Taaak už mi chybí jen posledních pár main questů a hotovo.. Též jsem zrovna utekl z Vraníku a během toho obral jednoho banditu o zbroj a oblékl se a též se jich na mě stejně seběhlo nejmíň deset.. Pokrájel jsem je všechny! V životě mi ale hra necrashovala tolik jak toto na Switchi... Můj Henry je kvůli sejvovici věčně ožralej!
Diskuze
@pajmič (14.04.2026 19:09): Já jsem zrovna ve dvojce vedl rozhovor v táboře a v aréně mezitím někdo zamordoval pojmenovanou postavu. :-D
Ten Talmberk ale technicky vzato nemusíš udělat úspěšně.
Ten Talmberk ale technicky vzato nemusíš udělat úspěšně.
V noci utíkám z Vraníku, zezadu omráčím prvního borce, vezmu všechny jeho hadry a brnění. Vše si nasadím. Jdu kupředu s domněním, že s lehkým odstupem budu v pohodě a utěču bez souboje. Frajer 20 m ode mě, na mě vyjede, jako kdyby nebyla noc, a nic jsem na sobě neměl.
Noční útok na Talmberk - zapíchnu zezadu dva strážné, třetího si nevšimnu, posral jsem to, restart. Chci udělat znovu to samé. Ale u prvního střážného můj útok okamžitě selže. The fak. Proč dávat do hry lineární misi, která je závislá na abilitě, která je ovlivňována RNG? Je docela sranda sledovat, jak tahle hra nedodržuje svoje pravidla a podráží si vlastní nohy svou komplexností. Zejména teda ve hlavních misích.
Noční útok na Talmberk - zapíchnu zezadu dva strážné, třetího si nevšimnu, posral jsem to, restart. Chci udělat znovu to samé. Ale u prvního střážného můj útok okamžitě selže. The fak. Proč dávat do hry lineární misi, která je závislá na abilitě, která je ovlivňována RNG? Je docela sranda sledovat, jak tahle hra nedodržuje svoje pravidla a podráží si vlastní nohy svou komplexností. Zejména teda ve hlavních misích.
@pajmič (06.04.2026 21:49): Tak to je dost blbe :(
@Mendoza (06.04.2026 21:40)Nu, mám najít bratra Šimona a jistý sedlák u Skalice mi má říci, kde ho hledat, leč s ním nelze mluvit, ač je nad ním quest mark. Když jsem si vyhledal, kde Šimon je, našel jsem tábor v lese, kde má být, ale jak tam dorazím hra se snaží přepnout do convo režimu se Šimonem, který tam není, protože, jak se deomnívám, se nespustil skript (protože jsem nemluvil se sedlákem)
@pajmič (06.04.2026 19:53): jakym zpusobem rozbity?
Ehh. Jsem smuten a zklamán, že i po tolika letech narazím na rozbitý quest, který je vázán na questy další :( (Pomoc raněným ze Skalice v Sázavě)
@AlieN (23.03.2026 20:24): Pravda, ale nakonec se dá dobře levelovat i střílením ušáků. Jak lov, tak střelba.
@Paul (20.03.2026 10:15)Moment klidu noční neděle byl narušen v momentě, kdy na mě naběhlo 20 rozlícených Kumánů s pochodněmi. To byl opravdu start stíhačky – oba CPU i GPU řvali jako powerlifter u překonávání svýho rekordu. Ale přesto dokázali udržet stabilních 73 pfs. :D
@pajmič (23.03.2026 19:25): Střelba do terčů je příliš snadná a nudná, to by bylo laciné levelování - střílej do klád v řece, tím se leveluje a je to mnohem větší zábava :)
Já adoruju ty úplně všední, obyčejné questy a progress postavy. Učit se číst, sbírat plevel/houby, vařit, trénovat na kolbišti, jen mě mrzí, že přesnou střelbou do terčů se nenavyšuje schopnost lukostřelby. Já snad zvednu hodnocení, pokud mě teda zase něčím hra nenasere, což se určitě může stát. :D
@pajmič (21.03.2026 16:01): Ono v tomhle Warhorse působí strašně korporátně, prostě nic navíc, protože to je zbytečný výdaj.
@Gordon (21.03.2026 06:05): Ano, souhlas.
@pajmič (20.03.2026 19:38): Promarněná šance, aby ho nakecal ten starý hlas z intra.
@Paul (20.03.2026 10:15): Vskutku. Technická líbeznost stranou. Codex je vynikající. Po Mass Effect codexu nejlepší ve hrách. Dokonalost by byla dosažena namluvením textu onoho kodexu ala Mass Effect.
@pajmič (20.03.2026 00:55): pořád bych ale doporučil nechat lighting/osvětlení na very high (a ne ultra), ultra zapíná polorozbitý stíny v interiérech a framerate snižuje zbytečně moc, i na novém hardwaru.
@Le0nidas (20.03.2026 08:32): ten screen je 7 let starej, ale pokud si dobře pamatuju tak jsem hrál vanillu.
@Le0nidas (20.03.2026 08:32): ten screen je 7 let starej, ale pokud si dobře pamatuju tak jsem hrál vanillu.
@Paul (19.03.2026 21:58): To je bez nějakých vnějších úprav? Pouze vše na max?
