Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Quest

Dragon Warrior

Chunsoft •  Tose Co. (GBC)
listopad 1986
srpen 1989
18.12.1993
27.09.2000
15.09.2011
10.09.2014
10.08.2017
27.09.2019
kompatibilní
62
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dragon Quest je prvým dielom rozsiahlej série, ktorá na západnom trhu vyšla pod názvom Dragon Warrior. Hra svojho času definovala žáner JRPG, ale niektoré jej herné mechaniky sú doteraz považované za unikátne a nikdy už neboli napodobené.

V hre ovládate mladého hrdinu, ktorý musí poraziť bytosť známu ako Dragonlord. Ten uniesol princeznú Gwaelin a ukradol čarovnú fakľu. Musíte teda zachrániť princeznú, nájsť fakľu a poraziť Dragonlorda, aby ste do kráľovstva navrátili mier.

Pred spustením hry sa vám zobrazí ponuka, ktorá umožňuje buď začať nový quest, pokračovať v predchádzajúcej úlohe alebo zmeniť rýchlosť zobrazovania správ na obrazovke. V japonskej verzii určenej na systém Famicom bolo pre pokračovanie questov vyžadované, aby hráči zadali heslo; v novšej anglickej verzii pre Nintendo Entertainment System (NES) bol postup v questoch uložený na "cartridge's battery-backup" (známej v hre ako "Adventure Log" v "Imperial Scrolls of Honor"). Anglická verzia má tiež možnosť odstrániť alebo duplikovať uložené questy. Ak sa rozhodnete začať nový quest, môžete dať hrdinovi akékoľvek meno, buď v japonskej abecede zvanej Kana, alebo v anglickom jazyku v závislosti od verzie.

Meno hrdinu má vplyv na jeho počiatočné schopnosti a následný rast jeho štatistík v priebehu hry. Každá schopnosť spadá do jednej z dvoch kategórií, jedna s rýchlejším rastom než druhá a hra určuje, ktorá sa používa.

Hra využíva top-down pohľad a lokality sú reprezentované ikonami, podobne ako v prvých hrách série Ultima. Na rozdiel od väčšiny ostatných RPG tej doby, sú aj dungeony zobrazované v izometrickom pohľade. V mestách a palácoch je možné hovoriť s ľuďmi, alebo odpočívať v hostincoch. Tam je dostupné aj kupovanie zbraní a rôznych predmetov v obchodoch.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • NES 50
  • SNES 75
Při příležitosti 30. výročí západního vydání prvního dílu slavné JRPG ságy Dragon Quest(Japonsko už 1986) jsem se rozhodl ho rozehrát. Pustil jsem se do NES verze, která byla v USA vydána pod názvem Dragon Warrior, s tím že se podívám na rozdíly v pozdějších vydáních. Nejzásadnější skok přinesla verze pro SNES - krom grafiky i rozšíření dungeonů a nové předměty. Ostatní vydání jsou již jen kosmeticky vylepšené SNESovky. Nakonec jsem skončil u hraní obou verzí víceméně paralelně.

První Dragon Quest je obecně povedená hra. Ve své době byla její jediná konkurence série Ultima, která má dosti odlišnou atmosféru a tempo hratelnosti. JRPG je ale svébytný žánr a Dragon Questu vzal vítr z plachet a celosvětovou proslulost již v roce 1987 vydaný první díl Final Fantasy. Od té doby vycházejí obě série pravidelně, ale DQ je u většiny hráčů ve stínu slavnějšího FF. Dragon Quest 1 přitom rozhodně má co nabídnout a to i v dnešní době. Jednoduchý příběh o záchraně princezny a světa s celkem běžným fantasy/pohádkovým zasazení moc nezaujme, ale už zde dochází k budování časem dost rozsáhlé mytologie. Rozlehlost světa je spíše menší a dungeony se dají spočítat na prstech jedné ruky. Nic ale hráče nevede za ručičku a téměř celé území je přístupné od začátku hry. Je tak nutné konverzovat s postavami a ze střípků informací odvozovat další postup. Přístup je samozřejmě limitován obtížností nepřátel, ale která strana je bezpečnější je už na vyzkoušení. Souboje jako takové jsou takticky nezajímavé a jde jen o střídání úderů a občasné kouzlo(jedině Sleep může trochu zamíchat kartami, pokud se povede) v boji jeden na jednoho. O výsledku rozhodne spíše level postavy a vybavení. Jejich rychlý průběh a ucházející variabilita nepřátel, ale zaručují zábavnost. Alespoň po nějakou dobu. Hra není moc dlouhá(na JRPG), ale nějaký čas je nutné strávit expením a získáváním zlata na lepší výbavu.

Tím se dostáváme k nejzásadnějšímu rozdílu mezi NES a SNES verzí. SNES má citelně navýšen zkušenostní zisk a potřebný grind tak není nijak omezující a rychlejší hráč by to asi dohrál i bez něj. Bohužel u starší verze je několikahodinové grindování nezbytné. Díky tomu jsem později rozehranou a původně spíše vedlejší verzi dohrál dříve něž originál. Souboje naopak rychleji utíkají ve starší verzi, je třeba méně odklikávání a měl jsem i pocit nižšího života u nepřátel. U SNESové hry je možné prodávat předměty(u NESu se automaticky nahradí lepšími) a je jich i několik navíc. Prohledávání truhel je zajímavější, mohou obsahovat například předměty permanentně zvyšující život. Zvětšené byly také jeskyně a hradní podzemí, ale zároveň došlo k jejich zpřehlednění(méně slepých cest...). Pobaví různá jména postav - princezna Gwaelin x Laura nebo Erdrick x Roto.

V technickém zpracování je samozřejmě obrovský rozdíl. I když NES verze nevypadá špatně, tak u SNESu je grafika opravdu parádní. Nesnese srovnání třeba s Chrono Triggerem, ale rozhodně potěší oko. Vylepšeno bylo i ovládání, například chození do schodů je již automatické a ne volbou z menu. Verze pro SNES byla vydána společně s druhým dílem pouze v japonštině a je tak nutné aplikovat fanouškovský anglický překlad. Nebyly s tím žádné problémy ani potíže během hraní. Herní doba zhruba 19h u NESu a 13h u SNESu jasně ukazuje rychlost levelování postavy a to navzdory znalosti postupu druhou polovinou hry ze SNES verze.

Hraní mě rozhodně bavilo a sérii mám v plánu celou včetně dříve hraných dílů, ale po konzultaci s Ringem již zůstanu u SNES a Nintendo DS remaků. První díl ve verzi pro SNES mohu doporučit, jde o zábavné a celkem oddechové JRPG. NES verze je vhodná pouze z historických důvodů.
+20