Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
A je to tady, DICE vhazují rukavici do ringu a vyzývají Infinity Ward na souboj v jejich vlastní disciplíně. Máme tady moderní válečný konflikt, zatím nejasně definovanou hrozbu, kterou je třeba odvrátit, několik důležitých master-seržantů, jejichž jména brzo zapomeneme a hlavně nálož pořádně hutné akce! Nechronologické vyprávění začínající výslechem vaší postavy na stanici a přeskakování misí podle toho, o čem zrovna vaši nadřízení chtějí vědět, se mi zamlouvalo. Je to alespoň trošku osvěžující přístup k béčkovým velezápletkám o Rusku a atomových bombách, takže i relativně jednoduchému ději se dostává slušná dávka napětí a pocitů důležitosti.

Náplň misí není v ničem překvapivá, vystřídáte různá prostředí od rozlehlých plání, džunglí, přes sniperování na střechách až po hektické busty stísněných kanceláří. Intenzita a rychlost hry je o malinko nižší než u sérií Modern Warfare (+ Black ops), ale pocit není o nic méně realistický, právě naopak věci jako chování zbraní a práce s viditelností realističtější jsou. Vůbec práce s viditelností je po vzoru Bad Company 2 bezkonkurenční, opravdu musím zmínit kvalitu světel, víření prachu po detonacích a efekty oslnění, jichž mimochodem někteří vojáci využívají cíleně tím, že vám do očí posvítí laserovým zaměřovačem.

Díky tomu, že hra není vždy tak zběsile rychlá nastávají dvě situace: ta první je bezprostřední a týká se toho, že se cítíte jako na skutečném bojišti (za předpokladu že hrajete na hard), vidíte pozice vašich i nepřátelských vojsk a to vás může svádět k přemýšlení o tom, jak nejlépe zaútočit (na což u Modern Warfare není čas). Druhá situace nastává následně, když jste za toto přemýšlení potrestání zatím nejnásilnějším scriptováním, co jsem u hry viděl. Neviditelné spínače, které musíte aktivovat, aby vás hra pustila dál jsou samozřejmě i v Modern Warfare, ale tam jsou naprosto v souladu s logickým uvažováním hráče, hraní Modern Warfare je tak hektické, že není prostor k tomu, abyste se někde zastavovali, nebo se snažili odejít z bojiště. U Battlefieldu na to prostor je, ale přesto těchto možností nesmíte využít. Jednou mi stačilo střílet na nepřátele z trochu jiného úhlu, a jelikož jsem tím nesplňoval příkaz „follow“ na svého parťáka, hra prostě nepokročila dál, jindy stačílo o cca 5 metrů vybočit a už mi hrozila dezertace a to jsem chtěl jen nepřátelům vpadnout do zad, což např. v Bad Company 2 občas šlo. Kampaň je scripty opravdu nepříjemně svázaná, kdybych neznal multiplayer, divil bych se, proč se hra jmenuje „bojiště“, když z něj představuje jen malinký, uzounký koridor (a to tvrdí někdo, komu standardní koridorovost u FPS nevadí). Na druhou stranu musím ale uznat, že pokud se hráč vzdá experimentování a soustředí se čistě na postup dál, na problém se scriptem narazí jen párkrát za hru... Když to vezmu kolem a kolem, jsem s kampaní velmi spokojen, hra neměla sebeméně nudný moment, je velice záživná a pokud odpustíte nulovou volnost, tak je perfektně hratelná.

Nepochybně jedním z důvodů, proč se Battlefield tak skvěle hraje, je grafika – zmíněná osvětlení, propracované efekty na každém rohu i celková líbivost prostředí, to jsou grafické orgie drtící vše vyjma Crysis. Design prostředí taktéž bez výhrad a co obvykle nedělám, tak zde nemohu opomenout zvukovou stránku hry – špičkové efekty dle prostor odkud/kam střílíte apod.

Na závěr nejspíš to nejdůležitější a to je multiplayer, neměl jsem možnost ho důkladně prozkoumat, ale věřím, že zde Battlefield boduje asi nejvíc. Vzhledem k rozpětí bojiště, optimálního množství hráčů na něm a využití techniky Battlefield Call of Duty nekonkuruje, zde rozehrává svůj vlastní „boj“ a směle v něm vítězí. Vybíráte si povolání, které skutečně ovlivňuje váš styl hry a nedává vám jen druh zbraně, používáte techniku, která výrazně ovlivňuje dynamiku hry, můžete využívat obstojnou (ne však úplnou) zničitelnost prostředí a spolupracovat s kolegy na vyšší úrovni než bývá zvykem…
+13
  • PC 65
Hodnocení se týká singleplayer verze hry.

Na Battlefield 3 jsem se netěšil, protože dnešní střílečky z vlastního pohledu jsou pro mě nudné. Sice už nejsem tak hbitý střelec jako kdysi, ale rozhodně nepotřebuji berličky typu autoheal nebo potřeba pouze šesti tlačítek na klávesnici. Na druhou stranu jsem s povděkem uvítal možnost plazení se, narozdíl třeba od druhého Crysis. Ovládání je tedy přizpůsobené gamepadu a co největší jednoduchosti a to mi vadí.

Příběh mi připomněl ten ze sedmého dílu Call of Duty, v Battlefieldu nebyl špatný, ovšem ve střílečkách mi chybí větší ztotožnění se s postavami. Když podřízli chlápka s dinosaurem, vůbec jsem nevěděl kdo to je a proč by mě to mělo jakkoliv zasáhnout. Nebo když na konci zemřeli dva členové naší posádky na mostě pod palbou nepřátelského letounu, vůbec nic to se mnou neudělalo. Příběh v těchto Battlefield/Call of Duty/Medal of Honor střílečkách běží tak rychle a ne zrovna dobrým způsobem, že si nejsem schopný zapamatovat co mi říkají a jaký je můj vztah k nim.

Výborné je ozvučení hry. Fakt že jo, to se EA povedlo a v prostorovém zvuku to vždycky dostává speciální náboj. Sice jsem se delší dobu hrabal v nastavení, kde je na výběr zase konzoloidní vymoženost jako Hi-Fi nebo domácí kino ("Sakra 5.1 tu nevidím, no tak tam hodím domácí kino"). Se zbraněmi nejde nic moc nového vymyslet, od prvního Modern Warfare tu máme hlavně střílečky ze současnosti. Ach jo, já chci nějakou zase z druhé světové :) (ale nějakou normální bez autohealu).

Co bych ještě vyzdvihl, je jak hra a levely příjemně ubíhají. Levelů je málo a tak by bylo výrazné minus, kdyby se opakovaly. To se naštěstí neděje a tak třeba mise v letounu, ačkoliv mě neskutečně štvala, protože jsem zaboha nemohl sundat v jedné fázi nepřátele, tak mě bavila. Už tím efektním startem z letadlové lodi. Vlastně filmovost z celého titulu čiší na všechny strany. Určitě nejlépe ze "svaté" trojice BF/CoD/MoH.

Nejlepší vyjádření podle mého názoru je: obyčejná hra, kterou jsem dohrál rád, ale už si jí nikdy nepustím.

Pro: Filmovost, příjemná atmosféra, zvuky

Proti: Autoheal, špatné podání příběhu a postav, jednoduchost ovládání

+15 +21 −6
  • PC 80
Hodnocení se týká jen SP kampaně.

Velký překvapení. Asi nejlepší singleplayer v historii série, velkej kus nad úrovní BF4 i BBC2. Příběh je poměrně jednoduchej a jede podle klasický šablony (přesto si neodpustí kupu nesmyslů). Retrospektivní způsob vyprávění ale udržuje člověka mírně v napětí a zaměření na několik málo postav napomáhá celkový přehlednosti. Po vzoru Modern Warfare série hra přepíná především mezi perspektivama pěšáka pravidelný americký armády a operativce ruský vojenský rozvědky, takže se dočkáme příjemnýho střídání tempa i prostředí.

Hratelnost je extrémně lineární, i CoD proti tomu občas působí jako sandbox, ale až na několik momentů to není na škodu. Momenty, ve kterejch to na škodu je, představujou například totálně pasivní segment ve stíhačce, kterej se omezuje na občasný kliknutí na červenej čtvereček, v čemž se snad ani nedá selhat. V takovejch případech BF3 začne působit spíš jako prezentace pohlednýho enginu než funkční hra. Narozdíl od BF4 tak ale aspoň nepůsobí po celou dobu kampaně.

Skriptování občas drhne, DICE si ke směrování hráče správným směrem vypomáhaj spoustou mírně amatérskejch instafail podmínek, ale když jim na to člověk přistoupí, může si užít slušnou akční jízdu.

Technicky se tomu samozřejmě moc vytknout nedá, ozvučení je naprosto famózní a grafika je taky na vysoký úrovni, ačkoli její funkčnost trochu trpí na úkor vzhledu. Ohulenej kontrast a milion odlesků způsobujou, že i za jasnýho dne je všechno v sebemenším stínu naprosto černý a nedá se poznat člověk od keře na dvacet metrů. Dovedu si představit, že při dlouhodobým hraní MP to nemusí každýmu sednout, ale v tý několikahodinový SP kampani mě to až tak nerozčilovalo.
+13
  • PC 85
Jelikož jsem nehrál a ani hrát nebudu multiplayer, okomentuji pouze singleplayerovou část hry.

Jsem si vědom, že Battlefield byl vždy hlavně o mulťáku, v Battlefieldu 3 nám vývojáři nabídli i pořádnou, i když krátkou singl část hry.

Příběh:
Ač bych to nečekal, musím říct, že příběh byl pro mě zajímavý a dobře pojatý. Dá se říct, že se jedná o jakousi mozaiku, kdy netušíte do samotného konce hry, jak to celé dopadne. A vůbec mi nevadí, že v jádru se jedná o klasické klišé. Mě to u monitoru udrželo a bavilo.

Hratelnost:
Jak už bývá zvykem v dnešní době, kampaně mívají krátkou herní dobu. Většinou mi to nijak nevadí, ovšem zde je herní doba 5 hodin čistého hraní. Nějakou tu hodinku navíc bych klidně uvítal, ale nedá se nic dělat :)
Ze začátku, kdy se hra „rozjíždí“ se jedná o průměr, sem tam jsem si i zívnul, postupem doby ovšem hra graduje.

