Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jak mám sejmout věž toho obrněného vozu v misi výlet do přírody když ten thomson i to auto strašně hážou? Už mě to vážně nebaví. Tahle část mise je naprosto idiotsky udělaná
@DEU (16.11.2020 08:51): Ale v diskusi by to zapadlo, takhle je to pořád vidět. Zejména uživatelé, kteří ho mají v přátelích, si budou moct jeho skvost přečíst kdykoli a na jednom z prvních míst... A to se vyplatí.
@Garret (12.11.2020 19:11): Jo, jeden z nepřátelských hlasů, jenže označení je k ničemu, ty soubory nemají žádný systém. Zatím mám tři jeho repliky v databázi, ale prošla jsem jen 800 souborů, teď na to nebyl čas. Má své repliky v rámci "balíku" nepřátel, kdy má každý hlas nějaké své určené, ty pak hra různě používá pro postavy v přestřelkách. Ještě ten systém nemám bohužel rozlousknutý.
@Brasikona (12.11.2020 19:04): teď jsem si vzpomněl - jaxme se vonehdá bavili vo tom, koho vlastně daboval Tuček, tak v nějakým rozhovoru zmiňoval, že daboval Thug 3 :-) asi nějaké výkřiky během přestřelek
@eiserik (10.11.2020 08:56): Komentar k Mafii ale musi byt kilometr dlouhy, to nejde takhle odbyt, clovece. Pro priste se polepsi a tady mas mensi inspiraci:

Vidim to jako dnes, bylo chladne uterni odpoledne, k obedu jsem mel kure a postacka mi dorucila mou specialni edici puvodni Mafie zabalenou ve stylove krabici od pizzy. Nejsem milovnikem italske kuchyne, radsi jim kure nebo treba krkovicku. Bylo asi pul pate, kdyz jsem krabici rozbalil, ukousl dalsi kus kurete a obdivoval baleni se tremi cedecky, falesnym zippo zapalovacem, fesnym trickem a dalsimy kramy. Chut kurete se mi prijemne rozlevala po jazycku a brich se plnil dalsimi a dalsimi sousty. Kolem pate jsem kure dojedl a nalil si sklenici dzusu. Byl pomerancovy.

Instalace se zdala nekonecnou, och jak ja se tesil. Pri cekani na dokonceni jsem si rozbalil cokoladu. Byla s liskovymi orisky. Myslim, ze to byla cokolada Orion. Koupil jsem ji tenkrat u nas v samoobsluze. V te same, co jsem koupil kure. Po instalaci jsem zapnul hru a nevstal od pocitace az dlouho do noci. Pouze ve chvilich, kdy mi doslo mlsani, jsem vstaval, abych si sem tam sel ohrat kure nebo nalit dzus. Dohral jsem tenkrat hru az do konce a snedll u ni nejedno kure. Grilovane, pecene, na paprice... Pribeh prosteho taxikare me chytil za srdicko a ja si tu hru proste zamiloval.

Dnes, o dvacet let pozdeji, jim kure a premyslim, co napsat o nejnovejsim remaku tohoto narodniho pokladu. Ted po dohrani s prsty umastenymi od kurete a opatlanymi od cokolady vlastne nevim, jestli se mi hra libila nebo nelibila. Pribeh ma stale tah na branku, pokus o prohloubeni charakteru se jakz tak povedl a zjednodusene ovladani dava sanci nam, jedlikum kurat, v krytu prikusovat stehynka. Negativne hodnotim nedostatek (spis absenci) nejakych novych boom sakalaka prvku, treba obchody s hadrama nebo rychle obcerstveni s kuraty tam pridat mohli. Nebo treba mise na farme si primo rikala o pridani par slepicek.

Tohle ale asi nejde nove Mafii zase tak moc vycitat, uz v te puvodni zadna kurata nebyla.

Jako dalsi bych si mohl dat kousek kurecich prsicek a zhodnotit kvalitu grafiky a jizdni model. Tak smele do toho. Grafika je okulahodici a v kombinaci s kridylky od pana s bradkou tvori synergicky celek, ktery pohladi srdce, oci i zaloudek.

