Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@adam.kulhanek (12.06.2023 20:10): Koukám, jaké měli jiní konce. Některé (většina) jsou otřesné, přesně jak popisuješ. Upřímně, jako jeden z nejpůsobivějších, ne-li přímo nejlepší, mi připadá záchrana Kary a Alice z vyhlazovacího tábora Markusem. Má to i nejblíže tomu, co mi tam chybělo: vypadá, že se v tomto závěru Kara a Alice připojují k povstání, tj. zůstávají. Škoda, že to je možné pouze takto extrémním způsobem; nechávat je kvůli tomu chytit a vystavit něčemu podobně ukrutnému, jen abych toho dosáhl, na to nemám srdce ani žaludek. 

Jinak, nad čím jsem si lámal hlavu, ačkoliv to asi nemá moc smysl, proč androidy vlastně tak pracně identifikují, například na těch hranicích. Třeba modely jako Kara, ale tipnul bych si, že se to týká i Alice a dalších dětských androidů, potažmo přinejmenším androidů rozšířených nebo prestižních, jsou veřejně známé tváře. Rozpoznat je by pro lidi nemělo být obtížné. Přitom se ve hře všichni chovají, jako by to bylo nemožné; o nějakém masovém skenu, který by je okamžitě identifikoval, samozřejmě vůbec nemluvě.
@Bellerofontes (12.06.2023 19:50): Pokud neuniknou stráži, tak je chytí a odvedou právě do tebou zmíněného vyhlazovacího tábora. A tam je vyloženě vyobrazeno, jak se musí zbavit oblečení, "vypnout" kůži a následně jsou ve frontě na smrt. Je tam ještě možnost záchrany, ale také můžou umřít. Tyhle scény mě emočně fakt hodně zasáhly.

Jinak už je to nějaký ten pátek, co jsem to hrál postupně několikrát, abych prozkoumal co nejvíce konců. Mám ale pocit, že v jednom okamžiku je možnost volby, jestli se bude Kara k Alice chovat stále mateřsky a nebo chladně. A při útěku ji myslím může dokonce i nechat. To ale vede ke scéně v koncentráku, kde se zase setkají a Kara si buď uvědomí, že udělala chybu, nebo nechá Alice umřít a uteče sama.
@adam.kulhanek (12.06.2023 17:37): Nebudu to hrát znovu, jsem se svým průběhem dost spokojený; tak klidně vyzraď, o co šlo.

Mně obě holky z Jericha unikly tak, že předstíraly mrtvé.

Mateřstvím, nebo prostě poutem k Alice, jsem si dění ke konci také vysvětloval, ale moc mi tam nesedí zjištění, o němž jsem se po dohrání dočetl, že od Jericha dále Kara může údajně při několika příležitostech Alice opustit. Bylo by zajímavé, kdyby hra pracovala s tím, že jednoduše nejde jinak, protože starost Kary o Alice ani nepřipouští možnost volby - což se zdá ale úplně neplatí.

Ale jasně, chápu - jen mi tu chyběla možnost zůstat, když hnutí androidů bylo při síle, jak tomu bylo v mém případě, a zároveň zosobňovalo skutečný domov a druhé, před nimiž se netřeba ponižovat či přetvařovat, místo vybájené idyly Kanady.

Úplně netuším, jak moc se tohle při odlišném vývoji rozchází, ale v mé hře lidé už zřídili vyhlazovací tábory a celá ta situace Kary a Alice připomínala snahy o útěk před holokaustem - bylo to pro mě velmi infarktové a naprosto s nimi soucítím. Přesto jsem měl od momentu v Jerichu dojem, že tenhle únik do zahraničí, postupné vzdalování z dosahu Markuse a organizovaného hnutí odporu, je mnohem riskantnější (i vzhledem k tomu, jak nepřátelství vůči androidům může celosvětově eskalovat), což se mi tak nějak i potvrdilo.

Ještě bych hlouběji rozvedl, proč mi i ten šťastný konec v Kanadě připadá znepokojivý - z mojí hry vyplynulo, že Kara o Alice věděla, jen si to odmítala přiznat (v Jerichu jí to řekl Luther, následovala vzpomínka na letáček, kde se inzeroval její model); to svědčí o traumatu. Jemu se však Kara ve hře nepostaví. Nikdy. Alice by teoreticky mohla být mnohem starší android než Kara - jen prostě jako holčička vypadá a vypadat bude. To ovšem Kaře nebrání se k ní jako malé, "lidské" holčičce chovat, jako by se nic nezměnilo, přestože s tím, že je android, problém patrně měla. A co víc, chce ji vzít na místo, které je v tomhle smutném světě bráno jako poslední útočiště, jakási stěží uvěřitelná oáza čistoty (tady čerpám především to, co mám o Kanadě z magazínů, na které jsem ve hře narazil; plus o ní tak ironicky mluví Zlatko).

