Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PRIVATE MARTIN (28.01.2019 21:46): záleží co preferuješ, Gothic 3 nabízí docela pěknou kombinaci rozsahu světa, úkolů, npc, či questu. příběh nepůsobí úplně blbě a hráče to na dobrých 30 hodin udrží.

Two worlds postrádá obtížnost, vybalancovany postup, po deseti hodinách jsi overpowers výjimkou předposledního bosse
Ale jinak je to jen bezduché vybíjení armád nepřátel.

No a Arcania, kterou jsem dohrál asi do 11 hodin, působí jako předmět "seznámení se základními rpg prvky pro 3-leté děti"... Absolutní posměch gothic sérii.

Jestli chceš rpg typu gothic... Tak zkus sérii Risen, popřípadě elder scrolls
Arcanie v dobe vydani mela uzasnou grafiku. Myslim ze tam jsem poprve videl ve vetsim meritku veci jako mokrost od deste a pomerne relisticke chovani stinu a podobne. Pro me osobne to tomu tenkrat dost pridalo a jinak ne uplne idealni hru udelalo snesitelnejsi. A jo, docela me to i bavilo. Takovy Gothic po obrne:)
@strejdafido (28.01.2019 22:16): Ale tak když člověk bere Arcanii jako hack&slash RPG, tak to docela jde (průšvih je až Fall of Setarif). Jen je třeba od toho nečekat další Gothic, je to úplně jiný typ hry (krom jiného žádná volnost).
@PRIVATE MARTIN (28.01.2019 21:46): Nějaký typy a rady ti hra na začátku dá ;) Spíš to bylo myšleno tak, že třeba na rozdíl od některých TES her ti Gothic nedá moc věcí zadarmo.
Čtyřku jsem dosud nehrál, vadí mi, že už to nedělali Pyranha Bytes, plus příliš pochvalných ohlasů jsem na to taky neslyšel. Ale občas uvažuju, že bych to mohl zkusit. Two Worlds jsem hrál tak do první třetiny, pak mě to nějak přestalo bavit, ale taky mi to nepřišlo moc těžký. Gothic 3 má navíc mnohem hezčí a bohatší svět.
@PRIVATE MARTIN (28.01.2019 21:09): Netuším. Je to možný, já mám furt CDčko z roku 2006 :D
S tím patchem to není zas taková dřina (aspoň teda po většinu hry pokud nedojde na dobývání měst, což je peklo), třeba takový Gothic 2 s datadiskem je však daleko větší brutal. Důležité je si pamatovat, což obecně asi platí pro všechny Gothic hry, že rozhodně nebudeš schopný porazit všechny nepřátele, na které narazíš. Myšleno tak, že už v začátcích se můžeš střetnout s nepřáteli, kteří budou příliš nad tvé síly, a budeš se jim muset postavit až později. Ta hra tě prostě nebude moc držet za ruku, ale řekl bych, že po většinu času to není nic frustrujícího.
@Vurhor (28.01.2019 19:23): Moje řeč. Bez patche jsem to kdysi dohrál levou zadní - vždycky mě štvalo, když na mě naběhlo 20 orků, bojoval jsem vždy jen s jedním a ostatní jen čuměli dokud na někoho z nich nepřišla řada. To s patchem, to bylo něco jiného :-)
@PRIVATE MARTIN (28.01.2019 19:05): Bez community patche je ta hra až směšně jednoduchá. Tedy alespoň v porovnání s předešlými díly. Záleží na tom, co považuješ za hardcore. Hra bez patche je imho sice dost easy peasy, ale hráč se tím připraví o ten pravý gothicovský gameplay, který je sice poněkud náročný, ale zároveň strašně boží. :)
@Vurhor (24.09.2018 18:27): Tak to nebyli divočáci, ale ty ripperbeast, nebo tak něco. A s vlky jsem si taky užil svoje :)
Chce to je vždycky postupně vylákávat, no, ale to si pak člověk připadá jak dement :D
@John Mirra (24.09.2018 18:09): Ono vždycky záleží na tom, zda jsou ty potvory ve smečce. Pokud jo, můžeš mít imho i ty nejlepší ochrany a stejně dostaneš hrozně na prdel. :D To je případ třeba především chňapavců, různých druhů vlků, nebo stínových šelem.
Divočáci jsou v pohodě :)
UPDATE č. 2: Myrtana projetá, už se poflakuju po Nordmaru. Z měst mám ale dobytý jen Cape Dun a Monteru, kterou prostě nešlo osvobodit konvenčním způsobem. Vždy se na mě sesype halda větší než všichni agenti Smithové z druhýho a třetího Matrixu. Musel jsem hru oblbnout tak, že jsem orky systematicky zabíjel po jednom nalákáním někam do ústraní, kde jsem s nimi udělal krátký proces. Až teprve po vraždě jejich vůdce se na mě automaticky zase všichni svalili. Ta zvýšená obtížnost je fajn, ale co se dobývání měst týče, je to opravdu docela frustrující masakr. Další zkusím asi až na mnohem větším levelu, snad to pak dostane onen feeling pravé bitvy, než laciného ochcávání.

