Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Je to tak, DC je zmršená a zbytečná verze klenotu, na kterej se nemělo sahat.

Vzpomínám si, že mě tam toho štvalo tolik - komiksový mluvící hlavy narušovaly původní nádhernou grafiku (a navíc neměly lip-synchronisation), obsah byl mnohdy osekanej - jj hudba v Hotelu Ubu byl fail, ale stejně tak např. ubyla konverzace s minimálně jednim týpkem v irský hospodě... a bylo toho ještě mnohem víc.

Taky se v DC pokud vím nedá umřít - MEH!

Úvodní obsah s Nico by byl řekněme fajn jako nějakej levnej vánoční bonus ke stažení, ale definitivní verzi to akorát ředí a narušuje původní skvělej narativ (zkrátka není lepší začátek příběhu než exploze kavárny :-) ) A to legendární intro s dokonalou orchestrální hudbou je tady zase naředěný!

Jinak dvojku jsem před nějakou dobou dohrál i jako DC a rozdílů oproti originálu je tam, myslím, minimum (?)
@koberec (komentář): Jak říká @Tarhiel: i jak jsem psal v komentáři, tahle Directors Cut verze je totálně zmršená po skoro všech stránkách. Jednoznačně doporučuju zahrát si původní, originál verzi.
@koberec (komentář): " Největším překvapením pro mě asi bylo, že se po první PŮL HODINĚ hraní stane z hlavní postavy velmi pasivní vedlejší postava."

To preto, lebo celá táto pasáž tam bola pridaná v DC verzii, hranie za obe postavy prišlo až v dvojke, a toto post-facto pridanie a následné sklamanie hráča, ktorý to očakáva, je niečo na čo sa mnohí fanúšikova série sťažovali - že to tam ani pridávať nemali, lebo nakoniec celú tu pasáž príbehovo pochovajú a idú si aj tak dej z jednotky - teda najväčší ťahák DC verzie, je zároveň aj úplne zbytočný.

Ak by si to už nemal za sebou, tak by som TI povedal, aby si si zahral pôvodnú verziu na SCUMMVM, teraz je to už zbytočné.

S dvojkou by si mohol byť spokojný.
@adam.kulhanek (09.09.2021 23:35): Já jsem to hrál na přelomu jara a léta a dal jsem si "Broken Sword" maratón, kdy jsem hrál všechny díly série hned po sobě. Director's Cut jsem si dal hned druhý den po dohrání originálního prvního dílu, ještě plný dojmů a nadšení, že si to dám celé hned po sobě znova, jen v lepším zpracování. Místo toho ale přišel tento šok...
@Pluto (komentář): Tak tohle mě abych pravdu řekl šokovalo, protože když jsem kdysi někomu přepouštěl své CD z časáku s BS 1 a 2 s tím, že jsem to jednak dohrál a jednak že mi postačí "vylepšená" verze z GoGu, netušil jsem, že se něco překopávalo. Myslel jsem si, že to bude přesně původní hra jen rozšířena o nějaký úvod. Takže teď abych zpátky sháněl tu původní verzi.
Je pravda, já jsem měl takový neurčitý pocit, že tam něco chybí a ten obsah Nico mi přišel, že tam docela sedí. Až kvůli komentáři si říkám, že mi tam asi vnitřně neštymoval ten flow vyprávění, mě to tehdy tak nepřišlo a naopak mi přišlo, že se s tím v rámci možností popasovali dobře. No budu to muset někdy ověřit:)
@Pluto (komentář): Díky tvému komentáři jsem si uvědomil zajímavý fakt. Jsem obrovský fanoušek prvního dílu (pro mě druhá nejlepší adventura všech dob), Director's Cut jsem si před pár lety prošel a přitom jsem tam většinu tebou zmíněných chyb vůbec nenacházel a s výsledkem jsem byl relativně spokojený. Ale teď když to čtu, tak si to zpětně uvědomuju a hrozně mě to na té hře štve.

