Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (21.07.2020 22:39): Tak ja som sa to snažil hrať na 60fps plus, pretože spĺňam odporúčané požiadavky, ale problém bol najmä v sekaní v cutscénach, v momente ako som vypol film grain a ešte dve podobné prkotiny, tak to zrazu fungovalo. Na rôznych weboch som aj čítal, že tá hra sa chovala nepredvídateľne na rôznych konfiguráciach, kde na horšej to išlo lepšie ako na vyššej. Tempest bol v tomto zvláštny, väčšinou mi to išlo bez problémov, no niekedy mi aj tam klesalo fps, pričom riešením bolo odísť z hry (loadnúť) alebo zmeniť lokáciu a vrátiť sa a už to išlo v poriadku. Bolo to dosť divné.

@Ria Kon (21.07.2020 22:12): No "skvele" je veľmi silné slovo. Kopírovalo väčšinu otázok z pôvodnej trilógie, keď sme ešte nič nevedeli o protheanoch, reaperoch a podobne. A vždy je jednoduchšie dať otázku, ako ponúknuť zmysluplnú a zaujímavú odpoveď.

@stepankoby1 (21.07.2020 22:27): Ono to bola scourge, nie scorch, to preto. :D Ale aj tam je tá odpoveď taká banálna ok, je to zbraň hromadného ničenia od nejakej opozície.
Me jeste zaujalo jak Tul zminuje tu spatnou optimalizaci. Ja mam pomerne starobni pocitac (750ti, AMD 8350 4.2ghz)), protoze hlavne hraju na konzolich, ale Andromedu na PC mam a prave me prekvapilo jak na takove sunce dobre bezi. Kdyz jsem zkousel demo tak to bylo nehratelne (15 ps) ale plna verze po vsech patchich mi ted bezi 30-40 fps na nejake medium/high detaily 1080p. Jedine misto kde jsou problemy je uvnitr Tempestu kde to obcas spadne na 25 fps.
@Ria Kon (21.07.2020 22:12): Nejlépe moje "radost a nadšení" popsal fakt, že jsem si většinu z toho ani nepamatoval, snad jen otázky ohledně kettů a angaranů si vybavuju, u meridianu si pamatuju popravdě jen finální übermegatwist "celou hru se honíš za něčím, co tu ani není", a zájem ostatních zase, že mi ani google při dotazu "mass effect andromeda schorch" pořádně nic nenašlo. :D Ale dobře, brát ti to rozhodně nebudu, moje ignorance neznamená, že tam stopy něčeho lepšího nebyly, to bych kecal sám sobě. Taky mě při hraní zajímalo, kam to vlastně bude směřovat, o to větší bylo moje zklamání.
@Ria Kon (21.07.2020 22:12): tak hraci si o to rekli, ze nechteji nic dalsiho, svymi reakcemi. Blbe prijato a konec. A to slo hlavne o launch, na internetu byla kolem toho takova taskarice ze by presla chut pokracovat kazdeho.
@pajmič (21.07.2020 15:36): MassEffect Tactics... beru! :)

@stepankoby1 (21.07.2020 20:35): Andromeda měla skvěle připravené podklady pro novou trilogii - celá rasa Kettů se zkládala z ras celé galaxie, tajuplní strvořitelé života v systému Angarů, proč zemřeli/utekli? Co je zahubilo? Proč vypustili Scorch? Co je původním účelem Meridianu? Co se stalo s archou quarianů a dalších ras (tady už máme odpověď aspoň v knize)? Co bude s nově nastavenou aliancí mezi rasami Mléčné dráhy a Angary? Podaří se najít lék pro matku? Bohužel radost a nadšení z těchto otázek a záhad se v mžiku proměnila v beznaděj, promarněnost a hořkou pachuť po tom, co EA oznámilo, že opouští loď, do které teče a zastavili veškerý vývoj na tomto projektu mimo MP.
@pajmič (21.07.2020 18:40): No hlavně příběh, co nepůsobí jako nová marvelovka ("I will absolutely crush you" záporák, faceless zástupy nepřátel bez pořádného opodstatění, dokonce i ten sky beam tu máme). S pořádným drivem, kvůli kterému nemůžeš přestat hrát. Vlastně jakákoliv motivace pokračovat dál/hrát znovu by stačila. V Andromedě tě ženou kupředu otázky "kdo je Archon a proč dělá, co dělá?" a "kdo jsou ti roboti a kdo to tu všechno vybudoval?". Odpověď na první je "it doesn't matter" a na druhou "joooo tak na to si počkej do příště, třeba něco vymyslíme, teď na tom nezáleží a existují jen, abys mohl řešit sudoku". Upřímně bych vlastně i bral Andromedu 2 s tím, že se odcestuje do dalších mlhovin, konečně se pořádně opřeme do příběhu a vymyslí se něco nového.
@Tulareanus (21.07.2020 17:41): Naprostý souhlas s tím komornějším příběhem. A jsem rád, že o Mass Effect detektivku bych nestál jen já :)

