Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Westernová série Call of Juarez si našla v seznamu mých oblíbených her svoje nezastupitelné místo. První dva díly byly famózní – atmosférické, na pohled velice atraktivní, ale hlavně hodně zábavné. A poté přišel The Cartel…

Už z prvních informací na mě toto pokračování nedělalo dobrý dojem. Měl jsem vztek, že se tvůrci vybodli na prostředí Divokého západu a hru zasadili do současnosti. Na jednu stranu nám to dává možnost nahlédnout to stejného prostředí v jiném časovém zasazení, ale na druhou stranu se stalo, čeho jsem se obával. Tvůrci nezvládli příběh a jeho vyprávění. Děj je nešťastně dávkován poměrně chaoticky a na scéně se objevuje dost postav, které jsem si po značnou část herní doby nedokázal najisto zařadit. Na druhou stranu samotné cutscény mezi misemi jsou velmi zručné – jak graficky, tak co se animace týče. Voiceacting ovšem rekordy lámat nebude, sync obrazu a animace občas lehce hapruje a zvuk působí, jako kdyby postavy mluvily v jakési místnosti. Víceméně se jedná o drobnosti, ale nepřehlédnutelné nejsou.

Ovšem hlavním tahounem hry má být hratelnost a krása Cartelu tkví v kooperativním hraní. Dokážu si představit, že v singlu hra může působit stereotypně, odflákle a tak nějak tuctově. Ale jakmile se s vámi do hry připojí spoluhráč(i), nejlépe s funkčním mikrofonem (v mém případě můj věčný coop parťák JackCZ), tak není o zábavu nouze. Líbilo se mi pár zajímavých nápadů jako různé skryté úkoly pro každou postavu, poměrně vtipné telefonáty během hry (není nad to, když si začne hrdina během přestřelky číst SMSky) a pár povedených skriptovaných momentů obzvláštňujících jinak frenetické přestřelky.

Graficky je hra hodně nevyvážená. Máme tu lokace, kde mi padala huba na zem. Chrome engine vypadá moc pěkně navzdory tomu, jak je nenáročný na HW. Bohužel jsem měl pocit, že tvůrci některé mise jak designově, tak graficky odflákli. A to je převeliká škoda! Krom toho se objevuje solidní množství technických bugů, díky kterým je občas potřeba opakovat celou misi a to by se u kvalitní rozhodně stávat nemělo. Podobně jako u Dead Island, mě i u této hry vadilo nehezké dočítání textur pár metrů před hráčem. Zvláštní je to hlavně proto, že starší verze Chrome enginů toto zvládaly mnohem lépe. Například u Bound in Blood si na podobné nedoladěnosti nepamatuju.

Tak abych to shrnul. The Cartel se hrát rozhodně dá a nehraje se špatně, ale příště bych radši podobné odbočky vynechal a vrátil se zpátky k mnohem atraktivnějšímu Divokému západu (a pokud možno bez cel-shade grafiky a hromady čísílek).

Pro: kooperativní hratelnost, pár svěžích nápadů, pěkné animačky, zábavné přestřelky, HW nenáročný engine a přesto moc hezký na pohled...

Proti: ... kdyby tvůrci některé lokace neodflákli, množství technických bugů, chaotický a céčkově působící příběh, hra mi až moc svazovala ruce, zbytečné výzvy

+26
  • PC 75
Herní výzva 2021 - 6. Jménem zákona (Hardcore)
Když jsem se rozhodoval nad letošní volbou Herní výzvy, tak mě kategorie Jménem zákona upoutala na první pohled. Her, ve kterých je možné hrát za policistu/detektiva, je poměrně velké množství a značná část z nich z nich je i velmi kvalitní (Max Payne, L.A. Noire, série Sherlocka Holmese nebo i česká série Polda). Má volba, ale úmyslně padla na poměrně kontroverzní hru, která je často považována za největší propadák série Call of Juarez. Tou hrou není nic jiného než její třetí díl, Call of Juarez: The Cartel.

Hned po oznámení titulu a upřesnění, že se hra odehrává v moderní době, navíc pak, že se její valná část odehrává v americkém velkoměstě Los Angeles, nebyla přijata zrovna pozitivně. Bohužel, ani samotný výsledek názor příliš nezměnil, a to hned z několika důvodů. Na odvážlivce, kteří přeci jen dalšímu dílu šanci dali, čekalo v podobě kudly do zad už samotné menu. Menu této hry lze považovat snad za jedno z nejošklivějších, co je ve hrách možné spatřit. Nebýt animace rozpixelovaného revolveru uprostřed obrazovky, člověk by snad zavzpomínal na textové editory typu T602.

