Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (26.02.2023 21:05): Postavy byli super jak i chválím v komentáři (to jak se z nich stal Lambs Club bylo super) :D Mně ta hlavní záhada přišla na to co se tam řešilo a jaké měla vyústění až moc rozvleklá. Že se tam za jejím účelem dělalo tolik natahovaných věcí že ten příběh ztrácel tu sílu už za běhu :D Ale to kompenzuje ta atmosféra a vše.

Ti kouzelníci mi zase přišli fajn a ten spolek mi přišel zajímavý i ten styl té hry.
@jones1240 (26.02.2023 15:55): Mne inak prišla práve kúzelnická linka najmenej zaujímavá a nemyslím si, že hlavná záhada je až tak nepodstatná alebo tak na pozadí. Najviac sa mi ale páčilo ako boli napísané postavy, veľmi ľudsky.
@jones1240 (komentář): Ona celá ta atmosféra je fajn :) Dneska bych už z toho asi tak paf nebyl, ale celé to prostředí Oxfordu spojené s různými mystickými zajímavostmi mě okouzlilo.
@Red (05.02.2023 11:40): To ano, ale mě nezaujala jak grafická prezentace, tak postavy, dabing... celkově to na mě působilo strašně tuctově. Docela mě překvapují ty pozitivní ohlasy, které to obecně má.
No, pustil jsem se do toho po dohrání Gabriel Knight 3 a hraje se mi to hůř. Zatím mi to ve všech ohledech přijde horší.
@Starletka (29.08.2019 17:36): To jsi pravděpodobně přehlédla nějakou drobnost, u téhle hry je to celkem normální.
Ale musím tě varovat před 4. kapitolou. Tam jsem přišel o hodinu postupu, protože jsem přehlédl noviny v kuchyni a v momentě, kdy jsem to zjistil, tak jsem se z nějakého nepochopitelného důvodu nemohl dostat zpátky do domu.
Hm. Nějak se mi nedaří dokončit 3. kapitolu a to už jsem všechno prošla asi 3x, tak se budu muset potupně podívat do návodu, co mi ušlo. Nebo je tam v horším případě bug a to by mě celkem mrzelo, protože mám jen jeden save a znovu to rozehrávat nebudu.
@Fingon (komentář): Gray Matter, černá můra pro Jane. Práce na hře začala v roce 2003, kdy to měl být klasický velký projekt za velké peníze pod křídly The Adventure Company. Podle toho se také rozmáchla v příběhu, propracovaných postavách, mechanikách. Dokonce zavítala i do Anglie a "štrejchla" se o tématiku psychologie, tedy reálie, se kterými uvažovala do čtvrtého pokračování Gabriela Knighta. Adventurám však ta doba nepřála a tak po necelém roce šel projekt k ledu. Poté se objevila řada společností, která se různým způsobem pokoušela o reinkarnaci - ať už to byli Oberon Media, Anaconda, DTP, maďarští Tonuzaba či francouzští Wizarbox. Každá z těch skupin nechala na hře nějaký svůj otisk a v závěru byl vůbec úspěch, že se hru podařilo nějak poskládat dohromady a vydat, byť ne ve verzi, se kterou by byla sama Jane úplně spokojená. Vzhledem k razantnímu snížení rozpočtu (a samozřejmě dlouhém vývoji, kdy se řada věcí několikrát předělávala) se navíc dost z obsahu muselo proškrtat. Pokud si dobře vzpomínám, tak Jane tehdy ironicky řekla, že tvorba Gray Matter trvala ve finále déle, než všichni tři Gabrielové dohromady...
@90210 (29.01.2019 18:12): já vím, že to tady právě všichni píšou :-) Mně to právě zas až tolik silné nepřijde no, mně se zdá, že se podařilo vytěžit skoro maximum, co šlo, to právě oceňuju. Fúze moderního kouzelnictví a psychiatrie zní dost děsivě :-) To pak můžu říct, že je skvělý námět třeba fúze gynekologie a dřevorubectví. A teď je to o scénáři, co z toho udělá :-)
@Dan9K (komentář): Namet je prave vybornej, takova mystifikacni fuze moderniho kouzelnictvi a psychiatrie. Namet je vybornej a pribeh je solidni, na pomerny pocitacovych her ovsem taky vyborny.
Hru jsem teď úspěšně dohrál, zítra okomentuji a ohodnotím, jen bych se chtěl zeptat k závěru, čtětě jen, kdo to dohrál!!!; chápu to dobře, že Angela (ta obarvená blondýna ze Skotska, kdo to hrál dávno) mohla za všechny ty Stylesovy halucinace o Lauře a možná i za tu nehodu? Nebo jen za ty události na kampusu? A proč tedy v prvních dvou dnech experimentu nebyla zvýrazněná ta část mozku Angely? Jasně, že asi ze scenáristých důvodů...
Nemáte někdo češtinu do Gray Matter? Koupil jsem si teď na Steamu, ale bohužel ta čeština není :-( A přitom to tady bylo vydáno v češtině.
Mě stačí když si pustím intro a hned mě to spolehlivě odradí. Jako nevím jak to mohli takhle failnout když zbytek hry je ok.
haha, taky mě to přehnaný vyzdvihování Posla Smrti trochu drásá.. asi že je to česká hra a sposta lidí nehrála věci typu Gabriel Knight 1. velmi slušnej počin určitě (byť ten slavnej konec žejo), ale mezi úplnou špicí (GK1,2,3, BS1, TLJ, MI..) teda podle mě ani omylem.
@TeriiTerii (komentář): Sam nekúzli, je to iluzionistka, prečo je problém, že neverí v nadprirodzeno? Postavy sú napísané prirodzene a uveriteľne, vôbec mám z niektorých výčitiek dojem, že Gray Matter je až príliš rafinovaná a inteligentne písaná záležitosť, na to, aby ju docenil každý. Holt Posel Smrti je iba jeden :)

