Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@John Mirra (29.08.2022 16:57): Jasně, bez toho by to nešlo. Respektive šlo, ale bylo to tenkrát tak blbý, až to bolelo. Spousta věcí nefungovala, spousta věcí úplně mimo. Si pamatuju, jak jsem to tenkrát přinesl z pošty, nainstaloval a pak nechápavě po půl hodině koukal na krvelačný kance :D
Ach, po pár letech opět návrat do Myrtany. Pořád je to stejná zábava a pořád mě upřímně udivuje, jak v tý době mohlo vzniknout něco tak velkýho a otevřenýho. Byť teda ne bez pořádný porce chyb, co si budem povídat :)
Zdravím potřeboval bych poradit ohledně ukolu.Najít 5 klíču Mora Sul nejsem schopnej najít chybějící klíč :( mám 4 a ani za boha najít poslední.popřípádně nevíte někdo podle barev kterej by mi mohl chybět? :D mám žlutej,šedej,zelenej a červenej díky moc :)
Mno. Bezejmenný by dobil s Leeem Old Camp jako odplatu za Gomezovu agresi a pak byla po úspěšném tažení oslavná pitka. Vy se uprostřed drsnýho veselí žoldáků rozhlídnete přes terasu na jezero kolem a vidíte Leeho jak stojí stranou společnosti. Osaměle, s flaškou ginu v ruce čumí dolů z přehrady, osvětlenej plamenem pochodně. Přijde k němu stráž, ale Lee jen mávne rukou, že se nic neděje. Vyjdete z hospody, jdete k němu a nabídnete jestli si dá čouda. Odmítne, že nekouří. Nastane trapná chvilka ticha. Podívá se vám do očí a pak na bandu žoldáckej prasat jak z terasy blejou do jezera, pak do těch blitek skákaj a řvou u toho smíchy jak tuři. Smutně se usměje a řekne: "Asi víš, že jsem byl kdysi generálem že? Velel jsem samotné Královské gardě Vendardu." a pak začne svůj monolog. Tak tohle by bylo lepší, ale v rámci hry to podali v pohodě.
@Syndrom (15.01.2021 11:11): Samozřejmě to má být výrazný, takřka filmový moment; Lee zasněně vyhlíží z přehrady a ve chvilce zadumanosti se svěří. Navíc někomu, kdo není pouhý grunt. Jen prostě nejde o hru, která by zvládala a uměla podat obdobné velkolepé scény. Vždycky tam převládala taková chlapská strohost a němá vzájemnost mezi těmi, kteří skončili ve stejném lochu, žádné vykecávání a poplakávání si na rameni pod tíhou osudu. S Leem tě nespojovalo až tolik, aby ten výlev dával smysl - a když už, tak aby byl takhle sloppy.
Do komentu sem nenapsal, že G3 má dobrý dialogy u arény v Mora Sul, pak když řešíte pikle kolem Bragi mezi Nomádama a Hašišinama a v tý zhulený vesnici v zátoce ve Varantu, kde všude roste tráva, je to vyloženě sranda. Už nevim jak se to tam jmenuje. Obecně i Orkové zní přirozeně, ale bylo by pěkný kdybysme slyšeli i jejich vlastní jazyk než jedno slovo morra. Ukázkově příšerný dialogy a absurdně hloupý situace sou hlavně tam, kde je to důležitý - u krále, Xardase a u vašich přátel, což je opravdu scénáristicky praktický.
@Bellerofontes (15.01.2021 09:50): Ne ne i tady je to spravne. Lee vas uz zna, protoze je to myslim...4 kapitola, jestli nekecam. Ma na ty prehrade takovou svoji chvilku a otevre se vam, protoze uz nejste jen dalsi noname, ale hejbete s vecma jako nikdo predtim. Je pravda, ze kdyz sem byl malej taky me ten jeho monolog zarazil, ale dneska bych to naopak vyzdvih jako az filmovou naraci. Kdybych mel takhle vypichnout nejakou story botu, tak hlavne ten moment kdy ve dvojce otevrete ve Starym Tabore branu Orkum - je to malo reflektovany vypravenim.
