Mágia sa stráca zo sveta a sním miznú i všetky magické kráľovstvá. Medzi ne patrí i ostrov Avalon, kde sídli i kráľ všetkých magických bytostí Oberon. Avalon potrebuje hrdinu, a preto z večného spánku preberajú práve vás - elfa/vílu, ktorý bude mať za úlohu zistiť príčinu problémov. Hráč tak bude musieť navštíviť niekoľko magických "kráľovstiev", medzi ktorými nechýba strom sveta Yggdrasil, Mesto zázrakov, či loď duchov - Blúdny Holanďan.
Faery je nezávislé RPG, ktoré koncom roka 2010 vyšlo na platforme Xbox Live Arcade a v januári 2011 pre Playstation Network. Ako v každej RPG hre, i tu si na začiatku vytvárate svojho avatara - vyberáte mu podobu a meno. Ďalšie vlastnosti sa neskôr odvíjajú od postupovania do ďalších úrovní, kedy je možné vybrať si tzv. metamorfózy, ktoré pridávajú nielen vizuálnu zmenu avatarovi, ale i nové vlastnosti (útočné, či obranné).
Boje prebiehajú na ťahy a svojím ponímaním sa približujú japonským RPG. Postavy v družine majú dopredu dané poradie a následne istý počet "action points", za ktoré sa dajú vykonať akcie - fyzický útok so zbraňou, útočné kúzla, obranné kúzla. Postavy je možné ešte presunúť "dozadu", vtedy sú síce viac chránené, avšak zároveň sa znižuje efektivita ich útoku.
Béčkový fantasy námět, béčkové fantasy světy, nekomplikované questy, béčkový rozpočet, formát klasického koridorového RPGčka (teda alespoň v interiérech) s polootevřeným světem, pár hezkých vlastních nápadů a mega uspokojující achievementy po splnění všech vedlejších questů v lokaci... Spiders mi fakt vidí se svými hrami do duše. :D
Edit po dohrání: Přestože mně osobně je hra neuvěřitelně poplatná, bohužel nejde ignorovat, že na rok vzniku (Mass Effect 2, Assassin's Creed: Brotherhood) je graficky ohyzdná, gameplayově zastaralá (snad i Morrowind měl originálnější questy) a hlavně extrémně repetitivní i v rámci devítihodinové herní doby. K téhle se na rozdíl od Bound by Flame sice už asi nevrátím, ovšem remake, rebootquel nebo vlastně i návrat do světa v regulérním sequelu bych viděl nesmírně rád.
Edit po dohrání: Přestože mně osobně je hra neuvěřitelně poplatná, bohužel nejde ignorovat, že na rok vzniku (Mass Effect 2, Assassin's Creed: Brotherhood) je graficky ohyzdná, gameplayově zastaralá (snad i Morrowind měl originálnější questy) a hlavně extrémně repetitivní i v rámci devítihodinové herní doby. K téhle se na rozdíl od Bound by Flame sice už asi nevrátím, ovšem remake, rebootquel nebo vlastně i návrat do světa v regulérním sequelu bych viděl nesmírně rád.
Pro: relatívne originálny námet, výtvarná stránka, tri rozdielne prostredia, hudba, rôzne možnosti plnenia niektorých questov, nízka obtiažnosť - skôr relaxačná hra
Proti: nevyužitý potenciál na strane pestrosti questov - "poštárske questy", nízka obtiažnosť, dialógy, niekomu môže chýbať dabing, príliš krátka