Buď mám tu hru už tak zahranou, že jsem to hrál bez větší pozornosti nebo prostě jen stárnu a stává se ze mě nenáročný hráč. :D

P.S. Velké plus za pousmání Nico. :) Já si tu původní verzi asi musím zahrát zase znova. :)
@Pluto (09.09.2021 16:29): Môj názor na kvality tejto verzie nie je vôbec podstatný, dokážem rešpektovať aj odlišný pohľad. V tomto prípade však nesprávne chápeš význam slova parazitovať. "Parazitovaním je využívanie povesti podniku, výrobkov alebo služieb INÉHO súťažiteľa s cieľom získať pre výsledky vlastného alebo cudzieho podnikania prospech, ktorý by súťažiteľ inak nedosiahol." Budem teda predpokladať, že si mal skôr na mysli mnou skôr zmieňované pošliapávanie mena značky a s tým sa dokážem uspokojiť :)
@Pluto (09.09.2021 15:48): Primárne šlo o to, aby sa hra objavila aj na iných platformách, čo si vynútili samotní fanúšikovia. Charles Cecil sa následne rozhodol, že by bolo vhodné ju doplniť po toľkých rokoch aj o nový obsah a zjednodušiť niektoré problematické pasáže (ako napríklad mnohými kritizovaná hádanka s kozlom). Že tomu prispôsobil aj cenovku a možno i neadekvátne... k tomu všetkému ti poviem len toľko, že Cecil je u mňa tvorcom iba jednej jedinej hry a to práve prvý Broken Sword. Akokoľvek mám túto sériu pomerne rád, žiadnym ďalším dielom, ani ničím iným už nedokázal nadviazať na jeho úspech a kvality. Z toho pohľadu mi ani nepríde až tak prekvapujúce, že zásahy, ktoré povolil v Director´s Cute neboli vyložene k lepšiemu. Išlo však o jeho víziu, ktorou možno z tvojho pohľadu pošliapal odkaz pôvodnej hry, no určite sa nedá hovoriť o žiadnom parazitovaní (znova pripomínam, že nie všetko je iba o PC a v prvom rade bolo cieľom dostať hru na Nintendo Wii a Nintendo DS, aby si to mohli zahrať i noví hráči). Tvoj argument teda nie je vonkoncom paradoxný, on skrátka nedáva zmysel.
@M.a.t.t. (09.09.2021 15:07): Zní to sice paradoxně, ale tohle je skutečně parazitování na slavném jméně původní hry, i když obě spojuje stejný tvůrce. V tomto případě totiž podle mě nejde o prezentaci nějaké jeho vize nebo vyladění původní hry, ale o komerční kalkul za každou cenu tam něco přidat, aby se hra mohla prodávat za plnou cenu. Přidání obsahu navíc znamenalo zmizení některých částí hry, která tak mnohdy dává menší smysl a návaznost. Plus celkové zjednodušení a zpřístupnění hraní na mobilních telefonech.
Jsem fanouškem adventur i prvního dílu. Většina pokusů o remaky se pokouší vylepšit grafiku a trochu vylepšit hratelnost. V tomto případě to se zásahy Charles Cecil dost výrazně přehnal a vytvořil dílo, které dělá ostudu originálu. I kdybych neznal originál a zahrál jako první tento kus, rozhodně by se absolutoriu nepřiblížil (ale dostal by ode mě asi trochu víc, než 40 % - k tomu hodnocení přispívá i parazitování na slavném jméně).
Nebylo to špatné, ale přestože jsem nehrál původní Broken Sword, tak bylo úplně vidět, jak je to osekané. Přijdu do jeskyně, střih "back into Niko's apartment" doufám nebyl v původní hře :) Celkově jde jen o klikačku, člověk se nemá jak ztratit či zakysnout a jde jen o to použít jeden ze tří předmětů na předmět na obrazovce. Nápovědu jsem použil jenom jednou při tom prvním luštění dopisu v příběhu Niko. Příběh je pořád silný a držel mě až skoro do konce, pak v poslední lokaci už moc ne, takže 75 % :)
@Crash (26.02.2015 19:00): "Trošku my ty vaše negativní reakce a podprůměrná hodnocení přijdou, jako že jste čekali novou hru a ona to nová hra nebyla. Nemůžu si pomoct, dát originálu 80+ a remaku 50- jaksi nepobírám. " A nebylo by snažší třeba si přečíst komentáře oněch hodnotících než si sám domýšlet jejich kritéria? :) Když se ti líbilo že to můžeš hrát na více platformách nebo že ti to přišlo lepší než jiný remaky tak proti tomu vůbec žádná. Pro mě to bylo irelevantní.
Chlapci, aj ja hodnotím originál lepšie, ale to nič nemení na to, že väčšina hráčov DC je tu aj tak dosť spokojná (vrátane mňa) a najhlasnejšie sa v jej neprospech ozýva akurát pár komentujúcich a celkovo výrazná menšina :) Názor vám inak neberiem.
Zase nezapomínejte, že to vyšlo nejprve na Nintendo DS poté na iPhone/iPad a teprve po roce a půl na PC. Nevím sice jestli byl od začátku záměr to na PC vydat, ale kdyby to neudělali, tak zas většina PC hráčů bude bulet, proč to nevydali. Pokud vím tak originál vyšel jen na PC a PS, takže minimálně port na nové platformy se počítá.

