Půvabná a atmosferická spirituální pouť podávaná jako technicky defektní kus softwaru. Jen jsem asi příliš starý cynik, aby to na mě udělalo nějaký hlubší dojem a o to více jsem překvapen, že to 'opilo' zrovna Drolina. :P
Diskuze
@Bodkin (28.03.2013 19:39): Já vím, že se tomu ode mne dost těžko věří, ale mám za sebou fakt ultimátní zážitek.
@Chuck (28.03.2013 19:37): I tys tomu vrznul přes 90...
@Chuck (28.03.2013 16:05): taky jsem skončil v jeskyni a když jsem to vypnul a znovu zapnul, byl jsem zase na začátku - což mě odradilo, takže následoval delete. neberu to ani jako něco extra duševně hodnotného, prostě se mi jen líbí ten design a práce se source enginem...
Et tu, Chucku?
@Garret (28.03.2013 16:02): Že by to zmátlo i Tebe? :-) Jo a máš to zinkasované.
@Bodkin (28.03.2013 12:57): tak teď, když už konečně vím, jaxe to ukládá, bych to mohl znovu rozehrát :-)
@Chuck (28.03.2013 13:59): Souhlasím.
DE v podstatě nemá ani žádnou fyziku, houby simulátor, arkáda!
DE v podstatě nemá ani žádnou fyziku, houby simulátor, arkáda!
@Bodkin (28.03.2013 12:57): Je to opravdu tak, ale na chvíli mi to ten zážitek zkazilo. Ale opravdu jen na chvíli.
Jinak musím říct, že z jakýchkoliv důvodů tuhle hru nazvat simulátorem turistiky mi přijde téměř jako zločin.
Jinak musím říct, že z jakýchkoliv důvodů tuhle hru nazvat simulátorem turistiky mi přijde téměř jako zločin.
@Chuck (28.03.2013 11:08): Určitě, včera jsem to sám zjistil.
@Bodkin (28.03.2013 10:50): Budeš mít nejspíš pravdu - díky. Když hru znovu zapnu, ocitnu se sice na začátku celé hry, jenže když dám quickload, ocitnu se tam, kde jsem si to uložil. Mě logicky napadlo, že když se mi hra po zapnutí ocitne v úvodu, saving nefunguje. A ono je to takhle zvláštně.
@Chuck (28.03.2013 10:48): To je zvláštní. Kapitoly tam jsou tuším tři a v těch jeskyních by se ti teda měla rozsvítit druhá. Pokud se ti nerozsvítila, nejspíš to bude nějakej bug. Ale Dear Esther není problém projet na jeden zásah, dokonce to i dopororučuji.
V menu zmáčkni F7 pro quickload
@pipboy (28.03.2013 10:43): To mám, ale rozehrát můžu jen tu první, tj. maják, ostatní se neprosvítí. Pravda je, že u samotného majáku jsem ještě nebyl, skončil jsem v jedné úchvatné krápníkové jeskyni, kam jsem se dostal poté, co jsem do ní zahučel. No a předtím, než jsem do ní zahučel, se hra začala načítat, proto jsem myslel, že po jejím vypnutí mě to tam zase vrátí. Nebo ta hra má určité kapitoly a ne jen jakési mezipasáže?
@Chuck (28.03.2013 10:42): hmm, ted nevim ale nemas pri novy hre vyber kapitol?
Může mi někdo říct, jak se tahle hra ukládá? Ve hře je rychlé ukládání, které ovšem nefunguje a při vypnutí hry se dostanu na samý začátek. A když už projdu něčím, co vypadá jako checkpoint a hru vypnu, jsem opět v jejím úvodu.
@JohnCZ (27.03.2013 19:46): Tak jsem se radoval předčasně - češtinu to má pouze v menu, takže ta dodatečná instalace z Uložto.cz je nutná. Teď už jde česky hlavně i to vyprávění, bez něhož by to bylo o ničem.
Bodkin: Bohužel netrumfne:). Já mám obecně k Dear Esther dost výhrad a nepovažuju to za kdovíjak geniální záležitost, ale formu jako takovou bych asi nekritizoval...
@Chuck (27.03.2013 19:41): Vážně? Tak to už jsem zapomněl :D
@USER47 (27.03.2013 15:26): Whoa, tak tos posral. Jdu do DE a chraňpanenkomaria, jestli to netrumfne západní frontu.
@JohnCZ (27.03.2013 17:18): To jsi měl říct rovnou, že čeština je přímo ve hře. :-)
Treba si zisťovať viac informácií a následne neposudzovať hry, podľa toho aké si myslíme žeby mali byť ale podľa toho o čo sa v skutočnosti snažia.
@H34D (27.03.2013 17:29): Zrovna jsem chtěl říct, že z celého profilu hry je nejklíčovější ten poslední odstaveček, který tu hru patrně vystihuje nejvíc.
Eru - proboha tak si zkus nejdřív přečíst profil hry, nebo i nějaký komentář, než si ji koupíš. Jediné co zde selhalo jsou tvá nemístná očekávání, nikoli hra samotná.
@Chuck (27.03.2013 17:20): To jo, atmosféru to má hutnou jako málokterá hra.
@JohnCZ (27.03.2013 17:18): Já jsem nějakou objevil, tak to tím pádem prubnu. Ta hra na mě dělá nepopsatelně zvláštní dojem.
@Chuck (27.03.2013 17:16): Já to v češtině hrál a dohrál.
Doplňoval jste si někdo do hry češtinu, která fungovala?
