Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak v současnosti díky jejich nové aplikaci nejde hra spustit ...
A další hry od EA taky ...
@Tulareanus (08.10.2022 13:31):  + @Gordon (08.10.2022 13:39)

Díky za upozornění. Tady je aktuální sestava:

Case: Cooler Master K282
Fan: 3x Noctua NF-F12 PWM  
PSU: Seasonic Focus Plus Platinum 650W  
MB: ASUS Strix ROG B450-F Gaming  
CPU: AMD Ryzen 5 2600  
Cooler: Arctic Freezer 34 eSports RED  
RAM: 2x8GB Kingston HyperX Fury DDR4 2400MHz
SSD: Crucial MX500 2,5" 1TB  
HDD: 2x Western Digital RED 3TB
VGA: XFX Fat Boy RX590 8GB GDDR5  
SB: Creative Sound Blaster Z
LCD: AOC C24G1  
KB: Logitech G11
M: A4tech XL-747H
OS: Windows 7 Proffesional 64-bit SP1 

Jinak jsem teď hrál skoro 2 hodiny na Ultra, konkrétně Eos a hra nespadla ani jednou. Teploty se drží kolem 70°C. Skutečně to vypadá, že je špatná optimalizace, zřejmě kolem té elektrické bouře na Habitat 7. :-(
@Malignus (08.10.2022 13:14): No v prvom rade treba došpecifikovať tvoj HW na ktorom sa ti to deje. Pozrel som si tvoj profil, toto je tvoja aktuálna GPU  Sapphire R9 270X TOXIC 2GB GDDR5 WITH BOOST? Máš nejaké dodatočné chladenie v pc? Čistil si v poslednej dobe vnútro pc a ventilátory na grafike?
Na akých nastaveniach hru hráš a býva pamäť tvojho GPU plná počas hrania? Lebo Ak to hráš na vysokých nastaveniach, tvoja grafická karta ani zďaleka nespĺňa odporúčanú grafickú kartu. Navyše (aj som to tuším v diskusii k tejto hre písal) Andromeda nemá dobre vyladenú optimalizáciu. Otázka je, či si už narazil na nejaké architekta, lebo tam by si mal pocítiť výrazný FPS drop.

Čiže ak je tvoja grafika slabšia a navyše má polovičnú pamäť oproti odporúčanej 4 GB, tak je ten predpoklad, že sa bude prehrievať. Neviem teraz ešte zdôvodniť to technicky, ale grafické karty sa niekedy zvyknú prehrievať aj vekom (opotrebovanie?). Tebou spomínaný Witcher 3 má lepšiu optimalizáciu a nižšie nároky.

Je možné, že to robí niečím aj samotná hra, ale odporúčal by som vyčistiť aj tak ventilátory na grafike a pohrať sa s grafickým nastavením (znížiť náročnejšie procesy). Mne sa napr. stávalo zo začiatku, že po cutscéne som mal nekonečný loading a vyriešila to zmena jedného zdanlivo nesúvisiacého pokročilého parametra v nastavení.
Mám otázku. Stalo se někomu, že by se mu v průběhu hraní Anrodmedy restartoval PC z důvodu přehřání GPU? Mně se to začalo stávat a dle info na netu nejsem sám, ale nikde jsem nenašel žádné řešení. V podstatě někdy za 15 minut, někdy za 2 hodiny se mi PC restartuje z důvodu přehřátí GPU. Zajímavé je, že jsem zkoušel několik dalších her s maximálním nastavením grafiky jako Dragon Age: Inquisition, The Witcher 3: Wild Hunt, Shadow of the Tomb Raider, Star Wars Jedi: Fallen Order a u žádný se mi nic podobnýho nestalo. Všechno OK. Je to jen při hraní Andromedy. Můj táta Andromedu dohrál na tom samým PC a nikdy se mu to nestalo. Má někdo podobný problém?
@Malignus (29.09.2022 12:07): Tak módy, ktoré opravujú slabý príbeh a stereotypný content asi nebudú. :D Ja som to hral bez módov v lete 2020 a už to pôsobilo, že po technickej stránky väčšinu bugov opravili. Optimalizácia bola síce stále dosť divná a na vtedajšej AMD grafike som sa musel trochu hrať s nastavením, ale inak asi ok.
@Gordon (18.12.2021 00:28): Kdyby to tak bylo tak by fandove vzali Andromedu za svou, coz se jak jiste vis nestalo :) Viz zdejsich nablitych 69%..