@Paul (19.03.2026 21:58)A navíc se nemusím již bát, že mi to odpaří počítač. Je taky docela sranda dnes vidět ono varování o "experimentálním nastavení pro budoucí hardware" v nastavení grafiky a naprosto rovnou frametime linku kdekoliv. Světla loučí byla mocným zabijákem framerate. To je asi jediná chvíle, kdy se I GPU z roku 2025 musí probudit :) Jak ten čas utíká.
Hergot, tahle hra pořád vypadá super fajnově. To už 8 let stará? Klidně by mohla být vydána dnes. Detaily prostředí jsou pořád špičkové.
@Gordon (17.03.2026 22:39): Spravedlivý trest za to že hráč dělá nepodstatné hovadiny kolem místo aby se sostředil na svůj hlavní úkol :)
@strejdafido (17.03.2026 19:01): Je to hlavní linka, ale je tam těžký speech test, kterej nefailneš, když se hráč předtím vyskilí na všem možným okolo.
Vůbec jsem neměl tušení, že o chlastačku s Bohutou se dalo přijít. Jak už si to nepamatuji pořádně, tak jsem myslel, že to byla hlavní dějová linka. Ale každopádně přijít o tenhle quest, tak se okamžitě rozčtvrtím!
@Brasikona (16.03.2026 23:16): Nejde ten úkol dělat, ikdyž to koupíš?
@Brasikona (16.03.2026 23:16): Zrovna tohle mě neminulo, tam jsem tak nějak tušil, že koupení té věci by mohla být velká a nechtěná zkratka. U Bohuty jsem ale nic takového ani zdaleka nečekal :)
@Le0nidas (16.03.2026 19:46): Už mě nic nenapadá, jen velká část DLC Ptáčkových milostných dobrodružství, kde můžeš od Šarlatána koupit dost předraženou potřebnou věc (já se ale topila v penězích, tak proč by ne), čímž se připravíš o neméně zábavný quest strašení v Ledečku. Po dohrání DLC jsem byla tehdy dost nemile překvapená, že to bylo tak krátké. A ještě více nemile překvapená jsem byla ve chvíli, kdy jsem zjistila, že jsem vlastně tu nejzábavnější část DLC minula :))
Možnost obejít celou chlastačku, případně ještě před ní Bohutu během pokecu v hospodě poslat někam, je důležitá pro získání jednoho achievementu...
@Paul (16.03.2026 18:50): No zajímalo by mě, kolik lidí tím promarnilo šanci lépe poznat takto dobře napsanou a vtipnou vedlejší postavu :)
Jak už jsem psal, pořád jsem si říkal, kdy přijde ta chvíle, kdy se Bohuta stane důležitým, kdy se nějak odhalí (nečekal jsem to takto doslova), protože tam byly indicie, že to není úplně obyčejná postavička. Hráč se na něho mohl ptát nejrůznějších jiných postav, včetně třeba Hanuše. Sice Bohuta figuruje ve více questech, ale nic není tak zasádního, jako jsem měl možnost až teď zpětně zhlédnout na youtube. Zajímalo by mě kolik takových dalších perliček jsem ještě ve hře minul.
Jak už jsem psal, pořád jsem si říkal, kdy přijde ta chvíle, kdy se Bohuta stane důležitým, kdy se nějak odhalí (nečekal jsem to takto doslova), protože tam byly indicie, že to není úplně obyčejná postavička. Hráč se na něho mohl ptát nejrůznějších jiných postav, včetně třeba Hanuše. Sice Bohuta figuruje ve více questech, ale nic není tak zasádního, jako jsem měl možnost až teď zpětně zhlédnout na youtube. Zajímalo by mě kolik takových dalších perliček jsem ještě ve hře minul.
@Le0nidas (16.03.2026 17:41): tohle byl od vývojářů super trolling. Hobo Jindra co má otrhaný špinavý hadry se dočká chlastačky, distingovanej Jindra s vysokým charismatem jakožto suchar má smůlu :)
Hrátky s čertem nejsou potřeba, spíš jsem dokonce kvůli hrátkám s čertem přišel o Bohutu, protože jsem ten večer chtěl jít do lesa a ne zůstat v hospodě.
Bohuta se mnou vedl rozhovor v hospodě a na jeho konci se zeptal, jestli nechci zůstat a dát si něco k pití. Odmítnutí přesně zde pro mě znamenalo, že jsem přišel o quest a Bohuta se pak se mnou už vůbec nechtěl bavit až do konce hry.
Bohuta se mnou vedl rozhovor v hospodě a na jeho konci se zeptal, jestli nechci zůstat a dát si něco k pití. Odmítnutí přesně zde pro mě znamenalo, že jsem přišel o quest a Bohuta se pak se mnou už vůbec nechtěl bavit až do konce hry.
@Le0nidas (16.03.2026 17:38): Jo já tyhle questy dělal zároveň, tak už nevím. A není to chyba, jen... roleplay :)
Disco Elysium tohle má ještě o dost výraznější, takových zábavných failů jsou tam mraky.
Disco Elysium tohle má ještě o dost výraznější, takových zábavných failů jsou tam mraky.
@Le0nidas (16.03.2026 17:41): Taky mě to naštvalo, farmení skillů se holt někdy nemusí vyplatit.