Asi si už původní BS tak nepamatuji, protože zásadní problém jsem s tím fakt neměl, jediný čeho jsem si všiml, bylo to snížení obtížnosti, což sice asi potřeba nebylo, ale vzhledem k obecném trendu snižování obtížnosti, se tomu zas nelze divit. Nakonec na slavném kozlovi vytuhlo tehdy vícero hráčů, včetně mě.

Trošku my ty vaše negativní reakce a podprůměrná hodnocení přijdou, jako že jste čekali novou hru a ona to nová hra nebyla. Nemůžu si pomoct, dát originálu 80+ a remaku 50- jaksi nepobírám. Zvlášť když to pak srovnám s dalšíma mnohem nepovedenějšíma remakama.

Predevsim tohle neni zadnej director`s cut, kdy se autor vrati po x letech ke svymu dilu a sestriha ho do poboby, kterou melo dilo mit puvodne za pomoci jiz tehdy vytvorenych materialu, s tim, ze tomu da puvdni feel, ale prachsprosty pokus vydelat neco rychleho penizu s pomoci nekolika patetickych scen navic, ktery tu hru spis utahaj, zeserou a v neposledni rade nejsou vubec dobry. Neni v tom ani zadny predstaveni prvniho Broken Swordu mladsi generaci, protoze ta hra vzdy bezproblemove fungovala na vsech systemech a kdo chtel si ji mohl zahrat. Proste se jede brand, tohle holt Revolution Soft spolecne s LucasArts umi. Ted uz pomalu v povedomi neexistujou jiny adventury z 90. let, nez ty haha od Lucasu a prave BS. Smutny.
@M.a.t.t. (25.02.2015 22:08): Ahoj, v tomto případě nesouhlasím (asi stejně jako Matthias?) jakkoliv Tě chápu. Rozehrál jsem Directors cut a bez dalších okecávek mě to nebavilo. Poté jsem spustil originál a po letech jej zase projel a bylo to geniální. Tak buď je něco špatně se mnou nebo s přidaným obsahem (ten začátek prostě mění dynamiku celé hry!) anebo s oběma, to je taky možnost :-) Jednoznačně preferuji původní verze (včetně grafiky!), ale chápu že když chtějí firmy ještě trochu vytěžit ze starého titulu, tak tam musí něco nového přidat (obsah, grafiku...).
@Matthias (25.02.2015 21:40): Tak podľa mňa je to dobrá hra, aj napriek istým zjednodušeniam, ten kvalitný základ proste zabiť nemohli. Narážam hlavne na to, že tá nová verzia je opodstatnená mnohými prvkami a úpravami, bez ohľadu na to, ako to podľa niektorých vyšlo, narozdiel od iných nových reedícií, kde sa len kozmeticky upravila grafika, pridala kompatiblita na nové systémy a hotovo.
@M.a.t.t. (25.02.2015 20:35): nerozumím... chceš říct, že tento director Cut je vlastně dobrý v porovnání s director cut v grim fandagu a fathenheit? :)
Je to možný, nehrál jsem :) A preferuji původní verze...
[neexistující komentář]: Keď čítam podobné komentáre, tak mi chodí po rozume, že možno príde doba, keď si všetci začnú podobné Director´s cuty (aj vďaka dostatku nového obsahu) vážiť viac. Obzvlášť v porovnaní s Grim Fandango Remastered, alebo Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered :)
Red: opravdu mi moc nešlo do hlavy, co by se tak dalo v BS cenzurovat, nicméně jestli je to opravdu tak, jak píše Wiki, tak si můžou Revolution tenhle remake strčit někam...