Jizdni model je oproti puvodni verzi vice arkadovy, o to lepe se vsak pri jizde pije dzus a ukusuje teple kuratko. Snad jen vsudypritomna zluta pica rusi lahodny dojem a nejednomu kung pao zhorkne v ustech. Nicmene pry to jde s nejnovejsim patchem vypnout, nevim. Ja hru dohral hned po vydani.

Rad bych zhodnotil i rezim volne jizdy, ale bohuzel uz pri prvnim ukolu, pri kterem jsem si dal kureci rizecky, jsem odpadl. Volnou jizdu tedy nehodnotim, dle videii jde ale o povedenou taskarici, pri ktere ovsem jdou vsechna kurata stranou.

Jak tedy ve finale hodnotim tento remake? Neco se mi libilo, neco se mi nelibilo. Bavil jsem se temer celou dobu a to je hlavni. Tedy pokud ve viru zabavy ma clovek cas a chut prikusovat kure. To ne kazda hra dokaze.
[neexistující komentář]: Tohle stačilo napsat sem do diskuze. A ne pár řádky zaplavovat sekci komentářů.
S jakým nejhorším CPU jste to tady kdo hrál? Vypadá to, že koupě novýho Ryzenu do Vánoc asi není reálná a hrát to v 720 na low se mi taky nechce :-(
@Releon (komentář): Můžu se zeptat na ty hrubky? Běžně titulky propaluju pohledem, nicméně tady jsem pokaždé sledovala synchron a pak hrála buď bez nich nebo s anglickými, tak přemýšlím, co mi uniklo. Když teď procházím vytažené linky (mám za sebou asi tisíc řádků), zatím jsem si ničeho nevšimla.

EDIT: Jo, a mimochodem, k tomu remaku dvojky... :D
https://www.facebook.com/m2edit/photos/761461581281763
@DEU (28.10.2020 16:51): v podstatě souhlasím, že ideální remake by neměl nic odebírat a už vůbec ne měnit příběh k horšímu (ten je tu mixed bag, něco je lepší, něco horší). Ale bohužel na to dostali jen 2 roky, což sice není omluva 2K managementu, ale vývojáři s takovým termínem odvedli dobrou práci, svá pozitiva remake má taky. Ale určitě je tu do jisté míry propálená příležitost a nenaplněný potenciál.
Taky ale za tu hru plnou cenu nechtěli, prodává se už od launche levněji než je typických 60.

Damn, o tý psí hlavě jako zbrani jsem neměl tušení :D
https://www.youtube.com/watch?v=NfPk_SbPTSQ

Ve videu výš je vidět, co všechno do remaku nezahrnuli. Plus ještě zapomněl autor videa zmínit, že například při vyhození poloprázdného zásobníku nepřijdete o v něm zbývající náboje, či ony vynechané mise Lucase Bertoneho. Nemoho si pomoci, ale za mě jde o selhání, protože remake by nikdy neměl vynechat nic z originálu a naopak přidat nové elementy, které v původní verzi v té době chyběly. A ne přidat hru zjednodušující konzoloidní prvky, ale například roli peněz ve hře, zpřístupnit vnitřky budov skrz obchody, autoservisy a podobné elementy jako v Mafii II. Zaplať pánbůh za motorky, ještě mohli přidat autobusy. Pak bych neměl problém dát za hru plnou cenu, za současné situace bych za ni nedal ani třetinu.
@stepankoby1 (27.10.2020 19:03): Nehraju ani jednu verzi, ale myslím, že se to mezi sebou neliší, ale kecala bych, jistě to nevím :D

