Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sadako (18.04.2018 00:55): Já zase instaloval BG 1 EE. Narozdíl od několikahodinového sraní s easy tutu to bylo za dvě minuty. A do deseti dalších jsem přihodil tweak anthalogy a bg1NPC project. Už jen kvůli té rychlosti instalace se EE verze vyplatí. :)
@Jab (17.04.2018 22:00): ...a tak se také stalo. Aspoň jsem tentokrát nebyla líná nainstalovat pár modů na úpravu vzhledu postav, takže můj tradiční drow rogue/wizard vypadá jako blackmetalista v negativu a ne jako někdo po těžké autonehodě.
@Jab (17.04.2018 13:52): Ten jsem hral bohuzel o dost pozdeji, ale BG bylo precijen fantasy, coz mi bylo ve 13-ti letech blizsi, nez postapo. To jsem ocenil az mnohem pozdeji.

@Jab (17.04.2018 22:25): Pokud bych si BG2 jeste nekdy zahral, a ze o tom u teto diskuze zacinam premyslet, tak urcite s timto modem.
@Isair (17.04.2018 21:58): jasne, tomu rozumim. I kdyz mam jiny nazor. Mam zase radsi svety ktere nekdo vymyslel primo pro hru. Stejne tak lore a podobne. Nemam proste moc rad krizeni ruznych zabavnych cinnosti, jako je michat dokupy, filmy+knihy+hry+stolni hry atd:) mam za to ze kazdemu z nich je nejlepe osamote. Nemluvim o inspiraci..to je neco jineho.
@Jab (17.04.2018 22:00): Díky, neříkám, že se na to vrhnu hned zítra, ale v dohledné době bych to mohl zkusit :). Je pravdou, že na onen datadisk jsem si dělal již nějakou dobu zálusk, jakkoliv mě nezaujala původní hra.
@Sadako (17.04.2018 21:56): https://i.imgflip.com/sqtko.jpg

@Isair (17.04.2018 21:58): Tohle je docela trefná kritika s těmi mágy a bojovníky. U Dragon Age jsem neopomněl zdůraznit, že tam z toho válečníci stran dovedností vychází velmi dobře.

Ne příběhově to úplně nenavazuje (resp. některými věcmi navazuje, ale není to moc důležité - až v epilogu třebas). Ale nejsem si jist, jestli bez výbavy nebude datadisk moc obtížný. Ale je určitě možné stáhnout si někde save. Rád poskytnu i svůj, třeba jej ještě dohledám. :)
@Charllize (17.04.2018 21:44): Je pravda, že pokud jsi vyloženě nehrál původní dračák, je to až příliš... řekněme krkolomné, pro nového hráče možná až příliš náročné a neintuitivní. Chce to jistě strávit nějaký čas nad manuálem a tabulkami. Navíc má hra až příliš mnoho ujetých hodů kostkami na pozadí (dokonce i HP/level se řídí hodem kostkou), odečítání OČ může taktéž působit (v ADnD) zmatečně atd. Bojovníci mají ve druhé edici málo vlastností, v těch low levelových RPG zase mágové/kněží příliš málo kouzel a pořád musí vyspávat pro jejich obnovu atd.

Ale na druhou stranu jakmile jej poznáš v jedné hře, v ostatních už jsou jen minimální rozdíly a osobně vítám, že se ty hry mnohdy odehrávají i ve stejných světech (nejčastěji Forgotten Realms)... tam kde se v jedné hře o některé části světa pouze mluví, jej v nějaké jiné třebas navštívíš, což mi přišlo vždy strašně fajn. Navíc má opravdu propracované lore atd.
Osobně mě celkem mrzí, že nějakých pořádných DnD her nevzniklo více, ne nutně kvůli těm pravidlům (které mám ale také velmi rád), ale především kvůli těm světům.

Drakensang je však opravdu jaksi intuitivnější a pro videohru asi vhodnější.