Bioware má problémy od té doby, co se scukly dohromady dvě studia. Každé s jinou vizí, neschopnost se domluvit a dělat kompromisy. Podle mě by se měli vrátit do "staré školy" Jedno studio, jeden tým, jeden chlap u kormidla s jasnou vizí.
Tak osobne vidím ako najväčší problém vývojárov, že si buď vopred nevytýčili reálne ciele hry, čo by mala povedať, alebo si vytýčili, že to musí byť a priori za každú cenu epické, bez toho, aby vedeli ako na to. Pripomína mi to jednu esej o borgoch v Star Treku, ktorú som kedysi čítal. Išlo o to, že Borgovia v TNG boli niečo nové a wau a vo svojej dobe aj "strašidelné" a brané ako extrémne nebezpečné z hľadiska technológie a morálky oproti ostatným známym rasám. No v momente ako sa začali pravidelne objavovať vo Voyageri tak "they lost their teeth", aby som citoval danú esej. A to je podľa mňa aj problém Mass Effectu a Bioware hier vo všeobecnosti, v momente ako je (skoro) všetko v hre epické a úžasné a hl, postava je skvelá a všetko vyrieši, tak tá homogenizácia úrovne zážitku sa stáva konvenciou, čiže niečím bežným a neuchvacujúcim, prípadne nedôležitým.

Z môjho pohľadu by ME univerzum vôbec neutrpelo komornejším noir príbehom súkromného detektíva na Omege, prípadne príbehom zradenýcj žoldnierov/bounty hunterov. Samozrejme i to sú klišé, ale majú obrovský potenciál na rozširovanie lore a budovanie atmosféry.

@stepankoby1 (21.07.2020 15:19): Chápem, ono je to v podstate ten najväčší problém hry, nesnažia sa experimentovať a ísť vlastnou cestou, ale kopírovať zažitú šablónu a v momente ako hráčovo nadšenie a zvedavosť ubíja šablónovitosť, sa mu veľmi ťažko predá aj decentná postava.
Já bych byl pro ME tactics, když vidím, jak to dobře funguvalo u Gears.... ovládat svoje Asari kommando bych bral všema deseti.
@Tulareanus (21.07.2020 15:01): Já je automaticky kvůli tomu neodsuzuju, to v žádném případě. Dokonce mi jako postavy přišly docela fajn a ty momenty mezi nimi, jak píšu, byly relativně příjemné. Jenom je to pro mě strašně těžké je brát jako nové, samostatné postavy, když to v podstatě nové postavy nejsou. Podobný problém jsem měl třeba u Star Wars Rebels. Ale tvůj pohled beru a rozumím.
@BUMTARATA (21.07.2020 13:24): +1
Mass Effect potřebuje svůj Deep Space 9! Mass Effect jako takový se ve svých tematických celcích kreativně zcela vyčerpal, musí zkusit něco úplně nového. Andromeda nejenže nebyla nic nového, byl to úplně prachsprostý recyklát. A ještě lajdácky udělaný na každé úrovni.
@BUMTARATA (21.07.2020 13:24): Tak išli podľa osvedčeného receptu, ktorý vlastne aj tak posrali. :)

