@John Mirra (25.12.2024 18:54): Snižuje množství XP, které během hry dostaneš a taky upravuje body do schopností (teď nevím jestli dostaneš méně bodů nebo je nákup schopností dražší) a hra je celkově těžší.
Diskuze
@John Mirra (25.12.2024 18:54): A nebylo to to, jak to dělalo, že na tebe útočilo víc protivníků najednou? Mám dojem, že před tímto patchem přesila prakticky stála v řadě a čekala, až vyřídíš jednoho, aby na tebe nastoupil druhý. Ale prd si pamatuji, tak kdovíjak to je :-)
Každopádně vlci tě mohou roztrhat i v paladinském brnění, když je jich dost :-)
Každopádně vlci tě mohou roztrhat i v paladinském brnění, když je jich dost :-)
Chtěl bych si to zahrát znovu, ale už si nepamatuju, co dělá Alternative balancing... pokud chci, aby mě na konci v paladinském brnění nedokázali jen tak roztrhat vlci, mám to zapnout nebo vypnout? :)
[přesunuto z komentářů]
Katastrofální zabugovanost v době vydání, později už jen velmi slabá hra
Pro: Slepý fanda Piraňí to ocení
Proti: Nuda, po třetí to samé a horší
Katastrofální zabugovanost v době vydání, později už jen velmi slabá hra
Pro: Slepý fanda Piraňí to ocení
Proti: Nuda, po třetí to samé a horší
@special_plan (27.02.2024 01:43): Přesně. Když si vzpomenu na ten megadlouhý čas při načítání, ještě teď se mi ježí chlupy úplně všude. Při spuštění hry se to ještě dalo překousnout, ale když jeden umřel a opět se dole úplně prťavě posouvala červená lišta, to bylo fakt na hlavu. Fix tomu nesmírně moc pomohl.
@TaryhoFigurka (26.02.2024 20:49): Někdy někdo snad kritizoval, že ten svět je malý?? To snad ne.
@TaryhoFigurka (26.02.2024 20:49): Někdy někdo snad kritizoval, že ten svět je malý?? To snad ne.
@styeer (27.02.2024 00:23): Komunitní patch neexistoval vždy, a pokud je hra bez něj hratelná jen s velkým sebezapřením, tak si kritiku samozřejmě zaslouží. Ale to už je na každém, jestli hodnotí hru jako dílo, které mu předložili tvůrci, nebo jako něco, co si z ní udělal sám pomocí vnějších zásahů (mody a fanouškovské patche).
@special_plan (26.02.2024 23:33): Ale ten komunitní patch je přece k dispozici. Otázka jestli pak kritizovat hru, na kterou je výborný fanouškovský patch, který většinu kritizovaných věcí opraví.
@TaryhoFigurka (26.02.2024 20:49): Bez komunitního patche se i na dnešních strojích hra načítá třeba minutu, a to nejen při prvním spuštění hry, ale i při každém načtení uložené pozice. Není zábava strávit 5 minut nad jedním soubojem s prasetem.
Nechápu, proč se vždycky řešil dlouhý loading. Ta hra se načítá jen jednou a pak je celý svět bez loadingu. Všechny interiéry jsou přístupné, včetně dungeonů a ten svět fakt není malý. Elder scrolls a Bethesda hry obecně to neumí dodnes.
@strejdafido (28.10.2023 20:16): Špička v čem konkrétně? Příběh, questy a herní mechaniky to určitě nejsou.
G3 je špička v RPG, tedy po opravách, potom je to dokonalost sama. Každé nactiutrhání by si zasloužilo potrestání, a to mírné, bez prolití krve, tedy upálení! Fuj teda, takhle to tady poplivat, ještě že se zítra mění čas a můžu nadávat na tohle zvěrstvo a nebudu mít čas myslet na tyhlencty hereze :-(
Je třeba to hrát opatchované a s nějakým tím módem, pak je to úplně jiná hra. Dal jsem tam přes 130 hodin, ale plnil jsem tedy všechno.
@special_plan (28.10.2023 02:04): Dávám ti za pravdu. Já to hrál dejme tomu 50 hodin a bavil jsem se 40.
