Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Drolin (19.01.2022 09:07): Jo, těch prvních 20 hodin to tak působí, jak rozloha, ta počet questů, ale nepřišlo mi, že by zde bylo nějak zbytečné velké množství fillerů a naopak byl super ten systém v tom, že i když byl člověk soubojově úplný nýmand, tak právě díky velkému množství questů se dalo pořád ve hře postupovat...
No není to vůbec špatné!

Po osmi hodinách zatím skoro jen pozitivní dojmy, ačkoliv rozloha světa a počet NPC (společně s plným questlogem) ve mně trochu probouzí obavy z kvantity nad kvalitou. Ale než vyjde druhý díl, tak bych to stihnout mohl.
@SilentWolf (07.12.2021 09:38): Jo. Už to vidím.
Tak se podíváme co jsi pro nás udělal, zabil jsi vlky, pomohl zabit škůdce na poli, vyplenil jsi nepřátelskou vesnici, našel 20 léčivých kytek. Ale pořad mám dojem ze ti nemůžeme věřit. Zkus ještě prokázat svou oddanost, promluv s lidmi a uvidime :D
@S4TW (10.11.2021 15:48): Gothic aj Risen majú iba jeden možný koniec, na ktorý potom nadväzuje druhý diel. Rozhodnutia ovplyvňujú iba priebeh hry, v ktorej sa uskutočnia. Pre pokračovania sú nepodstatné. Takže žiadny prenos uložených pozícií ako pri sériách Mass Effect akebo The Witcher.
Dvojka 1. března 2022. Takže za 3 měsíce a čtyři a půl roku po jedničce. Piraně jsou konzistentní :)
@John Mirra (07.11.2021 22:39): Ke Klerikům, ale to už jsem říkal :D... Zbraň je na vrcholku jednoho z Konvertoru... jestli to neděláš, tak doporučuji vždy jít až na úplný vrchol (musíš tam vzlétnout) a vždy uprostřed střechy je stoleček, na kterém je slušný loot (a u jednoho z nich je právě ta super puška :))...
Já už se konečně přidal ke klerikům (teda přidat se k nim je mnohem snazší než k Berserkerům...), už mám trochu lepší zborj a dostal jsem PSI amplifier, se kterými spamuju black hole nebo co to je - tím se moje nebezpečnosto navýšila asi tak 10x a už si teda nepřipadám jako úplný nýmand :)
@Paul (07.11.2021 17:31): naopak se kloním k tvému hodnocení a vůbec se toho nebojím, protože hra mi přinesla přesně to, co mě ve hrách baví... počáteční deprese z nepříjemné obtížnosti opadla i z důvodu, že ačkoliv je hra těžká, tak se tam i tak dá dělat pořád nějaký progress, čili se hráč nikdy nedostane do bodu, kde by vyloženě trpěl tím, že nemůže z místa, což mi vlastně dost vyhovuje... final boss byl teda sakra easy, prostě jsem ho ustřílel (poměrně dost rychle), ze začátku jsem jen chytal to, že musím z větší dálky, aby on neustřílel mě, takže 5-6 pokusů, než jsem si stanovil jasnou taktiku, ale pak byl asi za 30s mrtvý...

@Charllize (07.11.2021 16:55): jo, na dvojku se dost těším, příběh tam má docela potenciál :)
Tak proběhla velká Ulbrichtova ofenzíva, a že by byla nějak velká, to se teda říct nedá, kam se hrabe hromadná bitva v KCD :D...
@John Mirra (25.10.2021 19:23): Já jsem ani jednou ve hře nebyl nucen snížit obtížnost, jelikož pořád šlo spoustu věcí řešit bez množství soubojů a pořád se posouvat... takže pořád jedu hard.

Ano, u těch Berserkerů jich tam je dost, ale tobě jde hlavně o přesvědčení náčelníka, čili když jich splníš pár podle jeho představ, tak nemusíš plnit všechny - otázka je, jestli je můžeš plnit pak, když vstoupíš k jiné frakci, řekl bych, že jo, ale netestoval jsem, nejdřív jsem to celé vybílil...

