Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já se obávám, že už se k téhle hře nedostanu, zase jsem to nechal 4 měsíce ležet a vůbec se mi do toho nechce, nějak mě ta hratelnost nechytla, navíc hra ani není pěkná, řekněme, že si to nechám v restech a třeba mě přepadne chuť, jednička byla určitě chytlavější... mnohem :)
@S4TW (18.04.2020 00:26): Ona ta hra to má těžké. Jak píšeš @Ringo není to prostě pokračování prvního dílu v tom slova smyslu, v jakém ho lidé očekávali. Jí když viděl na Score obal Luthera tehdy, a věděl že hra tedy vyšla, byl jsem neskutečně nadšený. Ale ne, tohle není to pokračování fenomenálních Lands of Lore 1. Včera jsem dohrál třetí díl, komentář napíšu teď o víkendu a musím říct, že i přes obecně horší hodnocení LoLIII, já dám té hře vyšší hodnocení než ode mě dostal LoLII. Vývojáři si u druhého dílu, bohužel až po vydání, uvědomili chyby a tak dva roky po něm vydali díl třetí. A spoustu těch chyb napravili, a jiné nasekali - ale o tom v mém komentu k LoLIII :)
@Ringo (17.04.2020 23:23): Mě přijde atmosférou daleko lepší les v třetím díle (byť je stejně špatně neuměle udělaný), jak džungle v druhém díle. Hlavně druhá část džungle v druhém díle mě iritovala rozlohou a zbytečnou rozvleklostí.
@ZephyrCZ (17.04.2020 23:13): jako jo, třeba teď jsem byl v dzungli, normálně jsem to prošel do té jeskyně, hledal jsem ty ztracené kočkolidi, říkám si, nová lokace, to je divné, měl jsem je hledat v džungli, tak se zase vracím do džungle... no, samozřejmě, že jsou v té jeskyni ... asi to taky někdy dohraji, ale nějak mě ta hra netáhne, tak to nejspíš bude na hodně kousků... to třeba první LoL jsem pustil, pak jsem ho týden nějak nedokázal zapnout, no a pak jsem to dal v tahu (to u mě znamená třeba 4-5 sessions)
Já jsem k tomu měl kdysi odpor s tím, že tohle prostě není pokračování Lands of Lore 1. Nicméně jako adventura s RPG prvky to není vůbec špatné. Mně se to vesměs líbilo. Trochu ty pozdější levely v podzemí budily dojem, že je to jakési rozbité, nicméně džungli bych považoval jako jednu z nej co se týče atmosféry džunglí ve hrách.
@S4TW (29.03.2020 11:55): Je to dost těžké a počítej s návodem, jinak na některé věci velmi těžko přijdeš, hra je na informace velmi skoupá. Ale své jakési zvrácené kouzlo má, proto jsem jí musel dohrát. :)
tak jsem hru po hodně dlouhé době zkusil... to ovládání je tak debilní, že je to fakt utrpení... grafika je fakt k zblití, to nechápu, jak to pro mě mohlo mít předtím kouzlo :D... fakt nevím, jestli se mi to bude chtít procházet
První Lands of Lore jsem měl hodně rád, ale z toho co píšeš mám pocit, že ideový nástupce je spíš Stonekeep, než druhý díl série. Dvojku teda asi vynechám.
Tak jeskyně s výtahem za mnou. Než jsem přišel na fakt že musím přivolat výtah flétnou, myslel jsem že zešedivím. Jestli je to ve hře někde řečeno, tak jsem to přeslechl. Ten malý inventář mě opravdu začíná čím dál tím více vadit, stejně jako v adventurní sérii Legend of Kyrandia také od Westwood Studios je inventář tvrdě poddimenzovaný a já tak mám, také stejně jako v Kyrandii, ve hře místo kde si na zemi skladuju vše co bych ještě někdy možná mohl potřebovat. Nexistující obchod tomu také nepomáhá. Ach jo.... Ale jinak zatím baví. :)
@Richmond (06.02.2020 09:12): Také jsem čím dál tím častěji v té MIDI verzi, zrovna tohle Westwood vždy uměl na jedničku. Klepacki byl a je dobrej skladatel a v éře MIDI vynikal opravdu hodně.
S grafikou nemám problém, jsem divnočlověk co si k práci pustí sklady na Youtube zaznamenané z PC Speakeru. A stejně jako nemám problém s hudbou ve starém znění se vším všudy, nemám problém ani s grafikou ve starém provedení.

