Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Malignus (11.12.2023 11:19): Tak jasně, kokeš tam asi nikdo šňuapt nebude, ale nějaká tráva se tam beztak objeví. Ta ostatně byla i v LiS. A explicitní sex je tabu ve hrách odjakživa, to nemá co dělat s woke náladami, je to prostě riskantní, protože spousta trhů, včetně těch největších, by ti hru mohla zakázat a to u milionové produkce fakt nechceš. Nějaká líbačka se střihem ale není problém řekl bych. A proti pívu taky ve hrách snad nikdo neprotestoval ještě. Furt asi budou cílit na PEGI 16, že jo, když je to hra o puberťácích. To by jinak byli sami proti sobě.
@Fritol (11.12.2023 07:47): Vypadá to dobře, ale ve výsledku to bude jenom woke. Žádný drogy, chlast nebo nedej bože sex ve hře neuvidíme. Vždyť už z LiS vyškrtli objímání, aby náhodou někoho nepobouřili. :-D
@Fritol (11.12.2023 07:47): No vždyť za mě úplně v pořádku. Možná to tak nevyznělo. Já jen, že s tématem nemám moc zkušeností, prakticky jen LiS, takže další podobné dílo ocením ;) Jo a z traileru to vypadá krásně, plno barev a ty devadesátky, super ;)
@rikuhahl (10.12.2023 23:35): Ta hra se odehrává v 90s pokud jsem dobře pochopil? 90s byly zlaté časy pro dívčí punk-rockové kapely. Drogy, chlast a sex k tomu samozřejmě patří, včetně toho lesbického. Jestli ta hra má odrážet divoké a svobodné devadesátky, tak k tomu to "woke" neodmyslitelně patří, tudíž na tom nic woke ve výsledku vůbec, ale fakt vůbec, není.
Na Lost Records dělá montrealská pobočka, kterou založili veteráni série, včetně Michela Kocha (director) a Luca Baghadousta (producer). Bloom & Rage by měla bejt první hrou zasazenou do novýho univerza. Jako líbí se mi to hodně. Tak snad!
@MCZ (02.02.2022 14:54): Souhlasím. Remaster má lehce lepší grafiku, ale originál vypadá i přesto vizuálně lépe. To je faux pas vývojářů, zcela zbytečný remaster a naprosto promarněná šance.
Zdá se mi to, nebo špatný remastery se dělají jen na moje oblíbené hry a ostatní jsou možná v pohodě? :) Za poslední dobu je to Commandos 2, GTA trilogie, Life is Strange… Snad jen ten Mass Effect se poved = není to downgrade :)
Sleduju to jen velmi povrchně, ale na mě to působí asi takhle:
"Měli jsme šanci udělat pořádný remaster s grafikou, ze které každý padne na prdel. Ale my jsme řekli ne."
Zbytečný remaster.
@Jab (02.02.2022 15:12): Tak klidně ať si udělají remaster po dvou letech, ale proč to vypadá hůř a vůbec jinak? (V tom článku to dobře vystihuje srovnávací fotka Kate.)
@MCZ (02.02.2022 14:54): Ne, ta hra je z roku 2015. To jsme ještě ani nebyli na světě! Počítače byly šlapací a měly jen 1D obraz. Navíc to stojí jen čtyřicet euro. Čtyřicet euro, to je úžasné, Horste! A to ještě není vše, jako bonus je možné dokoupit za pouhá čtyři eura in-game tričko pro Chloe!

Tahle éra remasterů, remaků... To je fakt jak potkat na firemním jednání Ivana Jonáka...
Dobré shrnutí, proč zatím vypadá remaster bleh.

