Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PRIVATE MARTIN (07.01.2022 12:43): Dá se zpětně do lokací vrátit těsně před koncem, zakomponovat ty runy do meče v chrámu a pak jít na pevnost hlavního bosse. Akorát v těch předchozích lokalitách jsou nově spawnováni otravní enemáci, přičemž před některými je rozumnější utéci, než se s nimi párat. Já jsem si tedy ty runy lokalizoval skrze youtube video a proběhl to, jak se jen dalo, protože tohle byl hrozný nesmysl.
@PRIVATE MARTIN (07.01.2022 12:43): matně si pamatuju, že jo.Myslim, že se dá vrátí kdykiv do jakékoliv lokavmce ne?

btw: hraješ tu novou verzi? Nehraje náhodou z gamepadem? Zajímalo by mě jaké to je. Vím že si můžu zkusit demo, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Hrali ste niekto tú novú GOG verziu, ktorá má byť upravená pre vysoké rozlíšenia?
Cez OpenGL mi to padá a cez 3dfx nemôžem dať vyššie rozlíšenie ako 1024x768.
@Bellerofontes (20.12.2021 20:55): Pravda, že filmy/seriály už nesleduji - obecně jestli šlo o animace/hrané věci, tak jsem byl mimo téma.

@Charllize (20.12.2021 21:33): Co bych chtěl někdy vidět by byla opravdu dobrá, opravdu drahá a opravdu dlouhá adaptace "Bez slitování" od Žambocha :) To by žánrovou slzu dojetí určitě uronil i Conan .-)
Conan byl hrube svalnatý k nepřátelům, ženám, dětem a velbloudum a ve finále i k afroamericanum. Divím se ze ten film aktivisti ještě nenechali spálit na hranici.

Duke je taky v prdeli, ať je zajety a pokračující jak chce. Už jen celková premisa záchrany světa kvůli ženským je nepřípustná, a to nemluvím o tom ze si pak klidně chčije do zachodu a má asi milion macho sexistickych připomínek a huli jak fabrika.

Jinak mám dojem ze toho muzneho stylu se pořad dost drží Pirane s tema jejich neverending Gothic style hrama. Však i zdejsi aktivisticka klika na to často poukazuje :)
@7c (20.12.2021 19:36): Z hlediska tématu je to ale analogické tomu, co zažíváme na západě. Komiksy tu bývají taky zásadně nesmlouvavější než jejich případné adaptace. Proto jsem zmínil anime, kde se to po EVA, jímž se mimochodem příznačně inspirovaly sestry Wachowski, patrně přehouplo kamsi jinam. Ostatně máme starou OVA adaptaci Devilmana, proti níž stojí nová s Crybaby v názvu, kde ten rozdíl je taktéž znát, přestože jde o "modernizaci a stylizaci". Ani nepopírám, že teď zjednodušuju, třeba i sjíždím po povrchu, jistě je to nuancovanější, přesto tam posun je znát.
@Bellerofontes (20.12.2021 16:00): Ad Asie - ani ne, typ "drsného" (ok, antihrdiny) hrdiny nevymizel, jen se modernizoval a stylizoval (i když podstata je stejná) - popravdě stačí sáhnout náhodně do police knih/komiksů a šance je, že tam takový hrdina bude. Navíc v tamní tradici jsou populární jiné archetypy (klasická čínská literatura -> Wuxia/Xinxia -> a pak OMGWTF sf/fantasy/isekai/reinkarnační komba) - tj. přímo "barbar" bude spíš antagonista .-) Třeba za všechny Biao Ren, o webnovelách ani nemluvě. O posedlostí hrdinů silou nemluvě.

Popravdě je těžší najít něco s trochu "normálním" protagonistou (a ano, o protagonistce ani nemluvím, tady k nějakému velkému posunu od Howarda až tak nedošlo)... V tomhle kontextu je možné brát One Punch Man a variace jako nevyhnutelnou reakci na přesycený žánr (jak se říká, násilí není odpověď, ale otázka - odpověď je ano) :)

Naše generace měla možná pár svých Conanů, dnes je to IMO prakticky na přehazování vidlemi, není divu, že člověk často skončí u děl jako Frieren nebo Spirit Farmer.