Je pravda že Lands of Lore: Guardians of Destiny neměl krásnou grafiku ani v době svého uvedení, ty "kulisy" potažené texturou pralesa v části v džungli, kde se teď motám, působí opravdu komicky, pokud to vezmeš bez ohledu na další skutečnosti. Ale musím říct že mě hra chytla a vracím se do ní rád. Beru hry vždy jako celek a i když je grafika hrozná, ale atmosféra Tě dokáže vtáhnout, tak jí beru jako celek dobře.

Jinak ta džungle není rozmazaná, ale dost brutálně rozkoztičkovaná, jak to není akcelerovaný... :-) Takže občas se na monitoru míhá dost slušné množství zelených kostiček ve kterých je dost těžká orientace... :)
@S4TW (04.02.2020 08:59): Jojo, nedávno jsem sjel celou sérii Kyrandie (a především třetí díl v komentáři strhal), teď jedu sérii Lands of Lore. Druhý díl mě zatím baví, byť je na hře vidět spousta kompromisů a omezení, těším se vždy na další hraní a jak se posunu s Lutherem dále. Poté bude následovat samozřejmě třetí díl... :-) Zatím jsem prošmejdil džungli po podzemí s muzeem, už se dostal do vesnice, prošmejdil jeskyně za džunglí a jedu dál... :-) Co je poměrně zajímavé, stále se nemohu ve hře rozhodnout, jestli si mám nechávat hrá hudbu ve formě "Digital" nebo "Standard". Digital je klasické audio, které ve své době jelo z CD, Standard je MIDI hudba. A jak vidím tu rozkoztičkovanou grafiku, ta MIDI mi tam sedí tak nějak více. Takže v každém prostředí vždy přepínám kvalitu hudby a poslouchám obě verze... :-D
Rozehráno. První díl jsem dohrál už jako dítě, nedávno jsem si ho zopakoval na tabletu a také ho znovu dojel. Jedničku mám opravdu hodně rád. Druhý díl jsem kdysi zkoušel ve formě demoverze, která byla někde přibalená na CD u časopisu. Až nyní se pouštím do plné verze s plánem jí dohrát. Tak uvidíme. Zatím jsou za mnou první jeskyně a poté podzemí/muzeum.
@Ringo (04.07.2019 08:38): hej, to je náhodou fajn věc, to kvituji už teď, ačkoliv jsem se zatím měnil jen z člověka na příšeru... ale hnev na začátku jak je ten východ, který střeží vojáci/lukostřelci, tak jsem myslel, že tudy musím projít, no s člověkem to nešlo, takže když jsem se proměnil v přišeru, tak jsem si naivně myslel, že tudy vede cesta

Jinak mi zatím přijde, že se docela rychle doplňuje zdraví, ale naopak mana je na delší dobu a jelikož jsem teď v tom muzeu, kde je spousta loučí, tak furt čekám, abych si mohl trochu posvítit :-)
@S4TW (04.07.2019 08:35): vracet se dá, co si tak vzpomínám. Sice některé věci, když se stanou, už se neodestanou a něco se definitivně změní, ale do některých lokací se budeš muset vracet. Ono kouzlo je v tom měnění se na toho hlodavce, jak se zmenší, můžeš se dírami dostávat tam, kde normálně ne. Akorát co mi lezlo na nervy, že to nemáš z počátku pod kontrolou, někdy jsem chtěl vlézt do díry a postava se ne a ne proměnit :-)
@Ringo (04.07.2019 08:20): jako, titulky tam nejsou vůbec u ničeho... dokonce nevidím ani popisky u itemů, což je trochu k naštvání a snižuje mi to přehlednost...

