Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (31.07.2017 16:24): Páč si Crawler-Noob a že ťa baví Diablo je skôr negatívna vlastnosť.
Ergo BG "hypuješ" a Crawler (počítame riadne hry a nie Diablovky, čo je úplne iný samostatný žáner) pritom napr. ja tam nevidím až taký viditeľný rozdiel, ako áno viac konzervácii, ale to je tak všetko.
@mazar1234 (31.07.2017 15:51): Jo. Dva jste. Aj drolin tu roky básní a datadisky během té doby nedohrál. To působí hodně podezřele.

Btw ten BaK možná někdy dohraju. Tam mě zastavil jen definitivní konec mého 386DX, který jsem měl na chalupě. Ještě tak Ultima Underworld 2 mě cca trochu láká. Ale určitě už dostane šanci jen ten Albion.
@Jab (31.07.2017 15:45): No zrovna ja som ich dohral aj s partami komplet, takže to rovnako nechápem :-D (fascinuje ma to Spocku)

@Tarhiel (31.07.2017 15:45): No, spomenul som si na jeden prípad, keďže nedokážem byť zlý k istým éterickým bytostiam, tak nebudem konkrétne menovať, ale jedného času sa mi dostal do ruky save z jednej hry, kde daná éterická bytosť rozohrala určitú hru s pre-generated party a v DLC narazila, popravde ja som narazil tiež a ani cca 35 loadingov mi nepomohlo a bol som nútený prehlásiť ono miesto za neprejditelné v danej parte.

Toľko ku pre-generated partám.
@mazar1234 (31.07.2017 15:32): Mně třeba fascinuje, že když je prý Ultima VII tak super hra, že ji i datadisky na DH skoro nikdo nedohrál. Pokud má dobrá hra dobré pokračování, tak se jich přece nemohu nabažit, ne?
@Jab (31.07.2017 15:24): Tak to je ťažko určiť, ono sú tam tie "pridané hodnoty" v rozhovoroch oproti klasickej DM schéme, ovšem to je skôr otázka toho, či ti vyhovuje základ gameplayu ako taký.

Skrátka niekto zhejtuje Need for speed, že to je arkádová mrdka a vychváli nejakú realistický číčovinu a ja naopak poviem, že NFS je super, lebo je to akčná arkáda a nie realistická mrdka.
@MickTheMage (31.07.2017 15:16): Ono, ak je dané, že aj tak by si si postupom času nahádzal nejakú uber-postavu (čo umožňuje každá hra, ktorá nemá určený strop súčtom hodnôt) tak je úplne iracionálna hlúposť nanucovať hráčovi tú bezcennú stratu času re-rolovaním.
Druhá strana mince je argument, že nič také nepotrebuješ, proste odklikaj new-game/pregenerated-party/hraj.

Ale to nikto triezvy proste nemôže akceptovať :-D
@Jab (31.07.2017 15:03): Ako ja tvoj názor 100% akceptujem, síce s ním nesúhlasím, ale "ke zdi" by som ťa kvôli tomu nepostavil, zober si, že existuje hafo ľudí, ktorých bavia športové hry, to je objektívne tá istá problematika ako bavenie crawlermi.
A to nehovorím, že hrajú aj simulátory :-D
(a aj tam existuje výnimka menom Silent Hunter 3, ten hrám/hral som aj ja, alebo USNF 97....)
@Charllize (31.07.2017 15:05): Ale ako jó, tieto srandičky som si dal v rámci výskumu 1x v BG2, kde som si nageneroval partu bohov (5 vyrobených postáv + 1 in-game kvôli questom/EXP) a všetkým som tam nasádzal kokotiny podľa , povolania, Paladin so STR a CON 27 (fakt si neviem spomenúť koľko je maximum v ADD), Mág/Cleric s INT/WIS 27 atď... to som aj drakov rozbíjal za pár kôl, crit zásahy za 60 a podobne proste strašná chujovina :-D

Ale v rámci srandy po 5 poctivých dohratiach sa to nemôže hádam niekomu vyčítať ako nejaká demencia.

@Jab (31.07.2017 15:03): A to ešte nevieš, že Albion je len kazuál lineárne orezávatko Ambermoonu.
@mazar1234 (31.07.2017 14:56): Preto ma vždy zarazilo, keď v interviews hovorí, že Avatar mal v hlave už roky, len na to neboli technológie, aby ho dokázal zobraziť tak, ako chcel.

Roky... to znamená, že hral Albion v dobe jeho vydania, bol z neho unesený a celé tie roky čakal, kým sa naň v "širokom" povedomí vtedajšej hráčskej verejnosti zabudne? :D
@mazar1234 (31.07.2017 15:00): EOB. Člověk měl radost v BG z každé dobře naházené postavy. Jen občas jsem použil ten nástroj od draka (jeden z adminů Sigilu), který to podstatně zrychlil (a člověk mohl mezitím na kafe).

