Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AZbest (18.10.2025 16:46): Taky nejsem zrovna velký příznivec procházení těch samých lokací pořád dokola, to mi přišlo přijatelné jen u Max Payne 2, ale tam to bylo dané tím, že průchod závisí jen na mých schopnostech - ne na nekonečném grindování a naději, že TEĎ UŽ MI SAKRA Z DIABLA MUSÍ NĚJAKÝ DOBRÝ PŘEDMĚT PADNOUT (nepadne).

Hell jsem zkoušel projít jednou a když jsem se svým Nekromantem umíral už v Den of Evil a zjistil jsem, že bych musel opravdu hodně studovat, který bodík kam investovat a pak si ještě zjišťovat, kde jaký nepřítel mi tento build nabourá, tak mě chuť do hraní přešla.

Ale v téhle souvislosti jsem si vzpomněl na Revenant, toho bych po letech taky zkusil. Pamatuju si, že mě tam bavilo, že si hrdina levelováním odemyká i nové pohyby a komba a není to jenom o číslech.
@AZbest (18.10.2025 18:07): Že je potřeba diverzifikovat skilly bych ještě odpustil, že jsou některé buildy na Hell prostě nahovno ne, nebo že s tebou může vyjebat rng na nepřátele imunní na všechno co umíš - to není pozitivum, ale prostě známka nevyváženého designu. A grind je samozřejmě zápor největší. Ten je core gameplay snad u všech online her, no ve víc lidech se to aspoň trochu líp snáší.
@AlieN (18.10.2025 17:32)

Imunity robia Hell hellom. Nútia taktizovať a diverzifikovať. A grindiť.
Tiež som prvý krát opúšťal Nightmare s tým, že som majster sveta. Na Hell-i ma potom upratala hneď Blood Raven v prvom akte. Po asi 20 neúspešných pokusoch, kedy som si na nej vylámal zuby, som zistil, že môj build nie je vôbec postavený múdro. Takže celé znovu.
Nemyslím, že išlo o to, donútiť hráčov hrať multiplayer. Aj keď uznávam, multiplayer je v Diablo II veľmi prominentný.



@rikuhahl (18.10.2025 17:43)

Nejde úplne o "vyššiu obtiažnosť" hoci tá tam samozrejme je. Skôr o "New Game +". Resp. v prípade Diabla, "New Game ++", pretože Nightmare je len medzistupeň. Sranda začína na Hell. Až tam sa naplno ukáže dôležitosť stats, resistances, atď.
@AZbest (18.10.2025 16:46): těžko říct jestli je nejlehčí obtížnost jen menšina zážitku. Obecně nemám na hrách rád, když se musí procházet to samý v jiný zemi protože jsem už všechny lokace a příšery viděl. Dohrál jsem hru tak 20x možná, ale až letos jsem pocítil potřebu pokračovat na Nightmare. Vyšší obtížnosti za mě přidávají tak třetinu zážitku :) Ale každý to vnímá asi jinak ;)
@AZbest (18.10.2025 16:46): Ty imunity na Hell jsou největší sračka, nechápu proč to tam Blizzard cpal. Snad aby donutil hráče hrát v multiplayeru, což mě jako singl hráče dost iritovalo.
Na Hell jsem hru prošel s jednou postavou, už si nevzpomenu jakou, jinak vždy končil na Nightmare a po něm radši vytvářel jiný charakter.

Javazon je extra silná, ale tbh luk mě bavil víc. Vlastně obecně, cokoli ranged je zábavnější než melee.
@John Mirra (18.10.2025 14:36)

@veselykralicek (18.10.2025 13:39)

Gentlemen,

Tým, že to balíte s ukončením Normal obtiažnosti sa fakt pripravujete o väčšinu zážitku. Pravé Diablo začína na Hell.