Na druhou stranu jsou tu zábavnější souboje, mám v nich větší pocit kontroly, než jsem měl u jedničky, první dvě lokace zatím fajn, ačkoliv si přijdu, že mám mnohem menší přehled o tom kde se vyskytuji, než tomu bylo u prvního dílu (ačkoliv tu mapa samozřejmě je, ale myslím takový ten celkový pocit, rozhled)...

Takový dotaz do pléna... dá se tu vracet do jednotlivých lokací po jejich projití? Zatím jsem v druhé a mám pocit, že se nemohu vrátit zpět do jeskyně, ale jelikož to byla startovací pozice, tak je to i logické (to samé bylo podobně u jedničky)...
@S4TW (03.07.2019 22:08): Tak že bych to hrál bez titulků a nevadilo mi to? :-) Asi teda jo, no. Teď jsem koukal na walktrough videa a u filmečků asi fakt nejsou, asi jsem to vyposlouchával a něco pochytil.

Co mě překvapilo, že i když byla dvojka pro mě zklamáním ve srovnání s jedničkou, tak při koukání na to video jsem nostalgicky zavzpomínal, jak jsem to hrál a vůbec to nebylo špatné. Asi bude brzkým adeptem na rozjetí konečně ta trojka.
@Ringo (03.07.2019 20:46): ok, tak ovládání už jsem si nějak rozvrhl podle svého gusta a docela jsem se do toho dostal, takže to vypadá OK, to jsem se zase nechal jen unést větší změnou oproti předešlému dílu
ale titulky, tam prostě nejsou :D, i co jsem brouzdal v análech, tak nikde se nezmiňují.. https://pcgamingwiki.com/wiki/Lands_of_Lore:_Guardians_of_Destiny ... například tady, ale i na fóru gogu jsem našel info, že nejsou :(
@S4TW (03.07.2019 20:33): Já to hrál dávno, ale na problém s ovládáním si teda na žádný nevzpomínám, vše šlapalo v pohodě.

A s těmi titulky jsi mě úplně zmátl, málokdy hraji hry bez titulků :-) Vím, že jsem kvůli tomu nehrál Blade Runnera a odložil jsem Gabriel Knighta 2 (teď už jej mám otitulkovaného, ale ještě jsem se k němu znovu nedopracoval). Tak by mi přišlo zvláštní, že bych u LoL 2 nějak překousl beztitulkovost s tím, že bych nerozuměl ,co mi je říkáno. Obvykle nehraji se zvukem moc nahlas, takže bych neměl šajn, co tam říkají.
@Ringo (03.07.2019 19:48): No, já tu grafiku myslím především v tom smyslu, že občas je na zemi něco... neidentifikovatelného a rozpixelovaného, že nevím, co to je :D, pravda, jednička byla hezčí.. ale viděl jsem nějaké návody, jak trochu grafiku boostnout, ale vůbec z nich nejsem moudrý, kdyby tady byl náhodou nějaký chytrý člověk co by mi byl schopný pomoct...?

titulky jsem nenašel a na internetech to vypadá, že píší, že nejsou...

