Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Flowerpot (18.08.2018 06:14): Fakt se doporučuju přesvědčit na vlastním rozehrání (Nebo klidně jen zhlédnout zmíněné video) Opravdu nejde jenom o tu jednu transgender kněžku, kdyby ano, tak bych byl úplně v pohodě. :)
Ostatně o té scénáristce ledacos vypovídá i tenhle nesmyslný komentář: “If there was something for the original Baldur’s Gate that just doesn’t mesh for modern day gamers like the sexism, [we tried to address that],” said writer Amber Scott. “In the original there’s a lot of jokes at women’s expense. Or if not a lot, there’s a couple, like Safana was just a sex object in BG 1, and Jaheira was the nagging wife and that was played for comedy. We were able to say like, ‘No, that’s not really the kind of story we want to make.’ In Siege of Dragonspear, Safana gets her own little storyline, she got a way better personality upgrade. If people don’t like that, then too bad.”
@Ebb (17.08.2018 23:49): Díky za ten trapný pokus udělat ze mě netolerantního infantilního dementa.
Nepovažuju se za žádnýho "SJW lovce", BG:SoD je první hra (a zatím opravdu jediná), kde mi to ale začalo výrazněji vadit. Jakožto hrdý pravdoláskařský liberál se s většinou jejich názorů i shoduji, ale jakmile mi to někdo začne cpát do krku v přemíře jako zde, začne to srát i mě. Homosexuálů a transgender lidí se zastávám, myslím si, že všechny rasy by si měly být rovny, že by se uprchlíkům mělo pomáhat, že bychom neměli odsuzovat celou skupinu lidí na základě chování pár psychopatů atd. Ale jakmile mi jeden parťák začne furt předhazovat, že je homosexuál, druhý že ho všichni odsuzují na základě rasy a třetí má úplně změněný charakter (Safana) z toho důvodu, že původní BG "byl moc sexistický", nemluvě dalších věcech jako 2 téměř totožné questy, založených na tématu "neodsuzuj podle rasy" atd. atd., tak i já tím začnu být popuzený.
Ostatně velice pěkná videa o tom udělala tahle youtuberka odkaz Jestli budeš mít čas, určitě si je pusť, ty mudrlnate :)

@Flowerpot (18.08.2018 01:20): "Nehral som" :D Díky, to mi stačí. :)
@Ebb (17.08.2018 23:49): +1 Nejde navyše len o to, že daná postava spomenie, že je trans, nejak mimochodom v jednom dialógu? Úplný SJW stalinizmus. Len nejak nerozumiem, jak to, že títo ľudia prežili napríklad čítanie gréckej mytológie, z toho genderfluid Teiresia a všadeprítomnej homosexuality im museli prasknúť všetky cievy v mozgu.

(Nehral som, je dosť možné, že je tá postava napísaná mizerne. Ale to je trošku iný problém než že je scénaristka SJW cpajúca tam tonu politickej korektnosti, že.)
@Vurhor (17.08.2018 21:43): Keby som mohol ešte viac pregúlať očami, tak by mi asi vyleteli z lebky.
Jedna trans postava a jedna poznámka na GamerGate a pár deciek na internete sa ide posrať, lebo sa naučili nové slovíčko politická korektnosť. Mýlim sa, alebo Belt of Masculinity/Feminity bol už v pôvodnej hre v 1998? Každý je zrazu odborník a má názor na to, čo búra a nebúra konzistenciu príbehu, ale tipujem, že v 1998 ešte ani nebol na svete.
Ty questy nových parťáků jsou dobré bugové peklo. Ani konzolové příkazy nepomáhají. Bug s koncem (resp. nekoncem) ToB questu Neery už se táhne skoro pět let a stále není opraven. I vzhledem ke kolísavé kvalitě NPC a jejich questů doporučuji s nimi vůbec nehrát. Velmi důrazně doporučuji. Jejich portréty moc nesedí do hry, zvuky jsou hlasitostí mimo a rvou občas uši, NPC samotná jsou charaktery a dialogy na úrovni průměrných modů a... S jejich questy je spojena tuna bugů.