@stepankoby1 (21.07.2020 13:45): Tak ja som aj napísal, že posádka sa nedoťahuje na tú pôvodnú. Každopádne som skracoval komentár pred uverejnením o viac ako 15 riadkov a pôvodne som tam aj mal napísané, že nie je invenčné prísť do novej galaxie a mať zas v posádke krogan, asari, turian, ľudí a jediná novinka je jeden nový mimozemšťan. No na druhej strane tá posádka vytvára takú tú feel-good atmosféru. Pri hraní som si dosť pripomínal Stargate seriál a Stargate: Atlantis. Stargate mal lepšie postavy, ale Stargate: Atlantis, ako novší seriál už išiel viac tou formou, kde ukazoval viac z ich civilného a osobného života, ich interakciu mimo misie a to isté napr. Star Trek Enterprise, ktorý nikdy nebude najlepší Star Trek, ale je to Star Trek, ktorý má najlepšie vykreslené postavy aj s ich chybami a ich medziľudské vzťahy a osobné motivácie. Nehovorím, že v pôvodnej ME trilógii to nebolo. No tam sme na to potrebovali vo väčšine prípadov tri hry. Mám rád, keď je svet okolo mňa reakčný na moje konanie. Veľa hier stále funguje len na princípe, kde hráč reaguje na herný svet. A to človeka pripravuje o pocit toho, že jeho konanie má nejaký vývoj a vplyv na stav sveta. V Andromede tento faktor existuje. Inak mi príde trochu nefér odsúdiť nové postavy len preto, že sú tých istých rás. Ono je to relatívne logické. Mne napríklad prišlo fajn, že Drack je veľmi sentimentálny a práve jeho vysoký vek mu dodáva stres súvisiací s obavami o budúcnosť kroganov nie z hľadiska vonkajších vplyvov, ale či oni sami sa budú vedieť prispôsobiť nielen miestu, ale i dobe. Cora a Peebee sú zaujímavé v tom, že sú absolútne protiklady. Cora je vyslovene "by the book" bez improvizácie a s veľkou dôveru v autority, pričom tá jej dôvera je tam otrasená (v tomto ohľade mohli autori samozrejme oveľa viac zapracovať a rozvinúť tú tému dezilúzie) a naopak Peebee je až sebecká individualistka, ktorá je naučená až nedbalo riskantne improvizovať a nehľadieť na ľudí okolo seba, pričom tá sa naopak učí tomu, že nie je ostrov, ale je súčasť spoločnosti, svojej sociálnej bubliny a že každá akcia prináša reakciu. Jaal bol pre mňa spočiatku nudný, ale neskôr sa začal celkom zaujímavo vykreslovať v tom, že má asi najťažšiu pozíciu z celého tímu. Jeho zaužívaný (hoci nespokojný) život je dennodenne konfrontovaný s novými situáciami a pravdami, dekonštrukciou sveta a stereotypu, ktorý pozná. Hlavne po tých dvoch príbehových zvratoch. Hoci je Vetra povahovo príjemná (má trošku taký ten materinský syndróm vyplývajúci z výchovy mladšej sestry), tak ja som z nej bol sklamaný, lebo bola dosť nudná a uzkoprofilovaná (mala v podstate len jeden vnútorný konflikt/problém). No a Liam, chápem jeho motivácie, ale reálne nemá vlastne čo ponúknuť a je tak všednou, nudnou postavou.
No a ten Movie Night, to mi prišlo asi ako najzábavnejší quest hry a bol to presne ten feel good moment. Osobne som mal veľmi rád humor medzi posádkou a Ryderom. Napr. dosť ma pobavila scéna po splnení Loyalty mission Peebee, kde má Peebee celý tím nastúpený a ďakuje im a potom sa spýta, kto jej pomôže upratať izbu a všetci hneď dávajú výhovorky. Najviac ma dostali Drack a Jaal. Drack: !Uf, zabudol som niečo na sporáku, musím to ísť skontrolovať" Jaal: Dnes je angarský sviatok!. :D