a co ovládání? Měl si taky problém přivyknout nebo zase dělám něco jen kostrbatě blbě? :D
@S4TW (03.07.2019 19:13): Titulky tam myslím jsou. a grafika....no, hezčí než u LoL1 podle mě teda rozhodně není, pixel art považuji za vyšší kvalitu než snahu o fotografičnost :-)
Tak rozehraná dvojka a zatím fajn nástup, akorát teda bojuji s ovládáním, to je fakt tak krkolomné? Snažil jsem si ho trochu přizpůsobit, ale to přepínání kurzoru, abych ho ovládal nebo se pohyboval kolem osy, to je docela nepříjemnost... stejně tak jsem ještě nedospěl, jak kouzlit klávesovou zkratkou? boj je F a kouzla? A co titulky, nastavit asi nejdou co? Občas je tam hlohoz, že nerozumím, co říkají... A ještě teda trochu trpím u grafiky, která ve finále trpí na to, že je hezčí, ale na dnešní obrazovce to je... no, nehezké :-)
@90210 (16.01.2019 23:36): Tak v žánru RPG by těch 10 (za mě KotORy, Jade Empire, Bloodlines, New Vegas, NWN 2...) v uvedených letech asi cca sedlo. Ale jinde to furt jelo dále. Ony RPG jsou dnes také drahé na výrobu. A ve výsledku stojí zákazníka stejně, jak kdejaká desetihodinová střílečka. Tady i věřím, že dungeony snadno umožňovaly držet cenu vývoje poměrně nízko.
@90210 (16.01.2019 23:36): Právě je paráda, že se mohu vracet a nemusím být odkázán jen na to, co je dnes. Hrát starou hru je pro mě něco jako svátek, prostě radost, proto jsem přes vánoce na chvíli odložil Hollow Knight a pustil se do jedné amigácké dungeon perly (CD z roku 1994) a nemůžu se toho nabažit. Radost hrát. Takže ono vlastně mi nic nechybí, jen je smutné, že to prostě skončilo, na druhou stranu, když už se dnes něco objeví, tak je to naleštěné jak mramor po nájezdu uklízečky a stejně už to není ono :-) Takže kdo ví, jestli to vlastně neskončilo v tu pravou chvíli a v tom nejlepším a co jsem nestihl tehdy, tak se k tomu nejlepšímu můžu vracet, co jsem stihl hrát tehdy, tak si mohu vesele zopakovat.
@Phoenix (16.01.2019 20:14): Nemluvil jsem o pohybu po ctvercich, o scrollingu to az tak nebylo. Starsi RPG byvala pomerne dost nepristupna a narocna, coz zacalo byt kolem roku 95 neunosny. Statistiky uz byly hodne osekany v Ultime 7, nicmene i Lands of Lore ma snad jeste min statu, nez Diablo, tudiz se od dvojky nedalo cekat, ze to bude "vic RPG" a zacalo to byt obecne vic o pribehu, rozhovorech a audiovizualni strance. Ja mel treba na RPG vzdy nejradsi nebojove pasaze, nicmene absolutni vetsina je postavena na boji a treba i moje nejoblibenejsi RPG ever Baldur's Gate je vlastne rubacka a charisma prakticky nehraje zadnou roli, nemluve o nejakem trackingu nebo prezivani v divocine, coz je mozna skoda, ale hrace holt bavi hlavne akcni boj.

Brany Xedadlu jsou takova trochu anomalie, ktera fakt souvisi s tim, ze tady byly RPG a adventury mocne propagovany v 90. letech ve Score s mesicnim nakladem 50 000 a predtims tejnou partou v Excaliburu a pokud ti v 10-ti letech v kazdym cisle rikaji, ze nejlepsi hrou je Dungeon Master, nejocekavanejsi hrou je Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep a pulka obsahu je venovana hram techto zanru, tak to musi zanechat nejake stopy a ja se k tomuto odkazu hrde hlasim.;0)