@Jab (17.04.2018 21:47): Zní to lákavě, NWN 2 by se mi tu snad ještě někde v krabicové verzi měla válet, tak že bych přeskočil původní hru a vrhnul se rovnou na datadisk? :) Předpokládám, že příběhově nijak zvlášť nenavazují...(?)
Každopádně zpět k tomu nejdůležitějšímu. Tedy mému názoru! :) MotB opravdu stojí za to tím základním plotem, kdy hráč uspořádá křížovou výpravu proti bohům s cílem zbořit nespravedlivou Wall of Faithless. Druhá možnost je ji naopak s jinou armádou bránit. Ale kdo by to dělal... Leda nějaký Kelemvorův lokaj! :)
@Isair (17.04.2018 21:32): mam radsi kdyz nekdo vytvori system pro hru, ktery je delany pro tu hru. Tyhle ,,doslovne,, prevody stolnich rpg me moc nikdy nebrali. Proto jim rikam omezene, v pravidlech pro stolni hrani pisou tohle, tak to dame i do hry. Chapu ze lidem co hrali dracak a tak podobne to vyhovuje, a jsou ve svem zivlu..ja holt ne. Ja dracak nikdy nehral.
navic me do toho hodne zasahuji JRPG, kde maji systemy ktere lepe definuji slovo pocitacova/konzolova hra, jsou hravejsi a vice motivujuci a propracovanost jim ve vetsine pripadu nechybi.

Jedina hra ktera je podle stolnich pravidel a dal bych si nasup je Drakensang, z nejakyho duvodu mi to prislo cele takove uvolnenejsi a vice vhodnejsi pro hru.
@Charllize (17.04.2018 21:30): Yop, v Hordes of the Underdark jsou k dispozici dva, to máš pravdu, ale mám dojem, že klidně můžeš vzít jen jednoho či žádného:) (jakožto tomu bylo i v původní hře a druhém datadisku).

Ten nízký level možná platí pro takový první Baldur a nějaké ty dungeony (Ravenloft, EoB etc.), ale určitě ne pro takové BG 2 a už vůbec pro ToB a neplatí to ani pro NWN. Tu omezenost klidně rozveď, anžto osobně neznám příliš mnoho RPG s vícero taktickými možnostmi, než měly právě infinity engine hry (samozřejmě taky záleží na aplikování pravidel a obtížnosti soubojů etc., NWN díky jejich jednoduchosti stojí tudíž vážně celkem za pendrek, stejně jako takové Ravenlofty, EoBy nepůsobí zdaleka tak komplexně jako souboje v takovém BG 2, které pak považuji za vrchol toho, co mohly DnD pravidla nabídnout...).
@Isair (17.04.2018 21:28): hmm..v jednom dataci byli dva..asi teda rizeni pocitacem..ale dva..sakra nebo si to zase blbe pamatuju? :)

Ty souboje, ja vsechny souboje na motivy DnD hazim do jednoho pytle, nemam ten system ve hrach moc rad, a vyhodnotil jsem ho jako nevhodny pro pocitacovou hru. Je prilis omezeny (coz evidentne plno lidem vyhovuje) ma male rozpeti, nizky level a dalsi veci co mi vadi.
@Charllize (17.04.2018 21:25): Ne, všechny datáče byly sólo jako původní hra (+ jeden člen řízený počítačem).

A s těmi souboji ve dvojce, přečti si schválně ten Marwelův komentář, vystihl to myslím perfektně a sedne to v podstatě i na první díl. Od infinity her jsou náročností na míle daleko.
Jen bych dodal ze prvni NWN + datadisky mam o neco radsi nez dvojku. Vim ze plno lidi nesouhlasi, ale za mne to melo super atmosferu a zamereni na jednu postavu mi sedlo taky (az na posledni datac, tam tusim uz byli plnohodnotny partaci?)
@Jab (17.04.2018 21:19): O datadisku jsem nějaké chvalozpěvy již zaslechl. Pokud to bude jako v případě prvního dílu, tak bych ti to i věřil (u něj bych každému s klidným svědomím doporučil původní hru přeskočit a začít rovnou datadisky, které se na rozdíl od původní hry dají hrát totiž docela solidně, třebaže se o nic světoborného též nejedná).
@Isair (17.04.2018 21:13): Dokonce ani v BG2 jsem si tolik neužil plánování postavy a její levelování. A to i s těmi svými šílenými Berserk/Druid buildy (20/25 či dokonce 21/24)!

