Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Arcee (26.01.2024 02:50): Oni to toľko retconujú posledné roky, že sa v tom už nikto nevyzná pomaly. Takže to, čo si písal by malo fungovať ako nejaký patvar, Kil'Jaeden vytvoril Lich Kinga z Ner'Zhulovej duši, ale vďaka tomu, že to Zovaal umožnil bez toho, aby o tom Kil'Jaeden vedel a mal tam nejaký "kill switch", že v prípade potreby by on kontroloval Lich Kinga. Nejaká taká blbosť. Samozrejme celé Shadowlands a ten matrioškový systém, že za záporákom stál ďalší záporák, hoci si to práve vymysleli k niečomu, čo existovalo 10 - 15 rokov, je niečo, čo hráči všeobecne kritizujú Blizzardu.
Hele trochu plavu v příběhu. Někde čtu nebo vdím, že Lich Kinga stvořil jako svého posluhovače Zovaal, jinde zase že jej stvořil Kil'jaeden zabitím Ner'zhula..?? Ono mi občas přijde, že si Blizzard za pochodu vymýšlí další větve příběhu, které občas trochu odporují jiným.
Anyway, odpověď na svoji otázku jsem nedostal :D .. Aktivuje mi to tu hru do 60lvl, nebo na to si musím prvně koupit nějaký oficiální subscribe či datadisk?
@Karasman (20.01.2024 08:50): Pre prepaid time WoW je to ešte viac ošemetné ako steam kľúče, pretože existujú len dva legálne spôsoby, ako to kúpiť:
1. Priamo u Blizzardu si zaplatiť subscription
2. V zazmluvnenom obchode nezotretú fyzickú kartu s kódom
Je tam u toho napsané North America a dle toho webu mi to půjde aktivovat i v Kanadě (žiju v Kanadě). Ale s tou nelegálností jsi mě dostal, to jsem netušil...
Mám momentálně zatím jen trial, na offi. Když si koupím jen předplacený čas na g2a, což je podstatně levnější, odemkne mi to taky hraní až do 60 a všechny expanze kromě Dragonflightu stejně jako subscribe na battlenetu?
Víc postav mi nevadí, právě proto se na to vše ptám, jestli třeba worgeni nemají nějakou vlasní příběhovou linku spjatou s cataclysmem a ty další nové rasy zase s dalšími expanzemi stejně jako illidari s legionem.
@Arcee (14.01.2024 22:18): No jo, tak ono všeobecne sú The Burning Crusade a Wrath of The Lich King považované za najlepšie časy WoWka. Myslím, že potom z tých "novších" bol najviac oceňovaný práve Legion a za najhoršie sú považované zo strednej éry Mists of Pandaria a Warlords of Draenor.

Ono asi je fajn si zistiť na nete nejakú základnú premisu a podľa toho si vybrať, že ktorou expanziou chceš tráviť čas, je to aj kvôli tomu, že neviem teda ako pri novom systéme, kedy prekopali max level a skill treet od základov, ale aj predtým sa levelovalo pomerne rýchlo a s jednou postavou sa nedalo toho až tak extrémne veľa navštíviť, než aby si bol na viacerých miestach naraz prelevelovaný.
Pokdu máte na mysli The Burning Crusade jakože původní TBC, tak co jsem si prošel, i Wotlk. Rozhodně jsem v tom ale v tu dobu moc velký příběh neviděl ":-D

První tři wowka jsem hrál cca 5-6 let a prolezl myslím všechno. Osobně to za dohrané považuju :)
@Arcee (14.01.2024 19:28): Teoreticky ti ešte môžem odporučiť hrať tie expansions, ktoré sú považované za naj pre sólo hráčov a to the burning crusade, wrath of the lich king, legion. Výhoda mnohých expanzii možno s výnimkou Cataclysmu a niektorých eventov Battle for Azeroth je v tom, že sa odohrávajú v samostatných regiónoch.
Ono aj pravidelní hráči boli odrbaní ohľadom Variana, celý čas bol nezvestný v pôvodnej hre a TBC a potom sa zrazu objavil vo WotLK expedícii v Northrende, lebo Blizzard sa rozhodol, že jeho záchrana/útek/návrat bude v komikse a v hre sa to preskočí...