@Ringo (16.01.2019 21:56): Jak vyvoj her zacal byt cim dal tim delsi a nakladnejsi, tak i vydavatele byli jeste vic priposrani, nez vsichni jini producenti spotrebni zabavy dohromady. Vyhodou je, ze se k tem hram muzes vracet zpetne a vybirat si ty, ktery te zajimaj, kterych ovsem neni az tak moc, v letech 2002-2010, tdy dobe nejvetsiho temna, vyslo odhadem asi tak 10 zajimavych her.:0)
@Ringo (16.01.2019 21:56): Jojo. Tuhle koninu o new breed hráčích, kteří teprve s BG (což je další konina, páč Fallout vyšel před ním) zvládají RPG tu píšeš do zemdlení. Budeš se už muset vyrovnat s tím, že jsem dungeony intenzivně hrál roky před BG (a před BG jsem dal i toho Fallouta). Ale teprva od Fallouta mě RPG skutečně bavily, páč jsem měl konečně pocit, že můj hrdina/parta je součástí živého světa, v němž je sám skutečným aktérem. Srovnej třebas s EoB 1, kde tě Khelben skopne do stok a dřív jak sejmeš beholdera, tak se z toho dungeonu nedostaneš. Mně to i v dětství strašně smrdělo jednoduchou účelovostí. Já chtěl prožít "jiné světy". A ne v rámci x pater kobek protáčet kostku s charaktery bez příběhu a osobnosti. Zjednodušuješ si to stále dokola. Nicméně až na výjimky (Albion, BaK, Ultimy... ) RPG do roku 1995 (/6) takové celé "světy" nenabízely. V tom byl ten přínos a inovace Fallouta a později IE her. Ne že by to dříve úplně nešlo, ale s izometrickým pohledem to bylo jednodušší a stále častější. Ten byl opět i předtím. Ale díky evoluci v grafice i dalších oblastech to konečně mělo potenciál přitáhnout široké spektrum lidí. Že ti nově příchozí do RPG žánru byli z většiny banda idiotů, jak stále naznačuješ, je tvoje ufňukaná dětinská konstrukce. Tak holt šly dungeony víceméně do kytek. I tak sis našel i v pozdější RPG produkci to své, tak se přestaň tvářit, jako by Diablo a BG (opět to předcházel Fallout) zničily Dungeony. To nikdy nebyla pravda. Dungeony od počátku nemohly přežít dlouhodobě jako hlavní představitelé RPG. Jsou výtvorem své doby a jejích omezení. Prostě musely ustoupit a nikdo a nic (krom času) za to nemůže.

A mít také vrcholy PC RPG žánru toliko v jeho počátcích... To tedy musí být strašlivě depresivní hraní...
@Phoenix (16.01.2019 20:14): Já si právě nejsem jist, zda kroky nebyly účelem. Právě pro odbodu simulace podobného chození na stole po čtverečkovaném papíře, které bylo taky defakt okrokovací, logicky. Pokud bysme řešili HW omezení, tak to defakto padlo v roce 1992 vydáním Ultimy Underworld, která dokázala na svou dobu plně simulovat plynulý pohyb v 3D prostředí. Na Amize vyšel scrollovací 2,5D Ambermoon nebo Legend of Valour. Z hlediska dungeonisty to ovšem už považuji tak trochu za jiný žánr, respektive odnož žánru dungeon, odpadlo řešení každého čtverce, které je právě kouzlem krokovacích dungeonů, odpadlo mapování, na které ovšem člověk musí mít chuť a náladu a potom je zábavné, ale může taky být otravou a člověk s radostí přijal automaping i v krokáčích, které po Ultimě Underworld vycházely nadále, přes to, že to technické, řekněme omezení, padlo. V podstatě každý další dungeon mohl být nacpán do enginu Wolfensteina 3D. Stačilo jen přidat puzzly a RPG prevky (vývoj postavy).

Že se krokovací dungeony tak nějak osvědčily jako žánr, nikoliv z nouze hardwarových schopností ctnost svědčí bohatá japonská produkce krokovacích dungeonů. Etrian Odyssey dokonce simuluje mapování na čtverečkový papír, protože ví, že to je prostě součást gameplaye, nikoliv Hardwarového omezení.