P.S. Jinak zrovna Kenshiro "brečel" téměř neustále .-)
@Adieu (20.12.2021 09:25): K tomu by šlo dodat hodně, vezmu to poněkud stručněji, u konkrétních bodů se klidně rozepíšu.

Určitě se tu ta návaznost dějinného pohybu dá vidět, jenom mi to připadá vývod na způsob, že holokaust je pouhým vyvrcholením osvícenství. Jako, svým způsobem ano, ale i tak zavádějící. Dnešní problémy, z nichž můžu jmenovat například problematiku konsentu nebo klimatické krize, nejsou z pozice poststrukturalismu - když už to vezmeme k něčemu konkrétnějšímu a filosofickému - řešitelné nebo zajímavé, proto současné filosofické pozice (exemplární je v tomto směru spekulativní realismus) tendujou resuscitovat staré racionální základy, jejichž rozkladu se slovutní autoři minulého století věnovali. Můj názor. Opět, návaznost tam je, ale je to návaznost samozřejmá.

Na západě vzniklo spoustu děl, v nichž muži trénují a hýčkají si svou sílu, aby mohli ochránit, na čem jim záleží. Zase, jestli je to tím, že se myšlenkové podhoubí ještě nevsáklo, když dnes je ta interakce okamžitá, nedovedu říct. Na východě jsou však všeříkající už jen animované filmy z Japonska - Fist of the North Star, Ninja Scroll, nebo mně milejší Devilman a Violence Jack. Ve všech jsou charaktery se spoustou masa, silné a nevzdávající se, bojující až k sebezničení; postupem času je nahradila ubrečená tintítka, pro něž největším zápasem je porazit vlastní splín a vyndat hlavu z písku. Dneska se s něčím takovým setkáš už jen v případě, že se kapitalizuje na starých značkách, viz Fist of the North Star.

Myslel jsem to tak, jak píšeš v poslední větě. Jon St. John si před pár lety stěžoval, že o tu postavu, s výjimkou reedic, už není zájem. Ten exaltovaný male gaze by dnes už neprošel.
@Bellerofontes (19.12.2021 23:10): Good point. Asi by bylo přesnější napsat tendence, které se začaly dominantně projevovat? Ona ta postmoderna je navíc strašně široký pojem a nemyslím si, že by veškeré její myšlenkové podhoubí bylo obzvlášť v mainstreamu vstřebáno nějak najednou a uceleně. Ale třeba v současnosti mi přijde, že do mainstreamové kultury promlouvají čím dál víc i levicově-progresivistické proudy - ostatně sám jsi na to možná narazil s tím patriarchátem -, v mnohém sice postmodernismu odporující, v lecčems ovšem schopné navázat, a na mysli mám teď právě třeba ten odpor k velkým klasickým hodnotám.

Co se týče Asie, tak tu úplně pomíjím, svět sám o sobě, o kterém navíc nic moc nevím, pokud s nadsázkou pominu, že jako dítě jsem stokrát viděl VHSky Školy hada a Mistrova syna. :) Devadesátková kultura PC her je pak taky dost specifická no, zlatá éra násilí. Každopádně trh to byl ve srovnání třeba s tím dnešním herním anebo i tehdejším filmovým ještě docela maličký, dalo by se říci subkulturní. A konkrétně Duke Nukem měl ještě recentně pokračování, ne? Ale asi chápu, že máš na mysli příklad, kdy by byl nezavedeným produktem.
@Adieu (19.12.2021 21:48): Nejsem odborník, o s&s nevím takřka nic, ale vyjít se podle mě dá už z té osmdesátkové oslavy dobrácké maskulinity, kterou zdaleka nezosobňoval jenom Schwarzenegger, byť je její nejzářnější příklad. V té době, jak to vnímám, jelo takzvané postmoderní myšlení už na plné obrátky. Ještě výrazněji to však nalézám na východě, s jejich osvalenými, silou se vyznamenávajícími postavami, které s příchodem nového století kompletně vymizely, aby uvolnily místo nad sebou pochybujícím chcípákům.