Jsem rád, že jsem to přestal hrát a raději si dám někdy tu původní verzi.
já bych se na remake vysral a začal původní hrou. v remaku nezůstaly špeky, je to zjednodušené a přidaná hodnota v podobě pátrání za Nico je zbytečná...

btw, jsem to docela jasně shrnul ve svém brilantním komentáři (/samochvála)
Na wiki je zmíněná i cenzura a odstranění některých aktivních zón. Kdybych ale začínal tak bych šel asi stejně rovnou po nové verzi.
Já bych skoro řekl, že původní verze je lepší - možná se mi to jen zdálo, ale nedabují tady hlavní postavy jiní herci?
Tul: Přesně tak:)

Myslím si, že větší přínos (nejen pro něj, ale celkově i pro web) bude mít přísnější hodnocení tj. převedení hvězdiček na procenta, která tu něco znamenají a něco ovlivňují (celkový průměr).

Nějaké své alternativní hodnocení (které zde nemá co dělat) může používat buďto pozér nebo pokrytec;).
Isair: Nevíš, že dnes je hodnocení od odborné veřejnosti zkroucené a zdeformované? :))
je to hipster! :D Ked si stanovím nejaký napr. prísnejší spôsob hodnotenia (kdesi Garrett písal, že vo všeobecnosti nehodnotia ľudia percentami dosť prísne), tak sa ho snád nejak držím, aj ked s ním ľudia nesúhlasia a nebudem sa skrývať za nejaké hviezdičky. :D
Garret: Z jakého důvodu nehodnotíš procentuálně? (ten tvůj odstavec v profilu to příliš neosvětluje...) Je takový problém převést ty své hvězdičky do procentuálního hodnocení?... tenhle tvůj způsob hodnocení zdá se mi poněkud pokrytecký, ale tak proti gustu...
Komentar. Prosimte prestan delat sceny a normalne to hodnot, 50% je prumerna hra a dal podle tohoto vzorce.
Díky všem za přínosné komentáře. Provokující hvězdičky jsem odstranil, aby vás nedráždily.
Ok, ospravedlňujem sa, zle som pochopil jablekov príspevok ("ale nechas tam s klidem 90%" som chápal tak, že si myslí, že to Garret hodnotil 90%). Predtým, než začnem písať niečo do diskusie, mal by som si overiť, či nemám opicu a tiež by som sa mohol zamyslieť nad alternatívnými interpretáciami daného príspevku. Mea culpa.
Flowerpot: a ak by to hodnotilo normálne dalších 14 ľudí? To sme tu v zbierke úloh z matematiky? "Anička, Janko, Ferko a Danka dali hre štyri rôzne hodnotenia pohybujúce sa od 70% do 90%, výsledná hodnota bola 81,25, Garrett dal hodnotenie dve hviezdičky, pričom každá hviezdička znázorňuje 20%...aké hodnotenie má hra podľa aritmetického priemeru?"
Flowerpot: nevim, proč bych si měl přepočítávat procenta z ňákejch hvězdiček, tady nejsem na čsfd. Navíc vážně nerozumim tomu, jakej to má pro Garreta přínos...
Isair: přesně tak!
"tak sa aspoň na to hodnotenie pozri"

A co by tam uviděl? Kdyby Garret převedl ty své 2 hvězdičky na procenta (tj. 40%), hned by celkový průměr (těch 90%) rapidně snížil (a pro zdejší uživatele by to bylo přínosnější). Na to nejspíše jablek narážel.
jablek: Buď tak milý a predtým, než začneš v spravodlivom rozhorčení na niekoho pľuť kvôli hodnoteniu, tak sa aspoň na to hodnotenie pozri.
2garret: ty voe to nemuzes tu hru normalne ohodnotit? vysolis tu 10 veci, ktery te na hre sraly, ale nechas tam s klidem 90% omg..k cemu to tu pak je
jj, na to už jsem taky přišel. možná si to montana odškrtl jako dohrané poté, co dohrál úvodní část s Nico a o víc se nezajímal... ;-)

ten dabing je pěkně na hovno, nehledě na jeho zvukovou kvalitu...
Minimálně na PC jsou tři části s Nico (úvod, před prvním setkání George s Nico v jejím bytě a po Irsku)
Teda ale z videií to vypadá, že se v Revolutionu moc nesrali s dabingem. v jednu chvíli zní novej dabing a hned na to starej aniž by si kvalitativně odpovídaly.
Montana: "A uvodni cast za Nico rozhodne nema dve hodiny... mozna tak jednu."

mám to chápat tak, že ta půlhodinka s Nico na začátku je jediný přídavek a že už pak navazuje jen původní hra?
montana: To je blbost, pravda:). Každopádně i tak se ve hře dočkáme několika předělávek toho starého viz. zlepšená hudba/dabing v PC verzi (pokud autoři nelžou), předělané rozhovory a engine (byť na čistokrevný remake je toho asi málo). Ovšem máš pravdu, že je to spíše rozšířená edice BS (ostatně je to trochu nadneseně napsané i v názvu), rozhodně bych se ale zase tak nečílil, když tento výtvor někdo označí i za remake, neboť tam pár předělávek taktéž nalezne (na rozdíl od DC filmů;)).