Po samotném spuštění kampaně, přivítá, nyní už opravdu otrlé odvážlivce výběr tří povahově naprosto odlišných postav, z nichž ke každé se váže jiný příběh, jiné vlastnosti a také dovednosti. Hra hned z počátku také nabízí průchod celou kampaní v rámci online kooperace, která je bohužel nyní, takřka 10 let po vydání, již naprosto nereálná. Následuje krátký úvod a konečně samotná hra. Co člověka ochromí ihned, jakmile dostane volnou ruku, je i na rok 2011 takřka otřesné grafické zpracování a zrovna nepomáhá prostředí první mise, tedy listnatý park plný rozmazaných textur. Pocit ze samotné střelby není úplně špatný, ale stejně si člověk se slzami v očích zavzpomíná na naprosto geniální pocit ze střelby a ještě dokonalejší systém krytí minulého dílu Call of Juarez: Bound in Blood. V rámci několika dalších misí člověk začíná pomalu, ale jistě uvažovat nad tím, zda se nepřehlédl, a skutečně hraje Call of Juarez. Samotné lokality a hratelnost hry tomu totiž alespoň z počátku vůbec neodpovídá.

Odvážlivce však mohu ujistit, že druhá polovina hry, se již minimálně prostředím původním dílům podobá, a dokonce samotný příběh začne být docela zajímavý, že i ten lze alespoň trochu považovat za důvod k dokončení hry. Abych hru ale pouze nekritizoval, musím jít přiřadit také velké pozitivum, které minimálně z mého pohledu považuji u hry tohoto typu takřka revoluční. Ona totiž zde samotná kooperace má poměrně zajímavý význam. Prvním dobrým nápadem jsou rozmístěné ,,collectibles,, které má každá postava unikátní a pozor, vzájemně se hlavní postavy dokonce nesmějí potkat při jejich sbírání! Z mého pohledu velmi zajímavý prvek, který je naneštěstí nedomyšlený a každá postava v každé úrovni má sběratelské předměty umístěné vždy na stejném místě, což opravdu nenapomáhalo ani online kooperaci, kdy si stačilo pouze vytipovat jednotlivé lokality a čekat, až se jiný hráč napálí.  Zároveň jsou ale sběratelské předměty velmi důležité k postupu na vyšší úroveň postavy, a tedy k zisku lepších zbraní. Co mi ale z hlediska kooperace, tedy různý hlavních postav, připadalo ještě zajímavější je, že každá postava si vlastně žije vlastní příběh. Má jiné vedlejší úkoly, jiná poslání a při hře za jednoho je málokdy uhodnutelná součinnost druhého. Pokud chce hráč skutečně pochopit příběh jednotlivých postav, je nutné hru odehrát skutečně na třikrát, za každou postavu jednou. Tím vlastně mířím také k tomu, že se jedná o první hru v sérii, která má na výběr více konců, a to jak z hlediska volby postavy, tak z hlediska překvapivé finální volby. Samotné vyvrcholení a výběr mezi souhrou a kooperací parťáků je jeden z momentů, kdy se musím přiznat, že jsem sám dlouhé minuty přemýšlel nad tím, jakou volbu volit. 

Ve finále, co na hře vychválit a zkritizovat. Ačkoliv mě hra svým příběhem, ale i samotnými možnostmi kooperace ať už online, místní nebo dokonce s AI velmi překvapila, ani to nezabrání tomu, aby třetí díl, z mého pohledu legendární série, odešel z boje jako poražený. Vývojáři museli vědět do jakého rizika se moderní dobou, a hlavně zaměřením na kooperaci pouštějí. Hra obsahuje již zmíněných mnoho pozitivních prvků, které ale přes zbytek negativ v herním světě příliš neuspěly. Naštěstí je zde možnost se na pravý Wild West vrátit v rámci o dva roky mladšího následovníka Call of Juarez: Gunslinger nebo jiných dnešních her typu Red Dead Redemption 2.