Jinak mě to furt baví. I přes mou paladinskou zbroj, vychytaný meč a hustou kuši, mi dokážou někteří slabší nepřátelé ve skupince dělat problémy. Třeba smečky vlků jsou nebezpečné furt. Ale sejmutí mrchožrouta, goblina nebo krvavé mouchy na jednu ránu vždy zahřeje u srdce :)
UPDATE : Ten patch je fakt boží.
- Když hráč bojuje proti několika nepřátelům najednou, už zdvořile nečekají, až se hráč vypořádá s jedním z nich, normálně se na něj sesypou všichni.
- Můžu sice úplně v pohodě porazit snad jakkoliv silného lidského/orkského protivníka, když s ním bojuji sám, ale už to nemusím dělat na té bezduché bázi, že jen klikám levé tlačítko myši. Musím si normálně dávat bacha.
- Naběhnout do smečky vlků, či jiných groupivitých zvířat a nestvůr, se téměř rovná sebevraždě.
- Města už nelze dobývat samotný, alespoň ne bez nějakého laciného AI exploitingu. Během dobývání Cape Dun jsem loadoval asi 20x, a to mi ještě k tomu pomáhal ten paladin, který odvedl většinu těžké práce za mě. Vůbec nemám tucha jak mám jako dobýt Monteru.
- Mám vždy ukrutnou radost za každý další level kvůli zkušenostním bodům. V původní verzi mi byly více méně putna.

Celkově ten patch s sebou přináší onen starý dobrý pocit z prvních dvou Gothiců, kdy člověk musí k většině věcí přistupovat s rozvahou, plus musí přijmout fakt, že některé situace jsou opravdu zatím nad rámec jeho schopností a musí si je nechat na později. Jsem zvědavý na dobývání Ištaru. :)
Tak jsem znovu asi po padesáti sedmi milionech letech rozehrál trojku, tenkrát ale poprvé s nejnovější verzí community patche. A zatím slušný! Nepřátelé se sice furt chovají dementně, ale jsou daleko tužší, což je boží. Uvidíme, jestli to nadšení vydrží...
@Rafina (komentář): Na Varantu v Gothicu 3 je smutné to, že v předchozích dílech je popisován přeci jen jinak. Měla to být spíše horská poušť s množstvím bažin viz "Bitva o Varant".

Musím říct, že G3 jsem hrál tolikrát, že to ani nespočítám a s Varantem jsem měl vždy problém a nejsem si jistý, jestli jsem se do Ishtaru dostal kdy jinak, než že jsem se tam probil.
@Rafina (komentář): Hezká recenze, mám úplně stejné pocity :-) Myrtana skvělá, ale pak poušť Varantu a zamrzlé hory Nordmaru jsou už pak neskutečné táhlé...
Spomienka : už to bude skoro 10 rokov, čo vyšiel dosť silne kontroverzný gothic 3.
Je jasne že pre mňa ako fanúšika prvých dvoch dielov, celkom sklamal tou megalomániou , čím prišiel o veľa veci, preto som mal Zaklínača 1 , ktorý vyšiel o rok neskôr oveľa radšej, čo však tým chcem povedať je jeho vizuálne spracovanie.

Znovu vravím nieje to ani umeleckým spracovaním tak geniálne ako prvý Witcher , ešte od samotných Pirani sa mi viac páčil Risen 1.

Ale na druhej strane mám aj trošku nostalgické spomienky, táto hra mala na svoju dobu ozaj špičkovú prelomovú grafiku, ktorá bola proste lepšia ako Oblivion či obdobný Two Worlds.

Čo je u mňa zaujímave, že u tejto hry mi prvýkrát spadla sánka z toho ako fakt neskutočné vyzeralo, a do sánky som dostal aj z toho ako to sekalo a aká ta hra bola chybná .( Jowood)

Poznám dvoch ľudi jeden, vyštudovaný lesník, a druhý lesný fajnšmeker, a obaja uznali že táto hra čo sa týka prírody a hlavne lesného porastu nemá konkurenciu do teraz.