@DEU (27.10.2020 19:40): Zprasit a buchta jsou právě výrazy remaku, ne původní hry. Ale teď jsem si ještě vzpomněla na "bro" v jednom z dřívějších komentářů – Paulie v původní hře opakuje "brácho, brácho, brácho" – na to jsem si vzpomněla až teď, ale to je stejně jen jako zajímavost :D
Yeah pal, takže jsme přesně došlo k tomu hlavnímu – jiný způsob, jak to přeložit, v tomto případě prostě není. V původní hře si může Paulie řvát "Hej, kamaráde" jak chce, tady ne.
@Brasikona (27.10.2020 18:54): Předně podotýkám, že nejsem zběhlý ve slangu používaném v USA behěm prohibice. Proto nevylučuji, že mnou zmíněné výrazy označené za "novotvary" a "patvary" skutečně gangsteři mohli tou dobou používat. Nicméně na mě remake první Mafie působí, že jich je ve srovnání s původní první Mafií více. Pravda je, že jsem ji hrál naposledy před více než deseti lety a Tebou zmíněné "Sorry, sorry, sorry." a výrazy "zprasit" a "buchta" si po těch letech už vážně nepamatuji. Budu muset po drahmých letech herní klenot znovu zahrát. Na větu "Oukej, kámo. Užij si to." jsem si vzpomněl. Tehdy jsem se nad ní nepozastavil, dnes už bych asi byl v údivu. Objektivně budu moci obě hry porovnat až budu mít remake dohraný. Toto jsou pouze mé první dojmy z videí.

V angličtině jsem ji dohrál jen jednou, ještě na střední škole a tudíž si původní anglické znění nepamatuji už vůbec. Čekají mě tedy dva průchody ;)

Věta "Yeah pal. That'll do it." by se dala dobově přeložit "Jo, kamaráde, jsme hotoví." nebo "Jo, kamaráde, má to za sebou.". Jenže to by nesedělo slabikami. Angličtina se ne vždy dá překládat doslovně.
@DEU (27.10.2020 14:02): To je ale za mě docela vtipné, protože styl dabingu první Mafie je samé sorry, sorry, sorry... A pouští se dost do dnešní (už tehdejší?) mluvy. Zrovna to sorry mě v první Mafii vždy vytáčelo, to prostě nezapadalo do češtiny, žádný novotvar. A Tomášovo SHIT nebo angličtina v kostele mě baví pokaždé :D Pro realistický zážitek tu je angličtina, která jazyk a jeho dobu reflektuje i jeho přízvukem, čeština tohle k dispozici nemá, tak se zkrátka uchyluje ke slangu, který navíc často vychází z argotu, a tak je docela na místě, i když si pánové mafiáni mnohdy hrají na vyšší vrstvu. Nemám s tím problém. Ale abych tedy schválně řekla, s čím problém mám – zprasit a buchta – tyhle dva výrazy mě začaly šíleně štvát až dojímat. | Oukej, kámo, užij si to.

@DEU (27.10.2020 15:06): Paulie řekne "Yeah pal. That'll do it." – jak jinak to přeložit, navíc aby to sedělo synchronem pro dabing?
@DEU (27.10.2020 14:02): Nvm no, mně tam podobný věci nijak uši nervaly, respektive si neuvědomuju, že by tam něco takovýho bylo. Ano, na začátku řeknou tágo, ale to je tak všechno, co si vybavím.

@JohnCZ (27.10.2020 14:08): To sice jde, ale to ovládání je nepřátelský minimálně na klávesnici. Tady souhlas s DEU, že je to prostě navržený na gamepad a klávesnice je zase jen sprostě přemapovaná z gamepadu, než aby se nad tím někdo zamyslel..
@Bursoft (27.10.2020 13:46): Já jsem se nevyjádřil přesně. Chtěl jsem zachovat styl českého dabingu z původní první Mafie. Ne, aby do hry autoři cpali dnešní novotvary a patvary, kterými mluví převážně současná cílová skupina. Je to hra ze 30. let minulého století a mluva v ní je na úrovni posledních deseti let. Nebo snad v anglickém znění padají výrazy "bro", "bra", neustálé uširvoucí "like" a podobné? A souhlasím, že nejautentičtější zážitek je s anglickým dabingem. O vánocích hru pořídím, pokud bude ve slevě, protože za součanou cenu ji kupovat opravu nebudu.
@DEU (27.10.2020 13:34): Ty chceš, aby byla hra autentická, ale zároveň ji chceš hrát v češtině. Tak pak nevím co chceš, protože se to vylučuje. Zasazení hry je do 30. let v USA, tudíž se tam mluví anglicky a jedinej autentickej zážitek budeš mít v EN. A neodvolával bych se na to, jak se mluvilo ve 30. letech u nás, mentalita a kultura byla určitě dost odlišná proti USA.
@Thellwin (27.10.2020 12:03): Když dělám remake herní legendy svého žánru, měl bych se držet původní předlohy, neubírat z ní, ale naopak přidávat. Protože pak se stane, že právě nemožnost používání MHD nebo vynechané mise pro Lucase Bertoneho budou některým hráčům chybět. A není pro mě omluva, že to většinu hráčů nezajímá. Původní první Mafie byla jedinečná právě i těmito detaily, komplexností. Naopak mi v ní už tehdy chyběla role peněz ve hře během kampaně a že se nedalo vstoupit do budov s výjimkou dané mise.