Hodnocení: 75% 

Pro: Druhá polovina hry, využití kooperace, různorodost příběhu

Proti: První polovina hry, grafické zpracování, nápady nedotažené do konce, moderní pojetí

+12
  • PC 50
Opět jedna nepochopitelná a určitě i nevysvětlitelná ... proč někdo opouští herní období, které má minimální konkurenci a ve kterém je toho stále tolik neukázaného?! Mno, každopádně The Cartel byl sekundární titul a určitě více potenciálu Techland vkládal do Dead Island. Dost mých hypotéz!

Třetí Call of Juarez je zklamání! Velké! Hráli jste nějakou hru od City Interactive? Ano, tak určitě budete vědět, co se tím snažím naznačit! Čest památce předchozích dílů, tohle dělali nějací šumaři! Nevadí mi přetvoření na "současný western", ale spíše spousta chyb, které by se daly zmírnit, či odstranit, a přitom by stačilo si nad to ještě chvilku sednout, ale páni testeři asi měli jinou práci ... někde v knajpě!

Technických chyb je bohužel spousta, hratelnost je mizerná, i když se pořádně zadíváte, jde vidět něco dobrého, ale všechno to potápí nevybalancovanost a tupost všeho okolo. Projížďka autem je fajn, jen si to nesmíte zkrátit polní cestou, se kterou tvůrci nepočítali. Nesmíte jít jinam než připraveným koridorem. Nesmíte ... no, zkrátka cestička ala CoDčka. Jsem pedant na chování zbraní ve hře a The Cartel ukazuje nevýslovnou hnusotu. Z Cartelu mám podobný pocit jako tehdy z El Matadora.

Dost hanění! Atmosféra je chvílemi adekvátní, potěší navštívení lokací z předchozích dílů, hudba se příjemně poslouchá i bez hry a hlavně se to dá dohrát – trvalo to docela dlouho. Jen doufám, že v Techlandu pochopili, že tohle byla špatná ulička. Takže zpátky a do té správné ...

Pro: akce/jízda, určitá filmovost, délka hry, volba na konci,

Proti: Al, zbraně,parta k ničemu, Chrome engine umí víc, koridorovost,

+11
  • PC 60
V pořadí třetí díl série Call of Juarez jsem ani původně nikdy nechtěl hrát, protože už v době vydání jsem ze všech stran slýchal vesměs negativní ohlasy. Nakonec jsem se rozhodl hru dohrát v rámci Herní výzvy 2018 ("Sousedy si nevybereš"). No, po dohrání mám pocity ze hry opravdu smíšené. Zprvu bych chtěl říct, že mi nikdy nevadilo, když se nějaké herní pokračování snažilo vydat jinou cestou, ať už zcela jinými herními mechanizmy či zasazením do úplně jiné doby či prostředí. Ale v tomto případě se zasazení hry z divokého západu do moderní doby do boje s drogovým kartelem zkrátka nepovedlo. Už počáteční zápletka hry mi přišla tuctová a navíc atmosféra přestřelek (oproti minulým dílům) mi přijde nudná a velmi generická. I když mě potěšil návrat do kulis původních dílů a návštěva mexických venkovů, bohužel jednotlivé úrovně vypadaly nezajímavě, zejména několik vzájemně zaměnitelných městských uliček a barů.

Nicméně chválím možnost si vybrat podle počátečních sympatií, za koho může hráč ze tří parťáků hrát (což může vést i k znovuhratelnosti) nebo si rovnou zahrát kampaň ve třech lidech. Občas bylo i fajn si v průběhu hry zasednou za volant vozidla a zúčastnit se pár automobilových honiček, i když jich bylo na můj vkus možná až moc a bohužel v singlu si nešlo vybrat, kdo bude řídit a kdo bude kropit nepřátele jako spolujezdec. Příjemná a poslouchatelná byla i hudba, která parádně navodila westernovou atmosféru. Po grafické stránce asi nemůžu hře nic vytknout, i přes některá místa na hru z roku 2011 nevypadá vůbec špatně. Zajímavá byla i možnost plnit vedlejší úkoly v podobě nenápadného kradení peněženek a mobilů povalujících se v okolí hráče, ve finále se ale pak jednalo o příliš stereotypní a nezáživnou činnost.

