Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (01.08.2017 18:37): Jsem to navrhoval behem let uz mnohokrat a to obecne ke vsem zakladnim zanrum, tj. RPG, adventury, strategie, sport, akcni sracky atd.,ale kupodivu ze strany adminu neni zajem, uz to tu melo byt klidne 5 let. Pracovni teorie proc to tak je, kterou jsme dali dohromady s Drolinem, je v tom, ze samotni admini nejsou hc fanousci zadneho konkretniho zanru a jedou takovej ten mistni stredni proud typu Mafia, Warcraft apod., pripadne takovej ten "sigilovskej vyber", tj. TLJ, PST a par dalsich a podobnej pozadavek jim prijde zbytecnej.

Hlavni duvod je v tom, ze se k ojedinelym vykrikum a pozadavkum na zavedeni techto diskuzi nepridalo tolik lidi, aby se tomu tech 10 minut venovalo.
@Jab (01.08.2017 18:20): Právě o tomhle mluvím - třeba BG2 obsahovala hodně obtížných soubojů (ať už s Tactics, nebo pro hráče při prvním hraní hry) a také nevím o tom, že by někdo naříkal, že to "nemůže dohrát". Nemluvím o nějaké šílené "uber" obtížnosti, kdy hru dokončí jen pár vyvolených, ale prostě o "nějaké" obtížnosti.

Proto uvádím jako příklad Dark Souls (protože je to série z nedávné doby, rozhodně není nějak moc obtížná, ale je "zdravě" obtížná). Koneckonců tohle je zrovna oblast, ve které BG2 vyniká (navíc když tam bylo něco těžší, stačilo se vrátit později).

Albion vesměs taky (i když tam hodně záleží na tom, jak kdo hraje - věřím, že mechanik neznalý hráč by si mohl boje dost zkomplikovat, naopak s trochou znalostí je to docela snadné (mluvím teď o trénování kouzel, které nemusí být na první pohled intuitivní)).
@Richmond (01.08.2017 18:34): Mně trochu přijde, že ty dvě větve se vzájemně nemusí vylučovat a pokud takový moderní dungeon nenabídne "mainstreamovému" hráči takové věci jako "dobrý příběh" (teď pominu, že mi i nadále přijde jeho existence v RPG jako zásadní) a případně další (družníci reagující na své okolí i konání hráče, větvení v ději vlivem voleb atp.), tak je to vlastně jejich chyba...? Dá se asi spatřovat příčinu v tom, že EA atp. nehodí studiu pokoušejícímu se o novodobý dungeon miliardy. Ale tak třebas s tím kickstartrem by to šlo alespoň trochu nakopnout a rozvinou žánru dungeonů o prvky moderních RPG a zároveň jej tak dostat do mainstreamu (přičemž mi přijde trochu na hraně do něj pasovat i třebas takový Planescape).

Dvě dekády zpět byly mainstream dungeony. Je třebas i nějak možné se do té doby vrátit výše uvedeným způsobem. A to i s tím, že pár z vás utře nos a bude si muset zvyknout, že se o "jejich hrách" zase baví patnáctiletí na autobusové zastávce. Protože ta "výlučnost" z hraní těhle dungeonů pro úzkou skupinu... Resp. ten pokud ji vytvářet je prostě úsměvný. :)
@Jab (01.08.2017 18:20): Nepodal jsem určitě vyčerpávající soupis. Dark Souls jdou mimo mě, nerad hraju rpgčka, kde výrazně záleží na to hbitosti hráčů a navíc tam jsou kotrmelce :) Určitě bych se zařadil i Elminage Gothic (takové sadomaso Wizardry).