Grafika a zvuky:
Technické zpracování je špica, engine Frostbite 2 je výborně optimalizovaný. Grafika hry je líbivá, efekty úžasné, často mi padala během hraní brada :) , animace velmi věrohodné. Ke zvukové stránce nemám žádných výhrad. Atmosféru doplňují výtečně, ozvučení zbraní a efektů skvělé, dabing na pohodu.

Pro: Audiovizuální stránka hry, příběh

Proti: nudnější začátek, krátkost kampaně

+21
  • PC 70
Hned na začátku bych chtěl poznamenat, že Battlefield 3 hodnotím jako obrovský fanoušek druhého dílu a DICE se celou dobu od oznámení kasali tím, že trojka je jeho pravý nástupce. Doba asi pokročila, takže onen nástupce je vlastně těžce osekaná verze předchůdce zabalená do pěknější grafiky.

Se singleplayerem se nebudu moc zdržovat. U primárně multiplayerové hry, jakou série Battlefield bezesporu je, se jedná o úplnou zbytečnost. Z trailerů na hru to vypadalo, že se dočkáme válečné hry v podobném duchu jako seriál Generation Kill nebo dokumentární filmy jako např. Armaddilo nebo Restrepo. Hra se nakonec zvrhla v dnes už ohrané nahánění atomové bomby a superpadoucha s trapným ruským jménem po celém světě. To by ani tolik nevadilo, kdyby si hra i její tvůrci nehráli na něco víc. V singleplayeru si zahrajeme za několik různých postav. A tohle právě nefunguje. Mise s kopilotem ve stíhačce je do hry tak násilně nacpaná, že to ani pěkný není. Ale zase chápu, že stíhačková mise se musela ve hře objevit, abychom měli aspoň něco, co konkurence nemá.

Co naopak konkurence má mnohem lepší je kooperace. Ze slibovaných desíti misi se nakonec vyklubalo šest, které jdou dohrát za necelou hodinu. Navíc skoro vůbec netěží z přítomnosti dvou hráčů. Jedinou aspoň trochu zajímavou misí je ta vrtulníková, která se ale nakonec stejně zvrhne v nekonečnou nudu. Jediným pozitivem kooperace tak zůstává možnost odemknout si několik zbraní do multiplayeru.

Ten je dle očekávání nejpovedenější částí hry a ve svém oboru nemá v současné době konkurenci. Starší díly série jsou ale pořád lepší a nabízejí více možností.

Nejvíce k naštvání jsou unlocky, hlavně pro vozidla. DICE se opět chlubili touto vymožeností, ale už se zapoměli zmínit, že z vozidel sundali i tak základní věci jako světlice u stíhaček a dali je jako unlocky. Když hra vyšla, tak to ani tolik nevadilo, ale několik měsíců po vydání už nemají nováčci prakticky žádnou šanci se se stíhačkou udržet ve vzduchu déle než pár vteřin, o zabití protihráče nemůže být řeč vůbec. Stíhačka bez světlic je naprosto bezbranná a pilot se stává lovnou zvěří pro všechny. Dovedu si představit, že to dokáže mnoho hráčů odradit.

Další slabou stránkou jsou mapy. Hra podporuje až 64 hráčů, ale většina map je na to naprosto nevhodná. Několik map je navíc ve tvaru nudle, kde se hra zasekne uprostřed bez možnosti prorazit nebo protivníka obejít. Řeč je samozřejmě o módu conquest. V rushi jsou na tom mapy o hodně lépe i díky nižšímu maximálnímu počtu hráčů. Ostatní módy v čele s TDM jsou zajímavým zpestřením a odehrávají se na menší části mapy.

Abych to na závěr nějak shrnul, tak v mých očích třetí Battlefield zklamal jako nástupce dvojky. Jako hra je na tom ale skvěle. Potřebuje ale ještě několik patchů, protože zabugovanost je na vysoké úrovni a některé věci v multiplayeru by zasloužily překopat úplně. Jak ale známe DICE a EA, tak se možná dočkáme několika DLC a většina chyb zůstane bez povšimnutí.
+25
  • PC 85
Battlefield jsem poznal až u dvojky a dost mne uchvátil jeho multiplayer byl prostě úžasný. Ty velké mapy a těch hráčů a nelítostné bitvy. A proto jsem na Battlefield 3 tolik tesil. Dnes se ale budeme věnovat singleplayeru.

Singleplayer lze dohrát za nějakých 7-9 hodin na střední obtížnost. Single není moc ultra těžký, ale některé úseky dají zabrat. Prostředí je různorodé od Teheránu až po iránský les. Bohužel většina hry se odehrává v městské zástavbě. Mise v F/A-18 Hornet je graficky úchvatná.

A připadala dostatečné dlouhá nebyla těžká ale na orientaci v prostoru hardcore (hlavně když dělal ty zákruty a výkruty). Mise v tanku byla ale skvěla. Ty textury solné pouště byly tak ostré, že neslo poznat, jestli jsou skutečně nebo ne.

Ovládaní tanku je jednouché stačí jenom wasd a myš. Mise mela výborné tempo. Další skvěla mise byla ta v Paříži. Škoda ze hra nutila zabíjet ty policisty jinak by mne zabily. To zemětřesení ve druhé misi mi přišlo slabé ,asi proto že jsem viděl ten trailer.

Ale mise po zemětřesení mněla hustou a tísňovou atmosféru. Všude tma, všechno zničené a všichni naší mrtví. Začátek deváté mela podobnou atmosféru. Ta spolupráce s partnerem byla tak atmosférická a ten silný déšť do toho.


Grafika ta je jedním slovem úžasná! Sluneční paprsky jsou. Ne a jako v jiných hrách kde nejsou kromě Crysis 2.Nasviceni je taky pěkné vyvedené. Textury jsou ostré a nikdy dlouho nenahrávají a ne jako například v Rage.Kde to dělalo porad. Kouř je taktéž krásny. Demolice v singlu je bohužel dost omezena.

Animace postav a hráče jsou, proste perfektní. Vidíte svoje vlastní nohy a nepřipadáte si jako zbraň ve vzduchu. I obličeje postav jsou jako živé ale ne pokaždé.
Vojáci se perfektně kryjí za zeď nebo nějakou překážkou, i kleci a leží.

Zvuk prostředí je perfektní. Kazda zbraň má jiny zvuk. Pistole zní jako pistole a třeba kulomet zni také jako kulomet. Každé vozidlo má svůj zvuk. Zvuky bojiště jsou správné burácivé a intenzivní. Soundtrack se mi líbil. Hudba sedí k tématu hry.

Pro: Zvuk,Animace,Grafika.

Proti: Krátký singleplayer ,Omezena demolice.

+16 +18 −2
  • PC 85
Série Battlefield je pro mě pojem a především nejlepší on-line válečná akce, která kdy vznikla. Důvod je prostý. Která jiná hra Vám na mapách velkých jak kráva dovolí hrát 64 lidí? Která jiná hra Vám představí totální simulátor války, kdy na zemi jezdí tanky, džípy, po vodě lodě, ve vzduchu vrtulníky a stíhačky? Která jiná hra Vás svojí atmosférou války tak neskutečně učaruje? No jasně, je to Battlefield. A trojka je opět o něco lepší, než její starší kousky a s podstatou opět na oko stejnou.

Sympatická byla kampaň, provedla mě všemi mapami, které se ve hře nachází. Nicméně byla zbytečná. Na těch pár hodin zapomenu, protože minimálně desetinásobek odehraju v multiplayeru s jinými hráči a ten mi zaručí daleko více zážitků, než kampaň samotná.

Co se týče multiplayeru samotného. Levelování je využito na maximum. Body se získávají za cokoliv, jakkoliv, kdykoliv a tím vším se pak vylepšuje cokoliv. Zbraň, štít, granáty, bojová vozidla....cokoliv. Tudíž hra se neustálým hraním a levelováním stále mění a vyvíjí a tudíž je pořád, na dlouhou dobu, dost zajímavá.

Myslím si, že když už nic jinýho, tak právě peníze investované do téhle hry jsou jednou z nejlepších investic, které jsem za poslední dobu zažil a určitě jich nelituju.

Nicméně nemůžu říct, že bych byl se hrou naprosto spokojený. Hru jsem s bratrancem koupil v den jejího vtrhnutí na trh. Po nainstalování druhý den po mně okamžitě chtěla gigabajtový patch, za týden další...No, je to normální? V dnešní době patrně je. Dříve bych pomalu žádný patch neřešil a v dnešní době mi EU nabízí polotovary. No jo, co se dá dělat.

Pro: Atmosféra války, hudba (nezklamala titulní melodie), vývoj hry, vylepšování všeho, grafika

Proti: Možnost spuštění hry jen přes Origin, fakt, že nainstalovaná hra byla polotovar.

+8 +9 −1
  • PC 90
Po dvou letech po vydání a po témeř 600 odehraných hodinách jsem se rozhodl, že se krátce zmíním o Battlefieldu 3 a později i o jeho přídavcích.

Když zavzpomínám na dobu před dvema lety, kdy se teprve vydání BF blížilo, hemžilo se to po herně-zpravodajských serverech orgasickými informacemi o tom, že BF3 vyhrálo rekordní počet cen na E3, že se jedná o nej FPS všech dob atd. Fact or fiction?

BF3 jsem si předobědnal, protože jsem veřil ve kvalitu této hry, jsem veterán BF2 a BC2, takže jsem neměl obavy o kvalitu, když o hru postaralo Švédské Dice. Když hra dorazila instalace proběhla v pořádku a šup na Single player, o tom jen krátce.

SP je naprosto tuctový a ničím nepřekvapující a řekl bych i trochu zbytečný prvek BF3, pokud znáte(kdo ne?) SP od konkurenčního Call Of Duty, tak je to více méně totéž, postupujete stryktně lineárním koridorem, který je lineárnejsí než lineární rovnice z druhé třídy základní školní docházky a odpravujete jednoho zlosyna za druhým. Někdy se k vám připojují kolegové, jindy bojujete sami. Mise jsou různorodé, občas se svezete v tanku, občas si zalétáte ve stíhačce, více méně prolezete nekteré mapy z MP. SP má spád, ale podle mě trpí přílišnou hektyčností po vzoru CoD, kdy se kolem vás neustále něco děje, bouchá, střílí atd atd. Toto bylo fajn v Modern Warfare 1, ale v dnešní době kdy má podobný koncept každá druhá FPS, už mi to příjde celkem otravné.

Za mě hodnotím SP 60%, takže palec jen mírně nahoru.