@Syndrom (14.01.2021 22:01): Zase se netvařme, že tohle je novinka. Lee vyčkávající na přehradě, kde hrdinovi zcela indolentně a bez pořádné expozice odvypráví ve třech větách svůj životní příběh, odpovídá tomu, na co si stěžuješ. A tahle památná scéna pochází z první hry. Tady je to ještě roztříštěnější kvůli dispozici jít kamkoliv a dělat tam, co se ti zamane. Můžeš se hned od začátku vydat za Xardasem a na místě ho zabít, aniž bys bojoval s nesmrtelnou příběhovou postavou, jako tomu bylo v Gothicu dřív.
@Syndrom (15.01.2021 00:15): To je právě to, že podle mě část rozčarování z Gothic 3 souvisí s příliš velkého stavění na piedestal minimálně dvojku. Ta hra je dobrá, sám jsem jí během jednoho léta dohrál asi celkem 15x (doslova), ale není zas TAK dobrá aby v porovnání s tím byl Gothic 3 blivajz. I přes haprování scénáře nabízí z herního hlediska poměrně dost.
@Syndrom (15.01.2021 00:06): Jop, ale stejně když chceš být mág, tak musíš být mág ohně, musíš si vyslechnout poměrně férové udivení, že si vybíráš cestu ohně, a poté to stejně občas vypadá jako tak trochu parodie na ctihodného mága ohně. Ale to je vedlejší, jedno z mála minus dvojky. Pointa je, že Gothic 3 si ukousl moc velké soustu, ale pár těch výhod otevřeného světa a individuality měl. Je škoda, že Gothic 3 nevypadá víc jako Elex ale... ujde to.
Tak můžes se stát členem Kruhu Vody a být jejich agentem s vlastní pěknou zbrojí. A i když tě mezi sebe nepřijmou (což mimochodem Vatras vysvětluje, tak, že vám nevěří, bo ste vysáli magickou hroudu v Novym Táboře - o takovýhl normální dějový návaznosti si G3 může nechat leda zdát) tak tě všechno naučí.
@Syndrom (14.01.2021 23:55): Jo, ale zase při zpětném pohledu je celý Gothic 2 i 1 neskutečně... svázaný či jak to říct. Nedovedu odpustit i fakt, že se ve dvojce nemůžeš stát mágem vody (bez neoficiálního datadisku). Gothic 3 zkrátka docela nabídl komplexnější zážitek toho světa podle mě.
@Syndrom (14.01.2021 23:39): Tak já v tom vidím jistou hodnotu,. Já nemám obecně rád open-worldy, protože zkrátka nedovedou udržet mojí pozornost, pokud je ten svět vážně moc velký. I když mě to nějak zaujme, nakonec mě to začne nudit. A při případném návratu nemám chuť začít od místa kde jsem skončil.
U Gothicu 3 je to stejné, ale i tak jsem ho dohrál dost daleko, protože se mi z větší části líbil ten svět, systém reputace, miloval jsem starověkou magii a modlení u oltářů, přidání druidů k Adanovi atd, atd. Stále je to pro mě lepší než cokoliv z TES.

Ale příběhové přešlapy tak jsou, to asi ano.
@John Mirra (14.01.2021 21:28): Jj tohle je ideální příklad špatnýho, strojovýho questu:

1. Lee tu má o 50 IQ a charismatu míň. Oproti jedničcce, kdy se jednalo o archetyp čestnýho leadera, tady říká mnohem méně moudře znějícím dabingem, že krále prostě oddělá za to, že ho neprávem uvrhl do Kolonie. Jak nějakej pouliční hrdlořez. Přitom šlo o komplot královejch rádců, jak se Leeho zbavit u dvora, když na něj hodili vraždu královy manželky. Tohle originální Lee v obou prvních dílech ví a chce se pomstít jim.

2. Provedení je, že Lee, jako bývalý vůdce Nového Tábora a předtím králova pravá ruka, si to prostě naštráduje do trunního sálu plnýho stráží, čarodějů a rytířů a řekne: "There he is. The swine. Lets get him!" a nastane bitka vás proti celýmu Vengardu. Pak ti uprostřed tuny mrtvol řekne: "My revenge is complete! I will stay here for a while."
