Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crackdown 3

15.02.2019
kompatibilní
53
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Commander Jaxon on deck!

Terry Crews a.k.a. Jaxon už zase řádí, agresivní propagace deodorantů jisté značky s tím však výjimečně nemá co dělat. Po kariéře hráče amerického fotbalu a herectví se tato věčně nabuzená korba rozhodla vymáhat právo a pořádek v ulicích metropole New Providence. Přelidněná utopie v rozvratu je hřištěm gangů všeho druhu, nicméně pouze kriminální spolčení známé jako Terra Nova dokázalo nabít jak regulérní policii ze sboru Peacekeepers, tak specialistům z Agentury platícím doposud za garanty veřejné bezpečnosti v krizových situacích. V odvetě organizace vyslala nejlepší z nejlepších. Pod velením excentrického Jaxona mají kriminální syndikát zničit, i kdyby se přitom měly všechny baráky složit jak domino. Při pomyšlení na všechnu tu akci se svalnatec zubí od ucha k uchu, zatímco ceny pojistného u nemovitostí ve městě raketově rostou...

Další počin ze série Crackdown začíná dekádu po událostech druhého dílu (2010), aniž by měnil cokoliv zásadního na své sandboxové hratelnosti blízké neméně extravagantním hrám z řady Saints Row či sólového Agents of Mayhem (2017) z produkce Volition. Zůstalo arkádové sbírání různě zbarvených orb podle způsobu odrovnání toho kterého kriminálníka, jenž napodobila kupříkladu FPS Bodycount (2011). Gangs Bite Back funkce eskaluje pomstychtivost gangů až do osobního střetnutí s jejich bossy. Celou kampaň lze absolvovat ve dvou lidech a v kompetitivní části multiplayeru zvané Wrecking Zone, kde v arénách lze zničit téměř vše, má Crackdown 3 navíc navrch v míře zničitelnosti prostředí, čehož hra dosahuje skrze Microsoft Azure a je po Forza Motorsport 5 (2013) a Titanfall (2014) třetím titulem v řadě využívajícím cloud víc než jen na zálohování uložených pozic.


Poslední diskuzní příspěvek

@Jack_Dark (21.09.2021 16:40): Zajímavější věci mají, nicméně i přes ten průser v recenzích a s prodejem fyzických kopii si tu hru tehdá první týden zahrálo přes půl milionu lidí přes Game pass, což je na hru, kterou sejmul v podstatě každý recenzent ve výsledku slušné.

Navíc nebýt toho problémového vývoje a neustálých odkladů, tak vývoj hry imo nemohl trvat příliš dlouho. Ačková hra to rozhodně není, kdyby se do příště poučili, vynechali multiplayer kraviny, které nikdo nehrál, a vzali ten koncept na novou mapu akorát, tak by to dle mě fanouškům série bohatě stačilo a MS by to příliš nestálo. Já bych si to určitě zahrál rád. :)

Navíc to nedělalo jejich interní studio, tak by je to ani nezdržovalo. Otázka je, zda teď chtějí zádávat práci nějakému extérnímu studiu, když od třetího dílu jich nakoupili takovou hromadu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Crackdown 3 působí jako zjevení z minulosti. Od dvanáct let starého prvního dílu se v konceptu téměř neposunul a v konkurenci moderních open-worldů, jako je třeba produkce Ubisoftu či Red Dead Redemption 2, nemá vůbec co říct. Hlavní herní náplň se skládá z aktivit, které by v jiné moderní hře byly sotva sidequesty, příběh téměř neexistuje, svět je prázdný a bez života. Řízení aut je tak těžkopádné, že je lepší chodit pěšky, ale i pohybové ability postav jsou zoufale primitivní – k dispozici je akorát skok a airdash, i když koncept hry vysloveně prosí o nějaký parkour či létání. To platí i pro akci, která v extrémní míře spoléhá na lock-on. Pravým tlačítkem magneticky zaměříte a pak držíte levé, dokud enemák nezhebne. A takhle pořád dokola. A nejvíce promarněná příležitost? Tou je angažmá Terryho Crewse, které se omezuje akorát na vtipné intro, po němž se Terry stane jen jedním z cca dvaceti dostupných skinů pro vaši postavu a do příběhu až na občasnou vtipnou hlášku ve freeroamu vůbec nezasahuje.