Ale BF3 je především o MP, a ten spáchaly DICE témeř na jedničku.
MP obsahuje v základu 9 map a dvě hratelné frakce USA a Východ. BF 3 byl od počátku prezentován jako komplexní, tzn. že by si v něm každý najít to své, toto tvrzení podle mého hra splnuje na 100%. Chcete být pilotem vrtulníku a podporovat pozemní jednotky ze vzduchu? Není problém. Chcete být pěšákem a zažít intenzivní přestřelky na různé vzdálenosti? Není problém, chcete byt pánem nebes? Stačí skočit do stíhačky. Chcete být sniper? Takto bych mohl pokračovat hodně dlouho.

I mapy jsou navrženy tak aby pokryly široké spektrum hráčů, kde si každý najde to své.
Když už jsem u těch map, tak jsou skvele navržené. Operace metro, pěchotní boj na kráté vzdálenosti.

Seine Crosing a Grand bazar, mapy zaměřené hlavně na městský boj v těsných uličkách a trochou tězké techniky.

Já osobně jsem si nejvíce z techto základních map oblíbil Damavand, Noshar, a Teherán, všechno jsou to víceméně klasické BF mapy, kde si užijete dosyta všeho, co BF nabízí, pěchotní boj, lehká i tězká technika a nějaké to letectvo.

Dále tu máme Caspien Borderm, Operaci Firestom a ostrvov Kharg, které jsou rozlohou největší a hodně otevřené mapy.

Kazdá z map je nečím charakteristická a dobře zapamotovatelná, např. adrenalinový seskok v Damavandu, nebo pád antény v Caspien Border. Každou z map se musíte svým způsobem naučit než se v MP začnete chytat a nedostávat permanentně na zadel.

Tyto mapy hodnotím jako obrovské plus, protože ani po dvou letech mě nepřestalo po nich pobíhat a zabírat vlajky nebo ničit M-Comy.

Další obrovské plus jsou zbraně a jejich modifikace, doslova si můžete přizpůsobit svoji primární zbraň k obrazu svému, kazdá zbraň se dá modifikovat, ruznými způsoby a kombinacemi jak uznáte za vhodné od hlavně přes mířidla a hlavně až po kapacitu zásoníku a laserové žařízení.

Dále tu máme čtyři herní třídy, už klasické - utočník/doktor, inža, podpora a recoon, dále nemá smysl psát, každý ví, kdo co umí, jen zmíním, že se dá využívat variabilita výbavy a například doktor/útočník si může defibrilátor vyměnit s M320kou, mě osobně tu ještě jedna třída chybí.

Dále se mi zamlouvalo velmi veliké množství techniky od rychlích bugin, přes těžkotonážní transportéry a tanky až k obrovsé létací pevnosti tzv. Gunship. S každým kusem tohoto vozového parku dá chvilku cviku než se naučíte, například do teďka nezvládám tzv. dogfighty, kde jsem prostě malý pán.

V současné verzy je hra vyladěná a téměř bez bugů, osobně jsem neměl s hrou problémy ani že žačátku, kdy bylo ve zvyku předstírat hysterické záchvaty, když byla F2000 trošku "přeexpená". Nestakl jsem se za svých 600 hodin ani s většinou bugů, jenž jsem na youtube našel.

Největsí problém vidím ve špatném hitboxu a netcodu, který má za následek hodně opovrhované zastřelení za rohem, zase tak strasný problém v tom nevidím, nekolikrát jsem za rohem zakalil, ovšem s nejvetší pravděpodobností jsem stějně tak spustu killů tímto způsobem získal, obdobně jako většina dalších hráču.

Pokud se moje hodnocení BF3 nebude někomu pozdávat, tak upozorňuji, že jsem fanboy BF a hodnocení může být trošku až více ovlivněno právě fanboyovstvým:).

K BF 3 vyšlo 5 zatracených DLC, které k těm 600 hodinám nemalou měrou přispělo, těmto DLC se dále taky budu věnovat.

V Listopadu tohoto roku vyjde BF4, který má být notně vylepšenou verzí BF3. V každém případě si čas to vydání budu krom jiného hraní krátit BéEf trojkou.

Tu stovku budu moci doufám mrsknout právě BF4.

O této hře bych mohl psát jestě dlouho a nenapsal bych vše, takže to radši ukončím.

Metascore:89

Pro: Komplexnost, ozvučení, široký výběr techniky, zbraní a různého vybavení, MP...

Proti: Tak troch SP a opuštění některých principů z BF2 a BC2...

+20
  • PC 100
Hra na kterou jsem si "bohužel" vypěstoval závislost - není den, abych si jí aspoň chvilku nezahrál. Moc nechápu ty nadávky na DICE, jedná se o obrovskou hru, takže s nějakýma problémama se holt musí počítat... Paradoxně na hru nejvíc nadávají ti, co mají ruskou verzi hry (patřím mezi ně) a po každý aktualizaci musí čekat, než někdo nahodí českej update...
Jinak já ještě nenarazil za 215 hodin, co hru hraju na žádný větší problém - sice teď pár dní byly tanky z papíru, ale beru to pozitivně, protože jsem se za tu dobu naučil lítat s helinou :)
Jinak nejvíc času trávím v tanku na Kaspických hranicích - nejoblíbenější mapa ze všech...
Co se týče singlu, tak te není úplně nejlepší, ale hrát se to dá... Sice jen jednou, ale jde to :)
Každopádně BF o singlu nikdy nebyl a mulťák má pro mě nejlepší ze všech her... Jediné zklamání ve hře přijde, když deset lidí čeká na místě pro vrtulník a soupeř si mezitím vklidu obsazuje vlajky - takovej tým mě vždycky donutí hru vypnout a jít jinam... Jinak ale mulťák za jedna s hvězdičkou - fakt se u něj dobře bavím.
Co se týče grafiky, nemá cenu snad ani nic říkat - je prostě super, ale všichni už určitě viděli aspoň videa, takže víte o čem mluvím.
Prostě a jednoduše, ať si říká kdo chce, co chce, za mě 10/10

Pro: Grafika, rozlehlost, zábava, multiplayer, mapy

Proti: 64 hráčů v metru :)

+21 +23 −2
  • PC 80
Battlefield s poradovym cislem tri si od zacatku na sebe pletl bic. Navazoval totiz ciselne na druhy dil, ktery zejmena old school Battlefield kominuta povazuje za ze vsech nejpovedenejsi a dale predchudce Battlefield: Bad Company 2 spolu se svym DLC z valky ve Vietnamu svym zejmena multiplayerovym zpracovanim vystavilo autory do neprijemne pozice. Vytvorit nastupce, ktery se vyrovna obema temto predeslym titulum bylo pro DICE nelehke.

Nejvyraznejsi zmenou byl bezpochyby graficky skok diky novemu enginu Frostbite 2. Battlefield 3 byl nejnarocnejsi hrou roku 2011 a na svem starem pocitaci jsem jej musel hrat na nejnizsi detaily. Nutno podotknout, ze i na tomto stupni vypadala hra nadherne. Co me vsak ve srovnani s predeslym dilem zklamalo, byla hra jednoho hrace. Kampan byla vyrazne zjednodusena a i na nejtezsi obtiznost jsem ji mel za jedno odpoledne hotovou. Co me v ni rozhodne chybelo, byly mise v prirode. Zde jste stravili vsechen cas v mestskych oblastech. I presto jsem se nenechal odradit a hlavniho padoucha nakonec dostihl a sejmul. Singleplayer chvilemi pripominal tazeni ve stylu agenta 007 odeneho do vojenskeho munduru. Boje se odehravaly napriklad v Parizi, Teheranu ci dalsich mestech.

Uplnou novinkou hry jsou COOP mise, kdy s kamaradem bojujete proti AI. Je jich sice jen sest, ale projit je muzete ve trech stupnich obtiznosti. Bud drzite spolecne pozice, z vrtulniku sestrelujete nepratele, eskortujete ozbrojeny konvoj nebo pomahate policii proti teroristum. Tento druh COOPu zabavi, ale prilis dlouho u nej nevydrzite. Presunete se tedy logicky do Multiplayeru, kde vas cekaji stare zname herni mody. Kdo si chce zastrilet, pujde hrat bud znamy Squad Deathmatch ci navrativsi se Team Deathmatch. Potencial Battlefieldu 3 ale tkvi v modech Rush a Conquest, kde na bojisti vyuzijete veskerou dostupnou techniku. Predplatitele sluzby Premium mohli rok od vydani puvodni hry hrat na celkem az na 29 mapach. Prvni DLC Return to Karkand vam do hry pridalo nejoblibenejsi mapy z druheho dilu (napr. Gulf of Oman, Strike at Karkand), druhe Close Quarters nejvice docenili vyznavaci boju na blizko trimajici v rukou zejmena brokovnice. Treti DLC Armored Kill pridalo do hry nova vozidla, letadla a dosud nejvetsi mapu v Battlefield serii vubec. Ve ctvrtem rozsireni Aftermath jste se vratili na blizky vychod do oblasti zasazene zemetresenim a v samem zaveru jste v Endgame kradli vlajky na terennich motorkach. Behem vydavani DLC vysly do hry i ctyri nove mody: Coquest Assault, Gun Master, Tank Superiority, Scavanger a Capture the Flag. Osobne jsem dlouho vydrzel snad jen u Conquest Assault. Scavanger lze povazovat za svym zpusobem castecneho predchudce dnesniho Battle Royale. Klasy doznaly ve srovani s Battlefield: Bad Company 2 nekolika zmen. Bednu s munici dostal drivejsi medik s lehkymi kulomety a prave jeho lekarnicka putovala k pechote. Sniper dostal k senzoru pohybu jeste MAV letaci dron fungujici rovnez jako senzor a majak pro respawn spolubojovniku. C4 mohl pouzivat uz jen Support, ale brokovnice, pistole a nove PDW zbrane byly dostupne vsem. Zbrane se nyni nove levelily a jejich prislusenstvi se odemykala na kazde zvlast dle poctu zabiti.