Nejvíc mě bavila "střední část", poušť méně a sever už hodně méně, hlavně kvůli nudným přesunům pustou krajinou.
Ale sakra, pořád to mělo takové svoje gothicovské kouzlo :)
Nejvíc mě bavila "střední část", poušť méně a sever už hodně méně, hlavně kvůli nudným přesunům pustou krajinou.
Ale sakra, pořád to mělo takové svoje gothicovské kouzlo :)
Hrozně ubíjející hra. Už před dokončením Myrtany jsem měl plné zuby těch stále stejných měst a generických úkolů. Po obdržení tří questů "přines mi X kusů masa" najednou jsem to vzdal a s pomocí nově naučeného skillu mana regeneration se hrou s pomocí návodu (najdi 5 artefaktů, najdi 5 částí klíče, najdi dalších 5 částí klíče - ne, díky) prostřílel až na konec. Výzva žádná. První polovinou hry jsem se prosekal se základním mečem, aniž bych dal byť jen jediný bod do síly nebo nějakého skillu spojeného s bojem nablízko. S mana regeneration je pak za mága hra až směšně jednoduchá. Dohráno za 32 hodin, bavil jsem se 20.
Po znovudohrání po deseti letech měním hodnocení ze 70% na 90%. S community patchem, content modem atd. je to pecka. Samozřejmě má to své mouchy a nelogičnosti, ale to má každý gothic
@John Mirra (30.08.2022 19:15): Teď už naštěstí ne, teď už je to s nima v pohodě. Pokud jich teda není celé stádo :D
@PRIVATE MARTIN (30.08.2022 15:55): Jo, hezky to běhá. Mají tam implementované už i fanouškovské patche, alespoň torochu lepší AI, češtinu.
@PRIVATE MARTIN (30.08.2022 15:55): Jo, hezky to běhá. Mají tam implementované už i fanouškovské patche, alespoň torochu lepší AI, češtinu.
@Widl (30.08.2022 10:42): No pozor, na krvelačné kance nechápavě koukáš i na konci hry v paladinským brnění... :D
@Widl (30.08.2022 10:42): To hráš GOG verziu?
@John Mirra (29.08.2022 16:57): Jasně, bez toho by to nešlo. Respektive šlo, ale bylo to tenkrát tak blbý, až to bolelo. Spousta věcí nefungovala, spousta věcí úplně mimo. Si pamatuju, jak jsem to tenkrát přinesl z pošty, nainstaloval a pak nechápavě po půl hodině koukal na krvelačný kance :D
@Widl (29.08.2022 14:24): Ale hraješ to s tím obřím patchem, žejo? :)
Ach, po pár letech opět návrat do Myrtany. Pořád je to stejná zábava a pořád mě upřímně udivuje, jak v tý době mohlo vzniknout něco tak velkýho a otevřenýho. Byť teda ne bez pořádný porce chyb, co si budem povídat :)
@antoan (06.07.2022 14:41): Pomůže ti tohle?
Zdravím potřeboval bych poradit ohledně ukolu.Najít 5 klíču Mora Sul nejsem schopnej najít chybějící klíč :( mám 4 a ani za boha najít poslední.popřípádně nevíte někdo podle barev kterej by mi mohl chybět? :D mám žlutej,šedej,zelenej a červenej díky moc :)
Ježiš sorry za spoily z příspěvku. Kdyžtak prosim admini smažte to nebo zatagujte. Díky.
Mno. Bezejmenný by dobil s Leeem Old Camp jako odplatu za Gomezovu agresi a pak byla po úspěšném tažení oslavná pitka. Vy se uprostřed drsnýho veselí žoldáků rozhlídnete přes terasu na jezero kolem a vidíte Leeho jak stojí stranou společnosti. Osaměle, s flaškou ginu v ruce čumí dolů z přehrady, osvětlenej plamenem pochodně. Přijde k němu stráž, ale Lee jen mávne rukou, že se nic neděje. Vyjdete z hospody, jdete k němu a nabídnete jestli si dá čouda. Odmítne, že nekouří. Nastane trapná chvilka ticha. Podívá se vám do očí a pak na bandu žoldáckej prasat jak z terasy blejou do jezera, pak do těch blitek skákaj a řvou u toho smíchy jak tuři. Smutně se usměje a řekne: "Asi víš, že jsem byl kdysi generálem že? Velel jsem samotné Královské gardě Vendardu." a pak začne svůj monolog. Tak tohle by bylo lepší, ale v rámci hry to podali v pohodě.
