Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@jones1240 (05.09.2023 18:41):  Kdyby lidi z LucasArts na začátku udělali nějaký tutorial na to ovládání a nedali tam tu scénu u sloupu, tak by byl možná přijímán o chlup pozitivněji. To rozhození kláves přes celou klávesnici je taky šílenost. Jak tohle mohlo projít přes QA team je nad moje chápání.
Tedy, nechci to zakřiknout, ale tenhle čtvrtý díl mě baví víc jak trojka. Jsem na ostrově Jambalaya a zatím se mi daří řešit vše bez návodu. Hádanky jsou dost dobré, komplexní i vtipné. Ovládání je po přemapování kláves celkem v pohodě. Paradoxně se to na té klávesnici hraje lépe, než na gamepadu, pro který byla hra určena.
U tohoto dílu se mi chtělo modlit: "Rone Gilberte, vrať se". Teď už víme, že se vrátil, a mohu se těšit z Return To Monkey Island, který jsem včera rozehrál, nicméně je třeba ještě ohodnotit tu čtverku a tady to na více než milosrdných 50% nebude. Byť je to na 3Déčko graficky opravdu pěkné, z adventurního hlediska to je katastrofa a pokud bych chtěl změnit image, tak je to přesně hra, u které bych si vyškubal všechny vlasy. Katastrofální ovládání mi v podstatě sebralo veškerou radost z objevování, hledání, kombinování. Vše bylo tak otravné, že jsem každou chvíli nakukoval do walktrhrough, jestli jsem se nezapomněl k něčemu přiblížit a správně se tam natočit, aby mi naskočil text k možné interakci. Tím jsem si však odhaloval dopředu, co mám vlastně udělat, takže se to zvrhlo v návodové hraní a vůbec mi to nebylo blbé, protože jediná druhá varianta byla to nedohrát vůbec. Když jsem si ještě myslel, že tomu těch 70% dám, aby se neřeklo, tak to zabily naprosto katastrofální akční puzzly se skoky do bazénu, házením kamení a plaváním na člunu v lávě a úplně nakonec snad jeden z nejhloupějších final fightů, jaký jsem v historii her zažil. Nebýt celkem pěkné grafiky a celkem obstojně sestaveného příběhu s mnoha fajn vtípky, odpálil bych to jako úplný propadák za 10%. Pár kladných věcí tomu dává pár bodů navíc. Ale když přemýšlím, porovnávám, tak mi hra přišla na hraní ještě protivnější, než úplně první adventura Lucas Arts - Labyrinth. Takže ne, ani ta padesátka to definitivně nebude.
@Red (13.09.2022 01:38): Níže jsem psal, že jsem to jel na gamepadu, ale hrálo se mi s tím blbě. Přešel jsem na klávesnici a je to o něco lepší. Ale vadí mi prostě ten příšerný systém, že se pořád musím k něčemu natáčet s postavou.
@Pluto (12.09.2022 20:51): Tak přijde mi, že Monkey Island 4 to původní ovládání od Grim Fandanga převzal. Bohužel natáčet postavu do směrů tak, abych dosáhl toho, že mi naskočí k odkliknutí možnost, že tam něco můžu dělat je pro mě absolutní tryzna, což mi potvrdila další 3/4 hodina hraní a hru sice splnit chci, ale už teď vím, že to pro mě bude spíše tryzna a spíše práce z donucení než zábava.
@Ringo (12.09.2022 18:16): Já jsem hrál původní Grim Fandango, ale na tyto zmíněné problémy s ovládáním si teda nepamatuju. Ale hrál jsem to samozřejmě na klávesnici... Sakra, ty novější Monkey Islandy bych si měl taky zahrát. Kdysi jsem skončil u trojky...
@jones1240 (12.09.2022 18:37): Mně to teda totálně devastuje touhu hru hrát, přitom není vyloženě ošklivá, dokonce překvapivě nešpačkuji nad grafikou, protože je to příjemně malebné i přes to 3Dčko. Ještě se zkusím vykašlat na gamepad a zkusit to přes klávesnici, ale teda nevím, jestli se nebudu více překlikávat :-) Jako gamepad ke konzolím samozřejmě super, k jRPG a ještě i k těm plošinovkám nebo tahovým japonským strategiím, to jako proč ne, ale k adventuře, za to bych vývojáře vyrazil na dlažbu.
@Ringo (12.09.2022 18:16): Je to nepříjemný, ale až takový peklo to není, po třeba hodině hraní, pro mě to nebylo, ale já to hrál na klávesnici a kupodivu to šlo asi lépe ovládat, tedy pro mě :D Jako ale příběh a humor mi to vynahradil :D
To ovládání Monkey Islandu 4 je totální shit. Nemám vůbec trpělivost chodit s postavou gamepadem do každého koutu a natáčet postavu tak, aby se rozhlížela a naskakovaly mi textové seznamy možností, co kde jde prohlédnout, pokecat s kým nebo něco vzít. Děs. Stojím třeba před nějakým objektem a máš jednu možnost a jen se pootočíš u toho jinak a naskočí další tři možnosti. Zlatý myšoidní pixel hunt.