Na druhou stranu zejména ta ToB část questu Neery obsahuje i určitou výzvu. Je cool, že si opozičníci umějí otevírat dveře, mágové utíkají z dosahu a kouzlí ochrany a neviditelnosti atp. Je to docela zajímavé. Ale hastovaná skupina hrdinů je stejně rychle skřípne a udolá.

Ve stávající situaci tedy nelze opravdu NPC z EE edice doporučit. Na druhou stranu pokud jste zvyklý hrát si s konzolí a instalujete vždy Tactics , Revised Battles (ex Improved Battles) a podobné, tak vám asi neodškrtnutý quest v konzoli bude jedno. Neeru alespoň lze odbugnout, pokud do konzole ještě v lokaci "Clearing" napíšete:
C:SetGlobal("OHN_TOB_PLOT","GLOBAL",15)

P. S. Tak konečně jsem to odbugoval. Bylo potřeba nechat hlavního záporáka (spoiler rozklikněte na vlastní nebezpečí) Szass Tam na sebe poprvé i podruhé zakouzlit ochrany. Btw já jsem sice fanda nových přístupů ve hře, ale nikdo mezi souboji nezakouzlí Wish, dokud do něj mlátí několik cápků s deseti critical hity za kolo (HLA + Improved Haste). Ale tak... Jen škoda, že nejde zabít. :(
@Jab (05.08.2018 08:48): To je asi nejakej pozustatek dobovych tipu a triku, kdy se pro ulehceni hry radilo hrat "multiplayer" jako single a udelat si idealne hned nekolik silnych postav, coz je s ohledem na NPC a hlavne celkovej herni balanc docela skoda a hranici to az s kazenim hry, nehlede na to, ze pribehove to vubec nedava smysl. Faktem je, ze vyber NPC ve druhem dile trochu znemoznoval postavit si klasickou "cistou" RPG partu.
@Jab (04.08.2018 20:57): Ideš sólo postavu?

Ja by som si dal toho údajného najviac OP Kensai/Mage (ale v podstate jediný argument je ten armor takže mne ani papierovo až tak OP nepripadá), ale reálne by ma žiadna BG/ICWD hra sólo nebavila.
Uf, 3,25 milionu xp u válečníka (berserk lvl 21) a následně dual na druida. Chvíli to potrvá. :) Ale jsem někde k začátku Underdark, čili i v základní hře je ještě dosti zkušeností. O ToB nemluvě. Teď se půjdu pást kostlivce do sídla Mind Flayerů. Má oblíbená kratochvíle. :)
Trochu mě žere to protěžování Beamdog NPC, které mají své osobní questy rozdělené na SoA a ToB. Občas narážím i na drobné bugy, kdy se některé postavy "zneviditelní".

Btw Beamdog mi sice dal možnost zabít Dorna hned při prvním setkání, ale další noc zase stál v Temple District jako by nic.

Jinak Rasaad už se mi teď zdá trochu lepší a má i dobrý quest. Škoda toho pláště eliminujícího off hand penalizaci k THAC0, neb ten získáte jen za určitých podmínek.

Neera je stále příšerná. Jen slyším ten její hysterák... Ještě by se mi stýskalo po Aerie. Quest má zatím taky spíše otravný. A sídlo Red Wizards na Waukeens Promenade... To už mi zní skoro jako joke.

Další problém těch EE questů je, že z nich získáte spoustu quick slot předmětů. V základní hře už jich bylo i tak dost a tyto tak spíše jen zabírají inventář.
@Jab (06.07.2018 09:37): Ale do EE jde dostat, že? I hodně jiných modů?