@Syndrom (15.01.2021 11:11): Samozřejmě to má být výrazný, takřka filmový moment; Lee zasněně vyhlíží z přehrady a ve chvilce zadumanosti se svěří. Navíc někomu, kdo není pouhý grunt. Jen prostě nejde o hru, která by zvládala a uměla podat obdobné velkolepé scény. Vždycky tam převládala taková chlapská strohost a němá vzájemnost mezi těmi, kteří skončili ve stejném lochu, žádné vykecávání a poplakávání si na rameni pod tíhou osudu. S Leem tě nespojovalo až tolik, aby ten výlev dával smysl - a když už, tak aby byl takhle sloppy.
Do komentu sem nenapsal, že G3 má dobrý dialogy u arény v Mora Sul, pak když řešíte pikle kolem Bragi mezi Nomádama a Hašišinama a v tý zhulený vesnici v zátoce ve Varantu, kde všude roste tráva, je to vyloženě sranda. Už nevim jak se to tam jmenuje. Obecně i Orkové zní přirozeně, ale bylo by pěkný kdybysme slyšeli i jejich vlastní jazyk než jedno slovo morra. Ukázkově příšerný dialogy a absurdně hloupý situace sou hlavně tam, kde je to důležitý - u krále, Xardase a u vašich přátel, což je opravdu scénáristicky praktický.
@Bellerofontes (15.01.2021 09:50): Ne ne i tady je to spravne. Lee vas uz zna, protoze je to myslim...4 kapitola, jestli nekecam. Ma na ty prehrade takovou svoji chvilku a otevre se vam, protoze uz nejste jen dalsi noname, ale hejbete s vecma jako nikdo predtim. Je pravda, ze kdyz sem byl malej taky me ten jeho monolog zarazil, ale dneska bych to naopak vyzdvih jako az filmovou naraci. Kdybych mel takhle vypichnout nejakou story botu, tak hlavne ten moment kdy ve dvojce otevrete ve Starym Tabore branu Orkum - je to malo reflektovany vypravenim.
@Syndrom (14.01.2021 22:01): Zase se netvařme, že tohle je novinka. Lee vyčkávající na přehradě, kde hrdinovi zcela indolentně a bez pořádné expozice odvypráví ve třech větách svůj životní příběh, odpovídá tomu, na co si stěžuješ. A tahle památná scéna pochází z první hry. Tady je to ještě roztříštěnější kvůli dispozici jít kamkoliv a dělat tam, co se ti zamane. Můžeš se hned od začátku vydat za Xardasem a na místě ho zabít, aniž bys bojoval s nesmrtelnou příběhovou postavou, jako tomu bylo v Gothicu dřív.
@Cathan (15.01.2021 01:21): Jasně, myslim příběhu.
@Syndrom (15.01.2021 00:34): Já bych to omezil na hledisko příběhu, ale jo.. víceméně.
@Cathan (15.01.2021 00:25): Samozřemě neříkám, že je dokonalá, protože právě gameplay mechaniky jako pohyb nebo inventář má G3 mnohem! lepší, ale z hlediska obsahu je trojka sračka. Zvlášť v kontrastu s dvojkou, která v tomhle exceluje - na casual úrovni.
@Syndrom (15.01.2021 00:15): To je právě to, že podle mě část rozčarování z Gothic 3 souvisí s příliš velkého stavění na piedestal minimálně dvojku. Ta hra je dobrá, sám jsem jí během jednoho léta dohrál asi celkem 15x (doslova), ale není zas TAK dobrá aby v porovnání s tím byl Gothic 3 blivajz. I přes haprování scénáře nabízí z herního hlediska poměrně dost.
@Cathan (15.01.2021 00:10): To mínus sem nezaznamenal. Výhodu spatřuju leda v tom, že tam nejsou loadingy mezi oblastma.
