Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@musa (31.07.2022 22:41): Dělají pokračování. Jinak jak píšeš...v plné produkci je teprve tři roky, a k tomu byl ještě vývoj dost zpomalen prací z domova přes covid..takže taky nečekám že by to vyšlo tenhle rok. Ale ke konci příštího by snad mohlo.
@Paul (31.07.2022 17:09): to je super, nicméně od vydání KCD uběhly cca 4,5 roku, od posledního dlc tři. Určitě si vyšetří dostatek času na reklamu, takže do vydání dalšího titulu je pořád dost času. A to se děsím toho, že po několika letech tajností s novým titulem nepůjde o pokračování, ale třeba o RPG z vesmíru.
@mazar1234 (31.07.2022 16:53): Původně quest designer, později technical designer. Mám dojem že taky kdysi dělal dost na webu madbrahmin.cz. Každopádně hlavní info z toho příspěvku je, že Warhorse nikdo do dvojky nekecá a že je na dobré cestě.
Smejki opouští Warhorse po osmi letech. Nějaké info..

- My departure isn't sudden, it was a months long process. It's doesn't take a genius to understand that there are appropriate times and forms to announce such things. This shit isn't supposed to be observed live from start to finish every step of the way. This isn't a Netflix series to binge watch.

- Warhorse is in full creative control of the project. There is no creative influence from the outside. And I observed exactly zero instances of some pre-emptive self-regulation in fear of our German/Scandinavian overlords. Every now and then the Koch/Embracer representatives come in, we show them our stuff, they say "Incline" and we continue .

- BTW The design team has not changed much. It basically only expanded. Similar situation is in the Script department which also has large creative influence. If we were being (externally) forced to work on something we don't want to you can bet there'd be some major exodus. Instead the opposite is true. These two dpts have extremely low turnover. I was the first scripter to leave in 3 years iirc. One old-time designer, coincidentally, left just a month ago. That's all. I sincerely do think that the current WH project is well-managed and the team spirit is high (but not like fake American pretend-high). More importantly WH work environment is lightyears away from being as toxic as in other notorious studios. My teammates and and our work culture were one of the major reasons why I was reluctant to take the other offer and my biggest fear why things won't work out for me personally. 
@Garret (15.07.2022 16:11): Tak WH to dát můžou, tam bylo od začátku zamýšleno. Pak už je otázkou, zda to nakonec vyjde jen jako mód, nebo dojde na plnohodnotnou implementaci.

@Gordon (15.07.2022 23:13): Ale jo, oni jo. Warhorse bylo ostatně dost nápomocno už teď. Ale nezapomínejme, že teď už nejsou největší páni. A že není ani next-gen update.

@Bragi (15.07.2022 16:06): Mně osobně němčina moc nesedla. Nejdřív to bylo fajn, ale když jsem s ní trávila víc času, nesedlo mi to herecky, přišlo mi to takové slabší, nevýrazné, jakoby bez pořádného režijního vedení. Francouzština je živější, ale trpí dost velkým asynchronem. Ve výsledku mě nejvíc bavila japonština, která je ale taky asynchronní :D
@Ross (15.07.2022 10:46): Ja som to rozohral v angličtine. Dosť ma však rušila anglická výslovnosť českých mien a názvov. Nevedel som si na to zvyknúť. Tak som skúsil vymeniť angličtinu za nemčinu. A už sa dali dialógy bez problémov počúvať.
@musa (15.07.2022 13:41): Vávrič na svym xichbůku postnul, že jsou už prakticky hotoví, ale konkrétní nebyl.

Ale pokud se to to oficiální cesou pokusí dát sony a mikrosoftu, tak se to o měsíc protáhne.
@musa (15.07.2022 13:41): Hele, netuším. Teď se to rovná, bude se to ukládat... Dělá to sice víc lidí, ale stejně nevím, respektive nevidím do toho, jak to plánují. Nicméně pak ještě může hrát roli případná snaha o zoficiálnění... Tak blízko projektu nejsem, takže netuším, jak budou postupovat. Ale ještě to nějaký čas zabere, hádám, dle počtu replik.
Počkám na dabink a jdu do hry :D Bez češtiny by mě to asi tolik nebavilo.
Tak dnes má Jindřich svátek, na oslavu by mohli oznámit pokračování :-D
@BUMTARATA (05.07.2022 19:54): Teď už snad nebudou taková megalomani (hlavně ten hlavní :)) a pořádně to doladí. Jestli po mě něco charakterizuje KC, tak je to slovo nedodělané. Během hraní tě každou chvilku otravuje nějaký nedodělek, bug. Takhle promarněný potenciál se jen tak nevidí, takže věřím, že u druhého dílu si dají pozor.
@Brasikona (05.07.2022 21:30): Především questy, resp. dialogy, kdy dotyční nereflektují, co vědí, a co ještě nevědí, postižena tím je značně i hlavní linka, a ještě si k tomu přidej deník, ve kterým se píšou věci, který se nestaly nebo se teprve mají stát, to mě mrzelo asi ze všeho nejvíc a často mě to z tý hry vytrhávalo. Ale zmínit by se daly i věci jako nefunkční převleky, na který tě nalákaj, a pak skutek utek.