K tej Javazonke: Primárnym skillom je "Lightning Fury", ktorý sa odomyká na leveli 20, takže na Normal si ho moc neužiješ. Inak je to asi môj najobľúbenejší build. S rozumnou hodnotou v "Pierce" je to stroj na zabíjanie veľkých skupín démonov. S väčšími jednotlivcami je to horšie, ale dá sa to. Problém vzniká s príšerami, ktoré sú na Hell-i imúnne na lightning damage. Dá sa to riešiť rôzne. Moje obľúbené riešenie je mať ako druhú zbraň luk alebo kušu (skvelá je Buriza-Do Kyanon, ktorá je aj pomerne bežná ako loot) a vymaxovaný "Freezing Arrow". Nie je to optimálne riešenie, vždy je lepšie sústrediť sa na jeden druh zbrane. Každopádne, vypadáte, že sa vám nechce moc grindiť, takže toto je cesta menšieho odporu. S týmto buildom som prešiel aj Hell bez vážnejších problémov. Jediná výnimka snáď boli "The Three Guardians" (traja barbari v druhej polovici 5. aktu). Tam sa takmer vždy aspoň jeden z nich spawne ako "immune to lightning, immune to cold".

Obvyklý postup na Normal je maxovať jedovaté javeliny a pre luk zase prvý cold alebo fire skill. Na Nightmare potom respec-núť a prejsť na klasický "Charged Strike + Lightning Fury" pre javeliny a "Freezing Arrow" pre luk.
Happy hunting!
@veselykralicek (18.10.2025 13:39): Já to hrál poprvé u bratránka když mi bylo 11 - 12, takže u mě nejvíc vedl Nekromant, protože byl nehorázně cool :) Hned za ním byla Kouzelnice, ale za tu mi to moc nešlo, jak byla křehká, tak jsem dost umíral. A časem jsem si oblíbil i Assasinku, ta má ten skvělý zrychlovací skill, s tím se ten otravný třetí akt dá proběhnout mnohem rychleji :D

Já tu Amazonku asi zkusím s tím vrhacím kopím a uvidím - až dnes jsem se dozvěděl, že "munice do kopí" se obnovuje při opravě předmětů... já si vždycky myslel, že to má prostě omezený počet vrhnutí a nejede přes to vlak (pokud se magicky nedoplňují)... člověk se pořád něco učí :D
@John Mirra (18.10.2025 13:21): mám to stejně, vždy to dohraju na normal, a pak mě to přestane bavit a rozjezdu novou postavu.

Na druhou stranu Barbar, Paladin a Amazonka jsou jediné postavy, za které jsem to kdy dohrál. Přičemž Barbar v Diablu 2 vyhovuje mému stylu hraní absolutně nejvíc. Ani jeden aktivní skill a všechno do pasivek. U Paladina jenom Fanatismus a Bless kvůli pasivnímu bonusu k Attack Rating.

U Amazonky jsem jel vždy luk - opět pasivní skilly + ledová střela.

Pak ještě hrál Assassinku, taky je on pasivní skilly, ale za tu jsem to vlastně nikdy nedohrál..
Ještě nikdy jsem to nedohrál za Amazonku, Paladina a Barbara. Teď mám chuť si to znova zahrát, nejvíc mě láká ta Amazonka. Běžně to dohraju na normal, načež mě to přestane bavit, takže řešit build asi nemá moc smysl... ale koukám, že "Javazon" je prý docela dobrá/jednoduchá/zábavná i na normal. Je to tak? :)
@AlieN (12.03.2025 18:33): Popravdě, po v té době dohraném Ravenloftu s 320x200 (na 23 palcovém monitoru) bylo rozlišení Diabla II zcela bezproblémové :)).

