Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (22.04.2023 21:02): Sakra ani jsem si nějak neuvědomil, že to teď vlastně rvou do téměř každého fantasy a jak teď o tom vím, tak mě to štve taky :D.

Ale zase pořád lepší než taková ta přehnaná World of Warcraft like stylizace (přehnaně zdobné, všelijak nasvícené vybavení, ženské armory, které nechrání, všelijak vykrajované meče, přebarvičkovanost apod.), to je naprostý hnus :).
@Charllize (22.04.2023 21:02): Shoduji se s tebou, také zbraně levitující za zády nenávidím. Vzhledem k tomu, že jsem i pořádná estetická screenshot whore (jen na Steamu mám uploadlých 1612 screenů atm), tak o to horší je, když chce člověk změnit úhel pohledu. K Witcherovi to holt patří, Sapkowski se tuhle svou hovadinu snažil i okecat nějakým fortelným grifem ohledně pásu pochvy, co Geralt užívá, tak buďme trochu shovívaví. Jakkoliv ve hře je vždy vidět, jak se meč v úhlu magicky vylomí ven mezi jednotlivými framy, tak aspoň má zbraň na těle nějak připevněnou. :). Nicméně třeba v Dragon Age nebo Skyrimu tohle zpracovali úděsně lacině.

Jinak jsem si jist, že tvá teorie o vyhýbání se kolizím modelů je naprosto správná.
@Charllize (22.04.2023 21:02): jo, Tvoje argumenty beru a chápu to, ale tohle mi fakt vůbec na těch hrách nevadí.:-) Resp. to je asi to poslední, co by mi vadilo.

Daleko mi vadilo, např. v nedávno odehraném King Arthur: Knight's Tale, že jsou všechny postavy leváci a nejde to nikde přenastavit. Přitom jinak úplně dokonalá hra. Co bych misto toho dal za meč na zádech.:-D

Zase na druhou stranu nejsou hrdinové neustále v boji nebo před nepřítelem, takže beru i to, že potřebujou nějak pohodlně cestovat.:-D
@veselykralicek (22.04.2023 19:35): Tak je to nesmysl a vypada to hloupě. Přitom stačí přilepit k pasu a hned to je lepší. A velkou zbraň držet třeba přes rameno.

Si vem, stojíš před protivníkem co te chce zabit a využije každou příležitost a ty odkryješ celý tělo tím ze saháš někam na záda. Když beres zbraň od pasu tak si tou rukou částečně kryješ tělo a ne ze se před nim vypneš do oblouku sahanim za hlavu. Navíc delší meč jen těžko vytáhneš z futrálu když to máš na zádech.

Ono se to uchytilo podle me hlavně proto ze na zádech jim nejmíň dochází k prolínání polygonů a textur a když ty meče visí deset centimetrů od zad moc to není poznat když koukas hlavně zezadu :)
@Peach (04.08.2022 11:57): Aha dik, jak říkám nevím, jen jsem si všiml ze to tam je.



@veselykralicek (04.08.2022 16:08): Hmm, já bych si tu základní hru zahrál byt tebou. On Isair je trochu extremista a evidentně mu ta hra hrozne nesedla, což nemusí být tvuj případ. Navic pak říkat ze jsem hrál jen datadisky je tak trochu jako,, Ano to dítě je moje ale nespal jsem s ni :)
IMHO to zbytečně řešíte. U všech modulů je standardem, že se v popisu uvádí doporučený level. Pokud tam nic není, nevyplatí se to hrát/je to pro úroveň 1:)

EE prakticky nic kromě kompatibility nemění a ano, jsou tam rovnou přibalený oficiální moduly, které byly zadarmo nebo za menší poplatek ke stažení na jejich obchodě. Myslím, že část z toho museli nějak vyhodit nebo to prodávají jako další dlc, ale většina tam v EE je. Ale není až tak o moc stát, je to spíš ukázka toho co si můžeš vytvořit sám, málokterý přesáhne 4h hraní a většinou to končí cliffhangerem, protože to mělo mít pokračování který buď nevzniklo nebo je to ke stažení někde jinde:)
@veselykralicek (04.08.2022 15:22): Jo, Shadows of Undrentide je dělané pro postavy na prvním levelu, do Hordes of Underdark si pak můžeš importovat postavy ze SoU, ten je pro postavy na vyšším levelu (tuším, že s LVL 1 postavou nejde ani rozehrát, případně hra upozorňuje, že si máš importovat postavu s nějakým xx minimálním levelem, už netuším, jak to přesně bylo).

