Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Vývojáři za jednu z největších chyb, kterou během vývoje udělali, považují ambici implementovat koně. Když jim došlo, že toto nemohou s danými prostředky zrealizovat, byl již herní svět příliš rozlehlý.
Takže pokud jste si při cestování po mapě pomysleli cosi o koňských vzdálenostech - měli svým způsobem pravdu :)
Za neúspěchem Gothica 3 stojí z největší části to, že JoWoodu došli peníze a Piraně tak musely Gothic 3 vydat o mnoho měsíců dříve. To se velmi podepsalo na kvalitě celé hry.
Podle názoru jednoho z klíčových vývojářů hry (Mike Hoge) se JoWood rozhodl vydat Gothic 3 (a pár dalších her z roku 2006) ve velmi nedokončeném stavu, kvůli akciovému trhu - pravděpodobně se obával negativního vlivu odkladu vydání na náladu akcionářů a cenu svých akcií.
Na vývoji hry ze začátku pracovala polovina týmu. Druhá polovina týmu mezitím vyvíjela datadisk ke Gothicu 2.
(Viz odpověď na otázku 6. ve zdroji.)
Tvůrci hry v jistém okamžiku vývoje zjistili, že engine reálně nezvládá to, co teoreticky zvládat měl:
"Když jsme přidali NPC postavy, jejich cesty a denní rutiny plus objekty měst, všechno už v pohodě nebylo. Proto jsme museli zredukovat počet polygonů... ve VŠEM. Krajina, architektura, normální objekty a NPC postavy byly ještě jednou optimalizovány. Tato špatná kalkulace maximálního možného počtu polygonů v pohledu nás pravděpodobně stála dva měsíce v grafickém oddělení. Prostě jsme nevěděli, jak moc budou na výkon hry působit ostatní systémy, tyto systémy nebyly ještě hotovy... "

Tvůrci

Tvůrci měli ambici hru spravit, ale situace (resp. JoWood) jim nepřála:

"Již několik měsíců plánujeme naši novou hru. Zatím existovala pouze v našich hlavách a tvořila základ našich jednání o Gothicu 4, která koneckonců byla ukončena kvůli vydavateli.
Současně s touto hrou byly zamýšleny obsahové změny v bojovém systému, vyvážení a příběhu (dialozích) Gothica 3.
(...)
Mimojiné chceme nový bojový systém Gothica 4 zanést i do Gothica 3. Takže nedává žádný smysl, měnit bojový systém Gothica 3, místo toho raději vyvineme nový a poté jej rozběháme na staré hře - do je jednoduše méně práce a jediné hospodářsky smysluplné řešení."

Hardware

Minimální konfigurace:

CPU: 2.0 GHz Intel Pentium 4 / AMD Athlon 64 3200
RAM: 512 MB
OS: Windows XP
VIDEO CARD: 128 MB NVIDIA GeForce PCX 5900 / ATI Radeon 9800
DIRECTX: 9.0c
SOUND CARD: Yes
FREE DISK SPACE: 4.6 GB
DVD-ROM: 4X Speed DVD-ROM

Doporučená konfigurace:

CPU: 3.0 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 4000+
RAM: 1 GB
OS: Windows XP
VIDEO CARD: 3256 MB NVIDIA GeForce 6800
DIRECTX: 9.0c
SOUND CARD: Yes
FREE DISK SPACE: 4.6 GB
DVD-ROM: 4X Speed DVD-ROM

Easter eggy

S patchem 1.7 přibyl do hry úkol "Where is the Guru". Je to odkaz na hlášku, která se objevovala při pádu hry.
V rámci úkolu máte možnost dotyčného Guru najít a hezky zostra si to s ním "vyříkat".
Ikona kouzla Terror je silně inspirována obrazem "Křik" od Edvarda Muncha.

Po přepnutí do testovacího módu lze pomocí příkazu "spawn FidelCastro" vložit do hry Fidela Castra, který zadá hráči malý questík :)
Hůl, kterou během hry získáme od Zubena, je dobrou napodobeninou Gandalfovy hole z filmů "Pán prstenů". Xardas na to také říká "To odněkud znám"...

Ostatní

Pre hru bola vytvorená interaktívna mapa, kde si môžete pozrieť napr. lokality vzácnych rastlín, NPC, truhiel alebo silnejších príšer.
Mapa je aj v cz.
Stiahnúť z odkazu nižšie :
Pokiaľ počas hrania vám hra padne do Windows s chybovou hláškou Where is the Guru ? smerujúcej na bonusový quest, tak sa tejto chyby už nemusíte zbaviť.
Našiel som návod ako ju obísť, odskúšané na Wnidows Vista 32.
Otvoriť ŠTART, všetky programy, príslušenstvo, ako administrátor otvoriť Príkazový riadok, kde zadáte :
bcdedit /set IncreaseUserVA 3072
Potvrďte to, malo by napísať, že to prebehlo vporiadku.
Po reštartovaní PC by ste sa už nemali s touto chybou stretnúť.

P.S. : Po použití tohtu návodu mi chvíľku po teleportovaní klesol framerate, ale hra mi už viac nepadala.
Prodeje hry Gothic 3 byly nečekaně dobré. Vzhledem ke stavu hry až paradoxně dobré.
Během prvního týdne prodal téměř 150 tisíc kusů.
Po pěti měsících prodeje překonaly půl milionovou hranici.

Vzhledem k těmto skutečnostem se zdá rozhodnutí JoWoodu, udělat pokračování zcela odlišné, být velmi...ehm...idiotské. (o vyvinutí levného a ořezaného "datadisku" radši ani nemluvě.)
Runové symboly, které jsou k vidění na Runovém meči a Paladinském štítu pocházejí z gotické runové abecedy.