Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mě to teď naopak láká si to v budoucnu zahrát, protože ta gothicovská "lehká" frustrace, kdy si člověk musí tu cestu ke konci hry fakt vydřít a vybírat si ty správné bitky, mi docela chybí.
Na druhou stranu mě ale fakt extrémně odrazuje tamní respawn nepřátel...
@Cathan (03.10.2021 20:27): Co si tak vybavuju, tak souhlasím s JM. Taky jsem hodně zdrhal, protože se ani nic jiného nevyplatí. Pamatuju si, že jsem zkoušel asi půl hodiny udolat nějakého ještěra a padl na to veškerý heal, co jsem měl. O to víc naštvalo, že z něj nic nevypadlo a přičetlo mi to asi 30 zkušeností. Ale stačí něco někam donést a máš třeba 500. Tohle bylo hodně nevyvážené a do soubojů mě tak nic nenutilo.
@Cathan (03.10.2021 20:27): Hele, ani v Gothicu, ani v Risen jsem takové problémy neměl :) Je teda pravda, že jsem nerval všechno do síly, něco jsem musel dát i jinam. Ale v reálu to vypadá tak, že musím nejdřív poslat dopředu Davose, aby nepřátele "natankoval", a potom útočím ze zálohy a dávám damage nula nula nic... používám zbraně na blízko, síla 35 (to zvyšování potřebných skillpointů k zlepšení o 1 je taky super nápad) a jedno vylepšení damage pro boj na blízko už mám.
@John Mirra (03.10.2021 20:25): Vždyť ta obtížnost je třeba oproti Gothicu nebo Risen až směšně jednoduchá....

Herni chvástání splněno xD Ale vážně, Elex je dost mateřské mléko oproti jiným hrám od nich. Já osobně jsem s tímto problém neměl.
Tak ta obtížnost na začátku už mě fakt začíná štvát... IMHO není normální, aby mě na 8. levelu zabíjelo hejno krys (!!!) - a to s sebou tahám Davose (!!!). Takhle jsou ty questy docela opruz, prozkoumávání okolí taky, když mě tam zabije v podstatě cokoliv. Chápu, že jsou nějaké oblasti, kam se mám podívat až později, ale ty vole, abych se nemohl projít ani po normálně vychozených cestách, to mě fakt štve.

Ještě že jde snížit obtížnost. Snížil jsem ji a nestydím se za to, jinak bych se na to asi vykašlal.
občas mám u hry trochu problém s questy, mám pocit, že nabídnou víc řešení a pak jsem nepříjemně překvapen :D... většinou jsou to 2-3 jasná řešení a já v nich hledám další možnosti a tím si ve finále naběhnu a řeším to jinak, než jsme měl v plánu :/
Ta hra má tolik nedostatků, ale prostě svým pojetím je hrozně super... po tomhle si asi konečně už dám ty Gothicy :)
A to je právě to kouzelné, co mě na hraní piraních her baví snad nejvíc - ty bezmocné začátky.
@John Mirra (16.09.2021 18:17): jo, já už nevím, co dělat za quest, páč mě všude zabijou :D teď jsem teda natrhal nějaké rostliny, ale musel jsem rychle zdrhat, než mě tam odpraví :D... jo, těžké to je pekelně, hlavně ze začátku...
@S4TW (15.09.2021 23:48): Já v tom mám zatím 10 hodin a souhlasím s tebou :) Jen mě štve, že jsem už na 8. levelu a stejně si mě v lesích podává v podstatě všechno... zlepšilo se to, až když jsem nabral první NPC :)

