Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AiMLEzZz (14.01.2021 09:16): Zdání klame; ve své dobové konkurenci (Oblivion a NWN2) byl právě třetí Gothic ten nejlepší :). A vlastně i dnes mezi to nejpovedenější v žánru patří. Není to o sofistikovaných rozhovorech nebo originalitě světa, ale o exploraci skvěle navrženého světa a bezkonkurenční atmosféře. Prostě RPG jak má být.
@Brasikona (14.01.2021 09:00): Jo jo, na popud toho komentáře jsem si pustil nějaké gameplay video z Gothicu 3 a trochu mi přejel mráz po zádech. Udělalo to na mě dojem takového toho bezduchého béčkového RPGčka, jehož existenci jsem pomalu vytěsnil z hlavy, protože jsem se nedostal ani ke všem těm opravdu kvalitním. Jedno klišé za druhým, příšerně napsané dialogy a svět, jaký jsme viděli v jiných RPGčkách už asi tisíckrát :D.
@Kocour994 (18.10.2020 13:32): Reputace s tím nemá nic společného. Pokud osvobodíš aspoň tři města (oblasti vykopávek Al Shedim a té u Mora Sul se také počítají jako města) hashishinů a poté si promluvíš s vůdcem čtvrtého, tak na tebe bude útočit každý hashishin na světě. I ti v Myrtaně. Stejně to funguje i u skřetů (ti v Nordmaru se do toho nepočítají) a rebelů (ti sice mají jen jedno město, ale jejich tábory se do toho také počítají). Proto je lepší si osvobozování měst nechat až na závěr hry.

Jinak aby ses dostal do Isharu, potřeboval bys u hashishinů reputaci 75, což není jednoduché získat když osvobozuješ jejich města, čili by ses tam asi stejně nedostal.

Hru pořád můžeš dohrát. Má tři různé konce, které se odvíjí od toho co uděláš s 12 kalichy. Poté tě hra vždy pošle do Isharu a ty tam prostě vstoupíš násilím.
@Kocour994 (18.10.2020 13:32): Neuděláš nic. Hra obsahuje reputaci v rámci frakcí. Jak se dostaneš přes určitou hranici a u nějaké frakce si to rozházíš, tak na tebe bude útočit vždy. Nemělo by to vadit, protože hra se dá dohrát i tak. Důležité je plnit úkoly pro Xardase, a se zbytkem obyvatel se vybavovat nepotřebuješ.
@Kocour994 (18.10.2020 13:32): Ak sa nemýlim, tak po dosiahnutí určitej úrovne reputácie za dobré strany (rebeli, nomádi...) na teba začnú niektoré NPC zlých strán automaticky útočiť. Nedá sa proti tomu urobiť nič. Proste sa rozhodni koho spojencom chceš byť.
Ahoj, potřebuju pomoct. Jsem u Ištaru a Asam na mě automaticky útočí ani si nepromluvíme. Je to od doby co jsem osvobodil města. Co dál, dá se něco dělat a nebo musim od začátku?
Chci vas upozornit s pranckem v trelisu to neni bug ale umysl autoru na to jsem prisel az privedete avogadra musite ho zabit rict ze avogadro je mrtvy a pote pranck zada ukol skreti valecnik chce 20 lecivych lektvaru mam patch 1.75
Ahoj omlouvam se za chyby pisu z mobilniho internetu chtel bych se zeptat ktere magy vody mohu zabit staci tri abych se za xardase dostal do ishtaru vetsinou hraju za innos a beliar to neni problem jeste jsem nikdy nehral za xardas adanos vim ze saturas, vatras a myxir jsou dulezity k hlavni linii jen by jsem chtel vedet ktere magy vody mohu vpohode zabit jestli cronos, riordian, nefarius a merdarion dekuji
@John Mirra (15.12.2019 10:55): On je taky Gothic 3 jedna z opravdu mála her, kde sahám po nižší obtížnosti, jelikož i po patchích je to opravdu nevyvážené. I takový prolog dá člověku zabrat, kdy člověk jen leží na zemi, zvedne se, vypije lektvar a už zase leží. :D
Ahoj nevím jestli někdo hraje gothic 3 nevíte jak se mám dostat do faringu kde potřebují u skřetů 75 reputace hrají za beliar mam problém zabití Káňa nevíte jak ho mám zabít nechci zabíjet kvůli tomu rebeli a dávat kalichy grokovi většinou pomáhám rebelům za skřety me to nebavi jaký je důvod těm priseram pomáhat dekuji
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat ohledně Gothic 3 enchanced edition s kumunitním patchem 1.75.14I. Bude fungovat čeština když k tomu nainstaluji Content Mod 3.1. Může někdo zasvěcený poradit?
@hanak_v_exilu (25.05.2019 11:11): To jo, jako přímá pomoc jsou NPC k ničemu. Bylo docela legrační sledovat Saturase, jak odolává kouzlům kněze a přitom ho není schopen ani pořádně škrábnout. Nicméně mě úplně stačilo, že kněz nekouzlil na mě, takže jsem z poza rohu poté vyskočil a usekal ho sám. Skupinky zvířat byly nepříjemné, pokud jsem to nepostřílel ještě než to ke mě všechno doběhlo, tak jsem měl často problém. Vůbec jsem se neštítil využívat vyvýšená místa apod. kam na mě nikdo nemohl.
@Elemir (24.05.2019 22:52): Nesmrtelných průvodců jsem využíval v jedničce. Ve trojce bohužel všechny souboje NPC vs NPC trvají moc dlouho. Takže v praxi na sebe můj doprovod nalákal jednoho vlka, na mě se rozeběhlo zbylých šest a než on vyřídil toho svého, tak mě zbytek umlátil. Systém frakčních reputací fungoval fakt podivně. I po vymlácení všech ostatních měst mě orkové pustili do Faringu a v klidu jsem si tam splnil zbytek questů. Je fakt po osvobození celé Myrtany jsem z nich ve Varantu dostal jen "morra wants to bleed" a útočili od pohledu.
@Milfhunter (24.05.2019 21:53): Soubojový systém je kostrbatý, to je pravda. Ale trojku jsem odehrál skoro kompletně s lukem a meče vytahoval minimálně, takže mi to ani nevadilo. A vždycky je možnost hrát za mága a soubojům na blízko se úplně vyhnout.
@Ringo (25.05.2019 08:35): Máš recht. Súboje jeden na jedného ešte ujdú, ale pri viacerých súperoch je to pakáreň. Chalani si to tu trošičku idealizujú, ale napríklad Arx Fatalis je oproti Gothicom stokrát lepší vo všetkom včítane súbojov!
@Drolin (25.05.2019 08:56): Ale já to zkoušel kdysi, ty souboje tam fakt prostě ne, no. To je jako byste mě přesvědčovali, že mám jít hrát fotbal, že se to dá zvládnout :-) Svět Gothicu je sice lákavý, tak si o něm rád tady přečtu :-)
@Ringo (25.05.2019 08:52): U jednoho máš stovky až tisíce hodin, u druhého pár hodin? :))

