Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 36 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 3

  • PC 80
Jsem iritován tím, kolik se toho nabrečelo a nakydalo na letošní prodejnostní pecku. Je pravda, že SP není ideální, ale v dnešní konzumní době to má absolutně vše, co by mělo. Občas sklouzne, občas se vyhoupne, ale jako něco nového pro Battlefield sérii to obstálo. Nabubřelí uživatelé totiž nechápou, že PR EA managementu nerovná se názor samotného studia(kteří sami proklamovali, že to hlavní je MP a SP něco navíc). SP se tak stal terčem těch, kteří ani pořádně BF nemají zažité(nehráli původní díly či jen zběžně) a jen konzumují žánr FPS jako takový. Tady totiž jde výhradně o MP(vynechám konspirace o zadání SP z horních míst), o kterém se nikdo nebaví. Recenzenti chválí a hráči prostě jen hrají, nikdo nepyskuje a všichni jsou víceméně spokojeni s nástupcem BF2.

K tomu zatracovanému SP:
DICE se pokusilo o své vlastní pojetí příběhové kampaně, možná se inspirovalo od loňského vážnějšího MoH, netlačí a nejde přes mrtvoly, aby bylo "over the top" což je sympatické. Do MoH se také šťouralo klackem a přitom to nebyl takový škvár, jak se všude tvrdilo. Jenže když jste zvyklí na CoD...je to jiné a chce to jiný přístup. Není to tak orgastické, spíše reálnější a klidnější.

Ač se to loni MoH nepodařilo, byl to krok správným směrem k rozvíření emocí v FPS. Už nestačí válčit s nějakými noname spolubojovníky a přijímat nesmyslné rozkazy. V MoH se pracovalo celou dobu s jednou jednotkou, tak alespoň hráč na konci mohl trochu soucítit. BF3 netráví čas budováním vztahů a to je rozhodně špatně. Za Amíky emocionálně ploché, u Rusáků je to o cosi lepší. Nepřilnete ani ke spolubojovníkům ani k hlavnímu protagonistovi, což je strašný vykuk. Dima byl fajn a raděj bych hrál hru za něj a s jeho ruskou partou. Ona část za Rusáky byla ta lepší ve hře a taková jízda Paříži bylo něco.

Proklamovalo se, že ve hře budou častá zemětřesení a budou ovlivňovat hratelnost. To jsem moc nepochopil, jelikož bylo pouze jedno a nic zvláštního nezanamenalo. Jen pár záchvěvů, aby se zaprášilo pro konzumní oči. Let stihačkou - ač krásný tak nudný. Stihačku neovládáte a jste pouze střelec, navíc je to strašně jednoduché. Překvapila mne ale mise v tanku, která z prezentace z E3 vypadala nudně, ale byla zábavná a daleko lepší, než nuda v cockpitu. Milují stealth mise, bohužel v FPS je jich děsně málo a tady se zrovna BF3 nepředvedlo - zbytečně spojilo stealth a snipování. Málo animací, které zrovna nepřesvědčily, hlavně obličeje a mimika nebyla moc dobrá. Ještě bych zmínil AI, která se občas zasekne a nic nedělá a občas dělá nelogické úkony, ale jakš takš se snaží coverovat za překážky.

Audiovizuál, jak jsem u DICE zvyklý, je na vysoké úrovni. Předně bych zmínil asi nejkrásnější a nejrealističtější oblohu, koukal bych do ni neustále. A ten halo jump, tam je to vidět nejlépe, fakt nádhera + bzum bzum podmanivé tóny - nejhezčí moment ve hře! :). Ona vůbec práce se světlem je neuvěřitelná(občas možná trochu přehání). Zvuky jsou bezkonkurenční. Jak někdo trefně poznamenal, vyprávění příběhu se blíží svou atmosférou seriálu 24, aby taky ne, když jeden z vyšetřovatelů hrál i v seriálu a vzhledově jsou totožní. Miluji retrospektivu(zvlášť tu skákající sem tam), takže příběh je na poměry FPS klišé jeden z těch lepší. Při vyprávění ovšem používá krátkých rychlých střihů bez vyznění předešlých momentů, což kazí dojem. Ony vůbec výslechy měly být delší, aby se nekákalo do misí po 3-4 větách :X. Blackbourne a Dima jsou hlavními postavami, bylo kontraproduktivní vymýšlet další! Ač někdo nadává na QTE byly efektní, ovšem krátké a děsivě lehké. Pohyby celkově super! Překvapila mne obtížnost. Hru jsem hrál na HARD a rád přešel na NORMAL. V dnešní době, kdy HARD = lehčí NORMAL, to byla příjemná změna a na HARD to je lahodná výzva. Ač je to děsivý koridor já se bavil. Když vnímáte hru a jdete dopředu, dostane se vám skvělý zážitek, který jsem(až na 2 kratičké pauzy) dohrál v kuse. Bohužel herní doba je v reálu 4-5hodin, což je žalostně málo. Na dnešní dobu smutný standard, ale stačilo přidat pár skvělých misí za Rusáky a hned by to bylo lepší.