Já už nyní dohrávám dunegony vždy (a rpgčka obecně až na výjimku v podobě NWN, kde to prostě nešlo a před půlkou jsem to vzdal). A někdy to je fakt těžký, viz můj deníček z Wizardry 1 a 2. Obtížností mám na mysli souboje, puzzly a jiné nároky na hráče (nutnost vést si mapy např.). Znovu musím zdůraznit, že můžu obě zmíněné "větve" (viz moje hodnocení PS:T), jen bych rád, kdyby těch dungeonů (kvaltních) bylo vícero. Vzpomínám na Runeteka, správce webu dungeny.cz, který napsal pěkné zamyšlení u jeho komentáře k Baldur's Gate 1. A to ji napsal už opravdu dávno. Řekl bych že to vyjadřuje i můj postoj , byť já bych toho měl ještě víc :)
@90210 (01.08.2017 15:30): Ultimu 7 jsem hrál někdy v roce 1995 a považuji ji za nejlepší izometrické RPG na PC. Jinak jakou stranu barikády máš na mysli? jRPG? To byl přechod zcela logický, když na PC RPG žánr umřel a já hledal v nových nepoznaných vodách a našel, což neznamená, že bych se odvrátil od dungeonů, většinu z ntěch starých dobrých mám v originále v krabici a kupoval jsem je i v době, kdy už jsem dávno hrál jRPG.
@Richmond (01.08.2017 18:10): No a ty Dark Souls atp. neexistují? Nebo to máš i v těch dalších dungeonech, které si jmenoval. V čem je pak problém?

Ale... mě se ta argumentace nějak vlastně nezdá a ještě si trochu zapochybuji. Máte semo tamo nedohrané dungeony. Občas to bude třebas z důvodu, že jste z inventáře zahodili předmět, který byl nutný k postupu dále o desítky hodin později. Teď čestně... Bez traineru (který nebyl tehdy ani později) řeknete si, jak je to super a rozehraje to celé ve skvělé náladě od znovu.

Pokud se ta obtížnost projevuje formou soubojů, tak prosím o příklad, kdy jste vy nebo někdo jiný něco nedohrál a to ač víte, že jiní dotyčného bosse či tunu mobu zvládli. Páč jinak je to standardně formou pokus a omyl, než to člověk dopiluje. Co jsem za dungeony hrál, tak jsem rozhodně neúpěl nad obtížností. Beru to tak, že mi pomohly zkušenosti. Rovněž pak pokud se týče mě a překonávání překážek, tak jsem na nejtěžší obtížnost dohrál BG 2 se všemi "goodies". Tj. mody Improved Battles, Tactics atp. Kdo zná, tak asi může dosvědčit, že tyhle mody zvyšující obtížnost byly o nalezené té správné cesty a pokud člověk jednotlivé souboje neznal, tak loadoval jak divý, dokud tu cestu nenalezl. Čili nic odlišného od toho, co dejme tomu myslíte.

@Ringo (01.08.2017 18:19): Ah, WB. ;) Tohle ale nechám na 7C, abyste si o Diablu a spol. popovídali. Jistě si máte mnoho co říci a mě je to vlastně šumák, páč tuhle diskuzi už jsem vedl před těmi 10 lety. :)
Dungeony jsou nej žánr a Albion je jeich král, už i jen v tom smyslu, že to byl v podstatě poslední dungeon svého druhu, který si na nic nehrál, nic neoprašoval, žádnou zašlou slávu, prostě vrchol žánru. Samozřejmě byl to mix s izometrickým RPG, které tady nebylo vůbec na škodu a nepůsobilo genericky a sterilně, jako následný RPG Baldurs Gate boom, kdy si konečně RPG mohl zahrát úplně každý, i sváteční hráč, který do té doby přičichl jen k Diabliu v iluzi "i já hraji EPG hry" ;-) . Samozřejmě jsem si vědom toho, že Wizardry 8 a Arx Fatalis či Might and Magic X nebo Grimrock vyšly dávno po Albionu, ale co si budeme nalhávat, přes to, jak jsou to dobré hry šlo jen o oprášení a snahu obnovit žánr dungeon, který ocenili už jen dungeonáři.
@7c (01.08.2017 18:04): Tak chybějící výzva v dnešních rpg je známá věc. A jsou to právě ty Jabovy rpgéčka, který v podstatě nejde nedohrát a nejde se tam vlastně zaseknout, hráč není nucen moc přemýšlet, v podstatě vstřebává příběh a může v dialogu volit další vývoj. Nic proti, ale pasovat toto za jedinej správnej směr rpg? Jsou výjimky, abych nehanil - Grimrock na hard obtížnost, MM:X na max. Ale opět to jsou hry, které čerpají z těch plesnivých dungeonů :) Já můžu oba typy, ale v dnešní době v drtivé většině převažuje ten příběhovej typ rpg.
@7c (01.08.2017 18:04): Co na to říci. Dnešní mládež se nestala pravými muži během válečného běsnění a určitě jí to chybí. Jinak závěrečný souboj Blood and Wine si hrál na nejtěžší obtížnost a v pohodě?
@Charllize (31.07.2017 20:19): Vcelku dobře řečeno (ač bych tedy nepoužíval výrazy, které by pro nějakou skupinu mohly působit urážlivě - protože hlavně nemá moc smysl urážet preference jiných hráčů, kočka bude psu nadávat, že je pes, a pes na oplátku kočce, že je kočka...).