Netvrdím, že nemáš pravdu, v mnohém souhlasím, ale například Duke Nukem, typický postmoderní produkt konce devadesátek, v němž se nectí žádná z tebou zmíněných hodnot, by si dnes vydat bez cukání lajznul málokdo. A mám tak nějak za to, že důvodem pro to nebude dozvuk holokaustu.
@H34D (19.12.2021 19:35): kdybys nekecal... za prvý je nám všem jasné, proč si dal tomu komentáři plus - máš rád povídání o maskulinním fantasy, osvalených chlapech a silných mužích s velkými "meči". a za druhé, udělení plus "po dlouhé době" myslíš jako od včerejška? H34D +1 18.12.2021 13:44
@H34D (19.12.2021 19:35): Dík. ;)

@Bellerofontes (19.12.2021 21:12): Hele je klidně možné, že to interpretuji nepřesně i klidně zcela blbě, žádný patent na pravdu nemám. V umění 20. století a obzvlášť v jeho druhé polovině se podle mě ovšem táhne ta linie dekonstrukce a odklonu od "vysokých" hodnot poměrně jasně, tento vývoj pak ještě akcentovaný s příchodem postmoderní filosofie. Samozřejmě v kinematografii stále musí přežívat hrdinové vybavení silnými schopnostmi, kteří jednají správně, a dokonce měl ten žánr heroické fantasy onen peak v 80. letech, kdy se zadařila inscenace Barbara Conana, ale na naprosté výjimky už dlouho nic nevychází z toho kultu tělesnosti a maskulinní fyzické síly spjaté s ní, nikoliv nadpřirozené, nýbrž síly samy o sobě. Také otázkou, zdali by vůbec nějaká renesance toho žánru vůbec přišla, kdyby tehdy nezaplatili Poledourise a netrefili se se Schwarzeneggerem, nejlepším body builderem, který na takový obskurní sport dokázal přitáhnout množství pozornosti.

Místo toho už snad 20 let točíme se popkulturně v superhrdinských komiksových hovnech, nově i plných silných ženských charakterů. A vznešenost? To je přece asi ta dlouhodobě nejvíc absentující hodnota, také jistě podezřelá, neboť ze své podstaty absolutně nerovnostářská. :D Tudíž ano, souhlasím, že zde existuje rostoucí alergie vůči něčemu značně imaginárnímu, co se dnes nazývá "patriarchátem", ale to protivení si všeho mužného považuji pouze za vyvrcholení dlouhodobějšího vývoje.
@H34D (19.12.2021 19:35): Komentář dobrý, ale o té dedukci v přesahu mám svoje pochybnosti. Hodnoty, které Adieu zmiňuje, se těšily úspěchu i v poválečném období. Osobně bych to tipoval na rostoucí alergii vůči patriarchátu a jeho fantaziím.
@Adieu (19.12.2021 17:50): AoC mělo obrovské ambice, bohužel jak to bývá launch hry nevyšel moc dobre a než to dali dokupy zájem odpadl. 
Potom také naprosto anti casual obsah mnoho lidi odradil. Ono trénovat dva roky ty nejvyšší raidy není pro každého. Ten single obsah tam byl pravda dost omezeny, vzasade šlo jen dostat postavu na max level a konec, dal to už chtělo velkou organizovanou guildu pro další postup.
Ale atmosféra a celkový jakoby Conan přístup ke všemu tam byl na jedničku. Nevím jak teď když to už je f2p pro každého.
Kazdopadne Severance a Conan se za ruku drží to souhlasím :)
Edit: jsem zabrousil do zdejsi diskuze o AoC a koukám ze jsi tam taky prudil :) Ok, tak fajn, mas představu !
@Charllize (19.12.2021 17:46): Ale jo, Age of Conan bylo dobré, bohužel za mě to dost limitoval formát MMORPG, a dost mi ti ostatní hráči kazili atmošku, když jsem se k tomu dostal, zásadně chyběl nějaký roleplay server. Šlo mi ale především o to, že singl rubanice mi k tomu žánru padne nejvíce, Funcom to podle mě vzal dost oklikou a třeba u Exiles dlouho ani nevěděl, co z té hry vzejde, dokonce se měnilo studio.