Osobne se mi nejvice libily mapy z puvodni hry a z tankoveho DLC Armored Kill. Jedine mapy, ktere jsem opravdu rad nemel, byly Operation Metro, Teheran Highway a vsechny z DLC Closed Quarters. Oproti tomu na tankove bitvy na Caspian Border, Kharg Island, Operation Firestorm a zejmena na Bandar Desert dodnes vzpominam s nostalgii a i slzami v ocich. Na Albrotz Mountain jsem pro zmenu vladl s mobilni artillerii. Kolik vrtulniku a stihacek slo po mych zasazich dolu si uz ani nepamatuji. Behem hrani jsme s kamarady opet vymysleli bezpocet hlasek. Napriklad Kharg Island jsme po jedne z dost drsnych bitev prejmenovali na "Jatka". Pamatuji se, ze jsme na teto mape s kamaradem neskutecne vladli. On byl se skore 16:0 best player a ja s 13:1 hned za nim. Pred zacatkem mise jsme se vzdycky hecovali slovy: "Dame jim!" a podobne. Legrace jsme si uzili dosytosti. V teto hre jsem vsehovsudy zanechal temer 1000 hodin.

Hra mela ale dost nedostatku. Spoustet se dodnes musi pres webovou stranku www.battlelog.com a skrz tehdy nove vydaneho klienta Origin. To mame prvni otravu. Druha otrava byla, ze v dobe vydani hry jeste nebyli rozsirene SSD disky a nacitani hry trvalo i na rychlych strojich dele nez minutu. Treti otrava byla, ze jsem se castokrat stal nedobrovolnym sberatelem kill assistu ve vysi 95+. Tehdy se jeste kill assisty 80+ nezapocitavaly jako fragy, takze jste mohli palit sebelepe, ale pri smule jste pouze sbirali assisty. A otrava cislo ctyri byli samotni hraci a servery. Ignorance napriklad padakovani snipery na jeraby, spawncampeni, nevybalancovane servery bez sniper limitu a autobalance. Spoluhraci nehrajici pro tym, ale za kazdou cenu sbirajici fragy. Toto vsechno hru obcas kazilo, ale nikdy ji uplne nezkazilo. Na tento dil dodnes vzpominam a cas od casu si jej, stejne jako Battlefield: Bad Company 2, z nostalgie zahraji a zavzpominam.

Pro: obrovsky graficky boost, kvanta novych map a hernich modu, nove zbrane, zpusob jejich leveleni, poupravene klasy,

Proti: nutnost se pripojovat webovy prohlizec, Origin klient, predlouhy loading map, kill assisty 95+, netymovi spoluhraci a hackeri

+13
  • PC --
Môj tretí revisit Battlefield 3 vydaného v dobe písania komentáru pred takmer 13 rokmi nastal potom, čo som hru uvidel za necelé 2€ v EA Steam výpredaji. Prišlo mi na mieste cinknúť mincou, keďže na Origin, momentálny EA app, som titul už dávno získal zdarma. Prvýkrát som hru spustil ako benchmark nového pracovného notebooku pred asi dekádou, nahajpovaný z gameplay ukážok singleplayeru, ktoré sa zdali too good to be true. A oni tie ukážky skutočne neklamali za predpokladu, že ste sa držali scenára a pozerali iba tým smerom kam vývojári mienili. Hlavne multiplayerový titul som pre hru viac hráčov paradoxne hrať nemienil a kto si kúpil hru za plnú cenu iba kvôli kampani nebol veľmi obligated complainovať jej dĺžku a (nepopierateľné) kvality. Dodnes si pamätám rozčarovanie 12 ročného mňa, ktorý v časopise mini Level videl pri Battlefield 1942 zlatú hviezdu a pri hraní zistil, že ho iba dostupný multiplayer vôbec nebaví. 2vojku a ďalšie vydané neskôr som tým pádom bez pardónu odignoroval. Kto však šiel do hry s jazvami a motiváciou z predošlých 1942, 2 & 2142 na PC, dostal naviac 5-6 hodinovú showcase schopností Frostbite 2 enginu v podobe interaktívneho akčného filmu alá Komando (čili ja vs. všetko živé čo strieľa mojim smerom) s príbehom, ktorý mňa osobne nijako neurazil. Ba priam naopak, kolekcia misii má všetky bells and whistles a dohral som ich v priebehu rokov spomínaných 3 krát. Ruku na srdce, táto válečná FPS má momenty, ktoré sa zapísali ako nezabudnuteľné ba až kultové, či sa jednalo o misiu so stíhačkou, zneškodnenie strelca raketou so zdemolovaním značného kusu viacposchodovej budovy alebo eyes melting halo jump. Druhýkrát som kampaň prešiel na Hard obtiažnosti, čo ma milo prekvapilo, že si hra pamätala pri treťom, nedávnom spustení po zakúpení na Steame. Tretie ťaženie malo byť čisto oddychové na jeden-dva večery kedy som zabelecky zvolil obtiažnosť Easy a hru dohral s Xboxovým ovládačom, ku ktorému sa uchyľujem čoraz častejšie, i keď som bol dlhé roky veľmi skeptický k jeho využitiu pri FPS. Piánko, hoci tankové misie som hral radšej aj tak na myši a klávesnici, lebo môjmu mozgu prišlo zbytočné sa na takú chvíľu učiť ovládací pattern s ovládačom. Mimoriadne som si užil všetky výpravy do Teheránu, ktorý som v roku 2015 navštívil v reálnom živote a bol i navrchu dominanty Bordž-e mílád neboli Milad Tower, ktorú je v hre vidno z viacerých perspektív. Ako púštnym vetrom ošľahaný vandrák môžem povedať, že áno; Irán je tu spracovaný tak ako Irán vyzerá a má aj tú správnu atmosféru, i keď je moja životná skúsenosť rozhodne mierovejšia, peržania sú k cudzincom veľmi priateľskí a dobrosrdeční, čo budem vždy hlásať pri akýchkoľvek pochybách. Grafika je skvelá a necháva o rok skôr vydaný Medal of Honor v minulom storočí. Každý jej aspekt sa dá pokladať za silnú stránku; svetlá, interiéry, exteriéry, výbuchy, oheň a je vidno, že autori kurátorsky nezanedbali ani jeden z týchto prvkov. Ak ma niečo na FPS pred BF3 nebavilo, tak to boli spravidla nočné misie, kde hráč videl z hry prd, no tu je zážitok aj z nich vybičovaný na maximum. Audio; zvuky, dabing hudba sú top notch, o čom nebolo a ani do budúcna nebude pochýb.

Do multiplayeru som nakukol hlavne kvôli tomu, že jediné achievementy v PC verzii hry sú práve iba za zásluhy v ňom. Moju zvedavosť premohol ten jeden tajný, o ktorom som sa dopátral, že je skutočne low effort a keďže Steam PC verzia je Premium, skočil som si poň zo Ziba Tower, pričom som si na mape parádne zastrieľal. Tak parádne až ma to prekvapilo, z rýchlosti a deštrukcie prostredia som bol očarený a uvedomoval si každým momentom, o čo všetko prichádzam, že tieto mulťaky nehrávam. Aj ďalšie zaujímavé achievementy ma motivovali vyskúšať si vybrané mapy, no mnohé sú veľmi ťažko získateľné práve pre nedostatok hráčov v širokej ponuke najrôznejších herných módov. Už len fakt, že sa hra stále aktívne hrá aj po 13 rokoch a x ďalších hrách k dispozícii, si zaslúži krátky potlesk.

Výhrady mám momentálne k technickým problémom, na ktoré naráža mnoho hráčov s modernejšími systémami a aj nenávidený Battlelog cez prehliadač mi tiež hodil polienko pod nohy. Môj recept na úspešné spustenie hry v roku 2024 spočíval v tom, že som si musel stiahnuť PunkBuster z externého zdroja, lebo hra si ho pri spustení cez Steam nevedela stiahnúť sama. Ďalej v tom, že som sa síce prihlásil do Battlelog-u, no tlačidlá v ňom boli hluché, čo rieši prihlasovanie sa cez režim inkognito v Chrome (vraj funguje aj vypnutie všetkých rozšírení prehliadača, s čím som sa zahrávať nechcel a radšej sa pracne prihlasoval so všetkými overovaniami) a nastavenie grafiky som bol nútený robiť cez PROF_SAVE_profile file, pretože v in-game Options kliknutie na Graphics spôsobovalo tvrdý crash celej hry. Na matchmaking cez prehliadač by som si zrejme zvykol keby skutočne musím. Nutnosť mať spustené naraz Steam aj EA app mi nijako neprekážala.

V roku 2013 som hru ohodnotil 70% a s týmto hodnotením sa momentálne neľahko stotožňuje, pretože by som singleplayerovej kampani & aged well audiovizuálnej stránke pre ich dopady na žáner, snáď aj viac ako 10% pridal. Relatívnu krátkosť kampane kritizovať nebudem, lebo konzum sa vyvinul do doby Reelsovej a 6 hodinový príbeh (4-5 pokiaľ sa ponáhľate a kašlete na kochanie sa vizuálmi a lokáciami) je dnes napríklad v porovnaní s takým MW3 2023 nadpriemer. Multiplayerovú časť nie som z pozície Private First Class 2 Star dostatočne erudovaný hodnotiť, pretože som v nej strávil nedostatočný čas na to vynášať akékoľvek verdikty, no tých pár matchov bolo veľmi fajn.

Pro: grafika, svetelná show, audio, nočné misie, príbeh, pestrý arzenál, hra je cool aj po viac ako desiatich rokoch

Proti: technické problémy pri spúštaní hry na moderných systémoch

+6
  • PC 40
//Komentář pouze k singleplayer kampani, multiplayer jsem nehrál

Typický zástupce moderních stříleček. MOC pěkně to vypadá a hýbe se to, samý bloom třpytivý lesknoucí se efekt, animace všeho i lidí jsou pěkné, jen to vypadá díky tomu už dost přeplácaně, nekontrastně a nepřehledně a co hlavně, je to neskutečná nascriptovaná hektická koridorová nuda.

"Následuj, jdi, udělej, rychle, honem následuj, přestřelka, bum bum, akce, udělej, přestřelka, jdi... Cože, co se děje? Někdo střílí, mám něco dělat? Jo tamhle něco svítí, jdi tam, akce, střelba, animace, animace, mačkej myš! Ne myš, klávesu! Jinou klávesu! Animace, zpět, akce, střelba, dva tři zásahy jsem mrtvý - co? Měl jsem něco dělat? Nebo jsem něco dělat neměl? Zdlouhavá animace umírání, zdlouhavé načítání checkpointu a jsem zas o pět minut zpátky, chvíle pohybu a zase mačkej, MAČKEJ! Mačkáš pomalu! Teď mačkej něco jinýho, než pro stejnou akci předtím, teď ne, TEĎ, dělej, sleduj hru! Co děláš? Proč mačkáš? Teď nemáš mačkat, máš sledovat animaci - Ježiš, ty seš debil."