To, že o tyhle hry není zájem připisuji jednoduchému jevu. Programování her se postupně od koníčků pařanů pro pařany přetvářelo v monstrózní průmysl a jako každý takový začne cílit na co nejširší publikum z důvodů prodeje. Počínaje Diablem, které bylo tak trochu zločinem proti dungeonu, začaly hry smažit i casual hráči, kteří zjistili, že chytit myš a klikat a kydlit vše, co se pohne okolo, zase až tak složité není a tý brďo, hrajeme dokonce RPG, už to není o občasném tetrise a arkanoidu, připadně nějakých autíček typu Grand Prix Circuit. A to položilo základy komunity Baldursářů v budoucnu. Jde o osobní zkušenosti s takovýmito hráči, pro tyhle hráče je hraní dungeonu naprosto něco nemyslitelného. Ale přes to je to Baldursení zase popošouplo, popošouplo je to k Falloutům a když vyšlo Wizardry VIII, tak jej byli schopni někteří hrát, s podivem, protože tohle byl dungeon jak víno. Jo, pro ně přijatelné díky 3D pohybu, dávalo jim to pocit realističnosti.

Samozřejmě s tím vším umřely ostatní trendy z dob, kdy si hry dělali programátoři tak trochu pro sebe. Vymizely klasické point and click adventury, o dungeonech nemluvě. Byl to žánr pro ty, kteří se počítačům věnovali v dobách, kdy to bylo považováno za mimo společenskou závislost, na kterou se koukalo skrze prsty. A ti lidi prostě zbožňovali tu kombinatoriku v bludištích, pixel hunting v adventurách, zákysy, které rouzlouskli a pak si o nich povídali při každém setkání, jak se kdo posunul dále, vyměňovali si poznatky, části map atd.

Zda šlo o z nouze ctnost kvůli toho, že něco tehdy nešlo a kdyby to šlo, dělali by to tak, jako se to dělalo v boomu herního průmyslu, no nevím. Podle mě by mnozí chtěli zůstat u té ryzí zábavy, proto stále existuje komunita oldschool pařanů (samozřejmě to neznamená, že tito lidé nehrají i nové hry).


A c ose týče dotazu, zda jde o partu nebo sólo a pod., tady vidíš, jak omezující začal být vlastně 3D plynulý pohyb, kdyby tam nenaskládali tahové souboje jako ve Wiz VIII nebo MM VI -X, tak by to muselo být jen sólo a na partu by člověk musel zapomenout. Krokáče s jistým způsobem reálně probíhajících tahů s odstupem několika sekund dovolovaly plynulý pohyb po bludišti s partou a možnost v reál čase i bojovat (ne, že bych tomu dával absolutní přednost, tahy jsou tahy, ale k těm klasickým krokovacím kobkám prostě patří klikání na ikony mečů, luků a kouzel z knih :-) Ve Scrollovací hře, protože to konečně hurá HW umí, je hráč schopen ovládat vlastně jen jednotlivce a to podle mě ten žánr ochuzuje, pokud nemá systém zastavení běhu hry s tahovými fighty.
@90210 (16.01.2019 12:54): Otázka číslo jedna je co rozumíme pod názvem dungeon crawler. Jedna postava nebo parta? Pohyb "po čtverečcích" nebo plynulý scrolling? Z vlastního pohledu nebo může být třeba i izometrie (jen tam musí být to prolézání kobek)?

Pokud myslíš grid based dungeon crawlery z vlastního pohledu (tedy to, co u nás označujeme jako dungeony), tak Jab správně poukazuje na to, že pohyb "po čtvercích" vycházel ve své době z HW omezení (plynulý scrolling tehdejší železo nezvládalo). Jedním dechem ovšem musím dodat, že pro mě osobně má podobné "omezení" hned dvě výhody, výborně se tak hra mapuje a jednoduše mohu říci "byl jsem všude (obojí je jinak u plynulého scrollingu problém, notabene s rozhlížením nahoru a dolů)". A co se týká vlastního pohledu, dávám mu přenost před jakýmkoli jiným kvůli vtažení do herního světa.