Jinak o sword & sorcery tématice obecně začal jsem psát, protože k mému údivu tu dosud nikdo daný žánr nezmínil, ač Severance může platit za archetyp.
@Adieu (komentář): No o hře jsi toho zas tolik neřekl ale o to mi nejde. Funcom a jejich Age of Conan podle mě uchopen za ty koule byl. Samozřejmě jde o MMO takže se to muselo přizpůsobit potřebám žánru. Jinak ale syrovost, brutalita, styl vyprávění a design ty koule drží dost pevne. Dokonce i v hodně vysoké náročnosti celého obsahu hry. Strávil jsem tam asi 6 let a nic lepšího ze světa Conana neexistuje v herní podobě .
@Tarhiel (16.11.2021 11:13):  Myslím, že časom sa toho dočkáme. Nieje to až taký problém, že by bola daná postava nehrateľná, len si trocha obmedzený výberom zbraní. Posledný patch je ešte len beta. Uvidíme.
@John Mirra (09.10.2021 14:48): neboj, můj hrníček PCMR mám stále před sebou. 3rd person mlátičky a plošinovky se mi lépe ovládají na gamepadu, resp. pohodlněji. ale jinak třeba Max Payne nebo Cyberpunk bych na gamepadu nehrál
@Garret (09.10.2021 10:47): Já teď zkoušel demo. Jo gamepad by byl fajn. Je to takový těžkopádný. Nefunguje ani myš v menu. Ale jinak to působí přesně jak si pamatuju a jede to super.
ne, mužeš tam po sobě házet skřetími hlavami, ale štíty to nejde. to bude asi Runa, ale tu neznám. mužeš mít speciální štít, kterej ti přidá zdraví a utočníkovi ubere. muže ho to i rychle zabít.
Není to ta hra, ve které se hráči ničí i štíty ?! Rozhodně zaujala a mrzí mě že mě minula
V hre by mal byt in-game screenshot grabber, da sa tam nastavit klavesa na screenshot, ale ako pozeram, tak pozeram a nikde tie screenshoty neviem najst.

Nieco sa mi zda ze som niekde videl, ze sa dala nastavit cesta kam to ma ukladat ale ani za boha to uz neviem najst, poradi niekto?
Som si teraz prečítal recenziu na Bonuswebe a normálne mám chuť si to znova zahrať - Pravděpodobně nejlepší 3D akční hra, co kdy byla vytvořena. Pokud jste příznivci fantasy příběhů plných magie, zbožňujete poctivé souboje muže proti muži (a meče proti meči) a nevadí vám přemíra krve a useknutých končetin, máte zde vstupenku do hráčského ráje.

Celá recka tu - http://bonusweb.idnes.cz/severance-blade ... A010314_severance_bw

@mazar1234 (04.03.2015 10:15): Normálne Ti závidím, že to hráš prvýkrát :)
@Maximus (04.03.2015 11:05): Hej to uz som par krat mal, tam na mna vybehli 3 skreti a nejako naraz cez seba zautocili ja som uskocil a trafili sa do seba a potom sa posekali a posledneho zraneneho som len dorazil.

Akurat neviem ci sa da vobec utiect nepriatelom, lebo mam pocit ze ked ta uz zacnu nahanat tak idu za tebou aj 100 kilometrov a neda sa ich zbavit len tak. Jedina finta je preskocit nejaku dieru, to nerobia - neskacu. Tak som odrbal bossa v Mines, som preskocil dieru co bola za nim a on tam len stal a cumel na mna tak som ho ustrielal lukom.
@mazar1234 (04.03.2015 10:15): Hej :D tak som to mal aj ja. Celkovo som prostredie využíval stále keď sa dalo na nepriateľov a hlavne keď som mal málo života (aby spadli z veľkej výšky, dosekali sa navzájom, chytili sa do pasce atď.)

Sa mi vždy páčilo, že sa stávalo ak sa nepriatelia náhodou sekli navzájom, tak sa normálne pustili medzi sebou do bitky :D
@Maximus (04.03.2015 10:07): Lebo je nahouby, ze je maly a ma maly dosah takze si musis kazdeho pustit k telu.
Ale je to naozaj vyborna rezba, len zatial nejako nedokazem davat tie komba, ale je pravda ze som ich este velmi netrenoval skor len take pokusy sem tam (ano viem ze sa odomykaju levelom, skusam len tie co papierovo mozem).

Velmi ma pobavilo, v druhej mape (Mines) ked ta Indiana-Jonesovska gula zvalcovala 400HP Skreta tak mu to rozlamalo aj vybavenie takze sa nedal zobrat stit ani palcat :-D, pekne.
@mazar1234 (02.03.2015 11:52): Rune je tiež veľmi dobré, ale prvá polovica hry je slabšia, ale potom sa to stále zlepšuje.