"A graphics upgrade might be nice to have, but to me it feels like it's come at the cost of an artistic downgrade."
@Cathan (09.09.2021 15:53): Ono to z určitej miery vychádza z magického realizmu, kde nadprirodzeno bolo súčasťou niečoho inak silne zakoreneného v našej reality, no i tak to tam existovalo ako vlastný (fyzikálny) zákon.
@Tulareanus (09.09.2021 15:34): Což je vlastně docela fascinující. Dontnod někdy docela ujede, ale často prokazuje nesmírný talent tvořit nadpřirozené hry, kde nadpřirozeno tvoří naprosté minimum zážitku. Já to ve svém komentáři k první epizodě označuji jako "zvláštní obyčejnost" a podle mě je vrchol tohoto umění Tell Us Why.
Já si nemyslím, že filmový průmysl potřebuje zrovna další film na téma superschopností na variaci dospívajících teenagerů.
@Jab (05.09.2021 07:03): Tak kdo něco nevykrádá, že? :) Málokdo něco vymýšlí úplně od píky. Pokud někdo nevykrádá vědomě, tak vykrádá nevědomě, protože naše představa toho, jak by nějaké dílo mělo vypadat, se obvykle skládá ze střípků toho, co se nám líbilo jinde.
@Jab (05.09.2021 07:03): Nevím, jestli bych to nazval zrovna vykrádačkou, prostě to aktivně využívá existující tropy a tvoří z nich příběh mno a dělá to méně inovativně než jiné hry.
Life is Strange je bezvadná vykrádačka jiných adventur a filmů. Páč vykradené uměla pěkně zkombinovat (na rozdíl od Vampyru). Seriál podle hry vykrádající z jiných zdrojů... Už to zní malinko překombinovaně.
Ideální by imo bylo, kdyby vzali z her jen ten svět a udělali v něm nový příběh. By bylo rozhodně lákavější a ani by neměli lidi pak nutkání tolik srovnávat.
On je problém, že ten výsledek bude pro hráče téměř vždy horší. Podívejme se na Zaklínače. Z filmařského hlediska to zas tak špatné není, ale zkrátka to nejsou ani hry, ani knížky a lidi se s tím nemohou smířit. Někdy je to fakt děs běs, ale i když to bude dobré, kolik hráčů to skutečně uzná?
Ten remaster je opravdu silné kafe. A opravdu 40 éček za remasterovaný pack všech pěti základních epizod. Ale vlastně ještě dostanete bonusový "Zombie Crypt" outfit. :-D A ten remaster vypadá, jako bych stáhl jas a zvýšil kontrast na monitoru. Jestli to bude fakt vypadat takhle a za ty peníze, je to u mne de**lita roku.
@Jab (13.06.2021 22:56): U ME bych alespoň viděl nějaké výhody. Upscalované textury, všechno krásně pohromadě bez na PC ubíjející nutnosti sbírat, pro nové hráče krásná přijatelná cena (myslím tím specificky pro nové hráče, pro veterány už je to jiná otázka) a některé ty změny u jedničky, po kterých už není třeba stahovat komplexnější módy. Tady to vypadá, jako by jen všechno ztmavili a cenovku zdražili o 30 euro. :D Jestli to tak vydají, bude to nejchudší remaster, jaký svět viděl.
@stepankoby1 (13.06.2021 22:03): Imho ty stáhnou z prodeje záhy. Trochu se roztrhl pytel s těmi remastery. A velká část z nich je úplně zbytečné dojení prachů (v což zahrnuji i ten ME: Legendary E.).
Páni. Bych nevěřil, že se jednou dočkám hry, kde bude v hlavní roli empatička :) Uvidíme, mohlo by to být dobré. Dvojku jsem přeskočil, ale zdá se, že trojka by mohla mít něco do sebe.
@Paul (18.03.2021 18:39): Já jsem rád, že ta značka už není v rukou Dontnod. Dvojka byla dobrá, ale BtS lepší. Mám pocit, že Dontnod nejsou schopni zopakovat úspěch jedničky. Twin Mirror je zdá se sračka a od Tell Me Why jsem také čekal víc, ač se mi to docela líbilo.
Zrovna jsem to sem chtěl postnout s hláškou fritol má orgasmus  :)

Ale vypadá to  pěkně. I když to nedělá dontnod, ale deck9 ukázali schopnosti u BtS.
Teď jsem náhodou zjistil, že tohle je tady druhá nejvíce hodnocená nová hra za posledních 5 let :D
Jsem jedinej, koho fakt trápí ta kamera?
Mám na mysli, když se hýbu s Max, tak mi prostě přijde,jako kdyby ta kamera byla moc natěsněná na jednu stranu. Upřímně, motá se mi z toho hlava. Působí to hodně mázle.. není nějaká šance jak tu kameru usměrnit tím stylem, že bude uprostřed a víc nahoře? Přál bych si něco takového.
Shrnutí tam je, ale moc velkou pauzu bych ti nedoporučoval, jinak se snadno ztratíš v rozhodnutích, který jsi udělal minule a ani je třeba nepostřehneš. Nezávidím lidem, kteří museli hrát jednotlivé epizody postupně, jak vycházely a čekat několik měsíců na další díl.
Dohráno za 5 hodin. Rozhodně nadšení, něco podobného jsem ještě nehrál. Za 3 € dokoupeny další epizody, ale dám si pauzu. Doufám, že tam bude nějaké shrnutí "viděli jste minule".
@Bellerofontes (17.06.2019 19:17): Možná jsem to měla napsat rovnou, já tu nevinnost u Max mínila úplně jinak - vlastně vůbec ne v tom sexuálním smyslu; spíš jako neurčenost/nevyhraněnost v kombinaci s bezelstností.
Angličtina má dobrý výraz artless; meaning not skilled or cultured in the art of deceit. If you are artless, you are natural and uncontrived. Young people, animals, the socially inept — these can all be artless in the way they express themselves. They seem to mean exactly what they say.
@Jab (17.06.2019 18:20): Tvoje vyjádření níže jsou přeci jen dost neurčitá. Ale dobře, počkáme na tvé dohrání.

Její postava je autory v první řadě záměrně koncipovaná jako outsider, jenž namísto zájmů svých vrstevníků upřednostňuje videohry, komiksy a seriály. Nalezne tak pro ni pochopení do určité míry každý, koho hraní neopustilo s dokončením základního vzdělání. Jeden z důvodů, proč je tato hra pro mnohé tak srdcová záležitost; přesně ví, na koho míří.