Příběhově to též na původní hru nikterak nenavazuje, takže nevidím důvod, proč původní hru nepřeskočit a nevrhnout se ihned na ty datadisky.

S těmi EE DLC ti pak neporadím, EE jsem nehrál a ani to nemám v plánu, ale u původních datadisků je to takhle.
A vyplatí se teda pustit do DLC s postavou na levelu 1 bez základní hry?

Základní hru jsem nedávno rozjížděl, ale strašně mě to nechytlo. A to jsem se nedostal ani moc daleko za tutorial.
John Mirra (04.08.2022 02:35): Tak na tom mým odkazu jsou toho mraky, vpravo nahoře třeba sekce best modules. A jsou tam i moduly pro engine NWN2 a IceBlink. Většinou je to roztahaný co modul to jeden díl ságy a někde je problém odlišit hodnocení adult only a kvalitní. Až budu mít zase NWN nainstalováno, tak se se do tý králičí nory vnořím :D
@John Mirra (04.08.2022 02:35): Součástí krabicovky EE, nevím jak digital, je par dobrodruzstvi navic, počítám ze od fanoušků.
Wyvern Crown of Cormyr, Infinite Dungeons nebo Pirates of Sword Coast. Nehrál jsem, nevím jaké to je, ale počítám ze úplně kraviny to nebudou když to vydali oficiálně.

A budu oponovat, sem se nedonese skoro nic a když, tak jen ve velmi omezeném okruhu zdejšího zájmu :)
@Isair (04.08.2022 01:27): jojo, prvni mi taky prisel lepsi... a taky jsem to hral az s odstupem. i kdyz zase v tom druhem uz byl hrac hrozne namakanej, mel epicke dovednosti a taky to melo trochu takovy Plaescape Torment nadech :)
@Charllize (03.08.2022 23:15): Je to tak, základní hru a datadisky jsem dohrál, ale pořád to byla jen třetina času, co jsem ve hře strávil. Druhá třetina byly fanouškovské dobrodružství. Na to už si moc nepamatuju, vím že jsem třeba jezdil na koni a objížděl turnaje po středověké Evropě nebo vím, že byl také nějaký modul s Lone Wolfem. No a třetí byl vlastní editor. I když musím sebekriticky přiznat, že nic uceleného jsem nevytvořil.

Hrál jsem relativně nedávno poté, co vyšla ta EE, říkal jsem si, jestli to modderskou komunitu oživí. Ale nějak hlouběji jsem to nezkoumal. ED: No vida, pořád aktivní https://neverwintervault.org Ale kdyby byla nějaká velká bomba jako je ten mod pro Gothic II tak by se to sem určitě doneslo:)
Ja hral i ty datadisky a i puvodni hru jsem uz jednou nebo dvakrat dohral :) prvni datadisk jsem dohral, druhy ne... a ano, kvalitou jsou dost jinde i kdyz na konci druheho uz mi prislo ze je to natahovany dost na silu.
@Charllize (03.08.2022 23:15): "Taky mám dojem ze ta proklamovana genericnost byla způsobena tím ze hra umožňovala tvorbu vlastních dobrodružství jako pan jeskyně atd. Takže to bylo takové modulární a holt na nějaké rozličné lokace ručně dělané a promyšlené nezbylo."
 
