Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[neexistující příspěvek]: Ano, kozy jak melouny a stereotypní charakter mají právě i japonské postavy. Akorát ve výsledku mnohdy působí prostě sexy a člověku nevadí, zatím co ženy od piraní jsou typické kozaté mařeny, které normálního člověka musí snad až odpuzovat. Na třetí Patty opravdu není pěkný pohled a nechápu, co za zvrácené dementy to schválilo. Uplně vidím, jak si nad těmi artworky sedli, pohonili pérka a řekli si, že to je žena jejich snů...
@Ebb (17.06.2021 12:06): Japonci jsou sexističtí ve hrách mnohem víc. Problém je, že Japonci umí udělat sexy postavy, Němci však nikoliv. Ale nedivím se jim. Němky většinou nejsou moc hezké, tak jim to ovlivňuje vkus. :)
Jak jsem čekal na monthly s prvním Elexem, tak po odehraní nějakych 10h jsem teda mrtě zklamaný. Šílená nuda to je a to Riseny žeru. Všechny. Zbytečně velký svět, který sice vypadá bohatě na průzkum, ale ve všech ruinach je stejné hovno, nesympatický hrdina, ale tak to je klasika a hlavně bídně napsané to je. Riseny teda taky nebyly zrovna scénáristický zázrak, ale tohle je už nesnesitelná nuda. Říkal jsem si, že se k tomu vrátím po Xenobloade, ale asi ne. Takže dvojku vynechám nejspíš taky. Buď mě ten jejich styl RPG přešel už a nebo je Elex fakt obrovský krok vedle.

@Charllize (17.06.2021 10:34): Patty ve druhém Risenu byla docela ok. Ale jinak teda postavy fakt dělat neumí. A ženské už vůbec ne.
Ten trailer je ako fakt príšerný. Piranha je zaseknutá v čase a tipujem, že sa bude dať hrať zase len za muža s nazi fetišom. Toto bude prvá hra od Piranhy, ktorú vynechám.
@Cathan (15.06.2021 17:26): Vzhledem k tomu kolika lidem to vyhovuje, mám obavu ze tvá představa lepší scenaristiky by jim hru spis zkazila. Ony ty jejich hry, hlavně gothic, nejsou slavné jen tak pro nic za nic. A možná to bude důvod proč to moc nemění. Málokterá herní firma má tak zarputile a staromodni fandy jako pirane a zřejmě ani moc nechtějí cilit někam jinam jako prave hlavně na ty fanoušky. Evidentně je to takhle krásne uživí. Přílišné změny by pro ne byl asi risk, a mohlo by se stat ze jim to nebudou hrát fandové ani ti pro které dělali ty změny. Takhle mají svoje jiste :)
@Tulareanus (15.06.2021 15:31): Rozhodně by měli zapracovat na herní scenáristice, ale rozhodně ne za cenu jejich stylu ve svém jádru. To je právě ta reakce na to, že není třeba Gothic 8. On jakože docela je, protože RPG v tomto stylu jinak prostě moc nejsou, a byla by škoda, kdyby zkoušeli něco co jim vůbec nesedne. V Elex to vlastně trochu udělali, protože udělali fakt obří open-world což v kombinaci s tou blbou scenáristikou občas hapruje.
@Cathan (15.06.2021 15:07): Je to veľmi subjektívne, ale ja mám pocit, že hoci Gothic mal nápad a bol celkom ambiciózny na začínajúci tím, tak odvtedy sa toho veľmi nenaučili. Večne ma odrádza, že majú jedny z najhorších dialógov a postáv v rámci RPG a ich svety a príbehy majú totožnú šablónu. Bugov bývalo kedysi tiež veľa, neviem ako je to pri novších hrách, lebo tie som veru veľmi nehral, len sledoval gameplay a skilly a ability pôsobili vždy extrémne nevybalancovane. No a to ma jednoducho odrádza, lebo od RPG, ktoré nie je len hack and slash, tieto veci na určitej úrovni očakávam, inak sa necítim motivovaný to hrať. Čo sa mi na ich hrách v minulosti páčilo bol hudobný doporovod a audiovizuálna atmosféra prostredí. Ale to je za mňa príliš málo.
Já nevidím moc důvod, aby se měnili. Dělají velmi jedinečný druh RPG, proč chtít něco víc? Když mám chuť na ten styl, aspoň vím, po čem sáhnout. A podle mě v Elex je vidět ten vývoj jejich stylu docela dost. Jen zkrátka nešli od své klasiky k BioWare mno.
@SilentWolf (15.06.2021 12:13): Ten trailer vrátane hudby pôsobí, ako keby ho mali odložený niekde v šuflíku 15 rokov. Hlavne mi príde, že tak ako sa doba zmenila, tak nepochopili, že aby niečo pôsobilo "cool", malo by to byť inde. A inak to ako vždy počkajú v traileroch so streľbou až kým nie sú obkľúčení som tiež nikdy nepochopil. :)
@AlieN (15.06.2021 13:38): Jo, už to vidím jak hraci zvykli a čekající na to kdy a jak hlavní postava smoci ocas (rpg) budou skákat nadšením až je zabije na jednu ránu první příšera co potkají jak mívají pirane ve zvyku :)
Jen je nech, ať dělají to co umí nejlíp, hokus pokusy v tomhle případě podle mě nejsou vítány.
@Charllize (15.06.2021 13:26): Mass Effect od Němců co umí napsat aspoň trochu rozumné questy a dialogy, a jsou zvyklí hlavně na old school rpg? Oh god yes! :D

Obzvlášť když v tom sci-fi světě už nebudou meče a luky.
Pokuď se nepletu, tak jak Risen 3 tak první Elex vyšly pár měsíců po prvním traileru, takže na podzim se snad dočkáme.
Jako já věřím, že to bude dobré. Spolu s Outer Worlds by se mohlo jednat o pokračování her, které byly "jen dobré" a mohly by být konečně ještě lepší. A než se časem dostat v nějakém herním suchu k těm prvním dílům, tak už tu bude ten díl druhý.