Ale pokud remastr umí i to přepínání do původní verze, je asi lepší volbou.
Nehrál jsem remaster, ale ten nabízí i původní zobrazení, takže určitě hrát ten a uvidíš, jestli se ti nějakou bláznivou náhodou nebude líbit původní hra :) V každým případě si hru nejvíc užiješ za Barbara, osobní dlouholetá zkušenost :)
@Drolin (12.03.2025 18:24): Takže hraješ na 14" monitoru jaké jsme měli tehdy? :)

@Longin (12.03.2025 17:22): Diablo 2 hratelností nezestárlo ani trochu, pořád je to skvělá hra a nebýt PoE doteď vrchol žánru. Jen už to rozlišení nevypadá moc dobře a remaster naštěstí stejně jako u Starcraftu mění vše jen k lepšímu, takže dnes není žádný důvod hrát místo něj originál.
@Longin (12.03.2025 17:22): Rozhodně remaster, na pozadí běží původní D2 (lze se do něj kdykoliv přepnout jednim čudlem), jen je lepší grafika a rozlišení. Starý D2 si neužiješ, když se ti na monitoru rozplizne to 800x600 rozlišení, budeš mít pixely jak Lego.
@Longin (12.03.2025 17:22): Tři roky zpátky jsem DII hrál, vlastně poprvé pořádně, a užil jsem si to velmi. Určitě bych nejdříve zahrál legendární originál, a možná někdy časem remastr. Ale je otázka, co hledáš - mě spíše zajímá autentická podoba.
@Longin (12.03.2025 17:22): Originál vůbec smysl nemá. Slyšel jsem od fandů žánru vícekrát, že obecně Diablo 2 nezestárlo dobře tak či tak, pokud máš zkušenost s novějšími diablovkami. Ale remaster je každopádně lepší volba.
Stydím se, ale nikdy jsem Diablo II nehrál a chtěl bych ho pokořit.
Má cenu na první hraní hrát originál nebo rovnou remaster?
Byla recenze ve Score typu "maso, krev, kosti"? Tu si matně vybavuju. Hrozně jsem u toho tehdy slintal :)
@Karasman (07.01.2022 18:06): Pro mě to byla první velká recenze na RPG! A Bulře mám nejraději. Plus tam byla soutěž o nejhorší vysvědčení! :))

Ale jasně, recenze ve Score je plnotučná a je tam vše. Ale na tom bílém pozadí je to takové... ta černá recka ve Levelu mi prostě sedla i vizuálně.
@Drolin (komentář): No nevím, chvalozpěv od Bulíře si pamatuju spíš jako nezáživnou krátkou a dost odfláknutou recku. Byl jsem Skórista, kde tomu věnovali tehdy neuvěřitelných tuším 25 stran. Level jsem si ale koupil právě jen kvůli recenzi na D2 a dost mě to zklamalo...
Hele zdá se mi to, nebo za ta léta snížili drop rate unikátních (zlatých) itemů, popř. lepších itemů obecně? Naposledy jsem to hrál... no řekněme někdy v těch letech 2000-2004, nyní ( a možná mám pouze ukrutnou smůlu) mi za celou hru (včetně datadisku) padly pouze asi 2 unikátní štíty (z toho jeden byl neopravitelný a druhý mi padl z Baala :/) a možná nějaké blbiny pro jiná povolání. Jinač to jsou v podstatě pouze modré itemy, když rapidně zvednu magic find (třebas 60%+) padají častěji žluté, zřídka pak i setové zelené, ale že by byl ten drop rate až takhle přísný, to už si nevzpomínám. Oproti jiným Diablovkám (první Torchlight, Grim Dawn etc.) poměrně kruté, pravda, že radost z takových itemů je rázem rapidně umocněna, ale dost drsné (kór bez magic findu)... mluvím tedy o normal obtížnosti, dohrál jsem to před několika měsíci se svou Amazonkou a teď zvažuji jestli s ní nejít do nightmare, popř. si střihnout druida :). Ale ten drop rate mě zajímá...
Profil resurrected stále nic? Anyway, super dojmy z alfy
https://www.youtube.com/watch?v=ecwYrinfvdM