Zní to jako jedno z těch míst, kde se ti vyplní přání, protože nic jiného už nezbývá.
@Bellerofontes (12.06.2023 17:20): Já jsem to bral tak, že v US byly aktuálně na útěku, navíc s tím, že by policie mohla Alice vrátit zpátky jejímu "otci". A i když se zjistilo, že je to s Alice tak trochu jinak, chtěla dokončit plán. Navíc Kara "překročila" svůj program a stala se plnohodnotnou matkou a mateřský instinkt ti říká, že chceš mít své dítě v bezpečí, kde na tebe není pořádán hon. A tím nejbližším bezpečným místem byla zrovna ta Kanada. Dokážu si představit, že by se po případném dokončení "androidí revoluce" obě vrátily.

Souhlas s tím, že některé scény ve hře jsou emočně hodně napjaté, já jsem třeba vnitřně "umíral" v následující scéně poté, když Karu s Alice chytili při útěku z Jericha (schválně nepíšu, co se tam přesně děje, protože nevím, jestli jsi tuto scénu měl a nechci tě o ten zážitek případně ošidit). To jsem rozdýchával hodně dlouho.
Možná trochu nezvyklý dotaz pro všechny, kteří tuto krásnou hru dohráli:

Kara a Alice se v mém závěru dostaly do Kanady, byť mě to u kontroly na hranicích, vzhledem ke všemu, co tomu předcházelo, stresovalo a emocionálně ždímalo, že to se mnou málem seklo. Mohl bych tak říct, že jsem dosáhl "šťastného konce". Zůstává ve mně však přes tenhle úspěch jakási pachuť. Připadá mi, že tam na ně nečeká žádná budoucnost. Celou dobu je Kanada popisována jako ráj - jeden z těch, k nimž se v zoufalství upínáme, ale které se nakonec ukážou jako falešné.

Když v Jerichu Kara konečně uzná Alice jako androidku, je možnost k ní zaujmout odměřený přístup, nebo ji přijmout a vydat se později na cestu do Kanady, jak bylo původně v plánu. Asi by mi tu dávalo smysl více variant. Proti té následující linii, která pokračuje v jejich anabází vstříc Kanadě, jako takové nic nenamítám; pronásledovat naději stůj co stůj je nakonec "lidské", o což v téhle hře jde už z názvu. Zároveň mě z toho ale příšerně mrazí.

Přiznání si, že Alice je android, mělo takovou podobu odhalení, že bych čekal zlom nebo přehodnocení smyslu cesty i z pohledu dalšího postupu - jaký smysl má vůbec v cestě pokračovat? Co na ně v Kanadě čeká? Nepřicházelo by alespoň v úvahu přijmout sám sebe a zůstat v komunitě androidů? Ostatně Alice by se velmi pravděpodobně lépe "cítila" mezi dalšími dětskými androidy, namísto kolektivu, kde s velkou pravděpodobností budou žít vskrytu a s pochybami jako věční utečenci.

Zkrátka možnost zůstat a přijmout se navzájem za to, kým nebo čím jsme, by mi tam pasovala a už v okamžiku, kdy se odtajnilo, že obě jsou androidky, mi připadala i logická. Z těch možností však zůstala jen příležitost k deziluzi, že Alice není "člověk" (distancovat se od ní a zřejmě ji i opustit), a naopak předstírání, že k žádnému prozření nedošlo. Jako, tématem hry je i emancipace androidů, a tohle lpění na vzoru pečovatelky či matky o "živé dítě", replikování neandroidího rodinného modelu, když byl takto roztříštěn, to nejenže není emancipace, to je sebedestrukce. Sebedestrukce, která je lidská, ale i tak hrozná.

Možná mi něco uniká. Nebo se tím zaobírám více než ostatní. Ale zkrátka bych ocenil další větvení a možnosti, kudy v závěru příběh směřovat. Takhle mi připadá, že celé putování Kary a Alice je traumatem od začátku až do konce.
 