Strom dovedností je trochu zmatený a není úplně jasné, co některé dovednosti znamenají... minimapa je docela dost k ničemu... inventář je teda nepřehledný až hanba... ale zatím mě to docela baví :)
Tak rozehráno (cca 4 hodiny)... Jako, zatím dobrý, především ta zamotanost questů a na první dobrou obsáhlost, to mě vtáhne zaručeně, nicméně... po grafické/vizuální stránce mi to nepřijde jako žádná velká hitparáda... ovládaní mi přijde místy kostrbaté, především souboje, asi to není úplně stavěné na k+m nebo nevím... v první větší lokaci se tak rozprší questy, že to klasicky hráče zahltí a můj morální kompas je tak rozhozený, že ačkoliv se většinou snažím být ten good guy, tak tentokrát většina questů mi spíš v tomhle směru škodí, není to takové to klasické, rozhodni se během questu jestli půjdeš dobrou či zlou cestou, ale spíš, když tenhle quest uděláš, místy něco prodáš, tak si zavřeš dveře jinde nebo budeš trochu za hajzla... prostě u většiny her jde být pořád na hraně dobra a působit jako hrozný Superman a zachránce, tady to ta hra hráči dávat víc sežrat, což vlastně kvituji a svoje fuck upy si hrdě nesu, ačkoliv jsem chvíli přemýšlel o reloadu, ale nakonec jsem si řekl, že dobře mi tak :) (dost tomu nepomáhá ani právě zmiňovaná zahlcenost, kdy ztrácím přehled, komu a co jsem slíbil :D)
@Cathan (29.08.2021 11:11): Je to takový mix - hratelnost staršího typu RPG her s intuitivními staty do značné míry. Nicméně když jsem si zvykl, tak mi to sice nevadilo. Prostě je někdy fajn nesledovat čísla a užívat si hru jako takovou. Na druhou stranu, jednou to stačilo, tak doufám, že v druhém díle už ty podrobné statistiky budou.
Škoda, hodilo by se to. Taky si nejsem jistý, co znamenají některé skilly (jako třeba "Attack strenght"), takže si to pak musím dohledávat na netu jak tydýt...
@Paul (29.08.2021 11:07): Hm, mě to zas tolik nevadí. Zajímalo by mě, jestli je to další rozdíl mezi starou RPG školou a novými hráči. Starší RPG dost jsou na luskání číšel ale i těch nových jde spíše o intuici.
Je nějaký způsob, jak se ve hře dozvím přesný čas? A kolik přesně XP mi zbývá do dalšího levelu? Hledal jsem různě na netu a vypadá to, že ne :(
Tak jdu konečně na to. Co je vhodnější pro první průchod - magie nebo technologie? Nebo je to fuk? :)
ELEX budu hrát až dohraju Pathfindera a jsem na něj hodně zvědavý... pokud to bude z půlky tak dobré jako Gothic 1, budu spokojený a vím, že to srovnání nedává moc smysl :)

NOTR mě vždycky odradil tou obtížností, dvojku Gothica nemám tak moc najetou, abych si na začátku věděl rady kam jít, co dělat a jak investovat každý vydřený bod dovedností... :(
Nevím jestli to pak nějaký patch nezmírnil, ale NotR hlavně brutálně zvedal obtížnost co si pamatuji :)
Podle Německé ústavy je hraní Gothic 2 bez datadisku nelegální. Pod trestem vypálení z kanónu.

True Story.
Datadisk dvojky je must play, ta nová lokace je krásná a pěknou hudbou.
@Paul (02.07.2021 10:39): No remake nemyslím, kdoví jak to dopadne... :-) - ale byl bych rád, kdyby dobře. Na druhou stranu máš možná pravdu s tím novým Gothicem, i když bych byl rád kdyby ne :-). Protože jak jsem už kdysi četl, tak ono už před dvaceti lety chtěli udělat něco spíše jako ELEX, ale nějak to nedokázali ukočírovat ještě (myslím tím celý ten design světa a vykombinovat hratelnost s fantasy/sci-fi prvky), tak to pak zkrouhli na Gothic.

Každopádně bych uvítal remake spíše dvojky s datadiskem. Protože k tomu jsem se nedostal (dohrál jsem jen 2 bez TNOTR) a nějak se mi do toho dneska už nechce.
@Toaleťák (02.07.2021 09:49): tak minimálně ten remake jedničky by mohl být tak 2023, ale ten samozřejmě nedělají Piraně. Je otázka, jestli se Piraně budou chtít ke Gothicu vracet. Když by se remake povedl, tak by novou hru mohlo udělat to Barcelonské studio.
@Ebb (17.06.2021 13:16): Těšila jsem se xD, ale po tvém komentáři nevím nevím. Mě třeba Gothic 3 bavila, ale ty orci tam nebyla žádný výzva :), ale nahrála jsem tam docela dost hodin.
A ako ten Greedfall, čo tu niekto spomenul, ten ma rovnaký problém? Už dlhšie ho zvažujem.
@Fritol (17.06.2021 12:22): Tak ono možná šlo o to aby vypadala jako taková ta pirátské ženská co nejde pro facku daleko, pije rum a umí řídit loď v bouři, což docela odpovídá. A vůbec celá ta tematika pirátů a tak si o ten sexistickým přístup přímo říká, tím nechci říct ze by to pirane neměli v krvi obecně, ale v tom zasazení risenu 2 a 3 to celkem sedí.
Muzem být rádi ze má Patty všechny zuby :)