Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bellerofontes (14.10.2023 22:55):  "parazit přitáhne již povědomou zbraň a v podstatě ji umožní hostitelovi užívat, potažmo ji užívá za jeho spolupráce, to už nechává jakési indicie"  ok, to je pravda, takze parazit je ten prvni typan, ktery nezemrel, ale zmutoval. Potvrzuje to i zacatek, kdy se prvni probudi parazit uz v mistnosti se sajrajtem (cili kdyz zacnes hrat je to flashback) a pomoci prostrihu je videt, ze se taky puvodne zrodil ze Zdi, jenom nejdriv hodil drzku do lokace Assembly, kterou druhej typan obesel zvenci, nez do ni vstoupil ve vyssim patre. V tom pripade ty parazity vyrabeji a na konci se ho evidentne mas zbavit, kdyz je na to pripravenej operacni stul v Polis. Pak ale porad nechapu, proc se ta mutace v parazita tvari jako nehoda, kdyz Polis je nastaveny na to, ze tam dorazis v tomhle stavu. Tezko to bylo asi naplanovany tak, ze: "hele, na tyhle polovine zdi ty kokoti vzdycky spadnou dolu, na tyhle to vobejdou a na konci se uvidi, kdo astralne vycestuje nebo kdo se nazere"
jezis to ja jim nezazlivam nic
Srbsko neni pro indie hry Britanie a srali se s tim skoro deset let, je to proste jen moc kratky a bez nejakej ambici v hratelnosti, oboji zminuju v komentu, ja jen fakt fakt fakt tenhle cinematickej styl zeru, nahrazuje mi filmy, ktery jsou oproti hram jako medium mrtvy
artbook sem nekde ukrad v .pdfku
@Syndrom (14.10.2023 23:22): Jasný. Já Scorn vykládám pouze na základě vlastního runu a toho, co se v něm (lineárně) dělo; i pokud by v pozadí mělo stát nějaké zajímavé a propracované univerzum, jaksi mě to nenakoplo, abych se o něj dále staral. Protože ve hře nebylo. Z toho důvodu mi i bylo jedno, jak je to s tím parazitem: ve hře je to podané tak, že se kdokoliv z vývojářů v rámci nepřiznaného retconu - podle toho, jak se vyspí - může do budoucna přiklonit k čemu chce. Vnímám to tedy jako pro mě úsměvnou, lehce morbidní kuriozitu.

Po dohrání jsem nicméně z celé hry a jejího vývoje cítil jakousi bezradnost - že fakt extrémně zápolili, jak z těch úžasných krátkých videí a vizuálních nápadů splácat něco, co dostojí videoherním standardům. Tohle vývojářům zazlívám ze všeho nejvíc. Nechal jsem to na sebe působit, ale nesebralo mě to, abych si pořídil artbook, nebo si vyhledal, co to je Crater Queen.
"jako možnost je to úsměvné" primo k popukani hele :)
"Crater Queen (před tvým komentářem jsem netušil, že se tak jmenuje)" je to v artbooku, jedinym oficialnim zdroji, ktery ti pomuze s interpretaci hry co ja vim, i kdyz je to jenom brozura
jasne v tom tkvi cely princip naznakove narace plus ten vecne roztomilej bonus, ze si nad tim lidi lamou hlavu a autorum jen staci drobit, ale nerek bych, ze u Scornu je to ten pripad, oni sami priznavaj, ze nevi presne co se stalo a sli hlavne po abstraktnich motivech - jako je bezne u malby
@Syndrom (14.10.2023 21:16): Nerozhodnutelnost jsem nezmiňoval nadarmo, těžko se to bude nějak potvrzovat či vyvracet, ale jako možnost je to úsměvné - parazit přitáhne již povědomou zbraň a v podstatě ji umožní hostitelovi užívat, potažmo ji užívá za jeho spolupráce, to už nechává jakési indicie - a taky to ladí s tématem hry, kdy jako biologická entita, která měla to štěstí neštěstí, že je mobilní a člověka připomínající, zmutuješ v něco docela odlišného.

Když se vrátím k tomu, co jsem psal hned v prvním příspěvku o nelítostném a nesmyslném koloběhu - během celýho putování narazíš na několik stvoření, které mají různé podoby a ne vždy schopnost vzdoru, ale patrně jsou "živé" a zranitelné. Asi nejnázorněji to předvádí tvor, s jehož pomocí si na začátku otevřeš bránu, brutální odjezd od Crater Queen (před tvým komentářem jsem netušil, že se tak jmenuje) či rozmašírování zdánlivě indiferentních človíčků, kteří vzápětí ožijou a zkouší se bránit.