Faktem je, že v roce 1997 si veřejnost "žádala" plynulý scrolling, tak byl holt v Lands of Lore 2 plynulý scrolling. Totéž platí pro tehdejší uhranutí FMV.

Might and Magic VI jsou stran prezentace už dost jiné v porovnání s pětkou, opět plynulý scrolling a živí herci. Ovšem jádro hratelnosti zůstává věrné sérii, narozdíl právě od Lands of Lore 2. Totéž platí pro Shadows over Riva. Pozdější známější věci typu Wizards and Warriors nebo Wizardry 8 se ke grid based movementu nevrátili a v roce 1997 používal grid based movement Yendorian Tales 3, Prokletí Eridenu a Revolt of Don's Knights :-) Labutí písní tak dlouho byly o rok později vydané Brány Skeldalu. Skutečná renesance grid based přišla až s Grimrockem (když nepočítám přenosná zařízení a konzole, kde se opět mohlo trochu projevit ono HW omezení ze začátků PC).

@Ringo (16.01.2019 15:19): Dungeony byly u nás (myšleno v ČR) velmi oblíbený žánr, ale když se podíváš, kolik se dnes i po Grimrock renesanci prodá na Steamu věcí typu Heroes of Monkey Tavern nebo třeba Ruzar, tak to asi celosvětově platit nebude. Vždy to byl niche subžánr a asi to tak zůstane. Jiná otázka je Japan větev, která vycházela z Wizardry a na konzolích byla "živá" celou dobu, tam nemám představu, o jak velký segment trhu se jednalo a jedná.
@Ringo (16.01.2019 15:19): Hele tohle fakt... Já ti nevím. Ale tohle přece ani nestojí za diskuzi, úvahu nebo argumentaci. První, co tě k tomu napadne, bude pravděpodobně správně. První, co napadne mě, je, že dungeony a point and click adventury vycházejí svými mechanismy z omezení doby, v níž vznikly (nebavím se teď o jiném jejich obsahu, který u dungeonů jinak s potěšením opakovaně kritizuji). Tzn. změní se doba, změní se hardware a rázem zastará celý ten či oný žánr, anžto se najdou přirozenější (klidně čti jako "pohodlnější") způsoby, jimiž se hráč může vztahovat k hernímu světu.
@Ringo (16.01.2019 15:19): To je asi na delsi rozbor, ale treba Broken Sword vysel v poslednim adventurnim tazeni, pote uz byly adventury v tezkym upadku, nejspis proto, ze prodeje nebyly srovnatelny s jinymi zanry.

Wizardry 8 byl takovej ukaz z minulosti, pro kterej Sir-Tech prakticky ani nenasel distributora a je to spis kultovni hra pro fanousky zanru. Asi nejde cekat, ze by ji hral bezny hrac, kterej v ty dobe hral Half-live, Starcraft, Warcraft 3, Age of Empires 2, Diablo 2, Need for Speedy a predevsim tupe strilecky.
@90210 (16.01.2019 12:54): No já právě nevím, proč se to stalo, proč najednou jakoby umřel dungeon a point and click adventury a když pak nějaký náhodou později někdo vydal, tak z toho bylo haló, jak kdyby nevyšlo nevím co (Broken Sword, Wizardry VIII). Takže buď to bylo žádané, ale přestalo se to z nějakého důvodu produkovat, což by nasvědčovalo nadšení, když výjimečně něco vyšlo a nebo to bylo nadšení jen pár staromilců, pro které po letech zase konečně vyšla hra a jinak byl pro ně herní trh mrtvý.
[neexistující komentář]: IMHO by byla v roce 97 sebevrazda vydavat klasicky dungeon crawler, proto bych hre nevytykal, ze se hraje jinak, nez jednicka, protoze to byla nutnost a hraci ani nic jinyho necekali. Uz o 3 roky starsi Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep komercne propadl kvuli sve zastaralosti.