EDIT: Inak fascinuje ma, že v budúcnosti vyhynuli poháre a ich rôzne druhy podľa nápojov a všetci pijú všetko z hliníkových termosiek, či už je to pivo, whisky, kroganský driják, voda alebo džús.
@BUMTARATA (21.07.2020 13:24): Kdyby to nikdy nevydali EA by přišlo o 40+ milionů dolarů, to je pro korporaci, která není Sony, nepřijatelná ztráta.
Andromedu už nechci ani vidět, v mléčné dráze maji vybudovaný plně funkční, bohatý, rozmanitý a neprozkoumaný svět. Byl by zločit proti lidksosti ho zahodit. Je mi jedno jestli další Mass Effect bude simulátor stripklubu na Omeze, ale hlavně ne Anromedu, prosím.
@Tulareanus (komentář): Pěkný komentář, jen mi vždycky přišlo docela zajímavé, že všichni tak vychvalují posádku. Osobně jsem se prostě nemohl přenést přes fakt, že v základu jde o stejné rozložení jako z trilogie. Cora = ženská v posádce, na kterou všichni koukají (Miranda, akorát otravnější), Jaal = nově objevený druh (Javik, akorát víc awkward), Liam = tuctový člověčí týpek v posádce (Kaidan, Jacob, James; tentokrát nemá narozdíl od jmenovaných nic vlastního), Vetra = přátelský turian (female Garrus, doslova), Drack = headbutting drsný krogan (Wrex, akorát senilnější) a Peebee = asarijka v posádce (Liara, akorát výstřednější). Jo, líbí se mi na nich, že hře dodávají alespoň nějaký prvek lidskosti a ty dialogy v Mak.. ehm.. Nomadovi mě občas rozesmály, ale zároveň je to pořád strašně neoriginální. :D Dokonce tam pro ně vrazili i vlastní "sraz" jak ze Citadel DLC.
@Tulareanus (komentář): Dobrý komentář. Trefně poznamenáno, že tento fantasy svět je vlastně úplně bez fantazie. Tak dlouho se patlali s procedurálním generováním planet, až z toho vygenerovali celou hru. Kdyby měli špetku sebereflexe, tak to nikdy nevydají.
@Korbitch (11.06.2020 23:09): To by se jim nevyplatilo. :D On celej ten přesun na steam bohužel funguje jenom jako most na origin, způsob, jakým si vydupat svůj launcher u zarytých uživatelů steamu. Mě spíš štve ta cena. Takovej Mass Effect 3 i s dlc za 30 euro je opravdu hnus, zvlášť když za stejnou cenu koupíš Jedi: Fallen Order, nebo dvakrát Andromedu.
Však člověk stejně bude z toho Steamu zapínat i Origin. Já v tom nevidím takřka žádný rozdíl. :D

Mimochodem mám teďka rozehráno, odhadem jsem někde za půlkou a pokud se něco ještě dramaticky nezmění, tak do červeného hodnocení rozhodně neplánuju jít.
@Charllize (03.02.2020 13:16): To sice jo, ale neznamená to, že je Andromeda v pořádku, což v řadě věcí není a dokážu si představit, že někdo tomu po pár hodinách loupne 40 % a bude z toho otrávenej a někdo si to uzije na 85 %. Já často pendloval právě mezi těmito čísly a to většinou v závislosti na tom, které části obsahu jsem se zrovna věnoval. Protože něco tam je hodně fajn a něco tam je odfláknuté na úrovni levné nedodělané budgetovky a divím se, že to tvůrci raději úplně nevyškrtli. Ale jak říkáš, hlavně že to není další crafting/survival procedurálně generovaná nuda.
@JohnCZ (komentář): lepsi hru s postavami a pribehem o pruzkumnikovi nezname galaxie ale holt tezko budes hledat. vVetsinou jde o same survival/crafting/minecraft veci. Ja jsem za Andromedu rad ze vznikla a lituju ze si to tak odnesla pri vydani, bral bych nejaky hutnejsi rozsireni.
Vy jste se tady nějak rozohnili lidé drazí. Jak to tak po očku sleduji, tak to nejzvláštnější na té vaší diskuzi je to, že CONTRÁK, tedy komentující, je jediný který to asi doopravdy hrál, ergo má jeho názor, i přes jeho pár pochybných frází, největší váhu.
@Charllize (08.07.2019 13:09): Proti Elemirovi nic nemám (v diskuzi níže jsem mu vyčítal její vedení). K té klidné výměně názorů jsem vyzýval. Názory na hru mě mohou zajímat a to ji ani nemusím hrát. A ty se opět chováš jako šmejd. Právě tím podsouváním, že někoho konkrétního nemám rád. Opakovaně činíš takové podlé interpretace a vyžíváš se ve sporech. Nabízí se otázka, co si tu krom dezinterpretací kdy udělal. Nechť si každý zkusí najít odpověď sám.
[neexistující příspěvek]: Co si mame priznat? Ze ti chybi smysl pro humor? Jinak rozumim ze jsi za kazdy takovy koment rad, v ramci tvojich pokusu na hracich z duvodu vyzkumu je to uzitecne. Ale jinak moc nevim proc by se lidi meli trapit hrama na 100+hodin ktery se jim nelibi.