Jo tohle si taky myslím, v podstatě to byl editor, ke kterému jakože byl přibalen single-player, aby se neřeklo. To však jeho nekvalitu neomlouvá :). Na druhou stranu je možné, že k tomu vznikla nějaká geniální dobrodružství od hráčů... ale to mé hodnocení (stejně jako věřím, že většiny ostatních zde) vychází především ze single-playeru, neboť jsem se editorem nezabýval.
U datadisků už je nicméně alespoň trochu vidět, že se nejspíše více zaměřili fakt na tu tvorbu toho samotného SP dobrodružství a nemuseli řešit nic dalšího okolo.
@Isair (03.08.2022 23:01): Teď to dorazim ještě tím ze je naprosto bozi jak konzolova verze NWN jde hrát úplně krasne jako third person hra. Sice chybí stropy ale to ovládání udělali moc dobre . Mám dojem ze u pc verze to tak moc hrát nejde jelikoz tam je pořad to přímé ovládání postavy nepoužitelné a je lepší klikat myši.

Taky mám dojem ze ta proklamovana genericnost byla způsobena tím ze hra umožňovala tvorbu vlastních dobrodružství jako pan jeskyně atd. Takže to bylo takové modulární a holt na nějaké rozličné lokace ručně dělané a promyšlené nezbylo. Mimochodem do dnes jsou celkem velké skupiny lidi co tu NWN tvorbu dobrodruzstvi hrajou a díky tomu to neupadlo v zapomeni.
@Charllize (03.08.2022 22:57): Na "hraní si po staru" jsem měl BG 1, případně IWD 1 (když mluvíš o starých dungeonech, tak ten k nim měl imo mnohem blíže), tohle už pro mě byla fakt jen slabá náhražka a generická a vlastně dost nudná "sračka" (která navíc oproti výše zmíněným mnohem hůře vypadala a hůře se ovládala- otravné točení kamery), fakt jsem se do hraní vždycky hrozně nutil, byť věřím že tomu tak pro mnoho lidí není. Ale datadisky jsem si docela oblíbil, takže sérii úplně nezatracuji :). Ale je pravda, že do dvojky se mi po jedničce už moc nechtělo... já vůbec moc nemám rád tu "novodobější" Bioware tvorbu (byť Obsidiani na tom asi budou trochu jinak), poslední hra od Bioware, která mě fakt bavila bylo BG 2 a na tom dělalo z větší části i Black Isle, takže možná je to do jisté míry tím (koneckonců i v Troika games, jsem pak cítil ten feel těch starších Bioware RPG více než pak v těch "novějších" aka Dragon Age, Kotor či NWN).

Je trochu paradoxní, že obecně Bioware hry v zásadě nemám vůbec moc v lásce a přesto vytvořili mojí nejoblíbenější hru či vlastně dejme tomu sérii vůbec :).

Ale abych jen nehanil, je fakt, že NWN občas měl záblesky geniality a na některé části a lokace vzpomínám strašně rád... viz. to město ovládané Lichem, které mělo ukrutnou atmosféru :) a to samé platí i především pro pár side-questů či lokací ve druhém datadisku.
@Isair (03.08.2022 22:38): Zase neprehanej, sracka to není.  Já mám NWN rad, i když chápu ze se to plno lidem nelíbilo. Já k tomu přistupoval jako k takovému onanistickemu rpg kde si hraju na hrdinu po staru a ten průzkum oblasti mě bavil. Vzasade sem to hrál trochu jak Diablo s tím ze jsem k tomu zabíjení a lootovani měl vlastně docela dost úkolu podbarvenych bohatými rozhovory. Ono to dost evokuje staré dungeony a vůbec takovou tu rpg predpotopni dobu.
Ale dvojku mám radši, i když v době vydání byla tak příšerně Obsidianove zabugovana ze to neslo hrát. Ale po vydání dlc jsem si to dost užil a chtěl bych pokračování, tím nemyslím tu on-line hru
Datadisky jsou vážně o dost lepší, původní hra je sračka, ale první datadisk mám docela rád (a dohrál jsem jej hned několikrát, kdežto k původní hře bych se už nevrátil), ten opravdu vypadá, jako že si s ním autoři dali alespoň nějakou práci a nenasázeli pár assetů do random generátoru (lokace v původní hře jsou prázdné placky, město je vždy uprostřed a jde se do 3-4 směrů plnit "vygenerované" najdi/přínes questy, nepřátelské skupinky jsou ledabyle rozházeny po mapě v podstatě ve stejných složeních, všude milion bedniček s nulovým obsahem... meh, jen si na to vzpomenu a dostávám osypky). Druhý datadisk je sice kvalitou také výše, ale už je to dost přeepičtělé high fantasy, před kterým se musí sklonit i takový ToB od BG 2, tam není problém skolit naráz 2 draky, beholdery si dávat k snídani atd., nějak mi to už tolik nesedlo, působilo to až příliš přemrštěně, ale i tak mnohem lepší jak původní hra.