Pokud tě láká svět, jak píšeš, tak bych to vyzkoušel i dnes více. Je to výborná série.
@Drolin (25.05.2019 07:17): Jak s jednodušším, ty v Gothic mi přijdou neovladatelné. Potvory se kolem mě točily jak na kolotoči a já s nimi, abych se k nim alespoň na chvíli stihl otočit a zasáhnout je. No točily se rychleji, takže jsem po několika loadech hru odinstaloval :-)
Poslední komenty od Hanaka v exilu na Gothic 1, 2, 3 mě zaujaly a bavily mě číst, že by si to člověk i zahrál, ale vždycky si vzpomenu na první souboj v jedničce a vím, že tohle je přesně to, čemu se gameplayově vyhýbám, těmhle stylům souboje. Přitom ten svět a ten příběh, to by mě asi dost bavilo.
@hanak_v_exilu (komentář): Ad doprovod NPC ... nevím, co patch 1.75 změnil, ale přesně tohle se předtím dalo využít jako štít, protože NPC byla nesmrtelná. Využíval jsem je kvůli tomu při boji s kněžími ve Varantu. Jinak postupné osvobozování měst mi přišlo logické, nehledě na to, že pokud zabiješ skřety v tuším 4 městech, tak si je definitivně znepřátelíš, ta reakce ve hře prostě je. Jinak hrál jsem už verzi 1.2 a zas tak strašné to nebylo ;)
@PRIVATE MARTIN (17.03.2019 08:55): V březnu 2011 byl po více než dvou letech od vydání datadisku Forsaken Gods vydán opravný patch, který vytvořil na zakázku od JoWooDu tým, který se podílel také na tvorbě Community patchů pro Gothic 3. Patch opravuje spousty bugů, vylepšuje bojový systém a další věci. Kompletní přehled změn si můžete přečíst na oficiálním webu (anglicky). V tomto článku vám přinášíme screenshoty, videa a dojmy z hraní FG s tímto patchem.
@Všivák (29.01.2019 23:22): +1

@strejdafido (29.01.2019 23:06): Já si právě myslím, že pořádně velký otevřený svět byla jedna ze zásadních chyb trojky. Všechno sice vypadalo hezky, ale nebylo to udělané pořádně. Třeba veškerá "města" v Myrtaně včetně toho hlavního, jsou naprosto k smíchu ve srovnání s Khorinisem, což je dodnes jedno z nejlepších herních RPG měst, co jsem kdy viděl. Trojková města postrádají, zajímavá NPC, zábavné questy a celkově pořádnou městskou atmosféru.