Andromeda je hra kde se hodne hraje, trilogie hlavne od druheho dilu telenovela a ten gameplay ma jak z arkadovyho automatu za pet korun. Kdyz si porovnas nejakou vnitrni lokaci (dungeon) v Andromede s nejakym treba z dvojky, je to jak Ferrari vs Trabant.
Ovsem i v Andromede jsou porad strategicky rozmistnene zabrany proti demonstrantum aby se bylo za co schovat, holt vymyslet nejaky prirozenejsi kryt je nad sily Bioware :)
@Charllize (17.12.2021 23:51): Vypadá pěkně. A to je asi tak všechno. Se vcelku divím, že s ním dokáže Andromeda fungovat vcelku bezproblémově.

Žádná jiná hra mi nikdy nefungovala na tom enginu dobře, vždy technické potíže, vždy sekání nebo rovnou vypnutí zvuku...
@Charllize (18.12.2021 00:06): Problém toho enginu je v jeho použitelnosti a spolehlivosti při vývoji hry, obzvlášt pak RPG. Ten engine byl jako nabušenej dementní stařec, který zapominá na to vzít si na noc prášky. Bylo o tom napsáno několik článků v souvistosti s DAI, MEA a Anthem. :)
@Charllize (17.12.2021 23:51): Frostbite je anál pokud jde o flexibilitu a použitelnost, přechod na Frostshit engine byla největší chyba jaké se kdy BW dopustilo.

To si piš že mnoho a mnoho her bude Unrelových, což není vůbec na škodu. Jde o to, že po letech je tu naděje na opravdový oživení ME universa - s takovou technologií, a takovým světem je potenciál OBROVSKÝ.
@Gordon (17.12.2021 01:42): Akože nebol to taký shit ako pri vydaní, ale ja som teda bugy mal - boli momenty, kedy som musel loadovať, lebo sa niečo jednoducho zaseklo alebo sa nespustil ďalší trigger v sidequeste. Postavy síce už nemali hrôzostrašné grimasy a mimiku, ale už sa mi stalo, že postavy sa rozprávali otočené chrbtami alebo do boku (hoci to evidentne nebol zámer), ale najväčší problém som mal s veľkým kolísaním fps, boli momenty, ked som mal fps vysoké a kedy nízke úplne absurdne, tak som to našťastie vyriešil na základe nejakého tutorialu od hráčov k tomu, ako tam pomeniť určité drobnosti, aby to zrazu fičalo, ale bol to najprv trochu pain, pretože hw som na to mal a tie tweaky a zmeny neboli vôbec performance heavy. (Hral som to minulý rok.)