Klerici jsou celkem fajn, hlavně ta schopnost, co ti přibude je super... teď už dávám docela v pohodě i potvory, které by měly být na můj level ještě overpowered, ale není moc problém je i tak pozabíjet, předtím jsem měl co dělat zabít i ty skoro nejslabší :D
@S4TW (25.10.2021 07:32): Tak třeba u Berserkerů je takových úkolů hafo, nebo mi to tak aspoň přijde...

Každopádně já jsem už snad jen krůček od toho, aby mě přijali klerici, tak to nebudu moc prodlužovat. Sice už zabíjím monstra i za 120 XP (!!!), ale samozřejmě velmi opatrně a po jednom. A už se mi nechce to hrát na lehkou obtížnost. Připadám si pak... nečistý :(
@John Mirra (24.10.2021 22:27): já právě taky, možná je potřeba udělat ty side questy, které tě dostanou do bodu, kdy tem frakce už může přijmout, ale těch je potřeba udělat jen pár, většinu můžeš udělat i pak, po vstoupení do nějaké frakce…
Jinak teda, co je bod zlomu, tak vstup do jedné z frakcí, najednou jsou souboje o mnoho jednoduší, získal jsem lepší vybavení, schopnosti a konečně jsem se vyleveloval i k lepší zbrani, která konečně něco i ubírá :)... takže doporučuji neoddalovat se přidání k jedné z frakcí, jelikož možná právě to ještě umocňuje tu prvopočátkovou velkou obtížnost...

Problém (což vlastně není zase úplně problém) je, že jsem mezitím udělal fakt velkou nálož questů a zbytečně si je svou nerozhodností a vysávání především sidů (místo jití po hlavním příběhu) stížil, čili hard obtížnost byla taková hard+ :)
@S4TW (24.10.2021 16:05): Nápodobně - i když třeba s Outlaws jsem se ještě nesetkal, ale pochybuju, že se mi budou nějak extra zamlouvat. Pyraně se asi snažily každou stranu trochu "znechutit" (Berserkeři odmítají JAKOUKOLIV technologii, klerici vymývají mozky...)
Kdy se tak vyplatí připojit k nějaké frakci? Mám už 30 hodin, vysávám side questy a nějak se mi ještě nechce k nikomu připojovat, ale zároveň přemýšlím, jestli si to nedělám zbytečně těžké… jinak teda už vím, ke komu bych šel, kdybych musel… :)
@S4TW (19.10.2021 20:34): Pod to se podepisuju! Hrál jsem Gothic 1, 2, 3 a Risen a nepamatuju si, že by mě boje tak moc frustrovaly. Snad jen vlci ve trojce mi dávali takhle zabrat.

Chtělo by to trochu oslabit některá (!) monstra na začátku a dát za ně víc než 5 - 25 XP, aby mělo vůbec smysl se do těch bojů pouštět. Takhle prostě nemám jak postupně "vyzobkávat" mapu od monster a pomaličku levelovat...
@Garion (19.10.2021 19:21): S mapou souhlasím, zbytek mi zas tolik nevadil, ale chápu že to jsou věci, co na zážitku nepřidávají a osobně ani nemůžu říct, že by mě na tom něco vyloženě bavilo.

Mně tam vadil v první řadě ten open world. Hra je zbytečně roztahaná a mapa už nemá to kouzlo ruční tvorby jak Riseny. Všude milion trosek apod k prozkoumání a všude je stejný nepotřebný odpad. Prostě mě to nebavilo objevovat.

A taky mi vadil příběh a postavy. Riseny nejsou žádné příběhové veledílo, ale tohle je neskutečná bída. Hlavní postava úplně generický panák, veškeré dialogy jen prázdné tlachání a celých 14 hodin mi bylo úplně jedno co dělám a proč to dělám. Vedlejší postavy škoda mluvit.

