Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Na tomhle posledním přídavku do Dragon Age: Inquisition mě nejvíce bavil začátek, kdy jsem své herní přátele a kamarády viděla po dvou letech a dozvídala se, jak se mají a jak se jim daří.

Při pohledu na Cullena a jeho nového pejska jsem se nemohla ubránit vzpomínce na nejlepší "rozhovory" v prvním díle, kdy se Alistair bavil s mým tehdejším mabarim (skvěle si rozuměli). Jistá podobnost tam byla. S Viv jsem si protrpěla wellness chvíle, Leliana se mi zdála být více cynická než kdy jindy (jak moc se od prvního dílu změnila), pohled na Cass mě v tom jejím církevním hábitu rozesmíval (smích mě přešel při její otázce na moji možnou svatbu), Sera byla... Sera, Blackwall stále věrný až za hrob, Cole vypadal snad konečně šťastně, Varric a Dorian zůstali těmi přáteli, na které jsem se mohla vždy spolehnout, a Iron Bull byl obklopen svými společníky a popíjel, takže vše v pořádku a při starém. Jo a ta opera byla opravdu příšerně hlasitá, ale někdy je třeba některé věci přetrpět pro toho druhého.

Z té lepší části to pak přešlo do té pro mě méně zábavné, tedy chodit, zabíjet, vracet se, chvíli mluvit a to stejné od znovu. Tím nechci říct, že by to bylo něčím špatné, ale ty rozhovory jsem si zde opravdu užívala víc než v základní hře a jiných DLC. Zápletka mě až tak nezajímala a neupoutala mě, spíše jsem se těšila, až dojde k onomu setkání na konci, ke kterému to směřovalo a které třetí díl Dragon Age uzavíralo. Setkání to bylo zvláštní, jak kdyby se setkali dva lidé, kteří k sobě cítí respekt, chápou motivace toho druhého, ale přece jen musí stát proti sobě.

Na závěr: Hrát základní hru bez tohoto DLC je škoda a velká chyba. A fakt to mělo být součástí základní hry.
+21
  • PS4 90
Jedno je jisté - po Citadele je Trespasser nejlepší DLC které BioWare kdy vytvořilo. Ačkoliv proti jejich rozšířením všeobecně nic nemám, tak platí, že to jsou příjemné zpestření hry. Nic co by mělo nějakou přidanou hodnotu. Nebo naopak je to až příliš důležité a působí to tak, že to mělo být už v základní hře. Trespasser je jiný. Slouží jako vynikající epilog k Dragon Age: Inquisition a jako most k Dragon Age 4, kterého se snad dočkáme.

Začnu tím, že v Trespasserovi vypadá Thedas živěji než v kterékoliv jiné hře. Zatímco většina lore byla v dřívějších hrách zprostředkovaná codexem, a hráč se spíše soustředil na záchranu světa, zde se stává lore mnoha ras, národů a historie ústředním tématem zájmu. Jsem zvědavý, jestli se tato živost otiskne i do dalších pokračování nebo to bude opět omezeno jen na DLC.

Rozšíření má vynikající gradaci, podobně jako původní hra. Začíná se na lehkou notu. Rozhoduje se o osudu Inkvizice, ale zároveň máte čas na staré přátele, a tak si můžete užít třeba den v lázních s někým koho nemáte rádi. However, dear, is spa day so whatever. Poté se to ale zlomí a začne akce. Dostanete se do míst která byla pouze legendou a budete se muset postavit starému příteli.

Hra měla několik momentů, které mě skutečně zaujali. Jeden z nejlepších byl, když můj Invkizitor řekl, že nechce zemřít. Dobře napsaná scéna se skvělým kvalitním hercem a okolnosti tohoto monologu to ještě utvrzují. Ano, v Trespasser jde o osud invkizice a autoři si dali velmi záležet na symbolice aby pro hráče byla tato záležitost velmi naléhavá.

V mém případě zůstala Inkvizice zachována. Závěrečná řeč byla podařeným odkazem na začátek hry, čímž se kruh uzavřel. Myslím, autoři dobře vyřešili problém, proč v další hře nebude inkvizitor hlavní postava, a tak nebudou muset porušit tradici new game new hero.