A inak, ak si to na ofiku nikdy nehral a "nedohral", bolo by fér si to odškrtnúť aj tu na DH. :) Ja som inak pôvodné Wowko prešiel tak 90% contentu, ale keďže dva raidy som nehral, tak som si to radšej neodškrtol.
@Arcee (14.01.2024 19:28): Hrát to vážně všechno chronologicky a najednou není dobrý nápad z mnoha důvodů. Komplexně to ani není možné, protože na trůnu ve Stormwindu prostě už Varian sedět nebude, až na nějaké questové výjimky. Na to nemá hraní expanze vliv, protože rozložení postav ve městě je pevně dáno současnou či nedávnou expanzí.

Nicméně, ve své podstatě to možné je. Hrát expanzi je možné se vším všudy, tedy i obyč questy. Ale vážně, vážně to nedoporučuji, to si raději přečti sem tam nějaký článek na wikipedii. Pokud se chceš dostat do obrazu, zahraj si Battle for Azeroth, přečti si něco o Shadowlands, a pak rovnou do Dragonflight :)
A tím hraním té expanze je myšleno, že tam bude nějaká dějová linka i s fajnovýma cutscénama, nebo mě to prostě teleportuje v čase do toho datadisku a budu to hrát, jako bych to hrál před lety, tedy obyčejný questy pro dřevorubce a rybáře?

Btw já nikdy nehrál na ofi a momentálně mám zatím jen trial. Chci si v tom trochu udělat pořádek abych to hrál nějak chronologicky co se týče vývoje světa a neměl v tom chaos. Jednoduše řečeno, rád bych se například prvně potkal s Varianem a potom až s Anduinem.
@Arcee (14.01.2024 19:06): Nope, to je dějová linie pro nováčky. To je nejdřív úvod na tom ostrově a pak tě to hodí do Kul Tirasu, tedy děje Battle for Azeroth a nemá to s Legion vůbec nic společného. Je to určeno pro zcela nové hráče, aby nebyli úplně ztracení.

Pokud nechceš hrát Battle for Azeroth, nejlepší je při tvorbě postavu nezvolit jako startovní zónu ten ostrov ale úvodní lokaci rasy. U nováčků to většinou nejde ale v tvém případě tam ta možnost snad už je. Pak si můžeš na desátém levelu zvolit u Chromie v hlavním městě tvé frakce, na mapě je to symbol přesýpacích hodin, kterou expanzi chceš hrát,
Já hrál naposled wotlk a novější datadisky jsem až do dneška nikdy nehrál. Zkusil jsem si demon huntera a hodilo mě to rovnou někam mezi démony. Předtím jsem si vytvořil rogunu a po tom tutorial ostrově jsem skočil do stormwindu, kde jsem se po rozhovoru s králem a Jainou přesunul na Kul Tiras. To je všechno jedna stejná kampaň z legionu?
@Arcee (14.01.2024 18:38): To co Tul poslal jsou vlastně kampaně z Legionu. World of Warcraft běžně či pravidelně něco jako kampaň nemá. Pro sbírku na sebe navazujících questů se spíše používá výraz "storyline". V Legionu jsou takzvané "Class Campaign" což jsou vlastně poměrně dlouhé příběhy určené pro konkrétní classu.