@adam.kulhanek (16.03.2026 17:38): Aha, tak tady je ten problém. To je teda velká škoda, skoro bych řekl až designerská chyba, pokud člověk tím, že hru hraje dobře, přijde o tak skvělou část zábavy :)
Já měl právě celou dobu pocit, že ten Bohuta bude důležitější a že tam toho s ním bude více, no tak teď už aspoň vím, že to nebyl jen pocit.
Já měl právě celou dobu pocit, že ten Bohuta bude důležitější a že tam toho s ním bude více, no tak teď už aspoň vím, že to nebyl jen pocit.
@Le0nidas (16.03.2026 16:59): Přesně tohle se mi stalo při mém prvním průchodu. Ten zmíněný úkol je, když se snažíš zjistit identitu jednoho z těch, co napadli Neuhof. Pokud máš vysokou řeč, tak Bohutu můžeš přesvědčit, aby ti jeho identitu prozradil a tím příjdeš o celý tento legendární quest.
@AlieN (16.03.2026 17:28): Jestli je to ten quest, kde zjišťuješ co báby z Úžic dělají v noci po nocích, tak tam jsem selhal tím, že jsem zabil ty chlápky, kteří byli v tu chvíli proměnění a tím ten quest skončil. Myslím, že Bohuta z tohoto výsledku nadšený nebyl. Ale co se tak dívám na youtube teď, tak tam je to spíš součástí hlavního questu při vyšetřování vražd v Neuhofu.
@Le0nidas (16.03.2026 16:59): Je to v questu Hrátky s čertem ale mám pocit že pokud v něm neselžeš v dialogovém stat checku tak o tu kalbu přijdeš.
Teď jsem nějakou náhodou přišel na to, že jsem přišel o dobrodružství s farářem Bohutou v podobě chlastačky a kdo ví čeho ještě. Vůbec si ale nejsem vědom toho, že bych při svém průchodu něco vynechal a stejně jsem tuhle příležitost neměl. Nemůžu ani najít, kde a jak se k něčemu takovému hráč dostanu, jakého questu je to součástí. Poradíte prosím?
"Tak ty si chces hrat s certem, ale namazat frndu masti je problem."
Dabing je klenot < 3
Dabing je klenot < 3
@strejdafido (04.03.2026 18:32): Přesně!
@Arcee (04.03.2026 12:37): Piruety? Nemá ten tvůj Jindřich bílé vlasy? To by znamenalo, že hraješ něco jiného, ale hlavně když tě to baví :-)
Haha, už mi to asi začíná jít. Trochu jsem Jindřicha vypracoval, naučil ho nějaké ty piruety a začal ty bandity nebojácně krajet jen v košili a trenkách!
Mám takový dilema... Řeším jeden quest už několik hodin.
Heretici v Úžicích. Chci je nechat utéct, zabít toho plešatýho kokota a zároveň aby byl Vávra spokojenej. Četl jsem že když stihnu v tu stejnou noc přemluvit rodinku aby zdrhli, hned na to oznámit Vikářovi že jsem je našel, ale že utekli a hned na to doklust do Ratají oznámit Dandovi že je plešoun pryč, tak to dokončí quest, dostanu odměnu a ještě mám do rána čas se vrátit do Úžic a zapíchnout ho.
Potíž je ale v tom, že se v noci za Dandou nedostanu, jelikož je zamčenej v pokoji!
Počkal jsem v Ratajích do rána, řekl jsem mu to, dostal jsem odměnu a potom utíkal zpět so Úžic. Vikář tam pořád byl. Nevypadá, že by se někam chystal. Kde se dočtu, jestli už je chytil u Talmbergu? Prý se to má stát prakticky hned po tom, co mu oznámím že utekli.
Heretici v Úžicích. Chci je nechat utéct, zabít toho plešatýho kokota a zároveň aby byl Vávra spokojenej. Četl jsem že když stihnu v tu stejnou noc přemluvit rodinku aby zdrhli, hned na to oznámit Vikářovi že jsem je našel, ale že utekli a hned na to doklust do Ratají oznámit Dandovi že je plešoun pryč, tak to dokončí quest, dostanu odměnu a ještě mám do rána čas se vrátit do Úžic a zapíchnout ho.
Potíž je ale v tom, že se v noci za Dandou nedostanu, jelikož je zamčenej v pokoji!
Počkal jsem v Ratajích do rána, řekl jsem mu to, dostal jsem odměnu a potom utíkal zpět so Úžic. Vikář tam pořád byl. Nevypadá, že by se někam chystal. Kde se dočtu, jestli už je chytil u Talmbergu? Prý se to má stát prakticky hned po tom, co mu oznámím že utekli.
To hledání pokladů bez mapy je zábavná výzva, 3 hodinky jen to hvízdne.
@watchOut (20.02.2026 09:53): asi chápu humor, ale kdyby náhodou - morem jsem myslel to, že se procházím po lesích, koukám na potůčky, poslouchám ptáky atd.
@watchOut (20.02.2026 09:53): asi chápu humor, ale kdyby náhodou - morem jsem myslel to, že se procházím po lesích, koukám na potůčky, poslouchám ptáky atd.