S tímhle jsem to dohrál:
http://nwn2db.com/build/?153641

Jeho pozdější variantu mám schovanou někde ve třetí kapitole:
http://nwn2db.com/build/?239501

NWN 2 je brilantní RPG, byť kvalit BG 2 nedosahuje. Ale má skvělá NPC, dialogy i děj. Bohužel základní hra se vyloženě nabízí pro takové ty hrdinské (/rytířské) typy a tím i classy. Což mi naštěstí sedlo a ten můj build výše zapadl do děje skvěle.

MotB je pak brán za jedno z příběhově nejlepších RPG všech dob. Každý skutečný hráč RPG jej tedy musí dohrát! Jediná výjimka je, pokud z "profesních důvodů" lásku k RPG žánru jen předstíráš. Jako Bodkin. :)
@Isair (17.04.2018 21:13): NWN 2 byla a mozna jeste je zabugovana hra s krapet debilnim ovladanim..ale co by clovek cekal od Obsidianu. Jinak to ale bylo docela ok...
Jo, blbe se to ovlada. kamera je divna..ale souboje jsou v kostce to same co meli Infinity hry, a jen mozna kvuli 3d a ovladani muzou pusobit jinak. Grafika mi v dobe vydani prisla pekna (velmi narocne na tu dobu). Uprimne, ja u ty hry taky neskakal nadsenim, ale takhle zpetne ji hodnotim jako dobrou hru.

Vedmak ma dobry ukoly, postavy a naraci..jinak nic:)
@Jab (17.04.2018 21:11): Witcher 3 je dost možná jediná novější velká hra, která vypadá trochu k světu, ale NWN 2 ani omylem...



@Charllize (17.04.2018 21:12): A co třebas ze strany soubojů? Skvěle to vystihuje třebas Marwelův komentář. Příběh a parťáky jsem neměl to potěšení toliko prověřit, anžto mě odradilo spoustu jiných věcí (opravdu nepěkná přesvícená stylizace, otřesná kamera, zjednodušení herních mechanismů, resp. soubojů, kdy je hra vesměs jen plná vaty). A ten zbytek mi taky nepřišel nikterak úchvatný, abych u toho měl nutkání setrvat (narozdíl od některé JRPG tvorby, která má mnohdy podobné problémy, ale hráče si udržet dokáže- viz. FF 8).
@Isair (17.04.2018 21:07): Je tolik dobrejch RPG i po roce 2006. A několik skvělejch. Škoda je minout. Některé systémy se zjednodušily (i kvůli multiplatformní výrobě her), ale budu se do krve hádat, že Witcher 3, NWN2, F:NV a další nejsou pořádná RPG. Hell... Witcher propracovaností questů překonává de facto všechny své předchůdce.
@Charllize (17.04.2018 21:03): Ono je jedno jestli 2D izo nebo 3D (třebaže 2D imo vypadá mnohem lépe a mnohem lépe stárne), ale jde i o ty herní mechanismy a principy, které byly (jakožto už bývá u všech žánrů), postupně osekávány, zjednodušovány a celé hry značně zprimitivňovány, místo toho, aby tomu bylo naopak.
Pro mě mainstreamový herní průmysl, resp. trh velkých "AAA" her, končí někde kolem roku 2006, pak už začal vznikat jeden primitivní shit za druhým... a já přesedlal spíše na nezávislý trh.
To jste fakt cekali pri nastupu grafickejch akceleratoru ze to bude pokracovat v tomhle 2D izo stylu?..blazni:)
Vtipný bylo že jsem tehdy nadšeně očekával jaká bude evoluce. Detailnější kreslená grafika, více parťáků v družině, obsažnější náročnější rozhovory, detailnější souboje, více nebojových činností....no a potom přišla NWN/DA a bylo to v *** :D
@Charllize (17.04.2018 10:32): Všechno, já začal s RPG na Icewind Dale (čímž jsem se více dostal do hraní), a BGII obsahovalo ještě mnohem více. Ale také, všechny tyto hry (IWD, BG, PST, Fallout, Arcanum), jsem hrál kolem 12-16, v době čtení gamebooků a dnd fantasy knih, takže o to lepší byl zážitek i při hraní. Navíc tyto izometrické infinity RPG mají obvykle vše - skvěle se hrají, obsahují krásnou vizuální stránku i hudbu, příběh a zajímavé postavy, a vydrží opravdu dlouho aby si k nim člověk utovřil vztah. Začínat s nimi dnes, bylo by to asi jiné - nicméně i objektivě jde o to nejlepší na PC.
@90210 (17.04.2018 11:24): Fallout byl pro mě tím průkopníkem, kde jsem měl poprvé pocit, že se vydávám do jiného světa. Předchozí dungeony mě povětšinou toliko otevřely poklop v podlaze a zkopli do fritzlárny. Čest výjimkám (zejména Betrayal at Krondor).
@Charllize (17.04.2018 11:01): Me Baldur's Gate tehdz v podstate splnilo sen, protoze jsem tam mohl delat to, o cem jsem do te doby snil pri hrani jinych RPG, coz byly vetsinou hardcore dungeony. BG jsem fakt zil, s druzinou jsem po setmeni dosel do Beregostu a zasel do mistni putyky, vsem postavam jsem koupil pivo a se zlodejem jsem se vydal do mesta zkouset krast. To pro me tehdy bylo neco, o cem jsem mohl jen snit pri klikani mysi na ikonky.
@Jab (17.04.2018 10:49): hergot a jakto ze mi to s tou prilbou utkvelo v pameti. Ze by jina hra?
Mozna uz vim. Asi to bylo v ty konzolovy verzi co byla jak diablo . Mozna. :)



