Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Asi tomu moc nerozumím, nevybíráš náhodou češtinu v menu hry?
@Jab (09.07.2017 12:37): Jasne, ale BG neni tezka hra, at uz hrajes za jakekoli povolani a podobny dualy mi neprijdou zrovna RP, jakoze by se zlodej najednou rozhodl byt magem? To se v beznym zivote nestava.;0)

Je to kazdopadne spis na solo hrani nebo hrani s mensim poctem postav, coz ja nikdy nedelam. U me musi byt idealni sestimistna druzina vzdy human paladin, dwarf fighter, elf ranger, hobbit thief, nejaka zenska (human / half-elf) cleric a elf mage. Pres to nejede vlak.:)

@Malignus (09.07.2017 12:26): Njn, mobil.
@90210 (09.07.2017 11:19): Dual Classy jsou nejsilnější povolání ve hře. :) Jen musíš hodně velkou část hry čekat, než máš k dispozici obě povolání. V případě mého nejoblíbenějšího Berserk Druid 20/25 to trvá šíleně dlouho. Kensai Thief 21/31 je rychlejší. Další oblíbený je i Assassin Mage 21/24 atp. Lidi ještě hodně dual classovaly Kensaie na mága. Ale to mi přijde divný. Pak celou hru běháš s tím jeho základním modelem bez trenek.
@Vurhor (09.07.2017 11:58): Nojo, byl to zajimavej paradox, Imoen je nekde zavrena, ja tam dorazim, pokecame, do party ji ale nenaberu, protoze neni misto a ona sama odejde, najde cestu zpet a pote je asi mozny ji najmout v Cooper Coronet.:)

V dalsich hranich jsem ale uz nemel to srdce a bral jsem ji s sebou, i kdyz me srala, protoze mi znicila mou peclive vybranou a sehranou druzinu, obvykle jsem totiz hral s Janem Jansenem.:)
@poris (08.07.2017 13:07): Ja jsem autorum dodnes neodpustil ten dual Imoen na maga (obecne dual classy nesnasim, multi jsou o neco lepsi, zvlast v logickych pripadech typu thief / illuzionist), takze jsem se za Imoen vydaval vzdy az po splneni vsech questu a kdyby to bylo na me, tak bych se na ni klidne vysral a vratil se do okoli Belegostu a Baldur`s Gate.:0) Mam dokonce pocit, ze jsem Imoen ve Spellholdu hned pri prvnim hrani v dobe vydani nevzal do party, protoze v ni nebylo misto a Yoshima jsem v parte nemel, protoze se tehdy zacalo po netu mezi BG fanatiky sirit, ze tam Yoshimo hrace zradi.:0)
Mně na tom nevyhovuje, že hráč dostane možnost volného cestování až tesně před koncem hry / příběhu. Jsem radši, když splním všechny vedlejší questy a pak se nechám strhnou hlavním příběhem.
Já teda určitě když chci Imoen co nejdřív zpět tak jdu hned co mám prachy a v obtížnosti není problém. Vybavení je v podtemnu habaděj.
@valcik (08.07.2017 13:40): Imho toho možná bude víc. Aj z tohohle důvodu i z důvodu pozdější plynulejší "kontinuity" Spellhold odkládám až na konec.

@AlieN (08.07.2017 13:43): To mi vždy bylo celkem buřt. Je to mág. Max level u něj je 31 a 8 mil. zkušeností. Nicméně další kouzla už nedostává po 27 úrovni a šesti milionech zkušeností. Její thief levely jsem pominul. Ty v těch počítaných milionech nehrají roli.