@Toaleťák (27.10.2020 13:26): Na mě to bohužel dělá dojem, že se autoři snaží na úkor autenticity za každou cenu zaujmout dnešní cílovou skupinu. Ale ještě to zaplaťpánbůh není v takové šílené míře jako v jiných AAA hrách. Jinak ten slang, co jsi poslal, je masakr. Žiju v Kanadě a nevím z toho zhola nic :)
@DEU (27.10.2020 11:37): No zas tak bych to jazykově nekritizoval. Ono v těch třicítkách v US se taky mluvilo docela květnatě. Pár příkladů snad zde nebo zde. V kontextu pak zde. Osobně se mi ten český překlad docela líbí svou formou, ale chápu, že co nerve uši jednomu, může rvát uši druhému :-).
@Fritol (27.10.2020 12:47): Jakožto PC hráč bych uvítal nemít tam krycí systém vůbec a vše si řídit sám příslušnými klávesami pro skrčení, pohyb, míření a střelbu a jejich vzájemnou kombinaci (stejně jako to bylo v původní první Mafii). Chápu ale, že hra je multiplatformní, v dnešní době cílena primárně na konzole a že by konzolovým hráčům systém kombinace více tlačítek nevyhovoval. Prostě udělat tu hru na PC o něco těžší, jenže to by byla práce navíc pro úzké spektrum hráčů.

Netuším, co je Rocket jump a 360 no scope kill. Battlefield Heroes jde úplně mimo mě.
@DEU (27.10.2020 12:37): Zákopy byly jen pro srovnání s reálně používaným krytím. Nicméně stále nechápu, co od toho jako chceš. Kryty v Mafii fungují dobře. Dřevo se ti rozletí a jako kryt nefunguje, betonové zdi a sloupy zas nejdou prostřelit, což je logické s těmi zbraněmi, co nepřátelé používají. Abys někoho dostal z betonového krytu i v realitě, tak buď máš u sebe granát (Což průměrný gangster asi nemá) nebo zbraň, která dokáže beton zničit, což taky běžně nikdo nemá. Jediná logická možnost, pokud chceš nepřítele zlikvidovat, je ho nějakým způsobem obejít nebo se k němu přiblížit. Takže ano, nepřítel si pro tebe musí dojít.

V tomhle ohledu je to poměrně realistické a nějak nechápu, jak jinak bys to chtěl udělat. Nemít tam cover systém žádný a random tam běhat bez krytí jak v Doomu nebo dělat rocket jump a 360 no scope kill jak v BF Heroes...

K dabingu pak viz @Brasikona (27.10.2020 12:03). Tvůj pohled nesdílím a myslím, že přeháníš, ale budiž. Neshodneme se.
@Fritol (27.10.2020 12:06): Ne, vojáci to nedělají špatně. I ve krytu ale můžeš dostat zásah, pokud se kryješ špatně, nebo na tebe vidí sniper. Zde ve hře jsi, pokud její kód neumožňuje aby si pro tebe některý z nepřátel doběhl, prakticky nesmrtelný. Navíc Ti stačí jedna klávesa pro aktivaci krycího módu a poté druhá pro míření z něho. Skrz ni provedeš pohyb nohou, rukou i hlavy při vykouknutí z krytu a při následném skrytí.