@90210 (17.04.2018 10:56): ale hral. Jen uz to je dlouho, kdyz to vyslo, a mam to dost zamlzeny. Mozna to je tim ze me tenkrat bylo skoro uz 30 a moje nostalgicky herni koreny jsou jinde. Mozna me to i trochu mrzi ze nejsem infinity pozitivni. Asi ty hry kolem me prosli jako ted ruzny hry prochazej kolem tebe a nevracis se k nim.Tezko rict.
@Charllize (17.04.2018 10:32): Tehdy to naopak nebylo uplne neobvykly, nizka uroven komprimace a videa, viz jeste o nekolik let starsi Phantasmagoria.

Celou serii ted zpetne vnimam jako klicovej historickej meznik mezi oldskool RPG a modernimi RPG, ktery si bere to dobry z obou taboru, navic jsem se k tomu dostal hned po vydani v idealnim veku kolem 13-ti let, kdy se do toho clovek muze ponorit a dvojku jsem si jako jedinou hru sehnal jeste driv, nez na ni byla recenze ve Score.

Tezko se to popisuje, nostalgie je svine a krome toho, ty jsi to podle toho prispevku stejne skoro nehral, nebo si to pletes s Diablem.
@Charllize (17.04.2018 10:32): Mág nemůže mít na hlavě plátovou přilbu. Na hlavu si mohl dát maximálně různé ioun stony a ty jsou až v BG2. Boty nosit může, pokud to ty umožňují. Což umožňuje většina. Na hlavu si je ale nedá ani válečník.
Reknete mi. Co je na BG tak super. Jako ja hral oba dily, a spatny to nebylo, uz to je let, ale ze bych nekdy dostal chut to hrat znovu rict nemuzu.
Kdyz vysel prvni dil tak jsem byl v soku ze byl na peti cd, to nebylo tenkrat obvykle.
Nikdy jsem nechapal veci jako ze mag muze mit na hlave platovou prilbu a treba boty ne. Udajne aby mu nekdo neprerusil kouzleni kdyz by ho bacil do hlavy :)
@90210 (17.04.2018 09:40): Mnou doporučená parta za "good doers": Charname, Jaheira, Mazzy, Valygar, Haer Dalis, Yoshimo/Imoen.

Nebo někoho nahradit jedním ze dvojice z modů Isra/Angelo.

Jako Charname samozřejmě doporučuji Berserk/Druida 20/25 či ještě lépe 21/24 se specializací na dva scimitary. :) Nebo kit kněze Rudé rytířky z Divine Remixu! :)

Imho ta BG2:EE edice je teď asi lepší nápad než základní. I z hlediska módů, které umějí hru dosti oživit.