@mazar1234 (31.07.2017 15:00): Stále jsem mel naději. A až na BaK to zatím bylo vždy zklamání. Proč bych ty hry měl dohrávat? Moje top 5 jsou legendy žánru. Tyhle dungeony jsou prvními ošklivými obojživelníky, kteří vylezli z prehistorického oceánu. Čili tvou výtku neberu a na tyhle hry dlabu. Albion ode mě dostane férovou šanci, neb si z různých důvodů myslím, že půjde o komplexnější hru. Podobně jako ten BaK.
@Charllize (31.07.2017 14:51): "Ja jsem vydrzel dve hodiny a stacilo" - to by si nenahádzal ani Wizardry 7 :-D

Ale už chápem, prečo som "labyrinth of lost souls" nikdy nehral.

Ale k tomu Albionu, pekne to ten Cameron zadarmo obšľahol, riadny zmrd to je :-D
@mazar1234 (31.07.2017 14:41): No cywe, to je ale debilní...

S tím neznalcem žánru si trhni. Znám svého nepřítele. :) Ishar 2 a Dungeon Hack jsem dohrál (a ještě Skeldal) . Ishar 1 téměř dohrál. DM do půlky. V BaK jsem v Elvandaru. EOB 1 a 2 jsem dohrál čert ví kam (u dvojky určitě za těch 27 stráží či kolik). Hrál jsem aj Wizardry 8. Ve Star Trail a Rivě jsem byl také kolem půlky. Stonekeep rovněž.
@mazar1234 (31.07.2017 14:41): nahazet idealni partu v wizardry labyrinth of lost souls zabere tak den cistyho casu. Kupodivu jsou silenci co to delaji. Ja jsem vydrzel dve hodiny a stacilo. Prtotoze si myslim za pak v konecnem dusledku to zas tsk velky vyznam nema. Povazuju to spis za ritual.
K tomu nazvoslovi. I nas v cr a sk kupodivu mame celkem siroke urcovani co je co za zanr. Diablovka je samo ok. Ja spis myslim zahranici kde to je slabsi. Any good dungeon crawler? ....Sure. Nox. No, i mean fps crawler...ehm, maj v tom mrdnik:)
@Jab (31.07.2017 14:39): Nie, mohol si si naeditovať úplne maximálnu postavu (hoci v porovnaní s latentnými mechanikami v BG to bol slabý odvar, tam hra počítala ADD tabuľky úplne, takže keď si si naeditoval CON na 27 či koľko bolo maximum pre polo-boha tak mala postava brutálnu regeneráciu HP a podobne :-D).

S nahadzovaním som EOB2 prešiel iba 1 krát čisto v rámci výskumu, komu by sa tak chcelo srať s poctivým nahadzovaním že áno.

Preto si mal použiť ako argument W7, čo si ale logicky ako neznalec žánru nevedel - tam nahádzať dobrú partu a zdôrazňujem slovo výbornú partu, trvalo bez srandy minimálne 3 hodiny. (bez editor patchu, ktorý prišiel o poznanie neskôr)
@Jab (31.07.2017 14:25): Áno presne bola tam možnosť voľby, čiže nahadzovanie existovalo iba pre toho, kto ho chcel absolvovať dobrovoľne s plným svedomím a vedomím. (a bolo totožné s geniálnymi gaťami).

@MickTheMage (31.07.2017 14:23): Jo to som zabudol, reagovať na Richmonda a spomenúť Micka........ a Mazara....... uh eh oh.
Ale zase ja nie som vyslovene Diablo hater 0% sračka. Akurát tá hra má ten problém, že je zábavná, ale iba krátky čas, potom strašne onudí a musí sa nasadiť prestávka.
Čiže gameplay vyzerá tak, že pár hodín hrám a potom nasleduje niekoľko dňová prestávka aby zase dokázalo pár hodín baviť....
@Jab (31.07.2017 13:39): "Hlavně to počáteční nahazování." - hele tu si sa trošku usekol, rovnaké nahadzovanie majú aj Baldúrsgaťě, ovšem s tým rozdielom, že EOBy mali rovno in-game stateditor takže tam vlastne žiadne nahadzovanie ani nebolo (v BG si sa musel hlúpo otravovať hexeditovaním profilov :-D).
Na nahadzovanie si mal použiť Wizardry 7, to by bol nepriestrelný argument, ale chápem, bol si mladý a hlúpy a mladí a hlúpi robia chyby :-D
Takže určite to niekam dotiahneš, ale maximálne na pozíciu No. 2 prípadne No. 3, Megaprezident nebudeš!

Ale teraz vážne, ja to riešim rozumnejšie, než vymýšľaním nejakých pochybných skratiek.