Jinak musím uznale pokývnout hlavou, že ta hra je vcelku vyladěná a bug/cringe free. Na to jaký shitfest to mělo po vydání to fakt spravily. Jen občas lidi mluví z cesty a překrývají titulky, Ryder občas při dialogu legračně nalomí hlavu do velmi obdivuhodného úhlu, ale to je vše. Jo a ty dveře na Voeldu. :)
Člověk by ani nevěřil, že to jede na tom příšerném Frostbite.
@Gordon (16.12.2021 09:57): Ve hře tu opakující faunu a floru vysvětlili, ale nevím, jestli si tak daleko, takže bacha: Původní rasa Jardaan v Andromedě osazovala a teramorfovala pusté planety, proto podobná fauna a flora.
Mne víc jak Liam lezla na nervy Cora s tou svoji asarijsko žárlivou náturou. Nejradši mám Suvi, hezká holka, když se mě ptala jestli věřím v boha tak jsem ji to bleskově odkyval, aby se mi nahodou neuzavrela nějaká telenovel postel scéna :) Hmm, ten drmolici žabákošnek na sedačce pilota námluvy dost často rušil...
Jinak ono už je asi nějaká tradice v Bioware, že černoch má být vždy nejméně zajímavá postava, ba co víc. Liam je neskutečný pako, chybí mi v dialogu možnost ho vyhlásit, aby se nesral do věcí, co mám dělat já. nejraději bych ho za tu jeho iniciativu vyhodil z přechodové komory.
@Gordon (16.12.2021 09:57):  No ono s těma Kettama je to není úplně jednoznačné později se dozvíš že hlavní záporák vlastně vede tažení se svojí frakcí kde vlastně některé další s ním nesouhlasí a zřejmě tam i jsou války mezi ostaníma. Je to jak v Total Warhammeru že jedna rasa má víc frakcí co se sebou můžou vést války, nesouhlasit či vést aliance.
@Gordon (16.12.2021 10:46): Mňa všeobecne, nielen na Mass Effecte, v scifi irituje, že "zlí" mimozemšťania sú zobrazovaní ako škaredí a častokrát sú fyzicky akousi kombináciou orkov, aliena a nejakého exoskeleton suitu...
@Gordon (16.12.2021 09:57): Kettove mají svoje zájmy a jsou proste agresivní rasa. Chápeš, když nad Ruskem bude litat cizi stíhačka tak ji taky nejspíš sundaji.Navic na začátku mas možnost tu agresi vzasade začít ty, tak nějak osobně :)
Zpětně si vybauji zdejší námitky vůči malému množství nových ras a vcelku tu námitku nechápu. Ta hra se odehravá ve hvězdokupě, jen jedné. Na druhou stranu mě vcelku irituje že na každé planetě jsou skoro stejné druhy fauny.