Kam se od dob MW1 poděla MP5tka??? Nejvyužívanější a universální zbraň v FPSkách předchozí dekády a půl, už jsem ji 4 roky v žádne neviděl. Žeby byl jí trh byl přejeden? :)

Je škoda, že SP je takový svázaný koridor. K BF3 by sedl jak prdel na hrnec model SP z Bad Company 1(shame on you, kdo nehrál), ta patří k nejlepším SP kampaním FPS žánru za poslední dobu. A proč to? Je to nelineární a je na hráči, jak se rozhodne docílit svého úkolu. Spoustu vehiklů k mání a neskutečně rozlehlé mapy a prostory - tohle je singlový BF, jak má být! O humoru a skvělé partě se ani zmiňovat nebudu...

Ač jsou oba MW více over the top byly svou neskutečnou jízdou lepší. Hlavním faktorem, že mají to "něco", co vás táhne hrát dál. BF3 tak sekunduje MoH ve svých reálnějších pojetích a vůbec to špatně nedělá. SP vám nabídne skvělou jízdu, pokud jí to dovolíte. Za mne o fous lepší jak MoH s 71%.

Hra nabízí ještě solidní co-op, který sice v žánru díru nevypálí, ale je příjemné, když je to další "věc navíc". Misí je překvapivě dost, takže je možnost se vyřádit i zde s kamarádem.

K tomu MP o kterém se mlčí:
MP je skvělý! Ale čekal jsem rozhodně víc. Ať jde o jakoukoliv MP hru, vedle gameplaye jsou nejdůležitější mapy. To že se na BF3 dělalo tak dlouho, mne mapy moc nepřesvědčily. Čekal jsem je více promyšlené a propracované. Počet také není zrovna oslňující a Karkand vychází až někdy v prosinci. Přítomnost dalších 4 map ovšem už srovná deficit. Trošku mne děsí, za co všechno bude muset hráč v budoucnu zaplatit. Mini mapa je opravdu malá a jde vidět velmi malý prostror, což je dosti nepříjemné. Finální verze přidává pár novinek a již není tak zabugovaná jako beta. Stále je tam na čem pracovat, ale ze začátku to má každá hra. Fiasko Red Orchestry 2 by se tady ovšem neodpouštělo. Věřím, že budoucí patche odstraní zasekávání vozidel a neviditelné překážky, zasekávání hráče o neviditelné překážky, občasné sekání a cukání. Hra potřebuje ještě trochu vybalancovat jednotlivá povolání a nebránil bych se ani do menších zásahů do map. Vozidla jsou skvěle ovladatelná a hraje se s nimi jedna báseň. Tanky a obrněnci jsou neskutečná inferna :). To ovšem nelze říct o helikoptérách a stihačkách. Helikoptéra je dobře ovladatelná, ale málo účinná a zmatečná. Ke stíhačce jsem se za těch x hodin dostal jen jednou! Jedna stíhačka/případně vrtulník na tým je směšná. Let je chaoticky rychlý a účinnost také pramalá. Létací stroje jsou největším zklamáním MP. Hra má ovšem neskutečnou atmosféru a hraje se skvěle. Demolice je dobrá, ale omezená, občas až nezdravě(nemluvě o SP). V Bad Company 1 šlo zničit v SP i MP prakticky skoro vše, škoda - žádný velký pokrok. Nůž v BF3 není dokonalý, když jdete někomu do zad, ještě automaticky to neznamená, že si dog tagy odnesete, tady se mají hodně co učit od dokonalého nože z MW. Dost mne prudí, že pokud nedohrajete kolo, dosavadní postup se neuloží a vše se musí odemykat znova, kor pokud máte zrovna úspěšnou odemykací šňůru, dost to naštve! Ze hry se nedá po dohrání kola vůbec odpojit a musíte čekat až do začátku nového, což nějakou tu minutu zabere a pokud zrovna spěcháte...Hře se vyčítaly baterky, mě to příjde jako originální a neviděný prvek, který přidává na hratelnosti.

MP BF3 není revoluce, ale do skvěle zvládnutého pěchotního boje přidává dostatečně velké mapy a stroje v precizním a zábavném provedení, skvělou atmosféru a přijatelnou destrukci. Otázka je, jestli hráči nečekali nejlepší MP počin, ten se sice nekoná, ale i tak za to stojí.


Superlativa si najděte v oficiálních recenzích...

Za mne tedy zatím 83%.

Stejně se nic nevyrovná ukázat kryse prostředníček! (část ze hry, kterou uvidí jen pár vyvolených):D

+31