Hra je přespříliš hektická a díky skvělé a rozanimované grafice ztrácím přehled kde to pořádně jsem a kam jít, kdo na mě odkud střílí, ačkoliv se skrčím a zalezu, stejně dostávám do těla a umírám, ačkoliv vlastně nevím moc proč, přičemž hra ze mě dělá konzolového blba, mačkajícího dva tři čudlíky a rychle a zbytek všeho je animace, kdy nemusím dělat nic jiného, než sedět a koukat se, jak se hra hraje sama. Je to filmovější, ale herně na hovno. Prostě klasický moderní Call of Duty a Medal of Honor. Hra mě bavila a nebavila. Bavilo mě kupodivu ten příběh, protože mi dal svoji celkem dobře odvyprávěnou propracovaností vzpomenout na překvapivě podobně slušně odvyprávěný Black Ops. Nicméně furt mě někam hnala, někdo mi něco říkal, já nestačil číst malé titulky a v tom bordelu ho moc ani neslyšel (a u Rusáků jsem se ani nemusel snažit), u misí, kdy jsem se musel plazit a nebýt vidět jsem se nudil, protože to nebylo adrenalinové, ale prostě zdlouhavé a zbytečně protahované a tedy zase nudné. Samozřejmě klasicky moderně debilní chackpointování, kdy si prostě nemůžete pustit hru jen na chvíli a když je třeba ji uložit a odejít a třeba za 15 minut zase na chvíli skočit do hry. A to ještě hra chtěla nutně nainstalovat PunkBuster, který pro Singl fakt nepotřebuji, instalátor mě upozornil, že PB je třeba pro některé servery, OK, to je mi jedno, a v dalším kroku že pokud si ho nenainstaluji, ukončím instalaci - jděte do hajzlu, takže Ano, "chci" ten PB.

Ale aby toho pruzení před samotným vstupem do hry nebylo málo, je tu jakýsi další vopruz, neskutečně dementní nápad spouštění hry přes prohlížeč - v jakém že to vyšlo roce? 2011? Tuhle zhůvěřilost jsem chápal ještě tak u prohlížečových arkádovek od Wild Tangent nebo naposledy snad u F2P Battlefield Heroes, ale tady to působí ani ne směšně, jako prostě hovadsky.

Nejprve se mi spustí Opera, vezme si nemálo RAMky díky nemálu otevřených tabů, načte se stránka, chce po mě login. Ten nevím, hledám, zadávám, přihlašuji se. Nepřehledné menu stránky - chci spustit hru - nenacházím. Aha, nahoře je nějaké menu, tlačítko Kampaň - Spustit. Spouštím, zobrazuje se chyba, že musím použít aktuální prohlížeč - OK, mám sice starou Operu, ale furt nechápu, k čemu browser a že není jedno jaký. Spouštím IE, kopíruji adresu Battlelogu, zadávám přihlášení, klikám na menu - Kampaň - Spustit. Vypisuje se, že potřebuju nějaký plugin - cože? Proč? VY HOVADA, JÁ CHCI SPUSTIT JEN SINGL! OK, musím stáhnout nějaký plugin, který se mi někam nasíří a něco dělá, skvěle. Pak znovu kliknout na Spustit kampaň a dole se vypisuje, že se spouští.... a nic. Aha, ona je hra na pozadí a neumí se přepnout do popředí, skvěle. Klik na zaktivnění programu, spouští se klasická loga a jakési předmenuidní intro, které nejdou ani jedno přeskočit, takže zase zdržování (tohle při každém spuštění hry! + jakási synchronizace s Origin Cloudem) a hurá do hry. Po potřebném nastavení se spouští už výše zmíněná hra, kdy loadingy mezi misemi svoji délkou odkazují asi na možnost obědové pauzy, nebo co.

Na oné stránce jsem si i všiml, že je nějaká mobilní aplikace BattleLog (nebo tak nějak), čistě pro zajímavost jsem ji zkusil a pro BF3 se mi nepodařilo přihlásit, vůbec. Další zmetek. Ve hře samotné jsem si přemapoval klávesy podle toho, jak MĚ to vyhovuje. Přesto po mě hra chtěla mačkat u akcí klávesu "E", kterou jsem ale nikde pro žádnou akci pro pěší, vrtulník, letadlo apod. neměl nastavenu. Ony vůbec ty klávesy jsou děs. Když se např. perete s nějaou osobou nebo máte někde něco důležitého udělat, musí se spustit animace, během níž jen idiotsky čekáte na to, až vám hra ukáže, kterou klávesu zmáčknout. Buď to stihnete nebo ne. Dementní je, že pokaždé se z nepochopiltelných důvodů mačká jiná klávesa pro v podstatě stejnou akci jako minule - nedává to smysl, zdržuje to, znepřehledňuje a často jsem tak misi podělal - někdy je to E, někdy myš, někdy mezerník, někdy zase něco jiného...

A scripty sou tu také srandovní - jakmile nejedete podle scénáře, má s tím hra problém. To mi takhle hra řekne, abych nepřátele obešel kanálem a nějaký parťák to na mě furt dokola jak kolovrátek řve. Jenže já vzal nepřítele ztečí přímo a hra pokračovala dál, nicméně již vyčištěné kulometné hnízdo po zbytek mise svítilo jako cíl a ten vůl mi stále do ucha řval, že mám to hnízdo obejít kanálem! Vtipné je i, že se Ai postavy neobcházejí, ale prostě sebou procházejí jak duchové. Nebo při načtení mise doběhnu k domu, který má být zničený, ale tam má stále skla - jakmile si to dům uvědomí, najednou se všechna skla a okna vysypou. Objevování nepřátel před muškou z ničeho nic mě už tak ani moc nepřekvapovalo. A jako perlička, během kampaně nelze změnit vybraná obtížnost. Jelikož jsem díky nesmyslnému ovládání a házení herních klacků na těžkou obtížnost zkapával (a pěnily mi nervy s každou zhovadilostí, se kterou na mě hra přišla), musel jsem si sehnat uložené pozice na nižší obtížnost a navázat na ně.

OK, už jsem starej, na tohle moderně konzoloidně zpackané poloautomatické hraní prostě nemám. Jdu si sednout do tmavého koutku, kde budu smutnit a zamačkávat slzu.
Teď. Teď ne. Dělej, mačkej. Rychleji, RYCHLEJI, Teď zas ne!

Pro: Hra je na Originu v češtině, tedy s českou textovou lokalizací, což potěší; způsob vyprávění i scénář (?) a k němu vhodně použítá hudba, aby to bylo dostatečně cool :); grafické zpracování

Proti: Moderní konzoloid; hra se až přespříliš hraje sama; pitomé mačkání ruzných nesmyslných kláves; zase ty checkpointy; nudná dramatická intermezza; dlouhé načítání; ultradebilní spouštění přes prohlížeč s pluginem; divný otevřený konec

+17 +19 −2
  • PC 80
Jsem iritován tím, kolik se toho nabrečelo a nakydalo na letošní prodejnostní pecku. Je pravda, že SP není ideální, ale v dnešní konzumní době to má absolutně vše, co by mělo. Občas sklouzne, občas se vyhoupne, ale jako něco nového pro Battlefield sérii to obstálo. Nabubřelí uživatelé totiž nechápou, že PR EA managementu nerovná se názor samotného studia(kteří sami proklamovali, že to hlavní je MP a SP něco navíc). SP se tak stal terčem těch, kteří ani pořádně BF nemají zažité(nehráli původní díly či jen zběžně) a jen konzumují žánr FPS jako takový. Tady totiž jde výhradně o MP(vynechám konspirace o zadání SP z horních míst), o kterém se nikdo nebaví. Recenzenti chválí a hráči prostě jen hrají, nikdo nepyskuje a všichni jsou víceméně spokojeni s nástupcem BF2.

K tomu zatracovanému SP:
DICE se pokusilo o své vlastní pojetí příběhové kampaně, možná se inspirovalo od loňského vážnějšího MoH, netlačí a nejde přes mrtvoly, aby bylo "over the top" což je sympatické. Do MoH se také šťouralo klackem a přitom to nebyl takový škvár, jak se všude tvrdilo. Jenže když jste zvyklí na CoD...je to jiné a chce to jiný přístup. Není to tak orgastické, spíše reálnější a klidnější.

Ač se to loni MoH nepodařilo, byl to krok správným směrem k rozvíření emocí v FPS. Už nestačí válčit s nějakými noname spolubojovníky a přijímat nesmyslné rozkazy. V MoH se pracovalo celou dobu s jednou jednotkou, tak alespoň hráč na konci mohl trochu soucítit. BF3 netráví čas budováním vztahů a to je rozhodně špatně. Za Amíky emocionálně ploché, u Rusáků je to o cosi lepší. Nepřilnete ani ke spolubojovníkům ani k hlavnímu protagonistovi, což je strašný vykuk. Dima byl fajn a raděj bych hrál hru za něj a s jeho ruskou partou. Ona část za Rusáky byla ta lepší ve hře a taková jízda Paříži bylo něco.

Proklamovalo se, že ve hře budou častá zemětřesení a budou ovlivňovat hratelnost. To jsem moc nepochopil, jelikož bylo pouze jedno a nic zvláštního nezanamenalo. Jen pár záchvěvů, aby se zaprášilo pro konzumní oči. Let stihačkou - ač krásný tak nudný. Stihačku neovládáte a jste pouze střelec, navíc je to strašně jednoduché. Překvapila mne ale mise v tanku, která z prezentace z E3 vypadala nudně, ale byla zábavná a daleko lepší, než nuda v cockpitu. Milují stealth mise, bohužel v FPS je jich děsně málo a tady se zrovna BF3 nepředvedlo - zbytečně spojilo stealth a snipování. Málo animací, které zrovna nepřesvědčily, hlavně obličeje a mimika nebyla moc dobrá. Ještě bych zmínil AI, která se občas zasekne a nic nedělá a občas dělá nelogické úkony, ale jakš takš se snaží coverovat za překážky.