@Arcee (20.02.2026 03:11): Je to součást hlavní linky a myslím, že začíná hned po bitvě v přibislavicích.
@Walome (20.02.2026 08:47): Tak se musíš snažit, aby to mor nebyl. :-)
This fokin game. Jsem se k tomu vrátil asi po půl roce - hrál jsem to včera 4 hodiny a udělal jeden quest. Je to mor. Ale je to moc fajn, když to funguje.
No ten luk je dost depresivní záležitost.. Ale už si na to zvykám. S myší by to však bylo mnohem lepší .. Zrovna se mi povedlo uvařit první lektvar zachránit Filipa. Dnešek už mi nic nezkazí :)))
@rikuhahl: ten quest se začíná kde? Musím jej začít co nejdřív, nebo taky začne běžet jeho časomíra až po startu?
@rikuhahl: ten quest se začíná kde? Musím jej začít co nejdřív, nebo taky začne běžet jeho časomíra až po startu?
@AlieN (19.02.2026 23:10): Luk je největší skill issue signature téhle hry.
@Arcee (17.02.2026 13:49): Právě střelba z luku je na velké skupiny nepřátel nejlepší - zvlášť na koni (toho prvního co dotstaneš pošli co nejdřív do světa a kup lepšího co neshazuje). Stačí střílet z dálky a když se přiblíží tak popojet, pak jich proti tobě může být třeba deset naráz a stejně je v pohodě dáš. A střelbu z luku si nejdřív trochu natrénuj na kládách v řece.
@Arcee (19.02.2026 11:39): Bacha na mor v Mrchojedech, ten mi tehdy vyšuměl do ztracena a dodnes si to vyčítám.
Díky! To dost pomůže..
@Arcee (19.02.2026 04:07): Dokud quest nepřijmeš, tak žádná časomíra neběží, a při questech většinou řeknou, aby sis pospíšil, nebo že ti někdo může utéct, pokud si nepospíšíš. Bohužel většina hlavní linky je psaná tak, jako bys neměl sednout na zadek. To obecně v openworldech nesnáším.
Já bych to i rád nehrál na switchi, ale posledních pár let dost cestuju, jakože hodně. V Česku jsem z poslední tři roky strávil fva měsíce a tahat sebou počítač není úplně pohodlné :))
Ne, ani notebook, běhám hodně po horách. A na fotografii lépe využiju macbook. Cestování a hraní her jsou dva těžko sehratelné koníčky :-/..
Koncem roku už se ale konečně usadíme v Česku a měsíce o mě nikdo neuslyší :))
Už jsem si všiml že některé vedlejší questy jsou n čas. Jsou takové i některé hlavní questy? Nejsou třeba některé questy i časově omezené na začnutí? Myslím jakože pokud je nevezmu od zadavatele do konkrétního data ve hře, tak už mi později vzít vzít nepůjde?
Ne, ani notebook, běhám hodně po horách. A na fotografii lépe využiju macbook. Cestování a hraní her jsou dva těžko sehratelné koníčky :-/..
Koncem roku už se ale konečně usadíme v Česku a měsíce o mě nikdo neuslyší :))
Už jsem si všiml že některé vedlejší questy jsou n čas. Jsou takové i některé hlavní questy? Nejsou třeba některé questy i časově omezené na začnutí? Myslím jakože pokud je nevezmu od zadavatele do konkrétního data ve hře, tak už mi později vzít vzít nepůjde?
@Arcee (17.02.2026 21:04): rychlé cestování nepoužívám nikde. Raději se projdu/projedu krajinou a kochám se. :)
Na Switchi jsem to zkoušel. nevypadá to špatně, je to hratelné, ale jak říkáš: místy velmi pomalé. Myslím, že KCD vypadá stále lépe na PS4, nebo Xbox One a pravděpodobně tam i lépe běží.
Na Switchi jsem to zkoušel. nevypadá to špatně, je to hratelné, ale jak říkáš: místy velmi pomalé. Myslím, že KCD vypadá stále lépe na PS4, nebo Xbox One a pravděpodobně tam i lépe běží.
@Arcee (17.02.2026 13:49): Nehrát na switchi.
@Paul (17.02.2026 21:42): A hardcore mi nepřijde zase tak drsný proti obyč hře. Spíš je to víc bližší realitě. A fast travel je k ničemu, aspoň se člověk sžije s Klepnou, pardon se Šedivkou. Ale jak se tu řešil souboj se 4 protivníky a ještě zablešeným psem, tak ani Jindra na max to v mém podán níkdy nedal, naopak buď zdrhnul, nebo bídně zhynul. I trapáci v podvlíkačkách ve čtyřech dokáží se sudlicí a vším možným řádně zatopit, natož celoplecháči.