Jinak dějově je to dost předvídatelné. To, že jsou Kettové z Angarů jsem si tak nějak domyslel ještě před tou misí. A na havarlu je vcelku do očí bijící že Angarané jsou potomci architektů Vaultů. To si pak člověk říká, jak jsou ti angarani hloupí, že je to nenapadlo během čtyř století. :) Taky mi moc neštimuje, že z jiné galaxie přiletí archy a Kettové na to automaticky reagují agresí, to je krapet autistické, jak kdyby se vynořily smrťáci v mléčné dráhy a lidé by zaútočily první... :-D

Zatím si myslím že Kettové jsou také původní Angarani, ovšem časem se nábožensky a kulturně oddělily od sebe, taky nejspíš vládnou celé, nebo většině galaxie.
@Charllize (14.12.2021 10:33): V původních MEčkách jsem hrál poprvé za vojáka, pak za kombinaci bio-tech a to mě hrozně bavilo, mít tu různorodost skillů a schopností, řekl jsem si, že to tak budu hrát tedy i zde. Ten plamenomet je vcelku dobrej. :-) Jen mě tedy mrzí, že nejde dělat komba napříč specializací. Black Widow mám.
@Gordon (14.12.2021 00:06): Já jsem si vyráběl a upgradoval poradně zbraně a vybavení a skilly k tomu určeny. Prave v různých zastrcenych místech se daji najít upgrady co to pak dost ulehčí. Na insanity jsem vzasade žádné komba nedělal a proste vsechno postřílel.Kupříkladu taková emzacka brokovnice Dhan s upgradem ze se nemusí prebijet a místo broku střílí malý výbušny koule je OP i na tu insanity obtížnost. Dále pak odstrelovacka Black Widiow co má mega damage a většinu nepratel dá na jednu dvě rány do hlavy, když ji poradně vylepšis. Armor co má hodně hp a štítu navic. Samo bez krytí to nejde úplně a ze začátku než si člověk sežene materiál a tak to je trosku oser, ale cca od druhy planety to pak lítá jak na běžícím pasu :) Samo občas sem taky umřel, to je jasný. A taky záleží jak te to baví, jestli třeba mas radši biotika a podobne tak samo asi kombeni je dobrý nápad. Mě to jen přišlo zdlouhavé a min efektivní. Snad jen sundani štítu jsem občas používal.
@Gordon (13.12.2021 22:15): Hrála sem to na hardcore a v poho. Stačí vybrat správně skilly a nastavit si je tak, aby si mohl střílet jedno kombo za druhým. Jinak souhlasím s Tulareanus - doporučuji jet především hlavní linku.
@Gordon (13.12.2021 22:15): Ak nepôjdeš len hlavný príbeh, tak ťa to ešte len ubije. Tá hra je zbytočne asi tak 2x tak dlhá ako mala byť a to som síce robil aj vedľajšáky a trochu prieskum, ale nie úplne všetko a nahral som 92 hodín. Keby to malo tak o polovicu menej a bolo to viac zhustené, tak by tým určite hra len získala.
@Ria Kon (13.12.2021 22:08): Ta mobilita je úplně k ničemu, když na vysokou obtížnost musí hráč pořád kempit za překážkou. Jako baví mě to, ale ty dialogy a design bojů (viz ta ledová základna) jsou občas ubíjející.
@SilentWolf (13.12.2021 11:22): Mě spíš přišel problém v level designu, než v combatu. Díky velké otevřenosti a vertikálnímu rozložení mapy to často bylo moc skákačkové (což mi na ME nesedí). Ale mobilita byla celkově daleko lepší, než v ME Trilogii.
@Gordon (13.12.2021 11:34): To nevim jak myslis. Proste se bugly ty dvere a ja to musel nahrat nekde predtim nez jsem do toho outpostu sel. A vypada to ze je potreba toho bosse zabit na prvni pokus, protoze kdyz chcipnes tak se bugnou dvere :)
@Gordon (13.12.2021 01:18): Ty dveře se ti bugly na ty zimní planetě ? Stalo se mi to taky, ale v horší podobě. Jak ta hra ukládá debilne po te co se i nahraje, tak jak jsem s tím experimentoval postupně mi to přepsalo všechny autosavy takže všechny pak byli s buglejma dverma a musel jsem to nahrát asi 15 hodin zpět :)
Nektery ( nebo všechny?) ty velký outposty nejsou myslím povinny a jsou spis stavěny na později až budeš silnější. Stejne tak ty superboss architekti.
A git gud, já to dohral na insanity, gamepadem :D
Ty vole... "obsaď základnu, musíš zničit tři generátory, pokaždý ti spawnem nepřítele. Výborně, zníčil si generátory, nyní znič tři vysílačky, pokaždý se musíš vrátit přes spawnery nepřátel. Výborně, zničil si vysílačky, teď zabij bosse, dá tě na ránu. Umřel si? Nasrat, celý si to zopakuj, kreténe blbej. Cože? Takže ty si snižuješ obtížnost? Fajn, dveře se ti teď neotevřou, máš to buglý, to tě naučí."

