Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem nainstaloval. Vcelku jsem se bál, že to pojede hůř, ale RX580 to dává v 1440p s presetem Vysoké na cca. 60 FPS venku, uvnitř tak 45. Takovýhle hodnoty to při launchi dávalo ve FullHD. Každopádné CPU je bottleneck. Když se ve městě otočím novým směrem, třeba na 2 vteřiny spadne framerate na půlku, CPU žhaví a pak to zase vylítne na běžná FPS. Jakoby to potřebovalo něco zkompilovat, ale není to jen poprvé, ale pokaždé, když se podívám třeba o 180° jinam. V ten pokamžik je CPU usage třeba 85 %, jindy je kolem 60 %.

No napadlo mě zkusit DXVK, ale hra se s ním ani nespustí. Nějaké nápady?
Díky.
No zkoušel jsem si projít pár výběrů best RPG. Jen jeden z nich zmínil KCD.
@Paul (23.02.2023 12:48): No možná by to pod těch 80 šlo. Ale samozřejmě ja WH spis přeju opak, když se oprostim na vteřinu od předsudků a Vavrovych činů je fajn ze tu máme studio co dokáže udělat velkou nákladnou hru.
@Charllize (23.02.2023 12:22): to tvoje trolení je občas inspirativní, tak jsem se schválně kouknul kolik recenzí je na steamu českých. Z celkového množství 105 435 jich je českých 3751. Vskutku závratný číslo, bez nich by to score bylo 30% max!
@Gordon (23.02.2023 10:31): KCD má prodáno 5.5 mega

@Hrdlodus (23.02.2023 09:37): nevím kde bereš že je KCD v zahraničí nějak špatně hodnocená hra. Trochu ze scóre ubraly bugy, trochu nekonvenční souboják a trochu absence afroameričanů, ale není to nic hroznýho. Nebo považuješ osmičkový hodnocení za špatný? Když i na DH je víceméně osmičkový? Zvláštní.
@Gordon (23.02.2023 10:42): . Btw když jsme u toho ME. Me vždycky prislo ze na to jak ty Bioware hry jsou často legendární a oblíbené tak ty prodeje nejsou zas tak vysoké. ME3 má 7 mega, což je samo celkem dost ale čekal bych víc.
@BUMTARATA (23.02.2023 10:28): Hodnocení 8.1/10 od hráčů na Metacriticu a 82% od hráčů ze Steamu mi rozhodně nepasuje ke tvému slovnímu hodnocení. 

@Hrdlodus (23.02.2023 09:37): Které konkréní hodnocení máš na mysli? Já naopak četl chválu a potkal jsem v Kanadě i člověka, který si hru velice pochvaloval. Navíc dostala řadu ocenění zmíněných v kategorii Zajímavosti. Kritiky jsem si všiml jen od nějakých nevzdělaných aktivistů, kterým snad vadila absence čerrnochů ve hře zasazené do střední Evropy 14. století.
@Charllize (23.02.2023 10:39): Factorio je fenomen, stejně jako terraria a podobné hry, já bych to jako určovadlo úspěchu nebral, to se musí koukat na tu "velkou" tvorbu, třeba Mass Effect měl podobné prodeje.
@Gordon (23.02.2023 10:31): Simtě, tolik má kdejaký Factorio a podobne. Dneska to chce tak 10m+ aby si toho někdo všimnul :)
Ale na naše poměry super, vlastně to je malý zázrak ze v te naší malosti něco takového vzniklo. Velké open world rpg s hezkou grafikou, u nás nevídané !!
@Hrdlodus (23.02.2023 09:37): Vyšlo to hodně rozbitý a trvalo relativně dlouho než to učesali, ve spojení s nemožností libovolného ukládání to byl jasný zabiják hry. A pak to má spoustu designových podivností na které si musíš zvykat, rozhodně to není intuitivní a přívětivá hra.
@Hrdlodus (23.02.2023 09:37): Protože tam nejsou draci a goblini, mainstream v Americe a i jinde naše historie nezajímá, ani nevědí kde jsme na mapě. :)
Mne osobně to prostředí KCD taky moc nebere, spis chci ve hrách věci co reálně nejsou a ne hrát hru která mi připomíná vyjížďku na kole za město. Vávra se měl víc i inspirovat TES když ten hlavní popud dělat KCD bylo ukázat jak to Bethesda děla blbě :D
A myslím ze už i mužů naplno říct proč KCD nehraju. Vávru mám celkem rad, i kdyz ted mi přijde ze děla věci který jsou krapet WTF, ale s tím článkem o Skyrimu si to u mne posral ( plus tedy ten idiot který ten článek přeložil do angličtiny a vystavil na netu :) a proste jeho hru hrát nebudu. Bojkot sakra, to teď frčí :D Je to neseriózní a odporuje to mojemu hernímu přesvědčeni ale do Todda se mi nikdo navážet nebude !
@Hrdlodus (23.02.2023 09:37): Tak hra měla z počátku své chyby a docela špatné nápady, i když vtipné, jako sejvovice.