@Arcee (17.02.2026 21:04): no vidíš, kdybys hrál na hardcore, tak tam žádnej fast travel nemáš a tohle se ti nestane xD
Ale já si na ně netroufám. Oni mě sundají během rychlého cestování. Kvůli psovi mě kůň sesype dolů :(
@Arcee (17.02.2026 13:49): Asi takhle... Jedničku jsem prošel s lukem, hrál jsem na PC. Až druhý průchod jsem se kousl a ten meč celkem vylevlil. Ale... Na více než dva naráz jsem si stejně nikdy netroufl. Jak už zmínil kolega níže, tolik najednou bych též nedoporučil. Zkoušet vylákat, to funguje spolehlivě. Pokud naběhnou všichni... Řekněme, že vzít do zaječích v této hře není ostuda :)
@Arcee (17.02.2026 13:49): Zkoušet bojovat s tolika nepřáteli najednou v této hře nedoporučuji, dokud nebudeš mít hodně dobré vybavení a vysoké statistiky. Buď je zkus vylákat po jednom nebo jim zdrhnout a pak zkoušet nalákat po jednom.
Ach no do píči.... Hodinu jak kokot lovím posraný srny a zajíce aby mě potom za rohem přepadli vyjebaní kumáni....
On ten kombat je na tom switchi s 30fps dost o nervy. Nevíte o nejakým odlehčení? Už si myslím jsem celkem vyzbrojenej, ale pes a do toho čtyři zmrdi, to fakt nechápu jak se to dělá... A to střílení z luku taky stojí za dvě hovna
On ten kombat je na tom switchi s 30fps dost o nervy. Nevíte o nejakým odlehčení? Už si myslím jsem celkem vyzbrojenej, ale pes a do toho čtyři zmrdi, to fakt nechápu jak se to dělá... A to střílení z luku taky stojí za dvě hovna
@Rapier (16.02.2026 12:17): Je to tak, KCD je výjimečný a v krajině TOP. Si říkám, jak krásná by od War Horse byla zimní krajina, pořádné hory atd. Trochu jsou chudé interiéry, to je ve dvojce trochu působivější, ale pořád člověk nemá moc důvod zkoumat jak je vytvořené to které okno nebo nábytek. Co mě dost zklamalo, že většina kostelů je ve dvojce zavřená. Taky bych čekal, že jako kovář dostaneš pořádný detailní prohlídku hamru apod. Prostě nějaký prostory na zlepšení tam jsou.
@Rapier (16.02.2026 12:17): jednoduché řešení:
https://www.krup.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=7483
https://www.krup.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=7483
@Paul (15.02.2026 23:17): budu se snažit náčelníku! :)
@musa (15.02.2026 23:56): to je dlouhá historie, faktem je, že jsem za ty roky ještě nestihl dohrát TW1 a TW3 (nemluvě o TES Oblivion a TES Skyrim), nechtěl jsem mít rozehrané třetí RPG, a žádné nedohrané, nicméně když už vyšla dvojka a všichni o ní básní.
A pak WarHorse vydali update pro XSX?PS5. Prostě zkrátka se to nějak nabídlo samo. :)
@Cathan (16.02.2026 07:07): jj všiml jsi už dávno. Zmíněný update pro velké konzole mě nakopnul to zkusit. Mohu to hrát pochopitelně na PC a měl bych, páč jen mám od 2025 závěru roku kompletně nové. Jen nemám takovou skvělou obrazovku u PC jako u TV.
Mimochodem jak matka mluvila o tom, že tátu bolí klouby a snad se mejlí, tzn. že přijde slota, a později když jsem utekl na Tramberk, opravdu přišla slota, to mě vážně dostalo. Navíc pan Bořek je borec. Bořek byl brácha mého kamaráda z vesnice kde jsem jezdil každé prázdniny. O to více si cením výběr jmena! :)
Hrozně nerad bych to srovnával s oblíbeným Zaklínačem, ten je prostě skvělý, ale já jen, že zde mi zkrátka přišlo vše neuvěřitelně přirozené, ta maniakální snaha WarHorse, mít hru co nejvíc real je tu fakt vidět, slyšet a cítit na každém kroku. :) Byť třeba souboj pěstní, nebo s mečem na úpném začátku hry byla poměrně výzva.
A navíc, hrady, vesnice, krajina, vše vypadá naprosto neuvěřitelně, ehmm... chci říci právě naopak, tak jak má.
I kdyby v té hře nebylo co dělat, já bych se jen tak toulal po krajině, poslouchal rozhovory lidí, atd.
@musa (15.02.2026 23:56): to je dlouhá historie, faktem je, že jsem za ty roky ještě nestihl dohrát TW1 a TW3 (nemluvě o TES Oblivion a TES Skyrim), nechtěl jsem mít rozehrané třetí RPG, a žádné nedohrané, nicméně když už vyšla dvojka a všichni o ní básní.
A pak WarHorse vydali update pro XSX?PS5. Prostě zkrátka se to nějak nabídlo samo. :)
@Cathan (16.02.2026 07:07): jj všiml jsi už dávno. Zmíněný update pro velké konzole mě nakopnul to zkusit. Mohu to hrát pochopitelně na PC a měl bych, páč jen mám od 2025 závěru roku kompletně nové. Jen nemám takovou skvělou obrazovku u PC jako u TV.
Mimochodem jak matka mluvila o tom, že tátu bolí klouby a snad se mejlí, tzn. že přijde slota, a později když jsem utekl na Tramberk, opravdu přišla slota, to mě vážně dostalo. Navíc pan Bořek je borec. Bořek byl brácha mého kamaráda z vesnice kde jsem jezdil každé prázdniny. O to více si cením výběr jmena! :)
Hrozně nerad bych to srovnával s oblíbeným Zaklínačem, ten je prostě skvělý, ale já jen, že zde mi zkrátka přišlo vše neuvěřitelně přirozené, ta maniakální snaha WarHorse, mít hru co nejvíc real je tu fakt vidět, slyšet a cítit na každém kroku. :) Byť třeba souboj pěstní, nebo s mečem na úpném začátku hry byla poměrně výzva.