Audiovizuál, jak jsem u DICE zvyklý, je na vysoké úrovni. Předně bych zmínil asi nejkrásnější a nejrealističtější oblohu, koukal bych do ni neustále. A ten halo jump, tam je to vidět nejlépe, fakt nádhera + bzum bzum podmanivé tóny - nejhezčí moment ve hře! :). Ona vůbec práce se světlem je neuvěřitelná(občas možná trochu přehání). Zvuky jsou bezkonkurenční. Jak někdo trefně poznamenal, vyprávění příběhu se blíží svou atmosférou seriálu 24, aby taky ne, když jeden z vyšetřovatelů hrál i v seriálu a vzhledově jsou totožní. Miluji retrospektivu(zvlášť tu skákající sem tam), takže příběh je na poměry FPS klišé jeden z těch lepší. Při vyprávění ovšem používá krátkých rychlých střihů bez vyznění předešlých momentů, což kazí dojem. Ony vůbec výslechy měly být delší, aby se nekákalo do misí po 3-4 větách :X. Blackbourne a Dima jsou hlavními postavami, bylo kontraproduktivní vymýšlet další! Ač někdo nadává na QTE byly efektní, ovšem krátké a děsivě lehké. Pohyby celkově super! Překvapila mne obtížnost. Hru jsem hrál na HARD a rád přešel na NORMAL. V dnešní době, kdy HARD = lehčí NORMAL, to byla příjemná změna a na HARD to je lahodná výzva. Ač je to děsivý koridor já se bavil. Když vnímáte hru a jdete dopředu, dostane se vám skvělý zážitek, který jsem(až na 2 kratičké pauzy) dohrál v kuse. Bohužel herní doba je v reálu 4-5hodin, což je žalostně málo. Na dnešní dobu smutný standard, ale stačilo přidat pár skvělých misí za Rusáky a hned by to bylo lepší.

Kam se od dob MW1 poděla MP5tka??? Nejvyužívanější a universální zbraň v FPSkách předchozí dekády a půl, už jsem ji 4 roky v žádne neviděl. Žeby byl jí trh byl přejeden? :)

Je škoda, že SP je takový svázaný koridor. K BF3 by sedl jak prdel na hrnec model SP z Bad Company 1(shame on you, kdo nehrál), ta patří k nejlepším SP kampaním FPS žánru za poslední dobu. A proč to? Je to nelineární a je na hráči, jak se rozhodne docílit svého úkolu. Spoustu vehiklů k mání a neskutečně rozlehlé mapy a prostory - tohle je singlový BF, jak má být! O humoru a skvělé partě se ani zmiňovat nebudu...

Ač jsou oba MW více over the top byly svou neskutečnou jízdou lepší. Hlavním faktorem, že mají to "něco", co vás táhne hrát dál. BF3 tak sekunduje MoH ve svých reálnějších pojetích a vůbec to špatně nedělá. SP vám nabídne skvělou jízdu, pokud jí to dovolíte. Za mne o fous lepší jak MoH s 71%.

Hra nabízí ještě solidní co-op, který sice v žánru díru nevypálí, ale je příjemné, když je to další "věc navíc". Misí je překvapivě dost, takže je možnost se vyřádit i zde s kamarádem.

K tomu MP o kterém se mlčí:
MP je skvělý! Ale čekal jsem rozhodně víc. Ať jde o jakoukoliv MP hru, vedle gameplaye jsou nejdůležitější mapy. To že se na BF3 dělalo tak dlouho, mne mapy moc nepřesvědčily. Čekal jsem je více promyšlené a propracované. Počet také není zrovna oslňující a Karkand vychází až někdy v prosinci. Přítomnost dalších 4 map ovšem už srovná deficit. Trošku mne děsí, za co všechno bude muset hráč v budoucnu zaplatit. Mini mapa je opravdu malá a jde vidět velmi malý prostror, což je dosti nepříjemné. Finální verze přidává pár novinek a již není tak zabugovaná jako beta. Stále je tam na čem pracovat, ale ze začátku to má každá hra. Fiasko Red Orchestry 2 by se tady ovšem neodpouštělo. Věřím, že budoucí patche odstraní zasekávání vozidel a neviditelné překážky, zasekávání hráče o neviditelné překážky, občasné sekání a cukání. Hra potřebuje ještě trochu vybalancovat jednotlivá povolání a nebránil bych se ani do menších zásahů do map. Vozidla jsou skvěle ovladatelná a hraje se s nimi jedna báseň. Tanky a obrněnci jsou neskutečná inferna :). To ovšem nelze říct o helikoptérách a stihačkách. Helikoptéra je dobře ovladatelná, ale málo účinná a zmatečná. Ke stíhačce jsem se za těch x hodin dostal jen jednou! Jedna stíhačka/případně vrtulník na tým je směšná. Let je chaoticky rychlý a účinnost také pramalá. Létací stroje jsou největším zklamáním MP. Hra má ovšem neskutečnou atmosféru a hraje se skvěle. Demolice je dobrá, ale omezená, občas až nezdravě(nemluvě o SP). V Bad Company 1 šlo zničit v SP i MP prakticky skoro vše, škoda - žádný velký pokrok. Nůž v BF3 není dokonalý, když jdete někomu do zad, ještě automaticky to neznamená, že si dog tagy odnesete, tady se mají hodně co učit od dokonalého nože z MW. Dost mne prudí, že pokud nedohrajete kolo, dosavadní postup se neuloží a vše se musí odemykat znova, kor pokud máte zrovna úspěšnou odemykací šňůru, dost to naštve! Ze hry se nedá po dohrání kola vůbec odpojit a musíte čekat až do začátku nového, což nějakou tu minutu zabere a pokud zrovna spěcháte...Hře se vyčítaly baterky, mě to příjde jako originální a neviděný prvek, který přidává na hratelnosti.

MP BF3 není revoluce, ale do skvěle zvládnutého pěchotního boje přidává dostatečně velké mapy a stroje v precizním a zábavném provedení, skvělou atmosféru a přijatelnou destrukci. Otázka je, jestli hráči nečekali nejlepší MP počin, ten se sice nekoná, ale i tak za to stojí.


Superlativa si najděte v oficiálních recenzích...

Za mne tedy zatím 83%.

Stejně se nic nevyrovná ukázat kryse prostředníček! (část ze hry, kterou uvidí jen pár vyvolených):D

+33
  • PC 65
No musim říct, že po dlouhý době mě hra tak nezklamala. Je pravda, že jsem čekal celkem dost, ale to nebude ten hlavní problém. Já čekal, že dostanu něco diametrálně odlišného od ostatní válečných stříleček dnešní doby a ono to spíš vypadá, jako by všechno dělalo jedno studio.

První co bych vypíchnul je příběh, který je opravdu špatně zvolen. Proč pořád dostáváme tu samou kaši? Stejně jako v CoD MW se tu furt honíte za největšim zločincem planety (aspoň pro ameriku) díky čemuž procestujete půl světa a vystřílíte dva miliony zásobníků. Copak nejde udělat příběh jednoho pitomýho vojáka, kterej narukuje z vlastní hlouposti? Naskriptovaný scény v táborech při kterých by si člověk aspoň trošku oblíbil svojí rotu by se hodily, protože jak píše Fatality v BF3 (nejen v BF3 ale ve všech válečných střílečkách) absolutně chybí jakýkoliv hlubší emocionální podtext. Někdy se ptám, jestli vůbec někdy vývojáři viděli skutečný záběry třeba z Afganistánu, protože dnešní hry s tim nemají vůbec nic společnýho. Válečný filmy, knihy i historie nám ukazují jaký psychický dopad má válka na člověka, tak proč to tak neni ve videohrách? Nebyla by to zábava? Omlouvám se ale za sebe můžu říct, že by to byla určitě 100krát větší zábava než to, co nám poslední roky předkládá herní průmysl. Prostě jsem čekal něco jinýho, doufal jsem a krmil v sobě tu naději, že tohle konečně bude stát za to, ale byla to chyba. Zlatá éra PC her, kdy vývojáři chtěli šokovat a něco dokázat je dávno pryč a teď se jede jenom na prachy.

To co musim DICE pochválit je audiovizualní stránka. Vizual je v mnoha ohledech krásnej, ale i přesto nevidim znatelnej posun od špičkových her před pěti lety. Čas se zastavil díky dvěma kouzelníkům jménem Sony PlayStation 3 a Xbox 360. I když DICE tvrdili, že hra je primárně na PC (zřejmě tomu tak opravdu je) nikdy nebude vypadat dost dobře když má být i na konzole. Audiovizual jsem si užil především v misi s F-18, která jako snad jediná měla pořádnou šťávu a nekopírovala CoD břečky. DX11 jako u všech ostatních her absolutně bez využití. Destrukce prostředí je hezká, ale skoro stejná jako v Bad Company a často podléhá skriptu. Náboje pozbývají smyslu, protože jich za těch cca 6 hodiny hrací doby najdete víc než je ve skladu české armády.

Nemá cenu se tu moc rozepisovat o singlu, protože tahle hra jede jasně na "mulťák" a pevně věřim tomu, že ten je bombastickej. Hra pro jednoho hráče je prostě věc, kterou si DICE mohli odpustit. Ubohá AI a délka kampaně (klasika) jen podtrhuje bezvýznamnost celé "one man show".

Pro: Grafika, Zvuk, Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down ;-)

Proti: AI, Výprava - Bez šance hloubějí proniknout do příběhu, špatná práce se skripty

+6 +8 −2
  • PC 80
Po dlouhé době další skvělá multiplayerová zábava. Před ježíškem jsem se nemohl rozhodnout zda koupit BF3, nebo jít do MW3. Prolezl jsem fora, napsal si s lidma co hry vlastní a nakonec volba padla na BF3.
Po odehrání něco přes 100hod. sesmolím nějaký ten komentář.
Grafická stránka je pěkná, není tam moc věcí, co by člověk mohl vytknout. Zato audio stránka mě nadchla stejně jako tomu bylo v BC2. Tohle člověk neuslyší v žádné jiné hře a pro mne je zvuková část velmi podstatným faktorem hry. Právě onen zvuk vytváří v BF3 tu jedinečnou atmosféru a vtáhne hráče přímo na bojiště. Samozřejmě zvuk musí vycházet z kvalitního systému.