@Syndrom (15.01.2021 00:06): Jop, ale stejně když chceš být mág, tak musíš být mág ohně, musíš si vyslechnout poměrně férové udivení, že si vybíráš cestu ohně, a poté to stejně občas vypadá jako tak trochu parodie na ctihodného mága ohně. Ale to je vedlejší, jedno z mála minus dvojky. Pointa je, že Gothic 3 si ukousl moc velké soustu, ale pár těch výhod otevřeného světa a individuality měl. Je škoda, že Gothic 3 nevypadá víc jako Elex ale... ujde to.
Tak můžes se stát členem Kruhu Vody a být jejich agentem s vlastní pěknou zbrojí. A i když tě mezi sebe nepřijmou (což mimochodem Vatras vysvětluje, tak, že vám nevěří, bo ste vysáli magickou hroudu v Novym Táboře - o takovýhl normální dějový návaznosti si G3 může nechat leda zdát) tak tě všechno naučí.
@Syndrom (14.01.2021 23:55): Jo, ale zase při zpětném pohledu je celý Gothic 2 i 1 neskutečně... svázaný či jak to říct. Nedovedu odpustit i fakt, že se ve dvojce nemůžeš stát mágem vody (bez neoficiálního datadisku). Gothic 3 zkrátka docela nabídl komplexnější zážitek toho světa podle mě.
@Cathan (14.01.2021 23:45): Systém reputace je jen číslo pokud to nemá nějakej příběhovej dopad. Ve 2 být mágem něco znamenalo a plnit zábavný, lidsky promyšlený úkoly aby ses dostal do kláštera taky. Gothic stojí na questech a trojka je má napsaný jak kdyby Hoge chtěl ukázat odstrašující příklad.
@Syndrom (14.01.2021 23:39): Tak já v tom vidím jistou hodnotu,. Já nemám obecně rád open-worldy, protože zkrátka nedovedou udržet mojí pozornost, pokud je ten svět vážně moc velký. I když mě to nějak zaujme, nakonec mě to začne nudit. A při případném návratu nemám chuť začít od místa kde jsem skončil.
U Gothicu 3 je to stejné, ale i tak jsem ho dohrál dost daleko, protože se mi z větší části líbil ten svět, systém reputace, miloval jsem starověkou magii a modlení u oltářů, přidání druidů k Adanovi atd, atd. Stále je to pro mě lepší než cokoliv z TES.
Ale příběhové přešlapy tak jsou, to asi ano.
U Gothicu 3 je to stejné, ale i tak jsem ho dohrál dost daleko, protože se mi z větší části líbil ten svět, systém reputace, miloval jsem starověkou magii a modlení u oltářů, přidání druidů k Adanovi atd, atd. Stále je to pro mě lepší než cokoliv z TES.
Ale příběhové přešlapy tak jsou, to asi ano.
@Cathan (14.01.2021 23:23): Tak pořád v tom můžeš najít zakopaný, nedoceněný poklad jako Drolin :) Nebo počkat na Community Story Project, ale bude to bez dabingu a v tom samym prostředí :(
@Syndrom (14.01.2021 22:01): Ach jo, teď mám ale mnohem menší chuť to zase někdy zkusit zapnout a hrát :D
@John Mirra (14.01.2021 21:28): Jj tohle je ideální příklad špatnýho, strojovýho questu:
1. Lee tu má o 50 IQ a charismatu míň. Oproti jedničcce, kdy se jednalo o archetyp čestnýho leadera, tady říká mnohem méně moudře znějícím dabingem, že krále prostě oddělá za to, že ho neprávem uvrhl do Kolonie. Jak nějakej pouliční hrdlořez. Přitom šlo o komplot královejch rádců, jak se Leeho zbavit u dvora, když na něj hodili vraždu královy manželky. Tohle originální Lee v obou prvních dílech ví a chce se pomstít jim.