Každopádně se z toho celkově nemůžu vzpamatovat, strašně mě to rozebralo. Cageovo magnum opus.
@Jab (10.06.2022 10:30): Ne, ono nešlo o bug, jen mi ta kamera trochu ujela a Connor mi zmizel z dohledu, ale když jsem pak dal sken prostředí, hned se k zádům jeho postavy přiblížila. Celkově ten sken podobné "problémy" s kamerou v podstatě vyřeší, což jsem ale hned v úvodu nevěděl. Vyložené bugy jsem ve hře vůbec neměl.
@Jab (09.06.2022 21:33): Já si vzpomínám, že jsem tu hru dokonce nechtěl hrát poté, co mi hned v úvodní epizodě Connor v jedné místnosti úplně zmizel z dohledu a já ho nemohl najít. :-)
@Chuck (09.06.2022 21:18): Ovládání tu je vícekrát zmiňováno v rámci docela příjemně různorodých komentů. U podobné hry je imho celkem důležité. Ale také jsem jej částečně odpustil, anžto hra je prostě jinak skvělá.
@Jab (09.06.2022 21:07): Mě ovládání často taky vytáčelo, někdy víc než ta ujíždějící kamera potvrzování těch akcí typu "zvednout", sednout si " apod., které se myší ovládaly poněkud krkolomně. Ale zbytek hry tohle všechno plně vynahradí. ;-) Mimochodem, zapomněl jsem zmínit skvělý dabing postav, zvlášť Hanka, Connora, Markuse atd.
Souhlas, že příběh a větvení jsou vynikající. Ale to ovládání mi hru prostě hrozně kazilo. :( Ale plusko komentu dám. :)
@Jab (17.01.2022 14:34): O komentáři jsem nějakou dobu uvažovala, ale nakonec zvítězila lenost... Navíc jsem vždycky nesnášela psaní slohovek :D
Jak v tom svým komentu píšeš o QTE, taky to nemám úplně ráda, i když u těch nemnoha her, co jsem s tímhle hrála, jsem se přes to jakžtakž přenesla, ale fakt je, že tady mi to z nějakýho důvodu vadilo víc.
@včelka (17.01.2022 14:24): Zajímavé. Napiš komentář. ;)

Větvení jsem si sám v komentu hodně chválil. Některé ty scény byly skvělé. Ale to ovládání mi prostě strašně nesedlo. Ale dějově to pro mě byla nádherná hra. A pár dní už bojuji s touhou ji znovu rozehrát. Páč mi ten Cyberpunk nestačil. :)
Od Detroitu jsem čekala hodně, ale nakonec to pro mě zas taková bomba nebyla. Větvení příběhu skvělý, ale některý scény mi připadaly až příliš patetický, to mi moc nesedlo. Vlastně jsem si ani žádnou z postav vyloženě neoblíbila. Přesto bych si to chtěla někdy zahrát znova a zkoušet jiný rozhodnutí. Ale jako jo, celkově dobrá hra, jen jsem prostě čekala ještě lepší. :)
Sakryš na tuhle parádu jsem si teď po dohrání Cyberpunku zase vzpomněl (spolu se Shadowrun Hong Kong, který nemám dohraný). Nějak ve mně stále zůstává ta touha po pořádném sci-fi. Proč jen Cyberpunk nemá více důležitých rozhodnutí během hlavní linie jako Detroit... :(
@adam.kulhanek (komentář): Pěkný komentář, navnadil jsi mě hodně. Vzhledem k té situaci s grafickými kartami teď brouzdám herní historií a plním nekonečný seznam restů, ale až se mi konečně dostane do rukou nová grafika za rozumnou cenu, Detroit mě určitě nemine. I když to dřív možná budu mít konzoli, kdo ví.
Westworld je rozhodně dobrý příklad v hlubších tématech, ale celkovým stylem spíše sedne Real humans. Westworld má přeci jen dost specifické prostředí.
Zdravím. Neporadil by mi prosím někdo nějakou dobrou minisérii na Netflixu, která je svou atmosférou podobná Detroit: Become Human? Mám karanténu a po několika propařených dnech potřebuju zahnat nudu i jinak než jen hraním...
@JohnCZ (28.06.2021 16:10): "Spíš nemusím QTE u akčních her spočívající v náhodném bušení do tlačítek, kdy jedna chyba znamená insta kill. To už mi tolik nevoní."