@Paul (05.07.2022 22:03): Těch bugů (různý intenzity) tam bylo na můj vkus až až, i když ze začátku mi to tak úplně nepřišlo, nejvíc samozřejmě zabolely ty, kvůli kterým jsem musel reloadovat, něco jsem tu už předtím zmiňoval, ale hodně mě taky např. potrápilo Kunovo DLCéčko, kdy se mi ti ťulpasové nevraceli do kempu, takže jsem nemohl dokončit vedlejšák s prstenem, a tak.
@Gordon (05.07.2022 22:46): hra má parádní epilog a příběhovou katarzi na konci. Jen je holt jiná než by se konvenčně čekalo (statečný jindra potrestá zloducha a získá zpět otcův meč!). Na tu si asi budeme muset počkat no. Ale třeba zase překvapí a meč skončí v rukou Jana Žizky nebo tak.
@Brasikona (05.07.2022 21:30): hra končí quest cliffhangerem, měla mít více bitev, spoustu věcí, co bylo v plánu se nakonec do hry nedostalo, tohle je vpodstatě už vývojářský syndrom od první Mafie.
@BUMTARATA (05.07.2022 19:54): pěkný post, ikdyž nesouhlasím s naleštěnou bídou a tím že by KCD bylo nějak zvlášť rozbité či nedodělané :) Ale samozřejmě beru že každý má jinou zkušenost, já narazil z hlediska bugů jen na kosmetické prkotiny, ale někomu jinému se může bugovat každý třetí quest..takový úděl open world RPG. Ale pořád jsi nezadal to hodnocení..
@Paul (26.06.2022 18:26): Promiň!

Příliš rozbitý, nedodělaný, toho je škoda, protože jinak velmi osvěžující, plný nápadů, skvělých questů, postav, intenzivní souboják, kterej ti nedá nic zadarmo, a ani na konci hry, jsem si nepřipadal jako stroj na zabíjení, hardcore mód je především immersive mód, měl by to bejt jedinej povolenej způsob, jak tu hru hrát.

Jestliže ta naleštěná bída z Polska byla style over substance, tohle je pure substance, je v tom srdíčko, hra, která nepředpokládá, že jseš idiot, radost to hrát, fakt, pokud se ti teda zrovna Vořech neplete pod nohy.

Nevím ale co čekat od pokračování, úspěch asi bude, když se jim to podaří všechno tak nějak odladit, protože fakt fakt fakt doufám, že nevydaj další zmetek.

Rád bych k tomu ještě později něco napsal…
@musa (30.06.2022 16:38): Dojmy byly celkem super, byl to pro nás oba výborný zážitek, projít si ve skutečnosti místa ze hry. Když to vypíchnu, tak Sázavský klášter dával najevo poněkud "slabší" dlouhodobou údržbu, ale v době, kdy jsme tam byli, tak bylo nově postavené lešení a započatá důkladnější rekonstrukce, a uvnitř bylo v plném proudu odhalování fresek. Takže trochu staveniště, ale líbilo se nám tam. Okolí Sázavského kostelu bylo zamčené, ten jsme viděli jen přes plot. V Talmberku bylo fajn zastavit u lomu, jinak tam je to zabité. Drobné zbytky zdiva mezi baráky. Úžický kostel byl moc hezký, stejně tak kostel z Rovné - tam jsme obdivovali kamenné motivy, které jsou prakticky do puntíku vymodelované ve hře - super detail. Rataje díky svahu byly hře velmi podobné, bohužel jinak to město bylo velmi zanedbané. Zámek rozpadající se je využíván jako místo pro běžné městské instituce, z druhého zbyla jen věž a je standardně nepřístupná (soukromý pozemek). Kostel pěkný, ale bohužel ne původní, ten vyhořel. Tak nás zaujala jen očividně nedávno přejmenovaná restaurace U Jindřicha - asi se chtěli svézt na vlně zájmu, ale nešli jsme tam, vypadalo to celkem hrozně, aspoň zvenčí.

