Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Původně jsem hrál za zlodějský char, ale rychle jsem se přeorientoval na magii (s tou mi dělají potíže jen lichové). Na telekinezi jsem neměl runy, a protože jsem pomocí ní chtěl popadnou právě nedostupné runy(a magické věcičky), tak jsem je ani nechtěl kupovat.

A co se těch goblinů týče: Jedni nenáviděli druhé a mně přišlo nespravedlivé komukoliv nadržovat, tak jsem je vzal všechny. Že to ale vyvolá gobliní raid proti lidským obchodníkům na témže patře a já se tak dostanu k jejich zboží, jsem vůbec nevěděl.
Mě šlo především o svitky telekineze. Spoustu run jsem si nabral, když jsem vybil vodní i zemní "kmeny".
Bodkin: Tuším, že relativně slušnější zásoby run se daly pokrást na hradě... ;-)
"Jak použít ten talisman trollího přátelství? Nikam si ho nemůžu nasadit."

Mám dojem, že ho stačí mít pouze v inventáři a trollové na tebe již nadále nebudou útočit.
A do třetice:

Zničeho nic se mi všechno vyspawnovalo znova, všude mám zase vše zamčeno, trollové zase hlídají, skřeti mě nikam nepustí, všechny předměty zpět. Gah.

Jak použít ten talisman trollího přátelství? Nikam si ho nemůžu nasadit.
Sabre mi požírá očarování. Použil jsem na něj kosti, zaplanul oranžově a stojí u toho - ready to enchant. Zkusil jsem to znova a to samé. Stejně tak i ten šutrák to setřáslo. Jen otrávit se mi ji podařilo.

Tuší někdo co s tím?
Thx. Já i právě myslel konkrétně Arx, jestli má nějakého magika ne jen tu ženskou u krypty.
Bodkin: Tyto věci se dají nakoupit i v běžném "smíšeném zboží". Cca v každém (druhém) patře je aspoň jeden takový. Nebo myslíš konkrétně město Arx?
Garret: Jo, to je ončo. Buď super luk, nebo super meč. (A jednou se mi taky stalo, že kromě xp jsem nedostal vůbec nic. :D) Podle mě jeden z nejlepších a nejkomplexnějších side questů ever.
MCZ: dostaneš ho za splnění jednoho z vedlejší úkolů a jaxem si poznamenal v recenzi, je to těžký úkol ;-)

na netu o tom najdeš typy...
Ono tam je více luků? Já snad za celou dobu narazil jen na jeden.
já mám přesně opačnou zkušenost než j.calling. za válečníka jsem trpěl a teprve až za zloděje/mága (z toho mága jsem měl jen firebally a zhasínání loučí, to jsem měl nejraději:-) mě to chytlo natolik, že jsem to dohrál. paxem dostal nějaký super-luk a s ním bylo hraní už pohoda.
Když jsem hrál já poprvé za mága, byla pro mne naprosto nejděsivější spodní antimagická lokace. Když jsem najednou zjistil, že mi kouzla nefungují a že mi jde po krku tamější obluda, cítil jsem se hodně zoufale...
(tam jsem měl největší nutkání to zabalit - děs, nemohoucnost, bezmoc, neustálé chcípání - a k tomu dvou a půl minutové loadingy na té plečce, na které jsem to hrál... brrr! :-) )
kurcatovium: Nepovedenej mág/zloděj? Se ani moc nedivím, jestli tě to příliš nebavilo. Nebo teda aspoň mě to za řádně vyupgradovanýho mága (první hraní) moc nebralo, když jsem si všude přes všechno živý i neživý tesal cestu fajrbólama. Teďka při druhým hraní jsem hrál za válečníka s lehkou koncentrací magie (tuším, že jsem skončil kdesi na 45tým levelu) a bylo to mnohem zábavnější. :)
j.calling.2bad: Už si to nějak extra nepamatuju, ale mám dojem, že jsem byl takovej nějakej nepovedenej mág/zloděj. A črtání run mi strašně nešlo, vždycky jsem to nějak zpackal...
Isair: Takže ono je to klonování? No mě se tam v drtičce promenádovaly dvě najednou, a větší množství mi přišlo vcelku logické. >_>
MCZ: Měla by být, ovšem díky bugu se občas nějak naklonuje:)... stalo se mi to zatím pouze jednou. Pomohl load.
Dá se to hrát i v noci se sluchátky (sice při decentním osvětlení lampičky), ale určitě to pro mě nebylo takové trauma, jako začátek Dead Space 2. Ale to už je trochu jiná liga - respektiva hra sázející na brutalitu, budí ve mě maximálně tak fyzickou nevolnost.
Paráda, takže se těším do spodní krypty :)
MigDrag: Ten počáteční pavouk je sice stejný druh (zelený), ale dvakrát menší. Ke konci tam budou ještě dvě obludy, ale problém s nima už nebude, i když jsou větší.