2. Provedení je, že Lee, jako bývalý vůdce Nového Tábora a předtím králova pravá ruka, si to prostě naštráduje do trunního sálu plnýho stráží, čarodějů a rytířů a řekne: "There he is. The swine. Lets get him!" a nastane bitka vás proti celýmu Vengardu. Pak ti uprostřed tuny mrtvol řekne: "My revenge is complete! I will stay here for a while." Mua. Scénář jak víno :)
1. Lee tu má o 50 IQ a charismatu míň. Oproti jedničcce, kdy se jednalo o archetyp čestnýho leadera, tady říká mnohem méně moudře znějícím dabingem, že krále prostě oddělá za to, že ho neprávem uvrhl do Kolonie. Jak nějakej pouliční hrdlořez. Přitom šlo o komplot královejch rádců, jak se Leeho zbavit u dvora, když na něj hodili vraždu královy manželky. Tohle originální Lee v obou prvních dílech ví a chce se pomstít jim.
2. Provedení je, že Lee, jako bývalý vůdce Nového Tábora a předtím králova pravá ruka, si to prostě naštráduje do trunního sálu plnýho stráží, čarodějů a rytířů a řekne: "There he is. The swine. Lets get him!" a nastane bitka vás proti celýmu Vengardu. Pak ti uprostřed tuny mrtvol řekne: "My revenge is complete! I will stay here for a while." Mua. Scénář jak víno :)
@Syndrom (komentář): Čoveče, když nad tím tak přemýšlím, tak mi taky přišlo docela debilní, že pomůžu Leemu v jeho pomstě na královi a on mi na to řekne něco jako... "Dík..."
Bylo to takové antiklimatické. A těch fetch questů tam bylo taky přehršel, vo tom žádná.
Přesto mě to z nějakého důvodu docela bavilo, když jsem se teda vyhýbal vlkům...
Bylo to takové antiklimatické. A těch fetch questů tam bylo taky přehršel, vo tom žádná.
Přesto mě to z nějakého důvodu docela bavilo, když jsem se teda vyhýbal vlkům...
@AiMLEzZz (14.01.2021 11:56): No, Gothic 3 má rozhodně stejně lidský rozměr, jako předchozí díly. Tohle mu nechybí.
@AiMLEzZz (14.01.2021 11:56): Třetí hra vyčnívala spousty let, dokonce i po Zaklínači, který jejímu obrovskému světu neměl ani ambici konkurovat. Jediným skutečným soupeřem byl Oblivion. Vybavuje se mi, jak na mě zapůsobil samotný začátek; nechybí mu emocionální náboj a rozkošné pomrkávání k sérii, jaké se většině pokračování nepovede zprostředkovat. Usuzovat na kvalitu z videí je zavádějící, protože je nevídaně rozsáhlá a porůznu ji lze rozbít.
@Drolin (14.01.2021 09:35): Myslím, že dost záleží na tom, co pro tebe RPG znamená. Víc než u jiných žánrů mi přijde, že co člověk, to jiná definice. Z tvého komentáře mám dojem, že pro tebe je ten žánr hlavně o charakterové progresi a volnosti. Pro někoho jiného je to hlavně o číslech, optimalizaci buildu a "dokonalém" postupu hrou. Pro mě je to o především o tom lidském rozměru, možnosti vžít se do postavy a číselné mechaniky pro mě nejsou téměř vůbec důležité (čímž nechci říct, že by tam neměly být, ale nemělo by to podle mě být o nich).
@Syndrom (14.01.2021 10:57): No, CP2077 už ani nepovažuju za RPG, takže to vůbec neřeším :D Spíš mě teď děsí dlouhé hry, není čas a nemám ráda, když to musím rozsekávat, že něco dělám a tak, a nehraju třeba týden atd., od střední je pro mě ideální délka 10-15 hodin. Pro někoho je to na hru málo, ale pro mě nejlepší volba.
@Brasikona (14.01.2021 10:45): Zklamana z CBP 2077? Jestli jo, G je pravej opak. Na nic si nehraje.
@Syndrom (14.01.2021 10:36): Mám je na svém seznamu od roku 2014, tedy nějak od doby, co jsem začala opravdu hrát. Jenže tehdy jsem si je koupit nemohla, ale postupem času se před to začaly dostávat další a další hry a celkově se Gothic odsunul hodně dozadu, že kdo ví, zda se k němu vůbec dostanu. Možná se teď té hry trochu i bojím, mám pocit, že teď nějak nemám RPG období, ale uvidíme, snad někdy.
@Brasikona (14.01.2021 09:00): Ani 1, 2? To sem rad a diky za plus :)