Úplný konec, když se kamera vzdálí a z hráčova avatara je jen další kejda na cestě, míří podle mě přesně k tomuhle - jsi jeden z nich a i parazit, na pohled další svinská potvora, je jen přechodné stadium jiného organismu, zrovna jako ty. A náznaky, že parazit byl právě mutací původního avatara, který se v závěru sjednotil se svým následníkem v obdobně monstrózním aktu, tím pádem dávají smysl
.
@Bellerofontes (14.10.2023 20:50):  "jestli v tom prvním úseku, než avatara zaleje chemický sajrajt, ovládáš stejné tělo jako v následujícím úseku"  jo, podle me jsi tady chcip a v lokaci Stena je to jine telo, ale ta mutace puvodniho mi nesedi, protoze vyleti sajratu je technicka nehoda, kdezto parazit je zakomponovan obecne do hlavni linie pribehu
@Syndrom (14.10.2023 19:58): Mi připadá, že není vůbec jisté - a vzhledem ke konci bych řekl, že v tý nerozhodnutelnosti tkví vtip, který si člověk uvědomí až zpětně -, jestli v tom prvním úseku, než avatara zaleje chemický sajrajt, ovládáš stejné tělo jako v následujícím úseku, kdy se probudíš z vajíčka, nebo ten první naopak zmutoval v parazita, s nímž úměrně postupu ve hře srůstáš. Pak je otázka, kdo je protagonista, okolo kterýho se to celý točí; jenže právě tahle otázka není provakativně ani zajímavě podaná. 

Kdyby si hra držela silný důraz na jednoznačný solipsistický pojetí, tak bych v tomhle neměl námitek, ale tam je to právě narušovaný - "přirozeně" - z obou stran, jak začátkem, tak koncem, kde už máš homunkula, sdílení těl skrze jakýsi neurovlákna i opuštění první osoby.
@Bellerofontes (14.10.2023 19:40):  divam se na to opacne = egocentricky - celej system a jeho ucel se toci kolem protagonisty
pro me spis malost rozsahem nez obsahem, kdyby to bylo tak o tretinu delsi, predpokladam, ze by i struktura vypraveni byla vic slozita
@Syndrom (komentář): U mě při hře převládala "vegetariánská" interpretace, kdy při zbytečné cestě zraňuješ a zašlapáváš jinačí, vesměs oněmělé tvory (a že tam je dost momentů, kdy mi z toho, co avatar provádí, nebylo příjemně), abys nakonec sám zanikl v nelítostném a nesmyslném koloběhu.

V každém případě tvrdím, že Scorn dojíždí na bolestnou mělkost a nesoustředěnost: ve hře, v níž není jasné, koho ovládáš (hostitele? parazita? oba zvlášť před jejich spojením?), takový závěr nevzbuzuje otázky, pohoršení nebo zvědavost dozvědět se víc. Hrátky s perspektivami a vyprávěním, nebo perspektivou individuální, která je ohrožená smrtí a mutací - nic z toho tu není ani pořádně rozpracované, natož dotažené. Největší zklamání, že to díky tomu nepůsobí vůbec tíživě.
Docela by mě zajímalo, jak vnímáte příběh té hry, o čem to mělo být, jeho vyznění? :)
Prišla stuhou previazaná škatulka. A v nej bola ...... knížonka!

Koncom októbra/října som predobjednal, včera došla. Asi nejaké problémy pri výrobe, netuším.
Obsah knihy je zhodný s PDF-kom, čo dávali k deluxe-verzii hry. Nemá nič naviac.
Chcel som to mať vo fyzickej forme. S kvalitou som spokojný.
@kristmeister (07.11.2022 18:48): Súboje boli dobré, ja som s nimi nemal najmenší problém. S tou prvou nablízko som sa cítil skoro jak votrelec s výsuvnou čelusťou :D Ten maličký tvor mi stihol vždy len zamávať krídelkami na dobrú noc. 