K hře samotné
BF3 nabízí velký arzenál zbraní, člověk si nemůže nevybrat. Od útočných pušek, přes karabiny, samopaly, broky až po zasrané snipy. Všechny tyhle zbraně jsou rozházeny do čtyř tříd viz. popisek hry.
Na zbraních je asi pro hráče nejzajímavější jedna věc a to je osazování různýma přídavkama jako jsou tlumiče, lassery, optiky, atd.
K těm zaměřovačům: Hoši z DICE vyzdvihovali desítky(stovky?) možností upravit si svou zbraň a tím být jedinečný. Teoreticky mají pravdu, ale v praxi.. Jen opravdový magor si může na útočnou pušku dát optiku s 8x zvětšením, takže těch variant je v reálu méně. Naopak můžete na snipu dát kolimátor, nebo ACOG a hrát tzv. aggressive sniper v čele útoku, ale to musí hráč už něco umět.
Pak jsou zde vozidla, tohle asi nejvíc odlišuje BF serii od CoD. Psát o nich nebudu. Vozidla jezdí, letadla lítají.
Další takovou motivací jsou různá ocenění za aktivitu v boji formou stuh, za které při určitém počtu udělení dostane hráč medajli.
Teamwork: No, jak se to veme. Pokud se domluvíte s přáteli a spojíte se hlasovou komunikací, tak už se dá mluvit o nějaké té spolupráci, jenže na serveru je dalších "x" hráčů, takže ve výsledku se to mnohdy neodrazí. Takže ten, kdo mluví, že úspěch v BF3 je založen na spolupráci, tak zná to slovo pouze na papíru. Je to klasická řež, tak jak v CoD a vše závisí na tom, jak jsou týmy poskládány(skill každého hráče) Ale je tam mod squad rush, kde se hraje ve 2-4 týmech. Ten slouží pro tzv. progaming, který dle mě moc úspěchů nezklízí. Na taktizování je pro mne jednoznačně SaD, neznám lepší mod na teamplay v 5 hráčích.
Nyní nějaké ty zápory.
Nevím jetli je to způsobeno fyzikou, ale co mě dokáže rozčílit k nepříčetnosti, jsou věci o které se hráč zadrhuje. Snad ani ne 10cm vysoký patník je už problém, kdy hráč musí použít skok, malý šutrák, to samé. Problém je, že o tohle se zadrhnu vždy, když po mě někdo střílí a já polomrtvý se snažím schovat a najednou zůstanu trčet o nějaký kousek něčeho.
Dále ubírání HP při skoku z relativně malé výšky, někdy končící sebevraždou. A nebo,.... tzv. smůla. Smůlu by měl také někdo z DICE, kdyby se zrovna nacházel v mém dosahu. Běžím a míjím paletu s tvárnicema, obíhám ji a zničeho nic jsem mrtvý. Že by sniper, néé, zkrátka hele měl jsem smůlu.
Některé mapy nejsou vůbec dělané na určité mody.
Za CQ to je určitě metro a bazar. Mapy by měly být dělány jako klasické arény, kde je několik přístupových cest vedoucích do jednoho místa. U těhle map je ale koridor, který se ucpe hráči, kteří po sobě háží granáty, střílí z granátometů a RPG.
V rush modu mi nejvíce vadí mapa damávad: Zde musí útočníci nabíhávat z kopce dolů defacto nekrytí a to hned při prvních dvou M-COM stanicích, pak je část seskoku dolů, která se dá a poslední část odehrávající se v tunelu je opět koridor, který se dá bez problému hermeticky uzavřít, samozřejmě nesmíte mít tým tvořen pouze bandou idiotů.
Se základním nastavením, což je 75 tiketů je to téměř nemožné vyhrát.
Chybí mi mod jako je SaD v CoD, ale tohle není žádný zápor, nebo výtka, jen můj skromný názor.
+14
  • PC --
Právě jsem do konce dotáhl singleplayerovou kampaň a cítím se trochu zmateně. Jednak teda nevím, co se vlastně stalo, a druhak jsem trochu v rozpacích ze hry samotné. Battlefield 3 je totiž na jednu stranu celkem solidní jízda, která navíc pěkně vypadá a ještě líp zní, což dohromady působí opravdu dobře, na stranu druhou je to ale celkem nelogická, přeskriptovaná a tu a tam nasrávací záležitost.

Celý příběh je podaný formou výslechu na ústředí nějaké tajné služby, kde se vás dvojice agentů vyptává na ty části vaší mise v Íránu, které je právě zajímají. Přišlo mi, že s dějovou linkou si nikdo zase tak moc hlavu nelámal, což se dnes asi od her tohoto typu očekává, ovšem co mi vadilo víc, bylo jeho zmatečné a totálně nepřehledné vyprávění. Hra vás protáhne přes půl světa, postaví vás do všelijakých cool momentů, ale na konci vás nechá s více otázkami než odpověďmi.

Budiž tomu ale tak, hádám, že kvůli příběhu si BF3 nikdo nepořídil a co každého zajímá víc, je akce samotná. Ta je povětšinou zvládnutá parádně a dokáže vás dokonale vtáhnout do sebe. Člověk má skutečně pocit, že kolem něj lítají kulky a hraje-li na nejvyšší obtížnost, připadá mu to všechno až neuvěřitelně realistické. Zásluhu na tom má právě naprosto špičkové audiovizuální zpracování (na mém PC bohužel ne tak krásné, jak by mohlo být, o podivných stínech ani nemluvím) a celkem svižná hratelnost. Bohužel tady ale zároveň vynikne ta, již výše zmíněná, přeskriptovanost. Vojáci, které hra už nepotřebuje, prostě umřou, spolubojovníci, kteří mají svá přesně určená místa v bitvě, vás mnohdy vykopnou z krytu (anebo naopak zablokují), AI není úplně nejdokonalejší (někdy se vyloženě zasekne) a trochu zamrzí situace, kdy evidentně hra čeká, až zabijete posledního nepřítele, který se kdesi schovává, a čeká, aby vám mohla přehrát další část vysílačkové konverzaci.

S nápaditostí misí je to tady taková horská dráha, dovolíte-li mi to přirovnání k její kvalitě, ale co si budeme nalhávat, často jsou hráči tak dobře naleštěné a připravené, že vám to bude celkem fuk. Vadit mi začala až část těšně před koncem, kdy to celé již začalo značně ztrácet grády, a kdyby měla hra ještě chvíli pokračovat v takovémto duchu, asi bych ji šetrně položil někam do kouta.

Tolik tedy k singleplayeru. Jak asi vidíte, hře jsem žádné hodnocení neudělil, jelikož multiplayer jsem nehrál a nevím, jestli se mi to někdy nejbližší době poštěstí, nicméně zakládat hodnocení primárně (?) multiplayerové hry na jejím singleplayeru by nebylo moc fér, tudíž jen tak "off the record" bych dal asi 70 procent, což je zhruba srovnatelné se zatím posledním dílem Call of Duty.

Pro: audiovizuální zpracování; strhující hratelnost; chování zbraní; realističnost (do jisté míry)

Proti: přeskriptovanost; technické chyby; příběh

+15
  • PC 80
Sám sobě se divím, že jsem se pořádně k Battflefieldu 3 dostal teprve nedávno. Singleplayer jsem měl už možnost dohrát zhruba před rokem na Xboxu360, ale teprve na PC mě to bavilo, tak jak jsem zvyklý. Především jsem pak mohl konečně okusit dlouho vychvalovaný multiplayer a to s tím, že u předešlých dílů mě vůbec nebavil a skoro jsem jej nehrál!

Singleplayer je tak trošku nucenou součástí, protože se jedná o několikrát viděné a slyšené. Opět nějaký ruský extremista, opět američani a opět útoky po celém světě … opět hrdina, který tomu musí zabránit. Osobně se vážně divím všem vydavatelům vydávat prakticky to samé, jen v jiném grafické kabátku a s jinými postavami. Každopádně příběh u BF3 jen držen určitým tmelem a příjemně se to hraje, dokonce i s logickým odůvodněním, ne jako u konkurence. Především se mi pak líbil styl hraní, který má nejblíže asi k restartu série Medal of Honor z roku 2010, za což jsem byl rád. Protože mám raději méně chaotické a uvěřitelnější akce, než ty šílené! Hlavní postava příběhu Sgt. Blackburn mě ani tak nezajímal, všechno parádní na kampani totiž obstarávají postavy, které jsou tak trochu bokem příběhu a spíše jej doplňují, jako Hawkinsová ve stíhačce, Dima či velitel tanku Miller. Jak tvůrci sami řekli, singleplayer je pouze přípravou na multiplayer a jde to na něm vidět, vše potřebné se v něm naučíte, ale ruku na srdce, potřeba to není! * 75/100

Kooperace obsahuje šestero misí, které je zábava procházet, ovšem musíte narazit na hráče, který trošku ví, jak se akční hry hrají. Bohužel se mi povětšinou stalo, že jsem narazil na úplné poleno a tak byla celá hra postavena jen na mě, což k zážitku nepřidá, když vás kolega ani není schopný vzkřísit. Také zamrzí, že se nepřátelé objevují stále na stejných místech, ve stejných počtech, takže na několikeré hraní se kooperace stává spíše střelnicí s předem danými nepřáteli. Perfektní by bylo, kdyby se nepřátelé objevovali pokaždé jinde, přesně po vzoru SWAT4, ale to bych chtěl od takové mainstreamu asi hodně! * 60/100

Multiplayer je záležitostí, která musí vydržet hodiny a přesně to se v současné době u mě děje. Na každou bitvu se těším, jako bych si další užít nemohl. Válečná vřava v Battlefieldu je totiž někde jinde než u konkurence Call of Duty. Battlefield se snaží být autentičtější, zajímavější a především zajímavější. Ostatně vycházející DLCčka mluví za vše a zábava je všude minimálně stejná. Stejně tak se mi líbí, že hra není tak rychlá, postup na vyšší levely není tak jednoduchý a vše to je o píli a umu/skillu. Za mě se jedná o nejlepší střílečkovou záležitost po internetu! 95/100

K úžasnému pocitu z Battlefieldu pomáhá vynikající Frostbite engine, zvukové zpracování, včetně výborného soundtracku, který mohu poslouchat i samostatně. Zároveň musím po dlouhé době trošku vychválit i pocit ze střelby, který není tak jednoduchý a zaměřování na dálku také není jen o zmáčknutí spouště, za což jsem taky rád. Battlefield 3 je hrou, která díky svému obsahu a ceně obstojí na desítky, ne-li stovky hodin.