Co mně osobně nejvíc vadí na (asi současných - nebo alespoň z poslední doby (pomalu se "prokousávám" seznamem až do současnosti) hrách je nedostatek obtížnosti. Nemluvím o tom, aby každá hra byla jak Contra nebo Die by the Sword, ale chybí tu alespoň elementární obtížnost jako třeba Dark Souls (dáno je to často i různým systémem ukládání, kdy i v případě nějaké komplikovanější pasáže je k dispozici save hned před ní).

Pokud hra neobsahuje nic, co vyžaduje úsilí nebo nutnost, aby hráč něco natrénoval, zároveň chybí i radost z překonání překážky.

Když už se tu zmiňuje Witcher 3 - v mých očích je s přehledem největší chybou hry systém boje a vývoje postavy. V podstatě od začátku do konce ve hře není snad jediný alespoň trochu komplikovaný boj. Tedy boje jsou působí na pohled efektně (zejména po stránce zpětné vazby), ale chybí tu pocit zadostiučinění z překonání obtížného nepřítele (to samé platí pro všechny minihry - Gwent, závody, pěstní souboje). Chápu, proč tomu tak je (primárně cíl a asi i nedostatek času/schopností (soudě podle předchozích dílů) propracovanější boje vytvořit), ale pro mě horší věc než celé Skellige.

V rámci celé hry to určitě pro většinu hráčů není problém (i díky jejímu obrovskému rozsahu), ale pokud je někdo tímto směrem zaměřený, má problém.

Jinak - zmínka o těch starých "debatách" s tématy jako co je to dungeon, a proč Diablo není RPG solidně pobavila. Staré dobré časy, kdy Dave "Ocarina of Time je nejlepší RPG" Sade šířil osvětu mezi nemytými masami :)
@Jab (01.08.2017 15:37): hodnoceni her je pro lidi ktery se ve hrach moc neorientuji. Pokud hrajes dlouho a vis jaky mas preference hodnoceni ti je k nicemu. Ale je to takovy hezky ukazatel a pekne se kolem toho povida.
@90210 (01.08.2017 15:30): Hry mám rád (80% a více procent jich mám, ummm, osmdesát). :) Ale být k nim kritický je v téhle době potřeba. Kolem toho roku 2000 dostávaly dnešní nestárnoucí klasiky třebas 8/10. Dnes x-tý díl té samé střílečky 100%. Je potřeba to odlišit a 9/10 a 10/10 dávat opravdu jen pár hrám, které si to zaslouží.
@Jab (01.08.2017 07:53): Tak ty jsi obecne kriticky a hry moc nemas rad, takze ti s klidnym svedomym nemuzu doporucit nic.;0)

@Drolin (01.08.2017 08:23): V Exultu jsem to hral, ale ten byl dlouha leta taky na nic, byt jsem to pravda zkousel hlavne pod Linuxem. V dobe pred Exultem U7 nehral skoro nikdo.

Ringa si pamatuju jako fanatickyho kobkare z Magea, kterej pak presel na druhou stranu barikady.:0)
@Paul (31.07.2017 22:27): Přesně tak, ale už také hodně dávno (10 plus mínus let). Stále to beru jako jednu z nejlepších her co jsem hrál a titul, který mě přivedl ke konzolovým hrám a jRPG. I dnes když hraji nějaké části, tak je vidět, jak je ta hra po stránce gamedesignu dobrá. A na poměry jRPG i skvělé a především zábavné souboje, výborná hudba a svět, zajímavý příběh... 10/10, a vyplatí se zahrát si i Chrono Cross. Kus herní historie, kterou by žádný fanoušek žánru (rpg) neměl opominout. Mimo jiné jde o daleko přístupnější hru dnes než třeba právě Albion nebo Ultima VII.