Jsem rád za každé SP RPG. Ale ten trailer mi připomněl ten k Dragon Age, kde hrál Marilyn Manson a cákaly tam litry krve.
Preview na gamestaru, bude to jako jednička
https://www.gamestar.de/artikel/elex-2-preview,3370730.html

Piranha Bytes' new Battle Royale multiplayer throws 100 bandits in ... ha, we got you guys. But if you rush straight into the comments with angry gasps and want to degrade your Collector's Edition cloth card from Risen 3 to a handkerchief in the future, then caress your soul with the following words: Especially long-established fans like you could inspire Elex 2.

Because Elex 2 is more Gothic 2 than Risen 2 . In concrete terms: It primarily continues the strengths of its predecessor instead of breaking with them. It expands instead of revolutionizing. You get a comparable open world, comparable fights, a comparable narrative style and - you guessed it - comparable open-mouth moments.

But before you confuse "conservative" with "boring": Elex 2 has cool new ideas, an exciting story starting point, new open world areas - and you can now fly with the jetpack! So don't float, just fly properly. Like Iron Man.
@Charllize (18.02.2021 14:17): No ale pak je otázka, jestli mladí divočáci nemají problém s tím, že jak to není TOP, tak to nechtějí. Pointa je totiž v tom, že TOP věcí je absolutní minimum, což ale mladí divočáci teprve musí zjistit.... :-) Takže není problém na straně hodnocení, kdy průměr je průměr, ale na straně těch mladých kanců, kteří si prostě vše malují lehce jinak, než to v reálu je a bohužel hodnocení v magazínech a časopisech jim v tomto směru jde na ruku. Ale věkem se to srovná, myslím.... :-)
@Charllize (18.02.2021 13:44): Šťourám, ale zas mě tenhle systém moc nezklamal. Člověk časem vypozoruje, jak ten rámeček vpravo nahoře funguje.
The Night of the Rabbit, Memoria, Call of Cthulhu, nebo Overclocked jsou pro mě téměř dokonalé hry. Ale já vím, že jejich nízké hodnocení pramení z jejich žánru, nikoliv z toho, že by skutečně byli špatné. Pokud bych to takhle neřešil, nikdy bych si asi žádnou adventuru nezahrál, protože na DH i v recenzích mají poměrně nízké hodnocení samovolně.

Naopak mnohé akční hry mají krásně zelené a vysoké hodnocení, ale vím, že já bych k tomu neměl ani páchnout. Akčnější hry mají všeobecně celkově pozitivnější hodnocení, než hry příběhové, ačkoliv samozřejmě záleží na více faktorech.
@Cathan (18.02.2021 13:39): To už v tom moc šťouras, to většina běžných hráčů nedělá, proste aby se průměrná hra trosku prodávala, a pro lidi co na hodnocení v mediich daji, musí mít aspoň 80. A i to je občas problém, pac takový člověk, jako stredobod vesmíru, chce to nejlepší. Tedy 90 nebo 100 :)
Jasne ze staří herní mazaci to mají jinak, ale média jsou hlavně pro ty běžné masy.
@Charllize (18.02.2021 13:35): Jop, šel, ačkoliv záleží na okolnostech. Většinou bych pak byl připravený na chyby, ale jinak si tu hru užil. Viz Remothered a Observer.. U těchto her to většinou znamená zmrvené herní mechaniky nebo desing, což dovedu překousnout.
Ale pokud má akční RPG 60%, tak to podle mé zkušenosti znamená, že je to vyprázdněná rubačka a nešel bych do ní, protože to bych nedal.
Tak průměr je prostě 50% mno, jen při hodnocení to tak většina lidi nevnímá. Průměrná hra je pro mě kolem těch 60%. Matika se nemění, ale lidské vnímání hodnocení jo.
@Charllize (18.02.2021 11:54): 50 procent je neprodejný odpad dle hodnocení herních magazínů, ano.

Já to ale mám jinak, protože ať se na mě nikdo nezlobí, ale pokud se jako průměrná hra hodnotí tituly které sbírají 70 procent a více, tak je to špatně. Magazíny i časopisy se bojí jít s hodnocením níže, ale realita je taková, že to mají posunuté.
@Greg (18.02.2021 10:05): Děkuji za reakci.
Ano, šel jsem níže i než jsem sám čekal, ale jak jsem psal v textu, ono je to možná dáno tím, že se prostě změnila doba, konkurence se mezitím posunula, já jsem také o nějaký ten rok starší a to co člověk nevnímal negativně před XY lety, může po letech působit nepatřičně.
Elex není v jádru špatná hra. Mé hodnocení vychází z toho, že 50 procent je průměrný titul, takže 65 procent je určitě nadprůměrná hra, ale prostě to není vynikající hra. Těch chyb, především v questech, těch technických problémů kdy hra zobrazuje déšť, ale již ne zvuk deště, je ve hře prostě více než mi bylo milé. Taktéž rozhraní, které nám možná v roce 2003 přišlo OK, tedy v přeskinované podobě nemá co dělat. Jednoduše, jak jsi sám napsal, Piranha Bytes se opravdu za těch 20 let moc neposunuli. Pro milovníky jejich stylu je to z mého pohledu určitě hra na nějakých 80 procent, bohužel nedotaženost je někdy do očí bijící a tak jdou body dolů.

Paradoxně jsem měl glitchů, problémů a nedotažeností v Elexu více jak Cyberpunku 2077, který je za technický stav pranýřován.