridorů.

Oproti trojce nejsou jednotlivé úrovně již tak svázané, ale působí více jako multiplayerové arény s naprosto zbytečnými odbočkami a chodbami, které nemají žádné reálné využití a nic se v nich většinou ani neskrývá. Náboje, nepřátelé, nic. Prostě tam jen jsou.

Gunplay se nemění vůbec. Koho baví typická Halo hratelnost, bude se bavit i zde. Stříleníčko jsem si užil standardně, hraje se to stále velmi dobře, ale i tak na mě Reach působil trochu nepochopitelně jako jedno velké vaření z vody a zároveň i promarněný potenciál, který tohle prequelové téma vyloženě nabízelo. Antiklimatický, řekl bych skoro až odfláknutý konec, to srazil úplně nejvíc.

Pro: klasická Halo hratelnost, design prostředí v první polovině hry, temnější barevná paleta a inspirace severskými zeměmi

Proti: bezdějové, v druhé polovině hry nudnější design, antiklimatický konec, podivný zvukový mix a absence titulků při ingame dialozích, spojenecké jednotky mi neustále kradly vozidlo

+17