I navzdory tomu jsem se u Crackdown 3 kupodivu slušně bavil. Občas si člověk prostě potřebuje jen tupě zastřílet a jako superhrdinská power fantasy funguje Crackdown 3 celkem dobře. Akce je i díky své primitivnosti plynulá, pohyb též, město je sympaticky malé, takže hra svižně odsýpá a nenudí jakoukoliv nudnou výplní. Postupem hrou se vaše postava stává více a více overpowered a čím jednodušší hra byla, tím více jsem si ji užíval. Bezmyšlenkovitě jsem chodil od úkolu k úkolu, tavil nepřátele svým plasmovým paprskem, skákal přes menší budovy a šest hodin mi u hry uteklo jako voda. Asi nejvíc Crackdown 3 zářil v bossovských misích, kde akce nabírala na největších obrátkách. Kéž by jich bylo víc.

Stojí Crackdown 3 za plnou pálku 60 dolarů? V žádném případě. Jestli ale jste předplatiteli Xbox Game Pass nebo využijete jedné z častých výhodných nabídek, kdy si Game Pass můžete předplatit za dolar na měsíc, tak není důvod, proč Crackdownu nedat šanci. V cenové hladině jednoho cheeseburgeru určitě můžete pořídit daleko hůř. I když tenhle cheeseburger si už pár let poležel v ledničce.
+20
  • PC 60
Skvelá hra pre cieľovku, ktorá ale nezaujme širšie publikum. Gameplay a progres systém sú 2 najzábavnejšie prvky. Príbeh, umelá inteligencia, open-world sú účelové (nie sú podstatné). Kampaň odporúčam najmä hráčom, ktorý radi vypnú mozog pri hrách typu Just Cause, Saints row, Prototype, atď. Určite tú hru nekupujte za 60€, ale radšej si zaplaťte Xbox game pass.

Multiplayer je nezáživný, má len 4 mapy, nulový progress a nedokáže hráča udržať dlhšie ako hodinu.

PC port funguje dobre, FPS neklesajú a v nastaveniach nechýbajú žiadne podstatné prvky. Oproti Xbox One verzií má rýchlejší loading. Osobne som dal prednosť PC verzií, lebo na Xbox One si bez aim-botu ani neťuknete.
+11
  • XOne 40
Léta jsem neměl úplně důvod vlastnit Xbox (jsem spíše na příběhové hry než týmové rubačky), nicméně Game Pass mě přesvědčil k nákupu (čehož nelituji) a díky tomu jsem si konečně mohl "zdarma" vyzkoušet všechny exkluzivity "ze zeleného údolí", které mě do té doby minuly. Inu, trefil jsem správně odhad, že většina z toho nebude pro mě. Crackdown 3 se ale jevila jako něco, co by mi mohlo padnout do noty (minimálně v rámci prapůvodních slibů). Výsledkem je téměř až fascinující selhání. Svět prázdný, že to na body prohrává i s Watch Dogs: Legion (a to už je co říct), příběh skoro neexistující a herní náplň zoufale bez jiskry a nápadu. Nevadila by mi arkádovost, ani ty zjednodušené mechaniky, které připomínají hry nikoli z minulé, ale předminulé generace konzolí. Ale není tu tah. Jakmile se okouká Terry Crews (což je tak na 15 minut), hra už nemá vůbec co nabídnout. Jó, být tam ona slíbená destrukce, to by asi bylo jiné kafe. Jenže tenhle high-koncept byl evidentně nad možnosti tvůrců i konzole a současně šlo podle všeho o jedinou kartu, na kterou vsadili. Upřímně doufám, že Microsoft v případně Xbox Series X poskytne větší péči svým exkluzivním titulům. V případě generace Xbox ONE mi přijde, že rezignovali na logiku "stejně to jde první den do Game Passu a nikdo za to platit nebude, tak proč se snažit". Jasně, vždycky se říkalo, že na exkluzivity je tu Sony. Ale zdravá konkurence je třeba.
+11