Nevím, buď to je fakt obrovský sešup kvality a nebo mě prostě přestal bavit ten jejich styl RPG. Nicméně nemám v plánu se k tomu vracet už.
@Fritol (19.10.2021 18:39): no, já jsem právě dost ty menší encountry dělal, questů taky nepřeberně, už jsem level asi 14-15 myslím a přijde mi, že s krysou mám pořád podobné problémy :D chybí ten lepší gear, který je ze začátku přehnaně nedostupný... mě spíš vadí to neuspokojení z menších soubojů, kterých jsem absolvoval dost, ale pořád jsem v nich podobný nýmand... mám hotových 152 questů , level 14 a zabitých 113 monster... jakoby asi žádná velká sláva, ale přijde mi, že ta investice už byla dostatečná na to, abych měl aspoň trochu lepší zbraň :D

a zase nechci, aby to znělo, že si jen stěžuji, ta hra mě pořád dost baví, ale víc po stránce příběhu a exploringu, samotné souboje jsou pro mě spíš nutné zlo a questové souboje většinou končí na 15. pokus, kdy spotřebuji většinu vybavení :D
@Charllize (19.10.2021 20:26): Kdyby na tom nezalezelo, tak to taky neresim. Ale kdyz na tom zalezi, jsem rad, kdyz chapu, jak to funguje, coz v Elexu zalezi dost (dost mozna to tak je ve vsech RPG od Piranha Bytes). Samozrejme se to da hrat i bez toho tak nejak "naslepo", ale neprijde mi to v pripade Elexu jako nejstastnejsi zpusob.
@Fritol (19.10.2021 18:39): Ja v Elexu stravil 15 hodin cisteho (20 hodin hrubeho) a ackoliv jsem kdysi dohral Gothic 3 (a docela si ho uzil), stvaly me na Elexu hlavne tri veci, ktere si myslim, ze jen naprosto umele zvedaji obtiznost (a neprislo mi, ze by byly tak palcive v Gothicu 3, i kdyz je to uz tak 10 let, co jsem ho hral) a hlavne z techto duvodu jsem to take vzdal:

- Ackoliv je hra naprosto zalozena na kompletnim open-world prozkoumavani (exploraci), je hlavni mapa naprosto nepouzitelna (neni tam fog of war, neexistuji tam zadne poznamky ani "body zajmu", krome teleportu tam prakticky nejsou vyznaceny zadne objevene/prozkoumane lokace) a minimapa jakbysmet (je to vlastne jen prapodivny radar).

- Soubojovy system neni vubec vysvetleny (pravda, po manualu jsem se nepidil, tak me treba nekdo vyvede z omylu), coz je s jeho (mam dojem) typickou piranovatosti pomerne vrazedne kombo. Nikde napriklad neni napsane, ze brneni ve hre se aplikuje absolutne a ne relativne (tedy se zbrani s utokem 31 clovek neudela do zbroje 30 prakticky vubec nic a zbran s utokem 35 je v tomto pripadne 5x efektivnejsi). U nepratel neni videt ani jejich brneni ani celkove zdravi, neni ani videt, kolik zraneni clovek utokem zpusobil. Stejne tak neni videt, kolik ma hracova postava celkove zdravi a zda-li je napriklad prsten +10 zdravi je opravdu dobry nebo naprosty sunt.

- System vyvoje postavy je dost neprehledny a do jiste miry nepredvidatelny. Neni videt, kolik zkusenosti je treba na dalsi uroven, tedy jestli ma smysl jit zabijet potvory za +25XP nebo ne. Pri zvysovani statistik je od nejakeho cisla potreba 2 body na zvyseni o 1. U spousty dovednosti naprosto nelze odhadnout jejich vliv na hru (ja napriklad investoval do paceni zamku, abych zjistil, ze zamcenou truhlu potkam minimalne ze zacatku hry jednu za hodinu a jsou v ni naproste nesmysly typu 30 kreditu a kus masa).
@S4TW (19.10.2021 18:22): "ačkoliv se povětšinou menším šarvátkám vyhýbám, protože jsou únavné" 