Jak si zmínil toho Demon Huntera, ti mají v Legion vlastní kampaň ale stejně tak všechny ostatní povolání.
Eh, to jich je tam tolik? Já myslel že je vždycky jedna kampaň na datadisk :D
Rozumí tu někdo kampaním? Za jaké postavy jsou jaké kampaně? Zatím jsem pochopil že kampaň z Legionu jde asi hrát jen za demon huntera a Battle for Azeroth jde za všechny?
Jsou tu ještě nějací aktivní wowkaři? S kamarádkou děláme Glory of the Argus Raider, kde je za odměnu Antoran Gloomhound. A všechny achievementy už máme až na ten poslední u Arguse, kde je prostě potřeba alespoň 4-5 lidí. Nemáme problém pomoci i u těch předešlých, kdyby někdo chtěl mounta taky. Zkoušel jsem už fůru skupin, ale nikomu se prostě nechce. Je to záležitost tak na maximálně půl hodiny.
Asi před půlrokem jsem se jednoho krásného večera chtěl přihlásit na oficiální server a zjistil, že je celej můj účet fuč. Všechny postavy, všechno pryč. I to se asi bohužel stává. :-(
Hrál jsem minulý rok na Classicu, na high pop serveru. Bavilo mě to, ale boti úplně šílení, boosting za goldy naprosto normální, komunita na hovno. Od ledna hraju na Turtle WoW a je to paráda. medium-pop (cca 1k lidí prime time), parádní komunita, nový lore-friendly content, nové lokace, nové raidy, dungeony, stovky nových questů, nová profese, eventy, itemy, casual RP a hardcore RP guildy, různé módy - HC (jeden život), slow and steady (0.5x XP rate), warmode (1.3x XP rate, ale permanentně zaplé PVP), koncem ledna má vyjít i update class. Moc se mi tam líbí a jestli má někdo krom mě v tomhle období nostalgia goggles, tak velmi doporučuji zkusit.
@Karasman (12.06.2021 18:55): Hrál jsem s přestávkama přes deset let. Od Burning Crusade až po Legion, ale tu jsem hrál fakt jenom chvilku. Ta hra se postupem času vylepšovala, zpřehledňovala a tak nějak "zpříjemňovala". A to i z pohledu hráče kterého bavilo hlavně expit a prozkoumávat. Dungeony jsem nechodil a většinu odehrál sólo. Kdyby to šlo hrát offline, jdu do toho. Otrávila mě změna mapy po Cataclysmatu. Staré Ashenvale mělo mnohem větší kouzlo a Barrens byly neskutečně atmosférické. Znechutil mě vzestup Nemrtvých a jejich rozlézání do okolních oblastí. Ale jestli neznáš původní verzi, tak ti to může být fuk. Jdi do aktuální verze.
@Karasman (12.06.2021 18:55): já ho loni na měcís zaplatil i s bratrem a bylo to super se do toho vrátit. Ale jak říká Tul. Spousta mechanik je dnes překonaná, a kdyby tam nebyla ta nostalgie, tak bych na ně nejspíš nadával. Za vyzkoušení ale stojí - hlavně, když ten poplatek umožňuje hrát obě verze.
@Karasman (12.06.2021 18:55): Pokiaľ chceš hrať primárne sám, aby si si plnil questy, riešil príbeh, preskúmaval prostredia a hral dungeony, tak je lepšie hrať normálne wowko. Má oveľa rýchlejší levelling, menej grindu, dungeon finder na rýchle nájdenie partie na dungeony. Classic je oveľa pomalší, viac grindu a viac hardcore (vanilla wow bolo ťažšie a zdĺhavejšie, než po príchode datadiskov).
Vždycky jsem chtěl WoWko zkusit, ale když tenkrát vyšlo, tak jsem si o nějakém internetu doma, případně penězích na poplatky, nechat jenom zdát. Dnes už se mi do toho nechce, protože je ten svět obrovský a už nemám tolik času ho celý prošmejdit. Proto mě zaujala možnost hrát "classic" formát. Zkoušel jste ho někdo? Vyplatí se platit si poplatky jen kvůli classicu? Ne že bych na to neměl, ale i tak mi přijde ta cena dost vysoká, tak jestli tam ten faktor zábavy pořád je (v solo hraní).
@Molceon (04.06.2020 18:36): Přesně tak pamatuji na archimonda v Hyjalu ? :D Jak padlo něco mně díky rollu a ten, co měl lepši EQ se mohl posrat 6 hodin raidu. Někdy jsem chodil do práce jen s 3h spánkem. NErvy, pláč a radost.

od Wotkl jsem to nehrál. Měl jsem addony třeba na to težení v té hoře zimní ted nevím název, ke se respawnovaly sutry, jako mazec to byl.