Jinač druhý datadisk navazuje přímo na první (byť má zase vlastní příběh), první je takový hodně low-level, koncipován na partu od prvního levelu a druhý na něj v podstatě navazuje (v tom smyslu, že se snad má jednat o postavy z prvního datadisku, jestli si to dobře pamatuju) a tudíž se doporučuje partu importovat (a není v něm problém dosáhnout pak těch obřích levelů, o kterých se zmiňuje Charllize).
Zároveň ale level cap i s dlc je 40 v čemž základní hra dost pomůže.

A nezoufej, ta hra je pro vytrvale a je to takové staromilske dobrodružství o tom jak jdeš do lesa zabit vlky, později draka do jeskyně a pro magickou hůl do kouzelnické veze, dneska se takový hry už nedělají a je to taková fantasy klasika bez meta sraček, syslech na mrtvý kočce a pomrkavani na komunitu :)
Šmarjá, ty questy jsou fakt na pěst :D Většinou je to něco jako najdi X něčeho, co je rozmístěno na různých mapách... takže jsem hledal a našel: magické knihy, vzácné drahokamy, alchymistická činidla, umělecká díla, uprchlé trestance, součástky (páky) přístroje, vlkodlaky, druidy (i když ti byli aspoň všichni na jedné mapě)...

Tady se autoři moc nepředvedli, jsem na konci 2. kapitoly a už je to docela úmorné, navíc ty odměny za splněné questy jsou fakt směšné, 50 - 150 XP, jako co to je, když pro postup na další úroveň potřebuju třeba 8 000? :D O věcech nalezených v truhlách ani nemluvím. Většinou je to cca 20 zlatých a nějaký nesmysl k tomu...

Říkal jsem si, že bych dohrál 1 z datadisků, ale nevím nevím, asi si dám zas pár let pauzu :D
Já to mám teď znovu rozehrané (hraju to frekvencí 1x za 3 - 4 týdny, tak mě to nestihne omrzet :)), tak jsem si chtěl pročíst místní diskuzi úplně od začátku, když má jen 300 zpráv :)
Ahojte, mám takový malý problém. Chtěl jsem si zahrát EE edici, ale hra se mi spustím v okně. Nevím jak to udělat, aby běžela na celou obrazovku... Předem díky za radu
Skús si tam nahodiť kompletne nanovo tú čestinu a to skloňovanie zatiaľ nerieš. Nastav ten codepage a v hre vytvor komplet novú hru, nie iba load starej pozície. Inak už neviem, čo s tým, sorry.
@Charllize (30.05.2021 15:00): Hej, dali tam TrueType fonty, to by malo hádam vyriešiť problém s fontmi definitívne, keďže tieto v škálujú v pohode. Môžeš si tam dať aj hocijaké vlastné, lol.

Tuná sa črtá scénar pre scénu 2 v Hustler Academy #34
@emxd (30.05.2021 14:35): Takže poslední patch ty fronty zase pokazil? Achjo, to je pořad dokola. Přitom už to nějakou chvíli vypadá ze ten člověk co ten překlad ošetřuje přesvědčí Beamdog aby tam tu češtinu dal oficiálně a pořad nic. 
Ten problém s fronty a češtinou se táhne už od vydání původní verze a ne a ne to nějak na stalo vyřešit :)
Osobne ten EE asi taky budu hrát anglicky, protože na konzoli, ale mám ho i na PC a odladena čeština by mi tam sedla víc.
ok, po update mi tiež blbne diakritika :)