@90210 (01.08.2017 00:30): Nehrál si v Exultu :P

Ringovi recenze na jRPG, svého času nejlepší čtení na českém (herním) webu. I články Davea více méně (Zelda, MGS...). Aneb když je vidět, kdo se obecně orientuje v historii videoher napříč žánry a platformy. Nebo největší znalec, jakého znám.
@90210 (01.08.2017 00:30): U dobré hry musí být kvalitní všechny části a může si dovolit jen minimum klopýtnutí. Nezapomeň, že jsem kritický k hrám napříč dekádami. Nicméně u těch starších člověk šlape po vzpomínkovém optimismu. A tak je vedle šlapání občas nutné aj zadupnout nějaký ten umrlecký skřek dungeon zombie. Z jiného soudku... Dune 2 jsem také nevynechal.

Dave tuším v té diskuzi k Diablu 3 alespoň čestně doznal, že je zaujatý. Nicméně... Takhle po letech ta tam rozvíjená teorie, že se hráči Diabla chtějí vetřít mezi intelektuální RPG šlechtu, musí už působit směšně na každého.

EOBy jsem hrál první dva. Tuším to byly mé první dungeony. Určitě jsem je dohrál tedy za 10%. Nicméně kam přesně ti neřeknu pro časový odstup kolem 25 let.
Po case zase jednou vyzivna debata, tady uz chybi jenom jedno, aneb jak by rekl John Lennon, "where is Ringo"? :0)

ad. grafika Albionu z vlastniho pohledu - v dungeonech ji myslim neni co vytknout, ve mestech je ale hodne specificka a musim se priznat, ze jsem se pruchody mesta nijak zvlast nekochal. Za hnusnou ji ale rozhodne nepovazuju, ma svuj styl, jako ostatne cela hra.

ad. Ultima 7 - S U7 to u nas bylo tak, ze tu proste nebyla.:0) Nevim, jestli to bylo piratskou ochranou nebo tim, ze hra mela vzdy velky problemy se spustenim, ale Ultima tady hromadne prorazila az s Ultimou Online. Misto Ultimy tady jel treba prave jinde takrka neznamej Ishar. U7 jsem se pokousel nekolikrat rozehravat, vzdy az hodne pozde na VS a bud tam nesla hudba nebo zvuk, a kdyz uz na 4. pokus vsechno slo, tak jsem se uz nedokazal prenest pres oldskool interface s pytliky, kterej mi nevadil u Ultimy Online, ale v U7 o vic jak 10 pozdeji uz jo a dost nejasny a nikde (respektive ne ve hre) RPG system. Na druhou stranu zrovna U7 by se jakozto ultimatni kecaci RPG Jabovi urcite libilo, propracovanost sveta bere dech i dnes. Ja hru ale poradne rozhodil az tehdy, kdy jsem uz 90s hry prestal hrat.

ad. Diablo - Diablo je dungeon jako remen a Blizzard jede a Planescape Torment aka Planescape Tournament Dungeon Masteru nesaha ani po kotniky.;0)

Pravda je samozrejme nekde uprostred mezi Daveovym blabolenim a Jabovym rouhanim.:0) Osobne mam rad dungeony, diablovky i izometricka RPG s vetsim durazem na rozhovory, na druhou stranu dungeon crawlery nejake story pasaze rozhodne mely, viz. muj oblibeny Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon, coz je hodne "intense" zalezitost, Jab to btw myslim dotahl tak do 10% hry...