Nebo zkus Numeneru. Je to docela solidní RPG.
@Sadako (17.04.2018 03:10): Tyjo zacinam dostavat chute si to zase po letech zahrat, samozrejme ne tuhle zmrcasenou "vylepsenou" verzi, ale puvodni klasiku. Beztak hraju na ntb, takze mi bohate staci puvodni rozliseni. BG2 + datac je zabava do Vanoc.
@Jab (16.04.2018 22:15): Kdyz jsem hral serii BG naposledy nekdy pred 4-mi lety, tak jsem se zastavil po dohrani prvniho dilu s bardem a do dvojky jsem uz nesel, coz je docela vypovidajici. Kdyz uz bych se ale jeste jednou dokopal k importu do dvojky, tak bych poprve musel sahnout k nejakymu npc toolu a povolani Mazzi bych zmenil na thiefa, Valygara na archera a Cernda na nejakyho jinyho druida a zkusil bych to s nimi. Problem techto NPC je i v tom, ze jsou mimo mesto, kam se ale vzdy dostanu az po nekolika tydnech herni doby a uz nemam to srdce vyhodit postavy, ktere mi pomohly na zactku hry. Vzdy jsem to hral jako RP.:)

Angelo mel dobrou rolicku v BG, ale jinak jsem ty NPC mody nikdy nevyuzil.
@90210 (16.04.2018 21:51): Mazzy je zrovna s přehledem v top five NPC ve hře stran osobnosti a dialogů. Hlavně pokud ji máš v partě s Valygarem. Ty tvé fantasy stereotypy tě zbytečně připravují o zážitek. Vzhledem k existenci kundane meče je Mazzy po Jaheiře (s Belmem a Iron Skin) nejlepší bojovník z NPC ve hře.

Valygar je naprosto normální hraničář. Backstab u něj také de facto nevyužívám, ale dobrých kožených zbrojí (ze stínového draka, bílého draka) je ve hře dost, abys tu jeho hlavní nevýhodu (tzn. nemožnost u něj mít cokoliv nad kožené zbroje) mohl s klidem ignorovat.

Osobně z NPC nejčastěji beru Edwina, Haer'Dalise (s ním v partě je Aerie snesitelná), Yoshima/Imoen, Jaheiru, Korgana, Mazzy, Valygara, Viconii, Sarevoka. Vybavit už si je umím tak, aby na bojišti kralovali. :)

Z modů je btw super Isra a Angelo.
@Red (16.04.2018 21:12): Zenska, hobit a valecnik? To je totalne pritazeny za vlasy. Tyhle extravagantni zpatlaniny, ktere se vymykaji fantasy stereotypum, nemam rad.

Powerhamingove jsem to moc nebral, vicemene jsem hral s charaktery, ktery jsem nabral na zacatku a za hodnou/neutralni druzinu. Hraval jsem i s Haer'dalisem, ale muj charakter byval nejcasteji taky bard, takze ne az tak casto. U Cernda me sral fakt, ze byl shapeshifter,coz nemam rad. K cemu taham tunu gearu, kdyz se s nim pak stejne premenim.
To bereš trochu powergamingově ne? Já to bral emocionálně, bylo pro mě hrozně těžký někoho vyhodit:) Nejhorší ale je, když se potká opravdu slabý class se slabou osobností (Cernd). S ním jsem do datadisku snad nikdy nedoputoval.

A v čem je Mazzy nesmysl, vždyď to je normální bojovník? :p
@Matlajs (komentář): Vidim to podobne, taky me tam rozciluje vyber NPC a fakt, ze ten nejlepsi zlodej vytuhl, coz byl ovsem zamer, aby s nim kazdej hral a pak musel chte nechte (u me teda vyrazny nechte) opetovne najmout Imoen.

Po v tomto smeru dokonalem prvnim dilu je to ve dvojce smeska dual classu, tech nejhorsich moznych kitu (Cernd, Valygar), pripadne uplnych nemyslu (Mazzy) kvuli tomu jsem vzdy hral s prakticky totoznou druzinou. Tohle me na teto hre stvalo uz od jejiho vydani a dnes bych to hral jedine tak, ze bych si v editoru upravil povolani nekterych postav, abych se tam zase nemusel trmacet s tim samym.
dá se někde zjistit, co jaký negativní efekt dělá? zatím akorát vidim ikonku v přehledu postavy s názvem debuffu, ale žádný tooltip s efektem.

je to starý dobrý BG tak jak si ho pamatuju. Ale ta čeština, to je zase trash.....
Ja uz se v tom uplne ztacim... BG2:EE - Zakládní hra komplet přeložena a přeloženo něco málo z nového obsahu. Takze chybi novej obsah ok.