Pri tom velkom som sa motal aj ja chvílu, hej. Ale jak šmíroval furt!!! :) uff, neprijemné. Inak, pripomínalo ti to monštrum niečo? Ten jeho krk + hlava? Si vravím, že kde som niečo velmi podobné už videl...hmm?...jasné!!...v Evil Within 2, bol taký dosť podobný šmírák-boss, s bieleho slizu.
@Paliason (07.11.2022 13:23): Mě se ty souboje líbily, akorát mě štvalo, že jich bylo málo a ten granátomet neměl užití skoro vůbec. Jinak mě akorát nudila ta pasáž s tím obřím monstrem. Ne že by tomu nechyběla atmosféra, ta byla supr, ale za boha jsem nemohl najít ten poslední tunel :D
@kristmeister (19.10.2022 15:55)
No ja som dostal presne to, čo som chcel, ba dokonca je to ešte ponurejšie, než som čakal.
Mne by stačilo len chodiť, obzerať a riešiť hádanky. Strielanie v takej velkej miere tam ani nemuselo byť.

Trochu sklamaný som bol akurát z malého počtu hlavolamov a tej krátkosti hry (za 6,5 hodiny som to dal - druhá polka hry mi ubehla akosi rýchlo) Nezažil som ani na chvílu nejakú nudu alebo frustráciu. Aj tie tažkopádne súboje pasujú k takémuto adventúrnemu štýlu hry. Tie príšery sú blbé ako táčky, tak museli to vykompenzovať pomalým pohybom a nabíjaním, aby to nebolo extrémne jednoduché. Negatíva v pohode prehliadam, vzhladom k unikátnemu zážitku. 

Mám prečítaný aj ten artbook, veľa vecí tam je vysvetlených, ako sa nad účelom a funkciou prostredia  tvorcovia zamýšlali. Nedalo mi to, a s tými poznatkami som to rozohral znova. 

A na nemeckom Amazone sa bude dať kupiť ten artbook aj v papierovej forme:
Scorn: The Art of the Game
@Paliason (19.10.2022 09:36): kurňa, já chci bejt taky takhle nadšenej :D to je snad poprvé, kdy já jdu proti proudu. Vždycky jsem byl takový ten chronický liker, protože mě stačilo, aby mě hra zabavila a už jsem jí házel zelené hodnocení, ale asi stárnu :D
Ja som zatial dosť nadšený, mám 4 hodky za sebou a podla achievementov som len asi v polke.
Sa mi o tom včera vnoci aj snívalo :)
Takéto niečo som si dlho predstavoval, keby niekto spravil v tomto depresívnom svete. A podarilo sa.
To, že tam niesu žiadne denníčky po kútoch a je to úplná neznáma, je pre mňa plus.


@Karasman (18.10.2022 21:32): tak to nasere takáto vec. Zase ale teraz, kež už vieš, čo-kde-ako, to prejdeš rýchlo.
To mi takhle jednou kamarád omylem rozehrál znovu Assassins Creed 1 když jsem měl sejv u posledních bossů a vše se tak smazalo. :D
@Dlaha1 (18.10.2022 08:11): Já jsem neřekl, že tam není žádný příběh. Jen jsem řekl, že je nulový. Je to i díky způsobu "vyprávění", ale i když se tím nějak prokousáš, tak z toho nevyjde nic zajímavého. Všechno je zahaleno v mlze nevědosti a odhadovat z těch chabých náznaků, co tím chtěl autor říct. Takhle já si dobrý příběh nepředstavuju. Ale Scorn neselhává jen ve slabém příběhu a vyprávění, ale ve většině prvků, které se dají shrnout do slova gameplay.
Tak dementnější save systém, aby člověk pohledal. Celou dobu jsem jel systémem zapnu hru, kus odehraju, ukončim hru a příště pokračuju od místa, kde jsem skončil. Právě jsem nezvládl jeden souboj a ještě než jsem umřel, tak dávám menu a načíst poslední pozici s vědomím, že je to ta, do které jsem se před pár minutami loadnul. Ale načetlo mi to pozici před dvěma dny o několik hodin zpátky a nic novějšího tam není. Kdyby to aspoň nemělo tak pitomý souboje, tak to proběhnu, ale takhle se mi do toho už vůbec nechce.
Vizuál je geniální. Gameplay už tak zábavný není, ale celkově to co se děje na monitoru je rozhodně zážitek.