Bavime se tady kazdopadne cca o 20-ti hrach, dungeonu z klasicky ery fakt neni moc, pokud tam nepocitame obskurni lokalni zalezitosti. Mam pocit, ze jsem dohral nebo alespon hral snad vsechny s vyjimkou prvni Arkanie, super oldskool Wizardry 6 a ultrahnusnych Might & Magic 3-5, ktery k tomu zvraceni vybizi podstatne vic, nez Albion. O ruzovo-fialovym Menzoberranzan radeji pomlcim.
@mazar1234 (31.07.2017 16:19): U7 je božské! Podle mě úplně stejně významná titul jako System Shock nebo Ocarina of Time.

Jedna z těch "velkých" her, kterých si cením nejvíce. Ultima VII, Albion a Ambermoon, Fate: GoD, Wizardry VII, FF VI a VII, Chrono Trigger, Xenogears, Arcanum... snad i Grimoire :).
@Jab (31.07.2017 16:02): No pokud by si věděl, co datadisk obnáší, tak bych to dohrání tak nutně neviděl :). Aneb stačí ztratit jeden předmět v mega batožině, nemít save, a je člověk nahrán.
@Jab (31.07.2017 19:50): Pokud si nehrál něco z mého top 5, tak to máš za domácí úkol. - hrál jsem 2 kousky z té pětice. Správnej historik (žánru) se snaží studovat od počátku dějin, aby mu neušly souvilosti a kontexty :) Takže než dojdu k těm zbývajícím 3to bude chvilku trvat :)
@Charllize (31.07.2017 20:47): když někdo napíše či řekně arogantní či stupidní blbost, tak odpovím in kind, ale to je něco jinýho. To cos napsal je prostě snůška arogantních hovadin. Ale neboj, nečekám že bys ses někdy změnil.
@Paul (31.07.2017 20:41): tak arogantni jses uz ted, jen to asi moc nevnimas :) A ja nikde netvrdim ze jsou v opozici, psal jsem ze pribeh ve hre je fajn, coz moc opozicne nezni. Jen si proste myslim ze neni to nejdulezitejsi, to je cely, jestli s tim mas problem tak s tim asi nic neudelame:) Navic Richmond napsal Jabovi skoro to same, ze nechces kamenovat i jeho. Ja jsem jen trochu vic osobni, ono se to pak lip zapamatuje.

@Jab (31.07.2017 20:46): hele to co tady rozvijis je diskuze na celou noc, na to nemam cas. Navic kolem toho co jsem napsal zacinas kroutit svoje kudrlinky a to nikdy nikam nevede. navic ja neargumentuju, ja si to myslim a proste tezko me presvedcis o opaku, na to jsem uz starej abych menil z minuty na minutu nazory, a jak vidis urcite to tak je pac paula s tim seru uz nekdy od dob doupte leta pane 2006 nebo tak nejak:)
@Charllize (31.07.2017 20:40): no podobný arogantní kraviny snad psát nebudu. Fakt mě nebaví jak si furt hraješ na to že jsou příběh a gameplay v opozici. Ideální je, aby hra měla kvalitní obě složky. Což spousta her naštěstí i má.
@Charllize (31.07.2017 20:19): To je mýlka. Jab má tuze rád volby. To popisuješ adventury staré školy.

Nota bene nechápeš, jak fantazie funguje. Aby se rozvinula, tak potřebuje limity, mantinely. Tedy určené hřiště, na kterém se rozvíjí.

Ale rád vidím to pokračování ad hominem argumentace. Moc bolelo, když jsem ti urazil Bethesdu, viď? :)

To že hratelnost DM válcuje třebas Witchera 3 mi upřesni. Páč víš co... Mi přijde jako kokotina, že moderní hry na ni kašlou.
@Richmond (31.07.2017 18:20): Kildek, Jab je proste pribehar, ani moc nechce hrat ale spis si cist. Ja mam pro tyhle hrace prezdivku, rikam jim pohadkari. Neco jak kdyz jim maminka cetla pred spanim pohadku a oni jen lezeli a nic moc nemuseli delat, jen poslouchat:) Temto lidem vetsinou unika samotna podstata hrani a to z ceho slovo hra pochazi, a skutecne cteni a poslouchani pribehu to nebude. Dungeony jsou kralovsky zanr, a kdo to nechape je ignorant a mel by se zamyslet jestli je hrani her to prave co hleda:)
Je uplne neskutecny jak je pomerne velka skupina hracu zamerena ve hre hlavne na pribeh a jakmile to neni to hlavni co hra obsahuje jsou z toho cely pryc, zvlastni to generace. Zrejme generace bez fantazie a chuti neco sam tvorit, jen se nechat unaset necim co nekdo vyymslel pred nima a delat ze to zazivaji oni sami, ale to je falesny pocit, jen se vezou na fantazii nekoho jineho. Pribeh je ve hre fajn, ale pro me to je takova tresnicka na dortu.