Mua. Scénář jak víno :)
@Syndrom (komentář): Čoveče, když nad tím tak přemýšlím, tak mi taky přišlo docela debilní, že pomůžu Leemu v jeho pomstě na královi a on mi na to řekne něco jako... "Dík..."
Bylo to takové antiklimatické. A těch fetch questů tam bylo taky přehršel, vo tom žádná.

Přesto mě to z nějakého důvodu docela bavilo, když jsem se teda vyhýbal vlkům...
@AiMLEzZz (14.01.2021 11:56): Třetí hra vyčnívala spousty let, dokonce i po Zaklínači, který jejímu obrovskému světu neměl ani ambici konkurovat. Jediným skutečným soupeřem byl Oblivion. Vybavuje se mi, jak na mě zapůsobil samotný začátek; nechybí mu emocionální náboj a rozkošné pomrkávání k sérii, jaké se většině pokračování nepovede zprostředkovat. Usuzovat na kvalitu z videí je zavádějící, protože je nevídaně rozsáhlá a porůznu ji lze rozbít.
@Drolin (14.01.2021 09:35): Myslím, že dost záleží na tom, co pro tebe RPG znamená. Víc než u jiných žánrů mi přijde, že co člověk, to jiná definice. Z tvého komentáře mám dojem, že pro tebe je ten žánr hlavně o charakterové progresi a volnosti. Pro někoho jiného je to hlavně o číslech, optimalizaci buildu a "dokonalém" postupu hrou. Pro mě je to o především o tom lidském rozměru, možnosti vžít se do postavy a číselné mechaniky pro mě nejsou téměř vůbec důležité (čímž nechci říct, že by tam neměly být, ale nemělo by to podle mě být o nich).
@Syndrom (14.01.2021 10:57): No, CP2077 už ani nepovažuju za RPG, takže to vůbec neřeším :D Spíš mě teď děsí dlouhé hry, není čas a nemám ráda, když to musím rozsekávat, že něco dělám a tak, a nehraju třeba týden atd., od střední je pro mě ideální délka 10-15 hodin. Pro někoho je to na hru málo, ale pro mě nejlepší volba.
@Syndrom (14.01.2021 10:36): Mám je na svém seznamu od roku 2014, tedy nějak od doby, co jsem začala opravdu hrát. Jenže tehdy jsem si je koupit nemohla, ale postupem času se před to začaly dostávat další a další hry a celkově se Gothic odsunul hodně dozadu, že kdo ví, zda se k němu vůbec dostanu. Možná se teď té hry trochu i bojím, mám pocit, že teď nějak nemám RPG období, ale uvidíme, snad někdy.
@AiMLEzZz (14.01.2021 09:16): Zdání klame; ve své dobové konkurenci (Oblivion a NWN2) byl právě třetí Gothic ten nejlepší :). A vlastně i dnes mezi to nejpovedenější v žánru patří. Není to o sofistikovaných rozhovorech nebo originalitě světa, ale o exploraci skvěle navrženého světa a bezkonkurenční atmosféře. Prostě RPG jak má být.
@Brasikona (14.01.2021 09:00): Jo jo, na popud toho komentáře jsem si pustil nějaké gameplay video z Gothicu 3 a trochu mi přejel mráz po zádech. Udělalo to na mě dojem takového toho bezduchého béčkového RPGčka, jehož existenci jsem pomalu vytěsnil z hlavy, protože jsem se nedostal ani ke všem těm opravdu kvalitním. Jedno klišé za druhým, příšerně napsané dialogy a svět, jaký jsme viděli v jiných RPGčkách už asi tisíckrát :D.
@Kocour994 (18.10.2020 13:32): Reputace s tím nemá nic společného. Pokud osvobodíš aspoň tři města (oblasti vykopávek Al Shedim a té u Mora Sul se také počítají jako města) hashishinů a poté si promluvíš s vůdcem čtvrtého, tak na tebe bude útočit každý hashishin na světě. I ti v Myrtaně. Stejně to funguje i u skřetů (ti v Nordmaru se do toho nepočítají) a rebelů (ti sice mají jen jedno město, ale jejich tábory se do toho také počítají). Proto je lepší si osvobozování měst nechat až na závěr hry.

