Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tommywise (15.05.2020 19:24): Takové jsou skoro všechny HW nároky u her v zajímavostech na DH. Měl jsem snahu to řešit už před lety, ale bohužel každý na DH může přidat HW nároky, kteté mu vyplivne google a každému je to schváleno. Herní vývojaři už více než 10 let začali oficiální HW nároky předimenzovávat, aby jejich technická podpora nemusela řešit problémy typu "neumím si optimalizovat PC a hra mi běží pouze na 29 FPS, chci peníze zpět". Dnes je běžné, že reálné HW nároky her jsou třeba 2x nižší než ty oficiální, DH by třeba mohla psát a schvalovat zajímavosti, kde je uvedeno, že se jedná o "oficiální HW nároky". Alespoň to jedno slovo navíc může hráči naznačit, že i když daný HW nemá, hru může stále rozběhnout.
ty HW naroky v zajimavostech sou dost prestrelene a neodpovidajici skutecnosti, ja to hral na GTS 250 co si pamatuju skoro na plne detaily a plynule az na par vyjimek
OK nedám to ... původním HL nepolíben jsem to rozehrál a až někdy do začátku pobytu na Xenu se dost bavil, ale Xen prostě ne ... jak kdybych hrál úplně jinou hru. A nemám rád bossfighty, takže Gonarch je pro mě konečná. Bez Xenu by to bylo za 90 % s Xenem max. 70 % a možná že kdybych se donutil to hrát dál, tak by to šlo ještě níž.

Ale po technické strácne je to neuvěřitelné, pusil jsem si nějaké srovnávací video s původním HL a klobouk dolů.
Nihilant bol lahučký, som ho sfúkol na prvý śup. Škoda toho skoku, to tam mohli nechať.
A ešte to prehnali s tými jeho útokmi....pfff....ku koncu to bol normálne CIRKUS HUMBERTO!!!! :)

19 hodin mi ukazuje dobu hrania, 1/3 z toho je ten Xen.
Teď jsem to rozehrál a nostalgie jako blázen je zpátky. Hraje se to tak dobře, že kdybych nebyl fyzicky unaven a hraní mě po delší době "nebolelo", tak si to dám na jeden zátah. Trošku šťournu do hodnocení a komentářů některých uživatelů. Možná by bylo dobré komentáře updatovat, když hra vyšla až nyní. Některé jsou tady z roku 2012 a to byla hra hodně daleko od současné podoby.
@Mendoza (20.03.2020 11:07): Áno, máš pravdu. Keď už som sa dostal k úseku, kde začali byť tie dobíjačky na každom rohu, tak už som bol kludný. S muchometom totál bez šance na nich. Bolo velké jarné upratovanie - som tam všetkých povýsával vysavačom.
Približne som si zrátal, že asi 4 hodiny mi trvalo dokopy prejsť ten Interloper - najdlhšia kapitola celej hry jednoznačne.

@AlieN (21.03.2020 00:14): Čooo? Potrebu skoku zrušili? Do prdele... Tak to je sklamanie trochu. Som si ten súboj na dneska nechal, že jak mu šupnem raketu do gebule...
@M.a.t.t. (20.03.2020 11:18): Já to vnímám úplně stejně. Jen v hodnocení jsem ostřejší, protože srovnávám s originálem, který je prostě jako celek o dost lepší - samozřejmě, ve srovnání s jinými akčními hrami by si Black Mesa vedla hodně jinak, hodně nadprůměrně.

U Nihilantha je hrozně hloupé jak je ten souboj najednou primitivní - velmi nízká obtížnost, a žádná nápaditost, v originále bylo skvělé jak hráč musel pracovat s adekvátní reakcí na jeho útoky, uhýbat před útoky a nebo je naopak vyhledávat aby se skrz portály dostal do jiné lokace, kde si doplní munici, což byl v podstatě mini-puzzle. A tady není nic, jen spousta barevného blikání, stačí běhat kolem a kropit, a munice a zdraví padá z nebe skoro nekonečno. Ani ten vysoký skok na konci se už dělat nemusí.
Ted jsem se dozvedel, ze je v Black Mese obdoba trpaslika z ep2 (tenhle acivment me stal hodne nervu). A to fialovej klobouk, kterej je potreba donest na Xen.
@AlieN (19.03.2020 15:36): Ja ich v zásade chápem, pretože si chceli obhájiť cenovku aj niečim navyše. Na čom nevidím z princípu nič zlé - nevadí mi ani že Xen obohatili o množstvo vlastných nápadov, ani to že atmosfericky pôsobí miestami úplne inak. Vadí mi, že je to zbytočne naťahované, vadí mi, že po počiatočnom očarení je herný dizajn každou kapitolou čoraz slabší a vadia mi aj (aj keď to zďaleka najmenej) oba bossfighty. Gonarch a Nihilanth síce tentoraz skutočne pôsobia ako bossovia, lenže Gonarch je nezmyselne roztiahnutý na celý level do viacerých fáz a Nihilanth, kde všetko vybuchuje a svietielkuje zase pôsobí akoby vývojárom radil samotný Michal Bay. Subjektívne mám dojem, že bossovia podobného typu sa do série typu Half-Life vlastne ani nehodia.