Jinak ta krypta měla opravdu nezapomenutelnou atmosféru, že jsem se tam kdysik i lekal :-)
kurcatovium: Tak ty šutry potřebuješ až na samotným absolutním konci, takže...ale jako bejt tebou bych do toho samozřejmě šel podruhý a případně bych hrál jinak. Za co si hrál tehdy?
Saaafra, začínám na Arx dostávat chuť jak se tu o tom pořád bavíte. Třeba bych už neudělal chybu z minula (někde jsem zahodil questové Akhbaa (nebo tak nějak) kameny jako závaži na nějaké plošince a už jsem je nikdy nenašel :-D) a hra by mě tak mohla víc bavit...
Pravdu máte, chlapci. A ta lávová jeskyně (nejnižší level?) byla opravdu lahodná (z hlediska děsivosti). Kor když vás tam honí nesmrtelná pekelná zubatá doga. Vlastně hned několik. =)
To rozhodně souhlasím. Tady mají (aspoň z mého pohledu) first (příp. third) person RPG nad těmi izometrickými rozhodně navrch.
TombSpirit: krypta a nejspodnější patro rozhodně patří mezi nejstrašidelnější lokality, které jsem kdy v RPG navštívil.
montana: V Penumbře jsou pavouci? Na tuhle pecku bych měl asi jakožto člověk trpící panickou arachnofóbii zapomenout, co ?
Tak nevím... Já jsem hrál Arx jako celkem malej (~15 let) a pavouky v reálu fakt nesnáším, ale ve filmech ani hrách s nima nějak problém nemám (nakonec je to furt jenom obyčejnej pavouk, akorát holt trochu větší, žádná zrůda vymyšlená nějakým "pošahaným" mozkem). Navíc Arx není imho nijak extrémně strašidelnej (i když atmosféra, zvlášť v některých místech (crypt), je naprosto perfektní).
Suzana: No žádného většího pavouka už snad nenajdeš ty na konci jsou stejně velký jako takovej ten "bossáckej" pavouk na začátku v těch křišťálových jeskyní ( ten na začátku ti dá trochu zabrat, ale ty ke konci dáš během chvilky).
Jop, bylo mi jasné, že to někdo napíše. Uh, dvě větší potvory? To říkáš té, která málem nepřežila Odulu v kině? Paráda.
Suzana: Pavouci patří ke každému správnému dungeonskému RPG. Jen mě zamrzelo, že jich tu bylo strašně málo druhů, snad jen ke konci ještě dvě větší potvory, ale jinak stejný druh, jen větší. V Dark Messiahu byli pěkní spajdouši a jejich namakaná královna, s tou bych si chtěl zabojovat i v reálu :-)
Aha, díky. Už jsem si všimla, že některé kombinovatelné předměty v inventáři blikají.

MCZ: to věřím, už jen proto, že každý klíček zabíral drahocenný slot nebo pokud si je člověk někam "zašantročil" ...
Taková maličkost, ale usnadní to mnoho.

