Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Halo: Reach

  • PC 75
Mé druhé Halo v Master Chief kolekci. Po opakování prvního dílu jsem se vrhl a dosud nehraný prequel v podobě Reach. Základní věci se od zbytku série moc neliší, ale několik příjemných překvapení na mě přesto čekalo. Příběh je zasazen kousek před události prvního dílu a potkáme v něm i několik známých postav. Především finální úkol mě potěšil a krásně propojil události obou her. Jednotlivé mise se svou zajímavostí dost liší. Zhruba třetina je celkem nezajímavá a generická, ale najde se několik velmi povedených ať už námětem nebo působivými scenériemi.

Ovládání vozidel v jedničce za moc nestálo a i zde jsem dával přednost pohybu pěšky, ale potěšila mě mise ve vesmíru. Pilotování stíhačky je sice naprosto jednoduché a nedá se srovnávat s plnohodnotnými simulátory, ale přesto jde o příjemné zpestření a jednu z těch zábavnějších částí. Za velké plus série považuji zajímavý lore a tak se vždy snažím získat z každého dílu co nejvíce informací. Zde jsou takovým bonusovým obsahem poschovávané datapady. Jejich hledání mě bavilo, ačkoliv některé by nemusely být na tak nesmyslných místech. V level-designu je dostatek hluchých míst, kam se hráč průzkumník podívá a z devadesáti procent nenarazí vůbec na nic. Kdyby tam vývojáři ukryli bonusovou munici nebo právě datapady, tak by radost z průzkumu byla větší než z procházení prázdných odboček. Akce je na těžší obtížnosti dostatečně náročná, nepřátelé umí pěkně zatopit. V rámci dobové konkurence je samotná akční složka jen lehce nadprůměrem, v klasickém Halo stylu, ale to neznamená, že neumí bavit.

V podstatě neustále je s vámi nějaký AI ovládaný společník, což zlepšuje dojem z mohutné invaze. Jejich přínos je, alespoň na vyšší obtížnost, spíše nižší, ale oceňuji, že se o ně nemusím moc starat. Nehrozí tak neustále restarty, protože vám někdo umřel, ale atmosféře to pomáhá. Grafika je slušná a pokrok oproti byť vylepšené jedničce je znatelný. Naopak mix zvuku je místy dost zvláštní, občas je střelba úplně potlačena, naštěstí to nenastává často. Hudba jako taková je ale tradičně velmi povedená. Samotná kampaň je spíše kratší, ale v Master Chief kolekci je k dispozici řada playlistů různě tematicky podobných misí nebo modifikátorů. Mě to úplně neláká, ale fanoušci mají dost důvodů k dalšímu hraní. Celkově je Reach celkem slušný "datadiskový" prequel, který rozhodně mohl svůj potenciál využít lépe. Na druhou stranu, pokud chcete více Halo, tak přesně to nabízí.
+12