Ostatne kolik poradnych "dungeonu" jeste v te dobe vyslo? Napada me akorat Might and Magic VI: The Mandate of Heaven, coz uz bylo taky neco jinyho, nez predchozi dily a Realms of Arkania III: Shadows over Riva, ktera vysla cca o pul rokuy driv, ale pro specificky publikum, kdezto Westwood samozrejme vydaval mainstreamovy tituly, byt byli narozdil od Blizzardu podstatne odvaznejsi a taky na to dojeli.
@Tarhiel (15.01.2019 18:53): Nene, s autory Score to nemá souvislost, Andrew a Ice jsou autorsky moje modly, na Excaliburech a Score s nima jsem vyrůstal, po nich už to nikdy nemělo šťávu. Lands of Lore 3 psal zrovna jestli dobře pamatuji Andrew a jeho kritiku chápu, jen mám někdy vyjímečně nálady typu - zepsuli to? Tak si to schválně zahraji a zjistím, zda to bylo tak katastrofální. Třeba totálně zašlapaný Menzoberranzan bylo proč kritizovat, ale docela mě bavil :-)
@Ringo (15.01.2019 15:48):
Dobre vedieť, ja sa na Lands of Lore trilógiu teším, zatiaľ som ju nehral, no práve dvojka vyšla v roku, kedy som začal hrávať a tá grafika ma na svoju dobu uchvátila. No a o jednotke som počul veľa dobrého.

Chápem to tak, že autorov Score si nemal moc v láske :D
@Tarhiel (15.01.2019 00:54): Díky :-)

Jinak pořád pro mě zůstávají určitá pravidla, přes které nejede vlak. U toho Lands of Lore 2 jde ustoupit jen v případě, že člověk fakt nečeká stylově pokračování jedničky. Tam prostě není ten postup jako u Eob 1 -> Eob 2 nebo Dungeon Master 1 -> Dungeon Master 2.

Určitě to není špatná hra neb o propadák. Atmosféra byla fajn. Docela se těším na trojku, kterou jsem ještě nehrál, a to i přes to, že to ve Score totálně odstřelili. Vlastně proto mě to asi o to více láká :-)
[neexistující komentář]: "S odstupem času a oproštění se od mnoha zásad se kloním k tomu druhému."

Klobúk dolu, Ty si väčšinou zanovitý v názoroch, tento otvorený prístup ma prekvapuje, ale pozitívne :)
Pekný komentár.
[neexistující komentář]: Jo, to sa tak nejako zhoduje s tym ako si to pamatam - i ked ja som to hral este okolo roku vydania i ked... Dvojka Lands of Lore je jedna z troch hier, ktore som hral a dohral v nemcine :D
[neexistující komentář]: Já to mám teď čerstvě dohrané a ani jako adventura to není moc povedené. Nápady sice dobré, ale řešení hádanek a jejich vzájemné propojení s předměty je dost často od sebe hodně daleko, díky malému inventáři sebou nelze brát všechny důležité předměty, takže je nutné v herním světě vytvářet různá odkladiště nepotřebných věcí a neustále se pro ně vracet zpět. Logické prostředí mi prostředí taky nepřišlo, když je plné slepých uliček a zbytečných odboček do nikam. V poslední třetině už to byl docela vopruz.
Minimálně má FMV herce. Takže špatná být nemůže.

(přesto ale řadím LoL sérii kvalitativně i za M&M)
"Každopádně chápu, že jestli od toho někdo očekával další jedničku, tak byl velmi zklamán."
Počkat, takže dvojka je vlastně dobrá hra?
Není to tak zlé jak jsem slýchával. Nebo až trojka byla úplný odpad? Každopádně chápu, že jestli od toho někdo očekával další jedničku, tak byl velmi zklamán.