A navíc, hrady, vesnice, krajina, vše vypadá naprosto neuvěřitelně, ehmm... chci říci právě naopak, tak jak má.
I kdyby v té hře nebylo co dělat, já bych se jen tak toulal po krajině, poslouchal rozhovory lidí, atd.
@Rapier (15.02.2026 21:36): Ten pocit, kdy začne běžet intro a dojde ti, že tohle byl jen prolog, je k nezaplacení. :D
@musa (15.02.2026 23:56): Protože KC:D má špatné NoA:HiT ratio (počet letadek ku počtu historicikych informací)
@Rapier (15.02.2026 21:36): a jak je možný, že milovník historie rozehrává KCD navážno až osm let po vydání?
@Rapier (15.02.2026 21:36): tak hezky pokračuj, ne že se na to zase vykvajzneš. Do dvou měsíců ať ti hraje Umírání Životem, jinak si mě nepřej
@Sasakr (15.02.2026 23:06): whoa to jsem netušil že už je PS4 emulace takhle daleko, ikdyž stable 60 to zatím nedává ani na 9800X3D, ale to se časem poddá. Nice, ještě že existuje PC a emulační komunita když jsou ty konzolový korporáty tak lemplovský.
@Sasakr (15.02.2026 23:06): whoa to jsem netušil že už je PS4 emulace takhle daleko, ikdyž stable 60 to zatím nedává ani na 9800X3D, ale to se časem poddá. Nice, ještě že existuje PC a emulační komunita když jsou ty konzolový korporáty tak lemplovský.
@Paul (15.02.2026 09:21): Tak kašli na Sony a nečekej, ne? https://www.youtube.com/watch?v=5vliDi1XW6o
Přiznám se, mimo úvod jsem dosud KCD nerozehrál. Až do včerejška. Začalo to tím, že jsem na XSX stáhl next-gen upgrade s tím, že manželce ukáži jak má hra skvělé intro, hudbu, úvodní rozhovor s matkou, otcem a trochu se porozhlédnu abych demonstroval vysokou historickou věrnost....
To jsem ještě netušil jak to skončí....
Po spuštění hry, mě hra nabídla stažení HD textur, dalších cca 5GB. Tak finálně ukázka. Manželka uznale pokývala nad tím jak je hra věrná, a s tím mě opustila. A já nevím proč, vůbec jsem to neměl v plánu si řekl, že bych si to konečně mohl zkusit na chvíli zahrát na Xboxu. :)
Musím konstatovat, že hra vypadá skvěle. Zkrátka vizuál je stále moc povedený. Nicméně zašel jsem za otcem a začal plnit úkoly. Nebudu popisovat co všichni znáte, zkrátím to na to, že jsem od Kuneše nejprve dostal strašnou nakládačku, pak se nechal ošetřit matkou, vrátil se a složil jej zezadu. Nechtěně jej omylem okradl, sebral mu veškeré věci, včetně z truhly, a zašel za partou které jsem pomohl s Němcem (a to jsem původně nechtěl, a co hůř - nechal se chytit), a oni mě pomohli Kuneše složit znovu. :) Díky sekeře, získal peníze, uhlí, pivo, atd.
Nebudu lhát, když přišla zástupkyně něžného pohlaví pro hřebíky, tak jsem fakt zíral, jak je ta scéna realistická! Wow, v Zaklínači 3 je taky ledacos co mě vyrazilo dech - nicméně stále je to "jen fantasy", ale tahle hra působí naprosto přirozeně, a já musel jsem smeknout před tvůrci. :)
Ovšem to jsem ještě netušil co vše zažiji (a bylo toho hodně, brada mě spadla hned několikrát - vůbec jsem neměl sebemenší tušení co se brzy semele, příběh je zatím TOP), než půjdu ve 2:00 dnes ráno neplánovaně spát. :)
Tleskám, tleskám a ještě jednou tleskám! Třebaže hra není tak vybroušená jako je konkurence. Zaklínač 3 je skvělý, mám Sapkowského knihy rád, ale tohle je pro milovníka historie, a to já rozhodně jsem, splněný sen! Naprosto jsem si vzpomněl, jak jsem jako kluk hltal všechny ty historické dobrodružné romány, ABC Letní speciál (ten historický), Příběhy psané střelným prachem, atd...
PS: opravdu jsem to nechtěl rozehrát na konzoli, vlastně jsem to vůbec neměl v plánu, jelikož mám rozehraného Zaklínače trojku, ale velká OLED TV + 4K má své neopakovatelné kouzlo.
Měl bych PC připojil k TV, jelikož to je doslova filmový zážitek jako v kině, a ať již jde o TW3, CP77 nebo KCD, tyhle hry si zaslouží velkou a kvalitní obrazovku!
@Gordon (14.02.2026 20:27): jasně, ale my konzoloví hráči jsme vděčni, že si na nás vzpomněli. :) Osobně jsem rád, že se ve Warhorse pochlapili, a udělali next-gen upgrade pro velké konzole, podobně jako CDP dříve u TW3.