Proste Diablo je (terminus technikus) "Diablovka" (e.g. samostatný žáner/gameplay) a do kategórie Dungeon Crawler ho vôbec nezaraďujem.
Jab před deseti lety (ten kluk to někam dotáhne!) :

"Hlavně celá série svou myšlenkovou složitostí navazuje na takové klasiky žánru, jako byl třebas Danžn Mástr. Jako fakt už jen to klikání na 4 obrázky hrdinů byla fakt makačka na mozek, fakt že jo. Asi podobně jako plánování skillů v Diablu 2. A pak to klikání když ste chtěli něco rubnout. To měly obě hry společné. A než došel signál z mozku do ruky a přišlo kliknutí na myš, to bylo vobčas fakt vobtížný. Pak ještě ty, EoB, byly fajn. Fakt hustá ROLL playing game. Hlavně to počáteční nahazování. Akorát jako to Diablo fakt pak byl úpadek. Na mě to už mělo moc rozhovorů. Danžn Mástr byl v tomhle lepší, žádné zbytečné kecání a rovnou akce, která fakt dala mozku zabrat. Hlavně jako to skládání run, to byl vopravdu velkej výkon ducha. Zapamatovat si třebas ty 3 runy na fireball, no to mi jako zabralo celé dny. A pak ty "logický" hádanky. Nebo hledání stříbrného klíče na šedivé podlaze. To jsem vždycky ksichtem vobjížděl monitor. No škoda no, že už teďka nejsou tak inteligentní hry. Hlavně Blizzard mi štve,že prská jedno diablo za druhym. Už vyšly dvě a vo třetim se hnedle spekuluje... Posledních vosum let... Jak se jako maj v takový krutý konkurenci prosadit ty super hry, který my, banda vostřílenejch kobkařů, pamatujeme? Ale to je holt vo tom, vám řikám, že ta mladá generace je líná přemejšlet a jako dávat třebas dohromady ty runy na fireball. Za našich mladejch let bylo všechno jiný a lepší. Lidi byli děsně chytrý a tak... Kdežto ty hráči Diabla ledva reagujou na světlo, vám řikám."

V diskuzi k tehdy neexistujícímu Diablu 3.
@Richmond (31.07.2017 12:58): Jo. Na to si pamatuju, to byla hrozná diskuze. :) Vezli jste se na vlně, že RPG jsou určeny pro intelektuální herní šlechtu (tzn. vás) a hráči Diabla se tak mezi vás chtějí vetřít. Možná tam jsem poprvé použil tu lobotomii. Ach... Vzpomínky. Jab utírá slzu.
V oldskúl slangu je to blobber. Rovnako ak bol fluff odjakživa fluff, akurát pre mládež je to teraz lore..
@Jab (31.07.2017 11:48): ja taky rad kobkarim i kdyz spis v japonskych vodach. Z tech zapadnich mam rad might and magic a pak wizards and warriors. Ale treba oba dily grimmrocku mi prisli nudne i kdyz pekne udelane. Takova elminage gothic ci wizardry labyrinth of lost souls to je presne pro me.:)
@Jab (31.07.2017 10:34): Drpg je zavedeny termin. I kdyz hlavne mezi lidma co maji tyhle hry jako hlavni herni uvazek a irituje je kdyz jim termin dungeon crawler do toho mota hry ktery by nikdy nehrali.
A co se tyce w8 tak me taky moc nesedly. A muj znamy co zboznuje wizardry 7 osmicce taky nemuze prijit na jmeno. Vzdycky mrmla cosi o tom jak to ta Linda Sirotek dokurvila:)
@Charllize (31.07.2017 09:52): Zajímavé... Předpokládám, že to "D" v DRPG beztak znamená dungeon. To se pak asi imho neujme.

Mně btw termín crawler ani dungeon crawler nevadí. A že do toho patří i Diablo? To je naprosto v pořádku a já to rád fanouškům dungeonů připomínám. Navrhuji to případně shrnout pod termín LRPG. "L" jako lobotomická.

Žel můj komentář k Wizardry 8 nějaký nepřející moderátor přesunul. Asi nepotěšila ta pluska, která vedle samozřejmých mínusek bleskově sbíral.
@mazar1234 (31.07.2017 09:27): JJ. Nad grafikou v tom 2D nos neohrnuji. Kreslená grafika často obstojí v čase, kdy naopak, jak níže uvedeno, 3D engine beznadějně zastará.

To 3D Albionu asi vyřeším přestávkami, kdy můžu hrát něco jiného z toho seznamu.
@Jab (31.07.2017 09:15): Já jsem naopak chvíli přemýšlel, co je v Albionu 3D, protože i ten pohled v dungeonech z vlastních očí je možná pseudo3D (podobně třeba jako v Doomu), nikoli skutečně 3D jako třeba v Quake.
@Drolin (31.07.2017 08:36): Na Abion se IMHO dívalo dobře proto, že na rozdíl od FFVII měl ručně kreslenou grafiku, která nestárne. Ve FFVII vypadají modely postav dost nic moc, ale chápu, že byla tehdy 3D akcelerace v plenkách a lépe to holt nešlo. To je ostatně důvod, proč třeba Neverwinter Nights vypadá podstatně hůře než Baldur's Gate II.