Jinak k detailům, při prohlídce Sázavského kláštera jsme byli upozorněni na tři hvězdy vytesané do kamene. Doma jsme je hledali ve hře, a byly tam jako ve skutečnosti. Opravdu musím smeknout klobouk před smyslem pro detail autorů hry.
Teď jsem na návsi ve Skalici, z kavárny odchází mamina s kočárkem a volá na psa pobíhajícího kolem: Muso pojď ke mně, neslyšels Muso? Okamžitě pojď sem!
V první chvíli jsem byl v pokušení se jít zeptat, copak mi chce, ale rychle mě to přešlo. Představa, kdy na mě hledí jako na magora, mi stačila.

Jinak děkuji za povzbudivé zprávy, že je to u vás s pochopením lepší a zajímaly by mě dojmy opravdových skalních fandů z jejich pouti kajícníků :).
Prodáno pět mega. Je to slušnej držák, za půl roku od oznámení čtyř už je prodanej další milion.
Už by to ale fakt chtělo oznámení dvojky. Snad Gamescom, nebo aspoň Game Awards.
@musa (25.06.2022 18:16): tak u nás je to lepší. Manželka hry nehraje ale historie ji zajímá.
Když jsme se chytali s rodinkou na odjezd do Prahy a jaká místa navštívíme, ihned jsem zmínil Juditin most známý z Vampire: The Masquerade - Redemption s tím, že si jej právě pamatuji z této hry a začali jsme společně hledat kde vlastně je (byl).
Později došlo na hru opět na Vyšehradě když jsem procházel kolem základů knížecího paláce.

Manželce nevadí chození po památkách s mými komentáři ze hry ale, že by se mnou chtěla jet autem na bojiště WW2 (Ardeny, apod.) to se říct nedá, právě naopak. :)
@musa (25.06.2022 18:16): Che che, já mám asi štěstí, že moje žena má nejen pochopení pro koníčky, ale sama si KCD kompletně odehrála :-) Takže dovolenou po herních místech celou naplánovala, a já to jen odřídil. A pak ještě běhala dodatečně po hře a dělala screenshoty, aby mohla do alba vytvořit srovnání herních a reálných fotek.
@musa (25.06.2022 18:16): To znám. Když mi bylo 15, naplánovala jsem rodinnou poznávací dovolenou po Itálii – tvrdila jsem, že to mám kvůli dějinám umění (šla jsem tehdy na uměleckou SŠ). No, v podstatě to byla pravda, ale až později jsem jim řekla, že půlka byly dějiny umění, půlka Assassin's Creed II (ale AC2 mi koneckonců celkově dějiny umění obohatilo, hehe). No, v roce 2018 jsem je vytáhla na KCD tour, ale tehdy jsem jim to řekla dopředu, protože nevím, jak bych vysvětlila hromadu šutrů ve zdi aka Talmberk nebo neexistující Neuhof... Nevzdávej to, držím palce! Našim se to nakonec ještě líbilo. A miluju úžický kostelík!
Začíná mi dovolená a já jsem vzal rodinu přímo do míst, kde se odehrává KCD.

Přijíždíme směrem od Kolína, takže cesta do ubytování nás vede přes Ledečko. Potěšené zastavuju a jako ze správného herního mimoně se ze mě sype:
Tady to znám, tady stávala hospoda, místo toho mostu tu býval brod a támhle, jak jsou ty loďky, se Jindra učil střílet z luku ve špalkované.
Žena: jakej Jindra?
Hlavní postava z té hry. A támhle býval kovář.
Žena: mohl bys přestat mluvit v minulém čase?

Po chvíli projíždíme kolem odbočky na Vraník.
Žena: co je Vraník?
To bylo Hradiště a odehrála se tam jedna důležitá bitva.
Žena: mě ta tvoje hra nezajímá!

Přijíždíme do Sázavy.
Žena: víš, kde je tu Tesco? (potřebujeme dokoupit zásoby)
Nevím, tohle je stará Sázava. Hele, tady kázala Johanka.
Žena: ...

Netráví tu čas nějaký další fanoušek? Nemám s kým sdílet herní pocity :)
@Korbitch (13.06.2022 14:04): Tohle ber jen jako moje pozorování, nikde jsem to neověřoval, ale mám za to, že když vymydlíš kemp v rámci nějakého úkolu/aktivity, tak zůstane už napořád prázdný, jinak se tam nastěhuje jiná tlupa. Jestli jsi tam našel jen jednoho, tak předpokládám, že jsi to tam už předtím čistil a tenhle pravděpodobně jen utekl a teď se vrátil.

Přepadovky by se ale furt měly konat, možná to chce jen čas.