Osobně jsem slyšel i silnou kritiku toho, jak si Kingdom Come hraje na to, jak moc je historické a současně tam víceméně všechny Kumány zpracovává jako vraždící zlé barbary bez tváří.
Proč je v zahraničí ta hra tak špatně hodnocená? Nebo možná přesnější dotaz - proč dávají přednost tunám jiným RPG před tímto?
(Důvody mě napadají, ale to jsou jen mé domněnky.)
@Korbitch (21.02.2023 18:22): Jasně, nehraju to prvně. Většinou se to stane po delším loadingu, občas to trvá déle než jindy. Zatím mě to buglo luk 2x, což vzhledem k odehranému času je banalita. Ale byl bych nerad, kdyby se to stalo třeba při souboji s prckem, protože ten řeším lukem. Mnohem víc mi narušuje zážitek ten kouř a stíny.
Hojte, stává se vám někdy, že kouř nad ohněm mizí a zase se objevuje? Nebo že stíny od ohně z krbu blikají? A už dvakrát se mi objevil bug, že Jindra nedá šíp do luku ať dělám co dělám. Ve výbavě je mám, ale ten tvrdohlavej mezek prostě nechce střílet.
@Bursoft (19.02.2023 17:25): Tam naopak CDPR nakonec ujela manažerská chamtivá ruka a začali přehánět. Jinak by jim propagace nijak neublížila, kdyby nelhali.

A já bych zase připomněl leak z nějakého office design videa, kde jim ujela viditelná tabule s rozepsanímy questy v Troskách.

A taky nezapomínejme že Embracer je akciovka, takže nějaký report o investicích být musí. Což platí i pro CDprojekt.

A tohle je stejně zajímavé téma, ono si nějaké studia "leakují" i schválně.
@Paul (19.02.2023 18:11): Tak u jedničky to bylo jaksi nezbytné, když potřebovali sehnat finance a dostat hráče na celou tu myšlenku realistického historického RPG. Teď už mají všechnu tuhle práci za sebou.

Ten předchozí způsob ti ale přidává spoustu práce navíc. Musíš vydávat materiály, živit průběžně zájem hráčů, vyrábět ukázky pro různé akce apod. Nemluvě taky o tom, že hráči si časem začnou budovat svoje vlastní divoké představy o hře.

Nedávno se o tom rozpovídal Jarek Kolář v podcastu u Honzy Modráka u příležitosti odhalení Crime Bosse. Že všechny problematické vývoje v jeho kariéře bylo u her, které se představily příliš brzy (třeba ta nebohá Mafia 2). Takže kdyby to bylo jen na něm, vždy by bral odhalení až pár měsíců před vydáním.
@Bursoft (19.02.2023 17:25): ale tohle je tak trochu druhej extrém. O prvním KCD se vědělo od roku 2012, pak od 2014 kdy byl kickstarter už byla tuna materiálů, alphy, bety, milion vývojářských deníků textových i videových...
A teď je to pravej opak, držení pod pokličkou co nejdéle to jde a jak to tak vypadá, budou cílit jen na nějaký půl rok mezi oznámením a vydáním. Mě tedy víc bavil ten předchozí přístup :)
@Brasikona (19.02.2023 17:01): za mě je takové tajemství naprd, ze své pozice postrádám relevantní důvod to takovou dobu držet pod pokličkou. Třeba vývojářský deníček by byl mnohem přínosnější a vítanější.
Tuhle Vávra v levelu básnil jak je super ze si muže koupit celej les i s počasím a ročním obdobím a dat ho do hry a nemusí se s tím deset lidi srat rok. Taky říkal jak už krásně Ai umí generovat dabing a tak podobne. Asi tím teda nemyslel KCD 2 ale pokud se mu to tak líbí tak KCD 3 bude raz dva když si koupi lesy a vygeneruje dabing :D
@kristmeister (19.02.2023 11:09): Biomutant to není, jeho vývojářské studio Embracer koupil v roce 2017, hra vyšla 2021. Aby to sedělo musel by vyjít 2016 ("new and only game released a year before acquisition"). Je to Warhorse :)