Na controlleru se mu to hraje líp než na myši..
A jak tam zmiňuje že ten novej artstyle mu atmosférou připomíná víc diablo 1, že je to ještě temnější než původní dvojka...super
@Jab (05.03.2021 06:46): To nevim, kde tuhle informaci sebrali. Co já vim, tak remaster staré savy naopak podporovat nebude. Četl jsem to i na battle.netu. Každopádně by to bylo super, pořád je mam scgovaný.
@Jab (25.02.2021 20:12): Já Diablo II hrál jen za paladina a nekromanta. Pak přišel druhý Fallout a na blbosti už nebyl čas. Ale zkusit to znovu třeba se sorceress, té představě se úplně nebráním.
O Bloodlines II lépe neztrácet slova. Žijeme v době, kdy se RPG klasika buďto apropriuje a znásilní, anebo se na ní úplně zapomene. Korporátní kapitalism, děkuji pěkně. Prosím nereagovat nikdo.

@FildasCZ (26.02.2021 10:40): Blizzardi jsou svině. Ale udělali první Starcraft, tak jim budiž odpuštěno.
@Karasman (26.02.2021 10:47): Vydání strategie Warcraft 3: Reforged, což je remaster a Diablo 2 bude taky remaster :)
W3 nebyl remake.
WarCraft III: Reforged is a remastered edition of the 2002 real-time strategy video game WarCraft III: Reign of Chaos and its expansion The Frozen Throne
Hlavně 40 dolarů je nějakých 800 stovek cca. Za ty desítky (stovky?) hodin zábavy mi to rozhodně stojí...
@RomcaT (26.02.2021 07:55): Tak nic lepšího mě nenapadlo, pac D2 zas tak velká nostalgie pro mě není, vzasade to byla už hra co jsem hrál s furou povinnosti na krku a o nějakém bezstarostnem hraní na které se vzpomíná nemůže být řec. To mám zase teď , to bezstarostne hraní, třeba v 80ti zavzpomínam jak jsem v 50ti bezstarostně hrál, pac už na to asi neuvidím :)
@Charllize (25.02.2021 20:15): ;o))) to jsi mě dost pobavil teď ;o)

Jinak je fuk jestli nám bylo 30 nebo 15, důležité je že jsme si to všichni užili a většina z nás D2 hrálo opakovaně, zkoušeli jsme různé postavy atd. O jaké další hře snad kromě první Mafie tohle můžete říct? Jako jo, bylo to dobrou, že taková peckova hra vyšla jednou za čas a teď se to na nás valí ze všech stran. Ale i kdybych si to měla zahrát jen z nostalgie a zvědavosti tak si to zahraju. Klidně i za 40 ecek.

Kdyby jí vydali letos včas možná bych si ji dala i do výzvy ;o)
@Saruman (25.02.2021 19:50): Už tam není ten Warcraft 3 feel. Což je dobře. :) D2 jsem už hrál a to dost. S radostí si počkám, která hra dopadne lépe (zda remaster dvojky či čtyřka). Tenhle rok se stejně nejde na nic moc nového těšit. Bloodlines 2 odešel do spinkálkova a jinak jsou to samé final cuty, resurrected a definitivní edice. Tak alespoň třeba Diablo IV bude fajn. A Humankind. To už je asi má poslední větší naděje tenhle rok.
@Cathan (25.02.2021 19:54): 40 dolarů za starou hru s novou grafikou není fér cena.

@Charllize (25.02.2021 19:55): Já myslel propagaci, že nemění hratelnost, za to jsem rád. Udělal by mi radost trailer ve stylu: Hej, pamatuješ, jak ses jako náctileté pako nedokázal dostat přes třetí akt? Možná je na čase to zkusit znova.
Zatím ani není jasně řečeno, jestli to půjde hrát, aniž by člověk musel být někde připojený. No bueno.