To je v některých pasážích i tady. Dokonce i na lehčí obtížnost.
@Jab (28.06.2021 15:47): Já měl tedy spíš na mysli takové ty interaktivní blbinky typu mytí talíře. Ale ani obecně nemám u interaktivních filmů s QTE, jakožto mechanikou ovládání, problém. Neříkám, že je to lepší, než přímé ovládání, ale beru to prostě jako jiný, samostatný žánr. Fajn zpestření. A zrovna u her od Quantic Dream, resp. hrál jsem Heavy Rain a Beyond (Fahrenheit nepočítat, to bylo QTE peklo), které využívají tuším i gyroskopu, mi přišlo chytlavé a nápadité v tom, jak se snaží kopírovat dění na obrazovce.

Spíš nemusím QTE u akčních her spočívající v náhodném bušení do tlačítek, kdy jedna chyba znamená insta kill. To už mi tolik nevoní.
@JohnCZ (28.06.2021 15:07): Neberu ti to. Ale sám vůbec nerozumím, proč to existuje. Pokud by mě nechali proběhnout si tu desetiproudou dálnici v realtimu, tak by mě to přišlo dalece napínavější. V čem je tohle lepší než klasické ovládání pohledem přes rameno? V jaké situaci ten QTE systém vyniká proti standardnímu "akčnímu" pojetí? Jsem cca v půlce hry (kapitola Jericho koukám) a stále jsem na to nepřišel.
@Jab (28.06.2021 15:00): Jo je to limitující, ale s tím, jak jsou postavy pomalé by to bylo dost za trest.

Jo některé věci tam jsou fakt na pěst. To už si člověk rovnou může učit, jak utřít zadek.

Bud rád v té předešlé hře, jak tam máš toho ducha AIdena tam je to mnohem horší to ovládání,.
@FildasCZ (28.06.2021 11:50): Dějově je to zatím velmi dobré. Ale ovládání je příšerné, zbytečné a tupé. Nechápu tu logiku u adventury, že mám simulovat mytí talíře pohybem páčky na controlleru nebo pohybem myši. Nestačí, když už tam tahle banální věc je, prostě kliknout na dřez a pak potvrdit, ať to robůtek umyje?

Obecně klikání v rámci QTE na tlačítka podle toho, jak se objevují na obrazovce... Že tahle debilita přežila až do dnešní doby je neskutečné. Celé to ovládání (a mizerná kamera) křičí do světa svou hloupostí. Nic takového se ve hrách nemělo nikdy objevit a určitě se to nemělo udržet až do dnešního dne. Nehledě na to, jak je příběh dobrý, tak tohle D:BH bude u mě stát hodně procent. Páč to dělá velkou porci gameplay.

Jo a taky ty zámky, když se pohnu metr od zamýšlené cesty. Scífko a ani minimálně mě nenechá se trochu porozhlédnout. :(
@Jab (27.06.2021 14:42):  Partnerka to chce hrát. Ještě ty části, co jsme neprojeli, ale já fakt nevím zda chci :D, jako hra fatk dobrá. Hlavně polský dabing a detektiv je nejlepší. Nejmín mě to bavilo za Markuse což je takový šašek. Hlavně nechápz tu část, kde dělá parkur. Úplně nejvíc zbytečné
@Jab (27.06.2021 11:14): Je teda fakt, že když mi jednou kvůli tomu ovládání moje postava zmizela z dohledu a já ji objevil až ve druhé místnosti, trochu mě to vykolejilo. :-D
@Red (27.06.2021 14:36): Zkoušel jsem to. A nic, tady QTE milostivě nezasáhlo. Pokud tak nezvládneš talíř umýt, tak se navěky zastaví čas. Lze to v podstatě považovat za jeden z možných konců.
@Chuck (27.06.2021 10:23): Lehkej? Nemít v 21. století volný mouse look je na kulku do hlavy. Na controlleru se to ovládá jen o fous lépe. Tohle středověké ovládání mi okamžitě hodilo vidle do té sci fi atmosféry.
@Jab (27.06.2021 09:20): Přijde mi to jako pecka, na kterou jsem po dohrání zmiňované hry čekal, hlavně těch nespočet možností, kam ten příběh může zajít. Atmosférou mi to do jisté míry připomnělo poslední dva díly Deus Ex, což je zrovna pro mě další výrazné plus.
Už dlouho se mi nestalo, že by mě demo nějaké hry tak pohltilo a že bych si ho tolikrát opakoval. Po pár minutách jsem si vzpomněl na mnou milovaný L.A. Noire , ale tady se šlo mnohem dál. Věřím, že koupě plné hry se vyplatila. ;-)
@marwel (10.04.2021 18:03): Jak to myslíš silné ? Co se týče emocí, tak si myslím, že za poslední dekádu e tomu jen tak nic nevyrovná a grafika je fakt nádherná, ale bohužel místy je vidět, jak je dost okrouhlá, ale jen v určitých pohledech.