Je tedy trochu blbý vrátit se k tomu po třech dnech. Ideální by to asi bylo dojet v kuse pokud je to na pět hodin.
@Roman_Svoboda (komentář): To je strašně zajímavý. Přemýšlím kde se bere to očekávání, že Scorn bude vyprávět příběh tím stejným tuctovým způsobem jako mainstream? Ta hra je jeden velký puzzle a to včetně příběhu. Úplně jiný narativní žánr (který není pro všechny). I díky tomu je to tak neokoukané. Ale říct, že tam příběh není, protože ho nedokážu vstřebat, je asi podobně fér, jako hodnotit NHL, když nemám rád sporty. Přitom Scorn podřizuje příběhu a lore vše. Samozřejmě to netrvalo dlouho, už se objevují rozbory.
Jinak jsem učinil pár zajímavých poznatků.

V části, kdy vložíte takový ty obří svítící koule do toho sloupu, tak z něj pak vytryskne nějaký semeno a vaší postavu to zaplaví. V tom momentu se vylíhnete z nového vejce, přičemž ten parazit, který se na vás po chvíli přisaje je původní postava, která zmutovala díky tomu semenu. A druhá věc , které jsem si nevšiml napoprvé, tak když zmáčknete inventář, tak ty věcí drží ruce parazita a ne vaše.
@Korbitch (15.10.2022 13:31): Jo, to si můžeš i nastavit, kam se to má defaultně instalovat. Mně se ale nějak rozesral celej Microsoft Store, nemohl jsem pak ani nainstalovat Xbox appku. Ale hádám, že tohle nebylo naposledy, co jsem musel něco podobnýho řešit. Je to příšernej software. Sice je hezký, že si můžeš nově vybrat složku, kam chceš instalovat, ale stejně ti zasere oddíl neodstranitelným bordelem typu WindowsApps, apod.
@BUMTARATA (15.10.2022 12:58): Asi tušim proč. Zatímco Scorn, MFS nebo Forza 4 se na začátku stahování ptají, kam to chceš nainstalovat, tak Forza 5 z nějakého důvodu ne. Výchozí disk je tutově systémový C a na něm nemám místo, tudíž mi to hodí chybu. Nejspíš teda... Ptá se tě to, kam chceš instalovat?
@Karasman (15.10.2022 08:15): Jako jo no, hlavně podle googlu act 5 měl mít 2 hodiny a já ho zfoukl za půl, tak nevím, co tam ti lidi dělají :D

@Dlaha1 (15.10.2022 10:39): Já to taky nechtěl rushovat, ten konec přišel úplně znenadání. Nicméně jestli takhle nad hrou přemýšlíš, tak z toho konce se ti bude už doslova čudit z hlavy, ten jedinej mi nedá spát :D
Včera jsem rozehrál a jsem nadšený, že něco takového vzniklo. Můžu jen doporučit dát si na čas, přemýšlet, pravidelně hru odkládat. To největší blaho zažívám, když si skládám historii oné mimozemské rasy. Scorn se hraje dobře, ale nejlepší je kolik dává potravy k imaginaci. Od rána mi klíči v hlavě myšlenky, lokace získávají důvod a význam, a čím dál tím víc mě z toho místa mrazí. Tohle se nesmí rushnout. Budu si muset pořídit artbook.
@kristmeister (komentář): Čože? Tak to si teda pekne rýchlo zmákol :)
Ja som mal čas včera akurát pustiť hlavné menu, ale iné povinnosti ma volali. Tak až zajtra sa na to vrhnem, a uvidím čo to so mnou urobi.
Tyjo, von už to dopařil, to je týpek... :D Pěknej koment, ale vcelku mě zklamalo, že mě toho vlastně moc nečeká, také jsem čekal víc, než že to bude pár hodinový walking simulátor. Potenciál tam byl.
@Pluto (14.10.2022 21:28): Zezačátku jsou jen puzzly, až se pak dostaneš k bouchačce, tak už hra začne sypat potvory. Teď ve čtvrtém aktu byl jeden velký puzzle a potvor v okolí až zbytečně moc. Mě osobně by to nevadilo, ten pocit ze střelby je celkem satisfying, ale těch nábojů je opravdu málo. Máš sice ještě možnosti jako utéct anebo je dodělat základní zbraní, která nepotřebuje munici, ale....jednak se do těch oblastí budeš vracet a ta zbraň bez nábojů je pěkně na chuj.
Tak co nějaký dojmy? Já jsem už v pátém aktu, což je vlastně poslední podle googlu, nahráno 4 hodiny. U prvního puzzlu jsem se docela zasekl, protože jsem tak nějak netušil, co ta hra po mě vlastně chce anebo jsem ještě moc mladej na tyhle přemýšlecí hry :D Jinak na můj vkus je tu moc přemonstrováno vzhledem k tomu, kolik hra dává munice a healingu.