Jinými slovy, skvěle zakončená hra.
+20
  • PC 85
Vrtá vám hlavou, zda se vyplatí do tohoto kousku vrazit nelidských 15babek? Tak já vám to napíšu stručně: "ANO". Po nemastném, neslaném a celkově nedochuceném Dragon Age: Inquisition - Jaws of Hakkon a Dragon Age: Inquisition – The Descent se opět Bioware nějak zavařilo a stejně jako u Dragon Age II je i tento poslední kousek nejlepší dodatek ke hře Dragon Age: Inquisition a vlastně nejlepší přídavek v celé sérii. Proč tomu tak jest?

Důvody:
+ Je to skvěle napsané a po vzoru Mass Effect 3: Citadel je tu spoustu scén s vašimi kolegy.
+ Hodně jsem se nasmál. Bioware jsou komedianti se skvělým načasováním a tak trochu i trollové.
+ Povedený level design a parádní art design je důvod proč xbox360 a PS3 utřely kabel, protože některé lokace by je asi poslaly do křemíkového nebe.
+ Překvapivě napínavá atmosféra a touha stále zjišťovat více a více. Celé DA lore nabírá obrátky.
+Skvělá hudba a perfektní dabing, jenž přebije již trochu zastaralé animace a topornou mimiku obličejů.
+ Vaše rozhodnutí mají dost velký vliv na story v tomto DLC a konec pěkně otevírá dvířka pro čtvrtý díl.
+Celé mi to zabralo něco kolem 5h, což není zlé.

Nuže, to jest asi vše. Jediná výtka, kterou bych měl jsou již zmíněné animace a mimika, která vedle Witchera 3 vypadá jako last-gen. Motion-capture je tu využíván naprosto minimálně. ( ale však si počkejte na Andromedu :D)
A at vás ani nenapadne přeskočit titulky/credits na konci, přišli by jste o nejlepší easter egg v DA sérii!
+19
  • PC 80
No vida! Ani se nenaděju a DLCčko už ze všech sil zachraňuje mou největší výtku z původní hry. A vcelku i úspěšně, zaplať pánbů!

Zpočátku jsem k hraní přistupoval poněkud skepticky, sraz Inkvizice s Fereldenem a Orlais bylo sice fajn, ale následné procházení Eluviany a bitkaření s quanarijci mě moc nebavilo. Navíc elfská část loru mě v Dragon age nikdy moc nebrala, takže zpočátku jsem si říkal, že nic moc. Následně ale druhá část byla naprosto úžasná jízda, která byla zakončená pořádným finálním soubojem, který (konečně!!!) nebyl vůbec jednoduchý. Byl stresující, dramatický a zároveň neskutečně zábavný, konečně nějaký final boss fight v sérii DA, při kterém mi pot odkapával z hlavy. A samotný závěr tomu dává úžasnou korunu. Klidně mi říkejte naivka, ale nějak jsem si myslel, že třetí Dragon age bude ze série poslední. A vono ne, zdá se, že nás ještě čekají pěkně drsné časy. Z výborného konce, ze kterého jsem nabyl feeling velice podobný tomu, který jsem cítil při zhlédnutí závěrečné ukázky z Mass Effect 2, jsem měl velkou radost.

Konverzace s parťáky jsou opět supr, už především protože se zaměřují na vtipnější notu, a svým způsobem se s vámi také loučí. Osobně mě to ale zas až tolik nemrzelo, byť jsem tu rozhodně měl oblíbence, jedna hra, i takhle dlouhá, nestačila na to, abych si k nim vybudoval natolik srdcové pouto, jako třeba u parťáků z ME. Snad asi jen Varric byl blízko.

Hudba je opět parádně nadupaná. Momentálně furt dokola poslouchám tyhlecty dva tracky, které mi přijdou naprosto perfektní a nemůžu se jich dostatečně nabažit.: Quanari Mission, Quanari Battle
Morris je borec.
Rozhodně nejlepší DLC trojky a řádné zakončení Inkvizitorské dějové linky, nebýt té poněkud mdlé a nudnější první části během procházení Eluviany, jednalo by se o výbornou záležitost.
P.S. Upřímně doufám, že Flemeth není mrtvá. Bioware by tím totálně od boba fetovali jednu z nejlepších postav celé série, tak doufám, že v budoucím díle si k nám zase najde cestu!
P.P.S. Můj herní osud: Iron Bull nezradil, drak zachráněn, se Solasem kámoš, slíbil jsem, že ho přivedu zpátky na světlou stranu síly, Inkvizice rozpuštěna. .