Na přizpůsobování obtížnosti si ale nevzpomínám. BG žádné variabilní levely pro většinu nepřátel nemá.
@poris (08.07.2017 13:07): Při posledním hraní jsem před odplutím udělal dva větší úkoly (de'Arnise Keep a Umar Hills) + pár meších a nevybavuji si, že bych měl v dalším průběhu zásadní problémy.
@Jab (08.07.2017 13:27): Když to udělá takto tak Imoen potká už na vyšším levelu. Obtížnost se co si pamatuji do jistě míry přizpůsobuje tomu kdy se tam vydáš, každopádně zvládnout jde všechno i když tam vyrazí co nejrychleji.
Úloha s hercami z divadla na Moste je tuším prístupná len pred odchodom, po návrate už ju nedostaneš..
@poris (08.07.2017 13:07): Udělej všechny možné questy a až pak se vydej do Spellhold. Imho to je tak myšleno a třebas doupě mind flyerů bych fakt nerad dělal bez možnosti sesílat skeleton warriory.
ahoj, potřebuju poradit... už jsem zapomněl (heč ! :)
rozjel jsem to znovu a chci co nejdříve zachránit segru... je to tak, že po odjezdu směr čarotvrz pak napevno následuje podvodní město... podtemno... a pak můžu zpět do Athakaly dodělat questy... na jakém lvl to udělat ? 1M exp ? díky
Moc se mi líbí, jak si tam hned na poslední stránce všichni chválí překlad "chudý duší". To zase bude paráda.
Obecně myslím, že nejde o nějaká objektivní fakta (co se kvality vytvořené hry týče), ale prostě uživatelské preference. Co se mě týče, mám rád obě hry, ale druhý díl jsem dohrál vícekrát. A po prvním dohrání BG2 jsem byl (kupodivu) docela zklamaný.
@Ebb (08.08.2014 13:52): Máš recht, že v Athkatle snad není dům, který by nesouvisel s nějakým questem. Mně tahle zhuštěnost naopak spíše vyhovuje. Každý to má jiné. Pro mě to ani u BG1 nepředstavuje problém, neb beztak vím, kde co na jaké mapě je a tak si na ta místa dojdu a celou mapu stejně neobjevuji. Stojím si ale na tom, že ten průzkum je hodnotnější zábava u her na tom postavených (tj. Gothic like her). Jinak je to pro mě omletá debata už od dob existence srazů uživatelů baldursgate.cz. :)
@Tulareanus (08.08.2014 13:17): Tak námatkovo tvojich "niekoľko budov, ktoré nijak nesúvisia s questom"

http://www.sorcerers.net/Games/BG2/Walkt ... /temple-district.php

Tu je popis všetkých budov v Temple Districte. Choď dom po dome a čítaj si o čo tam ide. To, že ty si vošiel do budovy a nič sa nestalo znamená len toľko, že si nemal nejaké NPC v parte alebo sa nespustil iný trigger, ktorý spúšťa quest.

Všetko súvisí s questom okrem Guarded Compound, kde sa skrývajú slaver lordi, s "tučným" lootom.

To, že z 10 domov je jeden, ktorý nesúvisí s questom ale kde sa dajú nájsť silné predmety nijak nemení pointu toho čo som uviedol.

Kvantita sa nerovná kvalite, k tomu som sa tiež vyjadril, BG 2 nemá podľa mňa ani jedno.
AJ v dvojke je plno domov, len niekomu to nesedí do toho, čo tu chce tlačiť za myšlienkový pochod. Len na Moste, v prístave, alebo Chrámovej štvrti je niekoľko budov, ktoré nesúvisia nijak s nejakým questom a sú častokrát zamknuté a dá sa v nich niečo alebo niekto nájsť. Navyše kvantita sa nerovná kvalite.
@Ebb: rozdílu mezi jedničkou a dvojkou jak to popisuješ jsem si taky všiml a souhlasím s tím, že klasické rpg putování s družinou je spíše v jedničce. Vidím to jako odlišnou kvalitu ale ne vyšší nebo nižší, prostě jinou.