Rozumiem, prečo niektorým príde Xen lepší ako v pôvodnej hre, kde nestál za veľa - ako celok je vizuálne krajší, o niečo nápaditejší, ale že väčšine v tejto podobe stačí k maximálnej spokojnosti, nie.
@Paliason (20.03.2020 10:47): Mne prislo, ze tam cestou byly ty dobijace celkem casto, ale asi se muze stat, ze je clovek chvilku bez munice. Co mi prislo ale jako nejvetsi previtstvo a kde jsem hodne umiral, bylo u tech litajicich hajzliku v silovym poli, kdyz po mne hazeli obrovsky sutraky a do toho tam behali lumpove s muchometama.
@Mendoza (20.03.2020 10:38): No zelené kryštále čo mi dobijú vysavač tam boli, lenže ked sa vzdialim a idem dalej, tak ho miniem a už mi ho nemá čo dobiť, nie? Tam kde som teraz sa nedá dobiť nikde, mám ho prázdny. No musím sa asi lepšie popozerať pookolí.
Včera som si na 2 hodiny k tomu sadol, a furt som nebol na konci toho Interlooperu. To je neuveritelné. Už sa prestávam čudovať, čo na tom tolko tie roky robili. To je nenormálne kvantum nového obsahu. Vyzerá, že prejdenie celého Xenu mi zabere jak polku celého Halfa :)

Útek pred velkými alienmi s plameňometmi bol super.
Etapa elektrikára a zapájanie káblov ma nenudila.
Som v neskoršej časti dopravníkov, kde idú po mne tie lietajúce svine a v podstate som na nule s nábojmi do všetkých zbraní. Muchomet používam. V jednom úseku mi tam rozbíjali stále prichádzajúce nádoby, a som mal asi 15 sráčov za rohom. A polka z nich zaseknutá nohou milimeter na hrane a vo vzduchu v takých divných polohách, to bola komédia! No dostávam tam na prdel úplne, ten muchomet vobec nieje na tých lietajúcich alienov taký spolahlivý ako v origo Halfovi. Tu už nastupovala frustrácia. Uvidím dalej.
@Paliason (19.03.2020 15:31): S tím jsem problém neměl, prostě jsem do něj střílel když stál na místě, a utíkal když se hnal na mě - bylo to myslím dost evidentní.
Na zaseknutí o něco jsem také jednou umřel. Se spamováním long-jump je ale utíkání před ním opravdu jednoduché, obecně bych řekl že bossové jsou mnohem snazší v Black Mesa než v Half Life. Prakticky nekonečná munice do toho vysavače tomu taky napomáhá.


@M.a.t.t. (19.03.2020 12:08): Kdyby z něj půlku vyházeli, byl by o dost lepší. Pak by i ten wow efekt patřičně působil. Je to paradoxní, po tom jak dlouho se s ním kvůli tomu dělali.
@AlieN (19.03.2020 00:20):
Pri Gonarchovi mi ani tak nevadilo, že to bolo umelo naťahované. Vadilo mi za prvé: že v tých niektorých stretoch mi nebolo jasné, či ho mám dostrielať a on znova zdrhne do dalšej zóny, alebo mám len utekať. Proste to bol pokus - omyl. Ked to ale človek raz prejde, tak už vie čo kde ako. Ja hrám Black Mesu teraz úplne prvý krát. Som odolával 8 rokov kým to dorobia cele :)

A za druhé: keď som pred ním zdrhal v strese jak hovado v tých útekových zónach, tak furt som sa zasekával o tie všeliake objekty naokolo - rôzne, kryštale, kamene, pridrbané prekážky proste ... v bleskovom momente ma Gonarch potrestal instant kill-om - to mi rozcuchávalo nervy!

Dneska večer na to idem! Pokračovať v tom Interlooperi, čo to bude zač.
Ja mám inak paradoxne dojem, že väčšina fanúšikov je s novou reimagináciou Xenu spokojná a viacerí ho radia nad ten pôvodný. :)
Tak jsem také dopsal komentář a trochu poupravil hodnocení... o pět procent dolů. Přidání Xenu v této podobě za ty peníze fakt nestojí. Vlastně i zadarmo by to bylo drahé, až jsem si v něm od půlky fakt přál ať už to proboha skončí.