Pro: Finální boss fight, pěkný závěr, příběh, společníci, hudba

Proti: nudnější první polovina hry

+19
  • PS4 75
Trespasser je nejlepší DLC pro Inquisition, ale pořád tu nemáme žádný zázrak. Příběh je zajímavý, ale zároveň působí jako nucení hráčů, aby investovali další finance do hry, kvůli jejímu plnému vyznění. Samotný epilog pro Inkvizici je příjemný, Exalted Council spojený se setkáním se starými parťáky vcelku nadchne. Zápletka, která propojuje třetí díl s potenciálním čtvrtým, je taktéž nosná.

Herně to není nic extra, nové lokace jsou pěkné, ale dech mi teda nevyrazily. Neustálé procházení zrcadly mi popravdě vcelku lezlo krkem. Designérům došli nápady, takže místo zajímavých fightů na vás jen vrhají hordy nepřátel. Počty protivníků byly místy vskutku absurdní a já nemám vůbec výčitky ze snížené obtížnosti.

Obecně jde však o kvalitní přídavek, který by měl mít každý fanoušek třetího dílu Dragon Age i přes ne úplně zábavnou hratelnost to nabízí příběhově a emotivně dost na to, aby to za těch pět hodin stálo a pokud EA umožní zbytkům BioWare udělat kvalitní čtvrtý, tak na něj Trespasser krásně vnadí a slibuje velké věci.

Pro: příběh, setkání se společníky, plnohodnotný epilog

Proti: hratelnost, absurdně velké hordy nepřátel

+14
  • PC 90
A je to tu opět. Konec hry zabalený do DLC. Dobrá, abych byla fér, jedná se spíš o příběhový most mezi Inquisition a budoucím dílem, což je určitě plus. Přesto si nějak nedokážu představit jak takto důležité rozhodnutí (spoiler) mohlo být zakomponováno do obsahu, který nemusí každý hráč vlastnit.
Pokud tento moderní nezmar odsuneme stranou, získáme DLC plné zábavy, okořeněného gameplaye, zjistíme, jak si vede Inkvizice i jednotlivé postavy a hlavně - jedno pořádné vyvrcholení, které vás nenechá v klidu spát až se budete třást natěšeností na nový díl této série. Navíc, jakmile odehrajete, Trespasser se pro vás automaticky stane tím správným koncem Inquisition, který rozhodně nebude nemastný a neslaný, jako se někomu mohlo zdát původní zakončení.

Pro: příběh, postavy, rozhodnutí, zakončení

Proti: příliš zásadní pro DLC

+12
  • PC 80
Jak jsem byl z konce základní hry poměrně zklamaný, tak Trespasser mi to hezky vynahradil. Nevím, proč má Bioware ve zvyku vždycky to nejlepší z lore svých her cpát do DLCček, ale po dohrání Trespassera mám pocit, jako kdyby 140h původní hry byl jen předkrm pro tenhle parádní teaser na čtvrtý díl. Ač samotná zápletka mě zprvu moc nechytla, mystika okolo elfských zrcadel je docela fajn a jejich procházení mě celkem bavilo, i díky parádně vypadajícím a o poznání živějším lineárnějším lokacím. Co ale ze začátku působilo jako neškodný filler, se postupně překlápí nejen v parádní epilog, ale v dost možná to nejzajímavější z prozatímního Dragon Age loru.

Kromě samotné zápletky mi tohle DLC vynahradilo i soubojové finále. Nové schopnosti ke konci výrazně posilují hlavní postavu a urychlují samotný boj. Finální bossight nebyl tak tuhý, jak jsem se obával, ale naopak to byla neskutečně zábavná audiovizuální řežba a velmi dobrá tečka za celou hru. Stejně jako závěrečná osudová rozprava s... no však vy víte s kým.

Tvůrci tu najednou ukázali, že i "nový" Bioware umí napsat silný příběh, dobré dialogy a posouvat sérii dál. Trespasser odhaluje hodně nového loru a do jisté míry zcela převrací hráčovo poznání o celém světě Dragon Age a vnímání Veilu a Fade. Snad to tvůrci v případném čtvrtém pokračování, které ale vyjde staří-bohové-ví kdy (jestli vůbec), využijí a pořádně rozvinou. Název tomu koneckonců napovídá a po Trespasser mají dobře nakročeno.