Přišlo MMO Rift to bylo taky zajímavé pak GW2, které bylo top, ale nikdy jsem tam nenechal kus zivota. Protože wow prostě bylo nadčšasové :).

Pamatuji v outlendu, jak jsem expil usnul jsem za jízdy na mountovi 60% :D nebo nějak tak.. Sralo mě to upřímně, že to všechno všude dlouho trvalo. Díky za mága právě.

Nejdéle, co jsem v kuse expil bylo snad 23,5 hodin než jsem usnul totálně jsem tenkrát odpadnul :D v nějaké lokaci pamatuji si to mlhavě blízko hlavního města neutrálního outlandu, nebo nějak tak.
@Molceon (04.06.2020 18:36): Však som aj napísal, ja nepopieram, že ten sociálny aspekt je tam silný a pre človeka má hodnotu. Mňa tiež bavilo vykecávať s ľuďmi v gilde a s kamarátmi z iných krajín chodievať dungeony a pritom vtipkovať. Len toto všetko mali aj TBC a WotLK a dizajnérsky mala vanilla ešte veľmi veľa chýb a nedostatkov, ktoré vychádzali aj z neskúsenosti autorov v tej dobe. V mnohom hre chýbala dynamika a tam kde chýbal príbeh, bol grind.
Dnes samozrejme máš tiež grind a môžeš farmiť reputácie a equip a neviem čo, ale prebieha to rýchlejšie, dungeony nie sú tak pomalé a stihneš ich oveľa viac za večer. Keď začala karanténa som si predplatil po rokoch znova Wow a najpr som šiel od lvl. 1 novú postavu a až asi okolo leveli 85. som switchol na môjho maina. Chcel som to znova dostať do krvi, ale zároveň viem, že už nie som študent na VŠ ako pred tými vyše 10 rokmi a nemám čas ani chuť, ísť jeden dungeon celý večer. Je pravda, že tie neskoršie datadisky boli horšie, Cataclysm trochu doplatil na to, že veľa práce bolo na revamp a technický upgrade sveta, čo sa individuálne nedá až tak oceniť a Mists po Lich Kingovi a Deathwingovi so svojimi veselými zvieratkami a farmville questami boli dosť úpadok. A reputation grind tam bol tiež hlúpy (v porovnaní s tým, ako sa reputácia získavala napr. vo Wotlku).

Tak my sme kedysi používali ešte DKP v gilde na prerozdelovanie lootu z raidov. A pamätám si ako phoenix mounta z Al'ar vyhral najväčší douchebag z gildy. Aj na progressovanie raidov, počas Wotlk som bol v jednej z dvoch aliančných gíld, ktoré súperili o PvE prvenstvo na realme. Boli to krásne časy, ale ani ten sociálny aspekt by nestál za to, keby ma herné mechanizmy nebavili. Vo Vanille sa dosť nadrieš pre kraviny a tie questy sú tam väčšinou fakt zlé a aj nezaujímavé, ak sa nejedná o endgame content.
@Tulareanus (04.06.2020 13:21): Jenže to je wowko, to bylo vždy grind, moderní wowko sice proletíš do 120 snadno, ale pak když chceš hrát raidy na urovni, tak tam necháš kvůli grindu život, jen se grindí něco jiného a můžu ti říct, že ti pak Classic přijde víc casual friendly.

Jinak jako classic beru i mnohem lepší TBC a Wotlk, kde wowko skončilo a vlastně i blizzard se zaprodal pro activision.. Na classicu dělali lidi, kteří sami hráli MMO a ten socialní aspekt je tam fakt nadčasovej a ani dnešní hry nejsou schopny vytvořit svět a prostředí ve kterém by se lidé potřebovali natolik jako v classicu.

Jak už tu psal Fildas, ten socialní aspekt některým lidem zařidil budoucí přitelkyně, manželky nebo kamarády.. je to přesně o tom co od hry očekáváš a asi jsem velkej uchyl, ale mě prostě nevadí pěšky šlapat přes celou mapu pokecat s NPC, nebo se zakecat s randomákem, protože neví jak má dokončit quest.