Co takhle zajímavost vedlejších úkolů? Řekl bych že jednička má jenom jeden srovnatelný s těma z dvojky a to je krádež v muzeu. Ostatní jsou víceméně přines prsten/najdi Joan, zabij orka.
Musel bych vzpomínat, ale v Random domech v Beregostu by nic plus jedna být nemělo. Je tam tedy bastard plus 1 u kováře v jedné ze zamčených truhel, ale to je celé. Vyjma tedy pláště charismy v hospodě na Algenonovi a hole plus jedna u mrtvoly Silke. Karlat tuším také nic nemá. Prstýnek plus jedna pak ještě dostaneš za donesení te zprávy, co vylootuješ z toho mrtvého hobita na jih od Beregostu.
@Jab (03.08.2014 23:22): "Jinak že si mohu projet domy bez questů v Beregostu a dojít si průměrně pro 35 zlaťáků, láhev protijedu a jeden zirkon mi nepřijde moc fascinující."
Neužil bych slova "fascinující", ale mně se to rovněž zamlouvá. Herní svět pak nepůsobí natolik účelově: jako že je v něm všechno navrženo tak, aby hráč stále něco objevoval a nezačal se nudit, nýbrž působí svébytněji: jako že neexistuje cele jen pro hráče, ten je v něm toliko hostem.

V tomto ohledu je mezi oběma díly velký rozdíl.
@Ebb (komentář): Oba díly znám nazpaměť. BG 1 má vždy pár událostí na mapě. Když o nich víš, tak si k nim prostě dojdeš. Hra pak není delší než druhý díl ale o fous kratší. Každopádně ty rozdíly nebudou takové, abych něčemu přifařil titul mýtus. ;)
Jinak že si mohu projet domy bez questů v Beregostu a dojít si průměrně pro 35 zlaťáků, láhev protijedu a jeden zirkon mi nepřijde moc fascinující. Chápu tu radost z objevování divočiny u Gothic like her. Ale tady narazíš leda na stou partu gnollů, koboldů a další havěti. Ne že bych tedy jedničku neměl rád. Oba díly mám rád moc. Jedničku s mody možná i více než dvojku. Jen mi v posledku ty rozdíly nepřijdou nějak velké. A pokud máš ještě radost z objevování, tak si první díl ještě párkrát zahraj, až také budeš znát každou past a souboj. ;)
@Tulareanus (19.11.2013 15:43): Chtěl jsem prostě zkusit, zda je možné za 1/2 hodiny vytvořit profil k něčemu, co vůbec neznám (ale BG mě velmi zajímá, musím dohánět resty). Obvykle nad kvalitním popiskem trávím až hodinu a něco, taky je to na něm pak znát, škoda, že pak na hru klikne 10 lidí. :) Tvá kritika je na místě, není to nic moc, ale ani žádná hrůza. dej mi čas a vyšperkuji to.
@Tulareanus (19.11.2013 14:08): Prý překladač :) Spíš 33 minut v tvořivém procesu, člověk jednou nemá čas mrmlat se s něčím hodiny a hned to schytá. Vylepším to sám, až budu mít čas (=až si ho najdu) :) Spoileroidní? Notaaak, je jasné, že se pajdulák dostane ven z kobek, aby mohla hra vůbec skutečně začít. Neználkům to nic neřekne a Bioware BG fanynky už znají původní dvojku nazpaměť.
@valcik (19.11.2013 14:00): Inak bez srandy, nad tým som uvažoval, že to prepíšem, keď budem mať čas.
Btw: Ak si všimneš, tak hra bola Přidána:
07.07.2008
5 let a 135 dní
Vtedy sme tu asi ešte nikto nevedeli, v akej forme to chceme písať (ja určite nie). :)

EDIT: a že si mi to tak milo pripomenul a ja som mal voľnú chvíľu, tak som to rovno zeditoval a odoslal na schválenie. Ak vieš aj o nejakých iných prehreškoch mojej temnej minulosti, tak mi pošli pm a ja sa na to pozriem.
Ono hlavne používať anglické slová, ktoré nie sú mená v nominatíve množného i jednotného čísla, hlavne v prípade, že veta v nominatíve nie je, je pomerne nešťastné. + Úvod je trošku spoileroidný a hlavne to skoro celé pôsobí, ako keby to ani nepísal človek, ale niekto hodil do translatora nejaký umelý, promo text. :X