A co si mohli autoři odpustit, tak jsou jednoznačně pavouci :/ Fuj.
Suzana: kroužek na klíče opravdu doporučuji. Hrát bez něj je totiž peklo :-).
Jo, pár jich tam nalezneš:).

Ale výroba lektvarů většinou beztak není nic složitého. Stačí rozdrtit jakoukoliv bylinku v hmoždíři, tu pak hodit do prázdné sklenice a pak již jen destilovat (například na hradě je k tomu patřičné vybavení)...

Pro přehled, seznam lektvarů zde: Květ svlačce -> lektvar many

Vodní lilie -> lektvar života

Kapradí -> jedovatý lektvar

Sněženka -> lektvar neviditelnosti

Léčivé byliny - léčivý lektvar na otravu


Aha, jsem teprve na začátku, ale určitě se poohlédnu po tak užitečné věci jako kroužek na klíče. Atmosféra výborná.
Mimochodem, narazím později někde ve hře na nějakou knihu receptů/recepisů pro lekvary apod.?
MIGtheDRAGON: Patch 1.21 to s těma bílýma texturama řeší. S tím logbookem to nemyslím ani tak, že by se v něm blbě orientovalo, ale vyčíst z něj nějakou důležitou informaci jsem skoro nikdy nedokázal, protože tam buď vůbec nebyla (ostatně asi první tři hodiny mě sralo, jak málo se toho do logbooku ukládá, pak už jsem si na to zvyknul a poradil si bez něj), nebo se mi nechtělo ho celý prolistovávat a pročítat. Na tom má vinu nešťastný font a ne zrovna ideální viditelnost písma. Takže spíš než nepoužitelný jsem asi mínil, že je zbytečný. Množství questů je nebývale nízké, ale zase je každý quest dostatečně unikátní a zábavný. A pak, já to vlastně ani tak moc nepovažuju za plnohodnotný erpégéčko jako spíš akční adventuru s nějakými těmi rpg prvky (i kvůli absenci voleb v dialozích, která mi ale překvapivě nějak vůbec nevadí).
Zrovna dneska jsem taky arx dohrál a je pravda, že rozhodně arx má co nabídnout mezi všema těma novějšíma hrama co jsem hrál za posledních pár měsíců mě ten arx fatalis zaujal asi nejvíc. Jen teda byla škoda, že občas jsem měl nějakou texturu celou bílou (například u krys nebo sudů) a s logbookem se podle mě docela i pracovat dalo vzhledem k tomu, že alespoň to tam bylo seřazeno postupně a questů celkem nebylo mnoho. Například u takového morrowindu mi to vadilo víc, protože tam těch questů bylo daleko víc.
Tak dohráno a užil jsem si to jednoznačně víc, než prvně. Možná i díky tomu, že tentokrát jsem hrál za válečníka, a ne za mága (za kterýho byla ta hra dosti snadná v porovnání s tímhle). Škoda jen těch občasných grafických bugů (hlavně ty prapodivný roztáhlý blikající textury na zámku), a ten logbook je svým zpracováním abslutně nepoužitelnej. Ale jinak bomba. Řekl bych, že ta hra má rozhodně hodně co nabídnout ještě dnes.
Tuším, že normálně v hmoždíři. Stejně, jako při připravě komponentů pro lektvary (jeden je určitě na hradě).
Je mi blbý se tak blbě ptát, ale...jak nebo kde můžu rozdrtit kosti na prach? Chtěl bych na ten Ylsideský bunkr něco pěkně enchantnout a absolutně nejvíc mě láká dračí kost.
Falagar: No jo...podle návodu jsem mu měl nejlíp koupit pivo, načež by se zvedl a odkráčel na záchod, a klíč by pak měl zůstat na stoličce. Ale jelikož je mrtvej, tak klíč nikde. A jsem si tím jistej, prošmejdil jsem to tam důkladně jak nikde jinde. >_>