Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fencer (28.02.2024 11:16): To jsem rád že není. Jeho výkon ve třetím díle je něco naprosto příšerného (jako herce ho mám moc rád). A i když v jedničce byl skvělý, tak to byl takový typický frajírek, ve dvojce to byla poměrně originální postava, když vezmem v potaz horor/mystery žánr.
Nemohu si pomoct, ale Gabriel vypadá na těch obrázcích ještě divněji, než samotný Dean Erickson.
Ačkoliv bych se mohl radovat z toho, že by to někdo nakreslil, protože filmové adventury jsem považoval za něco jako fuj, nulová grafika, protože to natočili, tak Gabriel Knight 2 je naprostou výjimkou, která dokazuje, že když se to umí a vtiskne tomu prazvláštní atmosféra, může i z té filmovosti udělat něco, co na tom člověk bude mít strašně rád. Všechny lokace, herci a jejich výkony, to mám s Gabrielem Knightem 2 naprosto spojené, je to obrovský zážitek a ta filmovost k tomu neodmyslitelně patří. Jak to někdo překreslí a ještě komiksovým způsobem, veškeré kouzlo, strašidelnost, temnost je pryč.
@jones1240 (27.02.2024 21:45): Tak s tím plně souhlasím. Současná doba remaků a remasterů se mi vůbec nelíbí. Ok, beru zprovoznění nějaké opravdu staré hry, která už na současných počítačích ani nejde spustit. Ale předělávání mnohdy jen pár let starých her (a často jen kvůli nové konzoli), to se mi vůbec nelíbí.

Je to jenom fanart, nejspíš z toho nic nebude. Předělávat GK2 nemá smysl, ztratilo by to své kouzlo. A pokud se nepletu, originální natočené materiály jsou někde ztracené.

I když, tady třeba můžete vidět remaster intra (originální rozlišení bylo 308x167 pixelů a 10 snímků za vteřinu) - https://www.youtube.com/watch?v=CIt1JFgGpuE
Video upoutávka prostřednictvím AI - https://www.youtube.com/watch?v=zEGvNTuz3Vc
A ještě jeden ingame pokus přes AI - https://www.youtube.com/watch?v=JkKkugHmq_w
Mně se to vizuálně líbí, dokázal vzít ty klíčové rysy a atmosféru. Samozřejmě je to taková grafická blbina. Samozřejmě remake jedině takovej, že by se našly originální nezkomprimovaný videa a fotografie, podobně jako Command and Conquer remaster, případně to někdo v budoucnu dokázal zrestaurovat s pomocí AI.
Mně to přijde jako zajímavej nápad, určitě bych si to zahrál. Líbí se mi to.
@stromz (18.11.2022 17:26): Tyo mě upřímně Empire Rising bavil hodně, nepočítám do toho ty technické nedostatky a tak, ale příběh byl hodně zajímavý.

Hele taky nic nečekám, poslední dobou mě většina návratů po letech spíše zklamala než potěšila :D
Jako pote, jak priserne dopadl Moebius: Empire Rising uz bohuzel neocekavam nic :-( Prijemne prekvapeni uvitam vzdy, ale budu v soku, pokud se dostavi.