Ja nevim proc je to takova diskuze :) Sem se jen zeptal proc tomu rikaj remake, kdyz je to jen oprasena stara hra :)
Jestli se to ma pridavat mi je jedno, cim vic Broken Swordu, tim lip :)
montana: A o čem tu vlastně diskutuješ? Ty si myslíš že se to nemělo přidávat?
ach jo, hral to tady vubec nekdo?
Ty obliceje pri rozhovorech jsou obycejne obrazky, postavy v nich ani neotviraji pusu, jen obcas pohnou hlavou. "Zlepseny dabing a zlepsena kvalita hudby" jsou klasicke PR veticky. Jediny system napovedy je opravdu prinosna a nova vec. Navic dosti povedena.
to z toho imho nedela remake, kdyz hra je porad stejna :)
Remake je proste vyraz pro novy zpracovani neceho stareho. A zde je to zpracovani stale stejne :)
montana - řekl bych, že rozdíl oproti filmům je ten, že zatímco filmový dcut je původně natočená verze bez střihu na verzi, která šla do kin, zatímco tady u toho je to původní hra + něco navíc...
On ten název všeobecně je nesmysl - hra nemá režiséra a nestříhá se, ale všichni víme, co se tím snaží říct.
Imho by nejpřesnější název byl "Doplněná verze" nebo tak něco, ale to zní dost debilně...
A co z toho dela remake?
Filmy ktery jsou "directors cut" taky nejsou remake.
montana: aby to byl remake, tak to nemusí být nutně HD (ani není). Prostě je to remake.
A na PC je to jako v HD nebo proc tomu rikate remake?
Ja to hral na iPodu a grafika sice je trosku vyzehlena, ale to bylo imho ciste jen mensi obrazovkou... nejaky zasahy do samotnych obrazovek tam nejsou.

A uvodni cast za Nico rozhodne nema dve hodiny... mozna tak jednu.
To jo, mně BS připomíná Indyho právě v tom, jak dokonale dokáže kombinovat vtipný prvky s těma vážnýma. A pak je tam ten dobrodružný příběh.
Ale je tam rozdiel, si vezmi, že množstvo stopáže v Indianovi Jonesovi zaberajú rôzne naháňačky a utekanie, kdežto BS dáva pochopiteľne viac priestoru zápletke-rozhovorom, čo je u mňa +.
Však, to že je BS svým způsobem herní Indiana Jones, z něj dělá tak super hru :)
Podľa mňa má BS nezabudnuteľné kúzlo pomaly odhaľujúcej sa dobrodružnej zápletky nezakladajúcej na akčných scénach (yes) a hlavne veľmi fajn svojrázny humor (Yes George). Hra mi šla taktiež v pohode na XP a kedže grafika už vo svojej dobe bola veľmi detailná a pekná, tak neviem ako chcú prekvapiť tým remakom...
90210: Přesně. Asi jsem si měl nechat GK na později. Po jeho dokončení mi adventury typu Monkey Island, TLJ, BS, Indiana, Blade Runner atd. příjdou o dost horší :)
Je to spis lehci indianajonesovska nez mysteriozni GK zalezitost, kazdopadne prvni dil je super a svizne se hraje (az na jedno misto, kryci jmeno kozel).
Drolin: velice užitečný příspěvek k tématu. A teď kšá!
Se spuštěním BS není problém, problém je ale ve hře samotné, která mimo krásné grafiky nic zajímavého nanabízí.
Ja jsem hral prvni i druhy dil normalne pod XP bez sebemensich problemu.
Hmm, dosbox mě nenapadl (a scumm by uměl i toto?), díky za tipy. Vždycky jsem se pravda snažil spustit hru přímo a vyšlo to tak napůl - běželo to, ale barvy jaksi "vypadly".

Stejně jsem ale na tuhle verzi zvědavý, takže ji co nejdříve zkusím.
Puvodni Broken Sword je na novych systemech spustitelnej uplne bez problemu. Scumm, Dosbox a dokonce jede i pod XP...Malo starsich her je tak snadno dostupnych a spustitelnych.