Vážně jste vychvalovali combat? Jak třeba mám úřočit na outposty, když veškeré krytí je uprostřed toho outpostu a neprátele mě sundaj na pět ran?
@Gordon (09.12.2021 21:18): Mě Andromeda fungovala až když sem hrála za Scotta stylem "I don't know what I'm doing, but here I am." Protože když sem se snažila o seriózní role-play, tak mi hra neustále házela v dialozích klacky pod nohy.
Rozehráno a je dost vidět, jak se neštastně hra snaží napodobovat velikost svého předchůdce, dialogy jsou občas dost divný a například humorné proslovy se fakt do některých situací vůbec nehodí, obzvlášť patrné to je na začátku, kdy jde všechno do s*aček. Na druhou stranu mi přijde že opravily clunky animace, protože dost scén, které byly předtím dost švihlé jsou teď méně "intenzivní".
So far so good.
@stepankoby1 (30.08.2021 22:54): Hru som dohral tak pred pol rokom čiže na veľa vecí si nespomeniem samozrejme. Nikde som nenápísal že rozhodnutia ovlivňujú hru výraznejšie. Ale uznávam že som do tej vety zbytočne pridal slovo často, kedže to tak často nebolo. Spomenul by som napríklad misiu na archonovej lodi, kde môžete zachrániť kroganských scoutov. Pokiaľ to spravíte, tak vám pomôžu neskôr v hre. Podobné to je aj v ketskej továrni. Pokiaľ ju nezničíte tak sa k vám pridajú, myslím na poslednej misii Angarani. V hre je veľmi málo rozhodnutí čo majú nejaký výraznejší vplyv a väčšinu človek ani nepostrehne. No mne osobne stačia aj menšie rozhodnutia.
@RemixSvK (komentář): Mohl bych se zeptat, která rozhodnutí nějak výrazněji ovlivnila hru? Co si pamatuju, právě absence nějakých následků a pocitu "všechno to vedlo k tomuhle" byl jeden z mých hlavních problémů se hrou. Rozhodoval jsem se, kterou základnu postavit, nic to nezměnilo. Teraformoval jsem planety, obyvatelé mi pak nepřišli na pomoc. Pomáhal jsem squadmatům, ani jediný se nijak neodrazil v hlavní dějové lince. Pak si ještě vybavuju quest s jakýmsi robotem, kterého jsem si mohl přinést na Tempest s příslibem upgradů lodě. Což ale taky vůbec nic neudělalo.
Celou trilogii hrát hráč nemusí, pokud chce být v andromedě spoiler-free, stačí jednička a dvojka.
@Tulareanus (21.07.2021 13:06): Nějaký menší spojení a twisty tam jsou ale ze bych si vybavoval něco fakt zásadního co by mu vyspoilovalo majoritní dění trilogie tak to si nevybavuju. 
Koneckoncu když porozhlédne po obdobném dotazu po internetu většinové se dozví podobnou odpověď jako tady.
Samo asi i jde o to kdo co považuje za zásadní spoiler, ale mě osobně fakt nepřijde ze by Andromeda moc spoilovala trilogii a musela se hrát až po ni.
Spis bych v jeho případě zauvazoval jestli nemá lepší odehrát trilogii do te výzvy jelikoz Andromeda muže být teoreticky časove delší když by ji vzal zodpovedne :)
@stepankoby1 (20.07.2021 12:01): No to práveže veľký spoiler je. :D

Akože páni, normálne ma fascinuje, že preto, že ste ME dohrali a väčšinou viackrát, tak vôbec nevnímate spoilery pre človeka, ktorý to nehral. Veď v Andromede je len tak medzi rečou povedaných niekoľko silných spoilerov na "plottwisty" pôvodnej trilógie. To, že to na človeka mohlo vyskočiť aj niekde na internete, nemení nič na tom, že sú to stále spoilery.
@Malignus (20.07.2021 11:38): Andromeda není žádný zázrak, ale jo, pokud se v tom najdeš, tak to může být v některých částech zábava, prostě takový lehký nadprůměr. Ale kvalitu původní trilogie tady opravdu nehledej... Jinak, jak píše @stepankoby1: , spoilerů je ve hře absolutní minimum a spíše je to většinou takové pomrknutí ke znalcům předchozích sérií, které Ti kolikrát bez znalosti původních dílů moc neřeknou...
@Malignus (20.07.2021 11:23): Je tam pár odkazov, ale nič drastické. To, že v trilógii hrozilo všetkým rasám vyhynutie záhadnou hrozbou vie asi aj ten kto ju nehral. Takže je možné hrať najprv Andromedu, ale neviem prečo by to niekto robil? Hlavne, keď nedávno vyšiel kvalitný remake pôvodnej trilógie.
Jak moc spoiluje Andromeda události první tří Mass Effectů? Lze hrát jako první Andromedu a až potom trilogii?
@raisen (01.01.2021 17:30): Jo, tak takhle už mi to dává smysl. Ty animace, především neustálé odlety / přílety při nasednutí do lodi, mě neskutečně iritovali. Dlouhé, nudné, zajímavé možná tak poprvé, podruhé.