Osobně bych bez něj už nehrál, už z principu mě to u takto navazující hry štve, navíc když si vzpomenu na své tehdejší solo dual/multiclassy... tam jsem výrazně vyšší xp cap potřeboval i ve dvojce :)
@Crash (06.07.2018 07:11): Je to jedno. Nebudeš mít tu návaznost, až potkáš postavy z jedničky. Ale je to jedno. Ty předměty (nejlepší z té jedné větve helm of balduran je tam defaultně a z té druhé dostaneš defaultně chainmail +2 místo +3, což je fakt jedno) včetně těch kalhot bych s klidem minul. Abys získal další část, tak musíš ve dvojce jet chvíli za zlé, což většinou neudělám. A pak ta "zbroj" je vyloženě spíš joke. Stačila mi jednou a stejně jsem ji po pár minutách sundal.

Trápilo by mě snad jen, že bych měl na začátku 89000 xp místo 161000 (na tenhle limit to zvýší TotSC) a pak že nebudu mít staty vylepšené pomocí těch knížek z jedničky (tzn. všechny o jedna výše, wisdom o tři). Ale obé se dá nacheatovat přes shadow keeper případně. Zkušenosti jsou btw taky v kontextu těch milionů xp, co v BG2 nabereš, celkem jedno. Ale na ty mé šílené dual classy po dvacátém lvl se hodí každý drtek. :)
@Crash (06.07.2018 07:11): Podle mě to je celkem jedno. Některé ty předměty z jedničky získáš i tak defaultně, plus k lepšímu vybavení se stejně dostaneš velice rychle.
Jediný předmět, který za import opravdu stojí, jsou Zlatý kalhoty, díky kterým si pak hráč může v datáči (spolu ještě s dvěma dalšími speciálními kusy hadrů) vytvořit super zbroj.
@Jab (04.07.2018 13:18): Aha díky moc, já si to myslel, ale nebyl jsem si jistý, přece jenom je to už moc let co jsem to hrál a teď jsem to všechno koupil ve slevě na steamu v EE verzi a rozehrál to znovu a právě jsem řešil dilema, zda si nechat Jaheiru, že bych si jí lehce vypiplal do dvojky.
Projeví se nějak po importu do dvojky nějak skutečnost, pokud celou jednučku projdu s postavama z nichž některé budu mít v družině i ve dvojce (Jaheira, Minsc)? Nebo se do dvojky zachovají staty jenom hlavní postavy a ty sotatní budou mít vždycky ty generické, které nastaví hra pokaždé stejně?
@Red (19.04.2018 15:37): Na toho jsem vlastně taky úplně zapomněl :D To je tuším dokonce čistej sorcerer. V jedničce celkově nic moc, ale v Siege of dragonspear se hodně bodl.

Třeba ale Neeřin quest ve dvojce je propracovanější. A co teprv v ToB, kde se s ní vydáš do Thaye :)
@Jab (19.04.2018 12:59):
Ten mnich je osobnostně i povoláním úplně naprd, něco jako Cernd. Jeho nejvýraznější vlastnost je rychlost pohybu, což je u postavy co nemůže nosit brnění především v jedničce mnohem víc otrava než výhoda.

Ohledně Dorna a Neery souhlasím s níže uvedeným. Řekl bych že Dorn je trochu OP, je to dobrá postava na halapartnu. Neera je průměrná divoká kouzelnice. Oba mají romanci.

Hexxat je jen ve dvojce a dokonale nahrazuje ten nedostatek zlodějů. Tkay je OP, prostě v noci/v interiéru síla a obratnost 20 dost rovnováhu narušuje...V romanci je na ženský, myslím že má nějaký podivný rozhovory s Viconií:)

Co se týče úkolů, družiníků tak jde většinou o přimočarou akci v jedný lineární lokaci, nic moc.

Potom je tam ještě temný elf, myslím bojovník/mág, je to jenom takový bonus z módu Jámy (aréna která se hraje z menu a se samotným příběhem nemá nic společnáho), myslím že po úvodu se nijak neprojevuje, vlastnosti má ale fajn.
@Vurhor (19.04.2018 13:27): Tyhle dva jsou hodně fajn. Jen Isra měla, když jsem s ní hrál dvojku, velké množství opakujících se mini monologů/dialogů, které mi narušovaly tempo hry. Ale možná už je autorka vykopla.