Přesně proto to máš těžké. Nevím, jestli hráls něco od piraní, ale tam si vždycky na začátku uplná nula a musíš prostě naexpit na těch slabých nepřátelích a na každém dostupném questu dokud nebudeš mít lepší gear a dovednosti. Naopak v závěru pak budeš těžce overpowered. Já teda Elex vzdal po 14h, protože mě to neskutečně nudilo, ale každá jejich hra to tak má, tak předpokládám, že i Elex.
Ta hra je prostě nesmyslně těžká, nemohu si pomoct :D... po delší době jsem to zapnul a prostě každá blbá větší krysa mi ubere polovinu HP... já do ní musím mydlit aspoň 20x, abych jí zabil a to ještě s pomocí parťáka, který dvakrát bouchne a pak z nějakého důvodu přestane... po 20 hodinách nemám v podstatě o moc lepší gear a zbraně než na začátku... no, je to peklo, ale každý vyhraný souboj je pak uspokojivý, ačkoliv se povětšinou menším šarvátkám vyhýbám, protože jsou únavné... to i Bloodborne byl proti tomuhle peříčko...
Otázka - lze hra dohrát i bez připojení se k jakékoliv frakci nebo je to nutnost? Případně, pokud lze, jedná se o znatelné ztížení hry? Osobně se mi ani jedna z nich nelíbí :D, respektive nejsem vnitřně přesvědčen o tom, že chci bojovat v jejich zájmu (ačkoliv předpokládám, že to nebude úplná nutnost).
Já hraji na Difficult a souboje jsou fakt vopruz, bez spolubojovníka bych většinu ani po 20-ti hodinách nedával... na druhou stranu, dost mě to nutí vymýšlet taktiku, jak využít granáty, nebo si třeba někam vyletět jetpackem a odtud je bombardovat atd.... zatím mi to nepřijde nějak extra frustrující, ale je pravda, že ten progress tu je fakt hrozně pomalej a pořád si přijdu jako úplně na začátku, navíc od 35 bodu schopnosti se ty schopnosti již dost prodražují :D... a ještě navíc, se snažím mnohem víc investovat do jiných skillů, než je boj, takže jsem fakt dost weak... ale jak říkám, pořád jsem nechytil frustraci a nebyl nucen snížit obtížnost, ještě stále tu je prostor na to, jak ve hře progresovat, což je fajn :)
@ZephyrCZ (04.10.2021 08:21): Neříkám, že Elex je nějaký zázrak, to rozhodně ne, ale skutečně jsem tam měl mnohem menší problém než u zmíněného Gothicu. Taková je zkrátka moje zkušenost, s kuřaty ani krysami jsem problém neměl. Vážně nevím co na to říct, nechci se vytahovat nebo tak, byly tam samozřejmě potvory které problematické byly... ale tohle mezi ně nepatřilo, a zvládal jsem je i sólově před prvním společníkem.
@Cathan (03.10.2021 20:27): Přesně jak píše @John Mirra: . Gothic jsem měl bez problémů, Risen také, ale Elex je velmi nevyvážená a nepříliš dobře udělaná hra. Víceméně zdrháš před čímkoli do konce hry, ne že by to časem nebylo lepší, ale dobré to také není. To že velmi, velmi dlouho nemůžeš jít ani po prázdné cestě za vesnicí, protože Tě sejme kuře / krysa / cokoliv, je vopruz.
Mě to teď naopak láká si to v budoucnu zahrát, protože ta gothicovská "lehká" frustrace, kdy si člověk musí tu cestu ke konci hry fakt vydřít a vybírat si ty správné bitky, mi docela chybí.
Na druhou stranu mě ale fakt extrémně odrazuje tamní respawn nepřátel...
@Cathan (03.10.2021 20:27): Co si tak vybavuju, tak souhlasím s JM. Taky jsem hodně zdrhal, protože se ani nic jiného nevyplatí. Pamatuju si, že jsem zkoušel asi půl hodiny udolat nějakého ještěra a padl na to veškerý heal, co jsem měl. O to víc naštvalo, že z něj nic nevypadlo a přičetlo mi to asi 30 zkušeností. Ale stačí něco někam donést a máš třeba 500. Tohle bylo hodně nevyvážené a do soubojů mě tak nic nenutilo.
@Cathan (03.10.2021 20:27): Hele, ani v Gothicu, ani v Risen jsem takové problémy neměl :) Je teda pravda, že jsem nerval všechno do síly, něco jsem musel dát i jinam. Ale v reálu to vypadá tak, že musím nejdřív poslat dopředu Davose, aby nepřátele "natankoval", a potom útočím ze zálohy a dávám damage nula nula nic... používám zbraně na blízko, síla 35 (to zvyšování potřebných skillpointů k zlepšení o 1 je taky super nápad) a jedno vylepšení damage pro boj na blízko už mám.
@John Mirra (03.10.2021 20:25): Vždyť ta obtížnost je třeba oproti Gothicu nebo Risen až směšně jednoduchá....