To jsem ještě netušil jak to skončí....
Po spuštění hry, mě hra nabídla stažení HD textur, dalších cca 5GB. Tak finálně ukázka. Manželka uznale pokývala nad tím jak je hra věrná, a s tím mě opustila. A já nevím proč, vůbec jsem to neměl v plánu si řekl, že bych si to konečně mohl zkusit na chvíli zahrát na Xboxu. :)
Musím konstatovat, že hra vypadá skvěle. Zkrátka vizuál je stále moc povedený. Nicméně zašel jsem za otcem a začal plnit úkoly. Nebudu popisovat co všichni znáte, zkrátím to na to, že jsem od Kuneše nejprve dostal strašnou nakládačku, pak se nechal ošetřit matkou, vrátil se a složil jej zezadu. Nechtěně jej omylem okradl, sebral mu veškeré věci, včetně z truhly, a zašel za partou které jsem pomohl s Němcem (a to jsem původně nechtěl, a co hůř - nechal se chytit), a oni mě pomohli Kuneše složit znovu. :) Díky sekeře, získal peníze, uhlí, pivo, atd.
Nebudu lhát, když přišla zástupkyně něžného pohlaví pro hřebíky, tak jsem fakt zíral, jak je ta scéna realistická! Wow, v Zaklínači 3 je taky ledacos co mě vyrazilo dech - nicméně stále je to "jen fantasy", ale tahle hra působí naprosto přirozeně, a já musel jsem smeknout před tvůrci. :)
Ovšem to jsem ještě netušil co vše zažiji (a bylo toho hodně, brada mě spadla hned několikrát - vůbec jsem neměl sebemenší tušení co se brzy semele, příběh je zatím TOP), než půjdu ve 2:00 dnes ráno neplánovaně spát. :)
Tleskám, tleskám a ještě jednou tleskám! Třebaže hra není tak vybroušená jako je konkurence. Zaklínač 3 je skvělý, mám Sapkowského knihy rád, ale tohle je pro milovníka historie, a to já rozhodně jsem, splněný sen! Naprosto jsem si vzpomněl, jak jsem jako kluk hltal všechny ty historické dobrodružné romány, ABC Letní speciál (ten historický), Příběhy psané střelným prachem, atd...
PS: opravdu jsem to nechtěl rozehrát na konzoli, vlastně jsem to vůbec neměl v plánu, jelikož mám rozehraného Zaklínače trojku, ale velká OLED TV + 4K má své neopakovatelné kouzlo.
Měl bych PC připojil k TV, jelikož to je doslova filmový zážitek jako v kině, a ať již jde o TW3, CP77 nebo KCD, tyhle hry si zaslouží velkou a kvalitní obrazovku!
@Gordon (14.02.2026 20:27): jasně, ale my konzoloví hráči jsme vděčni, že si na nás vzpomněli. :) Osobně jsem rád, že se ve Warhorse pochlapili, a udělali next-gen upgrade pro velké konzole, podobně jako CDP dříve u TW3.
@Gordon (14.02.2026 20:27): spousta firem to neudělala nikdy...já furt čekám na 60fps verzi Driveclubu, ale Sony holt musí věnovat všechny zdroje GAAS debilitám.
Hraju na Switch 2 a hra mi zamrzá při načítání po cutscéně v lese při plnění questu "hrátky s čertem". Hned po tom, co Jindra omdlí. Načítání trvá věky a nic se neděje. Už jsem to zkoušel třikrát ...
Neví někdo co a tím?
Edit: nechal jsem to načítat asi 15min a načetlo se to
Neví někdo co a tím?
Edit: nechal jsem to načítat asi 15min a načetlo se to
@Rapier (14.02.2026 18:45): šplhli si za něco, co měli udělat před lety. :-D
Právě jsem to chtěl napsat. Konečně! Bylo trochu trapné mít na výkonné PS5/XSS/XSX legacy verzi. Warhorse si u mě šplhli. :)
Update je venku, konzolisti mají konečně možnost zahrát si PC verzi :)
@Gordon (26.01.2026 05:14): Náhodou Jindra se tam na vrchol dostal, snad :-)
@strejdafido (25.01.2026 18:44): chlastačka je sice vtipná, ale rozhodně ji nepovažuji za nějaký vrchol hry, spíše bych ze svého pohledu řekl, že je to přeceňované.
@AlieN (25.01.2026 23:00): Souhlasim, ze Johancin pribeh ma presah a patri k tomu nejlepsimu obecne ve hrach. Nesouhlasim ale, ze straseni je primitivni z herniho hlediska. Uz jen ten fakt, ze velka cast hracu quest minula, protoze lektvar muzete bez kecu koupit, je docela bizar. Taky clovek muze udelat vic veci, nez je v zadani. Kdyz zacnete vrazdit, tak se vydesi i sarlatan :) A straseni nebojacnejch typku, kdy je sarlatan prevlecenej za strasidlo, je skvely. A kdyz se to vezme, i tady se da najit presah, pze burani maj cerny svedomi kvuli upaleni toho typka, co je strasi (jestli si to dobre pamatuju).