Až to budeš hrát dej vědět, zajímá mě, jak to na tebe působí, co se týče plynulosti. Na mě to bylo prostě moc pomalé a mnohdy jsem hledala nějaké tlačítko na zrychlení.

Jinak ted se pustím na Beyond - Two Souls :), tak jsem zvědavá.
@marwel (10.04.2021 01:17): No chyběla mi absence běhu, výjimečně postava sama běžela, ale nerozumím, aby tam nebyl běh. Takže mě to kolikrát iritovalo a táhlo se to, jak nudle. A pak tam byla úplně nudná mise s Markusem, která zkazila mé dojmy ( přišlo mi to, jak nějaký tutoriál, ale úplně zbytečný) . A některé věci, které prostě šly udělat lépe, když už se s tím, tak babrali.

Jinak grafika úžasná a i ke konci rozklíčování. A zajímavé je, že mi umřeli všechny postavy, i když jsem si dala možnosti, aby neumíraly.

I když jsem měla veřejné mínění na své straně, tak ve zprávách mi to vůbec nepomohlo, protože zprávy byly proti mně. Ovšem ten pocit revoluce :D byl k nezaplacení. Až dojdeš do té části bylo to fakt excelentní.

A taky mě mrzí, že když už jsem si vytvořila super vztah s detektivem, tak to prostě jen tak skončí. Bez dalších, ale..
Výborná hra, ale pár věcí mi tam vadilo. A kdyby tam byly nebála bych se dát 100%, i když místy mám chut dát 95% .

A co Vy, jak Vás to bavilo ?



@FildasCZ (09.03.2021 05:40):  Bohužel, také mi to vadilo a nějak nemám úplně chut to hrát dokola a znovu. Ovšem nejlepší úmysly skončily, jako katastrofa :D
@Mirdaa (28.06.2020 16:49): Přečíst až po dokončení kapitoly "Broken." Já měl podobný problém s Marcusem a jeho proměnou v devianta. U Kary jsem to docela bral, protože i mně přišlo morálně správný pomoct malé holčičce. U Marcuse už jsem tak silný pocit neměl a tak jsem zkoušel zůstat poslušným robotem. A v této části mě hra lehce zklamala, protože mi tuto možnost nenabídla. Každopádně k tý hře musíš přistupovat stylem: Je to hra o robotech, který chtějí svobodu a s tím tak nějak počítat celou dobu. Postavu člověka, který by jim mohl škodit totiž do rukou nedostaneš.
@Ria Kon (28.06.2020 15:06): Me spíš šlo o to, že jsem nechtěl aby se Kara stala deviantem přeci jen první setkáni s nima bylo že jeden držel malou holku jako rukojmí a zastřelil před tim člověka a druhy ubodal chlapa a to, že někdo rozmlátí mluvící toustovač (Karu) mi je celkem jedno.
@Mirdaa (27.06.2020 22:48): Wow, seřvat vývojáře, že si dovolili zahrnout totální fail ze stany hráče do rozvětvení příběhu. Takže by bylo lepší tam tu možnost radši nedávat? Ta mise může skončit 3 hlavními způsoby a jedním důležitým rozvětvením, které ale příběh neovlivní. Malé detaily, kterými se liší hráč od hráče ani nepočítám.

Tušit se to dá - Alice má ve skřínce obrázky toho, jak už jednou Todd Karu rozmlátil na kusy, a že ji samotnou pravidelně bije. Pak taky vyhrožuje Kaře, že jestli se hne, tak dopadne jako posledně (kdy skončila v opravně a byla resetována).
Tak jsem se do toho pustil a v rozhodnudí docela zklamaní Todd zabije Alici i Karu a v menu mi za to ještě vynadaj, což se dá chápat, ale kdo mohl tušit že je hned zabije.
@jenprodnesniden (04.04.2020 07:37): Popravdě co očekávat, pokud to někdo hraje tak, že sympatizuje s lidmi? Jediná taká možnost je hrát za machine Connora (a zbytek radši do spoileru). Jasně, že lidi pak neustoupí Markusovu povstání ať už vybere jakoukoliv linku. Jasně, že Karu zastaví na hranicích a jasně, že CyberLife ukončí prototypní fázy RK800 a přejde do velkoprodukce hotového modelu RK900, který je určen pro komerční distribuci. Pokud hra nepřesvědčí hráče, pak nemůže přesvědčit veřejné mínění v oné hře. To by nedávalo smysl :)