Hra ale dost trpí příliš okatým respawnem nepřátel a navíc se mi dost často naskytovala situace, kdy respawn nepřátel proběhl přímo před očima nebo pár metrů za mnou, kde jsem již před chvilkou byl. Překvapivě jsem narážel i na viditelné bugy, které bych už po posledním vydaném updatu hry nečekal. Dále AI parťáků je dost nešťastně vyřešena, neboť v singlu při přestřelkách funguje jen jako kulisa, která snad nikdy nikoho nezabije a vše nechá na hráči. Příliš často se také objevuje vyrážení zamčených dveří, kdy náhlé zpomalení času a vystřílení místnosti už po X hrách nepůsobí příliš epicky.

The Cartel tak na mě působí po všech kladech a záporech ve finále jako průměrná hra, které jsem původně chtěl vlepit 50%, ale v posledních částech hry mě začala více bavit než na začátku a trošku si to u mě vyžehlila. Nicméně pokud bych měl někomu doporučit, který díl Call of Juarez by si měl zahrát, rozhodně bych se třetího dílu vyhnul obloukem, protože na první dva díly ještě dnes nostalgicky vzpomínám a hratelnostně jsou oproti třetímu dílu ve všech směrech o několik třít výše.

Pro: Návrat "drsného" McCalla (i když se jedná o vzdálenějšího potomka), soundtrack, možnost si v singlu vybrat za koho hrát popřípadě hrát s přáteli kampaň v co-op, svižné automobilové honičky.

Proti: Nezajímavý příběh a přechod z westernového prostředí do moderního, tragická AI parťáků, výskyt bugů a špatné (i občas viditelné) naskriptování nepřátel, nezáživný pocit ze střelby.

+11
  • PC 35
Zžírala vás někdy zvědavost, jak by asi vypadal akční a ryze béčkový film ve vyblité grafice, který by vás sem tam zapojil do děje trochou toho takřka on-rails střílení? Mě taky ne, a přesto se sósedi z Techlandu rozhodli zpotvořit právě to (předpokládám, že tím pár měsíců zabíjeli nudu o pauzách na oběd), a ještě na to vlepit název vlastní značky (což jim ale počítám ve finále stejně prd pomohlo). Jelikož se na mé zprasené lenosti od posledně nezměnilo ani bď, tak opět v bodech -

To přijatelné:
- Nedá se říct, že by to vyloženě nudilo.
- Lokace samy o sobě jsou fajn.
- Auta maj fajn fyziku.
- Má to asi nejlepší danceclub, který jsem kdy ve hře viděl.
- V singlu se parťáci automaticky teleportujou podle potřeby, což je sice místy komické, ale aspoň se nezasekávaj a člověk nemusí vynervovaně čekat.
- Coop by mohl slušně zabavit.