Původní Grim Fandango mělo prý podobné, no tak ještě že jsem na Grim Fandango herně narazil fakt až v remaku, jinak bych u něj nadával asi stejně.
Ja na nej nadaval drive, ted jsem se podival do nastaveni a ovladani a pohoda :D A i ten pohyb a celkove mi nevadi, jako jde citim ze je to primarne pro PS2, ale pohoda :D
Dávám si po hromadě let opáčko a baví mě to více jak před lety. Vůbec nechápu ten hejt co se nese na tento díl, grafika fakt na tu dobu (a na to co jinde vznikalo za 3D hnusy) nevypadá špatně a goofy vzhled postav k tomu sedne. No a pribeh o “vychování” pirátu a využít je k obsluhování lokací pro turisty je skvělej. Zatím mě to teda baví solidně.
@Drolin (20.06.2018 12:13): Zrovna ten lojza Mrkvicka dal The 7th Guest v Excaliburu 100%, ve Score to melo pochvalnou recenzi, ale z nejakych duvodu jen 7/10, spis slo o to, ze se tehdy snazili hry hodnotit prisneji, viz tehdejsi uvodniky a vic vyuzivat skalu mezi 1-10/10, kam tehdy spadaly prave tyto hry a 9/10 nedostalo prakticky nic.

@MickTheMage (20.06.2018 12:16): Njn, ale at si to klidne zahraje a udela si obrazek sam, je to hra tematicky vhodna na leto.
@90210 (20.06.2018 11:50): The Neverhood měl ve Score asi 6ku, a ty si dal také 6/10 :O

Přitom je to všeobecně bráno za to nejlepší z adventur.

Na vzhledu mi moc nesejde, pokud se to ovládá jako Fandango, tak pohoda :). Navíc poslouchám OST a to je tradičně super.

@ugraugra (20.06.2018 10:15): Score to tehdy nerecenzovalo, meli tehdy ten vypadek po krachu puvodniho vydavatelstvi, navic tehdy tam uz psali ty svy blaboly Tucek a spol., kterej tehdy hram jeste vubec nerozumel, takze to neslo brat moc vazne. Jinak si nevybavim jedinej pripad hry, kdy jsem byl ovlivnen negativnim hypem, na tyhle veci jsem byl vzdy docela imunni. To bych nemohl hrat treba Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia nebo Might and Magic VII: For Blood and Honor, ktery byly ve Score recenzovany fakt otresne, s hodnocenim 7/10 respektive 6/10 (MM7 recenzoval ICE podle obrazku, ten to IMHO ani nespustil).

@Drolin (19.06.2018 19:34): Ma to asi nejhorsi ovladani ze vsech her co jsem hral a hrat to byl fakt pain. Byly tam docela vtipny aussie urazky pri soubojich, ale to je tak cely, pak jsem to prestal hrat. Plus hlavni hrdina tam vypada jeste hur nez ve trojce.
@Drolin (19.06.2018 19:34): 90210 je klasický člověk ovlivněný negativním hypem z recenzí. Vsadím se, že si přečetl nějaký blábol ve Score, pak to hrál 5 minut, dal tomu 30 % a ted to hejtuje. Rozhodně je to o světelné roky před Simonem 3D.
Nakonec to nebylo špatné, tedy až na to ovládání a několik pitomých a příliš obtížných hádanek. Ten tolik kritizovaný Monkey Kombat je úplně v pohodě, stačí poslouchat rady mluvícího opičáka a pak si nakreslit do sešítku tabulku s kombinacemi :)
V obchodě s náhradními orgány:
Twiddle with the system controls. You now have to find the file with the name Dave mentioned. The symbols are equal to letters:

Bunny = A-D
Palm = E-H
Pumpkin = I-M
Monkey = N-S
Banana = T-Z

I.E. the name Dope Q. Memoryless = D Q M = Bunny – Monkey – Pumpkin


Jak jsem na to měl sakra přijít? A to sestavování parfému z naprosto random předmětů sebraných po celé hře mi k radosti také moc nepřidalo -_-
Mě tedy trojka přišla nejvtipnější, i když na druhou stranu žádný fanoušek této série nejsem a zdejší humor jde zvětšiny mimo mě.
Pokiaľ si to prežil u Grim Fandanga, Monkey Island na tom nie je o nič horšie, takže je to skutočne len o zvyku. Viac mi to vadilo len spočiatku, čo mi však prekážalo ďaleko viac je Monkey Combat, niečo tak komplikované a silne nezábavné si fakt mohli odpustiť.
Já věděl proč je lepší dělat jako by to vůbec nevyšlo. Uvítal bych LucasArtský remake do grafické podoby trojky.
Me to prijde jeste horsi, coz jsem si myslel, ze neni mozny. Ja se nemuzu dostat ani z toho debilniho kulu na uplnym zacatku! Jediny co jsem schopnej udelat, je srazit na zem uhliky, vim jak dal, ale nemuzu Dementa (paralela na Red Hell, kdo pamatuje, pochopi) donutit, aby to udelal. Takhle jsem se u zadny hry uz dlouha leta nenastval.

EDIT : Tak jsem na to prisel, hra jaksi nereagovala na mou zmenu nastaveni klavesnice (default se fakt nedal) a ignoroval moje nastaveni u ukonu "pick up". Ufff....
90210 - zvyknes si :), je to uplne rovnake ovladanie ako ma Grim Fandango, kedze je to rovnaky engine. Ale pravda je, ze je debilne.