A z RP hlediska si nejsem jist, zda se hodí romancovat Angela.
@Jab (19.04.2018 12:30): A jo vlastně... no co se týče užitečnosti, tak byla dost slušná. Jakožto upírka měla v podzemí a v noci některé staty automaticky na 20, plus jelikož je (kromě Yoshima) jedinou čistokrevnou zlodějkou, dá se hezky vytunit. Jako charakter nic moc, ona ani příliš nemluvila, plus její questy mi přišly nejnudnější, ale je taky pravdou, že jsem za ní hrál v době, kdy byla EE2 ještě hodně zabugovaná, což se týkalo hlavě jí.
@Jab (19.04.2018 11:59): Žádný zázrak to není, ale třeba Neera, ta divoká čarodějka, mě docela bavila, připomínala mi takovou trochu cáklejší Neeshku. I když taky bych se nedivil, kdyby někomu přišla otravná. V obou dílech, hlavně teda ve dvojce, ale mají všichni pěkný a zajímavý questy, hlavně ta Neera.
Rassad (mnich) mi přišel nudnej a Dorn je takovej hodně stereotypickej zlej orkský válečník, ale některé bantery s ním jsou zajímavý.

@Tarhiel (19.04.2018 11:58): Tak tak, jsem zcela spokojen se svou zlatou GOG verzí :)
Hral jste tu vubec nekdo nwn kdyz vysla? Nebo tu grafiku hodnotite az pote co jste hrali zaklinace 3 ? :)
Btw jaká jsou ta nová NPC v EE edicích BG 1 a 2? Myšleno kvalitou.
@Vurhor (19.04.2018 11:53): Tak čo som čítal, moc do assetov, mimo max. rozlíšenia textúr, zasahovať nechceli, aby to bolo kompatibilné s módmi, inak, samozrejme, by mohli :)

Ale tak celkovo NWN:EE sa neoplatí kupovať, ak ste pôvodnú hru celú dohrali, jedine po veľkej zľave. A sklamali ma tým, že tie prídavné moduly (Wywern Crown of Cormyr, etc.) nepridali do základnej hry, naimesto toho za každý z nich požadujú síce smiešnu sumu, ale vypadá to ako milking fanúšikov.
V rámci těch mnoha stížností na vzhled NWN jsem tak nějak doufal, že s tím něco udělá Beamdog s tou svou "enhanced" edicí. Asi jsem fakt nepoučitelně naivní.
@90210 (19.04.2018 00:18): První díl byl ohavný. Druhý se dal. Ale ta "svítivost" mě také otravovala. Spíše ale bylo trudné, že i Neverwinter samotný ve dvojce působil trochu mrtvě a lokace nebyla "architektonicky" nijak zvlášť zajímavá.

Plus engine byl hrozný. Mělo to i mizernou ovladatelnost, naskriptované souboje atp. (viz co psal Red a jiní). Ale bylo to skvělé RPG. Nikde ještě nebylo tolik možností jak si poskládat stylový multi class. NPC a dialogy byly skvělé. Soud s hlavním hrdinou ci odkrytí historie říše Illefarn patří mezi mé největší RPG zážitky.
@Charllize (17.04.2018 21:03): Jako očekával jsem že 3D třeba bude nějak chytře zabudováno, prostě aby ta hra vypadala líp a ne hůř.

NWN 2 měla ještě dobrý writing ale ovládání a UI bylo úplně zprasený. Míň společníků. Ošklivá grafika, copy paste prostředí. A souboje? No na papíře mohly být stejně fajn jako v BG, v reálu si ale ty postavy chvílemi dělaly co chtěly! Taky mám radši jedničku, toho pořád odbíhajícího Tomiho jsem si nějak dokázal pohlídat:)