Veškerej zbytek:
- Pajduláci kolikrát splývají s prostředím, takže mnohé přestřelky jsou doslova gunsblazing v tom smyslu, že člověk fakt nemá nejmenší tušení, kam vlastně míří.
- To ale vůbec nevadí, protože i na Hard stačí každýho trefit jednou dvakrát a hned je z toho great success. Nemluvě o tom, že snad každej materiál se tu dá prostřelit.
- Hlášky zdejšího tria patrně psal 12tiletý odkojenec GTA:SA a podobných ultramegagangsta ptákovin. Je jich málo, oposlouchají se během první mise, a pak už jenom vyloženě serou.
- Mobil. V GTA čtyřce naprosto parádní přírustek do technologické rodiny, tady nekonečnej zdroj frustrace. I uprostřed té nejšílenější válečné vřavy si postavy s přehledem a bez mrknutí s oblibou vyřizují telefonáty, přičemž si asi nasazují zelené shades, bo jinak si tu změnu obrazu neumím vysvětlit. Kdyby tak měly handsfree, neřekl bych půl slova, ale ti šulini developéři jim je holt nedali, a tak kdykoliv si někdo vzpomene a ozve se, já musím prostě sedět a čumět do zelenýho prostoru a čekat, než se hrdina uráčí dožvanit, a ještě do toho doufat, že mi mezitím nepřistane kulka v hlavě.
- Zbraně zní, jakoby jejich efekty vytáhli z devadesátkových stříleček a akorát je trochu proluftovali filtrama. Jejich feeling je též na pytel.
- Věřte mi nebo ne, je to příliš dlouhý. Těch 8 hodin bych normálně považoval za obyč, ale s tímhle obsahem je to kurevsky přestřelený (ergo napříč 15ti kapitolama člověk dělá přesně to samý v čím dál hnusivějších kulisách...představte si takový Virtua Cop s takovou délkou).
- Grafika je, jak už jsem zmínil, naprosto odporná a zejména pak zdejší voda je naprostá perla. To i z vlastní moči bych udělal něco pohlednějšího.
- Příběh je jak vystřižen z těch osmaždevadesátkových béček, a když nepočítám to střílení (odhadem tak 30-40% celý hry), je to fakt jakobych se čučel na osmihodinový Commando slash Walker Texas Ranger. Člověk se u toho nenudí, ale rovnou magoří, zatímco mu číselka z hodnoty IQ hezky pomalu prchaj pryč. Takže jo, je to mizerná hra, ale zase je to perfektní volba pro drunk/high (or both) playing.
+8 +9 −1
  • PC 75
Úvodem budiž řečeno, že tuto hru jsem dohrál před asi deseti minutami, tudíž jsou mé dojmy z ní ještě čerstvé. Faktem, který mě nicméně přiměl k napsání komentáře je to, že hra má zde na DH podle mého mínění zbytečně nízké hodnocení. Ale vezmu to raději popořadě. První dva díly CJ jsem hrá a taky s chutí dohrál. Druhý díl jsem dokonce dohrál několikrát a patří mezi mé oblíbené FPS (i díky výbornému příběhu). Takže si jistě dovedete představit s jakou chutí jsem ke Cartelu přistoupil. Co mě zpočátku trochu mrzelo byl fakt, že hra se z krásně vykresleného divokého západu z prvních dvou dílů přesunula do součastnosti a navíc do velkoměstského LA, které ani zdaleka nenabízí takové krásné grafické orgie jako pouštní městečka ve dvojce. Sotva jsem si ale na tuto podstatnou změnu zvykl, hra mě chytla a pocelých 15 kapitol mě nepustila. A nakonec doopravdy lituji, že nebyla ještě o chlup delší, i když díky třem hratelným postavám, z nichž každá má během hry své vlastní příběhy a boční úkoly a nakonec i rozdílný průběh misí, tu je celkem vysoká znovuhratelnost, takže by bylo slušné můj čas hraní (+- 8 hodin) vynásobit třemi. Tož, chváli bylo dost, je načase hodit na hru trochu bláta. 1) - chybí krycí systém. Krycí systém byl ve druhém dílu výborný a skvěle funkční. Nechápu proč jej autoři nezakomponovali i sem. Sice je většina přestřelek v pohodě i bez něj, ale najde se pár vyjímek (zejména v poslední kapitole) kde je jeho absence hodně cítit. Další věc, kterou bych chtěl zkritizovat jsou přechody hudby. Hudba je sice stejně jako v předchozích dílech výborná, jenže její využití ve hře mi přijde ne zrovna šťastné. Jednoduše- když se nepřátelé spawnou, začne zprudka "bojové téma" a vy už víte, že je načase se někam zašít a připravit se na boj. Tím ze hry odpadají "momenty překvapení" a s nimi spojené humorné situace. Další věc, která mě štvala asi nejvíc z celé hry je AI počítačem ovládaných spolubojovníků. Nezvykle často jsem je viděl jak střílejí do zdi, jak ztřílejí do prázdna zatímco jim nějaký gangster střílí do zad a hlavně při krytí byli naprosto nepoužitelní. Co bylo rovněž ne zcela v pořádku bylo spawnování nepřátel - byl jsem dokonce svědkem několika narození "ze vzduchu". Ale jinak - u Cartelu jsem se dobře bavil a doufám, že co nejdřív vyjde další díl CJ - ale raději zase z prostředí divokého západu...

Pro: hudba, dabing, příběh, svižnost, hratelnost, rozmanitost postav

Proti: AI, spawnování postav, systém ukládání, vedlejší mise mohli být propracovanější, absence krycího systému

+8
  • PC 60
Od Cartelu hráčská obec čekala hodně, možná až přehnané očekávání měla, a po jejím vydání se setkale spíše s negativnémi reakcemi a podprůměrnými recenzemi. Ale je to opravdu v jádru špatná hra?