V GM byl největší problém s animací postav, tak se divím že jdou směrem 3D.
@kaslikjochanan (02.04.2013 09:50): Vojnový stav sa neoficiálne považuje za premlčaný, keď obidve krajiny počas niekoľkých rokov rozvíjajú obchodné vzťahy a nedochádza k ozbrojeným konfliktom. Oficiálne ho ale treba ukončiť mierovou zmluvou a tú sme s amíkmi skrátka nepodpísali. To iba na margo tvojej poznámky, že za spojenectvo s Dolfom sme nijako nezaplatili. ;)

Sudety spomínam aj preto, lebo mám rodinu vo Varnsdorfe, tiež tam žije od narodenia ako ty. O násilnostiach páchaných na civilnom nemeckom obyvateľstve vedia svoje, aj keď na rozdiel od teba históriu neštudujú. Máš ale recht, toto sem nepatrí, len som dúfal, že mi ešte vysvetlíš akým spôsobom ste vlastne nahradili nemeckým civilistom straty na majetku a na životoch, keď už tu spomínaš náhrady vojnových škôd. Moralizuješ o spojení Slovákov s Hitlerom a pritom ste sa Sudeťákom dodnes nedokázali ani ospravedlniť, človeče. Habánov radšej ani nespomínam, tých ste vyhnali už v pätnástom storočí, dodnes žijú v habánskych dedinách na západnom Slovensku a tiež im nikto nezaplatil za zhabaný majetok či škody na životoch, tak si tie humanistické poznámky prosím ťa strč za klobúk.

edit: Spojenectvo s Hitlerom je podľa mňa rovnaká hanba, ako spojenectvo so Stalinom.
@M.a.t.t. (01.04.2013 20:50): Víš mě ani tak nepopudila zmínka o Hitlerovi, ale to, že se tu veřejně přiznává, že sympatizuje s nacisty. Navíc tu srovnává jablka s hruškami.