Jak bych hodnotil? Na to Ti odpovím vlastním komentářem, který začnu díky Tvému dotazu psát. :) Jakmile ho publikuji, snad během zítřejšího dne, doplním i hodnocení. :)
@raisen (komentář): Moc fajn komentář. Nedávno jsem také ME:A dohrál, s o to větší chuti jsem si přečetl Tvé dojmy, když jsem se ještě k sepsání vlastního komentáře nedostal. Co mě ale zarazilo, byla zmínka o dlouhých nahrávacích časech. Mě nepřišli nějak delší, než v jiných podobných hrách.
@pajmič (01.01.2021 16:17): Vidím to stejně. Andromeda 2 je to, co jsem si (paradoxně, ano) poslední roky v ME universu přál. Něco, co napraví nevyužitý potenciál námětu jedničky a do všeho toho prozkoumávání nových světů dá i zajímavý příběh, co nepřipomíná to nejhorší z marvelovek. :D
@pajmič (01.01.2021 16:17): Andromeda mi prisla zajimavejsi jak na pruzkum tak na celkovy dojem ze jsem v nejake galaxii. Trilogie mi prisla vic komorni a ty linearni useky ruzne po planetach se tem velkym planetam v andromede nemuzou rovnat. Taky me potesilo ze Ryder neni ve skrytu duse sexualni predator a v kazde volne chvili se nesnazi nekoho sbalit nebo ojet.

@raisen (komentář): Me ale nekdy prislo ze konkretne Ryder nevi casto vubec nic, az na me sem tam pusobil/a ze na te pozici nema co delat. Jo a prislo mi to fajn :)
@stepankoby1 (01.01.2021 16:00): Taky mi tam chybělo to kouzlo původních dílů. Ona je z toho ta nedodělanost smrdět ze všech aspektů, nedopečenosti lore/světa obzvlášt. Proto vítám ten nápad Andromeda a Milky Way spolu. Snad tu Andromedu za ty minimálně 3 roky dokážou vyplnit něčim zajímavym.
@raisen (komentář): "příběh Andromedy nejspíš nebude rozvíjen dál a že tato moje zastávka v téhle galaxii bude asi jen jedna"

Je velmi pravděpodobné, že Mass Effect čtyřka propojí příběh mléčné dráhy (trilogie) a Andromedy, tudíž by byla čtyřka pokračování jak pro trilogii, tak i pro Andromedu.
ja byl z andromedy nadsenej celou dobu, tedy az do chvile kdy po 70ti hodinach hrani mi bug znemoznil hrat dal a musel jsme zacit od zacatku :) Tak jsem tomu dal pul roku a pak to odehral..a stejne sem spokojeny. Lepsi pribehovou hru o pruzkumnikovi nezname galaxie tezko hledat. Vite ja si pral aby Andromeda byla udelana podle vzoru Inquisition a ono to tak bylo, tak co bych remcal. Trilogii ME neresim, pri hrani Andromedy jsem si na ni ani nevzpomel.
Strasne me nastvalo ze pote co komunita ztropila ten cajmrsk tak Bioware co nejrychleji stahla ohanku mezi nohy a utekla od hry co nejdal...DLC bych bral..skoda. A pokracovani taky. Zkusily novou story coz za mne bylo plus. Ted budem mit dalsi ME ktery bude zase parazitovat na trilogii, jak to tak vypada. To jim u fanboy skupiny projde. Liara na scenr a vse dobre..lol
@raisen (komentář): Podobně jsem se cítil při hraní taky. Moje hodnocení začínalo na 75 %. Po pár dnech od dohrání se začalo snižovat, když jsem si uvědomil, jak strašně moc to narozdíl od původní trilogie nechci hrát znovu. A nebylo to nostalgií, hrál jsem všechny 4 díly naslepo za sebou během nějakých 2, 3 měsíců, nevěděl jsem ani, jak moc uznávané jsou. No, skončil jsem nakonec hodně nízko. :D Snad na to budeš i vzpomínat v dobrém. :)
@ZephyrCZ (08.12.2020 16:49): Člověk se chvíli orientuje, co je důležitý a co podružný. Ale když jsem se podíval na odehraný čas a procentuální postup, tak jsem nevěřil. 62h/66% dokončeno. Jako hodně jsem se kochal a jen tak blbnul, ale i tak je to bláznovství. Zítra to musím ukončit tak jako tak. Protože pak Cyberpunk.
@Korbitch (08.12.2020 16:41): Mě to chytlo právě také, ale přesně jak píšeš, ten grind je neskutečný a to je za mě právě ta katastrofa. Příběh díky tomu dost trpí. Odkazy na trilogii potěší, pravda. :)