Každý díl Call of Juarez šel svou cestou kdy první díl a Bound in Blood byla hratelnostně každá trochu jinde, a třetí kousek se taky vydal úplně jiným směrem, a to v duchu béčkových filmů. Opravdu si není třeba něco nalhávat, hra je béčko jak vyšitý, přesto to ale neznamená že je mizerná. Její tématika a příběh je jako balzám po všech těch ohraných klišé v podobě záchran světa, 2. světových válek, a amerických hrdinů ze kterých kape jejich patriotismus. Sice jsme v Los Angeles, dostáváme ale do ruky příběh tří poldů kteří nemají zrovna čistý štít a jsou tak trochu bastardi kteří hrají i na sebe. Tento příběh a téma války proti drogovému kartelu a pouličním gangům je poutavé, a hlavně působí sveže.

Přestřelky jsou fajn hlavně díky atmosféře prostředí, kdy se podíváme do zajímavých lokací, kde se protivníky stávají převážně pěšáci drogového kartelu a gangů. Absence krycího stylu, dává vzpomenout na klasickou hratelnost, a aby se hráč nepřejedl běžných přestřelek, jsou zde momenty kdy s parťákem rozkopnete dveře a vpadnete do místnosti a ve zpomaleném čase pošlete protivníky k zemi. Nebo situace kdy stojíte proti nepříteli který Vás potlačí těžkou palbou a vy se musíte pobyhovat pouze v době kdy parťáci poskytnou krycí palbu. Ale za nejzábavnější považu pasáže, kdy se ujmeme řízení vozidel, a někoho pronásledujeme nebo se případně snažíme někoho setřást, v kombinaci přestřelek za jízdy, to označuji za výborné zpestření hry. Co se týče plnění tajných úkolů a kradení předmětů, v tom vidím smysl pouze pokud hrajete v kooperaci s přáteli.

Grafická stránka hry mohla být lépe zvládnuta, přesto si myslím že hra je koukatelná, jinak soundtrack perfektně dokáže navodit atmosféru během honiček a přestřelek. Nadmíru se povedl. Jinak anglický dabing je taktéž na dobré úrovni.

Takže ve finále tu máme střílečku která je čisté béčko a na nic jiného si nehraje, a v tom je její síla a zábavnost. Pokud od hry čekáte něco jiného budete zklamáni. Odreagovačka jak má být. A nyní již za cenu která hře odpovídá, tak si tento kousek své hráče najde.

Pro: Atmosféra boje proti drogovému kartelu, přestřelky a honičky ve vozidlech, perfektní soundtrack

Proti: Grafika mohla být propracovanější, béčkovost nemusí být každému po chuti

+5 +6 −1
  • PC 30
Tuto recenzi berte, prosím, jako vážné varování, může se také stát, že si doma ublížíte, nebo rozbijete něco v blízkém okolí, či budete jen litovat zbytečně utracených peněz. Polské studio Techland je moje vcelku oblíbené, hlavně díky dvěma dílům Dead Island – které jsou mimochodem také prolezlé chybami, ale pořád si drží úroveň. U titulu, co právě recenzuji, mi spíše přijde, že se vzal jen engine, pár lidí, co na ničem nedělalo, a uplácala se rychlokvaška, která spíše než zábavu nám hráčům měla přinést peníze do kasy studiu. Já prostě nedokážu pochopit, že se jedná o stejné studio, co dělalo zmíněný DI.

Příběh vezměme rychle, protože mexických kartelů, řekl bych, jsme všichni už dosti přežraní. Hrát můžete za tři různé postavy (hodný, zlý a dementní polda – muž, muž, žena), které se lehce liší v postupu při plnění úkolů a taky uměním se zbraní. Po vybrání postavy se před vámi otevře klasický příběh o záchraně něčí dcery, o bodání do zad a hlavně o honičkách a sestřelování všeho, co se hýbe. Jo a taky kupa trapných a neskutečně často se opakujících hlášek. Herní doba singlu se pohybuje mezi 6-8 hodinami, záleží na vybrané obtížnosti, ale věřte, že budete jen rádi, že to skončilo – pokud si tedy hru skutečně opatříte. Nápad na moderní western zlý není, ale tohle provedení si nezasloužil.