tato skupina lidi je tak mohutna ze vytvorila i vlastni nazvy pro veci co je od pribehu vyrusuji. Jakmile musi zabit vicero priser aby neceho dosahly uz to je GRIND, jakmile musi prilis chodit z mista na misto je to BACKTRACKING, jakmile se po nich chce neco vice tvorit je to BUSYWORK a tak dale.

Treba takovej zaklinac, ten ma prave exemplarni naraci a vtazeni do sveta nekoho jineho, a valna vetsina dnesnich hracu to zere i s navijakem, to ze ale herne ta hra neni nic moc to se hromadne prehlizi. Prosil bych nekamenovat :)
@Jab (31.07.2017 18:58): Celý žáner sa ale zrodil práve v dungeonoch, boli to vôbec prvé počítačové role-play hry. Košaté príbehy a spletité osudy NPC sa pridali až neskôr. Už v sedemdesiatych rokoch vznikali na platforme PLATO sieťové dungeony inšpirované papierovou podobou D&D a svetom od Tolkiena, v ktorých spoločne bojovala o prežitie skupinka až desiatich hráčov z celého sveta. Každý ovládal svoju postavu cez terminál na univerzite alebo odbornom pracovisku, systém umožňoval vzájomnú komunikáciu - výmenu správ a hráči vtláčali svojim postavám punc unikátnych osobností. Kryštalicko čistý a poctivý role-play! :-{})

ed: Nás to pochopiteľne obišlo, pretože sme ešte sedeli za železnou oponou..
@Jab (31.07.2017 18:58): Naopak ! Je to král žánru! :)) Sakra teĎ jsem si našel tu diskusi o diablu3 na rpghry.cz To jsou prostě perly! :)

A já už v životě hrál několik "dungeonů", kde nebyly dislogy mezi družiníky, příběh nebyl to hlavní, obecně dialogy nebyly přeplněné a přesto tam byl roleplaying (viz např. Pool of Radiance).
@Richmond (31.07.2017 18:20): Ano. Dělá. Je to podstatou onoho akronymu. Konkrétně role play, papriko. :P Dungeony nejsou žánr. Jen apendix žánru RPG. Dokud o něm není slyšet, tak jej nechejme. Jak se ozve, tak hnedle bez milosti vyříznout!

Nesrovnávej své dvě střílečky s mým množstvím hraných dungeonů. Buď chlap a přiznej si, že si mě chtěl shodit a nikoliv argumentovat.
@Jab (31.07.2017 17:56): Mladíku, nehraju střílečky a i když jsem dohrál 2 takové (starý wolf3d a Doom1), tak mě to ukrutně nebavilo. Ale nemůžu proto střílečky obecně označit za nekvalitní, to je blbost. Pokud není kategorie dungeonů tvoje gusto (což mi vůbec nevadí, NAOPAK necítil bych se svůj, kdyby byla!) tak v pořádku, ale pak těžko se bavit o nějaké kvalitě/nekvalitě. Co bys chtěl porovnávat? Že se mezi sebou nevykecávají postavy? Že tam nejsou sáhodlouhé dialogy? Že je příběh většinou v pozadí (ne vždy ale)? To dělá hru-rpgčko kvalitní?
@Richmond (31.07.2017 17:33): Imho jedete linii ad hominem. Což beru tak, že sami chápete, že ty vaše vzpomínky musíme společně zbořit. Nuž tedy, vzhůru do toho.