ale skloňovanie funguje stále v poriadku, teda za predpokladu, že tvoje meno je tvorené len klasickou telegrafickou abecedou
popravde, ja to hrávam v angličtine a ešte som si nenahodil posledný update. Myslím, že tam niečo robili s fontami, pozriem zajtra.
Mne to skloňovanie funguje ok, iba v tom programe nastavíš cestu k dialog.tlk čo máš v dokumentoch, vyplníš jednotlivé pády a dáš uložiť údaje. Skús do dokumentov nanovo hodiť dialog.tlk z tej češtiny a znovu nastav pády cez ten program.
Ahoj, nainstaloval jsem NWN EE, nainstaloval jsem češtinu, ale pořád mi to zobrazuje takovej ten rozsypanej čaj. Divný znaky místo č nebo ostatních písmen s háčkem, však to znáte. Jméno hlavní postavy to v rozhovorech nezobrazuje radši vůbec. Přitom jsem nahrál celou češtinu do složky v Dokumentech, přesně jak se píše v README, i se složkou Override (která ve skutečnosti ale nic nepřepisuje).

Nevíte někdo, co s tím?
@John Mirra (11.05.2020 21:55): Za predpokladu, že si sa k nwn stále nedostal :) ->
Když se chvěješ v chladu a temnotě,
Pohleď do ohně a uzři jeho lesk -
Mé oko
Tě vidí.

Jak kráčíš ve spárech kvílejícího větru.
Naslouchej přes vytí vlčích tlam.
Má píseň
Přichází k tobě.

A když se ztratíš ve sněhu beze stopy,
Vzhlédni tam nahoru kde krouží orli.
Má hvězda
Svítí pro tebe.

V těch nejhlubších a nejtemnějších dolech či na rozpadajícím se vrcholu,
Poslyš má slova lásky.
Mé myšlenky
Dlejí u tebe.

Nejsi opuštěný
Nejsi zapomenutý.
Sever tě nemůže pohltit.
Sněhy tě nemohou pohřbít.
Přijdu si pro tebe.
Faerun se ohřeje,
A bohové se usmějí
Ach, má lásko, dávej však na sebe pořádný pozor -
To vše se ještě dlouho, dlouho nemusí stát.
Nevzpomínáte si někdo, kdo jste to hrál s češtinou, na poslední část básně Vítr u krbu? Má pro mě jistou sentimentální hodnotu a teď se k té hře asi jen tak nedostanu :)

Když se chvěješ v chladu a temnotě
Pohleď do ohně a uzři jeho lesk
Mé oko
Tě vidí

Jak kráčíš ve spárech kvílejícího větru
Naslouchej přes vytí vlčích tlam
Má píseň
Přichází k tobě

A když se ztratíš ve sněhu beze stopy
Vzhlédni tam nahoru kde krouží orli
Má hvězda
Svítí pro tebe

.... něco něco něco
@Filom3n (komentář): kamaráde, jestli tě bavilo něco jako NWN a je to tvoje srdcovka, tak mám pro tebe dobrou zprávu...existuje minimálně 10 podobně laděných RPG, které mají potenciál tě vystřelit na měsíc.
@Kwoky (14.05.2019 22:50): Datadisky toho zas tak moc neměnily, jak psal Red, je tam drobná úprava společníků, ale to se týká snad opravdu až těch datadisků. Pokud si to dobře vybavuju, tak v základní hře nejde manipulovat s inventářem společníka, což šlo až v Shadows of Undertide. Přinejhorším to budou drobnosti. Každopádně on by byl problém dneska asi i s patchi, protože NWN jich má haldu.
Hrajte raději dvojku. Tady na DH je k ní aj skvělý koment (hned ten první), který se úplně přesně trefuje do mých vlastních dojmů. :)
Možná to nějak upravuje společníky, ale to si asi pletu s Diablem:)
Kromě oficiálních modulů datadisky přináší nové možnosti do editoru, řada amatérských modulů už s datadisky počítá, ale nevím jestl plánuješ něco mimo základní kampaň.
@Kwoky (14.05.2019 21:06): Tohle bych vůbec neřešil. Hrál jsem to v Platinum edici, což je obdobná edice a každá část hry se v ní chovala jako samostatný celek. Jediné co to snad ovlivní, je zkušenostní strop v základní kampani, kdy se teoreticky můžeš dostat až k prestižním povoláním, ale to by ses musel hodně snažit.
Tak som hodil link na češtinu do odkazov. Jedna vec k nej. Skúšal som ju, je plne funkčná, ale sa nesmie sa meniť veľkosť UI, v tom prípade sa trochu rozbije. To je ale obecný problém, pretože aj napríklad oficiálna poľská lokalizácia má to isté. V dohľadnej dobe ale Beamdog podľa komunity manažéra uvolní veľký patch ktorý konečne zmení aj font a upraví celé UI (Andorid verzia to už obsahuje), takže by sa to malo vyriešiť.
@John Mirra (05.10.2018 22:19): Dám si to do uší a na displej se nedívám (tzn. ekvivalent hudby do uší). Ne až tolik si toho pamatuji, ale občas něco pochytím.