Do hry, můžete jít se zbraněmi jako je brokovnice, samopal, rychlopalná puška, pistole, sniperka atd. Upřímně, je úplně jedno, co si vezmete, hlavní je držet prst na spoušti a modlit se, ať vše dobře dopadne. Nepřátelé vám budou stejně běhat pod mušku a jediné, co se nedá přeběhnout je tzv. zátaras, přes který je možno projít jen krycím systémem a to tak, že se posunujete stále kupředu po vytyčené trase a vaši partneři vás kryjí palbou. Je to vlastně pomalu jediný případ, kdy nestřílíte sami. Ve velké většině misí jsem se setkal s tím, že všechno dělám sám a navíc se střílí jen po mně. Tenhle typ her skutečně bytostně nesnáším a hlavně, když se ještě tak otřesně zpracuje. Pokud zabijete dostatečný počet nepřátel, je možno si zpomalit na pár sekund čas, získat tím nesmrtelnost (vrtulníky a zmíněné zátarasy to ale nezajímá). Příběhové animace, texty a dabing jsou otřesné a nedá se na to koukat, i když je to kolikrát lepší než samotné hraní.

Postup hrou je vcelku svižný, ale velmi nezajímavý. Pokud chcete ještě prohloubit nudu, můžete plnit vedlejší mise, o kterých se nesmí parťáci dozvědět. Třeba sbírat kontraband, nebo si dát štěnici na vlastní vůz (tím se také leveluje postava – co nová úroveň, to například odemčená zbraň). Až si budete sekat cestu k vítězství, tak nezapomeňte, že ne každé auto může explodovat (jeden typ jen hoří, druhý exploduje a třetí je nesmrtelný), zachrání to život. Také nezapomeňte na to, že to, co máte zažité z klasických FPS, tady prostě neplatí, ať už kvůli bugům, nebo totálně zpackanému designu misí. Když už se začnete orientovat, hodí vás hra za volant a to je prosím největší utrpení, co jsem kdy měl možnost zkusit. Model řízení je převzat z Dead Island (kde to víceméně stačilo na to popojíždění), ale do této hry a na i pětiminutové honičky, to není stavěné. Nejen, že se to prostě nedá ovládat, ale ještě musíte dělat to, co hra chce a to přesně (což jak jistě chápete, nejde, protože sama hra prostě nefunguje – není tak problém stále dokola umírat). Smutné na tom je, že ježdění si užijete až moc, takže přeji pevné nervy. Stejně tak budete bojovat s asi pěti vrtulníky (obdoba boss fightu), jednou s bazukou a potom už jen s kulometem M60, který se náhodně nachází v okolí. To by nebyl ještě problém, ale to, že do něj musíte sypat asi pět zásobníků při nefunkčním krycím systému, to už je věc bídná a na úroveň médium, je to úkol doslova nadlidský. Občas se setkám s tím, že mi hra hodí klacek pod nohy, abych se lépe motivoval, ale The Cartel pod vámi staví přímo hranici na čarodějnice.

Sečteno podtrženo, pokud vám nebude stačit text, mrkněte na hru třeba někde na videu. Já vás ale naprosto upřímně varuji, tohle si nekupujte. Měl jsem to štěstí, že jsem si hru zapůjčil a lituji jeho majitele. Nechtěl bych tímto verdiktem ale říct, že studio Techland je špatné, to ne, jen mi přijde, že nevěnují stejnou práci a píli všem svým titulům. Kdyby se to byť jen krapet podobalo alespoň Dead Islandu, byl bych spokojen, ale tady se vzal jen motor (engine) a vše ostatní, od příběhu po design šlo skokově dolů. A přitom by člověk řekl, že kvalita půjde už jen nahoru. Se smutnýma očima musím udělit tři body z deseti. Jo a mimochodem, ať mi nikdo neříká, že Aliens: Colonial Marines, je zastaralé, nebo nudné. Dříve, než tenhle nesmysl někdo řekne, měl by zkusit tohle a tuším, že už hlavní menu Cartelu, ho donutí vrhnout. Přeji pěkný zbytek dne, či večera.

Pro: - Naštěstí není hra příliš dlouhá, jinak by člověku dokázala hodně ublížit - Hudba místy docela ujde

Proti: Zápory: - Totálně zpackaný design misí - Mizivá umělá inteligence nepřátel - Stále se opakující herní prvky (zastřel vrtulník, uteč autem) - Plytký příběh a nudné postavy - Nezajímavé úkoly - Místy neuvěřitelně tuhá obtížnost

+5