Jinak aby ses dostal do Isharu, potřeboval bys u hashishinů reputaci 75, což není jednoduché získat když osvobozuješ jejich města, čili by ses tam asi stejně nedostal.

Hru pořád můžeš dohrát. Má tři různé konce, které se odvíjí od toho co uděláš s 12 kalichy. Poté tě hra vždy pošle do Isharu a ty tam prostě vstoupíš násilím.
@Kocour994 (18.10.2020 13:32): Neuděláš nic. Hra obsahuje reputaci v rámci frakcí. Jak se dostaneš přes určitou hranici a u nějaké frakce si to rozházíš, tak na tebe bude útočit vždy. Nemělo by to vadit, protože hra se dá dohrát i tak. Důležité je plnit úkoly pro Xardase, a se zbytkem obyvatel se vybavovat nepotřebuješ.
@Kocour994 (18.10.2020 13:32): Ak sa nemýlim, tak po dosiahnutí určitej úrovne reputácie za dobré strany (rebeli, nomádi...) na teba začnú niektoré NPC zlých strán automaticky útočiť. Nedá sa proti tomu urobiť nič. Proste sa rozhodni koho spojencom chceš byť.
Ahoj, potřebuju pomoct. Jsem u Ištaru a Asam na mě automaticky útočí ani si nepromluvíme. Je to od doby co jsem osvobodil města. Co dál, dá se něco dělat a nebo musim od začátku?
Chci vas upozornit s pranckem v trelisu to neni bug ale umysl autoru na to jsem prisel az privedete avogadra musite ho zabit rict ze avogadro je mrtvy a pote pranck zada ukol skreti valecnik chce 20 lecivych lektvaru mam patch 1.75
Ahoj omlouvam se za chyby pisu z mobilniho internetu chtel bych se zeptat ktere magy vody mohu zabit staci tri abych se za xardase dostal do ishtaru vetsinou hraju za innos a beliar to neni problem jeste jsem nikdy nehral za xardas adanos vim ze saturas, vatras a myxir jsou dulezity k hlavni linii jen by jsem chtel vedet ktere magy vody mohu vpohode zabit jestli cronos, riordian, nefarius a merdarion dekuji
@John Mirra (15.12.2019 10:55): On je taky Gothic 3 jedna z opravdu mála her, kde sahám po nižší obtížnosti, jelikož i po patchích je to opravdu nevyvážené. I takový prolog dá člověku zabrat, kdy člověk jen leží na zemi, zvedne se, vypije lektvar a už zase leží. :D
Ahoj nevím jestli někdo hraje gothic 3 nevíte jak se mám dostat do faringu kde potřebují u skřetů 75 reputace hrají za beliar mam problém zabití Káňa nevíte jak ho mám zabít nechci zabíjet kvůli tomu rebeli a dávat kalichy grokovi většinou pomáhám rebelům za skřety me to nebavi jaký je důvod těm priseram pomáhat dekuji
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat ohledně Gothic 3 enchanced edition s kumunitním patchem 1.75.14I. Bude fungovat čeština když k tomu nainstaluji Content Mod 3.1. Může někdo zasvěcený poradit?
@hanak_v_exilu (25.05.2019 11:11): To jo, jako přímá pomoc jsou NPC k ničemu. Bylo docela legrační sledovat Saturase, jak odolává kouzlům kněze a přitom ho není schopen ani pořádně škrábnout. Nicméně mě úplně stačilo, že kněz nekouzlil na mě, takže jsem z poza rohu poté vyskočil a usekal ho sám. Skupinky zvířat byly nepříjemné, pokud jsem to nepostřílel ještě než to ke mě všechno doběhlo, tak jsem měl často problém. Vůbec jsem se neštítil využívat vyvýšená místa apod. kam na mě nikdo nemohl.