Treba Dreamfall Chapters byl taky dost diskutabilni vytouzenej navrat, ale furt to aspon bylo pul na pul kvalita/zklamani. Zato Moebius...
@Red (17.11.2022 21:26): Já jsem přemýšlel nad tím, proč se mi GK2 a GK3 líbilo víc, než jednička. Jestli je to obecně tématikou voodoo nebo relativně vzdálené Americe, ale spíš si myslím, že to u mě bude přeci jen přijatelnějším prostředím v Německu i Francii, kde se navíc Jane podařilo navázat zajímavou tématiku nejen na reálná místa (Neuschwanstein, Mnichov, Rennes-le-Chateau apod), ale taky na reálné historické lidi (Ludvík II, Wagner, Sauniere). Celý ten příběh tak byl postavený na reálných historických událostech, konkrétních lidech, konkrétních mystických (a místy i konspiračních) tématech. V tomto byl přeci jen první díl mnohem obecnější, i když i tam se opírá o skutečnou osobu (Marie Laveau), o které jsem ale až do hraní hry nikdy neslyšel. Těžko říct, jestli by i u duchů či čarodějnic dokázala najít takto zajímavé "reálné" osoby. No a samozřejmě bych měl ztrach i o technické zpracování...
@Pluto (17.11.2022 13:47): S tím souhlasím. Ten remake a ty KQ přes nesporné kvality prostě smrděly chudobou. Jestli by měl GK udělat díru do světa tak tomu musí Microsoft dát pořádný rozpočet.
Téma skotských druidů, duchů a čarodějnic mám rád, je to zpracováno často a je to ideální materiál na to oscilování mezi realitou a fikcí. Jak by to mohlo vypadat je třeba vidět v Ben Jordan Case 3: The Sorceress of Smailholm.
@jones1240 (17.11.2022 13:34): Akorát mám strach, jak by GK4 dopadl s omezenějším rozpočtem, než byl dřív. Všechny tři předchozí GK měly nadstandardní rozpočet, Jane dostala dostatek času všechno pořádně připravit a ve spoustě věcí měla volnou ruku. Pro každý díl zvolila úplně rozdílný styl a kupodivu všechny fungovaly na výbornou. Ale právě proto mám strach, jak by byla čtyřka zpracovaná a jak by dopadla. A nejsem si úplně jistý tématikou duchů/čarodějnic ve Skotsku, ale třeba by to fungovalo.
@jones1240 (17.11.2022 10:46): Tak oni se Jane i Robert vyjadřovali už několikrát, že by měli zájem vytvořit pokračování. Dokonce chtěli od Activisionu odkoupit práva, ale ten je nechtěl pustit. V době kolem vydání remasteru jedničky existovala určitá naděje, že by se Activision do toho nějak pustil, ale nepříliš velký komerční úspěch remaku i následného epizodického King's Questu to celé definitivně pohřbil.
Přidávám ještě info které Robert Holmes sdělil u youtube videa k jeho skladbě, kde se nechal slyšet že by rádi udělali nového GK. Že jak Activision (který vlastní licenci), koupil Microsoft, tak možná bude více otevřený k pokračování a že to řeší. Tak budeme doufat že příští rok bude ve znamení ohlášení GK!
Gabriel Knight se vrací! Bohužel pouze hudebně. Robert Holmes konečně vydal slibované album Sequel, ve kterém je i hudba která by hrála v pokračování Gabriela Knighta kdyby bylo. Tenhlesong jednoznačně vidím jako intro nebo ending k theme ke GK 4
Díky za zajímavý a odlišný pohled. Vždy si rád přečtu nějaký podobný rozbor i když se nemusíme přímo shodnout.

Abych, ale lehce proti argumentoval, tak si myslím že ta hudba je právě hodně ovlivněná tím že se to odehrává v německu a asi ta stylizace účelně ti dává dojem, že to zní jako z německého seriálu. Což tedy já úplně tolik necítím, hlavně u těch vážnějších skladeb. Kdy třeba Ludwig mi přijde jako atmosféricky opravdu silná klavírní skladba. Přičemž Epilogue zase vydá za tisíc slov (jo to zní hrozně klišovitě).

U Chase s tebou souhlasím, ta skladba je skvělá, jen je to vlastně furt to samé po celou dobu a to i u toho main theme, kterýmu ale dle mého chybí silnější gradace, kterou mají mnou výše zmíněné skladby lepší.

Jo, taky nejsem moc na operu, ale tady se jim to povedlo a u toho Grace Takes a Trip jsem si toho nevšiml, máš pravdu, jde to tam hodně slyšet, ale slyším tam trochu i z jiné skladby, ale nedokážu určit z které.

Abych ještě přidal, tak z operní je můj favorit tato a docela mám rád i tu z Hunt Clubu
Jste mě přiměli si ten soundtrack zodpovědně dvakrát poslechnout a přispěju alternativním pohledem :-)

Mně se to vlastně jako celek samostatně moc nelíbí (ve hře to bylo fajn). Přijde mi, že většina tracků je jak z německého seriálu 80-90. let typu Stefanie. Laciné piánko, do toho synth smyčce, ale to by mi až tak nevadilo, ale i ty harmonie a melodie jsou takové jak z televize no.

Ale abych jen nehanil, celkem se mi líbí main theme (čili i ten Ludwig, který má podobný materiál, akorát zasněnější ) a nejvíc mě oslovuje track Chase, ale u obou těch tracků mi vadí, že je to akorát několikrát dokola a pak už se tam nestane nic nového. A taky trošku překousávám fakt, že Chase stojí a padá především na harmonickém vztahu 1. a 6. stupeň v moll, což je instant úspěch u posluchačů. Ale baví mě ten rytmus a ty akcenty a tóninové skoky.