Nejprve ti tedy vrátím to, co už jsem vyvracel Mazarovi. Dalece překračuji 1,5 hry a to ať se to pokusíš zaonačit jak chceš. Jen do dohraných se počítá zcela určitě i Skeldal či MaM 7 a 8. A pokud jsem po cca desítkách hodin (ke každé hře jednotlivě) ukončil hraní ještě Ishara 1, EOB 1 a 2, DM, Stonekeep, Star Trail, Riva a mnohé další (viz můj seznam hodnocených her), tak jsem do žánru pronikl dostatečně a do her samotných rovněž. Ty hry jsem nedohrál nikoliv proto, abyste se tu mohli chytat pověstného stébla, ale páč mě dostatečně nebavily. Není v tom žádná konspirace "new breed" (tzn. v top five mám hru starou 20 let) hráče ani mladíka čerstvě prišlého k žánru. PC mám od roku 1992 a jsem věkem starší než mnozí z vás.

Jasně jsem vyjmenoval svá kritéria, která na RPG mám. Odráží je i můj top 5. Pojď(te) tedy do diskuze a napište mi, které dungeony do roku 96 by obstály. Pokud žádné, tak to pro mě nejsou kvalitní RPG. Můžete to brát tak, že nemám rád dungeony obecně. Já to naopak beru tak, že v podstatě falšujete místní žebříčky hodnoceními, která si nemáte jak obhájit. Wtf DM je RPG bez příběhu proboha! Resp. dnes se dá prý stáhnout z netu. Role play jak noha!

@Richmond (31.07.2017 17:41): Odpovím odkazem. https://m.youtube.com/watch?v=VZvNMFl7Hec
@Jab (31.07.2017 16:51): "družníci s propracovanými osobnostmi" - v tomhle vidím možná největší rozdíl mezi námi. Tohle mě spíš odrazuje. Ale já patřím mezi ty, kteří by nejraději u družiníků neměli ani obrázky s obličeji :))) Ale pozor, jsou i horší než já! V diskusích u crpgaddicta jsem potkal hráče, kterým i toto vadí, takže akorát jméno a šlus! Zbytek je na tvé představivosti :)
@MickTheMage (31.07.2017 14:23): Sakra na velitele čety diablobijců jsem zapomněl! :)

@Jab (31.07.2017 13:04): Ano tenkrát to byly nádherný časy! Vše završil dave "recenzí" na Diablo, které dehonestoval, vyloučil z rodiny rpg her, zmrzačil, sešvihal bičíkem a jednotlivé kousky pak nechal na slunci vyschnout! A my tomu krásně tleskali :))) Ale tedy neznalec žánru asi budeš s těmi 1,5 dohranými hrami, navíc Dungeon Hack...šmankote. Ani ten Krondor jsi nedal, marnost nad marnost :)

@Jab (31.07.2017 15:45): Protože Ultima 7 v ČR na Slovensku nehrál skoro nikdo už tenkrát. Score/EXcalibru začli monitorovat až osmý díl. A ono pustit se do Ultimy 7 není ani náhodou to samé co pustit do casual her jako BG.
@Jab (31.07.2017 16:51): To vieš, ultra dementná grafika v kombinácii s resetovaním vytrénovaných skillov čo kapitola urobí svoje.
"Pokud nechápeš, že mezi Planescapem, BG 2, Falloutem či Witcherem 3 a DM, EOB, Ishar atp. je propastný rozdíl" - veď to počítam ako iný žáner, prečo pletieš Wičera 3 a Fálout s Dm, to robíš naschvál.


@mazar1234 (31.07.2017 16:33): Kecáš blbosti. Dungeonů do roku 1996 jsem hrál dost. Pokud se podívám na DH seznam, tak jsem těch s dostatečným hodnocením (tuším 10+) hrál třetinu. Diablo a Diablo 2 jsou pro mě hry na 80-85%. U dungeonů mi často chybí příběh, RPG ve smyslu voleb v ději, propracované dialogy, družníci s propracovanými osobnostmi atp. Z těch, co jsem hrál, tohle vyvracel jen BaK. Kterému ty si nepochopitelně dal 50%. Pokud nechápeš, že mezi Planescapem, BG 2, Falloutem či Witcherem 3 a DM, EOB, Ishar atp. je propastný rozdíl, tak se zařaď do fronty. Je vás tu dost a já si ve svém srdci najdu místo jen pro hry, které obstojí v testu časem.