Pro Tvoji informaci - Gears of War jsem nikdy nehrál a ani nevím co je to za žánr. A jaké zákopy? V Mafii se snad bojuje někde u Verdunu? Prosím k věci :)

Já ale nechci přepínat do anglického jazyka z důvodu nesouhlasu s nekvalitou českého ozvučení. Já chci, aby byla hra autentická době a prostředí a ne si upravovala elementy hry pro zaujetí dnešních mladších, často infantilních, hráčů. Toto je přesně logika ustupování salámové metodě pomalého dávkování neautentických, někdy i progresivních prvků, která může mít jednou za následek degradaci značky na úroveň například dnešní série Battlefield nebo jiných, které kvůli tomu i umřely.

@Brasikona (27.10.2020 12:03): Autenticky dle doby. Máme slovo kamarád, taxík a pořádek.
@DEU (27.10.2020 11:37): "Ve chvíli, kdy je hráč ve krytu, nemůže se mu nic stát, dokud si pro něj nepřítel nepřiběhne. Je to pro mě osobně výrazně nerealistický a obtížnost hry degradující prvek. "

Co to je za bláboly... takže když vojáci nebo zásahové jednotky postupují opatrně podél zdí, které jim slouží jako kryt, tak to dělají špatně? To viděli někde v Gears of War, že... A zákopy se taky asi kopaly jen tak pro srandu.

"Co mě nějvíc odrazuje od koupě hry jsou konverzace ve hře ve stylu dnešní mládeže"

Si to dej anglicky no, vyřešeno. Hledáš problémy kde nejsou...
@DEU (27.10.2020 11:37): Tak je to o tom co od hry očekáváš. Já jsem si chtěl užít příběh, ani jednou mě nenapadlo, že bych se chtěl projet tramvají nebo nadzemkou, když to nedávalo smysl, jenom proto, že můžu. Tyhle věci mě mohly nadchnout možná před těmi 18 lety. Někomu mise od Lucase chybět mohou, mě opet ne, i kdyby byly, nedělal bych je. Co se týče dialektu mezi galerkou v USA ve 30. letech, nejsem dostatečně fundovaný na to, abych to mohl posoudit, mě to nevadilo. A nakonec k obtížnosti - už ani nevím, na jakou obtížnost jsem hrál, klasická to nebyla, v příběhových hrách už nějaké výzvy dávno nehledám :)
@DEU (27.10.2020 11:37): Jak jinak ale převést nějakou tu "zločineckou mluvu", kolikrát navíc i s přízvuky, než právě slangem či argotem? Zrovna tahle slova nepatří do mého slovníku, uši mi nicméně v tomto kontextu netrhají. Ale našla bych tam za sebe pár jiných, to je pravda. A MHD se nakonec nějak nevyvedlo (ve dvojce bylo vyloženě škrtnuto), třeba se ho ještě dočkáme, kdo ví...
@Chuck (20.10.2020 10:49): Krycí systém je pro mě indikátor, že je hra dělaná primárně pro konzole. Ve chvíli, kdy je hráč ve krytu, nemůže se mu nic stát, dokud si pro něj nepřítel nepřiběhne. Je to pro mě osobně výrazně nerealistický a obtížnost hry degradující prvek. Ale s tím já jakožto jednotlivec pramálo udělám.

@Thellwin (komentář): Já tam kromě grafiky, vylepšených Salieriho, Sáry a Normana a vylepšených příběhových scén naopak vidím dost osekaných prvků ve hře. Město sice více žije díky interakcím s postavami, ale stejně jako od dvojky jsem si nevšiml, že se dájí používat tramvaje nebo nadzemka. Mise pro Lucase Bertoneho byly v prvním díle dobrovolné a toto mohli a autoři je měli do hry také takto zakomponovat. Co mě nějvíc odrazuje od koupě hry jsou konverzace ve hře ve stylu dnešní mládeže. Nejsem si vědom, že by se lidé ve třicátých letech oslovovali "kámo", taxíku říkali "tágo" a že budou "v cajku". Tohlě mě neskutečně rve uši. A další prvek, který mě na první pohled vadí, je celková zjednodušenost hry i na nejvyšší obtížnost a některé nelogické prvky chování postav ve hře, že hra přepne na filmeček kdykoliv kterákoliv postava něco začne říkat během mise a podobně.