@Sadako (17.06.2019 18:37): To ani nechci popírat. Jen jsem se pozastavil u toho nařčení z nevinnosti tváří v tvář situacím, v nichž je sexualizována. Už od začátku tam dochází k nějakým více či méně otevřeným záchvěvům sexuality, především ve vztahu ke Chloe, s níž je vztah zcela záměrně nejednoznačný, o něco rezervovaněji u toho chlapce, který se o Max snaží. Nejde o nic zlomového, spíš je to kontinuální pnutí. V obou případech je to zvládnuto velmi střídmě.

Zrovna tuhle rovinu na LiS oceňuji, ačkoliv hru jinak nemám příliš v lásce - nakonec je zcela lhostejné, zdali jsou Max a Chloe nejlepší kamarádky, nebo tam jde i o něco víc. Běží tam o mimořádně silné pouto mezi dvěma lidmi, nikoliv o druh tohoto pouta.
@Bellerofontes (17.06.2019 18:05): Že tam něco není řečeno či předváděno explicně neznamená, že to tam nemůže být přítomno skrytě, metaforicky - ale to bych to nejdřív musela dohrát, abych k tomu mohla říct něco bližšího, wtz.
Já se teda sprchoval i v 9 a nepřišlo mi to nějak zkažený. Asi je Jab nějak podivně zvrhlej.
@rikuhahl (17.06.2019 13:29): Tak jako chlap se nepředstavuje, nemluví ani nevypadá a vlastně mě vůbec nenapadlo přemýšlet, že by vypadala na 18 nějak divně.

@Jab (17.06.2019 14:05): Do sprchy? OK, možná to přece jenom dohraju. :D
Já předpokládám, že za jejím (i ostatních) character designem stálo nějaké rozhodnutí a v tom se vyskytovalo víc důvodů, než aby byla cute.
Klidně by konfrontace jejího zjevu s okolím to mohla být metafora ztráty jakési mýtické nevinnosti, ostatně, ono je celé LiS coming of age story, jeden z důvodů, proč jsem to záhy přestala hrát, moc tyhle příběhy nemám ráda a většinou mě ty postavy serou, což Max zdatně činila.
Ale mohl by to být zajímavý materiál na nějakou hlubší analýzu.
@Sadako (17.06.2019 13:27): Tak leda jejich stíny. :) Resp. neviděl jsem ve hře zatím situaci, kdy by vypadala více jak na čtrnáct (o jejím chování nemluvě). Nicméně granted, přímo se na to nezaměřuji. A ten styl grafiky také "sexualitu" trochu ubírá všem postavám. Důležité to ale není. A ani neprosazuji prsaté adventurní hrdinky. Jen mi to přijde jako zajímavý kontrast, kdy je imho schválně "nevinná", aby ji, z mně zatím neznámého důvodu, stavěli autoři do situací, kdy je právě tenhle aspekt konfrontován s (často nehezkou) realitou. Btw že ji mám vzít na začátku druhé kapitoly do sprchy... V tu chvíli jsem se chytil trochu za čelo. Ale naštěstí tady to ještě autoři udrželi nakonec v nějaké snesitelné úrovni.

@Tulareanus (17.06.2019 13:32): I stran přijetí odpovědnosti, kdy kolikrát navrhne (Kate nebo někomu jinému) nějakou cestu a pak tě upozorní na rewind, páč se bojí následků. I přes tu schopnost to hraje dost na jistotu, kdy se kolikrát ozve až v dosti sebestředném stylu. Také se dost nervózně se ošívá při kontaktu s lidmi. Co píšeš je ale také aspekt.

Nicméně... Jeví se mi pravděpodobné, že autoři sledovali i jiný důvod níže uvedeného kontrastu než jen "uspokojení" distributora. V tom případě bych se ale raději téhle diskuzi věnoval až po dokončení hry.
@Jab (17.06.2019 08:06): Nejaké príklady? Hral som to už v 2015 a presne si to nepamätám. Nevyspelosť chápem asi z časti v tom, že zatiaľ čo okolo Max vybuchujú u postáv hormóny a podobne, ona je v tomto pasívna. Tak si to i ty myslel?
@Jab (17.06.2019 08:06): Francie je Japonsko Evropy, takže dokoknalý stav. Jejich myšlenkový pochody jsou občas trochu bizár, ale když to takhle zmiňuješ, nikdy mě nenapadlo na Max takto nahlížet. Zajímavě si to zpozoroval. :)
Trochu mě začínají cukat koutky z té kombinace absence sekundárních pohlavních znaků a mentální nevyspělosti u hlavní hrdinky spolu se snahou ji v některých scénách dodatečně sexualizovat. Až si říkám, zda se autoři nechtějí zavděčit japonskému vydavateli. :)
@Sadako (16.06.2019 22:43): Slovíčkaření, nic víc. Pokud sis toto prosté slovní spojení interpretovala nějak urážlivě, budiž. not my problem. :) Mohl jsem to napsat jinými způsoby, význam by se však nezměnil.
Kdykoli někdo napíše něžné pohlaví, představím si antropomorfizovaný penis hladící štěně.