Proste kto by hľadal alebo skôr sa zameral na prírodu samotnú ako grafiku, uzná že táto hra je len v tom skvost , pričom ani prvý Crysis nemal také spracovanie vegetácie,

Možno vtedy to bolo ine, grafika bola prirodzenejšia, nebola presvetlená a žiadne prehnané efekty podobne ako v prvom Wiedzminovi. To sa mi páčilo viac.

I keď gothic 3 je len čisto dobrá hra, ona totiž potrebovala ešte minimálne rok vývoja, naviac, a kľudne mohla byť menšia, menej miest, bez púštnej a zasneženej oblasti, proste sa v tom celý príbeh a atmosféra stratili, chýbalo mi to čo mali prvé dva diely, čiastočne to napravil pekný dobrodružný Risen 1 ktorý to ovšem znovu doje-- druhým dielom.

čiže kto sa len tak chce prejsť , a pokochať po virtuálnom svete i keď skutočná moc prírody je niečo úplne iné, alebo by som to odporučil ľudom hier tipu, Skyrim, Oblivon, two worlds atď....

Mňa táto hra sklamala, nemám ju až tak rád ale príroda od odborníka, klobúk dole fakt, posúďte sami. Teraz jasne to už prekonáva taký Kingdom come, ale na svoju dobu to bol ten pravý next gen či skôr next gen bugov a chýb. Všetko dobré.
@GodOfTheSick (03.10.2015 11:20): Takže ty chceš ject hlavní linii jenom ? Zkrátka, co nejrychlejc se dostat na konec ? Já mám takovej pocit, že žádné nesmrtelné postavy nejsou. Páč ty jim ubereš životy spadnou na zem a můžeš je dorazit na zemi. Pokud je necháš zvednou se a doplní si životy.
@FildasCZ (02.10.2015 21:07): Tak asi je logické, že všichni zabít nepůjdou, ne? Hlavně aby jich tam nebylo moc a úkoly nezdržovaly. Pruda to není. Jsem takhle už dohrál několik rpg. Je pak docela vtipné, když ti na konci řeknou, že jsi zachránil svět a zavládl mír, přestože všichni lidi jsou vyvraždění :-)
Chtěl bych si to přes víkend v rychlosti projít stylem bez plnění úkolů s tím, že se s nikým nebudu bavit, ale na potkání budu všechny zabíjet.

Akorát si nejsem jistý, jestli je to v G3 možné? Všechny asi zabít nepůjde, což by nevadilo. Kdyby ale nesmrtelných postav bylo v každém městě několik a nutili mě neustále pro ně něco plnit, tak by mě to moc nebavilo. Jak to tu je?
@Eru (13.05.2015 11:28): zkusim jen je problem, ze treba u Khabira je nekolik strazi a u Rolanda taky. Takze plizeni je na nic. Zkusim jeste vychytat dobu kdy tam je sam. Jeste me napadlo jestli kdyz mam resp. budu mit reputaci u rebelu 60+ tak me treba nechaji truhlicku lootnout??
@musa (06.05.2015 22:25): Chtělo by se to podívat na využití procesoru během hraní. G3 totiž umí využit jen jádro. Pokud je během hraní jedno jádro na maximu, tak vypni procesor žeroucí nastavení grafiky. Pak možná budeš schopný zvýšit jiné grafické detaily bez efektu na framerate.
to srovnání s ME možná nebylo nejšťastnější, ale minulý rok jsem na tomhle noťasu hrál Risen a bez problémů :/
zkusil jsem to rozehrát a první dojmy docela rozporuplné. na gothic dost akční začátek, postrádám typickou hudbu, loď unesli okamžitě po vystoupení piráti, docela stupidní (haha). soubojový systém jsem zatím nepochopil, doufám, že to celé není o klikání pravým / levým tlačítkem.

hlavně se to ale tváří děsně náročně na hw - hra z roku 2006 a nejede mi úplně plynule ani na střední detaily na nb z roku 2011/12, na kterým jede bez problému třeba ME2. jde to nějak vylepšit? záplatu nainstalovanou mám.
@Lario (15.03.2015 19:08): Správně !! Snad druhá hra, kde mám nejvíc nahráno, jako singl.. Jsem snad obrátil každej kámen ve hře. + bohužel jsem nenašel legendární dračí luk. Jinak jsem měl vše.

A ta grafika mmmm++
Musím říct, že když hra vyšla jasná 0, ale pak 100 let čekání a dohráno s patchem byla parádička :P
@John Mirra (01.02.2015 14:48): V jedničce, když si vezmeš rudné brnění, tak na tebe může útočit polovina skřetího tábora a stejně ti skoro ubírat nebudou, takže s tou bych to neporovnával. Tam tu obtížnost nastavili hodně nízko :D.