Herni chvástání splněno xD Ale vážně, Elex je dost mateřské mléko oproti jiným hrám od nich. Já osobně jsem s tímto problém neměl.
Tak ta obtížnost na začátku už mě fakt začíná štvát... IMHO není normální, aby mě na 8. levelu zabíjelo hejno krys (!!!) - a to s sebou tahám Davose (!!!). Takhle jsou ty questy docela opruz, prozkoumávání okolí taky, když mě tam zabije v podstatě cokoliv. Chápu, že jsou nějaké oblasti, kam se mám podívat až později, ale ty vole, abych se nemohl projít ani po normálně vychozených cestách, to mě fakt štve.

Ještě že jde snížit obtížnost. Snížil jsem ji a nestydím se za to, jinak bych se na to asi vykašlal.
občas mám u hry trochu problém s questy, mám pocit, že nabídnou víc řešení a pak jsem nepříjemně překvapen :D... většinou jsou to 2-3 jasná řešení a já v nich hledám další možnosti a tím si ve finále naběhnu a řeším to jinak, než jsme měl v plánu :/
Ta hra má tolik nedostatků, ale prostě svým pojetím je hrozně super... po tomhle si asi konečně už dám ty Gothicy :)
A to je právě to kouzelné, co mě na hraní piraních her baví snad nejvíc - ty bezmocné začátky.
@John Mirra (16.09.2021 18:17): jo, já už nevím, co dělat za quest, páč mě všude zabijou :D teď jsem teda natrhal nějaké rostliny, ale musel jsem rychle zdrhat, než mě tam odpraví :D... jo, těžké to je pekelně, hlavně ze začátku...
@S4TW (15.09.2021 23:48): Já v tom mám zatím 10 hodin a souhlasím s tebou :) Jen mě štve, že jsem už na 8. levelu a stejně si mě v lesích podává v podstatě všechno... zlepšilo se to, až když jsem nabral první NPC :)