@valcik (02.04.2013 02:04): Nic to nemění na tom, že jsme vás tehdy potřebovali a vy jste se jako národ k nám otočili zády. K vytvoření Protektorátu to pomohlo. Navíc nám zase spojenci zlikvidovali Škodovku, nevím ale, jak to s tím souvisí. Ve válečném stavě s USA můžete být jen těžko. Snad žijete v úplně jiným státě. Kdyby ne, museli by jste se oficiálně hlásit ke spojenectví s Třetí říší... A už vůbec nevím, kde jsi vzal vyvražďování sudetských němců. Jen jsme je odsunuli do Německa. Já v sudetách žiju od narození, mým koníčkem je historie, takže mi nevykládej takový hlouposti.

A vůbec tahle diskuze sem opravdu nepatří. Takže tímhle jí uzavírám.
@kaslikjochanan (01.04.2013 20:37): Až tak hladko to s nacistami nešlo. Museli sme vyhlásiť vojnu Američanom a tí nám vzápätí kompletne vybombardovali rafinérku Apollo. Mimochodom, s amíkmi sme dodnes neuzatvorili oficiálnu mierovú dohodu, sme teda stále vo vojnovom stave. Vy ste pri vyvražďovaní sudetských Nemcov dopadli lepšie. xD
Posel smrti klidně může být brán jako lakmusový papírek kvality a je úplně jedno kolik adventur kdo hrál a dohrál. Já ji považuju za top adventury, posledních deset let jsem nehrál lepší. Naopak za největší tragédii co jsem v adventurách v posledních letech hrál bych označil Syberii a objektivně ji spousta lidí žere. Ten Longest Journej už mám rozehraný taky už pár měsíců:)
@kaslikjochanan (01.04.2013 20:37): A vieš o tom, že nám dal Hitler ultimátum, že buď sa k nemu pridáme alebo za to neskôr zaplatíme, taže že sme do toho boli vmanipulovaní? A vôbec nerozumiem, prečo si túto debatu stočil do týchto sfér a začal hneď Tulareana obviňovať z údajného postoja k čechom. Robíš unáhlené závery a úplne nezmyselne, s touto témou to ani nesúvisí, akurát ťa naštartovala jedna nevinná zmienka o Hitlerovi. Pokoj.
@Tulareanus (01.04.2013 19:36): Víš co?! Nemám zapotřebí se tu hádat se Slovákem. Nicméně ohánět se tu Hitlerem... Víš že jste jediný stát na SVĚTĚ, který se přidal k nacistům a nikdy za to nezaplatil?! A nemusíš tu psát nic o Češích, moc dobře vím, co si o nás myslíte. Za sebou mám slovenskou učebnici dějepisu a občas jsem se musel smát, občas plakat a občas mi bylo na zvracení.

Ale co to sem píšu, to sem nepatří... (Jenom mi zase stoupnul tlak)
@kaslikjochanan (28.03.2013 09:31): A keď poviem, že Hitler mal pravdu s tými židmi by už konečne mal niekto zatočiť a že je to môj názor, tak mi na to nik nemá siahať? :) Lebo princíp je úplne rovnaký.

Ak si tak náročný, tak je smiešne stavať na piedestál práve Posla Smrti, ale pochopím to ak si vlastne žiadne skutočné klasiky nehral (hrabať sa ti v zozname dohraných a hodnotených hier fakt nebudem, škoda času).

@musa (28.03.2013 21:53): Nemá! Ja tam chýbam! :)
@musa (29.03.2013 19:12): Ke všema se chci vrátit, a snad se budou líbit více, jelikož kvalitu mají.

A ano. A také adventura, kterou bych doporučil prakticky každému minimálně vyzkoušet.
@ugraugra (29.03.2013 16:45): Ok ok :).

Ale některé zkladní věci typu GK, Myst, Legendí adventury, Discworldy... si stále nehrál. To já Syberie, Longest Journey, Loom, Still Life atd, hrál (z části), ale raději nehodnotil.

A hodinových FMV zase tolik není (Fox Hunt, Night Trap, Voyeur, Psycho Killer, Urban Runner).

Jo a doufám, že máš již přichystané Bad Mojo k zahrání :).