Na operu moc nejsem, ale ty tři operní tracky mají asi největší potenciál do budoucna. Celkem mě pobavil song Grace Takes a Trip, který podle mě lehce vychází z Main Title jedničky. Obě dvě skladby jsou ve zvláštním taktu. To Main Title je v 7/8 taktu a Grace Takes a Trip je sice v běžnějším 3/4, ale vůbec nepůsobí jako 3/4, ale spíš jako střídání 2/4 + 1/4, takže to taky působí vždycky useknutě.

Musím naposlouchat i ty ostatní díly. Myslím, že jednička se mi bude nejvíc líbit co do četnosti nápadů a trojka se mi bude zase nejvíc líbit, co se týče "emocí". Uvidíme :-)
Jaká škoda, že tyhle hry ještě třeba nepokračovaly knižně! Tak jsem si objednal alespoň ty novelizace prvních dvou dílů :)
@jones1240 (16.04.2022 02:04): Já se musím přiznat, že takto jsem nad tím nepřemýšlel. Já mám rád celý soundtrack, ale že bych vypíchl jen jednu skladbu? Asi bych si ho musel celý znova poslechnout...
@stromz (20.03.2022 14:38): ad 3) S tímhle plně souhlasím. Když to tehdy vyšlo, tak jsem na přechod do 3D nadával, ale strašně rychle jsem si všiml a ocenil geniálnost celého rozhraní. Měl jsem totiž strach, že to bude jako klasické 3D chodičky, kde se ovládá hlavní postava a musí se s ní chodit, což odvádí pozornost od příběhu a akorát to otravuje. Tady se hýbe jen s kamerou, se kterou je možné prozkoumat v rámci daného prostoru sebemenší detail. A až je potřeba někde něco udělat, tak tam teprve ta postava dojde (pokud je to možné). Doteď nechápu, že to nevyzkoušel i někdo další...

Každopádně, síla celé série GK je samozřejmě v příběhu, ale také propojením s reálnými lokalitami a reálnými historickými událostmi. Takže se dá na jednotlivá místa podívat i v reálu. New Orleans je krapet z ruky, ale pořád si pohrávám s myšlenkou pronajmout někde dodávku a uspořádat s přáteli Tour de GK s návštěvou Německa i Francie. Básním o tom už od roku 2014, kdy jsme to na Gamescomu naťukli s Cesarem Bittarem (autor remaku prvního dílu) a věřím, že se mi to podaří zrealizovat ještě před důchodem :-D
@Pluto (18.03.2022 23:44): Já to mám 1=2=3 :-)

1: prostě klenot. atmosféra, příběh, scénář, dabing, hudba, puzzles... nejvyrovnanější díl co se všech těhle složek týče. fwet kash 4eva :-)
2: jasnej kandidát na nej herní příběh a scénář of all times. Von Glover nej herní postava všech dob, pochopitelně limitovanější gameplay, ale i tak nesmírně působivej zážitek i v roce 2022 (a asi bez debat nejlepší hra s timhle filmovym zpracovánim)
3: tlačim už roky, že GK3 má nejvíc underrated rozhraní/ovládání pro detektivní hru všech dob, kombo volný kamery a myšclicku (WSAD, Ctrl a Shift) naprosto geniální - hráč má extrémní kontrolu a sám musí objevovat, žádný laciný "chytrý" kurzory. nejvíc poirotovskej díl :-) Le Serpent Rouge (za použití Sydney) klenot herní historie. opět ambiciózní příběh as fuck, Broken Sword 1 je proti tomuhle zpracování templářů úplný kafíčko :) díl, co by nejvíc potřeboval citlivej remaster - grafika na max místy dodnes v některejch lokacích překvapivě fajn, ale obecně by moderní textury TOLIK pomohly.
@stromz (18.03.2022 22:25): Já osobně to mám postavené 2-3-1, ale jen s malými rozdíly. Každá hra ze série je svým způsobem unikát, každá má jinou skladbu příběhu, každá okouzlí něčím jiným. Ale všechno jsou to špičkové adventury.
@Ringo (15.03.2022 21:56): Ringo, parádní web! Už asi hodinu pročítám recenze :))

Chystáš se doufám i na GK3! Obecně hodnocenej jako o fous nejslabší díl, ale já popravdě nesouhlasim, za mě opět jedna z nejlepších adventur všech dob, opět úplně jiný zpracování. A hra obsahující bez debat nejlepší puzzle všech dob :-) Naposled jsem to spustil pod dgvoodoo a běhalo to perfektně (důležitý je nastavit si grafiku na max, pak to vypadá i obstojně), naopak myslimže verze z GOG má nějaký issues.