Strom dovedností je trochu zmatený a není úplně jasné, co některé dovednosti znamenají... minimapa je docela dost k ničemu... inventář je teda nepřehledný až hanba... ale zatím mě to docela baví :)
Tak rozehráno (cca 4 hodiny)... Jako, zatím dobrý, především ta zamotanost questů a na první dobrou obsáhlost, to mě vtáhne zaručeně, nicméně... po grafické/vizuální stránce mi to nepřijde jako žádná velká hitparáda... ovládaní mi přijde místy kostrbaté, především souboje, asi to není úplně stavěné na k+m nebo nevím... v první větší lokaci se tak rozprší questy, že to klasicky hráče zahltí a můj morální kompas je tak rozhozený, že ačkoliv se většinou snažím být ten good guy, tak tentokrát většina questů mi spíš v tomhle směru škodí, není to takové to klasické, rozhodni se během questu jestli půjdeš dobrou či zlou cestou, ale spíš, když tenhle quest uděláš, místy něco prodáš, tak si zavřeš dveře jinde nebo budeš trochu za hajzla... prostě u většiny her jde být pořád na hraně dobra a působit jako hrozný Superman a zachránce, tady to ta hra hráči dávat víc sežrat, což vlastně kvituji a svoje fuck upy si hrdě nesu, ačkoliv jsem chvíli přemýšlel o reloadu, ale nakonec jsem si řekl, že dobře mi tak :) (dost tomu nepomáhá ani právě zmiňovaná zahlcenost, kdy ztrácím přehled, komu a co jsem slíbil :D)
@Cathan (29.08.2021 11:11): Je to takový mix - hratelnost staršího typu RPG her s intuitivními staty do značné míry. Nicméně když jsem si zvykl, tak mi to sice nevadilo. Prostě je někdy fajn nesledovat čísla a užívat si hru jako takovou. Na druhou stranu, jednou to stačilo, tak doufám, že v druhém díle už ty podrobné statistiky budou.
Škoda, hodilo by se to. Taky si nejsem jistý, co znamenají některé skilly (jako třeba "Attack strenght"), takže si to pak musím dohledávat na netu jak tydýt...
@Paul (29.08.2021 11:07): Hm, mě to zas tolik nevadí. Zajímalo by mě, jestli je to další rozdíl mezi starou RPG školou a novými hráči. Starší RPG dost jsou na luskání číšel ale i těch nových jde spíše o intuici.
Je nějaký způsob, jak se ve hře dozvím přesný čas? A kolik přesně XP mi zbývá do dalšího levelu? Hledal jsem různě na netu a vypadá to, že ne :(
Tak jdu konečně na to. Co je vhodnější pro první průchod - magie nebo technologie? Nebo je to fuk? :)
ELEX budu hrát až dohraju Pathfindera a jsem na něj hodně zvědavý... pokud to bude z půlky tak dobré jako Gothic 1, budu spokojený a vím, že to srovnání nedává moc smysl :)

NOTR mě vždycky odradil tou obtížností, dvojku Gothica nemám tak moc najetou, abych si na začátku věděl rady kam jít, co dělat a jak investovat každý vydřený bod dovedností... :(
Nevím jestli to pak nějaký patch nezmírnil, ale NotR hlavně brutálně zvedal obtížnost co si pamatuji :)
Podle Německé ústavy je hraní Gothic 2 bez datadisku nelegální. Pod trestem vypálení z kanónu.

True Story.
Datadisk dvojky je must play, ta nová lokace je krásná a pěknou hudbou.
@Paul (02.07.2021 10:39): No remake nemyslím, kdoví jak to dopadne... :-) - ale byl bych rád, kdyby dobře. Na druhou stranu máš možná pravdu s tím novým Gothicem, i když bych byl rád kdyby ne :-). Protože jak jsem už kdysi četl, tak ono už před dvaceti lety chtěli udělat něco spíše jako ELEX, ale nějak to nedokázali ukočírovat ještě (myslím tím celý ten design světa a vykombinovat hratelnost s fantasy/sci-fi prvky), tak to pak zkrouhli na Gothic.

Každopádně bych uvítal remake spíše dvojky s datadiskem. Protože k tomu jsem se nedostal (dohrál jsem jen 2 bez TNOTR) a nějak se mi do toho dneska už nechce.
@Toaleťák (02.07.2021 09:49): tak minimálně ten remake jedničky by mohl být tak 2023, ale ten samozřejmě nedělají Piraně. Je otázka, jestli se Piraně budou chtít ke Gothicu vracet. Když by se remake povedl, tak by novou hru mohlo udělat to Barcelonské studio.
@Ebb (17.06.2021 13:16): Těšila jsem se xD, ale po tvém komentáři nevím nevím. Mě třeba Gothic 3 bavila, ale ty orci tam nebyla žádný výzva :), ale nahrála jsem tam docela dost hodin.
A ako ten Greedfall, čo tu niekto spomenul, ten ma rovnaký problém? Už dlhšie ho zvažujem.
@Fritol (17.06.2021 12:22): Tak ono možná šlo o to aby vypadala jako taková ta pirátské ženská co nejde pro facku daleko, pije rum a umí řídit loď v bouři, což docela odpovídá. A vůbec celá ta tematika pirátů a tak si o ten sexistickým přístup přímo říká, tím nechci říct ze by to pirane neměli v krvi obecně, ale v tom zasazení risenu 2 a 3 to celkem sedí.
Muzem být rádi ze má Patty všechny zuby :)