DBS je taký menší KULT. Tá hra má veľmi zložité ovládanie, ale ak sa ho človek naučí, je to zábavná hra a viacmenej je jediná svojho druhu.

Severance je ťažká hra, už vo svojej dobe partila k veľkým výzvam (ovládanie tiež nie je úplne jednoduché a človek sa to musí naučiť) ak si nedáš pozor, každý jeden protivník Ťa môže proste rozsekať na kašu. Severance mám z týchto troch najradšej.
@Maximus (02.03.2015 11:27): Pohyb hej je horsi, ale naopak subojovy system je lepsi/komplexnejsi/prepracovanejsi ako u DS. Kedze mam za posledny rok v DS2 cez 250 hodin tak som proste zvyknuty na ten pohyb ako je tam preto pisem ze si musim "prevyknut".
Skratka mi zatial strasne vadi nemoznost chodit vlavo/vpravo samostanou klavesou (A,D) ale da sa chodit iba dopredu/dozadu a ostatne sa riesi otacanim kamery. Takze vkuse ked chcem ist doprava tak stlacim D, ale to len otoci kameru :-). Musim odohrat nejake hodiny aby som si zvykol.

Rune som kedysy pred 100 rokmi chvilu hral ale vobec ma to nebavilo a DBS som ani nehral, v podstate kazdy co poznam a skusal to povedal ze to ma priserne ovladanie a je to viac menej nehratelna magorina.

Rozohral som to za Knighta, zatial len zaciatok, utek z vazenia a prvych niekolko nepriatelov.

Zatial si este len musim zvyknut na ovladanie, stale mi robi problem absencia pohybu vlavo-vpravo v zmysle ako bolo v Dark Souls, tak isto dodge je uplne ine, musim si skratka odvyknut od Dark Souls ovladania a moznosti a natrieskat si do hlavy system Severance, ktory mi zatial pripada horsi a menej pohodlny.

No ocakavam ze po niekolkych hodinach si dostatocne zvyknem a pojde to podstatne lepsie.
Zezačátku jsou super, pak je člověk nesmrtelná popelnice, má jednu taktiku která vždy funguje a prostředí ani bossové už nejsou ničím zajímavější. První polovinu jsem ale nadšeně hrál.
Tak nakoniec mi Lords Of The Fallen momentálne veľmi dobre padne. Na niečo ako Severance som mal obrovskú chuť a Lordi sú po pár hodínách hrania veľmi fajn.
@Maximus (25.02.2015 06:12): pokud vim tak to ma i LAN ne? cituji ze stymu:
"The game works perfectly on LAN coop without any workaround.
Just need to start the single player game intro and then exit to activate the "adventure -> LAN" mode in the main menu. You can host the game or join it."
@Maximus (23.02.2015 06:44): Hunted v jednom je nic moc, v coopu s kamosem je to vyborna rezacka ktera ma misty dost hustou obtiznost. Ma to i nejakou replay hodnotu - skirmish mapky a potazmo i celou kampan PROTOZE plot twist/spoiler :-)
@Garret (23.02.2015 01:01): Hej hej, poznám. Chystám sa na to. Asi teda neexistuje nič také čo by som prehliadol, lebo podobné hry ako Severance sledujem , čo nie je také ťažké, keď skoro žiadne nie sú :)

Hunted som ignoroval, lebo som si myslel, že je to strata času, ale na DH sa to teší dobrým hodnoteniam a tak sa do toho dakedy pustím.
@Bodkin (19.02.2015 12:55): Jenže u tohoto (před)posledního sbohem si Raveni (kteří, ať si kdo chce co chce říká, FPS uměli až do konce) nenaložili zdaleka takovou kládu co Machine Games (alternativní historii, nějaké výraznější prokreslení BJova charakteru apod.), a tak nemohli zdaleka tolik pokazit. Cením si snahy Machine posunout Wolfa dál od Jindřicha Ptáčníka, árijských mumií a bleděmodrých poltergeistů, ale alternativní historie se musí dělat pořádně, to co předvedli bylo až neuvěřitelně lenivé a "kontroverze" v podobě kohosi připomínajícího prince Krasoně ze Shreka a Milouše ze Saturnina, který miluje svoji "babičku", ta byla neméně laciná.