Jo a prosím pěkně koukám, že ti v databázi chybí legendární Last Express - jednoznačně další z nejlepších adventur všech dob, doplnit pls ;-)
@Pluto (15.03.2022 20:32): Hint mi rozsvítil těch lokací právě několik, takže mě mátl, svítil mi hrad Ritter, Neuschwanstein i muzeum. Když jsem našel ten deník, všechny zhasly a byl konec kapitoly. Ten deník je samozřejmě zásadní, aby se to vůbec ukončilo, byla to jediná věc, kterou jsem v té kapitole nesplnil.
@Ringo (15.03.2022 20:03): Tak to s tou chutí znám, já už jsem to dohrál několikrát. Akorát teda většinou potřebuju aspoň roční pauzu...

Ještě mě zaujal jeden z těch zákysů, kde jsi musel procházet a proklikávat čtyři lokace. To sis nepomohl tlačítkem HINT na mapě, která ti ukazuje, ve které lokaci není něco dořešené? Přiznejme si, ten deník krále Ludvíka II. je dost zásadní dokument...
@Pluto (06.03.2022 19:01): Jedno čísté kouknutí do návodu jsem měl a to právě na tu větu Já se na té větě zasekl a věděl jsem, že mám něco složit, ale pořád jsem myslel, že budu někomu dávat nějaký sofistikovaný vzkaz, který pak později přehraji někomu do telefonu, vůbec mě nenapadlo, že to bude jak to tam je :-)

No a ty další dvě spíše naťuknutí, kam směrovat, než kouknutí na řešení - schovaná vitrínka v muzeu a lepící páska v divadle...to už byly drobnosti, které spíše vyplynuly z netrpělivosti. Já tam kolem té pásky klikal, ale prostě jsem ji ani neviděl. a ta vitrínka - strašně matoucí scenérie, kde se kurzor měnil na meč na té větší věci vzadu, takže jsem si myslel, že vždycky platí pro tu věc vzadu a ne že tam je ještě něco úplně na boku :-)
@Ringo (06.03.2022 13:25): No, už si nepamatuju, jak jsem to hrál poprvé, jestli a jak moc často jsem se díval do návodu. Myslím, že tehdy ani moc ne, hrál jsem to relativně krátce po vydání, takže návod v časopisech možná ještě ani nevyšel, internet byl v plenkách. Myslím, že jsem si tehdy nevěděl moc rady s tím skládáním věty v diktafonu (moje angličtina nebyla na takové úrovni, abych dokázal tu větu správně seskládat, i když je ve finále dost primitivní), nad dalšími případnými záseky jsem je myslím spíš sám bojoval a vybojoval, než abych koukal do návodu. Pak jsem to hrál ještě několikrát, kdy těžím ze svojí slabé paměti, takže si sice nějaké věci pamatuju, ale spoustu z toho už jsem zapomněl. A mám vyzkoušené, že mnohdy i při opětovném hraní postupuju stejně, jako poprvé (a tedy i případně stejně špatně).
Já fakt hrál asi jinou hru, mě to teda nijak zvlášť nebavilo. Ale bylo to spíš tím formátem, kdyby to byla 2D adventura jako jednička, tak by mě to bavilo víc.
Dohráno. Jedna z nejlepších adventur v historii, to je beze sporu.
Bylo to parádně celé logické. Když to sesumíruji, tak kompletně bez návodu projetá kapitola 2, 3, 5. V první kapitole mě vydusil slovní puzzle, jelikož mi nedošlo, koho tím mám oslovit, tak jsem jej nesestavil správně. Tam jsem poprvé mrknul do návodu a bylo to jediné kouknutí v kapitole 1.

Nasledné dvě (a taky už poslední) naťuknutí videem byly ryze pixel huntingové záležitosti. Ani po stém proklikání jedné lokace jsme neklikl na malinkou drobnost, schovanou vitrínku s deníkem v muzeu, tím pádem se mi 4. kapitola prostě nehýbala dál a po dvou dnech jsem tedy kapituloval a mrknul jsem se, kterou část ze 4 možných lokaci jsem neproklikal pečlivě.

A to druhé kouknutí, strašná prkotina, věděl jsem, že mi něco chybí, ale i když jsem tam hledal taky několikrát tak tu lepící pásku jsem v 6, kapitole sám nenašel a opět mě naťuklo video. Ale pořád to beru jako úspěch, kouknout v adventuře, a ještě k tomu od Sierry, do návodu jen 3x.
@Pluto (06.03.2022 02:14): Je to docela známý bug, který hodně probírali na STEAMu a trpí tím obě verze a prý to bylo i v původní. Hra zamrzne po ukončení videosekvence kdy si Grace nasadí kukátka v osvětlovací místnosti divadla. 