@Lukaskon (27.03.2013 15:25): Ano, nudná kvanta nezáživných monologů tomu nasadily korunu.
@Wolfram (27.03.2013 16:53): Protože jsem tak ztratil 3 hodiny života, které mi už nikdy nevykompenzuje. Hrál jsem dál a dál, protože jsem celou dobu čekal, kdy skončí úvod/prolog a hra konečně začne.
@Wolfram (27.03.2013 16:53): Protože jsem tak ztratil 3 hodiny života, které mi už nikdy nevykompenzuje. Hrál jsem dál a dál, protože jsem celou dobu čekal, kdy skončí úvod/prolog a hra konečně začne.
@Eru (27.03.2013 14:51): Pokud sis to nekoupil, tak co řešíš? Že jsi to nevypnul hned jak jsi zjistil, co to je zač, to už je tvoje chyba.
@USER47 (27.03.2013 15:26): To je pěkně řečeno :)
@USER47 (27.03.2013 15:26): To je pěkně řečeno :)
Dear Esther není simulátorem turistiky tak jako Na západní frontě klid není simulátorem koukání na písmenka:).
@Eru (27.03.2013 14:51): Co tam hráč dělá? Tak třeba to, že poslouchá monology, čte nápisy, prozkoumává prostředí a snaží se z těchto a dalších věcí (zvuky, vzorce na zdech, poskládané kameny,...) dát dohromady příběh - respektive zjistit o co kráčí. Ono v záplavě jinotajů, symbolů, nejasných průpovídek hl. hrdiny a dalších věcí není zase tak snadné odhalit, co nám chtěl autor sdělit.
Vážně jsi měl pocit, že třeba takový vzorec ethanolu, který je hned na začátku, tam je jen pro nic za nic - to aby se nějak zaplácl kus stěny a bylo se na co dívat?
Vážně jsi měl pocit, že třeba takový vzorec ethanolu, který je hned na začátku, tam je jen pro nic za nic - to aby se nějak zaplácl kus stěny a bylo se na co dívat?
@USER47 (27.03.2013 14:38): Ne? A co tam hráč dělá jiného než chození po kopcích, pláních a jeskyních?
@Kubulus (27.03.2013 14:36): Kdo říká, že jsem to koupil?
@Kubulus (27.03.2013 14:36): Kdo říká, že jsem to koupil?
Není to simulátor turistiky, jako spíš povídka vyprávěná prostřednictvím základů videoherního média. Nějaký pokročilejší, vyloženě mechanický herní prvky typu "zkombinuj gumovou kachničku s kolejema a získáš šroubovák" by tam fakt moc nepasovaly.
@Eru (27.03.2013 14:07): Tak příště nekupuj zajíce v pytli.
@USER47 (27.03.2013 13:50): Původní mód jsem nehrál, neinteraktivita byla v diskuzi probírána až poté, co jsem ji dohrál. Všimni si že jsem ji ohodnotil, jako jeden z prvních.
Kdybych před rokem věděl, že se nejedná o adventuru, ale o simulátor turistiky (no vidíš, žánr existuje), tak bych do toho samozřejmě nešel.
Kdybych před rokem věděl, že se nejedná o adventuru, ale o simulátor turistiky (no vidíš, žánr existuje), tak bych do toho samozřejmě nešel.
To, že Dear Esther nesedí do hrubého žánrového rozdělení 3rd party databází a obchodů není chyba samotné hry:).
Navíc bylo přece od začátku jasný, co je to za výtvor. Ta neinteraktivita se omílala furt dokola, nemluvě o tom, že je to remake x let starýho modu, kterej byl v tomhle úplně stejnej...
Navíc bylo přece od začátku jasný, co je to za výtvor. Ta neinteraktivita se omílala furt dokola, nemluvě o tom, že je to remake x let starýho modu, kterej byl v tomhle úplně stejnej...
Tak to já jdu dát Deus Ex 10%, protože jsem si myslel, že jde o závodní hru a ono nic:(.
@Chuck (27.03.2013 02:22): Měl jsem za to, že se jedná o adventuru.
HMmmm
@Kwoky (26.03.2013 21:19): Pokud se jedná o odškodnění, tak to beru.
Na Steamu teď skoro zadarmo - méně než dvě eura.
Dohráno. Dostalo mě to.. asi jsem pořád ještě trošku emo. Nejpůsobivější grafika mé herní kariéry sekunduje pocitům při úvahách o tom, co se to vlastně přede mnou děje. Bravo.
Rád bych, kdyby to šlo opakovat, ať už v této nebo jiné hře, ale jsem skeptický. Takto abstraktních her nemůže vzniknout mnoho. Kdyby tahle vlaštovka ukazovala na to, že hry s touto úrovní grafiky začnou být více objevitelské a přemýšlivé, čeká mě šťastná herní budoucnost.
Rád bych, kdyby to šlo opakovat, ať už v této nebo jiné hře, ale jsem skeptický. Takto abstraktních her nemůže vzniknout mnoho. Kdyby tahle vlaštovka ukazovala na to, že hry s touto úrovní grafiky začnou být více objevitelské a přemýšlivé, čeká mě šťastná herní budoucnost.
@Bodkin (03.01.2013 22:04): O umění, které ty považuješ za umění, toho v pravdě moc nevím.
@Drolin (03.01.2013 21:57): Ty nic o umění nevíš, jen to přiznej. Nebudeme se ti tu vůbec (moc) smát.