Pro: Frostbite engine, zvuk, multiplayer, vylepšování postavy, autentičtější zpracování

Proti: několikrát viděný příběh, málo map v coopu,

+13
  • PC --
Další hra, kterou nebudu hodnotit. Audiovizuální první liga, přeplácaná skriptem, nulovou taktikou a hlavní postavou, která nemluví a slouží jakožto podržtaška. Je to i striktně lineární, nepřátelé neustále nabíhaj a je to pořád to samé. Občas se objeví slušnej fight. Nůž naprosto k ničemu, dá se říci, že tohle je Modern Warfare na steroidech :-) nenapadá mě co k tomu víc napsat. Dohrál jsem první dvě mise a to mi stačí, víc není o čem.
-12 +3 −15
  • PC 50
Tak nějak netuším, co bych pořádně měl hodnotit u multiplayerové hry. Multiplayer obecně vzato nehraju a běžně mě vůbec nebaví, leč nějakým zázrakem mě v BF3 docela bavil. Každopádně jsou tu obrovská 'ALE!'. Ta jsou tak obrovská a pro mě natolik neskousnutelná, že nebýt ceny hry (tzn. zdarma), dostane jakožto polofunkční pahýl třicítku a odešlu ji chcípnout na dno septiku historie. Mějte to tudíž prosím na paměti.

Tak předně, co je potřeba pochválit, jsou tu reálné kousky výstroje. Žádná fikce, žádné spekulace - prostě jen opravdové věci. Záleží na vás, jestli je to váš šálek heroinu, nebo zda dáváte přednost LSD v Unreal-like hrách (já osobně raději hraju ten Unreal). Zbraně jsou upravitelné, což vám v prvních hodinách hraní nejspíš docela vezme dech a budete se bavit 'vystřelováním' nových a nových modifikací. Bohužel toto opojení trvá tak čtyři až pět hodin, než si uvědomíte, že vlastně dostáváte na různé zbraně ÚPLNĚ stejné věci a k tomu většinou jednu speciálnější k té které zbraňové skupině.
Co se tak dá dočíst na internetu, je modifikovatelnost obecně a flexibilita vojáka cílem výrobců zbraní a výzbroje. Takže je naprosto směšné a rigidní rozlišení na čtyři třídy - to se přesně mělo řešit volením konkrétní výzbroje! Takže když si chcete např. zastřílet raketometem, který upustí odstřelenec, dostanete CELOU sadu výstroje! Srandu si tvůrci jako nedělají?! Já CHCI JENOM to podělaný RPG! Chci rozstřelit ten tank, co nás masakruje, a pak se zase věnovat jemnému umění odstřelovačskému! Co bereš za drogy, pitomče, cos to vymyslel?!
Mimochodem - proč jsou ve hře USA? Kvůli výzbroji to rozhodně není a kvůli geopolitické situaci už vůbec ne. Nemělo by to být třeba NATO? Opravu je nutné pohladit nacionalistické pinďoury i takovým nesmyslem?

Existuje celá řada herních módů, některé mě opravdu bavily (jmenovitě zejména conquest, rush - jsou v podstatě totéž a jde o to zničit či obsadit bod a podle toho se vám přidělují respawnové ticketky, v rushi má obránce nekonečno respawnů), jiné jsou pro mě nezajímavé (cokoli s vozidly - ovládání těchto je NAPROSTO příšerné, zmrzačené konzolovým ovládáním! A to bych teda od trademarku série opravdu nečekal), no a zbytek (team deathmatch - tým proti týmu, nijak zajímavé) hrajou úplně všichni a vy musíte v podstatě taky, protože... No, o tom později.
Poměrně zábavný herní mód mohl být co-op. Mohl. Jenže misí je CELÝCH DEVĚT! Super. Z toho jsem se teda posadil na zadek.

Co se map týče, tak tady opravdu není co vyzdvihnout či pohřbít - jsou naprosto nudné a unylé, jedna v podstatě jako druhá. Ačkoli má každá trochu jiná specifika (některé jsou vyloženě arény - něajaké Nosahar-nebo-co kanály; jiné jsou zaměřené spíše na CQB, další na přestřelky v úzkých uličkách, dál jsou tu samozřejmě vozidlové mapy). Člověk by čekal, že onu unylost osvěží zničitelnost prostředí, ale nic. No, ono se taky dá prd zničit. Jasně, malou budku můžete s trochou štěstí, raket a lehkého kulometu pootevřít jako plechovku sardinek, ale čemu to pomůže, když se zdá, že s tím zničením vlastně nemáte vůbec nic společného, že to působí spíš, jako když někdo prostě trefil předprogramovaný terč a budova se tedy může na daném místě zdeformovat. Mnohem horší potom je, když sice kus baráku odpadne a za ním je černé nic. Trapas.
U budov to ještě lze v pohodě akceptovat a popravdě, když hrajete delší mapu, je docela zábava pozorovat u některých proměny bojiště. Mnohem horší je, že výživná dávka z kulometu nic moc neudělá se zaparkovanými či opuštěnými vozy.

Další výtka, kterou mám, je rázu technického - když si nemůžete z hardwarových důvodů dovolit zapnout vyhlazování hran, jste dost odsouzeni k paranoii a střílení do vzdálenějších sloupků, protože BF3 je asi jediná moderní hra, která má tyto plošky k vyhlazení zvíci dvou metrů v horizontu, a tudíž vypadají jako vojáci (hlavně vojáci USA). To by mohla být spíš veselá historka k táboráku nebýt faktu, že se tento engine prodával ostatním hrám! Kdyby mi tohle u ohně vyprávěl jebáky ošlehaný virtuální bojovník, ohryžu si strachy ruce až k palci u nohy.

Dál - kde jsou možnosti customizace postav? Někdo je ztratil cestou na poradu? Má jimi manažer EA vytapetovanou toaletu? Podívejte, měl jsem ještě donedávna za to, že jediný pozitivní vliv, které MMORPG mají na herní scénu, pak právě to, že hráč chce upravit co největší množství věcí na své postavě! Jasně, jasně - tohle nejsou žoldáci, jsou to uniformy, armáda. Pořád si stojím za tím, že možnosti k úpravám tu jsou. Co tak balíček cigaret na helmu? Sluneční brýle zájemcům? Možnost vybrat si barvu kůže? A barvu vlasů? Cokoli nad prachobyčejnou volbu vzoru maskáčů?!

A teď to vůbec nejhorší! Hovno na čele Battlefieldu 3! Kus toaleťáku, který tahá přilepený na botě! Cedulka 'Kopni mě!' na zádech! Autobalanc! Kde jako do hajzlu je?! Jak je možné, že se na serveru mohou potkat dva týmy, z nichž jeden je složen z očividných veteránů a ostřílených borců na průměrném levelu 7-12 a proti nastoupí zřejmě v přátelském laškování levely 50+?!
Tímto se vracím k hraní TDM - je to mod, který mě nijak nezajímá, leč musím ho hrát kvůli největší fluktuaci povyšovacích bodů, jež zase potřebuju kvůli pořádné výbavě do conquestu a rushe. Jenže v TDM hrajou magoři, kteří hru hrajou třeba tři roky, a tudíž naprosto přesně ví o mapách a zbraních všechno. A proti němu stojí noobové jako stádečko před jatkama. Super. To je, panečku, model!
Na co jako teda ve hře levelujeme? Kvůli hovadinám, které pro hru vůbec nejsou důležité? Místo toho, aby se levelování použilo k něčemu, co má ve skutečnosti smysl. Kterou polovinou zadku se tohle vymyslí? Nebo je nutné nechat si implantovat nějakou novou u chirurgů v Miami? Patent EA?
...teď vážně - jdi do prdele, EA. Tuhle věc nehodlám dál komentovat. Pouze přidávám poznámku, že hru stála 25% z finálního hodnocení. Vyřešit se nějak dá všechno, ale tady v tom očividně nikdo nespatřoval problém. Takže ať si ty oči vyloví z hajzlu a připíchne na nástěnku.

Ano, hru stále hraju cca hoďku denně. Leč jediný důvod k hraní je, že je to jediná multiplayerová střílečka, která je zadarmo. Pokud to takhle vypadá i u konkurence, jsem ještě mnohonásobně spokojenější, že mě baví jiné žánry. Pokud celá hurá akce na Originu měla přitáhnout další lidi ke značce, pak u mě žalostně selhala. Nejen, že si nechci žádný Battlefield koupit. Chci házet cihlama do koulí manažerů v EA.

PS: Chtěl bych vyzkoušet singleplayer, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Každopádně všichni víme, čeho je značka Battlefield synonymem, že? Singleplayer to nebude, výsledný dojem by tedy vytáhl maximálně o pět procent. A i to asi jen zázrakem.

Pro: Reálná výstroj, hra byla zadarmo

Proti: Rigidní systém tříd, unylost, průměrnost, nedomyšlenost, zbytečnost levelování

+2 +6 −4
  • PC 80
Nový díl série Battlefield pokračuje konzolovou cestou, nastavenou sérií Bad Company. Singlplayer je tak jen takovou absolutně konzolově nedodělanou, odfláklou a od CoD zkopírovanou třešničkou na dortu. Frostbite 2 Engine je vynikající, a oproti Frostbite 1.5 grafika odpovídá HW nárokům. Sound engine je o5 na vynikající úrovni, která dalece překoná konkurenční Call of Duty, jenž má pro všechny zbraně jeden zvuk :D. Teď bych chtěl popsat MP část. Bohužel z avizované fyziky toho moc nepřidali. Pár rozsekatelných baráčků, jenž sou všechny stejné, na ne zrovna rozsáhlé mapě nepůsobí moc dobře. Hra se přiblížila konzolovému stylu hraní natolik, že obsahuje prťavé mapy typu Metro, a nebo dokonce jedno celé DLC pro TDM mapy. Propagace se jim moc nepovedla, ano engine má na to, aby celá mapa mohla být pokryta rozsekatelnými věcmi, ale servery by to prostě nezvládly. Celkově je toho míň zničitelného, než v Bad Company 2 (ale naproti tomu je fyzika demolice víc uvěřitelná). Ohledně DLC, nejsem fanouškem, který by nějak ochotně platil nehorázné prachy za mappack, takže s tímhle mě fakt nepotěšily. Dále je tu absence Commandera pro celý tým, který byl přítomen v Battlefieldu 2. Je to jen na škodu, protože tak efektivita spolupráce hráčů klesla na spolupráci jednotlivců v družstvu (pokud se do nějakého přidají), ale prostě není nikdo, kdo by koordinoval práci družstev. Spolu s konzolovitostí přišla i menší morálka samotných hráčů. Base Rape je tam na denním pořádku a nikdo se o to nestará, admini kteří vás kicknou jen za to, že jim dáváte na prdel atd. Ale to už je záležitost moderní doby, nejen téhle hry. Tím bych to asi uzavřel.
+8 +10 −2