Ten pocit, když konečně padne epickej meč, ty ho vyhraješ, protože rollneš v chatu největší číslo (občas je skrz to drama v guilde) a pak hledáš enchantera se kterým smlouváš o ceně... to je něco co už je v moderních verzích wowka minulostí a ztratito to pro mě atmosféru.
@Tulareanus (04.06.2020 13:21): Díky téhle hře jsem přišel o kus života :) a zameškal jsem tolik her kvůli ní. Nekonečné hodin grindování, raidení, reputace eq, prachy na mounta, někdy i na opravy na zbroj třeba warrior. Bylo to šílené.
Je faktem, že díky té hře jsem přišel o panictví :D.

Ta hra mě tenkrát tak vtáhla, že jediné, co mě zajímalo, kdy budu mít 70. Nebo nekonečné hodiny prodávání na aukcích. Mohl bych navyprávět, jak jsme levelovali postavy, procházely dungy a veci pak házely na aukci. Nebo, jak jsem si se svým mágem dělal žrádlo a pak si ho dával své postavě, abych nemusel kupovat drahé potky myslím, že za gold.

Nemluva o krádeži postavy, vyloupení guild banky. Mělo to své kouzlo skoncil jsem u wotkl :) bohužel.
@Molceon (04.06.2020 09:06): Classic som hrával v časoch, keď to bola Vanilla a hoci prvotne som bol nadšený, lebo Warcraft ako MMORPG, tak neskôr som si už povedal a platí to dodnes, že stačilo. Vanilla mala najhoršie questy - najnudnejšie v podstate bez príbehu, stereotypné a plné grindu zabi x kusov nepriateľa alebo dones x kusov predkožiek zo špecifického nepriateľa, pričom droprate bol veľakrát katastrofálny. TBC a hlavne WOTLK boli absolútnym vykúpením oproti Vanille. Aj kopec dungeonov bolo otravných pre viacnásobné hranie (napr. Maraudon, Blackrock Depths, scholomance) a hra bola neskutočne pomalá a to nielen pre pomalého mounta od lvl. 40., na ktorého bolo opäť treba farmiť, aby mal človek peniaze, ale aby to bolo pomalšie tak veľa questov a hlavne questy na ability posielali hráča z jedného konca sveta na druhý (aquatic form u druida, hellsteed u warlocka) a to trvalo tiež strašne dlho a ten pomer zábavy nebol na ten nutný čas dostatočný. Nehovoriac o tom, že farmenie reputácie, najmä u endgame frakcii bolo až katastroficky pomalé a otravné (hydraxian waterlords, argent dawn, cenarion circle, zandalar). Človek už ani nevie, koľko v tej hre nechal času, kým sa k niečomu dopracoval. Hoci áno, z nostalgie ju tiež mám rád a stále je to najlepšie MMO, ktoré som hral, ale tie prvé dva datadisky hru posunuli niekam úplne inde.
Nedávno som si zaplatil po rokoch WoW a veľa toho, čo píšeš je pravda, ale vďaka instancovaniu máš vždy družinu alebo sa dajú relatívne hrať v pohode aj battlegroundy. Goldy sú tam v inflácii, ak chceš veci, tak ich aj minieš, nie je to o tom, že by si ich nemal na čo použiť. Máš veľa rôznych vedľajších aktivít a daily questov.
Jediné, čo mi chýba (a to nebola len vec vanilly, ale mali to aj neskoršie datadisky) je ten sociálny aspekt hry a predcataclysmové talentové stromy. Ostatné veci si môže vanilla nechať, neprosím. :)
Moderní wowko na oficialním serveru je už spíš akční klikačka, svět je instancovaný s jinýma serverama tak, aby se vždy udržel dostatečný počet hráčů, seznamování nemá tedy žádnou váhu, při expení vlastně ani pomoc nechcete, protože jste prakticky nesmrtelní. Odměny a goldy dostaváte jak na běžícím pásu za každej prd, celkově je udělaný tak aby jste ho měli rychle za sebou a mohli se pustit do raidu a mythic+ kam blizzard směřuje svoji snahu.
Kouzla dostáváte automaticky včetně jejich urovní, Mounti jsou za symbolickou cenu. Talentový strom je osekaný a celkově je expení hrozný zážitek, který drží nad vodou dobře zpracované questy.

