Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Broken Sword: Shadow of the Templars - Director's Cut

  • PC 55
Původní BS mám ze všech dílů nejradši. Krásná kresba, epický příběh a hlášky to všechno dělá tuto adventuru výjimečnou. Mé hodnocení je zde pouze na počin director´s cut, tedy na "přidanou hodnotu".

Director´s Cut přidává linii s Nico, ten příběh je velice citlivě vtěsnán do původního děje, takže tady jednoznačně kvituju, protože jsem viděl už řadu odstrašujících případů. Obtížnost je příjemná, nové puzzle jsou dostatečně nápadité a přitom nejsou nijak frustrující. Problém mohou mít neangličtináři s šifrováním dopisu, ale když jsem to dal i já, velký příznivce češtiny a dabingu, tak to nebude tak horký. Možnost rozehrát ve okně je také plus, můžete tak vidět jak se grafika BS vyjímala na 14palcovém monitoru. Nové titulky vypadají moderně, nejsem si jistý jestli půjdou dobře počeštit případnými češtináři. Jen mě překvapilo že do neherních frekvencí (intro) nejsou přidány a tak tam slyšíme pouze hlasy, nicméně to je tak 1% hry.

Kdyby zůstalo u výše zmíněného, director´s cut by se setkal s mou bezvýhradní podporou, nicméně je tu pár sporných a i čistě negativních věcí:

Přibyl systém nápovědy, to už je otázka preference, můj osobní názor je že nápověda ve hře je zlo, protože i když ještě zdaleka nejsem nijak frustrován tak je to příliš lákavá nabídka, člověk potom zádrhely sfoukne raz dva a už nebude mít krásné vzpomínky jak se potrápil a hrdost že hru dohrál. Jiného charakteru jsou blikající body, které mi z hlediska obtížnosti nevadí jako spíše ruší jednotlivé lokace.

Nově jsou vidět tváře postav v dialozích. Ty jsou v úplně jiném stylu než původní hra(viz obal), některé ksichty se povedly (Nico třeba), některé vyloženě ne. Když na mě vykoukl hlavní hrdina Poulíček tak jsem se lekl a zbytek hry plakal a hledal jak to vypnout. Nejde to, Poulíček se vám směje do tváře a po linii s Nico zcela přebírá iniciativu a vy už jen matně vzpomínáte na toho ostře řezanýho Jiřího, kterýmu sebral hlášky.

Když mluvíme o director´s cut, člověk by očekával že se do hry bude přidávat, ale tvůrci řekli NE a hra prošla poměrně hutným odstraňováním aktivních bodů, špatných konců a slepých uliček.

Celkově BS director´s cut má stále zachován stejný příběh a přidal zajímavou dějovou linii která tu původní zároveň nijak neutlačuje, nicméně člověk co hrál původní verzi může mít na jazyku trpkou příchuť že věci nejsou tak jak mají být. Původně jsem si myslel že jsou to jen takové staromilské povídačky, ale vzpomínky na znovuzahraní původní hry asi před rokem mi to potvrzují...

Pro: původní hra, nová linie s Nico, hraní v okně možné, trošku puzzlů

Proti: v director´s cut se řezalo více než je zdrávo, pro mě osobně přítomnost nápovědy, Poulíček

+24