Jo mimochodem, překladatel s tímhle musel mít takový práce. Doslova v tý hře jsou tři slova, když nepočítám menu xD
@BUMTARATA (14.10.2022 19:10): A píše ti to: Na naší straně vznikl problém nebo něco takovýho, že? Mě zase nejde stáhnout Forza.
Co se týče tohoto, nebude to nakonec můj šálek kávy. Přijde mi to jen jako puzzly bez příběhu v humusným prostředí.
@BUMTARATA (14.10.2022 18:44): to je trochu overkill ne?

Taky se na to chystám. Vlastně o tom nic nevím. Jen že to má grafiku inspirovanou Gigerem, ale to mi překvapivě asi stačí. Super že je to v GP. Už mi tam od června visí za 25 Kč a schovával jsem si to pravé na Scorn a novej Plague.
A mně to pro změnu nešlo nainstalovat, tak jsem přeinstaloval systém, miluju ten jejich software.

Večer se do toho pustím!
Jsem se těšil, jak přijdu domů z noční a hned na to vlítnu a oni to odemknou až v 11 hodin, peeposad.
Jestli se tohle povede…

But keep your eyes open – the game won’t show you any sympathy if you miss something important on your uneasy travels. Everything has a reason and purpose – you just need to work out what it is.

tak budu zítra hýkat radostí!
@M.a.t.t. (03.10.2022 13:33): Mne sa jeho remaky Halloweenu dosť páčili, urobil to po svojom a nesadne to každému, Ale aj povodné sú dobré. Veď ok, individuálny pocit diváka :)
Hlavne som mal na mysli House of 1000 Corpses, Devils reject, 3 from Hell, Lords of Salem, to sú parádne kúsky. Aj 31 bol fajn.

Ale aby sme neodbáčali úplne od témy, tak dám tip na dokument o Gigerovi, kto nevidel: Dark Star (2014)
Natočené na sklonku jeho života. Mal už podlomené zdravie, ledva chodil, moc toho ani nepovedal. Prevážne zábery z jeho domu (zapratané to tam mal komplet až na povalu), ako ho príde pozrieť pár priateľov, pomáhajú mu s administratívou a tak...proste taký bežny život a nie nonstop len Alien. Fakt super. A na konci ešte dojemná podpisovačka s fanúšikmi.
@Paliason (03.10.2022 13:15): Síce nemám jeho tvorbu napozeranú a uznávam, že nie som priamo jeho cieľovka, ale potom ako sprasil aj scenáristky oba filmové Halloweeny (a to tam fakt niekomu nová Laurie prišla ako dobrá castingová voľba?) musím vyjadriť značný nesúhlas. :)
@kristmeister (03.10.2022 10:12): možno napr. deravú dušu na bicykli by nevedel zalepiť :D
Ale tak áno, hudobne pár hlbokých zárezov spravil - aj v kapele, aj sólo. Potom skúsil film a tam sa našiel úplne. Má dobré nápady aj vizuál, a dobrých hercov si vie vybrať.
@Dlaha1 (29.09.2022 22:37): Toto je už pár rokov u mňa očakávaná hra Nr.1!
Už som chcel nadávať, že to zas odkladajú... :)) Paráda, nevídaný jav, toto posunutie skôr.

Sa mi pripomenula teraz aj spomienka, ako som cca. 10 rokov dozadu dal zopár pív v tom Gigerovom bare v švajčiarskom Chure a pokecal tam s barmankou.
No proste tešim sa, čo s toho nakoniec vyleze.
Moje pozornost se opět zaměřila na Gigera a jeho tvorbu. Alien a svět, který Giger stvořil, mě vždy fascinoval. A tak jsem si říkal, jaké by to bylo se v tom světe ocitnout, procházet jím a odhalovat ho. No a přitom jsem (znovu)objevil Scorn. Já doufám, že tahle hra vyjde a dopadne to dobře. I když jisté obavy mám, hlavně co se týče herní náplně, aby to nebyla nuda.