Classic nadruhou stranu je socialní hrou, nabízí svět bez moderních prvků, nepřipojuje cizince z jiných serverů ani v něm není žadný dungeon finder.. vše je o komunikaci a o vztazích mezi hráči.
Questy jsou těžké, časově náročné a každá pomoc se cení. Zlata máte věčně málo, používá se na tolik věcí, že budete furt šetřit na každou maličkost, od kouzel po mounta či enchant, potiony.. vše má svoji cenu a váhu.
Expení je náročné, zdlouhavé, ale odměňující.. vybavení se nikde neválí, takže každý kousek vám zlepší náladu na pěkně dlouho..
Pokud jste fanoušek starých rpg a dračího doupětě, tak budete mít ke classicu blízko.
@Gran (19.03.2020 17:08): Mne stačil "classic", keď som hral kedysi vanillu, ale ako začali prichádzať datadisky, tak questy a levelovanie bolo v nich rozhodne lepšie. Aj teraz hrám normálne, bez classicu.
Nejak som dostal chuť sa znova do toho po rokoch na mesiac pustiť, vzhľadom na súčasné podmienky reálneho života. Nechcel by sa niekto pridať? Chcem si dať novú postavu od lvl 1 a pekne ísť postupne obsahom, ale nie classic.
@Sadako (28.08.2019 13:29): tak nasral/nenasral - prostě doba se vyvíjí, a je to jiná firma než před 10, 20 či 30 lety. U datadisku to bylo skoro pokaždé, že spoustu lidí naštval. a Mobile Diablo - spíš bych počkal , jak to dopadne až to vydají. Mobily dneska tahnou víc jak konzole.

Co se týče nostalgie - tak si právě myslím, že se z Classicu stane barevný chat - lidi budou víc roleplayovat a spíš si cestu nahoru užívat, než se honit za endgame.
@Kunick (27.08.2019 12:50): Ochota platit u některých může být, ale popravdě si nemyslím, že by velká část lidí hrající na neofiko serverech přešla trvale na ty oficiální. A čistě technicky, Blizzard spoustu svých zákazníků nasral ohlášením Diabla na mobily a poslední WoW expanzí, takže bych se nedivila, kdyby se vanilla WoW udrželo klidně ještě dvacet let (ostatně, afaik stále možno hrát Ultimu Online...), ale bez toho, že by to Blizzard mohl kasírovat.

A u lidí, co vanilla nikde nehrají a chtějí tam lézt z nostalgie jsem dost zvědavá, jak přežije nostalgie srážku s realitou +15 let. Tj. MMO jsou dnes mechanicky a uživatelskou přívětivostí někde úplně jinde a zejména časová investice vanilla WoW - spoustě lidí, co hráli vanillu, je dnes přes 30 a mají sice prachy, ale taky hromadu jiných her a podstatně méně času - je dost velká.
@Sadako (27.08.2019 00:48): tak myslím, že dřív ukončí moderní WoW, než tyhle Legacy verze. Přece jen Si dovedu představit, že lidé. kteří to tenkrát hráli budou ochotni platit víc, než dnes dorůstající generace.
@pajmič (26.08.2019 23:53): Celé WoW ne, jenom spustili servery, kde je pre-TBC WoW, včetně grafiky, skládání grup do dungeonů a raidů, skill trees apod.
Zajímalo by mě, jak dlouho se to udrží v nějaké alespoň trochu životaschopné rovině.
8 tisicova fronta na jednom jedinym serveru, hodina pred spustenim wow classicu
Heh po 8 letech ozivili freecko Anthoria.... toz jsem lognul a zavan nostalgie nad davno mrtvou herni postavickou :)