@Elemir (24.05.2019 22:52): Nesmrtelných průvodců jsem využíval v jedničce. Ve trojce bohužel všechny souboje NPC vs NPC trvají moc dlouho. Takže v praxi na sebe můj doprovod nalákal jednoho vlka, na mě se rozeběhlo zbylých šest a než on vyřídil toho svého, tak mě zbytek umlátil. Systém frakčních reputací fungoval fakt podivně. I po vymlácení všech ostatních měst mě orkové pustili do Faringu a v klidu jsem si tam splnil zbytek questů. Je fakt po osvobození celé Myrtany jsem z nich ve Varantu dostal jen "morra wants to bleed" a útočili od pohledu.
@Milfhunter (24.05.2019 21:53): Soubojový systém je kostrbatý, to je pravda. Ale trojku jsem odehrál skoro kompletně s lukem a meče vytahoval minimálně, takže mi to ani nevadilo. A vždycky je možnost hrát za mága a soubojům na blízko se úplně vyhnout.
@Ringo (25.05.2019 08:35): Máš recht. Súboje jeden na jedného ešte ujdú, ale pri viacerých súperoch je to pakáreň. Chalani si to tu trošičku idealizujú, ale napríklad Arx Fatalis je oproti Gothicom stokrát lepší vo všetkom včítane súbojov!
@Drolin (25.05.2019 08:56): Ale já to zkoušel kdysi, ty souboje tam fakt prostě ne, no. To je jako byste mě přesvědčovali, že mám jít hrát fotbal, že se to dá zvládnout :-) Svět Gothicu je sice lákavý, tak si o něm rád tady přečtu :-)
@Ringo (25.05.2019 08:52): U jednoho máš stovky až tisíce hodin, u druhého pár hodin? :))

Pokud tě láká svět, jak píšeš, tak bych to vyzkoušel i dnes více. Je to výborná série.
@Drolin (25.05.2019 07:17): Jak s jednodušším, ty v Gothic mi přijdou neovladatelné. Potvory se kolem mě točily jak na kolotoči a já s nimi, abych se k nim alespoň na chvíli stihl otočit a zasáhnout je. No točily se rychleji, takže jsem po několika loadech hru odinstaloval :-)
Poslední komenty od Hanaka v exilu na Gothic 1, 2, 3 mě zaujaly a bavily mě číst, že by si to člověk i zahrál, ale vždycky si vzpomenu na první souboj v jedničce a vím, že tohle je přesně to, čemu se gameplayově vyhýbám, těmhle stylům souboje. Přitom ten svět a ten příběh, to by mě asi dost bavilo.
@hanak_v_exilu (komentář): Ad doprovod NPC ... nevím, co patch 1.75 změnil, ale přesně tohle se předtím dalo využít jako štít, protože NPC byla nesmrtelná. Využíval jsem je kvůli tomu při boji s kněžími ve Varantu. Jinak postupné osvobozování měst mi přišlo logické, nehledě na to, že pokud zabiješ skřety v tuším 4 městech, tak si je definitivně znepřátelíš, ta reakce ve hře prostě je. Jinak hrál jsem už verzi 1.2 a zas tak strašné to nebylo ;)
@PRIVATE MARTIN (17.03.2019 08:55): V březnu 2011 byl po více než dvou letech od vydání datadisku Forsaken Gods vydán opravný patch, který vytvořil na zakázku od JoWooDu tým, který se podílel také na tvorbě Community patchů pro Gothic 3. Patch opravuje spousty bugů, vylepšuje bojový systém a další věci. Kompletní přehled změn si můžete přečíst na oficiálním webu (anglicky). V tomto článku vám přinášíme screenshoty, videa a dojmy z hraní FG s tímto patchem.
@Všivák (29.01.2019 23:22): +1

@strejdafido (29.01.2019 23:06): Já si právě myslím, že pořádně velký otevřený svět byla jedna ze zásadních chyb trojky. Všechno sice vypadalo hezky, ale nebylo to udělané pořádně. Třeba veškerá "města" v Myrtaně včetně toho hlavního, jsou naprosto k smíchu ve srovnání s Khorinisem, což je dodnes jedno z nejlepších herních RPG měst, co jsem kdy viděl. Trojková města postrádají, zajímavá NPC, zábavné questy a celkově pořádnou městskou atmosféru.