@strejdafido (25.01.2026 18:44): @Mendoza (25.01.2026 19:08): To jsou questy rozhodně velmi vtipné, ale tak nějak primitivní z herního hlediska - na rozdíl od toho s Johankou, a ten navíc nabízí i dost výrazný přesah nad rámec čistě herní zábavy, takový vhled do dobové reality církve a víry je mezi hrami věc nevídaná (tady se KCD na chvíli stalo až, gasp, skoro se mi to nechce vyslovit, uměním). Už ta pouť pokání ke které přiměje hráče předtím, výtečný nápad.
Ne všechny úkoly pro Johanku jsem splnil, přišlo mi neadekvátní kecat té holce z bordelu do toho jak se chce živit, ale k "dobrému" konci jsem se i tak dostal - zásadní bylo přesvědčit ji aby před inkvizitorem radši držela hubu, byť i to se mi morálně dost příčilo (ale holt realita tehdy byla taková). Ale propracoval jsem se k němu až přes ten špatný i neutrální, chtěl jsem u tohoto prozkoumat všechny možnosti.
Anyway - opravili bug s nesmrtelným vojákem na Vraníku, yay! Vzpomínám si že ten mě kdysi honil přes celou mapu :D
Vraník jsem při útěku vyhladil - nejlíp se plíží kolem lidí co mají šípy vypíchlé očička :)
(no škoda že jejich AI je tak pitomá že to jde... přitom by to mohlo být tak snadné, stačilo by při známce boje vyvolat poplach aby se na hráče sesypali všichni v táboře naráz...)
Ne všechny úkoly pro Johanku jsem splnil, přišlo mi neadekvátní kecat té holce z bordelu do toho jak se chce živit, ale k "dobrému" konci jsem se i tak dostal - zásadní bylo přesvědčit ji aby před inkvizitorem radši držela hubu, byť i to se mi morálně dost příčilo (ale holt realita tehdy byla taková). Ale propracoval jsem se k němu až přes ten špatný i neutrální, chtěl jsem u tohoto prozkoumat všechny možnosti.
Anyway - opravili bug s nesmrtelným vojákem na Vraníku, yay! Vzpomínám si že ten mě kdysi honil přes celou mapu :D
Vraník jsem při útěku vyhladil - nejlíp se plíží kolem lidí co mají šípy vypíchlé očička :)
(no škoda že jejich AI je tak pitomá že to jde... přitom by to mohlo být tak snadné, stačilo by při známce boje vyvolat poplach aby se na hráče sesypali všichni v táboře naráz...)
@strejdafido (25.01.2026 18:44): Nejlepsi je samoze straseni v Ledecku a recitovani basne pod oknem.
@AlieN (25.01.2026 01:19): Nejlepší část hry je rozhodně chlastačka se soudruhem Bohutou :-) Nicméně Tereza a Johanka měly parádní příběh, to jednoznačně, jenže já měl za Johanku velmi špatný konec, i když jsem se velmi snažil jí pomoci a vše vypadalo dobře. Brrr
@AlieN (25.01.2026 01:19): je to tak, část s Johankou je značně zajímavější než pasáž s Terezou. Jedna z nejlepších pasáží hry.
@AlieN (25.01.2026 03:04): Ono to je namluvené "správně", jen ty reklipy jsou špatně časované, mám takový pocit.
@TmavyCyklista (25.01.2026 02:48): Jo hlavně tam (ne jeden rozhovor ale všechny její dialogy). Napadlo mě že to bude češtinou, v rozhovorech kolem Terezy zas některé dialogové volby nebyly přeložené vůbec.
Celkově v celé hře byl český dabing problematický, chápu jak se to stalo při výrobě když jednotlivé věty namlouvají bez znalosti kontextu, ale při testování to muselo být hned vidět... kdyby to někdo testoval... a nebo kdyby byla vůle to po testování namluvit správně...
Celkově v celé hře byl český dabing problematický, chápu jak se to stalo při výrobě když jednotlivé věty namlouvají bez znalosti kontextu, ale při testování to muselo být hned vidět... kdyby to někdo testoval... a nebo kdyby byla vůle to po testování namluvit správně...
Jestli těmi dojebanými dialogy myslíš hlavně rozhovor Johanky se ženou krejčího, tak to je bohužel chyba českýho dabingu. V angličtině tohle není.
Jsem rád že jsem si Woman's Lot nechal až skoro nakonec, Terezin příběh tak byl správně emotivní. I když ten byl nakonec jen takovou lineární jednohubkou, nejvíc na mě zapůsobila část s Johankou - skvělý quest! Asi nejlepší část z celé hry.
I když zas ty bugy, tady hlavně v podobě místy úplně dojebaných dialogů...
I když zas ty bugy, tady hlavně v podobě místy úplně dojebaných dialogů...
@John Mirra (16.01.2026 14:21): No myslím že takhle nějak to dopadne, hodiny tam zase roleplayovat mnicha (a bez jeptišek kolem) není úplně můj kink :D
@Paul (16.01.2026 16:58): Jono, zajebaný hrama jako tahle :)
@Paul (16.01.2026 16:58): Sure
@AlieN (16.01.2026 12:33): tohle je doslova u každý hry. Spousta lidí má zajebaný kompy :)