Pro: nový lore, zábavné souboje, celé finále, hudba, vizuálně pěkné a výrazně živější lokace, nové schopnosti

Proti: slabší začátek, zase ta forma vyprávění skrze hromady textu, haprující tempo

+12
  • PS4 90
Ačkoliv souhlasím s místními komentáři, tak jsem se rozhodl přeci jen něco napsat. Je to ale čistě ze sobeckých důvodů. Budu tak mít odškrtnuto, že jsem DA:I dohrál i s DLC. Takže jdeme ve zkratce na to.

Trespasser nepřidává po gameplay stránce nic novýho. Co je ale obrovský zvrat, tak rozšíření v rámci story. Jak jsem si stěžoval na plochost dějový linky u základní hry, tak jsem byl tady v šoku. Jakoby si Bioware uvědomilo, že vlastně umí psát dobrou story. Nechybí tedy nic, co máme rádi. Bodáni do zad, uzavření děje, rozšíření a hlavně ukončení dějový linky DA:I. Ono se to má tak. Základní hra vám nedala technicky vzato žádný konec a to je, co si budeme, naprostý kopanec do koulí těm, kteří přežili minimálně těch 50h těžce průměrnýho gameplaye. Teprve až potom vám za přirážku dodají tvůrci úctyhodný uzavření, který je lepší, než celá story v původní hře. A má otázka tedy zní - proč? Z marketingovýho hlediska to dává hnusný smysl. Chceš uzavření? Sralo tě těch 50h plácat se v kýčovitým příběhu? Tak budeme "fér" a za 15e si můžeš spokojeně hru dohrát. Celkem hnus, co? Nemějte ale obavy. V dnešní době jsou dlc naštěstí součástí GOTY edice, která se dá sehnat za pár šupů. Dokážu si ale představit frustraci těch, kteří zakoupili hru v době vydání. Celkem podraz, který jen těžce zkousávám.

Jenže kromě toho nemám tak nějak co vytknout. Je to původní DA:I, kde je story ale zábavná a zajímavá. Možná jsem byl v šoku, protože jsem nečekal takový zlepšení. Se zakončením z Trespasser si u mně tvůrci kvalitativně celkem přilepšili. Chci se plně vyhnout spoilerům (u 5 let starýho dlc k 6 let starý hře :) ), takže chci jen poradit všem, kteří zakoupili v nějaký slevě DA:I GOTY edici. Ještě prosím mějte trpělivost a zahrajte si toho DLC. Je to esenciální rozšíření příběhu. Nic negooglete, vyhněte se spoilerům, pokud je nevíte. Prostě do toho skočte. U Trespasser se to opravdu vyplatí, když už jste prošli základ.

Jen aby bylo jasno. Hodnocení je čistě směřováno právě na DLC. Gameplay základní hry stojí pořád za (průměrný) prasklý párek.

Pro: konečně úctyhodný ukončení

Proti: nesmyslná monetizace

+11
  • PC 60
Trespasser není špatné DLC - už jen proto, že dává možnost ještě trochu více propátrat vztahy s inkvizitorovými společníky a dotáhnout do konce jejich příběh. Zároveň mi to ale nedá a musím se zeptat na dvě zásadní otázky, které mě při jeho hraní trápily:

1) Proč je DLC, které nepopiratelně navazuje na hlavní příběh hry a nejen to, dokonce jej doplňuje, vysvětluje a uzavírá (a to včetně epilogů pro jednotlivé postavy), vůbec prezentováno jako DLC? Hlavní dějová linka hlavní hry byla asi od poloviny primitivní (cíl: zabít zlosyna), proč proboha odsekli zásadní kus, který ji prohlubuje? Že jde o peníze je jedna věc, ale opravdu si musím za to, abych zjistila, jaký osud čeká Inkvizici a moje společníky připlatit? To mi přijde až absurdní.

2) Proč, když hraju jako elf, nemám možnost projevit ani náznak sympatií s Fenharelovým plánem? Musím říct, že mě opravdu bilo do očí, že nemám možnost přidat se k dalším elfům.

Pro: doplňuje a uzavírá Inkvizici

Proti: mělo být součástí hry

+10
  • PC 100
DLC zodpoví nezodpovězené otázky z původní hry, opět nádherný soundtrack, jen bych ráda strávila o něco více času ve Winter Palaci.