Měl jsem štěstí, že se mi povedlo to rozjet po zptném nahrání souborů překladu, ale možná zafungoval i ten patche, jen jsem neměl přepsat všechny soubory. Některým se to nepovedlo ani při vší snaze opravit a dokoukávali zbytek hry na youtube.

Jinak bug se prý neobjeví v případě, že neskipneš jedinou videosekvenci ve hře. ale neskipni ty opakované, kdy opakovaně procházíš stejnými lokacemi.
Na konci 6. kapitoly bug, po videosekvenci jen černá obrazovka a už se to nehne. Fajn, najdu patche z oficiálních stránek, nahraji do adresáře patches a.....už mi nejde vyvolat žádná uložená pozice :-(

Edit - tak pomohlo znovu přepsat soubory v patches těmi s titulky.
@Pluto (04.03.2022 21:13): GK2 je navíc dílo, v podstatě filmové dílo a tak je to třeba takhle nechat. Mně se líbí už jen ta atmosféra toho lesa tam, menšího hrádku, ty pokoje, na ty herecké xichty jsem si zvykl, tohle kdyby někdo vyměnil, tak se už nebavíme o Gabrielovi Knightovi 2, ale o nějaké adaptaci.
@Ringo (02.03.2022 12:56): Jj, přesně tak. Když máš kreslenou nebo renderovanou grafiku, tak to můžeš překreslit v podobném stylu případně vyrenderovat ve vyšším rozlišení. Dokonce se i v rámci umělecké licence dá předělat 2D kreslená na 3D kreslená, pokud se k tomu přistoupí s cítem. Ale u FMV, pokud se nepoužije původní materiál ve vyšším rozlišení, tak je to prakticky nemožné vytvořit podobnou hru. Jediná šance je předělat to do 2D nebo 3D, ale z toho by vznikla úplně jiná hra, než byla ta původní.
Ono je přeci jen možno nejlepší, že se na to nebude sahat, protože ta hra má své kouzlo přesně taková, jaká je. A to nižší rozlišení a zrnitost....vlastně to asi přispívá k obrázku doby a staromódnosti těch scenérií. Je to vlastně dílo včetně výkonů těch herců, kteří svými tvářemi a výrazy tomu dodali to, co to správně má mít.
@Tarhiel (28.02.2022 15:42): No, sama Jane říkala, že na zvolené formě by záleželo na přání vydavatele/investora. Ale osobně si nedovedu představit předělat dvojku do čehokoliv jiného, stejně tak trojku. Vznikly by z toho úplně jiné hry, byť postavené na stejném základu.

Nějaké amatérské pokusy o upscale už tu byly - např. tady, tady a nebo hodně specifická esrgan verze.

A co se původních záběrů týká, pokud si to dobře pamatuju, originály zůstaly u Billa Crowa, který měl v Sieře na starosti FMV a konkrétně u GK2 byl studiovým manažerem. Po smrti na začátku roku 2017 bohužel jeho vdova všechen materiál vyhodila, protože o to prý nikdo neměl zájem...
@Malignus (27.02.2022 11:04): No, já myslím, že jak další díl, tak remaster dvojky jsou zatím ve stejném stavu utopie. Každopádně, pokud vím, tak už nejsou k dispozici původní filmy (a nejspíš ani grafika) v plném rozlišení, takže by se muselo všechno natočit znova. A samozřejmě s jinými herci, takže i kdyby se třeba jednotlivé scény dodržely jedna ku jedné, stejně by z toho vzniklo něco úplně jiného. A hlavně, pokud by to mělo být na odpovídající kvalitativní úrovni, tak by to stálo spoustu peněz a práce, která by se nevyplatila.
@stromz (26.02.2022 22:32): Jak nemusím filmovost ve hrách, tak tady to fakt sedne neuvěřitelně a stačilo by udělat ty videa v HDčku. A musím říci, že se mi líbí ty herecké výkony, že to není béčko. Fakt se to povedlo. Atmosféra by se dala krájet. Neskutečné dílo. A ta skladba příběhu, řešení...fakt perfektní.
@Ringo (26.02.2022 22:27): Yessss :)))

Kdyby se tak v nějaký dokonalý alternativní realitě tahle hra mohla dočkat perfektního remasteru...

Ale i tak je to v roce 2022 naprosto hratelnej klenot herní historie. A jednoznačnej kandidát na nejlepší herní příběh/scénář všech dob.