Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Juarez: The Cartel

  • PC 75
Úvodem budiž řečeno, že tuto hru jsem dohrál před asi deseti minutami, tudíž jsou mé dojmy z ní ještě čerstvé. Faktem, který mě nicméně přiměl k napsání komentáře je to, že hra má zde na DH podle mého mínění zbytečně nízké hodnocení. Ale vezmu to raději popořadě. První dva díly CJ jsem hrá a taky s chutí dohrál. Druhý díl jsem dokonce dohrál několikrát a patří mezi mé oblíbené FPS (i díky výbornému příběhu). Takže si jistě dovedete představit s jakou chutí jsem ke Cartelu přistoupil. Co mě zpočátku trochu mrzelo byl fakt, že hra se z krásně vykresleného divokého západu z prvních dvou dílů přesunula do součastnosti a navíc do velkoměstského LA, které ani zdaleka nenabízí takové krásné grafické orgie jako pouštní městečka ve dvojce. Sotva jsem si ale na tuto podstatnou změnu zvykl, hra mě chytla a pocelých 15 kapitol mě nepustila. A nakonec doopravdy lituji, že nebyla ještě o chlup delší, i když díky třem hratelným postavám, z nichž každá má během hry své vlastní příběhy a boční úkoly a nakonec i rozdílný průběh misí, tu je celkem vysoká znovuhratelnost, takže by bylo slušné můj čas hraní (+- 8 hodin) vynásobit třemi. Tož, chváli bylo dost, je načase hodit na hru trochu bláta. 1) - chybí krycí systém. Krycí systém byl ve druhém dílu výborný a skvěle funkční. Nechápu proč jej autoři nezakomponovali i sem. Sice je většina přestřelek v pohodě i bez něj, ale najde se pár vyjímek (zejména v poslední kapitole) kde je jeho absence hodně cítit. Další věc, kterou bych chtěl zkritizovat jsou přechody hudby. Hudba je sice stejně jako v předchozích dílech výborná, jenže její využití ve hře mi přijde ne zrovna šťastné. Jednoduše- když se nepřátelé spawnou, začne zprudka "bojové téma" a vy už víte, že je načase se někam zašít a připravit se na boj. Tím ze hry odpadají "momenty překvapení" a s nimi spojené humorné situace. Další věc, která mě štvala asi nejvíc z celé hry je AI počítačem ovládaných spolubojovníků. Nezvykle často jsem je viděl jak střílejí do zdi, jak ztřílejí do prázdna zatímco jim nějaký gangster střílí do zad a hlavně při krytí byli naprosto nepoužitelní. Co bylo rovněž ne zcela v pořádku bylo spawnování nepřátel - byl jsem dokonce svědkem několika narození "ze vzduchu". Ale jinak - u Cartelu jsem se dobře bavil a doufám, že co nejdřív vyjde další díl CJ - ale raději zase z prostředí divokého západu...

Pro: hudba, dabing, příběh, svižnost, hratelnost, rozmanitost postav

Proti: AI, spawnování postav, systém ukládání, vedlejší mise mohli být propracovanější, absence krycího systému

+8