@Paliason (18.03.2020 10:22): Ano, v kapitole Interlooper se to právě definitivně posere - ty předchozí lokace byly vizuálně krásné, zjevně hodně koukali na Avatar, a místy i docela zábavné, byť někdy i zbytečně roztahané - Interlooper je ale už jen ohavný a technicky tragický repetivní hnus, kde je zábavná snad jen nekonečná munice do Gluon Gun, to přinese aspoň trochu té správné Doomovské radosti... což ovšem už samo o sobě je pro Half Life dosti degradující.

Souboj s krabmámou byl za mě docela v pohodě, byť byl zbytečně roztahaný - jako celý Xen. Ale to jak zprasili souboj s Nihilanthem, to mě hodně mrzí. Spousta věcí na efekt, ale hratelnost žádná.
Zrovna jsem to dohrál a jsem trochu na rozpacích. V původním hl mi Xen nikdy nevadil a moc jsem nechápal ten hate na něj. No. tady je Xen moc pěknej, ale úkoly 3x zapoj tamto, 3x ono a až to uděláš, tak si dáš repete, mi po čase začly docela nevonět. Naštěstí člověk vždycky ví přesně, co má dělat a kam jít, tak to nakonec neprudilo tolik.
Som na začiatku kapitoly "Interlooper" a zatial ten Xen na mňa urobil dosť pozitívny dojem. Nádherné lokácie, baví ma to zatial, sa tam motať a hladať cestu dalej.

Velkého pavúka mám tiež za sebou. Ten ma ale trošku sral!
A v poslednom úteku pred finálnou arénou som mu v tom tuneli zdrhol, skočil som do finálnej arény a 2 minuty čakám odkial vyleze...tak som pozrel naspäť do tunelu, a on si tam poklepkával nohou do zeme zaseknutý...to bol úplne trapný bug

Ked to prejdem celé, tak dám koment k celej Black Mesa prerábke.
No ... tak přidat po osmi letech čekání do hry Xen, který je tak pětkrát delší, zmatenější a nudnější než ten původní ... to je skutečně majstrštyk. Zatím to vidím na snížení hodnocení z 80 na 70.

EDIT: Po boji s Gonarchem bych přidal ještě slova blbější a šerednější. Jako ... chápu, že se někdo rozhodne strávit osm let vytvářením šerednější, blbější a nudnější verze nejslabší části Half-Life ... ale proč?
@Gordon (11.03.2020 17:30): Ne, funguje to jako plugin do re-shadu, který jde pustit snad v každé hře. Nedávno se objevovali na YT i videa z RDR2, kam to někdo implementoval. Ale s in-house RT implementací to nemá nic společného. Proto to tady vypadá nic moc.
@Garret (11.03.2020 16:46): Není to náhodou ten trik, který jsem v GOLDSource znal a jde udělat i v minecraftu, kdy celou místnost zkopíruješ a zezrcadlíš a uděláš tím efekt odráženého světla?
Tohle je docela dobré video porovnávající Black Mesa verzi 2012 s aktuální 2020.

Upřímně, ve většině případů se mi osobně líbí víc ta verze z 2012, ať už texturou skal, tak i tím feelingem. Většina je teda jen pozměněné nasvícení, ale i tak doufám, že tyhle změny jim netrvaly déle jak cca 6 měsíců, jinak bych se docela zhrozil, 8 let vývoje je děsně dlouhá doba a jak jsem to moc nesledoval, tak ani nevím, co tam kromě Xenu za tu dobu přibylo.
@Phoenix (07.03.2020 19:45): Jestli to dobře chápu, tak 1.5 bude jen o optimalizaci, vylepšení textur a pár míst, tj. 99% hráčů si toho při průchodu ani nevšimne, pokud neuvidí porovnávací screeny.

U nás se tyhle hurá akce kolikrát zatrhnou, času se na vylepšeních dá utopit nespočet, ale skoro nikdo to neocení. Jak píše Cobot, je lepší, kdyby se ten čas investoval už další práce.
@Phoenix (07.03.2020 19:45): ok sry nevěděl jsem. I tak si ale myslim, že to hned tak nebude.

Za sebe bych si přál, aby pokračovali s Opposing Force, ale to je na dalších patnáct let.

EDIT: I když teď koukám do starýho FAQ a tam píšou, že to dělá někdo jinej.

"The Black Mesa developers have no plans to remake Opposing Force or Blue Shift. There are projects by other modders to remake those:
Operation: Black Mesa
Guard Duty
"

Ke stažení tam nic není, ale zdá se, že to mrtvý není. Screeny vypadaj dost dobře.