@Jab (08.07.2019 10:28): muzem diskutovat jak chceme zejo? Nevadi ti to tolik, ze ne? Je to jen vymena nazoru hracu co se jim hra libila vs hrace co se mu nelibila, nikdo neni sprostej, nikdo nikoho vylozene drsne nenapada. Mozna az si to zahrajes budes mit i co rict, a ne jen delat soudce z lidu co sel zrovna kolem a nektere ve skupince diskutujicich nema rad:)
@Jab (08.07.2019 10:28): Aha, takže zase budeš za někoho vysvětlovat, jak to vlastně myslel, namísto toho, aby se k tomu vyjádřil sám tazatel. Já ti to Jabe usnadním, chybí mi 11 dní do Nefalšovaná loajality a pak to tu zas zabalím. Na tohle opravdu nejsem zvědavý.
@Elemir (08.07.2019 10:13): Žádné kdyby, ono to tam je. Neřekl jsem, že je to časté. Doslova jsem napsal „v některých případech“. Myslím, že jsem se vyjádřil k mnoha věcem, dokonce ten kometář považuji za delší, než by měl být, úkoly jsou nicméně stěžejním prvkem tohoto typu her a Andromeda je má z velké části špatné (srovnej např. s třetím Zaklínačem). Jinak, nesnažím se nikoho přesvědčit o ničem… Peace.

@Jab (08.07.2019 10:01): Díky.
@Elemir (08.07.2019 10:13): On píše náhodně generované "v některých případech".

Obdobně pokud kritizuje některé otravné questy. Nikde nepíše, že je to samojedinný obsah hry a koment tomu ani nenapovídá.

Slabší emocionální vazba je jeho soukromý názor (logicky tohle bude hodně individuální). Jestli jej sdílíš či ne je na tobě. Ale rozhodně mi nepřijde, že by ti to nějak zákeřně podsouval.

"Ten koment jsem v podstatě nijak nekritizoval, jen jsem ocitoval dvě pasáže a na to snad mám právo, či ne?"

Ty... Na co si tu hrajem...
@BUMTARATA (08.07.2019 09:55): Kdybys nezmínil náhodné generování, tak by mě ani na chvilku nenapadlo se zamyslet nad tím, jestli v té hře opravdu něco takového vůbec je. Protože i kdyby něco náhodně generované bylo, tak to rozhodně není tak časté, jak se nás snažíš tím komentářem přesvědčit. Podobně ta zmínka o obsahu podřadných úkolů, jako by to byl jediný obsah hry. Pokud jde o ten druhý odstavec, já třeba slabší emocionální vazbou netrpěl, tohle podsouvání, jaké mám nebo nemám mít pocity, nemám zrovna v oblibě.

@Jab (08.07.2019 10:01): Je to naprosto normální, mě jenom udivuje, kolik lidí s tím má na DH problém. Ten koment jsem v podstatě nijak nekritizoval, jen jsem ocitoval dvě pasáže a na to snad mám právo, či ne?
@Elemir (08.07.2019 09:26): "Proč bych měl oslovovat tebe, když to vysvětlení patřilo Charllizemu?"

"Co přesně se ti nelíbilo na těch citovaných pasážích?"

Prosím drž to opravdu na téhle rovině. Mě samotného zajímá, co se ti nelíbí. Ale kritizovat něčí koment takhle "přes někoho" a pak se tvářit, že se to dotyčného (pisatele komentu) netýká, je docela nefér.

Rád si přečtu konkrétní argumenty, kde vyvracíš (podloženě) informace z oněch citací.
@BUMTARATA (08.07.2019 00:09): Proč bych měl oslovovat tebe, když to vysvětlení patřilo Charllizemu? Pokud jde o obsah, já tu hru dohrál 2x, takže obsah hry docela dobře znám, a pokud jde o pocity, tak to je věcí konkrétního hráče.
Mne Andromeda neprijde jako spatna hra, jen na akcni hru je az prilis pomala, vse tam trva strasne dlouho. Ja to zabalil ve vaultu na te zamrzle planete, jak tam musite vyresit nejaky ten pzzzle s terminaly. Ja vubec nevedel co mam delat a opakovane chcipal chladem. XD Na druhou stranu ac mi to neprislo spatne, prilis jsem toho, ze jsem hru prestal hrat nelitoval.