Pozici teď volnou nemáme. Pokud by bylo, tak by se to asi neobešlo bez historického vzdělání. :)
@Jab (05.10.2018 22:02): Dvě otázky: Kde pracuješ a máte tam někde volnou pozici? :)

Každopádně mu dávám za pravdu, ta hra tam má snad 200 dungeonů, na chlup stejných, se závěrečným šampionem...
@lseling (05.10.2018 21:11): Já to taky většinou dělám po částech. Navíc tenhle týpek dělá fakt jedny z nejlepších herních analýz, co jsem kdy na netu viděl. Viz jeho video na PS:T nebo Baldurs Gate. Ty délky mi tudíž příliš nevadí ;)
@Jab (02.10.2018 14:16): Já to bohužel nemohl dokoukat, protože jsem ještě furt nehrál MotB a nechci si to nechat vyspoilovat. :( Asi už je načase, abych si to taky sehnal, ty ódy o skvělé a unikátní atmošce mě hodně lákají.
odkazNo konečně! Teď ještě na Icewind Dale, The Longest Journey nebo Raymana a budu úplně spokojenej. :)
NWN jde zlepšit překvapivě lehce. Stačí polít benzínem a zapálit.
@ad142 (26.11.2017 09:41): To je škoda, na ten som sa tešil, ako na poslednú IE EE hru.
Ja naozaj dúfam, že ich niekde nájdu, keď už sa aj ten poondiaty StarCraft zdroják objavil, mohol by sa aj tento.
@FildasCZ (06.12.2017 07:43): Datadisky bych vyzkoušel, hlavně tedy Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, na kterém ani nedělalo přímo Bioware a je to setsakramentsky znát (stojí za ním převážně Floodgate Entertainment, třebaže to zde na DH není zaneseno), o žádné vyložené terno se teda taky nejedná, ale dá se to už konečně hrát a je to i vcelku solidní zábava (zvláště pro DnD pozitivní jedince).

Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark mi taky přišel o něco málo lepší jak původní hra, ale ten Bioware rukopis tam bohužel je trochu patrný, nehledě na přehnanou epičnost, která mi osobně pila krev už v Throne of Bhaal (kde alespoň dávala většího smyslu) a zde je ještě mnohonásobně přemrštěná.
Mám dilema :) hraju za čaroděje čistě bez mixu přemýšlím jestli ho nestřihnu s necromancerem.
Problém je, že po 15-25 hodinách, kdy jsme skončil první kapitolu a nepodarilo se mi udělat par úkolů, jako s temi artefakty. Tak je to takové stále dokola přijdu vysekam milion truhel o ničem a zase.. Sem tam nějaký text.
Jediné, co mě pohltila je hudba v hospodě . A sem tam atmosféra.

Přemýšlel jsem, že bych hru jen prolítnul. Bez tak nepadají žádné předměty, které by měly smysl. Max z toho mága, co jsem zabil. Jinak stále to isté.

A nebo se na to vykašlat a začít s datadiskem s tím lepším. A nebo tu hru vypustit a dát si 2 díl.