Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Juarez: The Cartel

  • PC 70
Westernová série Call of Juarez si našla v seznamu mých oblíbených her svoje nezastupitelné místo. První dva díly byly famózní – atmosférické, na pohled velice atraktivní, ale hlavně hodně zábavné. A poté přišel The Cartel…

Už z prvních informací na mě toto pokračování nedělalo dobrý dojem. Měl jsem vztek, že se tvůrci vybodli na prostředí Divokého západu a hru zasadili do současnosti. Na jednu stranu nám to dává možnost nahlédnout to stejného prostředí v jiném časovém zasazení, ale na druhou stranu se stalo, čeho jsem se obával. Tvůrci nezvládli příběh a jeho vyprávění. Děj je nešťastně dávkován poměrně chaoticky a na scéně se objevuje dost postav, které jsem si po značnou část herní doby nedokázal najisto zařadit. Na druhou stranu samotné cutscény mezi misemi jsou velmi zručné – jak graficky, tak co se animace týče. Voiceacting ovšem rekordy lámat nebude, sync obrazu a animace občas lehce hapruje a zvuk působí, jako kdyby postavy mluvily v jakési místnosti. Víceméně se jedná o drobnosti, ale nepřehlédnutelné nejsou.

Ovšem hlavním tahounem hry má být hratelnost a krása Cartelu tkví v kooperativním hraní. Dokážu si představit, že v singlu hra může působit stereotypně, odflákle a tak nějak tuctově. Ale jakmile se s vámi do hry připojí spoluhráč(i), nejlépe s funkčním mikrofonem (v mém případě můj věčný coop parťák JackCZ), tak není o zábavu nouze. Líbilo se mi pár zajímavých nápadů jako různé skryté úkoly pro každou postavu, poměrně vtipné telefonáty během hry (není nad to, když si začne hrdina během přestřelky číst SMSky) a pár povedených skriptovaných momentů obzvláštňujících jinak frenetické přestřelky.

Graficky je hra hodně nevyvážená. Máme tu lokace, kde mi padala huba na zem. Chrome engine vypadá moc pěkně navzdory tomu, jak je nenáročný na HW. Bohužel jsem měl pocit, že tvůrci některé mise jak designově, tak graficky odflákli. A to je převeliká škoda! Krom toho se objevuje solidní množství technických bugů, díky kterým je občas potřeba opakovat celou misi a to by se u kvalitní rozhodně stávat nemělo. Podobně jako u Dead Island, mě i u této hry vadilo nehezké dočítání textur pár metrů před hráčem. Zvláštní je to hlavně proto, že starší verze Chrome enginů toto zvládaly mnohem lépe. Například u Bound in Blood si na podobné nedoladěnosti nepamatuju.

Tak abych to shrnul. The Cartel se hrát rozhodně dá a nehraje se špatně, ale příště bych radši podobné odbočky vynechal a vrátil se zpátky k mnohem atraktivnějšímu Divokému západu (a pokud možno bez cel-shade grafiky a hromady čísílek).

Pro: kooperativní hratelnost, pár svěžích nápadů, pěkné animačky, zábavné přestřelky, HW nenáročný engine a přesto moc hezký na pohled...

Proti: ... kdyby tvůrci některé lokace neodflákli, množství technických bugů, chaotický a céčkově působící příběh, hra mi až moc svazovala ruce, zbytečné výzvy

+26